Στατιστικα 2019

Συντονιστής: spyros

Νίκος Ζαφειρόπουλος
Δημοσιεύσεις: 303
Εγγραφή: Κυρ Απρ 12, 2009 1:06 am
Τοποθεσία: ΖΑΚΥΝΘΟΣ
Επικοινωνία:

Στατιστικα 2019

#1

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Νίκος Ζαφειρόπουλος » Παρ Ιουν 28, 2019 5:53 pm

Δόθηκαν στη δημοσιότητα τα στατιστικά στοιχεία των Πανελλαδικών 2019
https://www.esos.gr/arthra/63252/anakoi ... ia-kai-sto



Λέξεις Κλειδιά:
knkn
Δημοσιεύσεις: 20
Εγγραφή: Πέμ Δεκ 25, 2008 1:41 pm

Re: Στατιστικα 2019

#2

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από knkn » Σάβ Ιουν 29, 2019 1:10 pm

Κατά τη γνώμη μου τα φετινά θέματα στα μαθηματικά ήταν πάρα πολύ καλά . Υπάρχει πάρα πολύ σωστή κατανομή βαθμολογίας . Περίπου 5% σε κάθε διάστημα πλάτους 1 στη θετική . Πιο ομοιόμορφη κλιμάκωση βαθμολογίας δεν έχω ξαναδεί . Μπράβο και πάλι στην επιτροπή ! :clap2:


Άβαταρ μέλους
Al.Koutsouridis
Δημοσιεύσεις: 1798
Εγγραφή: Πέμ Ιαν 30, 2014 11:58 pm
Τοποθεσία: Αθήνα

Re: Στατιστικα 2019

#3

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Al.Koutsouridis » Σάβ Ιουν 29, 2019 1:44 pm

knkn έγραψε:
Σάβ Ιουν 29, 2019 1:10 pm
Κατά τη γνώμη μου τα φετινά θέματα στα μαθηματικά ήταν πάρα πολύ καλά . Υπάρχει πάρα πολύ σωστή κατανομή βαθμολογίας . Περίπου 5% σε κάθε διάστημα πλάτους 1 στη θετική . Πιο ομοιόμορφη κλιμάκωση βαθμολογίας δεν έχω ξαναδεί . Μπράβο και πάλι στην επιτροπή ! :clap2:

Γιατί η σωστή κατανομή είναι η ομοιόμορφη; :D Τι μπορεί να μας πει για τα θέματα, τι για το αν διαλέξαμε σωστά τους υποψηφίους και τι για το αν τα θέματα εξέτασαν δεξιότητες που πρέπει να έχει ένας φοιτητής;

Δε γνωρίζω, απλά για το ρου της συζήτησης.


knkn
Δημοσιεύσεις: 20
Εγγραφή: Πέμ Δεκ 25, 2008 1:41 pm

Re: Στατιστικα 2019

#4

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από knkn » Σάβ Ιουν 29, 2019 4:07 pm

Για εξετάσεις σαν τις Πανελλήνιες που είναι διαγωνισμός με κλειστό αριθμό θέσεων νομίζω ότι η ομοιομορφία είναι το ζητούμενο. Γιατί αν για παράδειγμα γράψει στα μαθηματικά το 40% πάνω από 18 τότε το ποιος θα περάσει στο Πολυτεχνείο θα εξαρτάται μόνο από την Έκθεση .... :coolspeak:

Οπότε , ναι , βάζω άριστα στην επιτροπή για την τέλεια ομοιόμορφη κατανομή ! :10sta10:

Πάντα τέτοια ! :clap2:


Άβαταρ μέλους
Ανδρέας Πούλος
Δημοσιεύσεις: 1494
Εγγραφή: Κυρ Μαρ 01, 2009 10:47 pm
Τοποθεσία: ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Επικοινωνία:

Re: Στατιστικα 2019

#5

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Ανδρέας Πούλος » Σάβ Ιουν 29, 2019 8:33 pm

Από μια "απλή ανάγνωση" των στατιστικών δεδομένων για το έτος 2019 προκύπτουν τα εξής:
1.Το ποσοστό των εξεταζομένων στα Μαθηματικά Θετικού Προσανατολισμού που έγραψαν κάτω του 5 ήταν 28,4%.
2.Το ποσοστό των εξεταζομένων στα Μαθηματικά Θετικού Προσανατολισμού που έγραψαν κάτω από τη βάση (10) ήταν 42,6%.
3.Το ποσοστό των εξεταζομένων στα Μαθηματικά Οικονομικού Προσανατολισμού έγραψαν κάτω του 5 ήταν 50%.
4.Το ποσοστό των εξεταζομένων στα Μαθηματικά Οικονομικού Προσανατολισμού που έγραψαν έγραψαν κάτω από τη βάση (10) ήταν 74%.

Νομίζω ότι αυτά τα στοιχεία αντανακλούν και την ουσία της εκπαίδευσης των μαθητών μας στα Μαθηματικά.
Με ευχές και συγχαρητήρια προκοπή δεν θα δούμε.


knkn
Δημοσιεύσεις: 20
Εγγραφή: Πέμ Δεκ 25, 2008 1:41 pm

Re: Στατιστικα 2019

#6

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από knkn » Σάβ Ιουν 29, 2019 8:45 pm

Καλά , αυτό είναι άλλο θέμα . Ότι θέματα και αν μπουν στις Πανελλήνιες δεν μπορεί να αλλάξει το γεγονός ότι κάποιοι φθάνουν να δώσουν Πανελλήνιες ενώ δεν ξέρουν να λύνουν ούτε εξίσωση 1ου βαθμού .


Άβαταρ μέλους
Al.Koutsouridis
Δημοσιεύσεις: 1798
Εγγραφή: Πέμ Ιαν 30, 2014 11:58 pm
Τοποθεσία: Αθήνα

Re: Στατιστικα 2019

#7

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Al.Koutsouridis » Σάβ Ιουν 29, 2019 9:50 pm

knkn έγραψε:
Σάβ Ιουν 29, 2019 4:07 pm
Για εξετάσεις σαν τις Πανελλήνιες που είναι διαγωνισμός με κλειστό αριθμό θέσεων νομίζω ότι η ομοιομορφία είναι το ζητούμενο. Γιατί αν για παράδειγμα γράψει στα μαθηματικά το 40% πάνω από 18 τότε το ποιος θα περάσει στο Πολυτεχνείο θα εξαρτάται μόνο από την Έκθεση .... :coolspeak:

Οπότε , ναι , βάζω άριστα στην επιτροπή για την τέλεια ομοιόμορφη κατανομή ! :10sta10:

Πάντα τέτοια ! :clap2:
Εγω θα περίμενα μια κατανομή πιο καμπανιασμένη. Είναι ίδια η πιθανότητα κάποιος να είναι εξαιρετικός στα μαθηματικά με το να είναι μέτριος; Κάποιο λόγω θα έχει για να λέγεται κανονική κατανομή. Για παράδειγμα μου φαίνονται πιο "κανονικά" τα στατιστικά της χημείας παρά των μαθηματικών. Τα της βιολογίας εμπίπτουν στην περίπτωση που περιγράψατε.


knkn
Δημοσιεύσεις: 20
Εγγραφή: Πέμ Δεκ 25, 2008 1:41 pm

Re: Στατιστικα 2019

#8

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από knkn » Σάβ Ιουν 29, 2019 11:19 pm

Για τη θετική η ομοιόμορφη είναι το τέλειο. Για την οικονομία ότι θέματα και να βάλουν η ομοιομορφία και η κανονικότητα δεν μπορεί να υπάρξει.


Άβαταρ μέλους
Γιώργος Ρίζος
Επιμελητής
Δημοσιεύσεις: 5285
Εγγραφή: Δευ Δεκ 29, 2008 1:18 pm
Τοποθεσία: Κέρκυρα

Re: Στατιστικα 2019

#9

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Γιώργος Ρίζος » Κυρ Ιουν 30, 2019 11:36 am

Ανδρέας Πούλος έγραψε:
Σάβ Ιουν 29, 2019 8:33 pm
Νομίζω ότι αυτά τα στοιχεία αντανακλούν και την ουσία της εκπαίδευσης των μαθητών μας στα Μαθηματικά.
Καλημέρα σε όλους. Ας εστιάσουμε στη φράση του Ανδρέα, που σημείωσα με έντονο χρώμα, συμπληρώνοντας το παραθετικό: "(μαθηματική) εκπαίδευση".

Ας μην έχουμε αυταπάτες. Και οκτώ σελίδες ύλη να αφήσουμε κάποιοι θα γράψουν κάτω από το αναμενόμενο. Αυτό που πετυχαίνουμε με την απαξίωση των διδασκόμενων Μαθηματικών στη Β΄βάθμια εκπαίδευση, είναι το να εμποδίζουμε όσους μαθητές έχουν τη θέληση και τη δυνατότητα, να μάθουν στο Λύκειο τα μαθηματικά που πρέπει να μάθουν για να συνεχίσουν στη Τριτοβάθμια εκπαίδευση. Τέτοια μέτρα που σηματοδοτούν την απαξίωση των Μαθηματικών είναι η αλλοίωση του Α.Π. του Γυμνασίου με τις αναδιαρθρώσεις της ύλης, το ότι είναι μη εξεταζόμενα μαθήματα η Γεωμετρία και η Άλγεβρα στη Β΄ Λυκείου, η περικοπή της εξεταστέας ύλης της Γ΄ Λυκείου, ο εξοβελισμός των Διακριτών Μαθηματικών, η εξίσωση σε ώρες π.χ. με Χημεία, Κοινωνιολογία, Λατινικά... κ.α.

Αφού λοιπόν ούτε στη μειωμένη ύλη κάποιοι μαθητές δεν ανταποκρίνονται, ποιο είναι το επόμενο βήμα;

Λύση υπάρχει και είναι πολύ κοντά μας: Ένα πρόγραμμα διδασκαλίας όπως αυτό της Κύπρου. Μεταξύ της "περιορισμένης ύλης (για να μπορούν να κατανοούν και να εμβαθύνουν οι μαθητές δίχως πίεση)" και του παραδείγματος των εξετάσεων της Κύπρου, που παραθέτω συνημμένα, επιλέγω το δεύτερο. Δείτε το εύρος της ύλης, τις διατυπώσεις, δίχως υπονοούμενα και αμφισβητήσεις και κυρίως θέματα που ΔΕΝ αιφνιδιάζουν τους μαθητές.
Συνημμένα
2019_05_31_37_themata.pdf
(443.12 KiB) Μεταφορτώθηκε 83 φορές


fmak65
Δημοσιεύσεις: 741
Εγγραφή: Κυρ Μαρ 01, 2009 6:59 pm
Τοποθεσία: Θεσσαλονικη

Re: Στατιστικα 2019

#10

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από fmak65 » Κυρ Ιουν 30, 2019 1:46 pm

Αν παρατηρήσουμε όλες σχεδόν τις χρονιές τα στατιστικά είναι περίπου τα ίδια.Το τι φταίει έχει πολλές ερμηνείες. Αυτή που πιστεύω ότι είναι η καλύτερη είναι ότι όλοι οι άνθρωποι δεν είμαστε ίδιοι σε όλες τις δεξιότητες.Όταν όμως όλοι σχεδόν πάνε στο Γενικό Λύκειο και πρέπει να διαγωνιστούν στα ίδια θέματα, προφανώς και δεν θα αποδώσουν ικανοποιητικά. Πολλοί από αυτούς που αποτυγχάνουν δεν έχουν τις αντίστοιχες δεξιότητες. Είναι όμως πολύ πιό ικανοί από πολλούς από εμάς σε άλλες δεξιότητες. Πόσοι από εμάς μπορούν να εγκαταστήσουν ένα κλιματιστικό, να κάνουν μια υδραυλική εγκατάσταση, να χτίσουν ένα σπίτι, να νοσηλεύσουν σωστά έναν άρρωστο, να πάρουν αίμα από έναν ασθενή, να επισκευάσουν ένα αυτοκίνητο και άλλες πολλές δεξιότητες. Ξέρω έναν Πολιτικό Μηχανικό που υποτιμούσε τους οικοδόμους και έλεγε ότι και αυτός μπορεί να τα κάνει και έκανε 20 χρόνια για να μπεί στο σπίτι του και δεν ξέρω σε τι κατάσταση ήταν(τα πρώτα 10 χρόνια που κάναμε παρέα ξέρω ότι δεν έβαζε μαστόρια για να του κάνουν τις δουλειές).
Αυτοί όλοι γιατί να μην πάνε στην Τεχνική εκπαίδευση και να γίνουν καλύτεροι στην τέχνη που τους αρέσει και μπορούν να αποδώσουν καλύτερα. Πολλοί τέτοιοι τεχνίτες είναι και πιο εύποροι από εμάς τους σπουδαγμένους.
Πόσοι όμως από εμάς δεχόμαστε ότι τα παιδιά μας δεν μπορούν στα γράμματα και πρέπει να κάνουν κάτι άλλο(Αυτό έφερε και την ανάγκη των φροντιστηρίων).
Η λύση που προτείνω είναι τετρατάξιο Γυμνάσιο (τότε ουσιαστικά τελειώνουν οι γενικές γνώσεις για όλους τους μαθητές) και εξετάσεις σε Γλώσσα και Μαθηματικά με βάση το 10 για να πάνε στο Γενικό Λύκειο που θα έχει μόνο κατευθύνσεις και πρόσβαση μόνο σε ΑΕΙ. Οι υπόλοιποι σε Τεχνικά Λύκεια για να μάθουν την δεξιότητα που μπορούν καλύτερα, με Πτυχίο και όχι Απολυτήριο Λυκείου και πρόσβαση σε ΤΕΙ.
Αν μπορεί κανείς να βρεί στατιστικά εξετάσεων μέχρι αρχές της δεκαετίας του 80, όταν υπήρχαν διάφορα φίλτρα παρόμοια (μαθητές που έμεναν στην τάξη, εξετάσεις για το Λύκειο) και οι υποψήφιοι ήταν πολύ λιγότεροι πιστεύω οι στατιστικές θα ήταν πιο κανονικές κατανομές.


Μαραντιδης Φωτης
th. zaxarakis
Δημοσιεύσεις: 7
Εγγραφή: Παρ Μαρ 29, 2013 6:41 pm

Re: Στατιστικα 2019

#11

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από th. zaxarakis » Κυρ Ιουν 30, 2019 6:06 pm

Καλησπέρα.
Νομίζω ότι τα ποσοστά αυτά μας δίνουν λανθασμένη εικόνα για τις μαθηματικές επιδόσεις των μαθητών μας.
Κυρίως δείχνουν ότι πολύ μεγάλο ποσοστό των υποψηφίων δεν έχει προετοιμαστεί να αντιμετωπίσει πανελλαδικές εξετάσεις.
Εννοείται ότι έχουν τραγικές ελλείψεις στα μαθηματικά αλλά, επίσης, θεωρώ ότι αυτοί οι μαθητές δεν είναι εξοικειωμένοι με την λογική των εξετάσεων.
Δεν γνωρίζω κατά πόσο στο σχολείο (ή και στο φροντιστήριο) οι μαθητές προετοιμάζονται για τον τρόπο με τον οποίο πρέπει να αντιμετωπίσουν τα θέματα όταν τους δοθούν.
Μένουμε περισσότερο σε προφορικές προτροπές(διαβάζουμε όλα τα θέματα…κ.τ.λ.) με αποτέλεσμα όταν ο μαθητής βρεθεί στην αίθουσα των εξετάσεων αντιμέτωπος με τα θέματα να πανικοβάλλεται.
Τα υψηλά αυτά ποσοστά αποτυχίας τα θεωρώ κυρίως αποτέλεσμα πανικού και λιγότερο έλλειψης γνώσεων.
Οι μαθητές μας πάσχουν κυρίως από άγνοια για τις εξετάσεις. Καλούνται για πρώτη φορά μέσα στην αίθουσα των εξετάσεων
(για 3 συνεχόμενες ώρες) να λειτουργήσουν με έναν τρόπο για τον οποίο(στην καλύτερη των περιπτώσεων) έχουν μόνο θεωρητικές γνώσεις.
Εφόσον το σύστημά μας δίνει βάση στις τελικές εξετάσεις (άλλωστε και εμείς με τα ποσοστά των τελικών εξετάσεων ασχολούμαστε αυτή τη στιγμή και βγάζουμε τα συμπεράσματά μας) θα έπρεπε, ίσως, να δώσουμε μεγαλύτερη έμφαση στην ψυχολογική και στρατηγική προετοιμασία των μαθητών μας για τις εξετάσεις.


Νίκος Ζαφειρόπουλος
Δημοσιεύσεις: 303
Εγγραφή: Κυρ Απρ 12, 2009 1:06 am
Τοποθεσία: ΖΑΚΥΝΘΟΣ
Επικοινωνία:

Re: Στατιστικα 2019

#12

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Νίκος Ζαφειρόπουλος » Κυρ Ιουν 30, 2019 11:03 pm

Παραπάνω , έγινε αναφορά σε παλιότερες εποχές. Εν συντομία λοιπόν.
Το 1975 οι υποψήφιοι ήταν 75812 και οι επιτυχόντες 17146. Ποσοστό 22,6%. Το 1976 αντιστοίχως είχαμε 78136 υποψήφιους και 12538 επιτυχόντες. Ποσοστό 16,04%.
Στους παραπάνω επιτυχόντες πρέπει να προσθέσουμε και τους επιτυχόντες στα Κ.Α.Τ.Ε ( κάτι σαν τα μετέπειτα ΤΕΙ ) : 3155 το 1975 και 7000 το 1976. Την εποχή εκείνη λοιπόν μόνο ένας στους τέσσερις συνέχιζε στην ανώτατη ή στην ανώτερη εκπαίδευση.
Για τις βαθμολογίες εισαγωγής τo 1975, θα πάρω τα Μαθηματικά τμήματα της εποχής. Υπήρχαν τέσσερα. Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Ιωάννινα. Χωρίς πολλές λεπτομέρειες, για να εισαχθεί ένας μαθητής σε ένα από τα τμήματα Μαθηματικών , στα πέντε συνολικά εξεταζόμενα μαθήματα, θα έπρεπε να γράψει κατά μέσο όρο : για το Μαθηματικό της Αθήνας 9,5 , της Θεσσαλονίκης 9,3 , της Πάτρας 8,6 και των Ιωαννίνων 8,5. Δεν έχω αναλυτικά στατιστικά στοιχεία για την κλιμάκωση της βαθμολογίας , ούτε ξέρω αν υπάρχουν κάπου, αλλά είναι προφανείς οι βαθμολογίες των μη εισακτέων.
Φυσικά δεν έχω την πρόθεση να συγκρίνω τις εποχές, αλλά δεν νομίζω ότι μπορούν να βγουν συμπεράσματα για την αποτελεσματικότητα του εκπαιδευτικού μας συστήματος ή για το επίπεδο των σημερινών αλλά ούτε και των χτεσινών μαθητών , από τα αποτελέσματα των Πανελλαδικών (ή Εισαγωγικών ή Πανελληνίων ή όπως αλλιώς έχουν ονομαστεί) εξετάσεων.

Πρέπει να μας προβληματίσουν οι χαμηλές επιδόσεις των μαθητών στα Μαθηματικά; Φυσικά.
Γιατί οι επιδόσεις είναι διαχρονικά χαμηλότερες στα Μαθηματικά απ΄ ότι είναι στη Φυσική ή στη Πληροφορική;
Γιατί οι μαθητές , ενώ αγαπούν σε μεγάλο βαθμό τα Μαθηματικά, τα φοβούνται στις εξετάσεις;
Τόσα χρόνια, αυτό το μεγάλο άγχος που έχουν οι μαθητές πριν την εξέταση στα Μαθηματικά, δεν το έχω παρατηρήσει σε κανένα άλλο μάθημα.
Τι φταίει; Το μάθημα; Εμείς; Τα θέματα;
Συμβαίνει το ίδιο και σε άλλες χώρες; Δεν ξέρω.
Ίσως να ήρθε η ώρα να αλλάξουμε μερικά πράγματα. Πρέπει να μας προβληματίσει ότι ένα μεγάλο ποσοστό των μαθητών που τελειώνει το Λύκειο στερείται στοιχειωδών γνώσεων όχι μόνο στα Μαθηματικά, αλλά και στη Φυσική, στην Ιστορία, στη Γλώσσα…

Για να περιοριστώ στα Μαθηματικά, έρχονται στο Γενικό Λύκειο μαθητές που δεν ξέρουν πολλαπλασιασμό, δεν ξέρουν να προσθέτουν δυο κλάσματα, να αναπτύσσουν μια βασική ταυτότητα, να παραγοντοποιούν,...

Είμαι υπέρ της άποψης ότι πρέπει το Δημόσιο σχολείο να γίνει ένα σχολείο με περισσότερς απαιτήσεις. Πρέπει σε κάθε τάξη να υπάρχουν δύο, τρεις ,…, πέντε, βασικές γνώσεις, χωρίς τις οποίες δεν πας στην επόμενη τάξη. Ακόμη δεν πιστεύω ότι επειδή ένας μαθητής έχει καλό βαθμό στο Project πρέπει να προάγεται και στην Άλγεβρα ή και στη Φυσική...

Βέβαια , τα τελευταία χρόνια διαπιστώνω ότι η τάση που υπάρχει είναι , δυστυχώς, προς την αντίθετη κατεύθυνση. Όλο και λιγότερες εξετάσεις, όλο και πιο εύκολη η προαγωγή στην επόμενη τάξη.
Αν η λύση είναι η κατάργηση των εξετάσεων, ας καταργήσουμε τις εξετάσεις σε όλα τα μαθήματα.
Μετράει άραγε κανείς τις επιπτώσεις όλων αυτών των "αλλαγών" ;


Απάντηση

Επιστροφή σε “Γενικά Μηνύματα”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 7 επισκέπτες