Ψήφισμα για επιστροφή της Γεωμετρίας στο Σχολείο
Συντονιστής: spyros
-
- Επιμελητής
- Δημοσιεύσεις: 15741
- Εγγραφή: Κυρ Δεκ 21, 2008 2:04 am
Ψήφισμα για επιστροφή της Γεωμετρίας στο Σχολείο
Ψήφισμα του Τμήματος Τοπογραφίας και Γεωπληροφορικής της Σχολής Μηχανικών του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής για επιστροφή του μαθήματος της Γεωμετρίας στην ύλη του Γυμνασίου-Λυκείου
εδώ
εδώ
Λέξεις Κλειδιά:
Re: Ψήφισμα για επιστροφή της Γεωμετρίας στο Σχολείο
Κατά τη γνώμη μου η γεωμετρία πρέπει να εισαχθεί και στις εισαγωγικές εξετάσεις, όπως παλιά (νομίζω κάπου πριν το 1980), διότι είναι το σηματικότερο μάθημα προαγωγής της λογικής σκέψης του μαθητή. Και μάλιστα στο πλαίσιο του χώρου, που δεν απέχει πολύ από τον πραγματικό χώρο (2 ή 3 διαστάσεων). Δεν έχουμε δηλαδή λογικές σκέψεις στα πλαίσιο αφηρημένων θεωριών.
Αν καταργηθούν οι εισαγωγικές στο μέλλον, πάλι θάπρεπε να υπαχθεί στα "σημαντικά μαθήματα" που λαμβάνονται υπόψη για την εγγραφή του μαθητή στην προτιμώμενη σχολή. Αλλοιως η Γεωμετρία θα καταργηθεί από την πίεση των άλλων "σημαντικών" μαθημάτων, διότι μόνον αυτά θα διαβάζουν οι μαθητές.
Αν καταργηθούν οι εισαγωγικές στο μέλλον, πάλι θάπρεπε να υπαχθεί στα "σημαντικά μαθήματα" που λαμβάνονται υπόψη για την εγγραφή του μαθητή στην προτιμώμενη σχολή. Αλλοιως η Γεωμετρία θα καταργηθεί από την πίεση των άλλων "σημαντικών" μαθημάτων, διότι μόνον αυτά θα διαβάζουν οι μαθητές.
Κώστας Καλαϊτζόγλου
-
- Δημοσιεύσεις: 1283
- Εγγραφή: Δευ Δεκ 28, 2009 11:41 pm
- Τοποθεσία: Kάπου στο πιο μεγάλο νησί του Ιονίου
Re: Ψήφισμα για επιστροφή της Γεωμετρίας στο Σχολείο
Δεν μπορώ παρά να συμφωνήσω με τους διδάσκοντες στο τμήμα αυτό...
Έχοντας ένα παιδί στην Τρίτη Λυκείου και ένα στη Δευτέρα Λυκείου μπορώ να καταλάβω ότι , με την κατάργηση των εξετάσεων στη Γεωμετρία της Δευτέρας Λυκείου , το ήδη υποβαθμισμένο μάθημα υποβαθμίστηκε κι άλλο...
Αυτό που με ενοχλεί πιο πολύ είναι το γεγονός ότι όλα αυτά τα ψηφίσματα αγνοούνται...
Μακάρι να κάνω λάθος...
Έχοντας ένα παιδί στην Τρίτη Λυκείου και ένα στη Δευτέρα Λυκείου μπορώ να καταλάβω ότι , με την κατάργηση των εξετάσεων στη Γεωμετρία της Δευτέρας Λυκείου , το ήδη υποβαθμισμένο μάθημα υποβαθμίστηκε κι άλλο...
Αυτό που με ενοχλεί πιο πολύ είναι το γεγονός ότι όλα αυτά τα ψηφίσματα αγνοούνται...
Μακάρι να κάνω λάθος...
-
- Επιμελητής
- Δημοσιεύσεις: 4768
- Εγγραφή: Τρί Αύγ 31, 2010 10:37 pm
- Τοποθεσία: Ιστιαία Ευβοίας
Re: Ψήφισμα για επιστροφή της Γεωμετρίας στο Σχολείο
Ζούμε σε εποχές, που κάποιοι προσπαθούν να πείσουν ότι το παράλογο είναι λογικό και το λογικό παράλογο... Η υποβάθμιση της γεωμετρίας είναι ένας παραλογισμός που κάποιοι θεωρούν ...λογικό. Δεν δίνουμε την ευκαιρία στους νέους μας να ασχολούνται δημιουργικά και τους εξωθούμε να κοιτάνε το πανάκριβο κινητό τους από το πρωί μέχρι το βράδυ.
Re: Ψήφισμα για επιστροφή της Γεωμετρίας στο Σχολείο
Φτάσαμε στο σημείο να ζητείται το αυτονόητο. Μακάρι να ληφθεί υπόψη το ψήφισμα.
- polysot
- Επιμελητής
- Δημοσιεύσεις: 2583
- Εγγραφή: Δευ Οκτ 19, 2009 11:43 pm
- Τοποθεσία: Όπου βρω ενδιαφέρουσες προσωπικότητες...
- Επικοινωνία:
Re: Ψήφισμα για επιστροφή της Γεωμετρίας στο Σχολείο
Δε θέλω να φανώ απαισιόδοξος πρώτη ημέρα της νέας χρονιάς, αλλά το μέλλον επιφυλάσσει τα χειρότερα γενικά για τα Μαθηματικά στο σχολείο.
Σωτήρης Δ. Χασάπης
Ζήσε τα μαθηματικά σου!
-----------------------------
"There is a scientific taste just as there is a literary or artistic one", Renan
"The journey of a thousand miles begins with one step.", Lao Tzu
Ζήσε τα μαθηματικά σου!
-----------------------------
"There is a scientific taste just as there is a literary or artistic one", Renan
"The journey of a thousand miles begins with one step.", Lao Tzu
Re: Ψήφισμα για επιστροφή της Γεωμετρίας στο Σχολείο
Τυχαία ξαναδιάβασα το παρόν. Εύχομαι οι σπουδαστές του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής να έχουν στείλει παρόμοια πρόταση και στο Πολυνομοσχέδιο για την Παιδεία, ανάλογη με την παρέμβαση του mathematica.gr για το πολυνομοσχέδιο (29/4/2020).
Με την ευκαιρία σxολίου που έγινε (βλέπε #1, Michalis_Lambrou, συνημμένο (εδώ), "Επαιδευτικός", 2 Ιαν 2019, ***), ήθελα να προσθέσω τα παρακάτω.
1. Μάθημα που δεν εξετάζεται στις εισαγωγικές εξετάσεις επισύρει αδιαφορία των μαθητών, όσο και αν προσπαθεί ο διδάσκων καθηγητής. Η Γεωμετρία ήταν μάθημα των εισαγωγικών και η απόσυρσή του από αυτές επέφερε βαθμιαία υποβάθμισή του. Σήμερα ακόμα και οι αποδείξεις των κάπως δύσκολων θεωρημάτων έχουν τεθεί εκτός διδακτέας ύλης Λυκείων, πράγμα που χρειάζεται διόρθωση. Μία απλοποιημένη (όχι αυστηρή) απόδειξη είναι καλύτερη από έλλειψη απόδειξης. Δυστυχώς ούτε αυτό το πνεύμα κυριαρχεί στην παράλειψη αποδείξεων, μάλλον μόνο η 'ήσσων" προσπάθεια.
3. Όσον αφορά την εκπαίδευση των υποψηφίων ιατρικής, μπορεί βέβαια να αποκτήσει κάποιος κρίση και ορθολογισμό με την πείρα, χωρίς τη Γεωμετρία (κυρίως) ή γενικότερα μαθηματική παιδεία. Αλλά η τελευταία βοηθάει έμμεσα τον μαθητή να σκέφτεται λογικά και νοικοκυρεμένα, και να εκφράζεται με σαφήνεια. Ποιο άλλο μάθημα μπορεί να συμβάλει περισσότερο;
"Τα Μαθηματικά....κύριον αυτών σκοπόν έχουν να οξύνουν τον νουν και να καθοδηγήσουν τον σπουδάζοντα εις τον επιστημονικόν τρόπον του σκέπτεσθαι...Ακριβώς εις την ιδιάζουσαν έφεσιν του Έλληνος Τεχνικού προς αρτίαν θεωρητικήν κατάρτισιν πρέπει, κατά πρώτιστον λόγον, να αποδοθή η γενικώς ομολογουμένη επιστημονική ευδοκίμησις και επαγγελματική υπεροχή του, (Φίλων βασιλείου, Μαθήματα Ανωτέρων Μαθηματικών, 1970, Πρόλογος).
Τεχνικοί όμως είναι και οι γιατροί, διότι χρησιμοποιούν τα δεδομένα της επιστήμης για διάγνωση/θεραπεία συγκεκριμένου ασθενή. Καθώς και όλοι εκείνοι που χρησιμοποιούν επιστημονικά δεδομένα για συγκεκριμένα αποτελέσματα της πράξης.
*** δεν ήταν δυνατό να απαντηθεί το σχόλιο του "Εκπαιδευτικός" στο οικείο forum, πιθανώς έχει πλέον κλείσει η δυνατότητα σχολιασμού.
Με την ευκαιρία σxολίου που έγινε (βλέπε #1, Michalis_Lambrou, συνημμένο (εδώ), "Επαιδευτικός", 2 Ιαν 2019, ***), ήθελα να προσθέσω τα παρακάτω.
1. Μάθημα που δεν εξετάζεται στις εισαγωγικές εξετάσεις επισύρει αδιαφορία των μαθητών, όσο και αν προσπαθεί ο διδάσκων καθηγητής. Η Γεωμετρία ήταν μάθημα των εισαγωγικών και η απόσυρσή του από αυτές επέφερε βαθμιαία υποβάθμισή του. Σήμερα ακόμα και οι αποδείξεις των κάπως δύσκολων θεωρημάτων έχουν τεθεί εκτός διδακτέας ύλης Λυκείων, πράγμα που χρειάζεται διόρθωση. Μία απλοποιημένη (όχι αυστηρή) απόδειξη είναι καλύτερη από έλλειψη απόδειξης. Δυστυχώς ούτε αυτό το πνεύμα κυριαρχεί στην παράλειψη αποδείξεων, μάλλον μόνο η 'ήσσων" προσπάθεια.
3. Όσον αφορά την εκπαίδευση των υποψηφίων ιατρικής, μπορεί βέβαια να αποκτήσει κάποιος κρίση και ορθολογισμό με την πείρα, χωρίς τη Γεωμετρία (κυρίως) ή γενικότερα μαθηματική παιδεία. Αλλά η τελευταία βοηθάει έμμεσα τον μαθητή να σκέφτεται λογικά και νοικοκυρεμένα, και να εκφράζεται με σαφήνεια. Ποιο άλλο μάθημα μπορεί να συμβάλει περισσότερο;
"Τα Μαθηματικά....κύριον αυτών σκοπόν έχουν να οξύνουν τον νουν και να καθοδηγήσουν τον σπουδάζοντα εις τον επιστημονικόν τρόπον του σκέπτεσθαι...Ακριβώς εις την ιδιάζουσαν έφεσιν του Έλληνος Τεχνικού προς αρτίαν θεωρητικήν κατάρτισιν πρέπει, κατά πρώτιστον λόγον, να αποδοθή η γενικώς ομολογουμένη επιστημονική ευδοκίμησις και επαγγελματική υπεροχή του, (Φίλων βασιλείου, Μαθήματα Ανωτέρων Μαθηματικών, 1970, Πρόλογος).
Τεχνικοί όμως είναι και οι γιατροί, διότι χρησιμοποιούν τα δεδομένα της επιστήμης για διάγνωση/θεραπεία συγκεκριμένου ασθενή. Καθώς και όλοι εκείνοι που χρησιμοποιούν επιστημονικά δεδομένα για συγκεκριμένα αποτελέσματα της πράξης.
*** δεν ήταν δυνατό να απαντηθεί το σχόλιο του "Εκπαιδευτικός" στο οικείο forum, πιθανώς έχει πλέον κλείσει η δυνατότητα σχολιασμού.
Κώστας Καλαϊτζόγλου
Μέλη σε σύνδεση
Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 10 επισκέπτες