Μηδείς γεωμέτρης εισίτω

Συντονιστής: spyros

Άβαταρ μέλους
Γιώργος Ρίζος
Συντονιστής
Δημοσιεύσεις: 4124
Εγγραφή: Δευ Δεκ 29, 2008 1:18 pm
Τοποθεσία: Κέρκυρα

Μηδείς γεωμέτρης εισίτω

#1

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Γιώργος Ρίζος » Δευ Οκτ 15, 2018 12:09 pm

ΕΔΩ η ανακοίνωση της Ε.Μ.Ε. της 15η Οκτωβρίου 2018 με τον εύγλωττο τίτλο:

Αγεωμέτρητο Λύκειο προγραμματίζει το ΥΠΠΕΘ



Λέξεις Κλειδιά:
NIZ
Δημοσιεύσεις: 254
Εγγραφή: Κυρ Απρ 12, 2009 1:06 am
Τοποθεσία: ΖΑΚΥΝΘΟΣ
Επικοινωνία:

Re: Μηδείς γεωμέτρης εισίτω

#2

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από NIZ » Δευ Οκτ 15, 2018 4:44 pm

“ Οι συνεχείς και συνεχώς αυτοαναιρούμενες δηλώσεις και η έκδηλη προχειρότητα των ανακοινώσεων...”
Το συγκεκριμένο απόσπασμα από την ανακοίνωση της ΕΜΕ, πολύ εύστοχα, αντικατοπτρίζει την σημερινή πραγματικότητα στο χώρο της εκπαίδευσης. Κανείς δεν ξέρει αν αυτό που ισχύει σήμερα θα ισχύει και αύριο. Επίσης, πολύ αμφιβάλλω, αν ξέρει κάποιος τι στόχο έχουν όλες αυτές οι αλλαγές επί αλλαγών.

Ακόμη, μήπως ο ρόλος του ΙΕΠ είναι διακοσμητικός, αν
“Το κατά καιρούς προβαλλόμενο σχίσμα ανάμεσα στο Υπουργείο και στο ΙΕΠ...”
είναι γεγονός, κι αυτό σημαίνει ότι άλλα προτείνει το ΙΕΠ κι άλλα αποφασίζει το υπουργείο;


Νίκος Ζαφειρόπουλος
ΚΕΦΑΛΟΝΙΤΗΣ
Δημοσιεύσεις: 874
Εγγραφή: Δευ Δεκ 28, 2009 11:41 pm
Τοποθεσία: Kάπου στο πιο μεγάλο νησί του Ιονίου

Re: Μηδείς γεωμέτρης εισίτω

#3

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ΚΕΦΑΛΟΝΙΤΗΣ » Δευ Οκτ 15, 2018 8:35 pm

Aς μιλήσω σαν πατέρας...
Έχω ένα γιο που πάει στη Β' Λυκείου . Δεν θα εξεταστεί γραπτώς στην Άλγεβρα , στη Γεωμετρία , στη Φυσική Γενικής Παιδείας και στη Χημεία.
Ο γιος μου έχει να χάσει πολλά , πάρα πολλά...
Κρίμα...
Ενθαρρύνεται η ελάχιστη προσπάθεια...
Δεν περίμενα ότι το λύκειο θα έτεινε να μοιάζει δημοτικό...


Άβαταρ μέλους
Tolaso J Kos
Δημοσιεύσεις: 3520
Εγγραφή: Κυρ Αύγ 05, 2012 10:09 pm
Τοποθεσία: Λάρισα
Επικοινωνία:

Re: Μηδείς γεωμέτρης εισίτω

#4

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Tolaso J Kos » Τρί Οκτ 16, 2018 2:30 pm

Τηλέμαχε , επέτρεψέ μου :
ΚΕΦΑΛΟΝΙΤΗΣ έγραψε:
Δευ Οκτ 15, 2018 8:35 pm
Δεν περίμενα ότι το λύκειο θα έτεινε να μοιάζει νηπιαγωγείο ...


Η φαντασία είναι σημαντικότερη από τη γνώση !
\displaystyle{{\color{blue}\mathbf{Life=\int_{birth}^{death}\frac{happiness}{time}\Delta time} }}
kostas.zig
Δημοσιεύσεις: 430
Εγγραφή: Κυρ Δεκ 21, 2008 3:29 pm

Re: Μηδείς γεωμέτρης εισίτω

#5

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από kostas.zig » Τρί Οκτ 16, 2018 5:07 pm

Kαλησπέρα σας! Πραγματικά, όποιοι αγαπούν τα Μαθηματικά και όχι μόνο οι Μαθηματικοί αφού έχουμε πάρα πολλούς ανθρώπους εδώ μέσα που δεν είναι, ΛΥΠΟΥΝΤΑΙ ΒΑΘΥΤΑΤΑ!

Η πρότασή μου είναι συγκεκριμένη (απευθύνεται στους διαχειριστές αλλά και σε όλα τα μέλη):

Μια επιστολή, ΟΧΙ προς το Υπουργείο αλλά προς την ΕΜΕ, ώστε στο συνέδριο που έρχεται να υπάρξει μια συντονισμένη προσπάθεια και συζήτηση για συγκεκριμένους τρόπους αντίδρασης. Να υπάρξει ένα ξεχωριστό σρογγυλό τραπέζι στο οποίο κεντρικό και μοναδικό θέμα, θα είναι οι εξελίξεις αυτές και τρόπους συγκεκριμένους με τους οποίους μπορούμε να αντιδράσουμε είτε υπηρετούμε στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση, είτε στα Πανεπιστήμια είτε σαν άνθρωποι που αγαπούν τα Μαθηματικά.

Σε κάθε περίπτωση, το να "ζητούμε" ή να "παρακαλούμε" τον Υπουργό να λάβει μια "γενναία πρωτοβουλία ανατροπής" είναι το λιγότερο αναποτελεσματικό και αποτελεί στο τέλος ένα ευχολόγιο. Ο λόγος μου σε καμμία περίπτωση δεν έχει σχέση με την πολιτική αυτού του τόπου εδώ μέσα, αλλά νομίζω, οφείλουμε να είμαστε περισσότερο αποφασισμένοι και ουσιαστικοί!


Ζυγούρης Κώστας
porosport
Δημοσιεύσεις: 1
Εγγραφή: Τρί Μάιος 22, 2018 3:25 pm

Re: Μηδείς γεωμέτρης εισίτω

#6

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από porosport » Τρί Οκτ 16, 2018 5:59 pm

Προφανώς οι αποφάσεις αυτές στοχεύουν στο να δείξουν στους γονείς ότι δεν χρειάζονται να πληρώνουν φροντιστήρια και ιδιαίτερα μαθήματα και να έχουν ευχαριστημένο ένα ποσοστό 60% περίπου της μαθητικής κοινότητας, άλλωστε η επιλογή των μαθημάτων που η ύλη περιορίζεται ή δεν εξετάζονται στις προαγωγικές διόλου τυχαία δεν είναι: μαθηματικά, φυσική, χημεία, αρχαία, λατινικά, στο λύκειο ο μαθητής επιλέγει μία ξένη γλώσσα και στην α' λυκείου το μάθημα της πληροφορικής
είναι στα επιλεγόμενα και όχι υποχρεωτικό κ.α.

Μάλλον οποιαδήποτε προσπάθεια συνεννόησης με ανθρώπους που νομίζουν ότι η διδασκαλία των μαθηματικών κουράζει τα εγκεφαλικά κύτταρα των μαθητών, περισσότερο απογοήτευση θα γέμιζε, θα ήταν σαν κάποιος να προσπαθούσε να βρει την άλλη πλευρά στη λωρίδα mobius.


Άβαταρ μέλους
george visvikis
Επιμελητής
Δημοσιεύσεις: 7186
Εγγραφή: Παρ Νοέμ 01, 2013 9:35 am

Re: Μηδείς γεωμέτρης εισίτω

#7

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από george visvikis » Τρί Οκτ 16, 2018 8:04 pm

Έχω ζήσει από κοντά όλες τις εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις της χώρας μας (έδωσα εισαγωγικές εξετάσεις για το πανεπιστήμιο το 1972 με το πολύ παλιό σύστημα). Τι σημαίνει όμως μεταρρύθμιση; Αν ανατρέξουμε σε κάποιο λεξικό ή εγκυκλοπαίδεια θα διαβάσουμε:
Μεταρρύθμιση είναι η μεταβολή του τρόπου λειτουργίας, οργάνωσης ή της μορφής μιας κατάστασης ή ενός συστήματος για την επίτευξη καλύτερου αποτελέσματος. Και παρακάτω θα βρούμε και τα συνώνυμα: αναμόρφωση, αναδιοργάνωση, τροποποίηση, κλπ.
Ας δούμε όμως τώρα, στην πράξη, τι είναι μεταρρύθμιση:

Σε ό,τι αφορά τη Γλώσσα: Τα παιδιά μας συνομιλούν μεταξύ τους μέσω μηνυμάτων, με το λατινικό αλφάβητο χρησιμοποιώντας όσο το δυνατόν λιγότερα φωνήεντα. Το λεξιλόγιό τους είναι ανύπαρκτο (200-300 λέξεις). Όσο για τα μέρη του λόγου, κάντε ένα απλό πείραμα και θα εκπλαγείτε. Θα μάθετε όπως κι εγώ ότι το "έστω" είναι υποθετικός σύνδεσμος και το "ζήτω" επιφώνημα.

Σε ό, τι αφορά τα Μαθηματικά: Παρατηρώ από χρόνια τη σταδιακή συρρίκνωση της Γεωμετρίας, της Τριγωνομετρίας (που παλαιότερα ήταν ξεχωριστό μάθημα) και της Άλγεβρας (οι μιγαδικοί μάς τελείωσαν). Χρυσός κανόνας είναι η αρχή της ήσσονος προσπαθείας: Οτιδήποτε δεν δίνεται στις πανελλήνιες είναι άχρηστο και δεν διαβάζεται. Έτσι, παρατηρείται το φαινόμενο, οι υποψήφιοι φοιτητές μας (θετικού προσανατολισμού) να μπορούν να αντιμετωπίσουν με επιτυχία στριφνές ασκήσεις (διαφορικού λογισμού) και να μην είναι σε θέση να κάνουν μία παραγοντοποίηση ή έναν απλό γεωμετρικό υπολογισμό ή συσχετισμό (πρόσφατο παράδειγμα, τα φετινά θέματα του 2018).

Και ερχόμαστε στο επίμαχο ερώτημα. Ποιος φταίει για όλα αυτά; Θα μου πείτε, η εκάστοτε κυβέρνηση που παίρνει πρόχειρα μέτρα και δεν έχει ούτε μακροπρόθεσμο σχέδιο ούτε όραμα. Το υπουργείο Παιδείας, το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής και όλοι οι αρμόδιοι φορείς. Όλοι αυτοί είναι συνυπεύθυνοι. Αυτή είναι η απάντησή σας, μπορώ να το μαντέψω.

Κι όμως. Στην ουσία φταίνε τα λεξικά, που δίπλα στη λέξη μεταρρύθμιση δεν έβαλαν το συνώνυμο υποβάθμιση!


kkala
Δημοσιεύσεις: 17
Εγγραφή: Κυρ Μαρ 30, 2014 6:12 pm

Re: Μηδείς γεωμέτρης εισίτω

#8

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από kkala » Πέμ Οκτ 18, 2018 12:15 am

Άκουγα για εκπαιδευτική μεταρρύθμιση, αλλά ήμουν κοιμισμένος όσον αφορά τα ειδικά θέματα. Η υποβάθμιση των μαθηματικών γίνεται συνεχώς, παρά τον "εκσυγχρονισμό" της ύλης. Θυμάμαι τον μακαρίτη μαθηματικό Ιωάννη Ταμπακλή, που στην εισαγωγή του βιβλίου του για το Πυθαγόρειο Θεώρημα έγραφε ότι οι συνομίλητοι του απόφοιτοι από το Πυθαγόρειο Σάμου γνώριζαν καλά και μαθηματικά και αρχαία Ελληνικά. Τι γνωρίζουν καλά σήμερα οι απόφοιτοι Θετικής ή Τεχνολογικής κατεύθυνσης? Σχεδόν καθόλου (αρχαία) Ελληνικά και στην πλειοψηφία τους λειψά μαθηματικά (έτσι τουλάχιστον μου φαίνεται). Η ικανότητα εκμάθησης πολλαπλασιάζεται από το ενδιαφέρον, και τούτο έχει σοβαρά μειωθεί, ιδίως στα μαθηματικά που γενικά θεωρούνται δύσκολο μάθημα. Για τους περισσότερους μαθητές είναι αναγκαστική "αγγαρεία" για να περάσουν σε κάποια σχολή. Αλλά και μόνο από οικονομική άποψη, οι απόφοιτοι Λυκείου πρέπει να είναι ανταγωνιστικοί με τους "συμμαθητές" τους" από άλλες χώρες. Αυτό μπορεί να γίνει με τρόπους τόνωσης του ενδιαφέροντος τους, όχι με περικοπή των ωρών διδασκαλίας (ονειρευόμουν και "αναβάθμιση" της Γεωμετρίας, που προάγει τη λογική σκέψη).
Επειδή στην περίπτωση αυτή το πολιτικό κόστος είναι μάλλον βαρύτερο από τα επιχειρήματα (στην Ελλάδα και όχι μόνο), ένας τρόπος αντίδρασης είναι η ανακοινώσεις στον τύπο και τηλεόραση, καθώς και η διοργάνωση ανοικτού συνεδρίου με συμμετοχή και των δύο πλευρών μαζί με εμπειρογνώμονες, όπου θα ακουστουν όλες οι απόψεις και τα επιχειρήματα (κλήση βουλευτών, υπουργών, μέσων ενημέρωσης, κλπ). Όταν το θέμα γίνει ευρέως γνωστό, το δίκαιο έχει περισσότερες πιθανότητες να αναγνωριστεί και εφαρμοστεί. Εκ παραλλήλου συνεντεύξεις στα μέσα ενημέρωσης βοηθούν (όπως και αυτή η ανακοίνωση του mathematica), άλλωστε το χρονοδιάγραμμα μπορεί να μην επαρκεί για συνέδριο. Και φυσικά χρειάζεται ενημέρωση των μαθηματικών και συναίσθηση ότι οι μελλοντικοί μαθητές χρειάζονται μια "σωστή" παιδεία.
Και ένα απόσπασμα του Πλάτωνα: Έν ουδέν ούτω δύναμιν έχει παίδειον μάθημα, ως η περί τους αριθμούς διατριβή. Το δε μέγιστον, ότι τον νυστάζοντα και αμαθή φύσει εγείρει και ευμαθή και μνήμονα και αγχίνουν απεργάζεται.. (Νόμος ε') (Ν. Δ. Νικολάου, Μεγάλη Στοιχειώδης Άλγεβρα, Αθήνα 1932).


Άβαταρ μέλους
S.E.Louridas
Δημοσιεύσεις: 5249
Εγγραφή: Σάβ Μαρ 21, 2009 10:53 am
Τοποθεσία: Aegaleo.
Επικοινωνία:

Re: Μηδείς γεωμέτρης εισίτω

#9

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από S.E.Louridas » Πέμ Οκτ 18, 2018 7:32 pm

Απλά, επιτρέψτε και εδώ να τοποθετήσω τις ήδη εκπεφρασμένες σκέψεις μου: Από ημερίδα της Ευαγγελικής Σχολής: Γιώργος Δάσιος: Είμαστε η μόνη χώρα στην Ευρωπαϊκή ένωση που η Γεωμετρία δεν είναι εξεταζόμενο μάθημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Και δεν είναι μόνο η Γεωμετρία που ως Ελλάδα, που δεν ντρέπεται για το Επιστημονικό της παρελθόν, θα έπρεπε να την είχε ψηλά Κύρια για επιστημονικους, αλλά και για λόγους ακόμα άσκησης εξωτερικής πολιτικής στις μέρες μας, είναι και για πολλά άλλα, όπως η κατάργηση επί της ουσίας του αλγεβρικού λογισμού αλλά και η αρνητική παρέμβαση και σε άλλα σημεία της εκπαίδευσης. Ζούμε την απόλυτη εποχή των περικοπών βασικών γνώσεων. Για να μην μιλήσουμε και για την εκκωφαντική απουσία της βασίλισσας Θεωρίας Αριθμών. Ως εκ τούτου, και όχι μόνο, ας μου επιτραπεί να καταθέσω την προσωπική μου σκέψη. Αυτή η κορυφή (συλλογικά και κύρια των επιστημονικών εισηγητών τέτοιων καταστάσεων) του Υπουργείου παιδείας φαντάζει πλέον ως ανεπαρκής, τα μέλη της δεν έχουν σχέση με το "άθλημα" και αυτό είναι πασιφανές (Ή μήπως σαμποτάρουν, ... αλλά σε βάρος των παιδιών;). Είναι απαιτητό και στα πλαίσια της ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ να δίνονται στην Δημοσιότητα (Ελληνική Κοινωνία και την Επιστημονική κοινότητα) τα ονόματα των υπεύθυνων εισηγητών των μαθησιακών διαδικασιών, οι επιστημονικές ιδιότητες τους, αλλά και των επιστημονικών σκεπτικών τους που οδηγούν σε αυτές. Σε πλήρη έκδοση και όχι γελοιότητες του τύπου: Μα στην Νορβηγία (τυχούσα αναφορά κράτους) γίνεται έτσι κτλ, κτλ. ή ... μα και οι προηγούμενοι είχαν αρχίσει παρόμοια διαδικασία κτλ., κτλ., ή δεν λέμε τα ονόματα από τον φόβο μήπως κτλ., κτλ. Αλλά για κάτσε ... μήπως οι συγκεκριμένοι Έλληνες επιστημονικοί εισηγητές είναι οπαδοί του σχολείου τύπου Σάμερχιλ του Ο' Νήλ; Αν είναι και το θεωρούν σωστό, γιατί να το κρύβουν; https://l.facebook.com/l.php?u=https%3A ... AMAkbkdYya


S.E.Louridas

1.Μιλώ, μόνο όταν έχω να πώ κάτι καλύτερο από την σιωπή (Πυθαγόρας).
2.Οι αξίες αντανακλώνται, Δεν επιβάλλονται.
3.Είναι Κορυφαία η κάθε στιγμή επίλυσης ενός Μαθηματικού προβλήματος.
Απάντηση

Επιστροφή σε “Γενικά Μηνύματα”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 2 επισκέπτες