PISA 2021 MATHEMATICS FRAMEWORK

Συντονιστής: spyros

mick7
Δημοσιεύσεις: 1122
Εγγραφή: Παρ Δεκ 25, 2015 4:49 am

PISA 2021 MATHEMATICS FRAMEWORK

#1

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από mick7 » Τετ Οκτ 16, 2019 5:42 pm

To νέο πλαίσιο για την γνωστή αξιολόγησή των Μαθηματικών PISA.Θα μπορούσε να ρίξουν και μια μάτια οι ιθύνοντες που καταρτίζουν τα σχολικά προγράμματα σπουδών .

Περισσότερα εδώ --> https://pisa2021-maths.oecd.org/#Home

Σε pdf --> https://pisa2021-maths.oecd.org/files/P ... 0Draft.pdf



Λέξεις Κλειδιά:
Άβαταρ μέλους
Γιώργος Ρίζος
Επιμελητής
Δημοσιεύσεις: 5285
Εγγραφή: Δευ Δεκ 29, 2008 1:18 pm
Τοποθεσία: Κέρκυρα

Re: PISA 2021 MATHEMATICS FRAMEWORK

#2

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Γιώργος Ρίζος » Τετ Οκτ 16, 2019 9:36 pm

mick7 έγραψε:
Τετ Οκτ 16, 2019 5:42 pm
To νέο πλαίσιο για την γνωστή αξιολόγησή των Μαθηματικών PISA.Θα μπορούσε να ρίξουν και μια μάτια οι ιθύνοντες που καταρτίζουν τα σχολικά προγράμματα σπουδών .
Αγαπητέ mich7, είμαι βέβαιος ότι οι ιθύνοντες που καταρτίζουν τα σχολικά Π.Σ. δεν χρειάζονται δική μας υπόδειξη για να μελετήσουν (κι όχι απλώς να ρίξουν ματιά) διεθνείς μελέτες όπως αυτή του PISA. Το ζήτημα, βεβαίως είναι, αν θα πρέπει οι κατευθύνσεις αυτού του προγράμματος να είναι ο οδηγός για τη διαμόρφωση των προγραμμάτων σπουδών μας. Περί αυτού έχουν γίνει και συνεχίζουν να γίνονται πολλές συζητήσεις.

Ρίξε μια ματιά στα παραπλήσια θέματα, που συζητήσαμε στο :logo: παλαιότερα, (είναι κάτω από αυτήν τη συζήτηση). Αν θέλεις δες και μια πρόσφατη σχετική εργασία που παρουσιάσαμε στο Καλαμαρί (ΕΔΩ), με τον Γιάννη Θωμαΐδη, όπου προτείνουμε ιδέες για την αξιοποίηση στη διδασκαλία θεμάτων από το μαθηματικό περιεχόμενο του PISA, προεκτείνοντας τα και εμπλουτίζοντάς τα με ερωτήσεις διερεύνησης και βαθύτερου μαθηματικού περιεχομένου.

Ίσως να είναι ιδέα μου, ή να μην κατανόησα σωστά, αλλά την προτροπή: "να ρίξουν και μια μάτια οι ιθύνοντες..." την εξέλαβα ως απαξιωτική, προς τους ιθύνοντες (που δηλαδή είτε βαριούνται είτε είναι άσχετοι με τις διεθνείς εξελίξεις και οπισθοδρομικοί). Αντιθέτως, θα έλεγα, τρέμω στη ιδέα να προσαρμόσουμε εντελώς το περιεχόμενο των Μαθηματικών μας, τις Φυσικές Επιστήμες και τις Ανθρωπιστικές Σπουδές στον στόχο του PISA : Όλοι οι μαθητές να μπορούν να κατανοήσουν τι σημαίνει ένα έτοιμο γράφημα, τι πληροφορίες δίνει ένας πίνακας ή στο ότι εγγράμματος είναι όποιος μπορεί να διαβάσει τις οδηγίες χρήσεως μιας συσκευής. Πιστεύω ότι η Παιδεία μας και η Εκπαίδευσή μας πρέπει να έχει κι άλλους στόχους, πιο υψηλούς, που δεν θα έχουν τον πήχη τόσο χαμηλά. Προφανώς δεν είναι ευχαριστημένος και δεν εκθειάζω τη σημερινή κατάσταση. Όμως παρατηρώ ότι όσα βήματα προσαρμογής στα δεδομένα του PISA έγιναν από το 2000 ως σήμερα (π.χ. περικοπές και αναδιαρθρώσεις ύλης, εξοβελισμός αποδεικτικής διαδικασίας, διερεύνησης, εξαφάνιση ουσιαστικών γεωμετρικών εννοιών, με τα οποία δεν ασχολείται ο PISA ), δεν είχαν και εξαιρετικά αποτελέσματα. Ούτε τη θέση μας βελτιώσαμε, ούτε το επίπεδο των σπουδών μας. (Προσωπικά, τα τελευταία χρόνια κάνω σχεδόν κάθε χρόνο lifting στο υλικό που δίνω συμπληρωματικά στην τάξη, περικόπτοντας θέματα που βλέπω ότι δυσκολεύουν, κάθε χρόνο και περισσότερο, τους μαθητές μου στο Γυμνάσιο).


Άβαταρ μέλους
nsmavrogiannis
Επιμελητής
Δημοσιεύσεις: 4455
Εγγραφή: Σάβ Δεκ 20, 2008 7:13 pm
Τοποθεσία: Αθήνα
Επικοινωνία:

Re: PISA 2021 MATHEMATICS FRAMEWORK

#3

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από nsmavrogiannis » Κυρ Νοέμ 17, 2019 8:33 pm

'ϊσως κάποια μέλη μας ενδιαφέρονται.
http://iep.edu.gr/images/IEP/EPISTIMONI ... os_IEP.pdf
Πρόκειται για την ανακοινώσιμη εκδοχή σχετικής έκθεσης.
PISA.png
PISA.png (32.62 KiB) Προβλήθηκε 1510 φορές
τελευταία επεξεργασία από nsmavrogiannis σε Κυρ Νοέμ 17, 2019 9:44 pm, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.


Αν κανείς δεν ελπίζει, δεν θα βρεί το ανέλπιστο, οι δρόμοι για το ανεξερεύνητο θα είναι κλειστοί.
Ηράκλειτος
ΚΕΦΑΛΟΝΙΤΗΣ
Δημοσιεύσεις: 1291
Εγγραφή: Δευ Δεκ 28, 2009 11:41 pm
Τοποθεσία: Kάπου στο πιο μεγάλο νησί του Ιονίου

Re: PISA 2021 MATHEMATICS FRAMEWORK

#4

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ΚΕΦΑΛΟΝΙΤΗΣ » Κυρ Νοέμ 17, 2019 9:35 pm

Γιώργος Ρίζος έγραψε:
Τετ Οκτ 16, 2019 9:36 pm


(Προσωπικά, τα τελευταία χρόνια κάνω σχεδόν κάθε χρόνο lifting στο υλικό που δίνω συμπληρωματικά στην τάξη, περικόπτοντας θέματα που βλέπω ότι δυσκολεύουν, κάθε χρόνο και περισσότερο, τους μαθητές μου στο Γυμνάσιο).
To ίδιο κάνω κι εγώ Γιώργο , θέματα που δίδασκα πριν δέκα χρόνια δεν τολμάω να τα αναφέρω πλέον...


mick7
Δημοσιεύσεις: 1122
Εγγραφή: Παρ Δεκ 25, 2015 4:49 am

Re: PISA 2021 MATHEMATICS FRAMEWORK

#5

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από mick7 » Δευ Νοέμ 18, 2019 6:40 pm

Νομίζω βοηθάνε και τα σκίτσα για να αντιληφθούμε το backgrοund στο οποίο καλείται να δράσει ο δάσκαλος... :shock:

Εικόνα

Εικόνα


Άβαταρ μέλους
Γιώργος Ρίζος
Επιμελητής
Δημοσιεύσεις: 5285
Εγγραφή: Δευ Δεκ 29, 2008 1:18 pm
Τοποθεσία: Κέρκυρα

Re: PISA 2021 MATHEMATICS FRAMEWORK

#6

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Γιώργος Ρίζος » Δευ Νοέμ 18, 2019 8:09 pm

nsmavrogiannis έγραψε:
Κυρ Νοέμ 17, 2019 8:33 pm
'ϊσως κάποια μέλη μας ενδιαφέρονται.
http://iep.edu.gr/images/IEP/EPISTIMONI ... os_IEP.pdf
Καλησπέρα σε όλους. Νομίζω ότι η ειλικρινής και εμπεριστατωμένη έκθεση του ΙΕΠ πρέπει να αποτελέσει βάση σοβαρής συζήτησης για τον προσανατολισμό της Μαθηματικής μας εκπαίδευσης. Περιγράφουν την πραγματικότητα δίχως κραυγές (όπως άσχετων με το θέμα δημοσιογράφων) και δίχως δικαιολογίες και φτιασίδια.

Μου προκαλεί εντύπωση π.χ. το χαμηλότατο ποσοστό (0,56\%) στο θέμα 3γ όπου ζητά το εξής: Μια περιστρεφόμενη πόρτα με 3 χωρίσματα χωρά 2 άτομα σε κάθε χώρισμα και περιστρέφεται 4 φορές το λεπτό. Πόσα άτομα μπορούν να περάσουν από την πόρτα σε 30 λεπτά;
Καθώς βεβαίως και το ότι 51,5 \% των μαθητών (15 ετών) δεν βρήκαν πόσες μοίρες είναι το 1/3 του κύκλου.
Υποθέτω ότι η αποτυχία οφείλεται μόνο και μόνο στο ότι η ερώτηση ήταν διατυπωμένη υπό μορφή "ρεαλιστικού προβλήματος": Πόσες μοίρες είναι κάθε χώρισμα της περιστρεφόμενης πόρτας (δίνεται το σχήμα).

18-11-2019 PISA.jpg
18-11-2019 PISA.jpg (31.08 KiB) Προβλήθηκε 1365 φορές
Πρόβλημα PM995, REVOLVING DOOR


Αν όχι, αν δηλαδή οι μισοί μας μαθητές της Α΄ Λυκείου αγνοούν πόσες μοίρες έχει ο κύκλος ή πόσο κάνει 360 : 3, τότε πρέπει να αποδεχτούμε ότι πτωχεύσαμε ως Εκπαίδευση. Και πάλι βέβαια ΔΕΝ επιθυμώ να δικαιολογήσω το απαράδεκτα μικρό ποσοστό επιτυχίας...

Αν θέλουμε, λοιπόν, να αντιστρέψουμε την αρνητική στάση των μαθητών απέναντι στην επίλυση προβλημάτων, νομίζω ότι, πρέπει να υλοποιηθούν οι προτάσεις της επιτροπής:

Θεωρούμε ότι, αν είναι επιθυμητό να επιτευχθεί σύγκλιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας με τις αρχές που αξιολογούνται από το PISA, είναι ουσιώδες να αναδειχθεί η ενασχόληση με τα προβλήματα ως βασικό στοιχείο της μαθηματικής εκπαίδευσης. Επισημαίνεται ότι η εκτίμησή μας για την αξία της ενασχόλησης των μαθητών/μαθητριών με προβλήματα στο μάθημα των Μαθηματικών και, συναφώς, για την κατάλληλη διαμόρφωση των ΑΠΣ των Μαθηματικών, είναι ανεξάρτητη από την προσέγγιση των στόχων του PISA, και νοείται ως παιδαγωγική και μαθησιακή διεργασία με αυταξία, ευρύτερη, μάλιστα, του ειδικού αντικειμένου του μαθήματος των Μαθηματικών.Προς αυτή την κατεύθυνση βραχυπρόθεσμα μπορούν να συμβάλλουν οι ακόλουθες άμεσες ενέργειες:
1. Ενθάρρυνση των διδασκόντων να προχωρήσουν σε μια διδακτική μετατόπιση, εντάσσοντας τα προβλήματα στο καθημερινό διδακτικό ρεπερτόριο. Ήδη, στις οδηγίες διδασκαλίας των Μαθηματικών του Γυμνασίου του 2017, καταβλήθηκε προσπάθεια να προταχθούν οι δραστηριότητες, αλλά αυτό δεν είναι αρκετό. Χρειάζεται εκπόνηση ειδικού οδηγού με τεκμηρίωση και υλικό. Μονάδα Φυσικών Επιστημών, Τεχνολογίας και Μαθηματικών
2. Συστηματική ένταξη των προβλημάτων στις τελικές εξετάσεις, ένταξη που, μεταξύ άλλων, σηματοδοτεί την αξία τους. Στο Ι.Ε.Π. έχει συνταχθεί από το 2017 σχετική πρόταση για το νομοθετικό πλαίσιο (βλ. στο Προσάρτημα 1).



Σε σύνδεσμο σε παραπάνω ανάρτηση δίνω την αντίστοιχη πρόταση για αξιοποίηση και επέκταση (με βαθύτερο μαθηματικό περιεχόμενο) ρεαλιστικών θεμάτων (όπως αυτά του PISA) που είχαμε παρουσιάσει με τον Γιάννη Θωμαΐδη πέρσι τον Φεβρουάριο στο Καλαμαρί.

Αναρτώ τον επίλογο της παρουσίασης:

Μερικά συμπεράσματα και προτάσεις

Στη διδακτική των Μαθηματικών η δημιουργία αυθεντικών προβλημάτων αποτελεί διαρκή πρόκληση και απαιτεί συνεχή ερευνητική δραστηριότητα και παρακολούθηση των εξελίξεων (βλέπε π.χ. τα [10], [19], [20], [21] και [22]). Είναι χαρακτηριστικό το προφητικό – προειδοποιητικό κείμενο του Νίκου Κλαουδάτου από το 1990:

Το κύμα του Problem Solving – Modelling and Applications είναι πραγματικά αναπόφευκτο, όχι με την έννοια του φυσικού φαινομένου, αλλά ως αντιστοίχιση της μαθηματικής μας εκπαίδευσης με τις ήδη υπάρχουσες κοινωνικές, οικονομικές, τεχνολογικές και άλλες συνθήκες. (…) Ανεξάρτητα λοιπόν από προσωπικές αντιλήψεις και επιλογές, οφείλουμε να προετοιμάσουμε τις συνθήκες ώστε η μαθηματική μας εκπαίδευση να δεχθεί, να αφομοιώσει και τελικά να ωφεληθεί το μέγιστο δυνατό από τις επερχόμενες αλλαγές.

Η μεγάλη αποτυχία των υποψηφίων στο Θέμα Γ των πανελλαδικών εξετάσεων τον Ιούνιο του 2018 δεν ήταν παρά η «κορυφή του παγόβουνου» ενός πολύ βασικού προβλήματος διδασκαλίας και μάθησης, που διαχέεται σε ολόκληρο το φάσμα της ελληνικής μαθηματικής εκπαίδευσης. Το πρόβλημα αυτό αντανακλά άμεσα την ανάγκη κατάρτισης των διδασκόντων στις σύγχρονες τάσεις της διδακτικής των Μαθηματικών όπου κυρίαρχο ρόλο διαδραματίζει η επίλυση προβλήματος. Η αλλαγή των προγραμμάτων σπουδών και των διδακτικών βιβλίων είναι ίσως μια αναγκαία, αλλά (όπως διδάσκει το παρελθόν) καθόλου ικανή συνθήκη για υλοποίηση των καινοτομιών, ιδιαίτερα σε ένα εκπαιδευτικό σύστημα που τα τελευταία χρόνια φαίνεται ότι έχει χάσει κάθε επαφή με την έννοια της επιμόρφωσης. Μεγαλύτερη πρόκληση όμως αποτελεί η αλλαγή νοοτροπιών και διδακτικών πρακτικών που θα μεταφέρει τα απότελέσματα της έρευνας μέσα στη σχολική τάξη. Όπως δείχνει η προηγούμενη ανάλυση του θέματος των πανελλαδικών εξετάσεων και των συγκεκριμένων προβλημάτων από τα σχολικά βιβλία ή το πρόγραμμα PISA, η εφαρμογή της επίλυσης προβλήματος στη σχολική τάξη απαιτεί ανάληψη πρωτοβουλιών και προσεκτικό σχεδιασμό κάθε βήματος της διδασκαλίας.


Άβαταρ μέλους
Γιώργος Ρίζος
Επιμελητής
Δημοσιεύσεις: 5285
Εγγραφή: Δευ Δεκ 29, 2008 1:18 pm
Τοποθεσία: Κέρκυρα

Re: PISA 2021 MATHEMATICS FRAMEWORK

#7

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Γιώργος Ρίζος » Τρί Νοέμ 19, 2019 12:54 pm

Για όποιον θα ήθελε να διαβάσει περισσότερα για το μαθηματικό περιεχόμενο του προγράμματος PISA, μια πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση είχε διεξαχθεί πριν περίπου τρία χρόνια ΕΔΩ .


Γιάννης Θωμαΐδης
Δημοσιεύσεις: 46
Εγγραφή: Πέμ Μάιος 14, 2009 11:15 pm

Re: PISA 2021 MATHEMATICS FRAMEWORK

#8

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Γιάννης Θωμαΐδης » Τρί Νοέμ 19, 2019 7:39 pm

Ο Γιώργος Ρίζος μας υπενθυμίζει στο τελευταίο μήνυμα μια ενδιαφέρουσα συζήτηση που ξεκίνησε στο mathematica με πρωτοβουλία του Μιχάλη Λάμπρου πριν από τρία χρόνια, με αφορμή τη μεγάλη αποτυχία των Ελλήνων μαθητών στα Μαθηματικά του διαγωνισμού PISA. Στη συζήτηση εκείνη είχε γίνει ουσιαστική ανάλυση του προβλήματος, κατατέθηκαν ντοκουμέντα και συγκριτικά στοιχεία και διατυπώθηκαν ορισμένες σημαντικές ιδέες.
Στην παρούσα συζήτηση, το επίσημο ντοκουμέντο του Ι.Ε.Π. που έθεσε στη διάθεσή μας ο Νίκος Μαυρογιάννης δείχνει ότι σ’ ένα τουλάχιστον θεσμικό όργανο της εκπαίδευσης φαίνεται να υπάρχει συναίσθηση των διαστάσεων του προβλήματος.
Το πρόβλημα αυτό είναι σοβαρό και απαιτεί μεγάλα «κότσια» για την αντιμετώπισή του. Αφορά αλλαγή παρωχημένων αντιλήψεων περί διδασκαλίας, μάθησης και αξιολόγησης των Μαθηματικών, απαιτεί πρωτοβουλίες σε επίπεδο διαμόρφωσης και υλοποίησης επιμορφωτικών πολιτικών και παραγωγής εκπαιδευτικού υλικού. Ζητήματα που επί του παρόντος (αλλά και του άμεσου παρελθόντος) υπερβαίνουν κατά πολύ τις τυπικές δυνατότητες των διοικητικών στελεχών του Υπουργείου Παιδείας και των παραγόντων που περιστοιχίζουν την πολιτική ηγεσία του.
Τι μπορεί να γίνει;
Δεν υπάρχει φυσικά κανένας λόγος να υιοθετήσουμε τους σκοπούς του διαγωνισμού PISA ως σκοπούς της μαθηματικής μας εκπαίδευσης. Μπορούμε όμως να χρησιμοποιήσουμε την παταγώδη αποτυχία των χιλιάδων Ελλήνων μαθητών που συμμετέχουν σε αυτόν ως κίνητρο μελέτης του προβλήματος.
Και επειδή ποτέ δεν είναι άσκοπο να καταθέτουμε προτάσεις, ας κάνουμε μια ακόμη προσπάθεια στρεφόμενοι προς τον μοναδικό οργανωμένο φορέα της μαθηματικής κοινότητας, την Ε.Μ.Ε.
Στο πρόσφατο πανελλήνιο συνέδριο της Λάρισας παρακολουθήσαμε για ακόμη μια φορά στρογγυλά τραπέζια με αδιέξοδες ανακυκλώσεις χιλιοειπωμένων θέσεων για τα «πάθη» της μαθηματικής εκπαίδευσης, μερικές από τις οποίες βρίσκονται στα όρια της φαιδρότητας. Νομίζω ότι θα είναι πολύ πιο αποτελεσματική και αποφασιστική δράση της Ε.Μ.Ε., η σύσταση μιας ολιγομελούς επιτροπής με πολύ συγκεκριμένο έργο. Η επιτροπή αυτή θα μελετήσει τις επιδόσεις των Ελλήνων μαθητών στους προηγούμενους διαγωνισμούς PISA, τις δηλώσεις που έχουν κάνει κατά καιρούς διάφοροι «αρμόδιοι» (έχουν γίνει μέχρι και επερωτήσεις στη Βουλή!) και θα καταγράψει τις (απολύτως προβλέψιμες) επιδόσεις στον ερχόμενο διαγωνισμό. Αμέσως μετά την επίσημη ανακοίνωση των αποτελεσμάτων, η Ε.Μ.Ε. εφοδιασμένη με το πόρισμα αυτής της επιτροπής, θα αξιοποιήσει το δημοσιογραφικό κλίμα των ημερών και θα διοργανώσει μια συνέντευξη τύπου στην οποία θα προσκαλέσει όλους τους εμπλεκόμενους. Βασική επιδίωξη σε αυτή τη συνέντευξη θα είναι αρχικά η ανάδειξη, χωρίς εξωραϊσμούς και υπεκφυγές, της διαχρονικής ανεπάρκειας της Ελληνικής πολιτείας να κατανοήσει και να αντιμετωπίσει ένα ουσιαστικό εκπαιδευτικό πρόβλημα. Και στη συνέχεια βέβαια να προτείνει κάποιες εφαρμόσιμες λύσεις.

Γιάννης Θωμαΐδης


Άβαταρ μέλους
nsmavrogiannis
Επιμελητής
Δημοσιεύσεις: 4455
Εγγραφή: Σάβ Δεκ 20, 2008 7:13 pm
Τοποθεσία: Αθήνα
Επικοινωνία:

Re: PISA 2021 MATHEMATICS FRAMEWORK

#9

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από nsmavrogiannis » Τετ Νοέμ 27, 2019 1:03 am

Πρόσφατα δημοσιοποιήθηκε η ακόλουθη μελέτη:
https://www.dianeosis.org/2019/11/ellin ... pisa-2015/
της οποίας το πλήρες κείμενο υπάρχει εδώ:
https://www.dianeosis.org/wp-content/up ... sa2015.pdf
Με την ευκαιρία θα ήθελα να υπενθυμίσω αν θέλουμε να μελετήσουμε σοβαρά το θέμα του προβλήματος στην Ελληνική Εκπαίδευση τα παρακάτω βιβλία είναι "υποχρεωτικά":
Γιώργος Ρίζος Οι περιπέτειες του προβλήματος στα σχολικά μαθηματικά Μαθηματική Βιβλιοθήκη Χ. Βαφειάδης 2005
Γιώργος Ρίζος Στο δρόμο για τον PISA Εκδόσεις Μαυρίδη 2009
Γιάννης Θωμαΐδης, Γιώργος Ρίζος Οδός μαθηματικής σκέψης Εκδόσεις Μαυρίδη 2017


Αν κανείς δεν ελπίζει, δεν θα βρεί το ανέλπιστο, οι δρόμοι για το ανεξερεύνητο θα είναι κλειστοί.
Ηράκλειτος
mick7
Δημοσιεύσεις: 1122
Εγγραφή: Παρ Δεκ 25, 2015 4:49 am

Re: PISA 2021 MATHEMATICS FRAMEWORK

#10

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από mick7 » Τετ Δεκ 04, 2019 7:04 pm

Βγήκαν τα αποτελέσματά για την αξιολόγηση του 2018...

https://www.protagon.gr/epikairotita/tr ... 4341955845

https://www.oecd.org/education/young-pe ... survey.htm


mick7
Δημοσιεύσεις: 1122
Εγγραφή: Παρ Δεκ 25, 2015 4:49 am

Re: PISA 2021 MATHEMATICS FRAMEWORK

#11

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από mick7 » Τετ Δεκ 04, 2019 7:15 pm

Κάτι που παρατηρώ τα τελευταία χρόνια στην Ομάδα που στέλνει οι ΗΠΑ στις Μαθηματικές Ολυμπιάδες είναι ότι η πλειοψηφία είναι ασιατικής καταγωγής κάτι που επαληθεύεται και από τις πρώτες θέσεις που λαμβάνει η Ασία στην αξιολόγηση PISA.

https://www.cmu.edu/news/stories/archiv ... titon.html

Εικόνα


Απάντηση

Επιστροφή σε “Γενικά Μηνύματα”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 5 επισκέπτες