Καλησπέρα φίλε Θάνο. Προφανώς τα κενά που έχεις συσχετίζονται και με αυτό το κομμάτι. Υπάρχει και κενό στην "μαθηματική σκέψη". Προσπάθησε περισσότερο και μην παρατάς την άσκηση εύκολα! Αν έχεις θέληση θα τα καταφέρεις. Θα κουραστείς αλλά θα τα καταφέρεις!Thanos m έγραψε: ↑Πέμ Νοέμ 26, 2020 6:29 pmΚαλησπέρα σε όλους και ευχαριστώ πολύ για τις απαντήσεις.
Το πρόβλημα μου είναι ιδίως στις ασκήσεις, δηλαδή όταν ένας καθηγητής έχει λύση μια άσκηση και την έχω καταλάβει, μπορώ να την λύσω την ίδια. Όταν όμως πάω να λύσω καινούργιες ''κολλάω'' σε κάποια σημεία με συνέπεια να παρατάω την άσκηση.
Κενά Μαθηματικών
Συντονιστής: spyros
-
- Δημοσιεύσεις: 789
- Εγγραφή: Σάβ Ιαν 17, 2015 1:04 pm
Re: Κενά Μαθηματικών
Λέξεις Κλειδιά:
-
- Επιμελητής
- Δημοσιεύσεις: 5561
- Εγγραφή: Δευ Δεκ 22, 2008 2:16 pm
- Τοποθεσία: Χαλκίδα - Καρδίτσα
Re: Κενά Μαθηματικών
Θάνο, όπως σου είπε και ο εκλεκτός συνάδελφος παραπάνω, τώρα ξεκινάει το ωραίο ταξίδι.Thanos m έγραψε: ↑Πέμ Νοέμ 26, 2020 6:29 pmΚαλησπέρα σε όλους και ευχαριστώ πολύ για τις απαντήσεις.
Το πρόβλημα μου είναι ιδίως στις ασκήσεις, δηλαδή όταν ένας καθηγητής έχει λύση μια άσκηση και την έχω καταλάβει, μπορώ να την λύσω την ίδια. Όταν όμως πάω να λύσω καινούργιες ''κολλάω'' σε κάποια σημεία με συνέπεια να παρατάω την άσκηση.
Ο δρόμος όμως δεν είναι εύκολος.
Να παίρνεις όλες τις λυμένες ασκήσεις από το κάθε μάθημα , να τις μελετάς σε βάθος και μετά από μία βδομάδα να τις προσπαθείς ξανά.
Με αυτή την συνεχή τακτική, βάζοντας και άλλες ασκήσεις στο τραπέζι, όταν το επιτρέπει ο χρόνος, θα φτάσεις να αναπληρώσεις το έλλειμμα στην μαθηματική εμπειρία που περιέγραψα στο πρώτο μήνυμα(να το διαβάσεις ξανά).
Αυτό μπορεί να κρατήσει μερικά ή και σε όλα τα χρόνια της σχολής, αλλά δεν θα είναι πρόβλημα.
Δεν θα περνάς τα μαθήματα με 8 αλλά θα τα περνάς και θα έχεις κατακτήσει από το καθένα την ουσία.
Καλή μελέτη , καλές σπουδές και καλή δύναμη !
Re: Κενά Μαθηματικών
Ευχαριστώ πολύ και πάλι. Απλώς έχω άγχος μήπως ποτέ δεν μπορέσω να μπω στα ''βαθιά των μαθηματικών'' που μου αρέσουν τόσο πολύ.
Re: Κενά Μαθηματικών
Εφόσον αγαπάς τα μαθηματικά ,δεν υπάρχει περίπτωση με συνεχή δουλειά και εξάσκηση να μην καταφέρεις να μπεις στην λογική της μαθηματικής σκέψης.Η αγάπη για την μαθηματική επιστήμη δρα ως κινητήριος δύναμη για «επίπονη» προσπάθεια κατάκτησης της μαθηματικής λογικής.Και όταν κατακτήσεις την μαθηματική λογική.....τότε θα έχεις κατορθώσει να μπεις στα «βαθιά των μαθηματικών». Η θέληση πολλές φορές αποτελεί μονοπάτι προς την επιτυχία.Γιατί με την θέληση,καταφέρνεις να ξεπεράσεις τα όρια σου ,υπερβαίνεις τις δυνάμεις σου και οι στόχοι σου πραγματώνονται.Αυτός που έχει θέληση μπορεί να κινήσει γη και ουρανό προκειμένου να διαβεί αυτό το δύσκολο μονοπάτι προς την επιτυχία.Όλα αυτά στα λέω από προσωπική εμπειρία,κάποτε είχα και εγώ τον ίδιο προβληματισμό με εσένα ,αλλά πίστεψα στον εαυτό μου και τις δυνάμεις μου και τα κατάφερα.Αν δεν είχα θέληση και όρεξη για δουλειά ,θα είχα μείνει σε στασιμότητα.
Σφίξε,λοιπόν,γερά τα δόντια και προχώρα!Δούλεψε σκληρά και συνέχισε να έχεις πάθος για τα μαθηματικά...Σε διαβεβαιώνω ότι θα πετύχεις!
Re: Κενά Μαθηματικών
Ίσως το άγχος μειωθεί κάπως, με περισσότερες πληροφορίες για τις ασχολίες του Τεχνολόγου Πολιτικού Μηχανικού στην πράξη, μετά την αποφοίτηση. Ο πατέρας μου είχε αποφοιτήσει από τη σχολή Υπομηχανικών ΕΜΠ το 1947. Δεν χρειάστηκε να λύσει ένα ολοκλήρωμα στη διάρκεια της σταδιοδρομίας του σαν υπάλληλος. Ήξερε όμως τι είναι ολοκλήρωμα και είχε αποκτήσει τη μαθηματική νοικοκυρεμένη σκέψη, όπως καταλάβαινα από παλιές συζητήσεις μας . Η ενασχόλησή του αφορούσε κυρίως πολεοδομία, έπιτήρηση έργων κτιριακών και οδοποιίας, οικοδομικές άδειες, έλεγχους πληρωμών. Κάτι δηλαδή σαν εφαρμογή νόμων με πληθώρα αριθμητικών βασικών πράξεων βάσει προτύπων . Η εφαρμογή της στατικής (που περιείχε απλά μαθηματικά) ήταν μάλλον περιορισμένη, κυρίως σε έλεγχο έργων άλλων.
Μπορεί επομένως η μελλοντική ενασχόλησή σου να μην έχει σχέση με τα φαινομενικά "δύσκολα" μαθηματικά που διδάσκεσαι τώρα. Αυτά μπορεί να έχουν κύριο σκοπό να αναπτύξουν την κρίση και τη μαθηματική νοικοκυρεμένη σκέψη, πράγματα ιδιαίτερα σημαντικά. Αλλά το ίδιο σχεδόν μπορεί να επιτευχθεί και με πιο στοιχειώδη μαθηματικά, τα οποία θα χρησιμοποιήσεις στην σταδιοδρομία σου και τα οποία αργά ή γρήγορα θα "χωνέψεις". Έξάλλου δεν έχει χρησιμότητα να μελετάς "προχωρημένα" 'εχοντας αφήσει "αχώνευτα".
Πάντως αδυναμία στα μαθηματικά της διδασκαλίας δεν συνεπάγεται απαραίτητα και επαγγελματική αποτυχία, αν και θα ήταν καλό να αφομοιώσεις κάτι και από αυτά. Είναι ανάγκη βέβαια να περάσεις το μάθημα, αλλά αυτό έχει διαφορά από το να το μελετήσεις αφομοιώνοντάς το. Το φροντιστήριο θα επιμείνει στα κρίσιμα κεφάλαια που χρειάζονται για τις εξετάσεις, οπότε αργότερα έχεις καιρό να αφομοιώσεις ο,τι χρειάζεσαι. Γι αυτό και το φροντιστήριο κρίνεται ωφέλιμο, θα σου πουν άλλωστε δυνατότητες και ελλείψεις.
Επιπλέον χρειάζεται να αφιερώσεις πολύ χρόνο στά μαθηματικά, έστω και τα απλά, ώστε να αποκτήσεις ευχέρεια. Ο ελεύθερος χρόνος θάταν καλό να γεμίζει από μαθηματικές σκέψεις και συλλογισμούς, διότι η προσπάθεια θα έχει δυσκολίες. Αν πάλι παρουσιάζονται πολλές ασκήσεις που δεν μπορείς να λύσεις, ασχολήσου με πιό εύκολες. Πολλά μπορούν να επιτευχθούν με επιμονή.
Μπορεί επομένως η μελλοντική ενασχόλησή σου να μην έχει σχέση με τα φαινομενικά "δύσκολα" μαθηματικά που διδάσκεσαι τώρα. Αυτά μπορεί να έχουν κύριο σκοπό να αναπτύξουν την κρίση και τη μαθηματική νοικοκυρεμένη σκέψη, πράγματα ιδιαίτερα σημαντικά. Αλλά το ίδιο σχεδόν μπορεί να επιτευχθεί και με πιο στοιχειώδη μαθηματικά, τα οποία θα χρησιμοποιήσεις στην σταδιοδρομία σου και τα οποία αργά ή γρήγορα θα "χωνέψεις". Έξάλλου δεν έχει χρησιμότητα να μελετάς "προχωρημένα" 'εχοντας αφήσει "αχώνευτα".
Πάντως αδυναμία στα μαθηματικά της διδασκαλίας δεν συνεπάγεται απαραίτητα και επαγγελματική αποτυχία, αν και θα ήταν καλό να αφομοιώσεις κάτι και από αυτά. Είναι ανάγκη βέβαια να περάσεις το μάθημα, αλλά αυτό έχει διαφορά από το να το μελετήσεις αφομοιώνοντάς το. Το φροντιστήριο θα επιμείνει στα κρίσιμα κεφάλαια που χρειάζονται για τις εξετάσεις, οπότε αργότερα έχεις καιρό να αφομοιώσεις ο,τι χρειάζεσαι. Γι αυτό και το φροντιστήριο κρίνεται ωφέλιμο, θα σου πουν άλλωστε δυνατότητες και ελλείψεις.
Επιπλέον χρειάζεται να αφιερώσεις πολύ χρόνο στά μαθηματικά, έστω και τα απλά, ώστε να αποκτήσεις ευχέρεια. Ο ελεύθερος χρόνος θάταν καλό να γεμίζει από μαθηματικές σκέψεις και συλλογισμούς, διότι η προσπάθεια θα έχει δυσκολίες. Αν πάλι παρουσιάζονται πολλές ασκήσεις που δεν μπορείς να λύσεις, ασχολήσου με πιό εύκολες. Πολλά μπορούν να επιτευχθούν με επιμονή.
Κώστας Καλαϊτζόγλου
Re: Κενά Μαθηματικών
Λέει πουθενά το πρόγραμμα Σπουδών μιας Πανεπιστημιακής σχολής ότι το πρώτο έτος είναι για να το "κάψεις" μη παίρνοντας κανένα μάθημα..?
Το πρόβλημα είναι ότι δεν λειτουργεί το τωρινό σύστημα επιλογής υποψηφίων και πως να λειτουργήσει όταν η βάση είναι στα Τάρταρα ακόμα και για Μαθηματικά τμήματα. Αποφεύγουμε τον ελέφαντα στο δωμάτιο.
Τα υπόλοιπα περί "καψίματος" είναι ελληνικές πατέντες αφού δεν Θέλουμε να σχεδιάσουμε κάτι σοβαρό και λειτουργικό.Και για αυτό έχει ευθύνη σημαντική η εκάστοτε ηγεσία του Υπουργείου που δυστυχώς τα τελευταία (20..?) χρόνια κάνει απλή διαχείριση.
Το πρόβλημα είναι ότι δεν λειτουργεί το τωρινό σύστημα επιλογής υποψηφίων και πως να λειτουργήσει όταν η βάση είναι στα Τάρταρα ακόμα και για Μαθηματικά τμήματα. Αποφεύγουμε τον ελέφαντα στο δωμάτιο.
Τα υπόλοιπα περί "καψίματος" είναι ελληνικές πατέντες αφού δεν Θέλουμε να σχεδιάσουμε κάτι σοβαρό και λειτουργικό.Και για αυτό έχει ευθύνη σημαντική η εκάστοτε ηγεσία του Υπουργείου που δυστυχώς τα τελευταία (20..?) χρόνια κάνει απλή διαχείριση.
bouzoukman έγραψε: ↑Δευ Νοέμ 16, 2020 4:09 pmΑν δεις ότι χρειάζεσαι παραπάνω χρόνο για να ανταποκριθείς στις απαιτήσεις των μαθηματικών της σχολής ίσως θα ήταν καλό να θεωρήσεις την πρώτη χρονιά σαν προπαρασκευαστική χωρίς να πιεστείς να δώσεις μαθήματα (ίσως και κανένα!). Μελλοντικά κοιτώντας είναι καλύτερο να 'κάψεις' μια χρονιά να προετοιμαστείς,
-
- Δημοσιεύσεις: 125
- Εγγραφή: Δευ Ιαν 19, 2009 7:53 pm
- Επικοινωνία:
Re: Κενά Μαθηματικών
Μάλλον δεν καταλάβατε το σχόλιό μου. Αν κάποιος νιώθει ότι έχει πολλά κενά στα μαθηματικά του Λυκείου, θα είναι πάρα πολύ δύσκολο να ανταπεξέλθει στα πολύ απαιτητικά και σημαντικότατα μαθήματα του πρώτου έτους. Το πρώτο έτος στο πανεπιστήμιο είναι σαν την πρώτη τάξη στο Δημοτικό, αν δεν μπουν γερές βάσεις τότε η μπάλα έχει χαθεί! Και γερές βάσεις απαιτούν χρόνο!mick7 έγραψε: ↑Κυρ Νοέμ 29, 2020 9:03 amΛέει πουθενά το πρόγραμμα Σπουδών μιας Πανεπιστημιακής σχολής ότι το πρώτο έτος είναι για να το "κάψεις" μη παίρνοντας κανένα μάθημα..?
Το πρόβλημα είναι ότι δεν λειτουργεί το τωρινό σύστημα επιλογής υποψηφίων και πως να λειτουργήσει όταν η βάση είναι στα Τάρταρα ακόμα και για Μαθηματικά τμήματα. Αποφεύγουμε τον ελέφαντα στο δωμάτιο.
Τα υπόλοιπα περί "καψίματος" είναι ελληνικές πατέντες αφού δεν Θέλουμε να σχεδιάσουμε κάτι σοβαρό και λειτουργικό.Και για αυτό έχει ευθύνη σημαντική η εκάστοτε ηγεσία του Υπουργείου που δυστυχώς τα τελευταία (20..?) χρόνια κάνει απλή διαχείριση.
bouzoukman έγραψε: ↑Δευ Νοέμ 16, 2020 4:09 pmΑν δεις ότι χρειάζεσαι παραπάνω χρόνο για να ανταποκριθείς στις απαιτήσεις των μαθηματικών της σχολής ίσως θα ήταν καλό να θεωρήσεις την πρώτη χρονιά σαν προπαρασκευαστική χωρίς να πιεστείς να δώσεις μαθήματα (ίσως και κανένα!). Μελλοντικά κοιτώντας είναι καλύτερο να 'κάψεις' μια χρονιά να προετοιμαστείς,
Σαν έσχατη λύση σε μια τέτοια κατάσταση, εγώ προσωπικά θα έβαζα στην άκρη το στόχο να περάσω τα μαθήματα του πρώτου έτους (που σίγουρα θα είναι με χαμηλό βαθμό και με ελλιπή κατανόηση του αντικειμένου) ώστε να αφοσιωθώ πλήρως μόνο στη απόκτηση της μαθηματικής γνώσης των αντίστοιχων μαθημάτων, με ταυτόχρονη κάλυψη όλων των κενών που υπάρχουν από το Λύκειο. Πιστεύω ότι αν δεν υπάρχει το άγχος της εξέτασης αυτό, με πάρα πολλή δουλειά, μπορεί να γίνει πιο σωστά. Έτσι κι αλλιώς αν έχεις καταλάβει το αντικείμενο τα μαθήματα και οι βαθμοί θα έρθουν πολύ εύκολα!
"Υπάρχει αρκετό φως γι' αυτούς που επιθυμούν να δουν και αρκετό σκοτάδι γι' αυτούς που έχουν την αντίθετη επιθυμία", B. Pascal
-
- Επιμελητής
- Δημοσιεύσεις: 15762
- Εγγραφή: Κυρ Δεκ 21, 2008 2:04 am
Re: Κενά Μαθηματικών
bouzoukman, μάλλον δεν κατάλαβες τι θέλει να σου πει ο mick7.
Δεν θέλω να εμπλακώ στην συζήτηση παρ' όλο που έχω σαφέστατη άποψη. Πάντως αυτό που σου λέει ο mick7 είναι ότι πρόκειται για ελληνική πατέντα να μπορεί να μπει κανείς σε ένα Πανεπιστημιακό Τμήμα για να σπουδάσει κάτι για το οποίο ο ίδιος ομολογεί ότι έχει σημαντικά κενά (και από την πείρα που έχω, δεν αμφιβάλλω ότι τα κενά αυτά είναι πολύ μεγαλύτερα από ότι νομίζει).
Μόνο στην Ελλάδα μπαίνεις απροετοίμαστος στο Πανεπιστήμιο.
Στο Πανεπιστήμιο πρέπει "να πιάσεις φωτιά" και να είσαι ορμητικός, σφουγγάρι, στην απόκτηση γνώσεων. Είναι η πρώτη φορά στην ζωή σου που ξεφεύγεις από την Γενική Παιδεία που (ορθότατα) σου δίνει το Σχολείο, για να μπεις σε μία εξειδικευμένη Παιδεία, πάνω σε ένα στενό αλλά απαιτητικό αντικείμενο. Το να μπεις εκεί και τώρα να προσπαθείς να μάθεις τα προαπαιτούμενα, είναι ελληνικό φαινόμενο.
Είναι σαν να θέλεις να σπουδάσεις Κινεζική Φιλολογία, πηγαίνεις σε ένα Πανεπιστήμιο στην Κίνα και εκεί διαπιστώνεις ότι τα μαθήματα γίνονται στα κινέζικα, γλώσσα για την οποία γνωρίζεις καμιά πενηνταριά λέξεις που τις έμαθες στον Τουριστικό Οδηγό. Και η πρώτη εργσία που σου δίνουν είναι να αναλύσεις ένα κείμενο του Κουμφούκιου. Αμ, πες και συ. Στην Ελλάδα γίνονται αυτά. Στην Κίνα δεν γίνονται.
Re: Κενά Μαθηματικών
Μπαίνει απροετοίμαστος διότι του επιτρέπεται και από τους καθηγητές του Στο Λύκειο και από το Υπουργείο με καμία βάση πρόσβασης και από τα Πανεπιστήμια που έχουν μηδέν προϋποθέσεις.
Γιατί γίνεται...? Πιστεύω ότι η πολιτική ηγεσία "παρκάροντας" τους νέους στα Πανεπιστήμια μειώνει τους ήδη υψηλούς δείκτες ανεργίας τα δε πάρα πολλά Πανεπιστημιακά τμήματα έχουν δικαιολογία για να συνεχίσουν την λειτουργία τους.
Για έμενα το σημαντικότερο είναι ότι Δεν χρειαζόμαστε τόσους αποφοίτους ΑΕΙ τους οποίους δεν μπορεί να απορροφήσει η αγορά αποδεδειγμένα.
Ούτε φυσικά λύση είναι για μια μικρή χώρα με σοβαρό δημογραφικό πρόβλημα η μετανάστευση των νέων της δηλαδή το αποκαλούμενο brain-drain.
Γιατί γίνεται...? Πιστεύω ότι η πολιτική ηγεσία "παρκάροντας" τους νέους στα Πανεπιστήμια μειώνει τους ήδη υψηλούς δείκτες ανεργίας τα δε πάρα πολλά Πανεπιστημιακά τμήματα έχουν δικαιολογία για να συνεχίσουν την λειτουργία τους.
Για έμενα το σημαντικότερο είναι ότι Δεν χρειαζόμαστε τόσους αποφοίτους ΑΕΙ τους οποίους δεν μπορεί να απορροφήσει η αγορά αποδεδειγμένα.
Ούτε φυσικά λύση είναι για μια μικρή χώρα με σοβαρό δημογραφικό πρόβλημα η μετανάστευση των νέων της δηλαδή το αποκαλούμενο brain-drain.
Mihalis_Lambrou έγραψε: ↑Κυρ Νοέμ 29, 2020 8:13 pm
Μόνο στην Ελλάδα μπαίνεις απροετοίμαστος στο Πανεπιστήμιο.
Re: Κενά Μαθηματικών
Πολύ σωστά (κατά τη γνώμη μου), για την παρούσα κατάσταση.mick7 έγραψε: ↑Δευ Νοέμ 30, 2020 10:46 am...Για έμενα το σημαντικότερο είναι ότι Δεν χρειαζόμαστε τόσους αποφοίτους ΑΕΙ τους οποίους δεν μπορεί να απορροφήσει η αγορά αποδεδειγμένα. Ούτε φυσικά λύση είναι για μια μικρή χώρα με σοβαρό δημογραφικό πρόβλημα η μετανάστευση των νέων της δηλαδή το αποκαλούμενο brain-drain.
Εκείνο που χωλαίνει στην Ελλάδα, εδώ και πολλά χρόνια είναι η Μέση Επαγγελματική εκπαίδευση (ιδίως η "τεχνική"), οπότε η νεολαία στρέφεται προς την Ανωτάτη σχεδόν αναγκαστικά για κάτι καλύτερο. Η μέση επαγγελματική εκπαίδευση είναι υποβαθμισμένη στα μάτια του κόσμου και σε χειρότερη κατάσταση συγκριτικά με την Ανωτάτη εκπαίδευση. Η κοινωνία μας δεν φαίνεται να έχει δημιουργήσει ισόροπες ανάγκες και για τις δύο, ίσως γιατί δεν έχει κατορθώσει να είναι αρκετά κοντά στα σύγχρονα κράτη, από τα οποία παίρνει τα εκπαιδευτικά συστήματα. Δηλαδή δεν έχει γίνει αρκετή πρόοδος/εκσυγχρονισμός, ώστε να βρουν χρησιμότητα περισσότερα επαγγέλματα. Σήμερα οι επαγγελματικές δραστηριότητες συρρικνώνονται σε αριθμό και γενικά φθίνουν (εκτός του Τουρισμού).
Ο περιορισμός των εισακτέων σε σχολές με κορεσμένα επαγγέλματα (δηλαδή σε όλα σχεδόν τα ΑΕΙ, αλλά και σε άλλα) θα άμβλυνε βέβαια το πρόβλημα. Όχι στον αναμενόμενο βαθμό, διότι θα αυξάνοντο οι σπουδαστές από το εξωτερικό. Διαισθάνομαι όμως ότι μελλοντικά πάμε στην αντίθετη κατεύθυνση. Θα έχει κανείς ελευθερία επιλογής σχολής, με αυστηρό έλεγχο κατά τη φοίτηση, ή και αργότερα. Η ανάγκη θα σχηματίσει μια τέτοια διαδικασία. Για τον σημερινό υποψήφιο δεν θα είναι τόσο εύκολο, όσο φαντάζεται σήμερα. Και ένα τέτοιο σύστημα χρειάζεται πολύ περισσότερα χρήματα για να λειτουργήσει, χωρίς να είναι σίγουρο ότι δεν θα δημιουργήσει περισσότερη ανεργία ή περαιτέρω συρρίκνωση των επαγγελμάτων.
Αν και τα παραπάνω σχετίζονται με το αρχικό ερώτημα, και είναι χρήσιμα, αποτελούν θέματα του μέλλοντος. Προς το παρόν όμως ο θεματοδότης διαισθάνομαι ότι ερωτά : "Καλώς ή κακώς έχω μπεί στη σχολή Τεχνολόγων Πολιτικών Μηχανικών και τα βρίσκω "μπαστούνια" στα μαθηματικά (και στη φυσική), τι να κάνω?"
Τι να πούμε εδώ? Να τα παρατήσει? Αδυναμία στα μαθήματα αυτά είναι σοβαρό μειονέκτημα. Ωστόσο έχω παραδείγματα συμφοιτητών μου που είχαν αδυναμίες στα βασικά μαθήματα κατά τη φοίτησή τους, και μετά τα πήγαν αρκετά καλά στη σταδιοδρομία τους. Μπορεί κάποιος να επιδοθεί σε κλάδο που να μην απαιτεί εκτεταμμένη γνώση στα βασικά μαθήματα, κάθε επάγγελμα έχει και ευελιξία. Μπορεί να αποκαταστήσει τις αδυναμίες του, έστω και μερικώς, ακόμα και μετά την αποφοίτηση. Επιπλέον ο χαρακτήρας παίζει βασικό ρόλο στη μελλοντική σταδιοδρομία. Αυτή ίσως πάει αρκετά καλά αν κατορθώσει να περάσει τα μαθήματα. Το ζήτημα είναι αν του αρέσει πραγματικά ο κλάδος που φοιτά, που απαιτεί βέβαια πολλές (μάλλον απλές) μαθηματικές πράξεις στην επαγγελματική πρακτική, όχι όμως πολύ προχωρημένα μαθηματικά.
Σημείωση:Μια άποψη σχετικά με τα PCs (υπολογιστές) και τις ξένες γλώσσες, απαραίτητα για τον σημερινό επαγγελματία. Η χρησιμότητά τους αυξάνεται πολύ, όταν πλαισιώνουν τη βασική δεξιότητα στην οποία έχουμε ειδικευθεί (με σπουδές ή εμπειρία). Επαγγελματική ειδίκευση σε PCs ή ξένες γλώσσες μόνο, είναι και αυτή κορεσμένη (εκτός από λίγες ειδικότητες PCs, ίσως δίκτυα).
Κώστας Καλαϊτζόγλου
- Christos.N
- Δημοσιεύσεις: 2105
- Εγγραφή: Πέμ Νοέμ 26, 2009 2:28 pm
- Τοποθεσία: Ίλιον
Re: Κενά Μαθηματικών
Συμφωνώ και ταυτίζομαι στο σύνολο του κειμένου, να προσθέσω μόνο ότι η τεχνική-επαγγελματική εκπαίδευση κοστίζει σε σχέση με την γενική, για αυτό και η πολιτειακή επιλογή της υποβάθμιση της.kkala έγραψε: ↑Δευ Νοέμ 30, 2020 10:04 pmΠολύ σωστά (κατά τη γνώμη μου), για την παρούσα κατάσταση.
Εκείνο που χωλαίνει στην Ελλάδα,.....
....όμως πολύ προχωρημένα μαθηματικά.
Σημείωση:Μια άποψη σχετικά με τα PCs (υπολογιστές) και τις ξένες γλώσσες, απαραίτητα για τον σημερινό επαγγελματία. Η χρησιμότητά τους αυξάνεται πολύ, όταν πλαισιώνουν τη βασική δεξιότητα στην οποία έχουμε ειδικευθεί (με σπουδές ή εμπειρία). Επαγγελματική ειδίκευση σε PCs ή ξένες γλώσσες μόνο, είναι και αυτή κορεσμένη (εκτός από λίγες ειδικότητες PCs, ίσως δίκτυα).
Καταθέτω μια προσωπική εμπειρία, επειδή ως μαθητής φοίτησα σε Ενιαίο Πολυκλαδικό Λύκειο, στο σύνολο 13 τμημάτων της Α' Λυκείου στην Γ' Λυκείου δημιουργήθηκαν 6 τμήματα Δεσμών, δηλαδή περισσότεροι απο το 50% του συνόλου προτίμησαν την τεχνική εκπαίδευση με την δυνατότητα (ενός πολύ μικρού ποσοστού) της εισαγωγής σε ορισμένα τμήματα (τότε ΤΕΙ). Τα Ενιαία Πολυκλαδικά Λύκεια ήταν δαπανηρά όμως (εργαστήρια -εξοπλισμοί- προσωπικό ειδικοτήτων απο την Α' εως την Γ' Λυκείου) και στην επόμενη εκπαιδευτική μεταρρύθμιση αντικαταστάθηκαν απο τα Τεχνικά Επαγγελματικά Εκπαιδευτήρια που στην συνέχεια μεταμορφώθηκαν στα σημερινά Επαγγελματικά Λύκεια. Αν άλλαζα κάτι στην εκπαίδευση θα δημιουργούσα ένα αποκλειστικό τύπο λυκείου, τα Ε.Π.Λ. και αυτό γιατί οι τεχνικές δεξιότητες που αποκτούσες σε αυτά επιδρούσαν και στον επαγγελματικό προσανατολισμό σου. Απενοχοποιούσαν την ενασχόληση κάποιου με το τεχνικό κομμάτι, έδιναν περισσότερες διαστάσεις στην μάθηση.
Χρήστος Ντάβας
Wir müssen wissen — wir werden wissen! D.Hilbert
Wir müssen wissen — wir werden wissen! D.Hilbert
Re: Κενά Μαθηματικών
Θα ήθελα να κάνω μερικές επισημάνσεις με αφορμή το μυνημα του κ.Καλαιτζογλου...
1)Πρώτον έχουμε υπερ-πληθωρισμό πτυχίων, κοινώς πτυχία χωρίς καμία αξία, τα οποία είναι για τον κάλαθο των αχρήστων και πεταμένα λεφτά. Ο πληθωρισμός αυτός οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια στην ανεργία ή σε ετεροαπασχόληση.Στην Ελλάδα του σήμερα το πιο πιθανό είναι η ανεργία.Εξου και ο τεράστιος αριθμός νέων μεταναστών.
2)Η απουσία βάσης εισαγωγής δημιουργεί την λάθος νοοτροπία και πεποίθηση ότι ένα παιδί που δεν διαβάζει μπορεί να αποφοιτήσει από πανεπιστήμιο. Δεν μπορεί αντικειμενικά.Εκτός και αν στο Πανεπιστήμιο πέσουν τα στανταρντς. Βέβαια, όταν έχει μάθει το παιδί να τα αποκτά όλα χωρίς κόπο και μόχθο γιατί να μην απαιτήσει και ένα πτυχίο.
3)Το να μπαίνεις στρεβλά σε ένα τμήμα το οποίο δεν σου αρέσει άλλα άπλα από νοοτροπία που έχει η ελληνική κοινωνία για το πτυχίο σε καθυστερεί από άλλα πράγματα στα οποία θα ήσουν πιο πετυχημένος.Εδώ αναδεικνύεται η σημασία του επαγγελματικού προσανατολισμού.
4)Συντηρούμε δεκάδες πανεπιστημιακά τμήματά χωρίς επαγγελματικά διακαιώματα ακόμη και σήμερα...!!! Πολλά αυτά συντηρούν και τις τοπικές κοινωνίες και κάποιοι κυνικοί υποστηρίζουν ότι φτιάχτηκαν μονό για αυτό.
5)Μιλήσατε για την επαγγελματική εκπαίδευση...Εδώ φτάσαμε τα ΕΠΑΛ να στέλνουν φοιτητές στο Πολυτεχνείο...Από τα ΕΠΑΛ στους Πολιτικούς Μηχανικούς Πάτρας με 4135 μόρια και στους Πολιτικούς Μηχανικούς στο Δημοκρίτειο με 600 μόρια! Ναι, 600 μόρια! Θα τελειώσει αυτός...? Όχι βέβαια...
Η πολιτεία οφείλει να παράσχει στους Πολίτες ίσες ευκαιρίες για μόρφωση άλλα αυτό είναι άλλο από την εξίσωση αποτελεσμάτων και επιδόσεων που οδηγεί στη αντιδημοκρατική ισοπέδωση.Απο την μόρφωση για ολους φτάσαμε στο πτυχιο για ολους και σε λιγο στο διδακτορικό για ολους.
1)Πρώτον έχουμε υπερ-πληθωρισμό πτυχίων, κοινώς πτυχία χωρίς καμία αξία, τα οποία είναι για τον κάλαθο των αχρήστων και πεταμένα λεφτά. Ο πληθωρισμός αυτός οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια στην ανεργία ή σε ετεροαπασχόληση.Στην Ελλάδα του σήμερα το πιο πιθανό είναι η ανεργία.Εξου και ο τεράστιος αριθμός νέων μεταναστών.
2)Η απουσία βάσης εισαγωγής δημιουργεί την λάθος νοοτροπία και πεποίθηση ότι ένα παιδί που δεν διαβάζει μπορεί να αποφοιτήσει από πανεπιστήμιο. Δεν μπορεί αντικειμενικά.Εκτός και αν στο Πανεπιστήμιο πέσουν τα στανταρντς. Βέβαια, όταν έχει μάθει το παιδί να τα αποκτά όλα χωρίς κόπο και μόχθο γιατί να μην απαιτήσει και ένα πτυχίο.
3)Το να μπαίνεις στρεβλά σε ένα τμήμα το οποίο δεν σου αρέσει άλλα άπλα από νοοτροπία που έχει η ελληνική κοινωνία για το πτυχίο σε καθυστερεί από άλλα πράγματα στα οποία θα ήσουν πιο πετυχημένος.Εδώ αναδεικνύεται η σημασία του επαγγελματικού προσανατολισμού.
4)Συντηρούμε δεκάδες πανεπιστημιακά τμήματά χωρίς επαγγελματικά διακαιώματα ακόμη και σήμερα...!!! Πολλά αυτά συντηρούν και τις τοπικές κοινωνίες και κάποιοι κυνικοί υποστηρίζουν ότι φτιάχτηκαν μονό για αυτό.
5)Μιλήσατε για την επαγγελματική εκπαίδευση...Εδώ φτάσαμε τα ΕΠΑΛ να στέλνουν φοιτητές στο Πολυτεχνείο...Από τα ΕΠΑΛ στους Πολιτικούς Μηχανικούς Πάτρας με 4135 μόρια και στους Πολιτικούς Μηχανικούς στο Δημοκρίτειο με 600 μόρια! Ναι, 600 μόρια! Θα τελειώσει αυτός...? Όχι βέβαια...
Η πολιτεία οφείλει να παράσχει στους Πολίτες ίσες ευκαιρίες για μόρφωση άλλα αυτό είναι άλλο από την εξίσωση αποτελεσμάτων και επιδόσεων που οδηγεί στη αντιδημοκρατική ισοπέδωση.Απο την μόρφωση για ολους φτάσαμε στο πτυχιο για ολους και σε λιγο στο διδακτορικό για ολους.
kkala έγραψε: ↑Δευ Νοέμ 30, 2020 10:04 pmΠολύ σωστά (κατά τη γνώμη μου), για την παρούσα κατάσταση.mick7 έγραψε: ↑Δευ Νοέμ 30, 2020 10:46 am...Για έμενα το σημαντικότερο είναι ότι Δεν χρειαζόμαστε τόσους αποφοίτους ΑΕΙ τους οποίους δεν μπορεί να απορροφήσει η αγορά αποδεδειγμένα. Ούτε φυσικά λύση είναι για μια μικρή χώρα με σοβαρό δημογραφικό πρόβλημα η μετανάστευση των νέων της δηλαδή το αποκαλούμενο brain-drain.
Εκείνο που χωλαίνει στην Ελλάδα, εδώ και πολλά χρόνια είναι η Μέση Επαγγελματική εκπαίδευση (ιδίως η "τεχνική"), οπότε η νεολαία στρέφεται προς την Ανωτάτη σχεδόν αναγκαστικά για κάτι καλύτερο. Η μέση επαγγελματική εκπαίδευση είναι υποβαθμισμένη στα μάτια του κόσμου και σε χειρότερη κατάσταση συγκριτικά με την Ανωτάτη εκπαίδευση. Η κοινωνία μας δεν φαίνεται να έχει δημιουργήσει ισόροπες ανάγκες και για τις δύο, ίσως γιατί δεν έχει κατορθώσει να είναι αρκετά κοντά στα σύγχρονα κράτη, από τα οποία παίρνει τα εκπαιδευτικά συστήματα. Δηλαδή δεν έχει γίνει αρκετή πρόοδος/εκσυγχρονισμός, ώστε να βρουν χρησιμότητα περισσότερα επαγγέλματα. Σήμερα οι επαγγελματικές δραστηριότητες συρρικνώνονται σε αριθμό και γενικά φθίνουν (εκτός του Τουρισμού).
Ο περιορισμός των εισακτέων σε σχολές με κορεσμένα επαγγέλματα (δηλαδή σε όλα σχεδόν τα ΑΕΙ, αλλά και σε άλλα) θα άμβλυνε βέβαια το πρόβλημα. Όχι στον αναμενόμενο βαθμό, διότι θα αυξάνοντο οι σπουδαστές από το εξωτερικό. Διαισθάνομαι όμως ότι μελλοντικά πάμε στην αντίθετη κατεύθυνση. Θα έχει κανείς ελευθερία επιλογής σχολής, με αυστηρό έλεγχο κατά τη φοίτηση, ή και αργότερα. Η ανάγκη θα σχηματίσει μια τέτοια διαδικασία. Για τον σημερινό υποψήφιο δεν θα είναι τόσο εύκολο, όσο φαντάζεται σήμερα. Και ένα τέτοιο σύστημα χρειάζεται πολύ περισσότερα χρήματα για να λειτουργήσει, χωρίς να είναι σίγουρο ότι δεν θα δημιουργήσει περισσότερη ανεργία ή περαιτέρω συρρίκνωση των επαγγελμάτων.
Αν και τα παραπάνω σχετίζονται με το αρχικό ερώτημα, και είναι χρήσιμα, αποτελούν θέματα του μέλλοντος. Προς το παρόν όμως ο θεματοδότης διαισθάνομαι ότι ερωτά : "Καλώς ή κακώς έχω μπεί στη σχολή Τεχνολόγων Πολιτικών Μηχανικών και τα βρίσκω "μπαστούνια" στα μαθηματικά (και στη φυσική), τι να κάνω?"
Τι να πούμε εδώ? Να τα παρατήσει? Αδυναμία στα μαθήματα αυτά είναι σοβαρό μειονέκτημα. Ωστόσο έχω παραδείγματα συμφοιτητών μου που είχαν αδυναμίες στα βασικά μαθήματα κατά τη φοίτησή τους, και μετά τα πήγαν αρκετά καλά στη σταδιοδρομία τους. Μπορεί κάποιος να επιδοθεί σε κλάδο που να μην απαιτεί εκτεταμμένη γνώση στα βασικά μαθήματα, κάθε επάγγελμα έχει και ευελιξία. Μπορεί να αποκαταστήσει τις αδυναμίες του, έστω και μερικώς, ακόμα και μετά την αποφοίτηση. Επιπλέον ο χαρακτήρας παίζει βασικό ρόλο στη μελλοντική σταδιοδρομία. Αυτή ίσως πάει αρκετά καλά αν κατορθώσει να περάσει τα μαθήματα. Το ζήτημα είναι αν του αρέσει πραγματικά ο κλάδος που φοιτά, που απαιτεί βέβαια πολλές (μάλλον απλές) μαθηματικές πράξεις στην επαγγελματική πρακτική, όχι όμως πολύ προχωρημένα μαθηματικά.
Σημείωση:Μια άποψη σχετικά με τα PCs (υπολογιστές) και τις ξένες γλώσσες, απαραίτητα για τον σημερινό επαγγελματία. Η χρησιμότητά τους αυξάνεται πολύ, όταν πλαισιώνουν τη βασική δεξιότητα στην οποία έχουμε ειδικευθεί (με σπουδές ή εμπειρία). Επαγγελματική ειδίκευση σε PCs ή ξένες γλώσσες μόνο, είναι και αυτή κορεσμένη (εκτός από λίγες ειδικότητες PCs, ίσως δίκτυα).
Re: Κενά Μαθηματικών
mick7 έγραψε: ↑Τρί Δεκ 01, 2020 10:46 amΘα ήθελα να κάνω μερικές επισημάνσεις με αφορμή το μυνημα του κ.Καλαιτζογλου...
1)Πρώτον έχουμε υπερ-πληθωρισμό πτυχίων, κοινώς πτυχία χωρίς καμία αξία, τα οποία είναι για τον κάλαθο των αχρήστων και πεταμένα λεφτά. Ο πληθωρισμός αυτός οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια στην ανεργία ή σε ετεροαπασχόληση.Στην Ελλάδα του σήμερα το πιο πιθανό είναι η ανεργία.Εξου και ο τεράστιος αριθμός νέων μεταναστών.
2)Η απουσία βάσης εισαγωγής δημιουργεί την λάθος νοοτροπία και πεποίθηση ότι ένα παιδί που δεν διαβάζει μπορεί να αποφοιτήσει από πανεπιστήμιο. Δεν μπορεί αντικειμενικά.Εκτός και αν στο Πανεπιστήμιο πέσουν τα στανταρντς. Βέβαια, όταν έχει μάθει το παιδί να τα αποκτά όλα χωρίς κόπο και μόχθο γιατί να μην απαιτήσει και ένα πτυχίο.
3)Το να μπαίνεις στρεβλά σε ένα τμήμα το οποίο δεν σου αρέσει άλλα άπλα από νοοτροπία που έχει η ελληνική κοινωνία για το πτυχίο σε καθυστερεί από άλλα πράγματα στα οποία θα ήσουν πιο πετυχημένος.Εδώ αναδεικνύεται η σημασία του επαγγελματικού προσανατολισμού.
4)Συντηρούμε δεκάδες πανεπιστημιακά τμήματά χωρίς επαγγελματικά διακαιώματα ακόμη και σήμερα...!!! Πολλά αυτά συντηρούν και τις τοπικές κοινωνίες και κάποιοι κυνικοί υποστηρίζουν ότι φτιάχτηκαν μονό για αυτό.
5)Μιλήσατε για την επαγγελματική εκπαίδευση...Εδώ φτάσαμε τα ΕΠΑΛ να στέλνουν φοιτητές στο Πολυτεχνείο...Από τα ΕΠΑΛ στους Πολιτικούς Μηχανικούς Πάτρας με 4135 μόρια και στους Πολιτικούς Μηχανικούς στο Δημοκρίτειο με 600 μόρια! Ναι, 600 μόρια! Θα τελειώσει αυτός...? Όχι βέβαια...
Η πολιτεία οφείλει να παράσχει στους Πολίτες ίσες ευκαιρίες για μόρφωση άλλα αυτό είναι άλλο από την εξίσωση αποτελεσμάτων και επιδόσεων που οδηγεί στη αντιδημοκρατική ισοπέδωση. Απο την μόρφωση για ολους φτάσαμε στο πτυχιο για ολους και σε λιγο στο διδακτορικό για ολους
Πράγματι η παιδεία μας έχει περιέλθει σε κρίσιμη κατάσταση και χρειάζονται αυστηρότερα μέτρα. Τα παραπάνω δηλαδή ισχύουν στη γενική περίπτωση. Μάλλον έχει περάσει σε πολλούς η αντίληψη ότι θα πάνε μπροστά όχι με αξιοκρατία και σκληρή δουλειά, αλλά με γνωριμίες και μέσα, οπότε και διαλέγουμε δρόμους "ήσσονος προσπαθείας" που μπορεί να μην είναι τόσο έντιμοι. Αυτό έχει βέβαια επίδραση στις σπουδές (οι τυπικοί τίτλοι έχουν ακόμα σημασία), οι οποίες διαμορφώνονται από την κοινωνία μέσω των πολιτικών.
Εδώ όμως έχουμε μία συγκεκριμένη περίπτωση σπουδαστή που νόμιμα εισήχθηκε στη σχολή Τεχνολόγων Πολιτικών Μηχανικών και ερωτά πως θα μπορούσε να καλύψει τις ελλείψεις του στο μάθημα των μαθηματικών. Ανεξάρτητα από το γενικό πλαίσιο (νόμιμο, αλλά πιθανόν άδικο για το σύνολο) έχω την αίσθηση ότι απαντούμε (δηλαδή πρέπει να αισθανθούμε) σαν συνήγοροί του. Και μια απάντηση είναι να πάει φροντιστήριο για να σταθμίσει τις δυνάμεις του, να πάρει συμβουλές και να αποφασίσει. Πιθανόν να υπάρχουν και άλλοι τρόποι. Δεν μπορεί να καταδικασθεί a priori, έχω δεί και παρόμοιες επιτυχημένες περιπτώσεις, ενώ από τις προηγούμενες δημοσιεύσεις έγιναν φανερές οι δυσκολίες.
Κώστας Καλαϊτζόγλου
Re: Κενά Μαθηματικών
Κρίσιμη απλώς...? Για να δούμε τι λέει και ένας δάσκαλος...
https://infognomonpolitics.gr/2021/01/o ... aidia-mas/
https://infognomonpolitics.gr/2021/01/o ... aidia-mas/
Re: Κενά Μαθηματικών
Εχω σκεφθεί αρκετά τα λόγια του δασκάλου (αναφορά στο #34), αλλά μου φαίνεται ότι το ξύλο δεν είναι πλέον αποτελεσματικό μέσο τιμωρίας. Στο Δημοτικό (1956-62), Δευτέρα τάξη, είχαμε 3-4 μαθητές που τόσκαγαν συστηματικά από το σχολείο. Το ξύλο της δασκάλας (με χάρακα στις παλάμες), η συνεννόηση με τους γονείς τους, δεν είχαν κανένα αποτέλεσμα. Τελικά οι μαθητές αυτοί οδηγήθηκαν σε άλλο μικρό επαγγελματικό σχολείο και μάθανε μία τέχνη (παπουτσής, κτίστης, κλπ). Αργότερα άκουσα καλά λόγια γι αυτούς, χωρίς να πάρει κανένας "τον κακό δρόμο". Το σχολείο είχε φροντίσει γι αυτή τη "διάξοδο", που σήμερα δεν φαίνεται να υπάρχει.
Μάλλον το εκπαιδευτικό μας σύστημα δεν προσαρμόστηκε αρκετά στα επόμενα χρόνια, ώστε να διατηρηθεί η καλή κατάσταση στα σχολεία. Ούτως ή άλλως το ξύλο έπρεπε να καταργηθεί, η εποχή του είχε περάσει ανεπιστρεπτί. 'Αλλα μέσα τιμωρίας έπρεπε να επικρατήσουν, χωρίς να μειώνουν το κύρος του δασκάλου. Υπήρχαν παραδείγματα σοβαρής καταχρηστικής συμπεριφοράς δασκάλων; Αν υπήρχαν θα ήσαν ελάχιστα, εγώ δεν θυμάμαι κανένα.
Δεν είμαι σε θέση να πώ γιατί και πως η παιδεία μας χειροτέρεψε, δεν έχω την εμπειρία. Μου φαίνεται πάντως ότι η "αταξία" των μαθητών μετατέθηκε στα Γυμνάσια και Λύκεια. Η αδιαφορία μεγάλωσε και από τα δύο μέρη (με εξαιρέσεις βέβαια). Και το κύρος του Σχολείου πρός τον μαθητή έχει μειωθεί. Άσε που κανένας δεν έχει διάθεση να "αρπάξει τον ταύρο από τα κέρατα". Αυτά βέβαια από τα παιδιά μου, που τελείωσαν το Λύκειο έως το 2004.
Μάλλον το εκπαιδευτικό μας σύστημα δεν προσαρμόστηκε αρκετά στα επόμενα χρόνια, ώστε να διατηρηθεί η καλή κατάσταση στα σχολεία. Ούτως ή άλλως το ξύλο έπρεπε να καταργηθεί, η εποχή του είχε περάσει ανεπιστρεπτί. 'Αλλα μέσα τιμωρίας έπρεπε να επικρατήσουν, χωρίς να μειώνουν το κύρος του δασκάλου. Υπήρχαν παραδείγματα σοβαρής καταχρηστικής συμπεριφοράς δασκάλων; Αν υπήρχαν θα ήσαν ελάχιστα, εγώ δεν θυμάμαι κανένα.
Δεν είμαι σε θέση να πώ γιατί και πως η παιδεία μας χειροτέρεψε, δεν έχω την εμπειρία. Μου φαίνεται πάντως ότι η "αταξία" των μαθητών μετατέθηκε στα Γυμνάσια και Λύκεια. Η αδιαφορία μεγάλωσε και από τα δύο μέρη (με εξαιρέσεις βέβαια). Και το κύρος του Σχολείου πρός τον μαθητή έχει μειωθεί. Άσε που κανένας δεν έχει διάθεση να "αρπάξει τον ταύρο από τα κέρατα". Αυτά βέβαια από τα παιδιά μου, που τελείωσαν το Λύκειο έως το 2004.
Κώστας Καλαϊτζόγλου
-
- Δημοσιεύσεις: 1
- Εγγραφή: Δευ Δεκ 20, 2021 11:38 pm
Re: Κενά Μαθηματικών
Παρακολουθώντας το θέμα λέω να μοιραστώ την εμπειρία μου όντως τώρα ποια 33 έτων σπουδάζοντας ίσως σ΄ ένα σύστημα oυτοπικής φούσκας.
Τι εννοώ με αυτο;
Αποφοιτώντας απο το δημοτικό με 10 έχοντας δυο 9 σε γλώσσα και μαθηματικα είχα αποκτήσει μια καλή βάση και ήταν όλοι τόσο χαρούμενοι που ο Γιαννάκης παρότι βαριόταν να κάτσει να διαβάσει ή αφαιρούταν κατάφερε μέσα σε 2 χρόνια να αλλάξει άρδην την εικόνα του και να γίνει ενας αρκετά καλός μαθητής. Που οφείλεται όμως αυτό ; Μα φυσικά σε μια ΥΠΕΡΟΧΗ ΔΑΣΚΑΛΑ που με βοήθησε που πίστεψε σ΄ μένα που είδε τις ικανότητες μου λέγοντας στους γόνεις μου ο,τι το παιδί έχει δυνατότητες απλά είναι τεμπέλης και κοπάνησε στον έλεγχο τρια 7 στην Ε δημοτικού. Χάρις λοίπον αυτή τη γυναικά μαζί με την βοήθεια των γόνιων μου κατάφερα να αλλάξω. Μου έδωσε κίνητρο μπορεί να ήταν αυστηρή όμως ήταν ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΔΑΣΚΑΛΑ δεν σου χαιδευε τ΄ αυτια δεν σου έλεγε παραμύθια και σε βοήθαγε πράγματικα με τις αδυναμίες σου. Πραγματικά εύχομαι μέσα απ΄ την καρδιά μου να 'ναι καλά.
Φοιτώντας στο γυμνάσιο μπορώ να πω πως τα πήγα σχετικά καλα βγάζοντας 15,6 μεσο ορο στην 3η λόγω των φιλολογικών που τα είχα πάρει με φόβο αρκετό γιατι απλά η καθηγήτρια που τα έκανε αυτά ήταν στρίγγλα με όλη την σημασία της λέξεως και μου χε βάλει 10-11 (ή 12) στην 3η γυμνασιου και δυο φορές 9 στην 2Α Γυμνασιου (ειχα γράψει 14 στην Α γυμνασιου με αλλη καθηγήτρια) και λόγως κοινωνικής αγωγής που είχαμε μια δικηγόρο και εβάλε ΣΕ ΟΛΟΥΣ 9 στο Α τριμηνο (ακομα δεν το χω καταλαβει το λόγο). Υποψην ακομα θυμαμαι που ειχα το αγχος μην κοπω κοινωνικη αγωγή.
Μετά απο αυτό το βαθμολογικό bulling ίσως και γενικότερο bulling (συμαθητές) Γράφτηκα ΤΕΕ (τεχνικό λυκείο) για να αποφύγω ποιο πολύ τη στρίγγλα που ΝΟΜΙΖΑ ο,τι θα την είχα και στο Λύκειο συν αλλόν ένα λόγο θα το αναφέρω ποιο κάτω.
Ωστόσο καποιοι φίλοι θυμάμαι ακόμα που μου είχανε πει "Γιατί πας τεχνικό εφόσον έχεις βαθμολογία για να συνεχίσεις άτομα με πολύ χαμηλότερο βαθμό συνεχίζουν"; Η απαντησή μου: "Θα μάθω ποιο γρήγορα μια δουλειά και θα ασχοληθώ ποιο γρήγορα μ΄αυτό που επιθυμώ" Eδώ πρεπει να σας πω ο,τι στα μαθηματικά με ιδιαίτερα (ναι έκανα υπάρχει κανα θέμα μ΄αυτό;!) είχα βαθμολογιες 15-16 που σήμαινει ο,τι υπήρχε μια ελπίδα για κατι παραπάνω.
Με όλα αυτά πήγα και γράφτηκα στην 1η χρόνια του τομεά των ηλεκτρονικών στο τεχνικό λύκειο. Ο συνδιασμός της ανάγκης για να αποφύγω το μάθημα των Αρχαίων Ελληνικών και κάποιους συμμαθητές με οδήγησαν σε αυτην την επιλογή και Ω του θαυματος έκανα μια καλή επιλογή τοσο καλή που πήγαινα και στα εργαστήρια μετά το σχόλειο για μια κατασκευη μιας και το συγκεκριμενο τμημα συμετειχε στην τεχνομάθεια και στο δαιδαλο. Χαρούμενος λοιπόν και πιστεύωντας ο,τι έχω κάνει την καλύτερη επιλογή κάθως ηξερά και αρκετα μαθηματικα απ΄ όλους και στην φυσικη ημουν απο τους ποιο ενεργούς τι θα μπορούσε να πάει στραβά;
Χαρακτηριστηκά θυμάμαι Α τεε έπαψα να διαβάζω και επαναπαυτηκα στη δουλειά που είχα κανει στο γυμνασιο βλέπωντας φυσικα και εναν Μαθηματικό που ήταν φοβερός στην αναλυση του συστηματος του παναθηναικου, στους p4 και σε γεωπολιτική ανάλυση. Τέλεια λέω θα περάσουμε το μάθημα ανευ κόπου. Το ιδιο συνεβηκε και σε καποια άλλα μαθήματα συνδιασμός απροθυμίας της πλειοψηφίας για μάθημα συν την χαλαροτητα καθηγητών σε βασικά μαθήματα τι θα μπορούσε να πάει στραβά;
Η χαρά οταν πήγαινα στα εργαστήρια όπως ήταν στημενα (και ας ήταν λιιιγο αρχαια) ήταν σαν μπαίνω σε παιχνιδότοπο. Που να ξερα όμως;
Παροτι σύνεχιζα με προθυμία στα εργαστήρια αυξανόταν και η απροθυμια μου για διάβασμα. Πιστεύοντας ο,τι απο τα εργαστήρια θα βγεί κατι μαγικό. Τεσπα εν ολίγοις συμμετείχαμε σε μερικούς διαγωνισμούς το διαβασμα και η μελετη έγινε πασαλειμα. Αυτο συνεχιστηκε εως και την 3η λυκειου όπου έκανα κατι ψευτο ιδιαιτερα για τις πανελληνιες μονο 3 μαθήματα δίναμε με υψηλότερο βαθμό 18 στα μαθηματικά και χαμηλοτερο 8,6 στην έκθεση.
Τέλη Αυγούστου 2006 μαθαίνω ο,τι πέρναω Τει ηλεκτρονικής χανιά ήταν όντως μια απροσμενη χαρά καθοτι δεν περίμενα να έχω περάσει είχα υπολογίσει να έχω περάσει φυσικων πόρων στην ιδια πόλη (σιγα μην πηγαίνα δεν μου άρεσε). Ολο ενθουσιασμο και χαρά του τι θα αντιμετωπίσω απο μαθήματα ποσο εξελιγμενα ηλεκτρονικα θα είναι αυτά που θα κανουμε απο αυτα του ΤΕΕ; Ακόμα θύμαμαι αυτό το χαρουμενο ομορφο άγχος και το hype που υπήρχε.
Τι ώραια έπιτελους θα παμε ένα βήμα παραπέρα μεχρι που.........
Α εξάμηνο Μαθηματικα o καθηγητής αν και έξυπνος γνωριζοντας αριστα την πολιτικη και την ιστορια αυτου του τόπου που όπως τα έλεγε πραγματικα σε συνεπερνε και λες θα κάνουμε ωραίο μάθημα τελικά ήταν παρτο Κωστα και καντο κομποστα και φυσικά κατηγορουσε το συστημα που μας εκανε ετσι και γιουβετσι οκ συμφωνώ λύσεις έχεις να προτείνεις; Μετα ηλεκτροτεχνια ο καθηγητης βαριοταν που ζούσε οι κακοι οι φοιτητες που βαριόνται (δεν ειχε και αδικο) ηλεκτρονική φυσικη ο καθηγητής καθυστερουσε η δεν πατούσε στο μαθήμα και οτάν ερχόταν πεταγε ο,τι στον ****** του ερχοταν στο κεφαλι του συν φιλοσοφικες ασυναρτησιες. Επίσης ο συγκεκριμένος σε αλλο μαθημα μεγαλυτερου εξαμήνου έκανε ο,τι αλλό στον λουτσο ήταν εκτός της συγκεκριμενης ύλης.
Ενδεικτικα στην μετρολογία θυμαμαι καναμε για τα συστηματα μετρησης των αρχαιων αιγυπτιων εκτος των συγχρονων μεθόδων......Τι να πω ίσως ο πήχης να χρησιμοποιείται στην μέτρηση της ισχύος.
Ευτήχως όμως υπήρχαν και καθηγητές που έκαναν την δουλειά τους όπως ακριβώς αρμόζει σ΄ ένα ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ
τι να το κάνεις όμως όταν καθηγητές ΣΕ ΒΑΣΙΚΑ μαθηματα είναι τρια πουλάκια κάθονταν και καπνιζαν ταμπάκο;
Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα να πληρώσουν οι δίκοι μου για άλλη μια φορά ιδιαίτερα προσπαθώντας να καλύψω τώρα ποια κενά ανωτερων μαθηματικων εκανα λοιπον 1,5 μήνα ιδιαίτερα καλυπτωντας κεφάλαια ανωτερων μαθηματικων τα οποια αν και ήταν λιγο διαστημα, απέδωσαν και μάλιστα απέδωσαν καλά αφουν ήμουν απο τους λίγους πέρασε και κατάλαβε ηλεκτρομαγνητική θεωρία. Παρόλα αυτά όμως δεν ΗΞΕΡΑ ΤΙ ΑΠΑΙΤΟΥΤΑΝ για να φτασω σ΄ ενα βάθος κατανόησης. Καποιος ειπε "ρώτα πεισματικά τους συμφοιτητές σου" ναι όταν ξέρουν και γνωριζουν όταν δεν ξέρουν όμως; Πως θα σας φενόταν αν σας έλεγα πως όσους ρώταγα δεν ήξεραν και αυτούς που ήξεραν απλα δεν τους εβρισκες; Στη συγκεκριμένη σχολή όταν ημουν έγω ήταν 4 άτομα απο τους 100! Μπορεί καποιος να το διανοηθεί; Πότε αρχίσα να καταλαβαίνω ο,τι υπάρχει συνδεση των μαθηματικων του γενικου λυκείου με την σχολή; ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΜΟΥ όπου έκατσε ένα παιδί και μου εξήγησε θεωρία δικτύων.
Μην ξεχάσω ν΄ αναφέρω πως οι δύο απο τους τρεις καθηγητές που αναφέρθηκα μπήκαν ΚΑΘΑΡΑ ΒΥΣΜΑΤΙΚΑ επίσης η συγκεκριμένη σχολή υπήρχε ως ιδιωτική χρόνια και αναβαθμίστηκε για πολιτικούς λόγους. Τουλαχιστον δεν ξεφύτρωσε απο το πουθένα όπως το φυσικών πόρων που εγίνε καθάρα για κίνηση της οικονομίας στην τοπική κοινωνία αυτό φαινεται στο ο,τι η σχολή έκλεισε οριστικά.
Εν κατακλείδι μιλάμε για ένα εκπαιδευτικό σύστημα καθάρα επιοικώς άθλιο δεν προκαλεί τον μαθητή δεν του δίνει κίνητρο, σκοπό τίποτα μόνο ανθρώπους που έχουν τον τίτλο του καθηγητή που αναμασάνε κρίνουν και μερικές φορές λένε ο,τι τους κατέβει στο κεφάλι χωρίς ιδιαίτερο νόημα. Ενώ μάθηση είναι κάτι ωραίο δεν καταλαβαίνω γιατί υπήρχε τόση αδιαφορία(απο καθηγητες) και μιζέρια (απο φοιτητές δεν γνώριζαν καν γιατι ήρθαν στην ερωτηση που τους έκανα καποιες φορές ή ο,τι ηρθαν να πάρουν το χαρτί). Αλλά και να μην αρέσει σε καποιον η μάθηση πρέπει να μάθει πως να μαθαίνει είναι ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ εφόδιο που έχει ο άνθρωπος. Ακόμα και το πως να γυρνάς ένα κατσαβίδι να πιάνεις ενα πιρούνι μάθηση είναι.
Τι εννοώ με αυτο;
Αποφοιτώντας απο το δημοτικό με 10 έχοντας δυο 9 σε γλώσσα και μαθηματικα είχα αποκτήσει μια καλή βάση και ήταν όλοι τόσο χαρούμενοι που ο Γιαννάκης παρότι βαριόταν να κάτσει να διαβάσει ή αφαιρούταν κατάφερε μέσα σε 2 χρόνια να αλλάξει άρδην την εικόνα του και να γίνει ενας αρκετά καλός μαθητής. Που οφείλεται όμως αυτό ; Μα φυσικά σε μια ΥΠΕΡΟΧΗ ΔΑΣΚΑΛΑ που με βοήθησε που πίστεψε σ΄ μένα που είδε τις ικανότητες μου λέγοντας στους γόνεις μου ο,τι το παιδί έχει δυνατότητες απλά είναι τεμπέλης και κοπάνησε στον έλεγχο τρια 7 στην Ε δημοτικού. Χάρις λοίπον αυτή τη γυναικά μαζί με την βοήθεια των γόνιων μου κατάφερα να αλλάξω. Μου έδωσε κίνητρο μπορεί να ήταν αυστηρή όμως ήταν ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΔΑΣΚΑΛΑ δεν σου χαιδευε τ΄ αυτια δεν σου έλεγε παραμύθια και σε βοήθαγε πράγματικα με τις αδυναμίες σου. Πραγματικά εύχομαι μέσα απ΄ την καρδιά μου να 'ναι καλά.
Φοιτώντας στο γυμνάσιο μπορώ να πω πως τα πήγα σχετικά καλα βγάζοντας 15,6 μεσο ορο στην 3η λόγω των φιλολογικών που τα είχα πάρει με φόβο αρκετό γιατι απλά η καθηγήτρια που τα έκανε αυτά ήταν στρίγγλα με όλη την σημασία της λέξεως και μου χε βάλει 10-11 (ή 12) στην 3η γυμνασιου και δυο φορές 9 στην 2Α Γυμνασιου (ειχα γράψει 14 στην Α γυμνασιου με αλλη καθηγήτρια) και λόγως κοινωνικής αγωγής που είχαμε μια δικηγόρο και εβάλε ΣΕ ΟΛΟΥΣ 9 στο Α τριμηνο (ακομα δεν το χω καταλαβει το λόγο). Υποψην ακομα θυμαμαι που ειχα το αγχος μην κοπω κοινωνικη αγωγή.
Μετά απο αυτό το βαθμολογικό bulling ίσως και γενικότερο bulling (συμαθητές) Γράφτηκα ΤΕΕ (τεχνικό λυκείο) για να αποφύγω ποιο πολύ τη στρίγγλα που ΝΟΜΙΖΑ ο,τι θα την είχα και στο Λύκειο συν αλλόν ένα λόγο θα το αναφέρω ποιο κάτω.
Ωστόσο καποιοι φίλοι θυμάμαι ακόμα που μου είχανε πει "Γιατί πας τεχνικό εφόσον έχεις βαθμολογία για να συνεχίσεις άτομα με πολύ χαμηλότερο βαθμό συνεχίζουν"; Η απαντησή μου: "Θα μάθω ποιο γρήγορα μια δουλειά και θα ασχοληθώ ποιο γρήγορα μ΄αυτό που επιθυμώ" Eδώ πρεπει να σας πω ο,τι στα μαθηματικά με ιδιαίτερα (ναι έκανα υπάρχει κανα θέμα μ΄αυτό;!) είχα βαθμολογιες 15-16 που σήμαινει ο,τι υπήρχε μια ελπίδα για κατι παραπάνω.
Με όλα αυτά πήγα και γράφτηκα στην 1η χρόνια του τομεά των ηλεκτρονικών στο τεχνικό λύκειο. Ο συνδιασμός της ανάγκης για να αποφύγω το μάθημα των Αρχαίων Ελληνικών και κάποιους συμμαθητές με οδήγησαν σε αυτην την επιλογή και Ω του θαυματος έκανα μια καλή επιλογή τοσο καλή που πήγαινα και στα εργαστήρια μετά το σχόλειο για μια κατασκευη μιας και το συγκεκριμενο τμημα συμετειχε στην τεχνομάθεια και στο δαιδαλο. Χαρούμενος λοιπόν και πιστεύωντας ο,τι έχω κάνει την καλύτερη επιλογή κάθως ηξερά και αρκετα μαθηματικα απ΄ όλους και στην φυσικη ημουν απο τους ποιο ενεργούς τι θα μπορούσε να πάει στραβά;
Χαρακτηριστηκά θυμάμαι Α τεε έπαψα να διαβάζω και επαναπαυτηκα στη δουλειά που είχα κανει στο γυμνασιο βλέπωντας φυσικα και εναν Μαθηματικό που ήταν φοβερός στην αναλυση του συστηματος του παναθηναικου, στους p4 και σε γεωπολιτική ανάλυση. Τέλεια λέω θα περάσουμε το μάθημα ανευ κόπου. Το ιδιο συνεβηκε και σε καποια άλλα μαθήματα συνδιασμός απροθυμίας της πλειοψηφίας για μάθημα συν την χαλαροτητα καθηγητών σε βασικά μαθήματα τι θα μπορούσε να πάει στραβά;
Η χαρά οταν πήγαινα στα εργαστήρια όπως ήταν στημενα (και ας ήταν λιιιγο αρχαια) ήταν σαν μπαίνω σε παιχνιδότοπο. Που να ξερα όμως;
Παροτι σύνεχιζα με προθυμία στα εργαστήρια αυξανόταν και η απροθυμια μου για διάβασμα. Πιστεύοντας ο,τι απο τα εργαστήρια θα βγεί κατι μαγικό. Τεσπα εν ολίγοις συμμετείχαμε σε μερικούς διαγωνισμούς το διαβασμα και η μελετη έγινε πασαλειμα. Αυτο συνεχιστηκε εως και την 3η λυκειου όπου έκανα κατι ψευτο ιδιαιτερα για τις πανελληνιες μονο 3 μαθήματα δίναμε με υψηλότερο βαθμό 18 στα μαθηματικά και χαμηλοτερο 8,6 στην έκθεση.
Τέλη Αυγούστου 2006 μαθαίνω ο,τι πέρναω Τει ηλεκτρονικής χανιά ήταν όντως μια απροσμενη χαρά καθοτι δεν περίμενα να έχω περάσει είχα υπολογίσει να έχω περάσει φυσικων πόρων στην ιδια πόλη (σιγα μην πηγαίνα δεν μου άρεσε). Ολο ενθουσιασμο και χαρά του τι θα αντιμετωπίσω απο μαθήματα ποσο εξελιγμενα ηλεκτρονικα θα είναι αυτά που θα κανουμε απο αυτα του ΤΕΕ; Ακόμα θύμαμαι αυτό το χαρουμενο ομορφο άγχος και το hype που υπήρχε.
Τι ώραια έπιτελους θα παμε ένα βήμα παραπέρα μεχρι που.........
Α εξάμηνο Μαθηματικα o καθηγητής αν και έξυπνος γνωριζοντας αριστα την πολιτικη και την ιστορια αυτου του τόπου που όπως τα έλεγε πραγματικα σε συνεπερνε και λες θα κάνουμε ωραίο μάθημα τελικά ήταν παρτο Κωστα και καντο κομποστα και φυσικά κατηγορουσε το συστημα που μας εκανε ετσι και γιουβετσι οκ συμφωνώ λύσεις έχεις να προτείνεις; Μετα ηλεκτροτεχνια ο καθηγητης βαριοταν που ζούσε οι κακοι οι φοιτητες που βαριόνται (δεν ειχε και αδικο) ηλεκτρονική φυσικη ο καθηγητής καθυστερουσε η δεν πατούσε στο μαθήμα και οτάν ερχόταν πεταγε ο,τι στον ****** του ερχοταν στο κεφαλι του συν φιλοσοφικες ασυναρτησιες. Επίσης ο συγκεκριμένος σε αλλο μαθημα μεγαλυτερου εξαμήνου έκανε ο,τι αλλό στον λουτσο ήταν εκτός της συγκεκριμενης ύλης.
Ενδεικτικα στην μετρολογία θυμαμαι καναμε για τα συστηματα μετρησης των αρχαιων αιγυπτιων εκτος των συγχρονων μεθόδων......Τι να πω ίσως ο πήχης να χρησιμοποιείται στην μέτρηση της ισχύος.
Ευτήχως όμως υπήρχαν και καθηγητές που έκαναν την δουλειά τους όπως ακριβώς αρμόζει σ΄ ένα ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ
τι να το κάνεις όμως όταν καθηγητές ΣΕ ΒΑΣΙΚΑ μαθηματα είναι τρια πουλάκια κάθονταν και καπνιζαν ταμπάκο;
Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα να πληρώσουν οι δίκοι μου για άλλη μια φορά ιδιαίτερα προσπαθώντας να καλύψω τώρα ποια κενά ανωτερων μαθηματικων εκανα λοιπον 1,5 μήνα ιδιαίτερα καλυπτωντας κεφάλαια ανωτερων μαθηματικων τα οποια αν και ήταν λιγο διαστημα, απέδωσαν και μάλιστα απέδωσαν καλά αφουν ήμουν απο τους λίγους πέρασε και κατάλαβε ηλεκτρομαγνητική θεωρία. Παρόλα αυτά όμως δεν ΗΞΕΡΑ ΤΙ ΑΠΑΙΤΟΥΤΑΝ για να φτασω σ΄ ενα βάθος κατανόησης. Καποιος ειπε "ρώτα πεισματικά τους συμφοιτητές σου" ναι όταν ξέρουν και γνωριζουν όταν δεν ξέρουν όμως; Πως θα σας φενόταν αν σας έλεγα πως όσους ρώταγα δεν ήξεραν και αυτούς που ήξεραν απλα δεν τους εβρισκες; Στη συγκεκριμένη σχολή όταν ημουν έγω ήταν 4 άτομα απο τους 100! Μπορεί καποιος να το διανοηθεί; Πότε αρχίσα να καταλαβαίνω ο,τι υπάρχει συνδεση των μαθηματικων του γενικου λυκείου με την σχολή; ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΜΟΥ όπου έκατσε ένα παιδί και μου εξήγησε θεωρία δικτύων.
Μην ξεχάσω ν΄ αναφέρω πως οι δύο απο τους τρεις καθηγητές που αναφέρθηκα μπήκαν ΚΑΘΑΡΑ ΒΥΣΜΑΤΙΚΑ επίσης η συγκεκριμένη σχολή υπήρχε ως ιδιωτική χρόνια και αναβαθμίστηκε για πολιτικούς λόγους. Τουλαχιστον δεν ξεφύτρωσε απο το πουθένα όπως το φυσικών πόρων που εγίνε καθάρα για κίνηση της οικονομίας στην τοπική κοινωνία αυτό φαινεται στο ο,τι η σχολή έκλεισε οριστικά.
Εν κατακλείδι μιλάμε για ένα εκπαιδευτικό σύστημα καθάρα επιοικώς άθλιο δεν προκαλεί τον μαθητή δεν του δίνει κίνητρο, σκοπό τίποτα μόνο ανθρώπους που έχουν τον τίτλο του καθηγητή που αναμασάνε κρίνουν και μερικές φορές λένε ο,τι τους κατέβει στο κεφάλι χωρίς ιδιαίτερο νόημα. Ενώ μάθηση είναι κάτι ωραίο δεν καταλαβαίνω γιατί υπήρχε τόση αδιαφορία(απο καθηγητες) και μιζέρια (απο φοιτητές δεν γνώριζαν καν γιατι ήρθαν στην ερωτηση που τους έκανα καποιες φορές ή ο,τι ηρθαν να πάρουν το χαρτί). Αλλά και να μην αρέσει σε καποιον η μάθηση πρέπει να μάθει πως να μαθαίνει είναι ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ εφόδιο που έχει ο άνθρωπος. Ακόμα και το πως να γυρνάς ένα κατσαβίδι να πιάνεις ενα πιρούνι μάθηση είναι.
Μέλη σε σύνδεση
Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 17 επισκέπτες