

Στόχος της ανάρτησης είναι να συγκεντρωθούν προς χάριν των συναδέλφων, διάφορες διδάξιμες τεχνικές επίλυσης.
Συντονιστής: nsmavrogiannis
Καλημέρα!nsmavrogiannis έγραψε: ↑Κυρ Απρ 05, 2020 12:52 amΝα λυθεί η εξίσωσημε πραγματικούς συντελεστές και
.
Στόχος της ανάρτησης είναι να συγκεντρωθούν προς χάριν των συναδέλφων, διάφορες διδάξιμες τεχνικές επίλυσης.
α) Αν η εξίσωση είχε την μορφήnsmavrogiannis έγραψε: ↑Κυρ Απρ 05, 2020 12:52 amΝα λυθεί η εξίσωσημε πραγματικούς συντελεστές και
.
Στόχος της ανάρτησης είναι να συγκεντρωθούν προς χάριν των συναδέλφων, διάφορες διδάξιμες τεχνικές επίλυσης.
Καλησπέρα σε όλουςsilouan έγραψε: ↑Δευ Απρ 06, 2020 9:16 pmΔείτε και εδώ:
viewtopic.php?f=6&t=65828&p=318796&hili ... en#p318796
Καταρχάς χρόνια πολλά με υγεία σε όλους!Mihalis_Lambrou έγραψε: ↑Κυρ Απρ 05, 2020 12:25 pmα) Αν η εξίσωση είχε την μορφήnsmavrogiannis έγραψε: ↑Κυρ Απρ 05, 2020 12:52 amΝα λυθεί η εξίσωσημε πραγματικούς συντελεστές και
.
Στόχος της ανάρτησης είναι να συγκεντρωθούν προς χάριν των συναδέλφων, διάφορες διδάξιμες τεχνικές επίλυσης.(ισοδύναμα
) θα μπορούσα να την λύσω και διερευνήσω εύκολα.
β) Γενικά τώρα, μπορούμε να φέρουμε την εξίσωση στην παραπάνω μορφή κάνοντας μετασχηματισμό της μορφής. Συγκεκριμένα θα γίνει
, ισοδύναμα
. Οπότε επιλέγουμε
ή
.
Και λοιπά.
Χριστός Ανέστηchris_gatos έγραψε: ↑Παρ Απρ 17, 2020 2:36 amΚαλημέρα!
Μιας και είδα τη δημοσίευση και μου ήρθε στο μυαλό μια μέθοδο που είχα διαβάσει παλαιότερα
στο περιοδικό "εκπαιδευτικοί προβληματισμοί" του οποίου τα τεύχη παρέχονται on line.
Το άρθρο που παραπέμπω είναι του Ανδρέα Σβέρκου και μιλά για γραφική επίλυση εξίσωσης
2ου βαθμού με τη βοήθεια κύκλου.
3ο τεύχος "Εκπαιδευτικοί προβληματισμοί.
Σωστά.nsmavrogiannis έγραψε: ↑Κυρ Απρ 19, 2020 9:24 pmΦυσικά είναι λογικό για τόσο "ψαγμένα" θέματα να υπάρχουν κάπου στο παρελθόν οι ίδιeς επεξεργασίες.
Μιχάλη πράγματι ο Καρτέσιος αναφέρει την τεχνική αυτή στην Γεωμετρία του (Στην έκδοση Dover που έχω είναι στις σελίδες 12-13). Στο κείμενο δεν αναφέρεται πως προκύτει το συμπέρασμα. Οι μεταφραστές-επιμελητές (μεταξύ των οποίων και ο Smith) εικάζουν (υποσημείωση της σελίδας 13) ότι χρησιμοποιεί αυτό που ονομάστηκε αργότερα "δύναμη σημείου". Το αποτέλεσμα υπάρχει στα "Στοιχεία" (είναι η 36 του τρίτου βιβλίου) και αναλύεται πολύ ωραία στοMihalis_Lambrou έγραψε: ↑Κυρ Απρ 19, 2020 10:44 pmΣωστά.nsmavrogiannis έγραψε: ↑Κυρ Απρ 19, 2020 9:24 pmΦυσικά είναι λογικό για τόσο "ψαγμένα" θέματα να υπάρχουν κάπου στο παρελθόν οι ίδιeς επεξεργασίες.
Η μέθοδος που παραθέτει ο Γιώργος παραπάνω (ποστ #10) από το Σχολικό βιβλίο, οφείλεται στον Descart. Την έχει κοντά στην αρχή της περίφημης La Geometrie του.
Ωραία μέθοδο γεωμετρικής ερμηνείας της συμπλήρωσης τετραγώνου είχε στην δική του Άλγεβρα ο Al Kwarizmi.
Και τα δύο υπάρχουν εν γένει στις καλές ιστορίες των Μαθηματικών αλλά τις περιέχει και το αρθράκι
εδώ
στην σελίδα. Παραθέτω το αρθράκι και όχι τις πρωτότυπες πηγές γιατί είναι ευχάριστο και απλό ανάγνωσμα στο αρχικό ερώτημα του θρεντ, σίγουρα προσιτό σε μαθητές που ξέρουν αγγλικά.
Γιώργο ευχαριστούμε.Γιώργος Ρίζος έγραψε: ↑Δευ Απρ 20, 2020 11:49 am....
Ως συνέχεια της ενδιαφέρουσας συζήτησης, δίνω μια ειδική περίπτωση γεωμετρικής επίλυσης δευτεροβάθμιάς εξίσωσης, της μορφής. Περιέχεται στην πρόταση ια' από το 2ο βιβλίο του Ευκλείδη, όπως την παρουσιάζει ο Γιώργος Λαγουδάκος στο βιβλίο του Στιγμές Ιστορίας της Επίλυσης των εξισώσεων. (Η διαδικτυακή αναζήτηση είναι εύκολη).
....
Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης