Προγραμματισμός, μαθηματικά και ΣΕΜΦΕ
Συντονιστής: spyros
-
- Δημοσιεύσεις: 2
- Εγγραφή: Τετ Ιουν 16, 2021 6:55 pm
Προγραμματισμός, μαθηματικά και ΣΕΜΦΕ
Γεια σε όλους! θα ήθελα να ρωτήσω κάτι σχετικό για την σχολή ΣΕΜΦΕ, όποιος γνωρίζει. Γίνεται να σπουδάσεις προγραμματισμό μεσω της συγκεκριμένης σχολής; Σας ευχαριστώ πολύ για τον χρόνο σας!
Λέξεις Κλειδιά:
Re: Προγραμματισμός, μαθηματικά και ΣΕΜΦΕ
Έχεις τέτοια μαθήματα γιατί είναι πολύ σημαντικό εργαλείο αλλά καλύτερα κοίτα και μόνος σου το πρόγραμμα σπουδών. Δες τα υποχρεωτικά μαθήματα και τις ειδικεύσεις αν σε ενδιαφέρουν. Επίσης έχεις πιστοποίηση χρήσης υπολογιστή αν δε κάνω λάθος με το πτυχίο.
http://semfe.ntua.gr/el/studies/undergraduate
Ίσως και αυτά να σου φανούν χρήσιμα.
https://youtu.be/Vms5vXnXpsc
https://youtu.be/pby0WpeQfxg
Υπάρχουν φυσικά και άλλα κατατοπιστικά βίντεο αλλά θα τα βρεις και εσύ.
http://semfe.ntua.gr/el/studies/undergraduate
Ίσως και αυτά να σου φανούν χρήσιμα.
https://youtu.be/Vms5vXnXpsc
https://youtu.be/pby0WpeQfxg
Υπάρχουν φυσικά και άλλα κατατοπιστικά βίντεο αλλά θα τα βρεις και εσύ.
-
- Δημοσιεύσεις: 2
- Εγγραφή: Τετ Ιουν 16, 2021 6:55 pm
Re: Προγραμματισμός, μαθηματικά και ΣΕΜΦΕ
Ευχαριστώ πολύ για τις πληροφορίες!jas έγραψε: ↑Τετ Ιουν 16, 2021 8:43 pmΈχεις τέτοια μαθήματα γιατί είναι πολύ σημαντικό εργαλείο αλλά καλύτερα κοίτα και μόνος σου το πρόγραμμα σπουδών. Δες τα υποχρεωτικά μαθήματα και τις ειδικεύσεις αν σε ενδιαφέρουν. Επίσης έχεις πιστοποίηση χρήσης υπολογιστή αν δε κάνω λάθος με το πτυχίο.
http://semfe.ntua.gr/el/studies/undergraduate
Ίσως και αυτά να σου φανούν χρήσιμα.
https://youtu.be/Vms5vXnXpsc
https://youtu.be/pby0WpeQfxg
Υπάρχουν φυσικά και άλλα κατατοπιστικά βίντεο αλλά θα τα βρεις και εσύ.
-
- Δημοσιεύσεις: 43
- Εγγραφή: Κυρ Απρ 16, 2017 4:10 pm
Re: Προγραμματισμός, μαθηματικά και ΣΕΜΦΕ
Για προγραμματισμό με την έννοια ανάπτυξης λογισμικού όχι δε θα σε βοηθήσει η ΣΕΜΦΕ. Βέβαια, θα μπορείς άνετα να ασχοληθείς με το αλγοριθμικό κομμάτι (προβλήματα βελτιστοιποίησης, μηχανικής μάθησης και λοιπά), καθώς θα σου προσφέρεται καλό υπόβαθρο σε ό,τι μαθηματικά χρειάζεσαι για αυτά, πράγμα που δεν συναντάται σε καμία άλλη σχολή στο ΕΜΠ.
Re: Προγραμματισμός, μαθηματικά και ΣΕΜΦΕ
Η Σχολή Εφαρμοσμένων Μαθηματικών και Φυσικών Επιστημών του Ε. Μ. Πολυτεχνείου (ΣΕΜΦΕ) ιδρύθηκε το 1999 και οι απόφοιτοί της αναγνωρίστηκαν από το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας ("Μηχανικοί Εφαρμοσμένων Μαθηματικών και Φυσικών Επιστημών") το 2019. Οι επαγγελματικές αρμοδιότητες αποφοίτων καθορίζονται με νομοθετικά διατάγματα, που τις περισσότερες φορές απαιτούν πολλά έτη και "διαβουλεύσεις". Δεν αρκούν οι εξαγγελίες της ΣΕΜΦΕ, αν και βέβαια υποδεικνύουν μία κατεύθυνση. Χωρίς να ξέρω τη Σχολή με λεπτομέρειες, οι προηγούμενες απαντήσεις μου φαίνεται πως δίνουν εικόνα της πραγματικής κατάστασης (στο παρόν και άμεσο μέλλον).
Καλόν είναι όμως να σημειωθεί ότι πολλά "προγράμματα" σήμερα είναι εφαρμογές λογισμικού που έχει ήδη αναπτυχθεί από μεγάλες εταιρείες (βάσεις δεδομένων, λογιστικά φύλλά, κειμενογράφοι, κλπ). Όμως απαιτείται σοβαρή γνώση και εμπειρία για να γίνει ένα νέο συγκεκριμμένο "πρόγραμμα", όσον αφορά το λογισμικό και της συνθήκες δουλειάς. Έχω δεί στο παρελθόν να φτειάχνονται τέτοια "προγράμματα" / εφαρμογές από Χημικούς, Φυσικούς, Μαθηματικούς, Μηχανικούς, χωρίς να τίθεται ζήτημα αναρμοδιότητας. Έστω και αν τα "προγράμματα" αυτά δεν αφορούσαν στενά το επάγγελμά τους. Το σημαντικό ήταν να καταλάβεις τί θέλει το νέο "πρόγραμμα" και πως θα το προσαρμόσεις στο περιβάλλον εργασίας. Ακόμα και Δικηγόροι έχουν ασχοληθεί με τέτοια και γράψει βιβλία πληροφορικής. Δηλαδή ο προγραμματισμός δεν φαίνεται να είναι στενά κατοχυρωμένος (και όχι μόνο στην Ελλάδα).
Ακούω επίσης ότι η πιστοποιημένη γνώση της Access, Excel, κλπ, από τη Microsoft στην Ελλάδα έχει μεγάλη αξία. Δεν αφορά βέβαια τον απλό χρήστη, αλλά γνώση του πακέτου σε βάθος. Κάποιοι έχουν ταλέντο και κάποιοι όχι, το αποτέλεσμα μπορεί να είναι απροσδόκητο.
Βέβαια δεν ξέρω τι γίνεται στα λογισμικά της κινητής τηλεφωνίας, συναλλαγών online και παρόμοια. Πιθανότατα να χρησιμοποιούνται γλώσσες προγραμματισμού. Ίσως και εκεί το θέμα είναι "κατάλαβε και τρέξε το πρόγραμμα", παρά "ανάπτυξε το πρόγραμμα", τουλάχιστον για την Ελλάδα.
Καλόν είναι όμως να σημειωθεί ότι πολλά "προγράμματα" σήμερα είναι εφαρμογές λογισμικού που έχει ήδη αναπτυχθεί από μεγάλες εταιρείες (βάσεις δεδομένων, λογιστικά φύλλά, κειμενογράφοι, κλπ). Όμως απαιτείται σοβαρή γνώση και εμπειρία για να γίνει ένα νέο συγκεκριμμένο "πρόγραμμα", όσον αφορά το λογισμικό και της συνθήκες δουλειάς. Έχω δεί στο παρελθόν να φτειάχνονται τέτοια "προγράμματα" / εφαρμογές από Χημικούς, Φυσικούς, Μαθηματικούς, Μηχανικούς, χωρίς να τίθεται ζήτημα αναρμοδιότητας. Έστω και αν τα "προγράμματα" αυτά δεν αφορούσαν στενά το επάγγελμά τους. Το σημαντικό ήταν να καταλάβεις τί θέλει το νέο "πρόγραμμα" και πως θα το προσαρμόσεις στο περιβάλλον εργασίας. Ακόμα και Δικηγόροι έχουν ασχοληθεί με τέτοια και γράψει βιβλία πληροφορικής. Δηλαδή ο προγραμματισμός δεν φαίνεται να είναι στενά κατοχυρωμένος (και όχι μόνο στην Ελλάδα).
Ακούω επίσης ότι η πιστοποιημένη γνώση της Access, Excel, κλπ, από τη Microsoft στην Ελλάδα έχει μεγάλη αξία. Δεν αφορά βέβαια τον απλό χρήστη, αλλά γνώση του πακέτου σε βάθος. Κάποιοι έχουν ταλέντο και κάποιοι όχι, το αποτέλεσμα μπορεί να είναι απροσδόκητο.
Βέβαια δεν ξέρω τι γίνεται στα λογισμικά της κινητής τηλεφωνίας, συναλλαγών online και παρόμοια. Πιθανότατα να χρησιμοποιούνται γλώσσες προγραμματισμού. Ίσως και εκεί το θέμα είναι "κατάλαβε και τρέξε το πρόγραμμα", παρά "ανάπτυξε το πρόγραμμα", τουλάχιστον για την Ελλάδα.
Κώστας Καλαϊτζόγλου
Re: Προγραμματισμός, μαθηματικά και ΣΕΜΦΕ
Πολλοί εργοδότες στην Ελλάδα και κυρίως εξωτερικό κοιτάνε έκτος από το πτυχίο κοιτάνε και σε τι projects συμμετέχεις και ποιο είναι το συνολικό portofolio σου.Κυρίως διότι μπορείς να τελειώσεις μια πανεπιστημιακή σχολή Πληροφορικής και να μην μπορείς να γράψεις ούτε 10 γραμμές κώδικα...Από την άλλη μπορείς να μην έχεις πτυχίο αλλά επειδή ασχολήθηκες από μικρός με προγραμματισμό να έχεις αναπτύξει τέτοιο επίπεδο δεξιοτήτων ώστε οι περισσότεροι εργοδότες να μην μπορούν να σε αγνοήσουν...
Κάθε πτυχίο είναι ουσιαστικά ένα πρόγραμμα σπουδών που προσπαθεί να σου δώσει σφαιρικά τις γνώσεις που χρειάζεσαι για να λέγεσαι επαρκής επιστήμονας στο πεδίο που εκπαιδεύεσαι.Πολλά πτυχία όπως του Μαθηματικού του Μηχανικού κάνουν την μετάβαση σε προγραμματιστή πιο εύκολη.
Αν ενδιαφέρεσαι για προγραμματισμό πιστεύω ότι το πτυχίο βοηθάει άλλα αυτό που βοηθάει σε πρόσληψη περισσότερο είναι η εμπειρία σε ανάπτυξη λογισμικού.
ΥΓ...Για τον κ.Καλαιτζογλου έχω να θυμίσω πως ήταν η ζωή (για μηχανικούς) πριν το AutoCAD με το άρθρο παρακάτω...
https://rarehistoricalphotos.com/life-b ... 1950-1980/
Κάθε πτυχίο είναι ουσιαστικά ένα πρόγραμμα σπουδών που προσπαθεί να σου δώσει σφαιρικά τις γνώσεις που χρειάζεσαι για να λέγεσαι επαρκής επιστήμονας στο πεδίο που εκπαιδεύεσαι.Πολλά πτυχία όπως του Μαθηματικού του Μηχανικού κάνουν την μετάβαση σε προγραμματιστή πιο εύκολη.
Αν ενδιαφέρεσαι για προγραμματισμό πιστεύω ότι το πτυχίο βοηθάει άλλα αυτό που βοηθάει σε πρόσληψη περισσότερο είναι η εμπειρία σε ανάπτυξη λογισμικού.
ΥΓ...Για τον κ.Καλαιτζογλου έχω να θυμίσω πως ήταν η ζωή (για μηχανικούς) πριν το AutoCAD με το άρθρο παρακάτω...
https://rarehistoricalphotos.com/life-b ... 1950-1980/
Re: Προγραμματισμός, μαθηματικά και ΣΕΜΦΕ
Ωραίες φωτογραφίες, ομαδική δουλειά και συναδελφικότητα, άσε τις φωτοτυπίες παλαιοτέρων εποχών με αμμωνία. Την πρόλαβα λίγο αυτή την εποχή, στα τελευταία της. Μετά ήλθε το autocad που πράγματι διευκόλυνε πολύ τη "διόρθωση των σχεδίων, που γινότανε εύκολα ηλεκτρονικά και το σχέδιο απλά ανατυπώνετο. Η σχεδίαση δεν μου άρεσε ιδιαίτερα, πάντως με το autocad έγινε ευκολότερη. Στις εταιρείες που πέρασα, οι σχεδιαστές ήταν λιγότεροι, ας πουμε 5-10, και συνήθως ένας χειριζότανε τον εκτυπωτή.
Πληροφορήθηκα (χωρίς να έχω εμπειρία) ότι μεγάλο πλεονέκτημα της ηλεκτρονικής σχεδίασης έγινε η δυνατότητα κατασκευής αντικειμένων κατευθείας από 3D σχέδιο. Δηλαδή για σχεδιαμό ενό; αντικειμέμου δεν χρειάζοντο όψεις (κάτοψη, πλάγια όψη) προκειμένου να κατασκευασθεί. Εκπονείται το τρισδιάστατο σχέδιο και από εκεί προκύπτουν οι ποσότητες υλικών και σχέδια λεπτομερειών, αν απαιτούνται. NASA και Boing λέγεται ότι έτσι εργάζονται πλέιον (1995). Εικάζεται ότι οι 3D εκτυπωτές (που "φτειάχνουν" αντικείμενα) είναι μια περαιτέρω εξέλιξη.
Για σύνθετο λογισμικό (όπως αυτό και άλλα) η συμβολή του Ελληνα προγραμματιστή στην ανάπτυξή του περιοριζεται πρακτικά στην "ελληνικοποίηση" του προγράμματος (ελληνική γλώσσα εντολών, ορθογραφία, κλπ, το θέμα των ελληνικών γραμματοσειρών-fonts φαίνεται τώρα λυμένο). Εκτός και αν κάποιος εργάζεται σε εταιρεία ανάπτυξης λογισμικού (κάτι ειπώθηκε για Microsoft στην Ελλάδα) που ισως αναλάβει και νέα προγράμματα - στο μέλλον.
Πληροφορήθηκα (χωρίς να έχω εμπειρία) ότι μεγάλο πλεονέκτημα της ηλεκτρονικής σχεδίασης έγινε η δυνατότητα κατασκευής αντικειμένων κατευθείας από 3D σχέδιο. Δηλαδή για σχεδιαμό ενό; αντικειμέμου δεν χρειάζοντο όψεις (κάτοψη, πλάγια όψη) προκειμένου να κατασκευασθεί. Εκπονείται το τρισδιάστατο σχέδιο και από εκεί προκύπτουν οι ποσότητες υλικών και σχέδια λεπτομερειών, αν απαιτούνται. NASA και Boing λέγεται ότι έτσι εργάζονται πλέιον (1995). Εικάζεται ότι οι 3D εκτυπωτές (που "φτειάχνουν" αντικείμενα) είναι μια περαιτέρω εξέλιξη.
Για σύνθετο λογισμικό (όπως αυτό και άλλα) η συμβολή του Ελληνα προγραμματιστή στην ανάπτυξή του περιοριζεται πρακτικά στην "ελληνικοποίηση" του προγράμματος (ελληνική γλώσσα εντολών, ορθογραφία, κλπ, το θέμα των ελληνικών γραμματοσειρών-fonts φαίνεται τώρα λυμένο). Εκτός και αν κάποιος εργάζεται σε εταιρεία ανάπτυξης λογισμικού (κάτι ειπώθηκε για Microsoft στην Ελλάδα) που ισως αναλάβει και νέα προγράμματα - στο μέλλον.
Κώστας Καλαϊτζόγλου
Re: Προγραμματισμός, μαθηματικά και ΣΕΜΦΕ
άχνουν" αντικείμενα) είναι μια περαιτέρω εξέλιξη.
Πάντως για το αρχικό ερώτημα η ΣΕΜΦΕ δεν νομίζω ότι ασχολείται με το προγραμματισμό. Οι μαθηματικές σχολές ναι (ανάλογα βέβαια με τα μέλη ΔΕΠ).
Γιατί τέτοια απαξίωση για τους έλληνες προγραμματιστές? Ποιος έφτιαξε την εφαρμογή για να εμβολιαστεί ο κόσμος; Πως πληρώνεις το κινητό σου; Δεν χρησιμοποιείς εφαρμογή; Όλες οι υπηρεσίες του gov.gr ποιος τις έχει φτιάξει; Πως θα γινόταν ασύγχρονη τηλεκπαίδευση στην Ελλάδα;kkala έγραψε: ↑Κυρ Ιουν 27, 2021 9:11 pmΓια σύνθετο λογισμικό (όπως αυτό και άλλα) η συμβολή του Ελληνα προγραμματιστή στην ανάπτυξή του περιοριζεται πρακτικά στην "ελληνικοποίηση" του προγράμματος (ελληνική γλώσσα εντολών, ορθογραφία, κλπ, το θέμα των ελληνικών γραμματοσειρών-fonts φαίνεται τώρα λυμένο). Εκτός και αν κάποιος εργάζεται σε εταιρεία ανάπτυξης λογισμικού (κάτι ειπώθηκε για Microsoft στην Ελλάδα) που ισως αναλάβει και νέα προγράμματα - στο μέλλον.
Πάντως για το αρχικό ερώτημα η ΣΕΜΦΕ δεν νομίζω ότι ασχολείται με το προγραμματισμό. Οι μαθηματικές σχολές ναι (ανάλογα βέβαια με τα μέλη ΔΕΠ).
* Γιάννης Εξηνταρίδης - Μαθηματικός *
- Πρωτοπαπάς Λευτέρης
- Συντονιστής
- Δημοσιεύσεις: 2936
- Εγγραφή: Τετ Οκτ 14, 2009 12:20 am
- Τοποθεσία: Πετρούπολη, Αθήνα
- Επικοινωνία:
Re: Προγραμματισμός, μαθηματικά και ΣΕΜΦΕ
Καλησπέρα σε όλους.
Προφανώς η ΣΕΜΦΕ έχει κατεύθυνση για προγραμματισμό.
Αν κάποιος ακολουθήσει τη κατεύθυνση του Μαθηματικού Εφαρμογών και τη Ροή Μ. Π.: Μαθηματικά Πληροφορικής
εξειδικεύεται στην Πληροφορική.
http://semfe.ntua.gr/el/studies/undergr ... plications.
Η Πληροφορική και ο προγραμματισμός μπαίνει από το πρώτο εξάμηνο στη ζωή ενός φοιτητή της ΣΕΜΦΕ.
Προφανώς η ΣΕΜΦΕ έχει κατεύθυνση για προγραμματισμό.
Αν κάποιος ακολουθήσει τη κατεύθυνση του Μαθηματικού Εφαρμογών και τη Ροή Μ. Π.: Μαθηματικά Πληροφορικής
εξειδικεύεται στην Πληροφορική.
http://semfe.ntua.gr/el/studies/undergr ... plications.
Η Πληροφορική και ο προγραμματισμός μπαίνει από το πρώτο εξάμηνο στη ζωή ενός φοιτητή της ΣΕΜΦΕ.
Κάθε πρόβλημα έχει μία τουλάχιστον λύση!!!
- Al.Koutsouridis
- Δημοσιεύσεις: 1786
- Εγγραφή: Πέμ Ιαν 30, 2014 11:58 pm
- Τοποθεσία: Αθήνα
Re: Προγραμματισμός, μαθηματικά και ΣΕΜΦΕ
Επειδή το θέμα είναι γενικό και για να μπορούν να δοθούν πιο εμπεριστατωμένες απαντήσεις πρέπει να διευκρινιστεί τι εννοεί το μέλος "σπουδάζω προγραμματισμό". Σπουδές προγραμματισμού δεν υπάρχουν θεωρητικά. Tα κλασικά τμήματα είναι είτε Computer Science, Computer Science & Electrical Engineering. Στα ελληνικά ιδρύματα συναντάμε διάφορες παραλλαγές όπως τα τμήματα των πολυτεχνείων Ηλεκτρολόγων μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών, Μηχανικών Υπολογιστών & Πληροφορικής... αλλά και τα διάφορα τμήματα πληροφορικής των πανεπιστημίων. Σε όλα αυτά μπορεί κάποιος να "σπουδάσει προγραμματιστής" οτιδήποτε αυτό σημαίνει.
Σε δεύτερο βαθμό έρχονται τα διάφορα τμήματα εφαρμοσμένων μαθηματικών ή άλλων επιστημών. Η εφαρμογή στην πράξη μεταφράζεται είτε στην εκμάθηση κάποιος γλώσσας προγραμματισμού, είτε στη χρήση κάποιου λογισμικού, είτε συνδυασμό.
Απλά να σημειώσουμε ότι στο 99% των θέσεων εργασίας στο ελλαδικό και όχι μόνο χώρο οι γνώσεις προγραμματισμού που χρειάζονται αποκτώνται από εμπειρία. Πολύ απλά πρέπει να γράψεις μερικές χιλιάδες γραμμές κώδικα, είτε να μάθεις κάποια εργαλεία κτλ.
Τώρα αν αυτές τις χιλιάδες γραμμές κώδικα τις γράψεις και στο τμήμα Χημείας που λέει ο λόγος, θα είσαι στο 99% των περιπτώσεων, ισάξιος προγραμματιστής με έναν του τμήματος πληροφορικής.
Οπότε η απάντηση είναι ναι, μπορείς να σπουδάσεις "προγραμματιστής" από το ΣΕΜΦΕ.
Το ερώτημα είναι αξίζει σε σύγκριση με κάποιο τμήμα πληροφορικής; Για να γίνεις μέσος προγραμματιστής, όχι. Γιατί πολύ απλά θα έχεις πολλά μαθήματα που δεν θα έχουν άμεσο και πρακτικό αντίκτυπο στο 99% του προγραμματισμού που χρησιμοποιείτε στην αγορά εργασίας και τα οποία θα είναι φόρτος απλά να τα περάσεις.
Τυχαίο χαμηλόβαθμό τμήμα πληροφορικής όμως από την άλλη, ουτε αυτό ειναι η λύση, γιατί το επίπεδο των φοιτητών, σπουδών θα είναι χαμηλό. Σε τέτοια περίπτωση υπερτερεί το ΣΕΜΦΕ.
Σε δεύτερο βαθμό έρχονται τα διάφορα τμήματα εφαρμοσμένων μαθηματικών ή άλλων επιστημών. Η εφαρμογή στην πράξη μεταφράζεται είτε στην εκμάθηση κάποιος γλώσσας προγραμματισμού, είτε στη χρήση κάποιου λογισμικού, είτε συνδυασμό.
Απλά να σημειώσουμε ότι στο 99% των θέσεων εργασίας στο ελλαδικό και όχι μόνο χώρο οι γνώσεις προγραμματισμού που χρειάζονται αποκτώνται από εμπειρία. Πολύ απλά πρέπει να γράψεις μερικές χιλιάδες γραμμές κώδικα, είτε να μάθεις κάποια εργαλεία κτλ.
Τώρα αν αυτές τις χιλιάδες γραμμές κώδικα τις γράψεις και στο τμήμα Χημείας που λέει ο λόγος, θα είσαι στο 99% των περιπτώσεων, ισάξιος προγραμματιστής με έναν του τμήματος πληροφορικής.
Οπότε η απάντηση είναι ναι, μπορείς να σπουδάσεις "προγραμματιστής" από το ΣΕΜΦΕ.
Το ερώτημα είναι αξίζει σε σύγκριση με κάποιο τμήμα πληροφορικής; Για να γίνεις μέσος προγραμματιστής, όχι. Γιατί πολύ απλά θα έχεις πολλά μαθήματα που δεν θα έχουν άμεσο και πρακτικό αντίκτυπο στο 99% του προγραμματισμού που χρησιμοποιείτε στην αγορά εργασίας και τα οποία θα είναι φόρτος απλά να τα περάσεις.
Τυχαίο χαμηλόβαθμό τμήμα πληροφορικής όμως από την άλλη, ουτε αυτό ειναι η λύση, γιατί το επίπεδο των φοιτητών, σπουδών θα είναι χαμηλό. Σε τέτοια περίπτωση υπερτερεί το ΣΕΜΦΕ.
Re: Προγραμματισμός, μαθηματικά και ΣΕΜΦΕ
Σημαντικό βέβαια είναι και το domain expertise δηλαδή η οι γνώσεις και η εμπειρία προγραμματισμού πάνω σε ένα αντικείμενο πχ προγραμματισμός ιστοτόπων, στατιστική ανάλυση δεδομένων, μηχανική μάθηση και υπολογιστικές εφαρμογές όπως η FEM (Finite Element Analysis).
Πχ πως θα αναπτύξει ένας πολιτικός μηχανικός ένα πακέτο οικονομικής ανάλυσης πχ μετοχών στο χρηματιστήριο ...?
Άμεσα όλα τα προηγούμενα απαιτούν εξειδικευμένες γνώσεις μαθηματικών και προγραμματισμού που το πιο πιθανόν να διδάσκονται στο ακαδημαϊκό πρόγραμμα ενός πτυχίου.Βέβαια προφανώς κανένα πτυχίο δεν μπορεί να καλύψει τα πάντα , παντού και πάντοτε...
Πχ πως θα αναπτύξει ένας πολιτικός μηχανικός ένα πακέτο οικονομικής ανάλυσης πχ μετοχών στο χρηματιστήριο ...?
Άμεσα όλα τα προηγούμενα απαιτούν εξειδικευμένες γνώσεις μαθηματικών και προγραμματισμού που το πιο πιθανόν να διδάσκονται στο ακαδημαϊκό πρόγραμμα ενός πτυχίου.Βέβαια προφανώς κανένα πτυχίο δεν μπορεί να καλύψει τα πάντα , παντού και πάντοτε...
Re: Προγραμματισμός, μαθηματικά και ΣΕΜΦΕ
O Everville στο #9 (28-6=21) έγραψε:kkala έγραψε: ↑Κυρ Ιουν 27, 2021 9:11 pmΓια σύνθετο λογισμικό (όπως αυτό και άλλα) η συμβολή του Ελληνα προγραμματιστή στην ανάπτυξή του περιοριζεται πρακτικά στην "ελληνικοποίηση" του προγράμματος (ελληνική γλώσσα εντολών, ορθογραφία, κλπ, το θέμα των ελληνικών γραμματοσειρών-fonts φαίνεται τώρα λυμένο). Εκτός και αν κάποιος εργάζεται σε εταιρεία ανάπτυξης λογισμικού (κάτι ειπώθηκε για Microsoft στην Ελλάδα) που ισως αναλάβει και νέα προγράμματα - στο μέλλον.
Γιατί τέτοια απαξίωση για τους έλληνες προγραμματιστές? Ποιος έφτιαξε την εφαρμογή για να εμβολιαστεί ο κόσμος; Πως πληρώνεις το κινητό σου; Δεν χρησιμοποιείς εφαρμογή; Όλες οι υπηρεσίες του gov.gr ποιος τις έχει φτιάξει; Πως θα γινόταν ασύγχρονη τηλεκπαίδευση στην Ελλάδα;
Πάντως για το αρχικό ερώτημα η ΣΕΜΦΕ δεν νομίζω ότι ασχολείται με το προγραμματισμό. Οι μαθηματικές σχολές ναι (ανάλογα βέβαια με τα μέλη ΔΕΠ).
Μάλλον 'επρεπε να ήμουν πιο σαφής στο σημείο αυτό. Ο Έλληνας προγραμματιστής έχει πραγματική αξία, όπως αναφέρεται και στο #6. Αλλά (από οσα τουλάχιστον γνωρίζω) η δραστηριότητά του αφορά εφαρμογές, δηλαδή χρήση άλλου βασικού λογισμικού που παίρνει δεδομένα από τη δουλειά και βγάζει αποτέλεσμα. Και αυτό είναι σημαντικό, πολλές φορές είναι πιό δύσκολο από τη δημιουργία ενός απλού βασικού πακέτου λογισμικού.
Δεν είναι όμως σκόπιμο να αρχίσει ο Ελληνας προγραμματιστής ένα νέο βασικό λογισμικό, π.χ. βάση δεδομένων, λογιστικό φύλλο, κειμενογράφο, πρόγραμμα τρισδιάστατης σχεδίασης, πράγμα που θα απαιτούσε απέραντες ανθρωποώρες με αποτέλεσμα μη ανταγωνιστικό. Η επέβαση σε αυτά τα βασικά "προγράμματα" (που έχουν αναπτυχθεί στο εξωτερικό εδώ και δεκαετίες) περιορίζεται βασικά στην Ελληνοποίησή τους. Και συνήθως γίνεται σε συνεργασία με τον ιδιοκτήτη του βασικού λογισμικού (π.χ. Microsoft).
Ώστε ο προγραμματιστής στην Ελλάδα έχει δύο προοπτικές. (α) Ανάπτυξη εφαρμογών με χρήση έτοιμων πακέτων λογισμικου (μεγάλη πλειοψηφία) και (β)"ελληνοποίηση" καθιερωμένων πακέτων λογισμικού (π.χ. σαν υπάλληλοι Microsoft) ή προσαρμογή παλαιού λογισμικού. Ίσως στο μέλον εργασθούν και στην ανάπτυξη/βελτίωση βασικού λογισμικού της Microsoft, αν τελικά γίνει "γραφείο" της Microsoft στην Ελλάδα (συζητήσεις με S. Balmer).
Το λογισμικό λειτουργίας εξοπλισμού (PC, δίκτυα, λογισμικό εφορίας/ Τραπεζών) πρέπει να υπάγεται στο (α), ενώ επεκτάσεις παλαιού προγράμματος (π.χ. Cobol, ώστε να ανταποκριθεί στις νέες απαιτήσεις) στο (β).
Προϊστάμενος Μηχανοργάνωσης μπορεί να είναι όποιοσδήποτε πτυχιούχος έχει ταλέντο και ανάλογη εμπειρία. Εδώ μπορεί κάποιος να έχει άριστες προϋποθέσεις και να αποδειχθεί ακατάλληλος, ή και αντίστροφα.
Κώστας Καλαϊτζόγλου
Re: Προγραμματισμός, μαθηματικά και ΣΕΜΦΕ
Το κρίσιμο είναι να έχει νοιώσει στο πετσί του ο επικεφαλής της νέας εφαρμογής ("προγραμματιστής")το χρηματιστήριο, έστω και αν είναι πολιτικός μηχανικός. Ένας βέβαια οικονομολόγος θα αποκτούσε αυτή την αίσθηση πιό γρήγορα. Αλλά και δικηγόροι έχουν διαπρέψει στους υπολογιστές και τις εφαρμογές τους. Το "μεράκι" και το ταλέντο φαίνεται να παίζουν εδώ σημαντικό ρόλο. Το επεξηγούμενο domain expertise είναι επίσης σημαντικό.mick7 έγραψε: ↑Δευ Ιουν 28, 2021 5:28 pmΣημαντικό βέβαια είναι και το domain expertise δηλαδή η οι γνώσεις και η εμπειρία προγραμματισμού πάνω σε ένα αντικείμενο πχ προγραμματισμός ιστοτόπων, στατιστική ανάλυση δεδομένων, μηχανική μάθηση και υπολογιστικές εφαρμογές όπως η FEM (Finite Element Analysis).
Πχ πως θα αναπτύξει ένας πολιτικός μηχανικός ένα πακέτο οικονομικής ανάλυσης πχ μετοχών στο χρηματιστήριο ...?
Άμεσα όλα τα προηγούμενα απαιτούν εξειδικευμένες γνώσεις μαθηματικών και προγραμματισμού που το πιο πιθανόν να διδάσκονται στο ακαδημαϊκό πρόγραμμα ενός πτυχίου.Βέβαια προφανώς κανένα πτυχίο δεν μπορεί να καλύψει τα πάντα , παντού και πάντοτε...
Χρήσιμα βέβαια και τα υπόλοιπα (ιδίως για ένα αποτέλεσμα αξιώσεων) με την προϋπόθεση ότι κατέχουμε καλά τα πρώτα. Μπορεί να μην συμβαίνει αυτό πάντοτε, ενώ δεν αρκούν μόνο οι τεχνικές. Και αν ο επικεφαλής δεν κατέχει τα πάντα (πράγμα σύνηθες) πρέπει να έχει το χάρισμα της αποτελεσματικής επικοινωνίας, ώστε να "πιάνει" τις ελλείψεις του.
Κώστας Καλαϊτζόγλου
Re: Προγραμματισμός, μαθηματικά και ΣΕΜΦΕ
Ίσως ένα παράδειγμα βιομηχανικού λογισμικού θα ήταν χρήσιμο στην κατανόηση αυτών που ειπώθηκαν, κυρίως από kkala. Ας υποθέσουμε λοιπόν ότι μιά βιομηχανία παραγγέλνει ένα λέβητα παραγωγής υδρατμού για τις ανάγκες της. 1.Για τον έλεγχο ασφαλούς λειτουργίας και διακοπής λειτουργίας ο λέβητας (εκτός άλλων) είναι εφοδιασμένος με ένα προγραμματιζόμενο λογικό ελεγκτή (PLC) εγκεκριμένο από διεθνείς οργανισμούς (π.χ NFPA). Τώρα έμαθα ότι η συνήθης γλωσσα προγραμματισμού λέγεται ladder. Για τους Έλληνες προγραμματιστές ή ειδικούς οργάνων αυτό είναι μαύρο κουτί, μόνο περιγράφουν αδρομερώς τις απαιτήσεις (π.χ. διεθνής οργανισμός, εφεδρεία σε περίπτωση αστοχίας, κλπ).
2. Ειδικά συμβαίνουν στη βιομηχανία αυτή μικροδιακοπές ρεύματος, θέλουμε επομένως να μη διακόπτεται η λειτουργία του λέβητα (κυρίως ανεμιστήρας αέρα, κλπ) εφόσον η διακοπή του ρεύματος διαρκεί λιγότερο από 4 δευτερόλεπτα. Τούτο είναι ειδική απαίτηση προς τον κατασκευαστή του λέβητα, ώστε (εκτός από σφόνδυλο στον ανεμιστήρα αέρα) να περιληφθεί και στο παραπάνω PLC. Πάλι μαύρο κουτί για μας.
3. Για το συνήθη χειρισμό εκκίνησης/ διακοπής και λειτουργίας του λέβητα έχουμε πρωταρχική ρύθμιση από πίνακα ελέγχου (DCS=distributed control system), όπου προγραμματίζονται οι αυτοματισμοί. Μια αυτόματη βάνα π.χ. δεν ενεργεί από μόνη της, αλλά όπως έχει προγραμματισθεί στο DCS. Και εδώ ο Έλληνας ειδικός οργάνων ή προγραμματιστής δεν έχει ανάμιξη, το σύστημα έρχεται έτοιμο από τον προμηθευτή του λέβητα. Πιθανόν εμείς να αναμιχθούμε σε μία μελλοντική μετατροπή που θα απαιτηθεί.
Συμβολή ελληνική στα παραπάνω είναι ελάχιστη, διότι η χώρα μας δεν έχει πείρα σε έλεγχο/αυτοματισμό τέτοιων συστημάτων και η βιομηχανία της φθίνει. Δεν υπάρχουν ούτε προοπτικές για να ασχοληθεί κανείς. Πιθανόν να μην είναι βέβαια έτσι στην κινητή τηλεφωνία.
Αντίθετα υπάρχουν πολύ καλύτερες προπτικές σε μάλλον διοικητικές εφαρμογές που σχεδιάζεται να μηχανογραφηθούν, π.χ. ψηφιοποίηση αρχείων Υγείας νοσοκομείων, υπολοιπόμενη μηχανογράφηση ασφαλιστικών ταμείων, κτηματολόγιο, αλλά και στον ιδιωτικό τομέα ή ναυτιλία.
2. Ειδικά συμβαίνουν στη βιομηχανία αυτή μικροδιακοπές ρεύματος, θέλουμε επομένως να μη διακόπτεται η λειτουργία του λέβητα (κυρίως ανεμιστήρας αέρα, κλπ) εφόσον η διακοπή του ρεύματος διαρκεί λιγότερο από 4 δευτερόλεπτα. Τούτο είναι ειδική απαίτηση προς τον κατασκευαστή του λέβητα, ώστε (εκτός από σφόνδυλο στον ανεμιστήρα αέρα) να περιληφθεί και στο παραπάνω PLC. Πάλι μαύρο κουτί για μας.
3. Για το συνήθη χειρισμό εκκίνησης/ διακοπής και λειτουργίας του λέβητα έχουμε πρωταρχική ρύθμιση από πίνακα ελέγχου (DCS=distributed control system), όπου προγραμματίζονται οι αυτοματισμοί. Μια αυτόματη βάνα π.χ. δεν ενεργεί από μόνη της, αλλά όπως έχει προγραμματισθεί στο DCS. Και εδώ ο Έλληνας ειδικός οργάνων ή προγραμματιστής δεν έχει ανάμιξη, το σύστημα έρχεται έτοιμο από τον προμηθευτή του λέβητα. Πιθανόν εμείς να αναμιχθούμε σε μία μελλοντική μετατροπή που θα απαιτηθεί.
Συμβολή ελληνική στα παραπάνω είναι ελάχιστη, διότι η χώρα μας δεν έχει πείρα σε έλεγχο/αυτοματισμό τέτοιων συστημάτων και η βιομηχανία της φθίνει. Δεν υπάρχουν ούτε προοπτικές για να ασχοληθεί κανείς. Πιθανόν να μην είναι βέβαια έτσι στην κινητή τηλεφωνία.
Αντίθετα υπάρχουν πολύ καλύτερες προπτικές σε μάλλον διοικητικές εφαρμογές που σχεδιάζεται να μηχανογραφηθούν, π.χ. ψηφιοποίηση αρχείων Υγείας νοσοκομείων, υπολοιπόμενη μηχανογράφηση ασφαλιστικών ταμείων, κτηματολόγιο, αλλά και στον ιδιωτικό τομέα ή ναυτιλία.
Κώστας Καλαϊτζόγλου
Re: Προγραμματισμός, μαθηματικά και ΣΕΜΦΕ
Μάλλον 'επρεπε να ήμουν πιο σαφής στο σημείο αυτό. Ο Έλληνας προγραμματιστής έχει πραγματική αξία, όπως αναφέρεται και στο #6. Αλλά (από οσα τουλάχιστον γνωρίζω) η δραστηριότητά του αφορά εφαρμογές, δηλαδή χρήση άλλου βασικού λογισμικού που παίρνει δεδομένα από τη δουλειά και βγάζει αποτέλεσμα. Και αυτό είναι σημαντικό, πολλές φορές είναι πιό δύσκολο από τη δημιουργία ενός απλού βασικού πακέτου λογισμικού.
Δεν είναι όμως σκόπιμο να αρχίσει ο Ελληνας προγραμματιστής ένα νέο βασικό λογισμικό, π.χ. βάση δεδομένων, λογιστικό φύλλο, κειμενογράφο, πρόγραμμα τρισδιάστατης σχεδίασης, πράγμα που θα απαιτούσε απέραντες ανθρωποώρες με αποτέλεσμα μη ανταγωνιστικό. Η επέβαση σε αυτά τα βασικά "προγράμματα" (που έχουν αναπτυχθεί στο εξωτερικό εδώ και δεκαετίες) περιορίζεται βασικά στην Ελληνοποίησή τους. Και συνήθως γίνεται σε συνεργασία με τον ιδιοκτήτη του βασικού λογισμικού (π.χ. Microsoft).
Ώστε ο προγραμματιστής στην Ελλάδα έχει δύο προοπτικές. (α) Ανάπτυξη εφαρμογών με χρήση έτοιμων πακέτων λογισμικου (μεγάλη πλειοψηφία) και (β)"ελληνοποίηση" καθιερωμένων πακέτων λογισμικού (π.χ. σαν υπάλληλοι Microsoft) ή προσαρμογή παλαιού λογισμικού. Ίσως στο μέλον εργασθούν και στην ανάπτυξη/βελτίωση βασικού λογισμικού της Microsoft, αν τελικά γίνει "γραφείο" της Microsoft στην Ελλάδα (συζητήσεις με S. Balmer).
Το λογισμικό λειτουργίας εξοπλισμού (PC, δίκτυα, λογισμικό εφορίας/ Τραπεζών) πρέπει να υπάγεται στο (α), ενώ επεκτάσεις παλαιού προγράμματος (π.χ. Cobol, ώστε να ανταποκριθεί στις νέες απαιτήσεις) στο (β).
Προϊστάμενος Μηχανοργάνωσης μπορεί να είναι όποιοσδήποτε πτυχιούχος έχει ταλέντο και ανάλογη εμπειρία. Εδώ μπορεί κάποιος να έχει άριστες προϋποθέσεις και να αποδειχθεί ακατάλληλος, ή και αντίστροφα.
sorry αλλά τα παραπάνω είναι νοοτροπία περασμένων δεκαετιών ...
Υ.Γ. Ανάρτησα το σχόλιό μου γιατί αν τα διαβάσει αυτά κάποιος φοιτητής - μαθητής θα σηκωθεί να φύγει από την Ελλάδα
* Γιάννης Εξηνταρίδης - Μαθηματικός *
Re: Προγραμματισμός, μαθηματικά και ΣΕΜΦΕ
Επομένως ποιές είναι οι κύριες προοπτικές του προγραμματιστή στη σημερινή Ελλάδα? Σκοπός να δημιουργηθεί μια σαφής εικόνα, κατά την άποψη του #16, που ίσως βοηθήσει τον σπουδαστή ή τον υποψήφιο.
Τα αναφερόμενα στο #9 κρίνεται ότι αφορούν εφαρμογές, όπως περιγράφονται στο #13. Δεν σημαίνει βέβαια ότι δεν γράφεται κώδικας (εντολές) μέσα στα πλαίσια ενός έτοιμου λογισμικού, π.χ της Acess (πολλές εφαρμογές τη χρησιμοποιούν, π.χ. προϋπολογισμός έργου, παρακολούθηση ασθενών σε νοσοκομεία). Για την οικονομική αξιολόγηση ενός έργου χρησιμοποιείται το Excel , ενώ βέβαια εκπονούνται και πολύ πιο σύνθετες εφαρμογές (βάσει έτοιμων πλαισίων έτοιμου λογισμικού για μείωση του κόστους). Τέτοιες εφαρμογές έχουν μεγάλη χρησιμότητα και απαιτούν πολλές ανθρωποώρες για την ολοκλήρωσή τους.
Από το τμήμα Υπολογιστών της τελευταίας εταιρείας που δούλεψα, δύο αξιόλογοι μηχανικοί (δεν είχαμε προγραμματιστές) έφυγαν το 2009-2010, βρίσκοντας δουλειά στην Αγγλία. Μακάρι να γύριζαν πίσω αναβαθμισμένοι.
Τα αναφερόμενα στο #9 κρίνεται ότι αφορούν εφαρμογές, όπως περιγράφονται στο #13. Δεν σημαίνει βέβαια ότι δεν γράφεται κώδικας (εντολές) μέσα στα πλαίσια ενός έτοιμου λογισμικού, π.χ της Acess (πολλές εφαρμογές τη χρησιμοποιούν, π.χ. προϋπολογισμός έργου, παρακολούθηση ασθενών σε νοσοκομεία). Για την οικονομική αξιολόγηση ενός έργου χρησιμοποιείται το Excel , ενώ βέβαια εκπονούνται και πολύ πιο σύνθετες εφαρμογές (βάσει έτοιμων πλαισίων έτοιμου λογισμικού για μείωση του κόστους). Τέτοιες εφαρμογές έχουν μεγάλη χρησιμότητα και απαιτούν πολλές ανθρωποώρες για την ολοκλήρωσή τους.
Από το τμήμα Υπολογιστών της τελευταίας εταιρείας που δούλεψα, δύο αξιόλογοι μηχανικοί (δεν είχαμε προγραμματιστές) έφυγαν το 2009-2010, βρίσκοντας δουλειά στην Αγγλία. Μακάρι να γύριζαν πίσω αναβαθμισμένοι.
Κώστας Καλαϊτζόγλου
Re: Προγραμματισμός, μαθηματικά και ΣΕΜΦΕ
Για την ΣΕΜΦΕ και τις θετικές επιστήμες των Μαθηματικό-φυσικών ίσως και μηχανικών.
Δε θα μάθεις σε κάποιο τμήμα 5 και 10 γλώσσες προγραμματισμού και σε πολύ μεγάλο βάθος ή κάτι τέτοιο. Συνήθως σου δείχνουν 1-2 γνωστές γλώσσες π.χ. c ή cpp και κάποιο λογισμικό-πρόγραμμα π.χ. matlab, SPSS-PSPP/office για εργαστήρια, ίσως και λίγα για σύνταξη κειμένου όπως κάνουν στο μαθηματικό.
Η λογική είναι να πάρεις την ιδέα και από εκεί και πέρα να μάθεις μόνος ό,τι θες και πιστεύεις θα σου φανεί χρήσιμο. Γενικά το πανεπιστήμιο δε θα στα μάθει όλα και ούτε πας για να στα μάθουν όλα, θα σου μάθουν να μαθαίνεις.
Επίσης ο προγραμματισμός είναι παντού και είναι απαραίτητη γνώση για όλους σχεδόν πλέον, παίζει παντού και πολύ, δε κάνουν μόνο στο τμήμα πληροφορικής προγραμματισμό και ούτε μπορείς να εξαντλήσεις ένα τέτοιο εργαλείο μόνο σε ένα τμήμα.
π.χ. οι πειραματικοί φυσικοί θα κάνουν ανάλυση δεδομένων για τα πειράματα τους, ο θεωρητικός φυσικός, ο μηχανικός κλπ θα τρέξει αριθμητικές προσομοιώσεις για να δει πως θα λειτουργήσει ένα περίπλοκο σύστημα, όμοια θα δουλέψει ο μαθηματικός για την στατιστική και σε άλλες εφαρμογές, όλα αυτά για να τα κάνεις χρειάζεται να ξέρεις προγραμματισμό και να χεις κάποιες γνώσεις αριθμητικής ανάλυσης, υπολογιστικής φυσικής κλπ τα οποία στα δείχνουν στη ΣΕΜΦΕ και σε κάθε σοβαρό τμήμα φυσικομαθηματικών.
Φυσικά η σχολή δεν είναι τμήμα πληροφορικής, άλλο που η δουλειά του προγραμματιστή συχνά στην Ελλάδα είναι ανοιχτό επάγγελμα.
Ό,τι θα σου δείξουν θα είναι υπό το πρίσμα των εφαρμογών για την κάθε σχολή, αν σε ενδιαφέρουν ειδικά οι εφαρμογές στα stems(επιστήμες-μηχανική ας πούμε), θα είσαι σε πάρα πολύ καλύτερη θέση να δουλέψεις πάνω σε αυτό από έναν του τμήματος πληροφορικής γιατί θα έχεις όλο το απαραίτητο υπόβαθρο σε γνώσεις θετικών επιστημών, υπολογιστικών μεθόδων και δε θα γράφεις ξερό κώδικα.
Δε θα μάθεις σε κάποιο τμήμα 5 και 10 γλώσσες προγραμματισμού και σε πολύ μεγάλο βάθος ή κάτι τέτοιο. Συνήθως σου δείχνουν 1-2 γνωστές γλώσσες π.χ. c ή cpp και κάποιο λογισμικό-πρόγραμμα π.χ. matlab, SPSS-PSPP/office για εργαστήρια, ίσως και λίγα για σύνταξη κειμένου όπως κάνουν στο μαθηματικό.
Η λογική είναι να πάρεις την ιδέα και από εκεί και πέρα να μάθεις μόνος ό,τι θες και πιστεύεις θα σου φανεί χρήσιμο. Γενικά το πανεπιστήμιο δε θα στα μάθει όλα και ούτε πας για να στα μάθουν όλα, θα σου μάθουν να μαθαίνεις.
Επίσης ο προγραμματισμός είναι παντού και είναι απαραίτητη γνώση για όλους σχεδόν πλέον, παίζει παντού και πολύ, δε κάνουν μόνο στο τμήμα πληροφορικής προγραμματισμό και ούτε μπορείς να εξαντλήσεις ένα τέτοιο εργαλείο μόνο σε ένα τμήμα.
π.χ. οι πειραματικοί φυσικοί θα κάνουν ανάλυση δεδομένων για τα πειράματα τους, ο θεωρητικός φυσικός, ο μηχανικός κλπ θα τρέξει αριθμητικές προσομοιώσεις για να δει πως θα λειτουργήσει ένα περίπλοκο σύστημα, όμοια θα δουλέψει ο μαθηματικός για την στατιστική και σε άλλες εφαρμογές, όλα αυτά για να τα κάνεις χρειάζεται να ξέρεις προγραμματισμό και να χεις κάποιες γνώσεις αριθμητικής ανάλυσης, υπολογιστικής φυσικής κλπ τα οποία στα δείχνουν στη ΣΕΜΦΕ και σε κάθε σοβαρό τμήμα φυσικομαθηματικών.
Φυσικά η σχολή δεν είναι τμήμα πληροφορικής, άλλο που η δουλειά του προγραμματιστή συχνά στην Ελλάδα είναι ανοιχτό επάγγελμα.
Ό,τι θα σου δείξουν θα είναι υπό το πρίσμα των εφαρμογών για την κάθε σχολή, αν σε ενδιαφέρουν ειδικά οι εφαρμογές στα stems(επιστήμες-μηχανική ας πούμε), θα είσαι σε πάρα πολύ καλύτερη θέση να δουλέψεις πάνω σε αυτό από έναν του τμήματος πληροφορικής γιατί θα έχεις όλο το απαραίτητο υπόβαθρο σε γνώσεις θετικών επιστημών, υπολογιστικών μεθόδων και δε θα γράφεις ξερό κώδικα.
Re: Προγραμματισμός, μαθηματικά και ΣΕΜΦΕ
Σε λίγο...
https://www.newscientist.com/article/22 ... -problems/
Κινδυνεύουμε σαν Μαθηματική επιστήμη...? Σε λίγο όλοι θα κινδυνεύουν απο την Τεχνητή Νοημοσύνη και την Αυτοματοποίηση....''Το λογισμικό θα γράφεται από άλλο λογισμικό''
https://www.newscientist.com/article/22 ... -problems/
Re: Προγραμματισμός, μαθηματικά και ΣΕΜΦΕ
Μιλώντας για Μαθηματικά και προγραμματισμό υπάρχει η IMO Grand Challenge η οποία στοχεύει στην δημιουργία ενός συστήματος Τεχνητής νοημοσύνης με σκοπό να κερδίσει ένα χρυσό μετάλλιο στην ΙΜΟ κατά αναλογία ενός ανθρωπίνου συμμετέχοντα.
Σχετικά --->
https://imo-grand-challenge.github.io/
https://dselsam.github.io/IMO-GC-battle-of-ideas/
https://www.quantamagazine.org/at-the-i ... -20200921/
<----
Σχετικά --->
https://imo-grand-challenge.github.io/
https://dselsam.github.io/IMO-GC-battle-of-ideas/
https://www.quantamagazine.org/at-the-i ... -20200921/
<----
Μέλη σε σύνδεση
Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 18 επισκέπτες