Εκσυγχρονισμός των Μαθηματικών
Συντονιστής: spyros
-
- Επιμελητής
- Δημοσιεύσεις: 15763
- Εγγραφή: Κυρ Δεκ 21, 2008 2:04 am
Εκσυγχρονισμός των Μαθηματικών
Δήλωση του Υπουργού για εκσυγχρονισμό των Μαθηματικών εδώ.
Από την δήλωση κρατώ την φράση
«Εκσυγχρονίζουμε ακόμα και ένα μάθημα, όπως είναι τα μαθηματικά, που παλιά τα μαθαίναμε με απίστευτη αυστηρότητα. Τα πράγματα έχουν εξελιχθεί και ως προς το διδακτικό (σκέλος) και ως προ το περιεχόμενο. Όταν η εκπαίδευση σου επιβάλει να εκσυγχρονίσεις τέτοιου είδους μαθήματα γιατί όχι και τα θρησκευτικά. Και αυτό θα κάνουμε»
Ελπίζω να εννοεί ότι ο τρόπος διδασκαλίας θέλει βελτίωση γιατί είναι αυστηρός. Αν όμως εννοεί ότι και το περιεχόμενο είναι αυστηρό και άρα θέλει χαλάρωση, τότε φοβάμαι ότι πάμε να κάνουμε ένα βήμα προς την λάθος κατεύθυνση.
Ελπίζω δηλαδή να μην εννοεί ότι τώρα μαθαίνουμε Μαθηματικά με αυστρότητα στις αποδείξεις, όπως κάναμε παλαιά, αλλά έχουμε πρόθεση να τα χαλαρώσουμε.
Η γνώμη μου είναι ότι τώρα το περιεχόμενο των Μαθηματικών είναι πολύ χαλαρό ως προς τις αποδείξεις των θεωρημάτων και δεν έχει καμία σχέση με το περιεχόμενό τους παλαιά. Σήμερα ο μέσος φοιτητής του Μαθηματικού, πόσο μάλλον ο μέσος μαθητής, έχει σοβαρή έλλειψη γνώσης στο πότε ένας συλλογισμός είναι σωστός και πότε είναι "στο περίπου". Βλέπω στα γραπτά των φοιτητών του Μαθηματικού απίστευτα σφάλματα στους συλλογισμούς ή στις βασικές γνώσεις. Πάντα σκέπτομαι με πόνο ψυχής ότι αν αυτός ο φοιτητής κάνει ιδιαίτερο σε κανένα παιδάκι της Α' Γυμνασίου ή στο ανιψάκι του (που πολλοί κάνουν), τότε είναι βέβαιο ότι θα το καταστρέψει, παρά τις καλές προθέσεις του.
Εμείς ως Δάσκαλοι πρέπει να εργαστούμε προς την κατεύθυνση να κάνουμε τους μαθητές να αγαπήσουν τα Μαθηματικά και (σημαντικότερο) να μάθουν να σκέπτονται και (ακόμη ποιο σπουδαίο), να μάθουν να χαίρονται να σκέπτονται και να αποκτήσουν ανεξάρτηση/αυτόνομη σκέψη.
Εν κατακλείδι, η γνώμη μου είναι ότι τα Μαθηματικά πρέπει να διδάσκονται με μεγαλύτερη έμφαση στις αποδείξεις από ότι σήμερα. Παράλληλα, να δώσουμε στον μαθητή να αντιληφθεί την αξία και την κομψότητά τους. Σήμερα δεν του δίνουμε ούτε το ένα, ούτε το άλλο.
Από την δήλωση κρατώ την φράση
«Εκσυγχρονίζουμε ακόμα και ένα μάθημα, όπως είναι τα μαθηματικά, που παλιά τα μαθαίναμε με απίστευτη αυστηρότητα. Τα πράγματα έχουν εξελιχθεί και ως προς το διδακτικό (σκέλος) και ως προ το περιεχόμενο. Όταν η εκπαίδευση σου επιβάλει να εκσυγχρονίσεις τέτοιου είδους μαθήματα γιατί όχι και τα θρησκευτικά. Και αυτό θα κάνουμε»
Ελπίζω να εννοεί ότι ο τρόπος διδασκαλίας θέλει βελτίωση γιατί είναι αυστηρός. Αν όμως εννοεί ότι και το περιεχόμενο είναι αυστηρό και άρα θέλει χαλάρωση, τότε φοβάμαι ότι πάμε να κάνουμε ένα βήμα προς την λάθος κατεύθυνση.
Ελπίζω δηλαδή να μην εννοεί ότι τώρα μαθαίνουμε Μαθηματικά με αυστρότητα στις αποδείξεις, όπως κάναμε παλαιά, αλλά έχουμε πρόθεση να τα χαλαρώσουμε.
Η γνώμη μου είναι ότι τώρα το περιεχόμενο των Μαθηματικών είναι πολύ χαλαρό ως προς τις αποδείξεις των θεωρημάτων και δεν έχει καμία σχέση με το περιεχόμενό τους παλαιά. Σήμερα ο μέσος φοιτητής του Μαθηματικού, πόσο μάλλον ο μέσος μαθητής, έχει σοβαρή έλλειψη γνώσης στο πότε ένας συλλογισμός είναι σωστός και πότε είναι "στο περίπου". Βλέπω στα γραπτά των φοιτητών του Μαθηματικού απίστευτα σφάλματα στους συλλογισμούς ή στις βασικές γνώσεις. Πάντα σκέπτομαι με πόνο ψυχής ότι αν αυτός ο φοιτητής κάνει ιδιαίτερο σε κανένα παιδάκι της Α' Γυμνασίου ή στο ανιψάκι του (που πολλοί κάνουν), τότε είναι βέβαιο ότι θα το καταστρέψει, παρά τις καλές προθέσεις του.
Εμείς ως Δάσκαλοι πρέπει να εργαστούμε προς την κατεύθυνση να κάνουμε τους μαθητές να αγαπήσουν τα Μαθηματικά και (σημαντικότερο) να μάθουν να σκέπτονται και (ακόμη ποιο σπουδαίο), να μάθουν να χαίρονται να σκέπτονται και να αποκτήσουν ανεξάρτηση/αυτόνομη σκέψη.
Εν κατακλείδι, η γνώμη μου είναι ότι τα Μαθηματικά πρέπει να διδάσκονται με μεγαλύτερη έμφαση στις αποδείξεις από ότι σήμερα. Παράλληλα, να δώσουμε στον μαθητή να αντιληφθεί την αξία και την κομψότητά τους. Σήμερα δεν του δίνουμε ούτε το ένα, ούτε το άλλο.
Λέξεις Κλειδιά:
- grigkost
- Διαχειριστής
- Δημοσιεύσεις: 3053
- Εγγραφή: Πέμ Δεκ 18, 2008 12:54 pm
- Τοποθεσία: Ιωάννινα
- Επικοινωνία:
Re: Εκσυγχρονισμός των Μαθηματικών
κ. Λάμπρου
θα συμφωνήσω με το πνεύμα των παρατηρήσεών σας. Να σταθώ στην "ανησυχία" σας...
Υ.Γ. Για να μην μνημονεύσω την γνωστή, σε όλους μας, μείωση της διδασκόμενης -και εξεταστέας- ύλης στα Μαθηματικά.
θα συμφωνήσω με το πνεύμα των παρατηρήσεών σας. Να σταθώ στην "ανησυχία" σας...
η οποία, ενδεχομένως, να είναι και ανησυχία πολλών άλλων μαθηματικών. Αν υπάρχει πρόθεση "ελάττωσης" της αυστηρότητας στο περιεχόμενο των μαθηματικών -κάτι που ουσιαστικά σημαίνει "υποβάθμιση" της αξίας των μαθηματικών εννοιών- τότε η "ανησυχία" δεν αρκεί! Δεν βλέπω τον λόγο που -για ακόμα μια φορά- η μαθηματική κοινότητα του τόπου θα πρέπει να "αποδεχθεί" ότι κι αν προταθεί "εκ των άνω". Μια ζωντανή μαθηματική κοινότητα πρέπει να έχει -μέσω θεσμικών οργάνων, συμπεριλαμβανομένης της Ε.Μ.Ε.- λόγο στο περιεχόμενο των μαθηματικών που διδάσκονται στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση.Mihalis_Lambrou έγραψε: ↑Παρ Μαρ 23, 2018 7:56 am...Αν όμως εννοεί ότι και το περιεχόμενο είναι αυστηρό και άρα θέλει χαλάρωση, τότε φοβάμαι ότι πάμε να κάνουμε ένα βήμα προς την λάθος κατεύθυνση...
Υ.Γ. Για να μην μνημονεύσω την γνωστή, σε όλους μας, μείωση της διδασκόμενης -και εξεταστέας- ύλης στα Μαθηματικά.
-
- Επιμελητής
- Δημοσιεύσεις: 15763
- Εγγραφή: Κυρ Δεκ 21, 2008 2:04 am
- george visvikis
- Επιμελητής
- Δημοσιεύσεις: 13277
- Εγγραφή: Παρ Νοέμ 01, 2013 9:35 am
Re: Εκσυγχρονισμός των Μαθηματικών
Πολύ φοβάμαι Μιχάλη, ότι με τον όρο αυστηρότητα εννοεί αυτό που υποψιαζόμαστε όλοι μας. Πέρα όμως από αυτό, με τρομάζει και η λέξη εκσυγχρονισμός. Αλήθεια, πώς εκσυγχρονίζεται μία επιστήμη; Η επιστήμη των Μαθηματικών, σε όλους τους κλάδους της, στηρίζεται σε γερά θεμέλια μέσω θεωρημάτων, προτάσεων, πορισμάτων που αναπτύχθηκαν βήμα-βήμα σε μεγάλο βάθος χρόνου. Μία ακριβής επιστήμη επιβάλλεται να έχει και αυστηρούς κανόνες και δεν επιτρέπεται σε κανέναν να τους εκλαϊκεύσει ή να τους "χαλαρώσει". Τι σημαίνει λοιπόν, "εκσυγχρονίζουμε τα μαθηματικά"; Ας ξεκαθαρίσει υπουργός τα λεγόμενά του, ώστε να μην υπάρχουν παρερμηνείες, γιατί φοβάμαι ότι στις μέρες μας θα δούμε το τέλος του έργου. Και αυτό το έργο δεν είναι άλλο από αυτό που παρακολουθούμε στη χώρα μας την τελευταία εικοσαετία με τίτλο: Η γενοκτονία των μαθηματικών! (αναφέρομαι στην επιστήμη).Mihalis_Lambrou έγραψε: ↑Παρ Μαρ 23, 2018 7:56 amΔήλωση του Υπουργού για εκσυγχρονισμό των Μαθηματικών εδώ.
Από την δήλωση κρατώ την φράση
«Εκσυγχρονίζουμε ακόμα και ένα μάθημα, όπως είναι τα μαθηματικά, που παλιά τα μαθαίναμε με απίστευτη αυστηρότητα. Τα πράγματα έχουν εξελιχθεί και ως προς το διδακτικό (σκέλος) και ως προ το περιεχόμενο. Όταν η εκπαίδευση σου επιβάλει να εκσυγχρονίσεις τέτοιου είδους μαθήματα γιατί όχι και τα θρησκευτικά. Και αυτό θα κάνουμε»
- Γιώργος Ρίζος
- Επιμελητής
- Δημοσιεύσεις: 5285
- Εγγραφή: Δευ Δεκ 29, 2008 1:18 pm
- Τοποθεσία: Κέρκυρα
Re: Εκσυγχρονισμός των Μαθηματικών
Επιστολή προς κάθε ευήκοον παραλήπτη:
Συνεστραμμένη, δύσληπτος εἶναι ἡ Μαθηματική, πλὴν οὔτε τὰ μέσα διὰ τῶν ὁποίων ὁμαλίζεται ὁπωσοῦν ἡ τραχύτης αὐτῆς δὲν ἀπολείπονται.
Ἡ δυνατὴ σαφὴς συντομία ἔνθεν, ἡ ἀκριβὴς ἐπιμελὴς ἑρμηνεῖα ἔνθεν, ἐλαττοῦσιν οὔτε ὀλίγον τὴν φυσικὴν στρυφνότητα αὐτῆς, μάλιστα πολλάκις ἀποκαθιστῶσιν αὐτήν ἡδείαν, ἑλκυστικήν. Καὶ ἀφήνω ἐνταῦθα νὰ ἐπιφέρω, πῶς ἡ στρυφνότης οὔτε πρέπει πάντοτε νὰ φεύγηται, καὶ πὼς ὁ ἀνθρώπινος νοῦς, ὅταν ἐν καιρῷ γυμνάζηται ἐν αὐτῇ, πλέον δὲν θροεῖται ὑπὸ τῶν δυσκολιῶν αὐτῆς. Ὁ νοῦς κατὰ τοῦτο φαίνεται ὅμοιος τῷ σώματι, τὸ ὁποῖον, ἀφοῦ ἐν μερικῷ καιρῷ ἀντιμάχεται τῷ κόπῳ, συνηθίζει τέλος αὐτὸν καὶ μεταχειρίζεται αὐτὸν πολλάκις, χωρὶς οὔτε νὰ αἰσθάνεται ποσῶς αὐτόν. Τέλος, ὦ ἀκροαταί, τὰ καλὰ οὔτε ἀποκτῶνται, εἰ μὴ ἐν ἱδρῶτι.
Ιώσηπος Μοισιόδαξ, 1765
Συνεστραμμένη, δύσληπτος εἶναι ἡ Μαθηματική, πλὴν οὔτε τὰ μέσα διὰ τῶν ὁποίων ὁμαλίζεται ὁπωσοῦν ἡ τραχύτης αὐτῆς δὲν ἀπολείπονται.
Ἡ δυνατὴ σαφὴς συντομία ἔνθεν, ἡ ἀκριβὴς ἐπιμελὴς ἑρμηνεῖα ἔνθεν, ἐλαττοῦσιν οὔτε ὀλίγον τὴν φυσικὴν στρυφνότητα αὐτῆς, μάλιστα πολλάκις ἀποκαθιστῶσιν αὐτήν ἡδείαν, ἑλκυστικήν. Καὶ ἀφήνω ἐνταῦθα νὰ ἐπιφέρω, πῶς ἡ στρυφνότης οὔτε πρέπει πάντοτε νὰ φεύγηται, καὶ πὼς ὁ ἀνθρώπινος νοῦς, ὅταν ἐν καιρῷ γυμνάζηται ἐν αὐτῇ, πλέον δὲν θροεῖται ὑπὸ τῶν δυσκολιῶν αὐτῆς. Ὁ νοῦς κατὰ τοῦτο φαίνεται ὅμοιος τῷ σώματι, τὸ ὁποῖον, ἀφοῦ ἐν μερικῷ καιρῷ ἀντιμάχεται τῷ κόπῳ, συνηθίζει τέλος αὐτὸν καὶ μεταχειρίζεται αὐτὸν πολλάκις, χωρὶς οὔτε νὰ αἰσθάνεται ποσῶς αὐτόν. Τέλος, ὦ ἀκροαταί, τὰ καλὰ οὔτε ἀποκτῶνται, εἰ μὴ ἐν ἱδρῶτι.
Ιώσηπος Μοισιόδαξ, 1765
Re: Εκσυγχρονισμός των Μαθηματικών
Η επόμενη κίνηση θα είναι η απαγόρευση του "ιδρώτα" στα σχολεία μας μέσω νομοθετικής ρύθμισης, τόσο στην Ελλάδα, όσο και στην Κύπρο...Γιώργος Ρίζος έγραψε: ↑Παρ Μαρ 23, 2018 12:41 pmΤέλος, ὦ ἀκροαταί, τὰ καλὰ οὔτε ἀποκτῶνται, εἰ μὴ ἐν ἱδρῶτι.
Σωτήρης Λοϊζιάς
Re: Εκσυγχρονισμός των Μαθηματικών
Εμείς ως Δάσκαλοι πρέπει να εργαστούμε προς την κατεύθυνση να κάνουμε τους μαθητές να αγαπήσουν τα Μαθηματικά και (σημαντικότερο) να μάθουν να σκέπτονται και (ακόμη ποιο σπουδαίο), να μάθουν να χαίρονται να σκέπτονται και να αποκτήσουν ανεξάρτηση/αυτόνομη σκέψη.
Ο στόχος είναι η άρνηση της παραπάνω πρότασης κ. Λάμπρου
Συγχαρητήρια για το άρθρο σας συμφωνώ απόλυτα μαζί σας και εκφράζω την ανησυχία μου για αυτούς τους φοιτητές του Μαθηματικού που κάποια στιγμή θα αναλάβουν τα ηνία της εκπαίδευση ..τότε τι μεταρρύθμιση θα γίνει ;
Ο στόχος είναι η άρνηση της παραπάνω πρότασης κ. Λάμπρου
Συγχαρητήρια για το άρθρο σας συμφωνώ απόλυτα μαζί σας και εκφράζω την ανησυχία μου για αυτούς τους φοιτητές του Μαθηματικού που κάποια στιγμή θα αναλάβουν τα ηνία της εκπαίδευση ..τότε τι μεταρρύθμιση θα γίνει ;
-
- Δημοσιεύσεις: 1291
- Εγγραφή: Δευ Δεκ 28, 2009 11:41 pm
- Τοποθεσία: Kάπου στο πιο μεγάλο νησί του Ιονίου
Re: Εκσυγχρονισμός των Μαθηματικών
Mihalis_Lambrou έγραψε: ↑Παρ Μαρ 23, 2018 7:56 amΗ γνώμη μου είναι ότι τώρα το περιεχόμενο των Μαθηματικών είναι πολύ χαλαρό ως προς τις αποδείξεις των θεωρημάτων και δεν έχει καμία σχέση με το περιεχόμενό τους παλαιά.
Συμφωνώ απολύτως , κάθε έννοια αυστηρότητας έχει πλέον εξευτελιστεί...
Και αν κάποιος διδάσκων πάει να αντισταθεί σε αυτό το κύμα χαλαρότητας που χτυπάει την εκπαίδευση εδώ και πολλά χρόνια θα στοχοποιηθεί.
Και αν το παρελθόν αποτελεί κριτήριο για το μέλλον , δεν είμαι αισιόδοξος για ό,τι έρχεται...
- Ορέστης Λιγνός
- Δημοσιεύσεις: 1835
- Εγγραφή: Κυρ Μάιος 08, 2016 7:19 pm
- Τοποθεσία: Χαλάνδρι Αττικής
- Επικοινωνία:
Re: Εκσυγχρονισμός των Μαθηματικών
Eκσυγχρονισμός είναι :
1. η κατάργηση της αριστείας
2. να πηγαίνουμε με το ρυθμό του πιο αδιάφορου μαθητή
3. να μην έχουμε εργασίες για το σπίτι αλλά 10 ρια στον έλεγχο
4. κατάργηση των προτύπων και πρoσκύνημα σε κάθε άσχετο του survivor !
5. να μαθαίνουμε παπαγαλία γνώσεις μόνο για μια – δύο μέρες, μετά κάνουμε delete !!
6. να μαθαίνουμε ποιά ήταν η ‘παλλακίδα’ του τάδε τούρκου πασά αλλά να μην μαθαίνουμε ποιος ήταν ο Ευκλείδης !
7 . η χαλαρότητα. Δεν πρέπει να πιεστεί το παιδί, έχει αγώνα ξιφασκίας το απόγευμα !
Με άλλα λόγια μη μου τους κύκλους τάραττε !!
Ελπίζω να έγινα αντιλειπτός.
1. η κατάργηση της αριστείας
2. να πηγαίνουμε με το ρυθμό του πιο αδιάφορου μαθητή
3. να μην έχουμε εργασίες για το σπίτι αλλά 10 ρια στον έλεγχο
4. κατάργηση των προτύπων και πρoσκύνημα σε κάθε άσχετο του survivor !
5. να μαθαίνουμε παπαγαλία γνώσεις μόνο για μια – δύο μέρες, μετά κάνουμε delete !!
6. να μαθαίνουμε ποιά ήταν η ‘παλλακίδα’ του τάδε τούρκου πασά αλλά να μην μαθαίνουμε ποιος ήταν ο Ευκλείδης !
7 . η χαλαρότητα. Δεν πρέπει να πιεστεί το παιδί, έχει αγώνα ξιφασκίας το απόγευμα !
Με άλλα λόγια μη μου τους κύκλους τάραττε !!
Ελπίζω να έγινα αντιλειπτός.
Κερδίζουμε ό,τι τολμούμε!
Re: Εκσυγχρονισμός των Μαθηματικών
ΑΠΕΙΡΑ ΜΠΡΑΒΟ ΣΤΟΝ ΟΡΕΣΤΗ ΠΡΟΣΥΠΟΓΡΑΦΩ ΤΗ ΣΚΕΨΗ ΤΟΥ
και βέβαια συγχαρητήρια και στον Μιχάλη με τις εύστοχες παρατηρήσεις του
Γιάννης
και βέβαια συγχαρητήρια και στον Μιχάλη με τις εύστοχες παρατηρήσεις του
Γιάννης
α. Η δυσκολία με κάνει δυνατότερο.
β. Όταν πέφτεις να έχεις τη δύναμη να σηκώνεσαι.
β. Όταν πέφτεις να έχεις τη δύναμη να σηκώνεσαι.
-
- Δημοσιεύσεις: 789
- Εγγραφή: Σάβ Ιαν 17, 2015 1:04 pm
Re: Εκσυγχρονισμός των Μαθηματικών
Απλά και ρητά!! Αυτά που λέμε τόσα χρόνια αλλά κανείς δεν αλλάζει!!Ορέστης Λιγνός έγραψε: ↑Παρ Μαρ 23, 2018 9:40 pmEκσυγχρονισμός είναι :
1. η κατάργηση της αριστείας
2. να πηγαίνουμε με το ρυθμό του πιο αδιάφορου μαθητή
3. να μην έχουμε εργασίες για το σπίτι αλλά 10 ρια στον έλεγχο
4. κατάργηση των προτύπων και πρoσκύνημα σε κάθε άσχετο του survivor !
5. να μαθαίνουμε παπαγαλία γνώσεις μόνο για μια – δύο μέρες, μετά κάνουμε delete !!
6. να μαθαίνουμε ποιά ήταν η ‘παλλακίδα’ του τάδε τούρκου πασά αλλά να μην μαθαίνουμε ποιος ήταν ο Ευκλείδης !
7 . η χαλαρότητα. Δεν πρέπει να πιεστεί το παιδί, έχει αγώνα ξιφασκίας το απόγευμα !
Με άλλα λόγια μη μου τους κύκλους τάραττε !!
Ελπίζω να έγινα αντιλειπτός.
- S.E.Louridas
- Δημοσιεύσεις: 5956
- Εγγραφή: Σάβ Μαρ 21, 2009 10:53 am
- Τοποθεσία: Aegaleo.
- Επικοινωνία:
Re: Εκσυγχρονισμός των Μαθηματικών
....Πως να κρυφτείς από τα παιδιά που έτσι και αλλιώς τα ξέρουν όλα, σαν σε κοιτούν με μάτια σαν και αυτά σαν σε ξυπνούν στις δύο η ώρα... Ναι Ορέστη Ναι ... και όχι μόνο. Όμως επειδή βρίσκουν και τα κάνουν, ο κύριος υπεύθυνος είμαστε εμείς οι ... καναπεδάτοι ... με την συμπεριφορά και την "ηρεμία" του ... μελλοθανάτου ... λίγο πριν την εκτέλεση...που ήδη έχουμε αποδεχτεί.Ορέστης Λιγνός έγραψε: ↑Παρ Μαρ 23, 2018 9:40 pmEκσυγχρονισμός είναι :
1. η κατάργηση της αριστείας
2. να πηγαίνουμε με το ρυθμό του πιο αδιάφορου μαθητή
3. να μην έχουμε εργασίες για το σπίτι αλλά 10 ρια στον έλεγχο
4. κατάργηση των προτύπων και πρoσκύνημα σε κάθε άσχετο του survivor !
5. να μαθαίνουμε παπαγαλία γνώσεις μόνο για μια – δύο μέρες, μετά κάνουμε delete !!
6. να μαθαίνουμε ποιά ήταν η ‘παλλακίδα’ του τάδε τούρκου πασά αλλά να μην μαθαίνουμε ποιος ήταν ο Ευκλείδης !
7 . η χαλαρότητα. Δεν πρέπει να πιεστεί το παιδί, έχει αγώνα ξιφασκίας το απόγευμα !
Με άλλα λόγια μη μου τους κύκλους τάραττε !!
Ελπίζω να έγινα αντιλειπτός.
S.E.Louridas
1.Μιλώ, μόνο όταν έχω να πώ κάτι καλύτερο από την σιωπή (Πυθαγόρας).
2.Οι αξίες αντανακλώνται, Δεν επιβάλλονται.
3.Είναι Κορυφαία η κάθε στιγμή επίλυσης ενός Μαθηματικού προβλήματος.
1.Μιλώ, μόνο όταν έχω να πώ κάτι καλύτερο από την σιωπή (Πυθαγόρας).
2.Οι αξίες αντανακλώνται, Δεν επιβάλλονται.
3.Είναι Κορυφαία η κάθε στιγμή επίλυσης ενός Μαθηματικού προβλήματος.
- Γιώργος Ρίζος
- Επιμελητής
- Δημοσιεύσεις: 5285
- Εγγραφή: Δευ Δεκ 29, 2008 1:18 pm
- Τοποθεσία: Κέρκυρα
Re: Εκσυγχρονισμός των Μαθηματικών
Διαβάζω και ξαναδιαβάζω τη δήλωση του κ. Υπουργού, προσπαθώντας να αντιληφθώ ή έστω να υποψιαστώ τι ακριβώς εννοεί:
Γράφει το άρθρο που αλίευσε ο Μιχάλης:
"Αλλαγές στα βιβλία της Ιστορίας και εκσυγχρονισμό των Μαθηματικών, προανήγγειλε ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου", ο οποίος επεξηγεί λίγο παρακάτω: "... η εκπαίδευση σου επιβάλει να εκσυγχρονίσεις τέτοιου είδους μαθήματα (εννοεί: Μαθηματικά και Ιστορία)" .
Κατόπιν συνδυάζω τις δηλώσεις αυτές με το εφιαλτικό τοπίο που περιγράφει το άρθρο για τις φυσικές επιστήμες
Ερωτώ ευθέως όποιον γνωρίζει και καταδέχεται να μάς απαντήσει:
Προετοιμάζεται εκσυγχρονισμός ως προς τη διδακτική, ώστε να βελτιωθεί η (τυχόν) παρωχημένη διδασκαλία μας ή θα αλλάξουν το περιεχόμενο των αναλυτικών προγραμμάτων κάνοντάς τα "λιγότερο αυστηρά", περισσότερο "χαρούμενα" και "αντιληπτά" από όλους (υποτίθεται, βέβαια);
Αν συμβαίνει αυτό, αναρωτιέμαι ΠΟΙΟΣ έχει αναλάβει αυτό το έργο; ΠΟΥ κρύβεται και ΓΙΑΤΙ κρύβεται; Γιατί δεν είδαμε μια ανακοίνωση, μια ενημέρωση σε ένα από τα συνέδρια που τακτικά οργανώνονται; Μια πρόσκληση έστω σε ανοιχτή διαβούλευση για ανταλλαγή ιδεών και εμπειριών;
Θα ήμουν ευτυχής να ακούσω, με ανακούφιση, τη διάψευση των παραπάνω εικασιών.
Γράφει το άρθρο που αλίευσε ο Μιχάλης:
"Αλλαγές στα βιβλία της Ιστορίας και εκσυγχρονισμό των Μαθηματικών, προανήγγειλε ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου", ο οποίος επεξηγεί λίγο παρακάτω: "... η εκπαίδευση σου επιβάλει να εκσυγχρονίσεις τέτοιου είδους μαθήματα (εννοεί: Μαθηματικά και Ιστορία)" .
Κατόπιν συνδυάζω τις δηλώσεις αυτές με το εφιαλτικό τοπίο που περιγράφει το άρθρο για τις φυσικές επιστήμες
Ερωτώ ευθέως όποιον γνωρίζει και καταδέχεται να μάς απαντήσει:
Προετοιμάζεται εκσυγχρονισμός ως προς τη διδακτική, ώστε να βελτιωθεί η (τυχόν) παρωχημένη διδασκαλία μας ή θα αλλάξουν το περιεχόμενο των αναλυτικών προγραμμάτων κάνοντάς τα "λιγότερο αυστηρά", περισσότερο "χαρούμενα" και "αντιληπτά" από όλους (υποτίθεται, βέβαια);
Αν συμβαίνει αυτό, αναρωτιέμαι ΠΟΙΟΣ έχει αναλάβει αυτό το έργο; ΠΟΥ κρύβεται και ΓΙΑΤΙ κρύβεται; Γιατί δεν είδαμε μια ανακοίνωση, μια ενημέρωση σε ένα από τα συνέδρια που τακτικά οργανώνονται; Μια πρόσκληση έστω σε ανοιχτή διαβούλευση για ανταλλαγή ιδεών και εμπειριών;
Θα ήμουν ευτυχής να ακούσω, με ανακούφιση, τη διάψευση των παραπάνω εικασιών.
- S.E.Louridas
- Δημοσιεύσεις: 5956
- Εγγραφή: Σάβ Μαρ 21, 2009 10:53 am
- Τοποθεσία: Aegaleo.
- Επικοινωνία:
Re: Εκσυγχρονισμός των Μαθηματικών
...Α ξέχασα υπάρχει και ο εκσυγχρονισμός της συνθήκης της Χάγης, τουλάχιστον όπως το έθεσε ο Ερντογάν... Κάποτε το σύνθημα ήταν ΑΛΛΑΓΗ, σήμερα το σύνθημα είναι ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ...δηλαδή με λίγα λόγια πιάστο αυγό και κούρευτο. Για να δούμε τελικά τι θα μας ξημερώσει ... μετά από κάποιο καιρό και αν τα συνθήματα δεν θα παραμείνουν άναρχες λέξεις και θα γίνουν ποτέ λόγος.
S.E.Louridas
1.Μιλώ, μόνο όταν έχω να πώ κάτι καλύτερο από την σιωπή (Πυθαγόρας).
2.Οι αξίες αντανακλώνται, Δεν επιβάλλονται.
3.Είναι Κορυφαία η κάθε στιγμή επίλυσης ενός Μαθηματικού προβλήματος.
1.Μιλώ, μόνο όταν έχω να πώ κάτι καλύτερο από την σιωπή (Πυθαγόρας).
2.Οι αξίες αντανακλώνται, Δεν επιβάλλονται.
3.Είναι Κορυφαία η κάθε στιγμή επίλυσης ενός Μαθηματικού προβλήματος.
-
- Δημοσιεύσεις: 135
- Εγγραφή: Πέμ Μαρ 19, 2009 8:49 pm
Re: Εκσυγχρονισμός των Μαθηματικών
Αν συμβαίνει αυτό, αναρωτιέμαι ΠΟΙΟΣ έχει αναλάβει αυτό το έργο; ΠΟΥ κρύβεται και ΓΙΑΤΙ κρύβεται; Γιατί δεν είδαμε μια ανακοίνωση, μια ενημέρωση σε ένα από τα συνέδρια που τακτικά οργανώνονται; Μια πρόσκληση έστω σε ανοιχτή διαβούλευση για ανταλλαγή ιδεών και εμπειριών;Γιώργος Ρίζος έγραψε: ↑Σάβ Μαρ 24, 2018 10:51 pm
Αν συμβαίνει αυτό, αναρωτιέμαι ΠΟΙΟΣ έχει αναλάβει αυτό το έργο; ΠΟΥ κρύβεται και ΓΙΑΤΙ κρύβεται; Γιατί δεν είδαμε μια ανακοίνωση, μια ενημέρωση σε ένα από τα συνέδρια που τακτικά οργανώνονται; Μια πρόσκληση έστω σε ανοιχτή διαβούλευση για ανταλλαγή ιδεών και εμπειριών;
Θα ήμουν ευτυχής να ακούσω, με ανακούφιση, τη διάψευση των παραπάνω εικασιών.
Α/Α ΕΜΠΕΙΡΟΓΝΩΜΟΝΕΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ
1 ΒΡΟΥΤΣΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ
2 ΔΕΛΗΓΙΑΝΝΗ ΕΙΡΗΝΗ
3 ΔΙΑΜΑΝΤΙΔΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ
4 ΚΑΜΠΟΥΚΟΣ ΚΥΡΙΑΚΟΣ
5 ΜΕΤΑΞΑΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ
6 ΜΗΛΙΩΝΗΣ ΧΡΙΣΤΟΣ
7 ΟΡΦΑΝΑΚΗΣ ΣΠΥΡΙΔΩΝ
8 ΠΑΤΣΑΛΙΑΣ ΜΙΧΑΗΛ-ΕΥΣΤΑΘΙΟΣ
9ΣΚΟΥΡΚΕΑΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ
10 ΣΠΑΘΑΡΑΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ
11 ΣΤΟΥΡΑΪΤΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ
12 ΧΑΣΑΠΗΣ ΣΩΤΗΡΙΟΣ
Για περισσότερα δείτε εδώ:
http://www.iep.edu.gr/images/IEP/GENERA ... kou_ds.pdf
- S.E.Louridas
- Δημοσιεύσεις: 5956
- Εγγραφή: Σάβ Μαρ 21, 2009 10:53 am
- Τοποθεσία: Aegaleo.
- Επικοινωνία:
Re: Εκσυγχρονισμός των Μαθηματικών
Προσωπικά και ΓΕΝΙΚΩΤΕΡΑ θα ήθελα να πω ότι για τα πάντα που αναφέρονται σε προς εκτέλεση αποφάσεις με βάση εισηγήσεις επιτροπών θα πρέπει ως προαπαιτούμενο να γνωρίζουμε τις επιτροπές αυτές (όχι βέβαια στα πλαίσια για να αμφισβητήσουμε ή να αποδεχτούμε τα μέλη τους σε ένα άτυπο παιχνίδι καχύποπτης λαθοθηρίας) αλλά ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ και ΚΥΡΙΑ τα σκεπτικά και τους ΣΥΓΓΕΚΡΙΜΜΕΝΟΥΣ σαφείς προσανατολισμούς που κύρια πρέπει να ΑΝΑΚΟΙΝΩΝΟΝΤΑΙ (Τι σημαίνει επί του πρακτέου Εκσυγχρονισμός της εκπαίδευσης, έτσι γενικά και αόριστα;) Είναι προφανές ότι αν αυτό δεν γίνεται, και μάλιστα σε ένα περιβάλλον κράτους που οι μεταρρυθμίσεις είναι περισσότερες από τις Κυβερνήσεις, τότε υποβόσκει Πολιτική σκοπιμότητα σε βάρος της ποιότητας της εκπαίδευσης. Για παράδειγμα είναι δυνατόν να πηγαίνουν παρέα ο εκσυγχρονισμός ουσίας με την κατάργηση της αξιολόγησης του παραγόμενου έργου; Και το λέω αυτό γιατί ακόμα και οι εκλογές σε δημοκρατικό περιβάλλον είναι μορφή αμείλικτης αξιολόγησης του Κυβερνητικού έργου. Το θέμα δεν είναι τα βαρύγδουπα ή όχι ονόματα των μελών των επιτροπών αλλά και κατά πόσο αυτά θα δράσουν αξιοκρατικά κόντρα στις ΚΟΜΜΑΤΙΚΕΣ βουλές των ημετέρων. Το πρώτο που θα ήθελα ως πολίτης είναι να μου απαντηθεί πιο συγκεκριμένα το τι σημαίνει Εκσυγχρονισμός του Μαθήματος των Μαθηματικών (μάλλον ως επιστημονικός όρος δεν με καλύπτει) από το αυστηρό στο light (εύχομαι να μη προσφέρουμε γέλιο στις δύσκολες κατηφείς ομολογουμένως μέρες που περνάμε) και βέβαια για να μην ξεχνάμε και τα ουσιαστικά κοινωνικά, είναι δυνατόν να έχουμε εκσυγχρονισμό με κατάργηση επί της ουσίας και στην πράξη της επιλογής διδακτικού προσωπικού εκτός ΑΣΕΠ; Μπορεί έτσι να πειστεί κανείς περί των μη ΚΟΜΜΑΤΙΚΩΝ (ψηφάκια γαρ) και μόνο προθέσεων της εξουσίας;
Υ.Γ. Ειδικότερα: Προσωπικά επιτρέψτε μου να αναφέρω ότι τους μόνους που τυχαίνει γνωρίζω καλά από τους συναδέλφους που αναφέρονται στον παραπάνω κατάλογο εμπειρογνομώνων είναι τον Νίκο Μεταξά που τον εκτιμώ βαθύτατα (Με τον Νίκο συνυπήρξαμε για αρκετό καιρό στην επιτροπή διαγωνισμών της Ε.Μ.Ε., ως διδάσκονες και θεματοδότες), τον Σωτήρη Χασάπη και τον Κυριάκο Καμπούκο τους οποίους επίσης εκτιμώ.
Υ.Γ. Ειδικότερα: Προσωπικά επιτρέψτε μου να αναφέρω ότι τους μόνους που τυχαίνει γνωρίζω καλά από τους συναδέλφους που αναφέρονται στον παραπάνω κατάλογο εμπειρογνομώνων είναι τον Νίκο Μεταξά που τον εκτιμώ βαθύτατα (Με τον Νίκο συνυπήρξαμε για αρκετό καιρό στην επιτροπή διαγωνισμών της Ε.Μ.Ε., ως διδάσκονες και θεματοδότες), τον Σωτήρη Χασάπη και τον Κυριάκο Καμπούκο τους οποίους επίσης εκτιμώ.
S.E.Louridas
1.Μιλώ, μόνο όταν έχω να πώ κάτι καλύτερο από την σιωπή (Πυθαγόρας).
2.Οι αξίες αντανακλώνται, Δεν επιβάλλονται.
3.Είναι Κορυφαία η κάθε στιγμή επίλυσης ενός Μαθηματικού προβλήματος.
1.Μιλώ, μόνο όταν έχω να πώ κάτι καλύτερο από την σιωπή (Πυθαγόρας).
2.Οι αξίες αντανακλώνται, Δεν επιβάλλονται.
3.Είναι Κορυφαία η κάθε στιγμή επίλυσης ενός Μαθηματικού προβλήματος.
- Γιώργος Ρίζος
- Επιμελητής
- Δημοσιεύσεις: 5285
- Εγγραφή: Δευ Δεκ 29, 2008 1:18 pm
- Τοποθεσία: Κέρκυρα
Re: Εκσυγχρονισμός των Μαθηματικών
Κώστα, σε ευχαριστώ για την παράθεση του υπερσυνδέσμου για την επιτροπή του ΙΕΠ για την αναμόρφωση των προγραμμάτων Σπουδών του Λυκείου.kalafatis_kon έγραψε: ↑Κυρ Μαρ 25, 2018 2:08 pm
Για περισσότερα δείτε εδώ:
http://www.iep.edu.gr/images/IEP/GENERA ... kou_ds.pdf
Οφείλω να ομολογήσω ότι εγώ ήμουν ασαφής με το ρητορικό ερώτημα που έθεσα.
Δεν αναφερόμουν στο πρόγραμμα του Λυκείου, το οποίο ξέρουμε ότι ετοιμάζεται η αναμόρφωσή του, εφόσον αναδιοργανώνονται συνολικά τα Προγράμματα Σπουδών. Βεβαίως με αγωνία και ανησυχία περιμένουμε τις προτάσεις των επιτροπών. Ελπίζω να είναι προτάσεις κι όχι οριστικές αποφάσεις. Τη συμμετοχή των ενεργών εκπαιδευτικών στη διαμόρφωσή τους τη θεωρώ απαραίτητη.
Αναφερόμουν κυρίως στις φήμες που επιστρέφουν αυτές τις ημέρες που ολοκληρώνεται η συμμετοχή μας στο πρόγραμμα PISA, για την πλήρη αναμόρφωση των προγραμμάτων Δημοτικού και Γυμνασίου, ώστε να προσαρμοστούν (;) στο πνεύμα του PISA.
Θυμηθείτε την αναφορά από τα τέλη του 2016:
Ο Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Κώστας Γαβρόγλου συζήτησε σήμερα με τον Πρόεδρο του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής Γεράσιμο Κουζέλη τα όσα αναφέρει η έκθεση PISA του ΟΟΣΑ σχετικά με τις επιδόσεις των Ελλήνων μαθητών.
O Υπουργός ζήτησε από τον Πρόεδρο του ΙΕΠ να συγκροτήσει ειδική επιστημονική επιτροπή η οποία, αφού μελετήσει την έκθεση, θα υποβάλει στον Υπουργό τα συμπεράσματά της σχετικά με τις αδυναμίες του εκπαιδευτικού συστήματος και τις προτάσεις της για την βέλτιστη αντιμετώπισή τους.
Κατόπιν κάποια δημοσιεύματα ΕΔΩ μέμφονται το υπουργείο για την καθυστέρηση, ανακαλύπτουν τα αίτια και δείχνουν το δρόμο.
Το ΙΕΠ αναλαμβάνει προσπάθεια προσαρμογής των Αναλυτικών μας προγραμμάτων των Δημοτικών και των Γυμνασίων ώστε να είναι συμβατά με τους όρους που θέτει ο κ. Κουζέλης ΕΔΩ (στην αρχή της 2ης σελίδας αναγράφονται οι πρόνοιες που πρέπει να ληφθούν σχετικά με τα προγράμματα σπουδών, τα βιβλία, την αξιολόγηση).
Σε αυτή τη διαδικασία αναφέρομαι και τονίζω ότι πρέπει να είναι διαφανής, με γνώση και σεβασμό της ιστορικής εξέλιξης της εκπαίδευσής μας.
- Στέλιος Μαρίνης
- Δημοσιεύσεις: 536
- Εγγραφή: Πέμ Ιούλ 16, 2009 9:45 pm
- Τοποθεσία: Νέα Σμύρνη, Αθήνα
- Επικοινωνία:
Re: Εκσυγχρονισμός των Μαθηματικών
Η γραμμή που δίνει ο ΟΟΣΑ μέσω του PISA είναι αυτή που οδηγεί σε τέτοιες επιλογές. Δυστυχώς κλείνουμε τα μάτια στο γεγονός ότι οι "μεταρρυθμίσεις" στην εκπαίδευση επιβάλλονται από διεθνή πολιτικά κέντρα. Η κριτική μας που στηρίζεται μόνο σε τεχνικές επισημάνσεις δεν μπορεί να αποτρέψει την επιβολή αυτής της πολιτικής. Μας σαλαμοποιούν όταν κάποιοι φωνάζουν κατά ενός μέτρου και άλλοι το επικροτούν. Αν δεν ανοίξει ευρύς διάλογος χωρίς στεγανά, χωρίς αποκλεισμούς ή και λοιδορίες σε όσους ασκούν συνολική κριτική στο σύστημα που προάγει τον ευτελισμό της εκπαίδευσης σε υπηρέτρια του κέρδους του κεφαλαίου, είμαστε πρόβατα αγόμενα προς σφαγήν. Όχι τόσο εμείς, όσο τα παιδιά μας.
Κάποτε οι καμπύλες των γραφικών παραστάσεων ζωντανεύουν, είναι διαφορίσιμες γιατί είναι λείες κι όμορφες, έχουν ακρότατες τιμές γιατί αρνούνται τη μονοτονία, δεν έχουν όριο πραγματικό, αλλά μπορείς και τις φαντάζεσαι στο άπειρο και η ασύμπτωτη ευθεία είναι το καράβι που σε ταξιδεύει πλάι τους.
-
- Δημοσιεύσεις: 135
- Εγγραφή: Πέμ Μαρ 19, 2009 8:49 pm
Re: Εκσυγχρονισμός των Μαθηματικών
Γιώργο πιστεύω ότι το θέμα του "εκσυγχρονισμού " των Μαθηματικών θα είναι ως θέμα και αυτής της επιτροπής, όπως ήταν και προηγούμενων που έχουν προβεί σε αλλαγές αναλυτικών προγραμμάτων και βιβλίων. Το έγκλημα δεν γίνεται σήμερα είναι διαρκές και διαχρονικό. Μάλιστα στις μέρες μας αποδείχθηκε και διακομματικό που σημαίνει ότι έχει βαθιές ρίζες στην νοοτροπία μας. Παρ΄ όλη την Μαθηματική παράδοση που έχουμε αντιμετωπίζουμε τα Μαθηματικά ως ένα υλικό κατασκεύασμα πχ ένα σπίτι που θέλει ανακαίνιση, την μια μας ενοχλούν οι οικοσκευές που έχουν παλιώσει και θέλουν άλλαγμα την άλλη μας ενοχλεί η κατασκευή και θέλουμε μια γενικότερη ανακαίνιση στα δομικά στοιχεία. Σε ένα υλικό κατασκεύασμα αυτά όλα είναι θεμιτά και λογικά. Τα Μαθηματικά όμως δεν είναι υλικό κατασκεύασμα. Η ανακάλυψη της ασυμμετρίας, η μέθοδος της εξάντλησης, η θεωρία αναλογιών και άλλα πολλά δεν πρόκειται ποτέ να παλιώσουν γιατί είναι κοσμήματα της ανθρώπινης σκέψης. Τι παλιώνει; παλιώνει το κακέκτυπο όλων αυτών των ιδεών που απεικονίζεται στα αναλυτικά προγράμματα και στα σχολικά βιβλία. Παλιώνει γιατί σε όλα αυτά δεν υπάρχει έμπνευση αλλά μια στείρα αλγοριθμική διαδικασία μετρήσεων και μετασχηματισμών. Παλιώνει γιατί δεν υπάρχει η αυθεντική σκέψη, παλιώνει γιατί δεν υπάρχει απόδειξη, παλιώνει γιατί δεν υπάρχει ιστορική συνέχεια… ότι και αν κάνουν παλιό θα είναι.
- grigkost
- Διαχειριστής
- Δημοσιεύσεις: 3053
- Εγγραφή: Πέμ Δεκ 18, 2008 12:54 pm
- Τοποθεσία: Ιωάννινα
- Επικοινωνία:
Re: Εκσυγχρονισμός των Μαθηματικών
Επειδή δεν γνωρίζω, αλλά θα ήθελα να μάθω, ερωτώ. Και ερωτώ δημοσίως, γιατί ενδεχομένως θα ήθελαν και έτεροι να μάθουν:kalafatis_kon έγραψε: ↑Κυρ Μαρ 25, 2018 2:08 pmΑ/Α ΕΜΠΕΙΡΟΓΝΩΜΟΝΕΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ
1 ΒΡΟΥΤΣΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ
2 ΔΕΛΗΓΙΑΝΝΗ ΕΙΡΗΝΗ
3 ΔΙΑΜΑΝΤΙΔΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ
4 ΚΑΜΠΟΥΚΟΣ ΚΥΡΙΑΚΟΣ
5 ΜΕΤΑΞΑΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ
6 ΜΗΛΙΩΝΗΣ ΧΡΙΣΤΟΣ
7 ΟΡΦΑΝΑΚΗΣ ΣΠΥΡΙΔΩΝ
8 ΠΑΤΣΑΛΙΑΣ ΜΙΧΑΗΛ-ΕΥΣΤΑΘΙΟΣ
9ΣΚΟΥΡΚΕΑΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ
10 ΣΠΑΘΑΡΑΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ
11 ΣΤΟΥΡΑΪΤΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ
12 ΧΑΣΑΠΗΣ ΣΩΤΗΡΙΟΣ
Για περισσότερα δείτε εδώ:
http://www.iep.edu.gr/images/IEP/GENERA ... kou_ds.pdf
Στην ανωτέρω επιτροπή εμπειρογνωμόνων είναι κάποιος/οι πανεπιστημιακός/οί δάσκαλος/οι;
Μέλη σε σύνδεση
Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 6 επισκέπτες