To λάθος

Συντονιστής: spyros

Άβαταρ μέλους
mick7
Δημοσιεύσεις: 1098
Εγγραφή: Παρ Δεκ 25, 2015 4:49 am

To λάθος

#1

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από mick7 » Πέμ Μαρ 04, 2021 1:36 pm

Ο υπουργός οικονομικών μιας Αγγλόφωνης χώρας ανακοίνωσε μια αύξηση 6% στον φόρο μεγάλων επιχειρήσεων και έτσι από το 19% θα πάει στο 25% όπως μας πληροφορεί και το σχετικό άρθρο στην εφημερίδα. Μόνο που υπάρχει ένα λάθος μπορείτε να το βρείτε... :?:
Συνημμένα
increase.png
increase.png (25.22 KiB) Προβλήθηκε 705 φορές



Λέξεις Κλειδιά:
microbit
Δημοσιεύσεις: 2
Εγγραφή: Κυρ Ιαν 17, 2021 8:17 pm

Re: To λάθος

#2

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από microbit » Πέμ Μαρ 04, 2021 3:37 pm

Νομίζω η αύξηση από 19% σε 25% δεν είναι 6% όπως επαίρεται η εφημερίδα.
Εάν δεν κάνω λάθος είναι ((25-19)/19)*100 που δίνει περίπου 31%


Άβαταρ μέλους
Γιώργος Ρίζος
Επιμελητής
Δημοσιεύσεις: 5279
Εγγραφή: Δευ Δεκ 29, 2008 1:18 pm
Τοποθεσία: Κέρκυρα

Re: To λάθος

#3

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Γιώργος Ρίζος » Παρ Μαρ 12, 2021 10:50 pm

mick7 έγραψε:
Πέμ Μαρ 04, 2021 1:36 pm
Ο υπουργός οικονομικών μιας Αγγλόφωνης χώρας ανακοίνωσε μια αύξηση 6% στον φόρο μεγάλων επιχειρήσεων και έτσι από το 19% θα πάει στο 25% όπως μας πληροφορεί και το σχετικό άρθρο στην εφημερίδα. Μόνο που υπάρχει ένα λάθος μπορείτε να το βρείτε... :?:
microbit έγραψε:
Πέμ Μαρ 04, 2021 3:37 pm
Νομίζω η αύξηση από 19% σε 25% δεν είναι 6% όπως επαίρεται η εφημερίδα.
Εάν δεν κάνω λάθος είναι ((25-19)/19)*100 που δίνει περίπου 31%
Καλησπέρα σε όλους. Έχω διαφορετική άποψη.

Έστω A το αρχικό ποσό προς φορολόγηση.

Ο φόρος τώρα ισούται με 0,19A και μετά την αύξηση θα ισούται με 0,25A, άρα η διαφορά θα είναι 0,06A, δηλαδή 6\% επί του αρχικού ποσού.
Πιστεύω ότι αυτό εννοεί η εφημερίδα.

Έτσι κι εδώ όταν έγινε αύξηση του ΦΠΑ από το 23% στο 24% μιλήσαμε για αύξηση 1\% κι όχι για αύξηση \displaystyle \frac{1}{23}\cong 4,3\%.
Οι έχοντες γνώση οικονομικών μαθηματικών ας μάς διαφωτίσουν.


Άβαταρ μέλους
mick7
Δημοσιεύσεις: 1098
Εγγραφή: Παρ Δεκ 25, 2015 4:49 am

Re: To λάθος

#4

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από mick7 » Σάβ Μαρ 13, 2021 2:03 pm

Αναφέρομαι σε ποσοστιαία μεταβολή...Ο Ορισμός παρακάτω...

https://ec.europa.eu/eurostat/statistic ... _points/el


Άβαταρ μέλους
Γιώργος Ρίζος
Επιμελητής
Δημοσιεύσεις: 5279
Εγγραφή: Δευ Δεκ 29, 2008 1:18 pm
Τοποθεσία: Κέρκυρα

Re: To λάθος

#5

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Γιώργος Ρίζος » Κυρ Μαρ 14, 2021 11:13 pm

Ευχαριστώ τον mich7 για την παραπομπή. Παρόμοιος τύπος, βεβαίως, υπάρχει στα σχολικά βιβλία και διδάσκεται στην Α΄ Γυμνασίου.

O mich7 εννοεί ότι μέχρι τώρα ένας φορολογούμενος πλήρωνε 0,19A φόρο και τώρα θα πληρώνει 0,25A, άρα η αύξηση είναι 0,06A, οπότε το ποσοστό της αύξησης ως προς το ποσό που πλήρωνε είναι  \displaystyle \frac{6}{19}\cong 31,6\% .

Επειδή το σημαντικό κάθε φορά είναι το ποσό της αύξησης, πιστεύω ότι τo ποσοστό της αύξησης του φόρου θα πρέπει να αναφέρεται κάθε φορά στο φορολογητέο ποσό κι όχι στο προηγούμενο ποσοστό φόρου. Άρα θεωρώ ότι το άρθρο είναι σωστό.

Για να γίνει πιο κατανοητή η άποψή μου, θα δώσω ένα παράδειγμα (ομολογουμένως ακραίο):

Μια κυβέρνηση έχει φόρο 1\% και τον αυξάνει μια μονάδα. Σχόλιο αντικυβερνητικού δημοσιογράφου: «Η ανάλγητη κυβέρνηση διπλασίασε το ποσοστό του φόρου. Έκανε αύξηση 100\% !». Ο ίδιος δημοσιογράφος σχολιάζει την αύξηση από το 50\% στο 51\% που έκανε η «δική του» κυβέρνηση: «Το υπουργείο οικονομικών προέβη σε αναγκαία διορθωτική αύξηση του φόρου κατά μόλις 2\% . Θυμηθείτε ότι η προηγούμενη κυβέρνηση τον είχε αυξήσει 100\%».

Αν κάνουμε τους υπολογισμούς με βάση την παρατήρηση του mich7, τα σχόλια του δημοσιογράφου, αν και αληθή, δεν είναι αντικειμενικά.

Έχουμε άφθονα παραδείγματα στα οποία, η κατά βούληση ερμηνεία των ποσοστών δίνει την ευκαιρία σε εμπαθείς ή αριθμοφοβικούς δημοσιογράφους να τα χρησιμοποιούν, ώστε είτε να τεκμηριώσουν τα κακεντρεχή σχόλιά τους κατά της μη αρεστής σ’ αυτούς κυβέρνησης, είτε απ’ την άλλη για να δικαιολογήσουν τα αδικαιόλογητα της φιλικής τους κυβέρνησης.

Θα πείτε ότι είμαι προκατειλημμένος και ότι το παράδειγμα είναι τεχνητό.

Κάνετε λάθος, αγαπητοί μου φίλοι!

Δείτε στο παρακάτω επίσημο έγγραφο του Υπουργείου Οικονομικών ΠΟΛ1061/2016 (στο συνημμένο αρχείο, αν δεν με πιστεύετε).

Λάθος Ποσοστά.jpg
Λάθος Ποσοστά.jpg (57.6 KiB) Προβλήθηκε 472 φορές

Η αύξηση του ΦΠΑ από το 23\% στο 24\% ονομάζεται «αύξηση μιας ποσοστιαίας μονάδας», (ορθώς, κατά τη γνώμη μου).

Όμως η μείωση στα ακριτικά νησιά από το 24\% στο 17\% δεν είναι "επτά ποσοστιαίες μονάδες", αλλά χαρακτηρίζεται ως μείωση 30\% , δηλαδή υπολογίζεται ως \displaystyle \frac{24-17}{24}=\frac{7}{24}\cong 29,17% (και κατά τον Χατζηχρήστο στον «Μπακαλόγατο» πες 30).

Όταν είναι μείωση γινόμαστε large, όταν είναι αύξηση "τι είναι μια μοναδούλα;", σιγά το πράγμα…
Συνημμένα
pol-1061-2016.pdf
(142.75 KiB) Μεταφορτώθηκε 20 φορές


Απάντηση

Επιστροφή σε “Γενικά Μηνύματα”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 6 επισκέπτες