ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΛΛΑΓΗ ΣΤΗΝ ΕΜΕ
Το αποτέλεσμα των εκλογών δεν προσέφερε δυνατότητες για ριζική αναστροφή της πορείας της ΕΜΕ. Το πλήθος των Ελλήνων μαθηματικών εξακολουθεί να βρίσκεται μακριά από την Εταιρεία, αλλά και οι περισσότεροι από όσους συμμετέχουν με τον ένα ή τον άλλο τρόπο δεν είναι ικανοποιημένοι.
Αυτή η πραγματικότητα επιβάλλει στην Κίνησή μας διπλή δράση εντός και εκτός ΕΜΕ. Μέσα στην ΕΜΕ η δράση μας θα έχει τρεις άξονες:
1. Εκδημοκρατισμός και διαφάνεια
2. Συμβολή της εταιρείας στην ανάπτυξη των Μαθηματικών και την αναβάθμιση της μαθηματικής εκπαίδευσης
3. Μαθηματικά και κοινωνία
Εκδημοκρατισμός και διαφάνεια:
α. Θα απαιτήσουμε την ταχύτατη υλοποίηση των δεσμεύσεων της ΓΣ για τη δημιουργία επιτροπών μελέτης αλλαγής του καταστατικού και επίλυσης του οικονομικού προβλήματος. Οι επιτροπές αυτές θα πρέπει να είναι ανοιχτές και να μπορούν να συμμετέχουν μέλη από όλα τα παραρτήματα.
β. Η επιλογή των προσώπων σε θέσεις ευθύνης θα απαιτήσουμε να μη γίνεται με βάση την παραταξιακή ένταξη, αλλά την αποδεδειγμένη ικανότητα και διάθεση ενεργού συμμετοχής.
γ. Η προσφορά των συναδέλφων θεωρούμε ότι πρέπει να είναι ανιδιοτελής. Αυτό δεν περιορίζεται στις υλικές απολαβές, αλλά και στην προβολή μέσω τίτλων που δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα. Για παράδειγμα, στις συντακτικές επιτροπές των περιοδικών οι διάφοροι τίτλοι δεν έχουν κανένα ουσιαστικό περιεχόμενο. Ένας υπεύθυνος κατά νόμο από το ΔΣ είναι αρκετός. Τα υπόλοιπα μέλη της Συντακτικής Επιτροπής πρέπει να είναι ισότιμα και να μετέχουν σε σταθερή βάση.
δ. Τα πλήρη πρακτικά των συνεδριάσεων του ΔΣ και της ΕΕ πρέπει να αναρτώνται στο διαδίκτυο. Πρέπει ακόμη να υπάρχει δυνατότητα παρακολούθησης των συνεδριάσεων από απόσταση για να μπορούν να ενημερώνονται άμεσα τα παραρτήματα.
Συμβολή της εταιρείας στην ανάπτυξη των Μαθηματικών και την αναβάθμιση της μαθηματικής εκπαίδευσης:
α. Τα συνέδρια της ΕΜΕ επιβάλλεται αφενός να γίνουν πηγή για τη δημιουργία θέσεων της Εταιρείας πάνω σε όλα τα καυτά ζητήματα της μαθηματικής εκπαίδευσης, αφετέρου να έχουν και χαρακτήρα επιστημονικό - ενημερωτικό για τις εξελίξεις της επιστήμης μας. Προτείνουμε, αντί των εισηγήσεων που πολύ συχνά ελάχιστη σχέση έχουν με τις θεματικές των συνεδρίων, να οργανώνονται ομάδες εργασίας (workshops) τα πορίσματα των οποίων να συζητούνται στην ολομέλεια.
β. Τα περιοδικά που «απευθύνονται» στους μαθητές, να απευθύνονται στους μαθητές. Δεν πρόκειται για τυπογραφικό λάθος. Ασκήσεις βρίσκουν τα παιδιά παντού και τους μοιράζουν σε φυλλάδια κι οι δάσκαλοί τους. Μόνο κάτι εξαιρετικό, με την έννοια του διαφορετικού, πρέπει να δημοσιεύεται σε ό,τι αφορά ασκήσεις. Το ίδιο ισχύει και για παρουσιάσεις της θεωρίας με πρωτότυπο τρόπο. Πώς θα γεμίσει λοιπόν η ύλη; Πρώτα πρώτα με άρθρα σχετικά με τα Μαθηματικά, τις εφαρμογές τους, κουίζ, χιούμορ, ειδήσεις κ.τ.λ. Όσο οι διαγωνισμοί διατηρούνται με τη σημερινή τους μορφή, θέματα βοηθητικά για τα παιδιά που θα λάβουν μέρος σ’ αυτούς είναι χρήσιμα. Τέλος, με τη βοήθεια όλων των συναδέλφων πρέπει να επιδιώξουμε να υπάρχουν άρθρα μαθητών με ιδέες τους και απόψεις για τα Μαθηματικά. Μια τέτοια ριζική αλλαγή του περιεχομένου των περιοδικών για να εφαρμοστεί χρειάζεται αυτόνομη συντακτική επιτροπή που να πάρει οδηγίες από ομάδα εργασίας η οποία στα πρώτα βήματα των νέων περιοδικών θα έχει αυξημένη ευθύνη συγκέντρωσης υλικού.
γ. Οι διαγωνισμοί θα πρέπει να έχουν θέματα των οποίων η δυσκολία να μη βρίσκεται τόσο στην επινόηση τεχνασμάτων, όσο στη βαθύτερη κατανόηση της θεωρίας, και να είναι πιο κοντινά στις γνώσεις του μέσου μαθητή που αγαπά τα Μαθηματικά, ενώ σε τοπικό επίπεδο καλό θα ήταν η θεσμοθέτηση διαγωνισμών όπου οι διαγωνιζόμενοι θα δουλεύουν σε ομάδες, με περιεχόμενο που θα παράγει εκπαιδευτικό αποτέλεσμα για τους συμμετέχοντες ανεξάρτητα από την επίδοσή τους. Επειδή το θέμα είναι πολύπλευρο και συνδέεται και με τους διεθνείς διαγωνισμούς, θεωρούμε ριψοκίνδυνο να διατυπώσουμε πιο συγκεκριμένες προτάσεις σ’ αυτή τη φάση. Ένα workshop στο επόμενο συνέδριο μπορεί να αποτελέσει τη βάση εργασίας για αλλαγές προς νέες κατευθύνσεις, με έμφαση στο να δοθούν ευκαιρίες προσέγγισης των Μαθηματικών από όσο το δυνατό περισσότερα παιδιά.
δ. Το επίπεδο των νέων μαθηματικών είναι αρκετά ανεβασμένο. Πανεπιστημιακοί δάσκαλοι επίσης υψηλού επιπέδου υπάρχουν και δρουν εντός της ΕΜΕ. Αρκετοί βρίσκονται και στα ψηφοδέλτια των παρατάξεων που συμμετείχαν στις τελευταίες εκλογές. Η ενημέρωση των συναδέλφων για τις νεότερες κατακτήσεις της επιστήμης με ακαδημαϊκού τύπου πληροφόρηση είναι και εφικτή και αναγκαία. Χωρίς ιδιαίτερο κόστος ακόμη και στο μικρό αμφιθέατρο της ΕΜΕ ή σε κάποια σχολικά συγκροτήματα μπορεί να εγκαινιαστεί σειρά διαλέξεων που θα βιντεοσκοπούνται και θα αναρτώνται στο διαδίκτυο για την ενημέρωση όλων.
ε. Η ανάπτυξη μαθηματικής κουλτούρας, η προβολή των ποικίλων εφαρμογών των Μαθηματικών, η μύηση των μαθητών στις χαρές της ενασχόλησης με τα Μαθηματικά είναι τομείς με τους οποίους ασχολούνται πολλοί εκπαιδευτικοί. Κάποιος πρέπει να τους συντονίσει, να τους φέρει κοντύτερα, να μεταδώσει τις ιδέες τους και να αξιοποιήσει τις διδακτικές τους εμπειρίες και προτάσεις. Μία διαρκής επιτροπή συγκέντρωσης αυτού του υλικού και παρουσίασής του σε ημερίδες ή και στα πλαίσια των συνεδρίων είναι νομίζουμε και εφικτή και αναγκαία. Στο ζήτημα αυτό μπορεί να φανεί ιδιαίτερα χρήσιμη η συνεννόηση με το Κέντρο Μελετών και Τεκμηρίωσης (ΚΕΜΕΤΕ) της ΟΛΜΕ.
στ. Ζωτικής σημασίας δράση της ΕΜΕ πρέπει να είναι η επαφή με τους δασκάλους. Πρέπει να ανοίξει διάλογος για το πώς η μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο θα είναι όσο γίνεται πιο ομαλή. Στην επαφή αυτή εμείς οι μαθηματικοί δεν έχουμε μόνο να δώσουμε, αλλά και να πάρουμε πληροφόρηση από του δασκάλους για την κατάσταση που βρίσκεται η μαθηματική εκπαίδευση στο Δημοτικό, αλλά και για παιδαγωγικές αρχές και πρακτικές που θα βοηθήσουν τους μαθηματικούς της πρώτης Γυμνασίου να προσαρμόσουν τη διδασκαλία τους ώστε να είναι πιο αποτελεσματική. Προτείνουμε την άμεση έναρξη διαλόγου με τη ΔΟΕ και το επιστημονικό της όργανο (ΙΠΕΜ) προς την κατεύθυνση αυτή.
ζ. Τέλος, όπως προτείναμε και στη διακήρυξή μας, η εταιρεία είναι χρήσιμο να οργανώσει ημερίδες παρουσίασης με εκλαϊκευμένο τρόπο σημαντικών μαθηματικών εννοιών σε μη μαθηματικούς ενήλικες που θέλγονται από τα Μαθηματικά.
Μαθηματικά και κοινωνία
Το ζήτημα αυτό είναι το πλέον υποτιμημένο από την ΕΜΕ. Για πολλούς είναι άβατο, καθώς θεωρείται ότι ένα επιστημονικό σωματείο δεν πρέπει να εμπλέκεται με ό,τι γενικότερα αναφέρεται στην πολιτική. Όμως η μη εμπλοκή με πολιτικά ζητήματα είναι σαφώς πολιτική στάση. Τα μέλη της εταιρείας είναι εργαζόμενοι ή άνεργοι, ανήκουν κατά κανόνα στα μικρομεσαία στρώματα που στις μέρες μας έχουν φτωχοποιηθεί, έχουν υλικές ανάγκες που δεν ικανοποιούνται και αξιοπρέπεια που πολύ συχνά τσαλακώνεται από την εξουσία. Επειδή ακριβώς αυτά τα προβλήματα δεν αντιμετωπίζονται από την εταιρεία ούτε είδαμε διακηρυκτικά να υπάρχουν σε άλλες διακηρύξεις πλην της δικής μας και της Πανεπιστημονικής, μάλλον αυτό το δρόμο θα τον βαδίσουμε περισσότερο έξω, παρά μέσα στην ΕΜΕ. Επειδή εξάλλου και στο προηγούμενο ζήτημα κυρίως της μαθηματικής εκπαίδευσης η έμφαση στο «Μαθηματικά για όλους» δεν είναι κυρίαρχη σε άλλες παρατάξεις, εκτός από την προσπάθεια να επηρεάσουμε την πλειοψηφία και να κερδίσουν πόντους στις δικές της δράσεις, κάποιες δράσεις και προς αυτή την κατεύθυνση θα τις παλέψουμε υποχρεωτικά και εκτός εταιρείας. Όμως είμαστε ακόμη λίγοι. Γι’ αυτό καλούμε όλους τους μαθηματικούς που έχουν παραπλήσιες με τις δικές μας αγωνίες να συμμετάσχουν στην Κίνησή μας είτε δουλεύοντας μέσα στην εταιρεία είτε έξω απ’ αυτήν σε διοργάνωση συζητήσεων, διατύπωση θέσεων, αλλά και άλλων δράσεων μαζί με το σύνολο του αγωνιζόμενου λαού.
- Αρχική σελίδα Αρχική Σελίδα Ευρετήριο Δ. Συζήτησης Γενικά Μηνύματα
- Αναζήτηση
-
- Τώρα είναι Παρ Μαρ 29, 2024 10:16 am
- Όλοι οι χρόνοι είναι UTC+02:00
Και τώρα δουλειά:
Συντονιστής: spyros
- Στέλιος Μαρίνης
- Δημοσιεύσεις: 536
- Εγγραφή: Πέμ Ιούλ 16, 2009 9:45 pm
- Τοποθεσία: Νέα Σμύρνη, Αθήνα
- Επικοινωνία:
Και τώρα δουλειά:
Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Στέλιος Μαρίνης » Σάβ Απρ 15, 2017 12:51 pm
Κάποτε οι καμπύλες των γραφικών παραστάσεων ζωντανεύουν, είναι διαφορίσιμες γιατί είναι λείες κι όμορφες, έχουν ακρότατες τιμές γιατί αρνούνται τη μονοτονία, δεν έχουν όριο πραγματικό, αλλά μπορείς και τις φαντάζεσαι στο άπειρο και η ασύμπτωτη ευθεία είναι το καράβι που σε ταξιδεύει πλάι τους.
Λέξεις Κλειδιά:
Επιστροφή σε “Γενικά Μηνύματα”
Μετάβαση σε
- Γενικά Μηνύματα
- ΟΜΑΔΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΜΕΛΩΝ ΤΟΥ MATHEMATICA.GR
- ΓΥΜΝΑΣΙΟ
- ↳ Α ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
- ↳ B ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
- ↳ Γ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
- ΛΥΚΕΙΟ
- ↳ Α' ΛΥΚΕΙΟΥ
- ↳ ΑΛΓΕΒΡΑ Α'
- ↳ Τράπεζα Θεμάτων, Άλγεβρα A
- ↳ ΕΥΚΛΕΙΔΕΙΑ ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ Α'
- ↳ Τράπεζα Θεμάτων, Γεωμετρία A
- ↳ Β' ΛΥΚΕΙΟΥ
- ↳ ΑΛΓΕΒΡΑ Β'
- ↳ Τράπεζα Θεμάτων, Άλγεβρα Β
- ↳ ΕΥΚΛΕΙΔΕΙΑ ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ Β'
- ↳ Τράπεζα Θεμάτων, Γεωμετρία Β
- ↳ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ Β'
- ↳ Τράπεζα Θεμάτων, Μαθηματικά Θετικού Προσανατολισμού Β
- ↳ Γ' ΛΥΚΕΙΟΥ
- ↳ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ Γ'
- ↳ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ Γ'
- ↳ ΜΙΓΑΔΙΚΟΙ
- ↳ ΣΥΝΑΡΤΗΣΕΙΣ - ΟΡΙΑ - ΣΥΝΕΧΕΙΑ
- ↳ ΔΙΑΦΟΡΙΚΟΣ ΛΟΓΙΣΜΟΣ
- ↳ ΟΛΟΚΛΗΡΩΤΙΚΟΣ ΛΟΓΙΣΜΟΣ
- ↳ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΣΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ΥΛΗ Γ'
- ↳ ΘΕΜΑΤΑ ΜΕ ΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ Γ'
- ΕΠΑ.Λ.
- ΔΗΜΟΤΙΚΟ
- Ασκήσεις ΜΟΝΟ για μαθητές
- ΘΕΜΑΤΑ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ
- ↳ Πανελλήνιες Εξετάσεις
- ↳ Εξετάσεις Σχολών
- ↳ Εξετάσεις Προτύπων και Πειραματικών Σχολείων
- ↳ Διάφορα άλλα θέματα εξετάσεων
- ↳ Εξετάσεις Δεσμών
- ↳ Α' Δέσμη
- ↳ Δ' Δέσμη
- Ο ΦΑΚΕΛΟΣ ΤΟΥ ΚΑΘΗΓΗΤΗ
- ↳ Άλγεβρα
- ↳ Ανάλυση
- ↳ Γεωμετρία
- ↳ Στατιστική-Πιθανότητες
- ↳ Γενικά
- ↳ Μαθηματική απόδειξη & Λογική
- ↳ Σχολικά Βιβλία, Οδηγίες κ.α.
- ↳ Σχολικά Βιβλία του ΟΕΔΒ και Βιβλία Καθηγητή
- ↳ Βιβλία του Κέντρου Εκπαιδευτικής 'Ερευνας
- ↳ Οδηγίες Διδασκαλίας του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου κ.α.
- ↳ Οδηγίες Διδασκαλίας από Σχολικούς Συμβούλους κ.α.
- ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ Α.Σ.Ε.Π.
- ↳ Γενική Συζήτηση - Σχόλια
- ↳ Προτεινόμενα Θέματα Μαθηματικών
- Α.Ε.Ι.
- ↳ ΑΝΑΛΥΣΗ
- ↳ ΑΛΓΕΒΡΑ
- ↳ ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ
- ↳ ΘΕΩΡΙΑ ΑΡΙΘΜΩΝ
- ↳ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ-ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΕΣ
- ↳ ΤΟΠΟΛΟΓΙΑ
- ↳ ΑΝΩΤΕΡΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
- ↳ ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
- ↳ Μαθηματική Λογική & Θεμέλια Μαθηματικών
- ↳ Ασκήσεις ΜΟΝΟ για φοιτητές
- ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΙ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ ΚΑΙ ΟΛΥΜΠΙΑΔΕΣ
- ↳ Βασικά Θεωρήματα, Τεχνικές και Προτάσεις
- ↳ Άλγεβρα
- ↳ Γεωμετρία
- ↳ Θεωρία Αριθμών
- ↳ Συνδυαστική
- ↳ Θέματα για Γυμνάσιο - Juniors
- ↳ Άλγεβρα - Θεωρία Αριθμών - Συνδυαστική (Juniors) - Παλαιότερες Συζητήσεις
- ↳ Γεωμετρία (Juniors) - Παλαιότερες Συζητήσεις
- ↳ Άλγεβρα - Επίπεδο Θαλή/Ευκλείδη (Juniors)
- ↳ Γεωμετρία - Επίπεδο Θαλή/Ευκλείδη (Juniors)
- ↳ Γενικά - Επίπεδο Θαλή/Ευκλείδη (Juniors)
- ↳ Άλγεβρα - Προχωρημένο Επίπεδο (Juniors)
- ↳ Γεωμετρία - Προχωρημένο Επίπεδο (Juniors)
- ↳ Θεωρία Αριθμών - Προχωρημένο Επίπεδο (Juniors)
- ↳ Συνδυαστική - Προχωρημένο Επίπεδο (Juniors)
- ↳ Θέματα για Λύκειο - Seniors
- ↳ Άλγεβρα - Θεωρία Αριθμών - Συνδυαστική (Seniors) - Παλαιότερες Συζητήσεις
- ↳ Γεωμετρία (Seniors) - Παλαιότερες Συζητήσεις
- ↳ Άλγεβρα - Επίπεδο Θαλή/Ευκλείδη (Seniors)
- ↳ Γεωμετρία - Επίπεδο Θαλή/Ευκλείδη (Seniors)
- ↳ Γενικά - Επίπεδο Θαλή/Ευκλείδη (Seniors)
- ↳ Άλγεβρα - Επίπεδο Αρχιμήδη (Seniors)
- ↳ Γεωμετρία - Επίπεδο Αρχιμήδη (Seniors)
- ↳ Θεωρία Αριθμών - Επίπεδο Αρχιμήδη (Seniors)
- ↳ Συνδυαστική - Επίπεδο Αρχιμήδη (Seniors)
- ↳ Άλγεβρα - Προχωρημένο Επίπεδο (Seniors)
- ↳ Γεωμετρία - Προχωρημένο Επίπεδο (Seniors)
- ↳ Θεωρία Αριθμών - Προχωρημένο Επίπεδο (Seniors)
- ↳ Συνδυαστική - Προχωρημένο Επίπεδο (Seniors)
- ↳ Διαγωνισμοί για φοιτητές
- ↳ Βασικά Θεωρήματα, Τεχνικές και Προτάσεις (Φοιτητές)
- ↳ Άλγεβρα (Φοιτητές)
- ↳ Ανάλυση (Φοιτητές)
- ↳ Γεωμετρία (Φοιτητές)
- ↳ Θεωρία Αριθμών (Φοιτητές)
- ↳ Συνδυαστική-Πιθανότητες (Φοιτητές)
- ↳ Θέματα διαγωνισμών (ΕΜΕ, ΚΥΜΕ, BMO, JBMO, IMO, Kangaroo κλπ)
- ΓΕΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ
- Ιστορία των Μαθηματικών
- Διδακτική των Μαθηματικών
- ↳ Διαδραστικοί & σχέδια μαθημάτων με λογισμικό
- ↳ Ερευνητικές εργασίες (project)
- Μαθηματικά Κείμενα-Μελέτες
- Εκπαιδευτικά Θέματα
- Παιδαγωγικά Θέματα
- Διασκεδαστικά Μαθηματικά
- Άρθρα αρχικής σελίδας
- Ευρετήρια θεμάτων mathematica.gr
- ΟΔΗΓΙΕΣ LaTeX - ΛΟΓΙΣΜΙΚΑ - ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΕΣ - EBOOKS - ΝΕΕΣ ΠΡΟΣΘΗΚΕΣ
- ↳ Οδηγίες για γραφή με TeX
- ↳ Πακέτα και γραφή σε TeX-κειμενογράφο
- ↳ Δοκιμές γραφής με TeX
- ↳ Χρήσιμες Μαθηματικές Ιστοσελίδες
- ↳ Χρήσιμες Ιστοσελίδες (μη μαθηματικού περιεχομένου)
- ↳ Ελεύθερα ηλεκτρονικά Βιβλία (free e-books)
- ↳ Μαθηματικό Λογισμικό
- ↳ Μαθηματικά & Τεχνολογία
- ↳ Νέες Προσθήκες
Μέλη σε σύνδεση
Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 9 επισκέπτες