Σελίδα 1 από 1

Η εισήγηση του Α. Κυριακόπουλου στο Συνέδριο

Δημοσιεύτηκε: Τρί Νοέμ 23, 2010 7:14 pm
από k-ser
Είχα ζητήσει, παλιότερα, από τον Αντώνη Κυριακόπουλο μια εργασία του πάνω στις ερωτήσεις τύπου Σωστό - Λάθος.
Μια εργασία που να απαντά με επιστημονικό τρόπο στο
πως και γιατί πρέπει να διατυπώνουμε τις ερωτήσεις αυτού του τύπου.
Είναι ένα δύσκολο σημείο, στο οποίο υπάρχουν διαφωνίες μεταξύ συναδέλφων.

Ο Αντώνης, πρόθυμα, έγραψε την εργασία. Την παρουσίασε στο συνέδριο της Ε.Μ.Ε. στη Χαλκίδα και μου ζήτησε να την δημοσιεύσω και στο mathematica: ένα χώρο που αγάπησε και θέλω να πιστεύω ότι συνεχίζει να αγαπά.

Φίλε Αντώνη, ευχαριστώ για την εργασία.
sosto lathos.pdf
(201.94 KiB) Μεταφορτώθηκε 1374 φορές

Re: Η εισήγηση του Α. Κυριακόπουλου στο Συνέδριο

Δημοσιεύτηκε: Τρί Νοέμ 23, 2010 7:27 pm
από nonlinear
Εκπληκτική! (Αναμενόμενο δάσκαλε) ;)

Σχετικά με τις ερωτήσεις του τύπου "ΣΩΣΤΟ-ΛΑΘΟΣ" και πολλαπλ

Δημοσιεύτηκε: Τρί Νοέμ 23, 2010 7:57 pm
από Στέλιος Μαρίνης
Με αφορμή την πολύ καλή είσήγηση του Αντώνη στο Συνέδριο θέλω να κάνω κάποιες επισημάνσεις για τα σχετικά θέματα.
Κάθε ερωτηση έχει σημασία γιατί υποβάλλεται, ποιους στόχους υπηρετεί.
Για παράδειγμα: Σε ένα σχολικό τεστ ή σε εργασία για το σπίτι μπορεί να στοχεύει στο να δοθεί η ευκαιρία να επισημανθεί κάποια έννοια που συχνά δημιουργεί σύγχυση σε κάποιους μαθητές. Π.χ.δίνουμε ένα κλάσμα στο οποίο ζητάμε αν είναι σωστή η απλοποίηση ενός προσθετέου για να επισημάνουμε τους μαθητές που θα απαντήσουν ότι ειναι σωστή ότι η απλοποίηση δεν είναι μηχανική διαδικασία διαγραφής δύο ίδιων αριθμών ή παραστάσεων.
Σε τεστ αξολογησης των μαθητών (με σκοπό δηλαδή να τους βαθμολογήσουμε) συνήθως ο μόνος λόγος που επιλέγονταιο τέτοιες ερωτήσεις είναι η ευκολία στη διόρθωση. Ενώ κάτι τέτοιο πρέπει να θεωρηθεί γενικά απαράδεκτο, εντούτοις σε εξετάσεις κρίσιμες για τους εξεταζόμενους έχουν και το πλεονέκτημα της αντικειμενικότητας στη βαθμολόγηση. Όπως και να έχει, μια τέτοιου είδους εξέταση δεν έχει καμιά σχέση με την παιδαγωγική.
Πολύ σπάνια και μόνο όταν οι ερωτήσεις έχουν επιλεγεί με πολύ μεγάλη προσοχή και μελέτη μπορεί τέτοιες ερωτήσεις να υπηρετούν ένα στόχο καλύτερα από μια ερώτηση πλήρους ανάπτυξης. Τέτοιες ερωτήσεις βρίσκει κάποιος σε θέματα π.χ. του Γαλλικού Μπακαλορεά, όπου, συχνά, δίνονται 5 επιλογές από τις οποίες ζητείται ποιες τρεις είναι σωστές. Έτσι, δίνεται η δυνατότητα να ελεγχθεί η επίτευξη συγκεκριμένων διδακτικών στόχων.
Ελπίζω σύντομα να έχω το χρόνο να αναπτύξω διεξοδικότερα όσα ανέφερα και, ίσως, να φτιάξουμε μια τράπεζα τέτοιοων θεμάτων, όπου θα αναλύουμε και το στόχο κάθε ερώτησης.

Re: Η εισήγηση του Α. Κυριακόπουλου στο Συνέδριο

Δημοσιεύτηκε: Παρ Ιούλ 18, 2014 9:19 pm
από KARKAR
Ευκαιρία - για όλους μας - να ξαναψάξουμε τον τρόπο που φτιάχνουμε τα (πολλά) ερωτήματα "σωστού - λάθους " .

Θέλω για μια ακόμη φορά να τονίσω , ότι προτείνω -χωρίς περιστροφές -την κατάργηση αυτών των ερωτήσεων

ως θεμάτων για εξετάσεις . Ας διατηρηθούν μόνον ως υποβοηθήματα της διδασκαλίας .

Re: Η εισήγηση του Α. Κυριακόπουλου στο Συνέδριο

Δημοσιεύτηκε: Παρ Ιούλ 18, 2014 10:37 pm
από S.E.Louridas
KARKAR έγραψε: Θέλω για μια ακόμη φορά να τονίσω , ότι προτείνω -χωρίς περιστροφές -την κατάργηση αυτών των ερωτήσεων
ως θεμάτων για εξετάσεις . Ας διατηρηθούν μόνον ως υποβοηθήματα της διδασκαλίας .
Απολύτως ΝΑΙ!!!!