Σελίδα 1 από 1

"NEO" Πρόγραμμα σπουδών Γ ΓΕΛ.

Δημοσιεύτηκε: Παρ Φεβ 22, 2019 6:28 pm
από Νίκος Ζαφειρόπουλος
Το "νέο" πρόγραμμα σπουδών στα Μαθηματικά Γ ΓΕΛ .

https://www.esos.gr/sites/default/file ... g_gel.pdf

Από μια πρώτη ματιά , μάλλον πρόκειται για μια συρραφή των Μαθηματικών Κατεύθυνσης και Γενικής Παιδείας με την ίδια ύλη και πιθανή προσθήκη της συνδυαστικής.

Re: "NEO" Πρόγραμμα σπουδών Γ ΓΕΛ.

Δημοσιεύτηκε: Παρ Φεβ 22, 2019 7:26 pm
από Γιώργος Ρίζος
Καλησπέρα σε όλους.

Διαβάζω:

Η διδασκαλία της Ανάλυσης με τις ιδιαίτερα «λεπτές» έννοιες και τις οριακές διαδικασίες που μέσω αυτών εφαρμόζονται, μπορεί να δημιουργήσει στους/στις μαθητές/μαθήτριες παρανοήσεις και λανθασμένες αντιλήψεις και εικόνες για τις έννοιες και τα θεωρήματα της, με συνέπεια να αντιμετωπίζουν σοβαρά εμπόδια τόσο στο στάδιο της προετοιμασίας τους όσο και στη μετέπειτα πορεία τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Γι’ αυτό πρέπει να υπάρξει μια ισορροπία και σύνδεση των τυπικών λύσεων και των αντίστοιχων οπτικών αναπαραστάσεων με στόχο την κατανόηση των ιδιοτήτων της Ανάλυσης σε ένα πρώτο διαισθητικό επίπεδο.


Να υποθέσω ότι αυτή η ισορροπία θα προέλθει με την ανάρτηση αναλυτικότερων οδηγιών σχετικά με την αντιμετώπιση των "λανθασμένων αντιλήψεων των μαθητών/μαθητριών";

Εννοιολογικά, δυσκολεύομαι να κατανοήσω τα εξής αποσπάσματα του κειμένου:

"οι ιδιαίτερα "λεπτές" έννοιες της Ανάλυσης εφαρμόζονται μέσω οριακών διαδικασιών".

"Στόχος η κατανόηση των ιδιοτήτων της Ανάλυσης σε ένα πρώτο διαισθητικό επίπεδο". Όταν γράφει "ιδιότητες" ο συντάκτης εννοεί τις "λεπτές" έννοιες και τα θεωρήματα, που αναφέρει παραπάνω ή κάτι άλλο;

Ίσως εγώ να μην είμαι μυημένος σε τέτοιες διατυπώσεις και να έχω μείνει πίσω από την εποχή μας. Πάντως, θα ήθελα τα κείμενα να είναι πιο προσεγμένα στη σύνταξή τους, στη στίξη, πιο εύληπτα και πιο σαφή, και στο μέτρο του δυνατού, με παραδείγματα για να κατανοούμε το πνεύμα του συντάκτη τους, που διαμορφώνει το ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ των σχολείων μας.

Re: "NEO" Πρόγραμμα σπουδών Γ ΓΕΛ.

Δημοσιεύτηκε: Παρ Φεβ 22, 2019 7:51 pm
από Christos.N
Ποιά είναι η σχέση Chalses ?

Re: "NEO" Πρόγραμμα σπουδών Γ ΓΕΛ.

Δημοσιεύτηκε: Παρ Φεβ 22, 2019 8:11 pm
από Al.Koutsouridis
Γιώργος Ρίζος έγραψε:
Παρ Φεβ 22, 2019 7:26 pm

Ίσως εγώ να μην είμαι μυημένος σε τέτοιες διατυπώσεις και πίσω από την εποχή μας. Πάντως, θα ήθελα τα κείμενα να είναι πιο προσεγμένα στη σύνταξή τους, στη στίξη, πιο εύληπτα και πιο σαφή, και στο μέτρο του δυνατού, με παραδείγματα για να κατανοούμε το πνεύμα του συντάκτη τους, που διαμορφώνει το ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ των σχολείων μας.
Η αλήθεια είναι, ότι το όλο κείμενο φαίνεται σαν "google translate".

Re: "NEO" Πρόγραμμα σπουδών Γ ΓΕΛ.

Δημοσιεύτηκε: Παρ Φεβ 22, 2019 10:37 pm
από Νίκος Ζαφειρόπουλος
Christos.N έγραψε:
Παρ Φεβ 22, 2019 7:51 pm
Ποιά είναι η σχέση Chalses ?
Είναι η

\int_a^b f(x)dx=\int_a^c f(x)dx +\int_c^b f(x)dx

Re: "NEO" Πρόγραμμα σπουδών Γ ΓΕΛ.

Δημοσιεύτηκε: Σάβ Φεβ 23, 2019 9:08 am
από Γιώργος Ρίζος
Χρήστο καλημέρα. Όπως απάντησε παραπάνω ο Νίκος. Θυμάμαι ότι κάπου το είχα δει... Το βρήκα:

Βαρουχάκης κ.α. Μαθηματικά Ι, Γ΄ Λυκείου, σ.216, δίχως απόδειξη. Είναι Chasles κι όχι Chalses.

Βαρουχάκης σ.216.jpg
Βαρουχάκης σ.216.jpg (26.72 KiB) Προβλήθηκε 2735 φορές



Λίγο παλαιότερα, στο βιβλίο του Στάικου, ο τύπος δίνεται με απόδειξη, αλλά δίχως την ονομασία. Ήταν εκτός διδακτέας ύλης τότε, πρώτη γενιά Πανελληνίων 1980. Δεν θυμάμαι να έχω δει κάπου αλλού τη σχέση γραμμικότητας των ορισμένων ολοκληρωμάτων με το όνομα "σχέση Chasles".




Στάικος σ.155.jpg
Στάικος σ.155.jpg (30.93 KiB) Προβλήθηκε 2735 φορές

Re: "NEO" Πρόγραμμα σπουδών Γ ΓΕΛ.

Δημοσιεύτηκε: Σάβ Φεβ 23, 2019 8:50 pm
από exdx
Εδώ : Chasles

Re: "NEO" Πρόγραμμα σπουδών Γ ΓΕΛ.

Δημοσιεύτηκε: Κυρ Φεβ 24, 2019 12:19 am
από Mihalis_Lambrou
exdx έγραψε:
Σάβ Φεβ 23, 2019 8:50 pm
Εδώ : Chasles
Για τον Michel Chasles, εξαιρετικό Γάλλο Γεωμέτρη και ιστορικό της Γεωμετρίας, δεν μπορώ να μην θυμηθώ και ένα αρνητικό ρεκόρ που κατέχει: Της απίστευτης αφέλειας!

Για παράδειγμα είχε αγοράσει κάπου 27000 επιστολές, από χιλιόμετρα πλαστές, χωρίς να υποπτευθεί το παραμικρό. Δράστης ήταν ένας από τους μεγαλύτερους πλαστογράφους της εποχής, ο Denis Vrain-Lucas.

Οι επιστολές περιλάμβαναν ένα ευρύ φάσμα θεματολογίας από δήθεν αλληλογραφία του Αριστοτέλη με τον Μέγα Αλέξανδρο, της Κλεοπάτρας προς τον Καίσαρα, του Ιούδα Ισκαριώτη, έως (κρατηθείτε) της Μαρίας Μαγδαληνής με τον Λάζαρο (μετά την ανάστασή του). Λέω "κρατηθείτε" γιατί πολλές από αυτές τις επιστολές, της Μαγδαληνής δηλαδή, ήσαν στα σύγχρονα Γαλλικά! Υπήρχε εποχή που ο Chasles αγόραζε από τον Vrain-Lucas σε καθημερινή βάση, ξοδεύοντας τεράστια ποσά, επιστολές της Μαγδαληνής στον Λάζαρο (γαλλιστί). Ο επαγγελματίας πλαστογράφος κάθε φορά που πούλαγε στον Chasles μία τέτοια επιστολή, του έλεγε "πέρνα αύριο, θα έχω και άλλη". Και ο Chasle, πέρναγε!

Κάποτε είχα ασχοληθεί με το θέμα, περνώντας άπειρες απολαυστικές ώρες. Διάβασα δε αρκετές από τις "επιστολές" της Μαγδαληνής προς τον Λάζαρο, και λοιπά.

Re: "NEO" Πρόγραμμα σπουδών Γ ΓΕΛ.

Δημοσιεύτηκε: Κυρ Φεβ 24, 2019 8:41 am
από Γιώργος Ρίζος
exdx έγραψε:
Σάβ Φεβ 23, 2019 8:50 pm
Εδώ : Chasles
Γιώργη και Μιχάλη καλημέρα.

Κάποια κατάρα, προφανώς, περιτριγυρίζει τον Γάλλο Γεωμέτρη. Πέρα από όσα περιγράφει ο Μιχάλης, αλλοιώνουν το όνομά του σε επίσημο επιστημονικό έγγραφο (δείγμα προχειρότητας ; ), αλλά ακόμα και στη διεύθυνση που δίνει ο Γιώργης ο τύπος είναι ανάποδα και τα διαστήματα λάθος!

Let f:[a,b]→R be bounded, and let c∈(a,b). Suppose f is Riemann integrable on (a,c) and (b,c).

Prove that f∈R([a,b]) and that \displaystyle  \int_{a}^{b} f dx  =\int_{c}^{a} f dx  + \int_{b}^{c} f dx .

Πρέπει να γράψει [c, b] αντί [b,c] και να αλλάξει τα άκρα ολοκλήρωσης.

Τέλος πάντων, θα ήθελα να επαναστρέψω τη συζήτηση στα εξής ερωτήματα:

Διαφαίνεται μια προχειρότητα όσον αφορά τη συντακτική εμφάνιση του κειμένου και των διατυπώσεων;
Μήπως το όλο εγχείρημα καταλήξει σε μια συρραφή των υπαρχόντων βιβλίων Κατεύθυνσης και Γενικής Παιδείας με απλή προσθήκη και της Συνδυαστικής, μόνο και μόνο επειδή πρέπει να πορευτούμε με αυτά που έχουμε;
Τότε γιατί οι ώρες 5 + 2 μειώνονται σε 6, μόνο και μόνο γιατί ανακοινώθηκε ΠΡΙΝ καθοριστεί ή ύλη ότι όλα τα μαθήματα θα διδάσκονται 6 ώρες;
Ποια μελέτη απέδειξε ότι όλα τα μαθήματα (π.χ. Κοινωνιολογία, Βιολογία, Χημεία, Οικονομική θεωρία, Πληροφορική) χρειάζονται ακριβώς 6 ώρες για την κάλυψη της ύλης; Τι προηγείται σε μια φυσιολογική μελέτη; Το πρόγραμμα ή οι ώρες;
Τι μαγικές ιδιότητες έχει το βιβλίο πανάκεια της Γενικής Παιδείας που μπορεί να διδάσκεται και στην Α΄ Λυκείου (Πιθανότητες), μέχρι πρότινος, αλλά να καλύπτει και τις ιδιαίτερες ανάγκες την Τεχνικής Εκπαίδευσης (Γ΄τάξη ΕΠΑΛ);
Μήπως γινόμαστε ακριβοί στα πίτουρα και φτηνοί στ' αλεύρι και διοχετεύουμε εκατομμύρια σε δευτερεύουσες δράσεις και παραβλέπουμε την ουσία;

Re: "NEO" Πρόγραμμα σπουδών Γ ΓΕΛ.

Δημοσιεύτηκε: Κυρ Φεβ 24, 2019 9:11 am
από Μπάμπης Στεργίου
Το ΠΣ δεν είναι αυτό που εδώ και χρόνια προσδοκά η μαθηματική κοινότητα.
Πρώτα από όλα είναι αποσπασματικό. Εδώ και μια δεκαετία το ΙΕΠ θα έπρεπε να έχει έτοιμο ένα νέο και σύγχρονο ΠΣ, που να ξεκινάει από την Α Γυμνασίου(ας πούμε εμείς από την Α Λυκείου) μέχρι την Γ Λυκείου.Συγχρόνως θα έπρεπε να είναι έτοιμο ένα νέο σύστημα εισαγωγής ,με 5 μαθήματα, ώστε πάνω σε αυτό το ΠΣ να έχουν αρχίσει πριν 3 χρόνια να γράφονται νέα σχολικά βιβλία.
Τα βιβλία θα μπορούσαν να εισάγονται ένα τον κάθε χρόνο, ώστε σε τρία χρόνια να ολοκληρωθεί η ανανέωση(Βλ Κύπρος)

Έτσι, από του χρόνου θα μπορούσε να περπατήσει κάτι νέο, απλό, σωστό και δυναμικό στην εκπαίδευση.
Αυτό το σύστημα που εξαγγέλλει ο Υπουργός, αν και έχει μερικά καλά στοιχεία, δεν μπορεί να εφαρμοστεί.Τι θα κάνουν οι μαθητές με 6 ώρες Βιολογία (από 3) , 6 ώρες Χημεία(από 3) και 6 ώρες Κοινωνιολογία(χωρίς καν να υπάρχουν βιβλία ) ;

Η όλη προσπάθεια έχει ξεκινήσει λάθος και θα συνεχίσει να γεννάει προβλήματα αλλά και μάταιες ελπίδες . Το καλύτερο είναι να μείνει το σύστημα για έναν ακόμα χρόνο ως έχει και αν θέλουν ας ορίσουν και μερικές (10) σχολές με ελεύθερη πρόσβαση, αφού είναι πολιτική επιλογή(ίσως αναγκαία αλλά και εφικτή) για να φανεί και κάτι που απαλύνει την Ελληνική οικογένεια.

Όσον αφορά ένα νέο σύστημα θέλει σχεδιασμό από την αρχή, από λίγους ανθρώπους, αλλά με γνώση και ικανότητα. Υπάρχουν αλλά δεν ξέρω αν μπορεί να αξιοποιηθούν με δεδομένες τις δομές λειτουργίες των θεσμικών οργάνων.

Re: "NEO" Πρόγραμμα σπουδών Γ ΓΕΛ.

Δημοσιεύτηκε: Κυρ Φεβ 24, 2019 10:17 am
από Xriiiiistos
Σημασία δεν έχει μόνο τι θα κάνουμε στην αυξημένες ώρες αλλά έχει σημασία και τι θα βγάλουν. Οι περισσότεροι έχουν μεγάλες ελλείψης σε βασικές γνώσεις τις καθημερινότητας όπως τον ηλεκτρισμό, το οποίο πλέον μας περιβάλλει, μόνο και μόνο επειδή δεν είναι μάθημα που δίνουν στις πανελλήνιες. Βέβαια ο λόγος που αυξάνονται οι ώρες προσανατολισμού είναι η μεγάλη αδιαφορία των μαθητών προς τα μαθήματα γενικής.

Επίσης πιστεύω πως πρόβλημα θα υπάρξει και από το γεγονός που ο βαθμός του σχολείου θα μετράει κατά ένα ποσοστό με τις πανελλήνιες . Ο μόνος λόγος που κάποιοι διαβάζουν είναι για να πάρουν έναν καλό βαθμό όμως το θέμα είναι πως το μόνο που κάνουν είναι να παπαγαλίζουν αντίς να μορφώνεται που στην ουσία αυτό έπρεπε να κοιτάνε όλοι.Βέβαια εδώ φτέει η οικογένεια και η κοινωνία που βλέπουν μόνο τους βαθμούς του παιδιού και όχι την ουσιαστική τους μόρφωση. Έχουμε φτάσει στο σημείο τα διαγωνίσματα να είναι πανεύκολα και παρόλα αυτά να γράφουν πολύ χαμηλά, να μην συμμετέχουν στο μάθημα, να μην προσπαθούν πάνω από 5 λεπτά και να έχουν παράπονο επειδή ο καθηγητής τους έβαλε 14 ενώ αντικειμενικά αξίζουν 5 (αυτό ισχύει προφανώς και για μένα σε κάποια μαθήματα έπρεπε να έχω πιο χαμηλό απότι μου έβαλαν.) Εκεί που θέλω να καταλήξω είναι πως η βαθμολογία δεν είναι ούτε θα γίνει αντικειμενική οπότε δεν έπρεπε να λαμβάνεται υπόψη στις πανελλήνιες (στο μέλλον σκοπεύουν να αυξήσουν το πόσο θα μετράει). Αυτό με την βαθμολογία ήταν λίγο εκτός θέματος από αυτήν την συζήτησης αλλά είναι ένα σοβαρό πρόβλημα που υπάρχει.



Σχετικό άρθρο για τις αλλαγές https://www.esos.gr/arthra/58595/ypoyrg ... llages-sto

Re: "NEO" Πρόγραμμα σπουδών Γ ΓΕΛ.

Δημοσιεύτηκε: Δευ Φεβ 25, 2019 7:09 am
από Ratio
Μελετώντας όσο πιο προσεκτικά γίνεται τις αναφορές του ΙΕΠ και την επέκταση της ύλης, διαπίστωσα ότι στις δεδομένες συνθήκες αυτή η ύλη σε μια τάξη δεν αναπτύσσεται όπως πρέπει. Αναρωτήθηκα τελικά μήπως θα ήταν καλύτερα να σοβάρευαν τα πράγματα , και οι Πανελλαδικές να γύριζαν στο καθεστώς εξέτασης και σε Β' και σε Γ' Λυκείου , όπως γινόταν την εποχή των Δεσμών με διάκριση πια των υποψηφίων των Οικονομικών Σχολών.

Θα συμφωνήσω με τον κύριο Στεργίου ότι το πρόγραμμα θα πρέπει να αλλάζει από την Α' Γυμνασίου και τα βιβλία να προχωρούν σταδιακά σε αλλαγές.
Θα συμφωνήσω επίσης και με τον μαθητή που έγραψε για τη βαθμοθηρία και τα εύκολα διαγωνίσματα.

Re: "NEO" Πρόγραμμα σπουδών Γ ΓΕΛ.

Δημοσιεύτηκε: Δευ Φεβ 25, 2019 7:13 am
από Ratio
Xriiiiistos έγραψε:
Κυρ Φεβ 24, 2019 10:17 am
Σημασία δεν έχει μόνο τι θα κάνουμε στην αυξημένες ώρες αλλά έχει σημασία και τι θα βγάλουν. Οι περισσότεροι έχουν μεγάλες ελλείψης σε βασικές γνώσεις τις καθημερινότητας όπως τον ηλεκτρισμό, το οποίο πλέον μας περιβάλλει, μόνο και μόνο επειδή δεν είναι μάθημα που δίνουν στις πανελλήνιες. Βέβαια ο λόγος που αυξάνονται οι ώρες προσανατολισμού είναι η μεγάλη αδιαφορία των μαθητών προς τα μαθήματα γενικής.





Σχετικό άρθρο για τις αλλαγές https://www.esos.gr/arthra/58595/ypoyrg ... llages-sto
Στη Φυσική θα γίνει "πάρτυ" στις επόμενες Πανελλαδικές. Με μια Φυσική που διδάσκεται ουσιαστικά από την Α' Λυκείου , με μια φιλοσοφία που λέει ότι η ύλη της Β' Λυκείου δεν χρειάζεται, καταλαβαίνουμε όλοι τί θα συμβεί στις Πανελλαδικές του 2020.

Re: "NEO" Πρόγραμμα σπουδών Γ ΓΕΛ.

Δημοσιεύτηκε: Δευ Φεβ 25, 2019 10:56 pm
από kalafatis_kon
Προφανώς έχουμε μεγάλη μείωση στις ώρες διδασκαλίας των μαθηματικών. Για παράδειγμα σε ένα τυπικό λύκειο με τρία τμήματα γενικής παιδείας, ένα τμήμα τμήμα οικονομίας και ένα τμήμα θετικής κατεύθυνσης είχαμε 3χ2=6, 1χ5=5, 1χ5=5 συνολικά 16 ώρες μαθηματικών στην Γ λυκείου. Με την "νέα" λογική θα έχουμε 2χ6=12 ώρες, δηλαδή 4 ώρες μείωση σε ποσοστό 25%.

Re: "NEO" Πρόγραμμα σπουδών Γ ΓΕΛ.

Δημοσιεύτηκε: Δευ Φεβ 25, 2019 11:45 pm
από Christos.N
Βλέποντας αυτό και αυτό παρατήρησα το εξής. Ενώ η αύξηση των ωρών είναι της τάξης του 20% η αύξηση της διδακτέας ύλης είναι μεγαλύτερης της τάξης του 25% με την προσθήκη της συνδυαστικής θα φτάσει το 30%, αν συνυπολογίσουμε τα συνήθη κενά ενός τυπικού σχολικού ωρολόγιου προγράμματος ( εορτές -εκδηλώσεις-πενθήμερη-κακοκαιρίες-κλείσιμο σχολείου από διαμαρτυρία-έκτακτες ή μη συνελεύσεις μαθητικές - συλλόγου κ.τ.λ.) που το εκτιμώ -καθαρά εμπειρικά- στο 5-10% ,νομίζω ότι προστέθηκε πιεστικός φόρτος στο περιεχόμενο. Δεν θα μου άρεσε καθόλου να ορίζεται μια ύλη καθαρά τυπικά και διαφορετική της εξεταστέας γιατί σε βάθος χρόνου θα εκφυλιστεί εντελώς το περιεχόμενο που δεν θα εξετάζεται, με τα αντίθετα αποτελέσματα του αρχικού σκεπτικού.

Re: "NEO" Πρόγραμμα σπουδών Γ ΓΕΛ.

Δημοσιεύτηκε: Πέμ Φεβ 28, 2019 2:47 pm
από Ανδρέας Πούλος
Αγαπητοί συνάδελφοι,
Από τις αναρτήσεις όλων σας προκύπτει ότι πρόκειται για μια εμβαλωματική προχειροδουλειά.
Μου κάνει όμως ιδιαίτερη εντύπωση ότι ορισμένοι λαλίστατοι, οι οποίοι παλαιότερα,
ακόμα και για δευτερεύοντα θέματα της μαθηματικής μας εκπαίδευσης, «διερρήγνυαν τα ιμάτια των»,
τώρα σιωπούν χαρακτηριστικά (και υποδειγματικά). Αν μιλήσουμε με θεολογικούς όρους, «άλαλα τα χείλη των ασεβών». :P :lol:

Re: "NEO" Πρόγραμμα σπουδών Γ ΓΕΛ.

Δημοσιεύτηκε: Πέμ Φεβ 28, 2019 5:12 pm
από Κώστας Μαλλιάκας
Διάβασα διάφορους προβληματισμους συναδέλφων αλλά δεν σχολιάζω τίποτα γιατί δεν μπορεί σε μερικες γραμμές να λυθεί το θέμα της ύλης. Να θέσω όμως ένα ακόμα προβληματισμο. Εντάξει, όμορφη και χρήσιμη η προσθήκη αυτής της ύλης αλλά τι οδηγίες θα δοθούν για τη μορφή των θεμάτων είναι το πρόβλημα. .. και τι συνδυασμοί ασκήσεων θα αρχίσουν πάλι να κυκλοφορούν; Τι θέματα θα μπορούσε να τεθούν; Με ποιο ακριβώς τρόπο είναι εντός τα θεωρηματα Bolzano,Rolle, ΘΕΤ, ΘΜΤ και λοιπά; Καλό θα είναι να μην βάζουν θέματα με αυτά για να είναι πιο λογική η αύξηση της ύλης.
Αν αρχίσουν τους συνδυασμούς Ανάλυσης με Πιθανότητες και Συνδυαστικη και Στατιστική θα χαθούν και οι μαθητές αλλά και εμείς οι ίδιοι, κάτι που το ξαναζησαμε και στην 1η δέσμη. ..
Έτσι δεν μπορούμε να μετράμε την αύξηση της ύλης απλα με ένα αριθμό σελίδων αλλά προφανώς η αύξηση είναι δυσαναλογα μεγαλύτερη και μη μετρησιμη πραγματικά. Καλό είναι να σκεφτούν εκ των προτέρων τις οδηγίες για τη μορφή των θεμάτων για να μην πελαγοδρομουμε όλοι μας. ... Ίσως να έλεγαν για παράδειγμα τα θέματα να είναι μόνο από Ανάλυση ή μόνο Στοχαστικα και όχι συνδυαστικα θέματα ...

Re: "NEO" Πρόγραμμα σπουδών Γ ΓΕΛ.

Δημοσιεύτηκε: Πέμ Φεβ 28, 2019 7:32 pm
από KARKAR
Μεγάλο μέρος του ανορθολογισμού που φέρνει το νέο σύστημα , οφείλεται στο "Δόγμα" :

Τα εξεταζόμενα μαθήματα πρέπει οπωσδήποτε να είναι 4 .

Αν πηγαίναμε στα 5 ανά υποψήφιο εξεταζόμενα μαθήματα , μια κατανομή ωρών

για τους τέσσερις προσανατολισμούς θα μπορούσε να είναι η παρακάτω :
5 μαθήματα.xlsx
(14.86 KiB) Μεταφορτώθηκε 79 φορές
Σκεφθείτε πόσες από τις στρεβλώσεις θα μπορούσαν έτσι να αρθούν ...