Ψήφισμα για επιστροφή της Γεωμετρίας στο Σχολείο

Συντονιστής: spyros

Mihalis_Lambrou
Επιμελητής
Δημοσιεύσεις: 12311
Εγγραφή: Κυρ Δεκ 21, 2008 2:04 am

Ψήφισμα για επιστροφή της Γεωμετρίας στο Σχολείο

#1

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Mihalis_Lambrou » Δευ Δεκ 03, 2018 12:48 pm

Ψήφισμα του Τμήματος Τοπογραφίας και Γεωπληροφορικής της Σχολής Μηχανικών του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής για επιστροφή του μαθήματος της Γεωμετρίας στην ύλη του Γυμνασίου-Λυκείου

εδώ



Λέξεις Κλειδιά:
kkala
Δημοσιεύσεις: 94
Εγγραφή: Κυρ Μαρ 30, 2014 6:12 pm

Re: Ψήφισμα για επιστροφή της Γεωμετρίας στο Σχολείο

#2

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από kkala » Δευ Δεκ 03, 2018 7:54 pm

Κατά τη γνώμη μου η γεωμετρία πρέπει να εισαχθεί και στις εισαγωγικές εξετάσεις, όπως παλιά (νομίζω κάπου πριν το 1980), διότι είναι το σηματικότερο μάθημα προαγωγής της λογικής σκέψης του μαθητή. Και μάλιστα στο πλαίσιο του χώρου, που δεν απέχει πολύ από τον πραγματικό χώρο (2 ή 3 διαστάσεων). Δεν έχουμε δηλαδή λογικές σκέψεις στα πλαίσιο αφηρημένων θεωριών.
Αν καταργηθούν οι εισαγωγικές στο μέλλον, πάλι θάπρεπε να υπαχθεί στα "σημαντικά μαθήματα" που λαμβάνονται υπόψη για την εγγραφή του μαθητή στην προτιμώμενη σχολή. Αλλοιως η Γεωμετρία θα καταργηθεί από την πίεση των άλλων "σημαντικών" μαθημάτων, διότι μόνον αυτά θα διαβάζουν οι μαθητές.


Κώστας Καλαϊτζόγλου
ΚΕΦΑΛΟΝΙΤΗΣ
Δημοσιεύσεις: 962
Εγγραφή: Δευ Δεκ 28, 2009 11:41 pm
Τοποθεσία: Kάπου στο πιο μεγάλο νησί του Ιονίου

Re: Ψήφισμα για επιστροφή της Γεωμετρίας στο Σχολείο

#3

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ΚΕΦΑΛΟΝΙΤΗΣ » Κυρ Δεκ 23, 2018 10:49 am

Δεν μπορώ παρά να συμφωνήσω με τους διδάσκοντες στο τμήμα αυτό...
Έχοντας ένα παιδί στην Τρίτη Λυκείου και ένα στη Δευτέρα Λυκείου μπορώ να καταλάβω ότι , με την κατάργηση των εξετάσεων στη Γεωμετρία της Δευτέρας Λυκείου , το ήδη υποβαθμισμένο μάθημα υποβαθμίστηκε κι άλλο...
Αυτό που με ενοχλεί πιο πολύ είναι το γεγονός ότι όλα αυτά τα ψηφίσματα αγνοούνται...
Μακάρι να κάνω λάθος...


ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΙΩΑΝΝΟΥ
Επιμελητής
Δημοσιεύσεις: 4247
Εγγραφή: Τρί Αύγ 31, 2010 10:37 pm
Τοποθεσία: Ιστιαία Ευβοίας

Re: Ψήφισμα για επιστροφή της Γεωμετρίας στο Σχολείο

#4

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΙΩΑΝΝΟΥ » Δευ Δεκ 31, 2018 7:53 pm

Ζούμε σε εποχές, που κάποιοι προσπαθούν να πείσουν ότι το παράλογο είναι λογικό και το λογικό παράλογο... Η υποβάθμιση της γεωμετρίας είναι ένας παραλογισμός που κάποιοι θεωρούν ...λογικό. Δεν δίνουμε την ευκαιρία στους νέους μας να ασχολούνται δημιουργικά και τους εξωθούμε να κοιτάνε το πανάκριβο κινητό τους από το πρωί μέχρι το βράδυ.


Άβαταρ μέλους
Ratio
Δημοσιεύσεις: 245
Εγγραφή: Παρ Σεπ 09, 2016 8:59 am

Re: Ψήφισμα για επιστροφή της Γεωμετρίας στο Σχολείο

#5

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Ratio » Δευ Δεκ 31, 2018 8:13 pm

Φτάσαμε στο σημείο να ζητείται το αυτονόητο. Μακάρι να ληφθεί υπόψη το ψήφισμα.


Άβαταρ μέλους
polysot
Επιμελητής
Δημοσιεύσεις: 2576
Εγγραφή: Δευ Οκτ 19, 2009 11:43 pm
Τοποθεσία: Όπου βρω ενδιαφέρουσες προσωπικότητες...
Επικοινωνία:

Re: Ψήφισμα για επιστροφή της Γεωμετρίας στο Σχολείο

#6

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από polysot » Τρί Ιαν 01, 2019 9:36 am

Δε θέλω να φανώ απαισιόδοξος πρώτη ημέρα της νέας χρονιάς, αλλά το μέλλον επιφυλάσσει τα χειρότερα γενικά για τα Μαθηματικά στο σχολείο.


Σωτήρης Δ. Χασάπης

Ζήσε τα μαθηματικά σου!
-----------------------------
"There is a scientific taste just as there is a literary or artistic one", Renan
"The journey of a thousand miles begins with one step.", Lao Tzu
kkala
Δημοσιεύσεις: 94
Εγγραφή: Κυρ Μαρ 30, 2014 6:12 pm

Re: Ψήφισμα για επιστροφή της Γεωμετρίας στο Σχολείο

#7

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από kkala » Κυρ Αύγ 02, 2020 4:27 pm

Τυχαία ξαναδιάβασα το παρόν. Εύχομαι οι σπουδαστές του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής να έχουν στείλει παρόμοια πρόταση και στο Πολυνομοσχέδιο για την Παιδεία, ανάλογη με την παρέμβαση του mathematica.gr για το πολυνομοσχέδιο (29/4/2020).
Με την ευκαιρία σxολίου που έγινε (βλέπε #1, Michalis_Lambrou, συνημμένο (εδώ), "Επαιδευτικός", 2 Ιαν 2019, ***), ήθελα να προσθέσω τα παρακάτω.
1. Μάθημα που δεν εξετάζεται στις εισαγωγικές εξετάσεις επισύρει αδιαφορία των μαθητών, όσο και αν προσπαθεί ο διδάσκων καθηγητής. Η Γεωμετρία ήταν μάθημα των εισαγωγικών και η απόσυρσή του από αυτές επέφερε βαθμιαία υποβάθμισή του. Σήμερα ακόμα και οι αποδείξεις των κάπως δύσκολων θεωρημάτων έχουν τεθεί εκτός διδακτέας ύλης Λυκείων, πράγμα που χρειάζεται διόρθωση. Μία απλοποιημένη (όχι αυστηρή) απόδειξη είναι καλύτερη από έλλειψη απόδειξης. Δυστυχώς ούτε αυτό το πνεύμα κυριαρχεί στην παράλειψη αποδείξεων, μάλλον μόνο η 'ήσσων" προσπάθεια.
3. Όσον αφορά την εκπαίδευση των υποψηφίων ιατρικής, μπορεί βέβαια να αποκτήσει κάποιος κρίση και ορθολογισμό με την πείρα, χωρίς τη Γεωμετρία (κυρίως) ή γενικότερα μαθηματική παιδεία. Αλλά η τελευταία βοηθάει έμμεσα τον μαθητή να σκέφτεται λογικά και νοικοκυρεμένα, και να εκφράζεται με σαφήνεια. Ποιο άλλο μάθημα μπορεί να συμβάλει περισσότερο;
"Τα Μαθηματικά....κύριον αυτών σκοπόν έχουν να οξύνουν τον νουν και να καθοδηγήσουν τον σπουδάζοντα εις τον επιστημονικόν τρόπον του σκέπτεσθαι...Ακριβώς εις την ιδιάζουσαν έφεσιν του Έλληνος Τεχνικού προς αρτίαν θεωρητικήν κατάρτισιν πρέπει, κατά πρώτιστον λόγον, να αποδοθή η γενικώς ομολογουμένη επιστημονική ευδοκίμησις και επαγγελματική υπεροχή του, (Φίλων βασιλείου, Μαθήματα Ανωτέρων Μαθηματικών, 1970, Πρόλογος).
Τεχνικοί όμως είναι και οι γιατροί, διότι χρησιμοποιούν τα δεδομένα της επιστήμης για διάγνωση/θεραπεία συγκεκριμένου ασθενή. Καθώς και όλοι εκείνοι που χρησιμοποιούν επιστημονικά δεδομένα για συγκεκριμένα αποτελέσματα της πράξης.

*** δεν ήταν δυνατό να απαντηθεί το σχόλιο του "Εκπαιδευτικός" στο οικείο forum, πιθανώς έχει πλέον κλείσει η δυνατότητα σχολιασμού.


Κώστας Καλαϊτζόγλου
Απάντηση

Επιστροφή σε “Γενικά Μηνύματα”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 6 επισκέπτες