ΥΛΗ Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ 2012-2013
Συντονιστής: spyros
- Γιώργος Ρίζος
- Επιμελητής
- Δημοσιεύσεις: 5362
- Εγγραφή: Δευ Δεκ 29, 2008 1:18 pm
- Τοποθεσία: Κέρκυρα
ΥΛΗ Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ 2012-2013
Αγαπητοί φίλοι, ολοκληρώνεται σε δύο μήνες ο δεύτερος χρόνος μετά τις "αλλαγές" και περικοπές της ύλης των Μαθηματικών Λυκείου που έγιναν με τυμπανοκρουσίες το 2010.
Από τότε, μέσα από τις συζητήσεις μας στο mathematica ΕΔΩ προβλέπαμε και προειδοποιούσαμε για τις επιπτώσεις που θα έχουν οι αποσπασματικές αλλαγές, που έγιναν δίχως σχεδιασμό και δίχως αναπροσαρμογή των βιβλίων (εκτός της συρραφής του βιβλίου Α΄ Λυκείου) , απλά και μόνο για να καλυφθεί ο στόχος της μείωσης της ύλης κατά 20%, που είχε προαναγγελθεί από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου. Οι επιστημονικοί φορείς (πρώην Π.Ι., ομάδες εργασίας) κλήθηκαν απλά να τον υλοποιήσουν, δίχως καν να δημοσιευτούν οι εκθέσεις αιτιολόγησης των περικοπών.
Σήμερα, έχουμε μια εικόνα των επιπτώσεων αυτών των αλλαγών.
Έχει σημασία να καταγραφεί η γνώμη των εμπλεκόμενων στη διδασκαλία.
Τι πιστεύετε; Βελτιώθηκε η ποιότητα της διδασκαλίας; Κέρδισαν περισσότερα οι μαθητές; Μπαίνουν στις σχολές με περισσότερα εφόδια;
Επειδή τον Σεπτέμβρη θα πρέπει να διδάξουμε στη Β΄ Λυκείου με νέο (;) Πρόγραμμα Σπουδών νομίζω ότι απαιτείται η κατάθεση γνώμης των μάχιμων εκπαιδευτικών ΠΡΙΝ την ανακοίνωση του από τις ομάδες εργασίας του Υπουργείου Παιδείας.
Π.χ. ο εξοβελισμός της ΤΡΙΓΩΝΟΜΕΤΡΙΑΣ ήταν σε σωστή κατεύθυνση; Είναι άχρηστα τα εργαλεία της Τριγωνομετρίας για τον απόφοιτο του ελληνικού Λυκείου (είτε συνεχίσει σε Τριτοβάθμια εκπαίδευση είτε όχι);
Σε ποια ξένα εκπαιδευτικά συστήματα λείπουν (τα στοιχειώδη έστω) στοιχεία Τριγωνομετρίας;
Προσωπική μου γνώμη είναι ότι απαιτείται επαναφορά αυτής της ύλης και ανάδειξη των δυνατοτήτων που δίνει η Μέτρηση Τριγώνου σε πλήθος ασκήσεων Μετρικής Γεωμετρίας.
Επίσης, πιστεύω ότι η όποια αλλαγή και προσαρμογή ύλης θα πρέπει να συνοδεύεται αναγκαστικά από νέο βιβλίο μαθητή κι όχι με οδηγίες συρραφής και τεχνητής μεταφοράς ύλης ασύνδετης με τους αντικειμενικούς στόχους διδασκαλίας της ενότητας. Εδώ αναφέρομαι στην τεχνητή μεταφορά των Πιθανοτήτων από το βιβλίο Γενικής Παιδείας της Γ΄ Λυκείου στην Α΄, ενώ θα έπρεπε να γραφεί το κεφάλαιο από την αρχή, ανταποκρινόμενο στο επίπεδο και στις ανάγκες διδασκαλίας της Α΄ Λυκείου.
Δεν νομίζω ότι είναι τόσο δύσκολο να γραφτεί ένα κεφάλαιο 20-30 σελίδων και επιλέγεται η "λύση" της τεχνητής μεταφοράς. Αν είναι θέμα "κόστους" ή γραφειοκρατίας (προκηρύξεις, κρίσεις κ.λπ.), είμαι βέβαιος ότι εύκολα ξεπερνιούνται τα εμπόδια, αρκεί να υπάρχει ΘΕΛΗΣΗ. Εδώ εξάλλου δαπανώνται εκατομμύρια σε "δράσεις", όπως επιμορφώσεις για ότι φανταστεί κανείς, εκτός του ουσιαστικού: ΠΩΣ και ΤΙ να διδάξουμε!
Ας καταγραφούν οι απόψεις των μάχιμων και προβληματισμένων μελών και φίλων του Mathematica, ελπίζοντας η παρέμβασή μας να βρει ανταπόκριση!
Από τότε, μέσα από τις συζητήσεις μας στο mathematica ΕΔΩ προβλέπαμε και προειδοποιούσαμε για τις επιπτώσεις που θα έχουν οι αποσπασματικές αλλαγές, που έγιναν δίχως σχεδιασμό και δίχως αναπροσαρμογή των βιβλίων (εκτός της συρραφής του βιβλίου Α΄ Λυκείου) , απλά και μόνο για να καλυφθεί ο στόχος της μείωσης της ύλης κατά 20%, που είχε προαναγγελθεί από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου. Οι επιστημονικοί φορείς (πρώην Π.Ι., ομάδες εργασίας) κλήθηκαν απλά να τον υλοποιήσουν, δίχως καν να δημοσιευτούν οι εκθέσεις αιτιολόγησης των περικοπών.
Σήμερα, έχουμε μια εικόνα των επιπτώσεων αυτών των αλλαγών.
Έχει σημασία να καταγραφεί η γνώμη των εμπλεκόμενων στη διδασκαλία.
Τι πιστεύετε; Βελτιώθηκε η ποιότητα της διδασκαλίας; Κέρδισαν περισσότερα οι μαθητές; Μπαίνουν στις σχολές με περισσότερα εφόδια;
Επειδή τον Σεπτέμβρη θα πρέπει να διδάξουμε στη Β΄ Λυκείου με νέο (;) Πρόγραμμα Σπουδών νομίζω ότι απαιτείται η κατάθεση γνώμης των μάχιμων εκπαιδευτικών ΠΡΙΝ την ανακοίνωση του από τις ομάδες εργασίας του Υπουργείου Παιδείας.
Π.χ. ο εξοβελισμός της ΤΡΙΓΩΝΟΜΕΤΡΙΑΣ ήταν σε σωστή κατεύθυνση; Είναι άχρηστα τα εργαλεία της Τριγωνομετρίας για τον απόφοιτο του ελληνικού Λυκείου (είτε συνεχίσει σε Τριτοβάθμια εκπαίδευση είτε όχι);
Σε ποια ξένα εκπαιδευτικά συστήματα λείπουν (τα στοιχειώδη έστω) στοιχεία Τριγωνομετρίας;
Προσωπική μου γνώμη είναι ότι απαιτείται επαναφορά αυτής της ύλης και ανάδειξη των δυνατοτήτων που δίνει η Μέτρηση Τριγώνου σε πλήθος ασκήσεων Μετρικής Γεωμετρίας.
Επίσης, πιστεύω ότι η όποια αλλαγή και προσαρμογή ύλης θα πρέπει να συνοδεύεται αναγκαστικά από νέο βιβλίο μαθητή κι όχι με οδηγίες συρραφής και τεχνητής μεταφοράς ύλης ασύνδετης με τους αντικειμενικούς στόχους διδασκαλίας της ενότητας. Εδώ αναφέρομαι στην τεχνητή μεταφορά των Πιθανοτήτων από το βιβλίο Γενικής Παιδείας της Γ΄ Λυκείου στην Α΄, ενώ θα έπρεπε να γραφεί το κεφάλαιο από την αρχή, ανταποκρινόμενο στο επίπεδο και στις ανάγκες διδασκαλίας της Α΄ Λυκείου.
Δεν νομίζω ότι είναι τόσο δύσκολο να γραφτεί ένα κεφάλαιο 20-30 σελίδων και επιλέγεται η "λύση" της τεχνητής μεταφοράς. Αν είναι θέμα "κόστους" ή γραφειοκρατίας (προκηρύξεις, κρίσεις κ.λπ.), είμαι βέβαιος ότι εύκολα ξεπερνιούνται τα εμπόδια, αρκεί να υπάρχει ΘΕΛΗΣΗ. Εδώ εξάλλου δαπανώνται εκατομμύρια σε "δράσεις", όπως επιμορφώσεις για ότι φανταστεί κανείς, εκτός του ουσιαστικού: ΠΩΣ και ΤΙ να διδάξουμε!
Ας καταγραφούν οι απόψεις των μάχιμων και προβληματισμένων μελών και φίλων του Mathematica, ελπίζοντας η παρέμβασή μας να βρει ανταπόκριση!
- chris_gatos
- Επιμελητής
- Δημοσιεύσεις: 6970
- Εγγραφή: Κυρ Δεκ 21, 2008 9:03 pm
- Τοποθεσία: Ανθούπολη
Re: ΥΛΗ Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ 2012-2013
Γιώργο, συμφωνούμε σε όλα (έχω τοποθετηθεί στο παρελθόν για όσα αναφέρεις)
και ειλικρινά θλίβομαι που ως καθηγητές μαδάμε τη μαργαρίτα, στη Γ΄Λυκείου κυρίως
για το αν θα πρέπει κάτι να γίνει ή να μη γίνει για τον x, y, z λόγο.
Είναι πρωταρχική ανάγκη η σχεδίαση ενός ενιαίου, υγιούς και προπαντός υπερκομματικού
προγράμματος για την Παιδεία.
Βέβαια στους χαλεπούς καιρούς που ζούμε και θα ζήσουμε, αυτό φαντάζει πολυτελές.
Τουλάχιστον ας το έχουμε ως σκέψη στο μυαλό μας.
Καλημέρα
και ειλικρινά θλίβομαι που ως καθηγητές μαδάμε τη μαργαρίτα, στη Γ΄Λυκείου κυρίως
για το αν θα πρέπει κάτι να γίνει ή να μη γίνει για τον x, y, z λόγο.
Είναι πρωταρχική ανάγκη η σχεδίαση ενός ενιαίου, υγιούς και προπαντός υπερκομματικού
προγράμματος για την Παιδεία.
Βέβαια στους χαλεπούς καιρούς που ζούμε και θα ζήσουμε, αυτό φαντάζει πολυτελές.
Τουλάχιστον ας το έχουμε ως σκέψη στο μυαλό μας.
Καλημέρα
Χρήστος Κυριαζής
-
- Επιμελητής
- Δημοσιεύσεις: 5577
- Εγγραφή: Δευ Δεκ 22, 2008 2:16 pm
- Τοποθεσία: Χαλκίδα - Καρδίτσα
Re: ΥΛΗ Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ 2012-2013
Γιώργο,
επειδή διαβλέπω στο μήνυμά σου μια αληθινή κραυγή για την τύχη της παιδείας σε αυτή τη χώρα και ειδικότερα των μαθηματικών,ενώνω και γω με τη δική σου τη δική μου φωνή και αγανάκτηση,αν και μαζί έχουμε ήδη εκφράσει και αλλού τους προβληματισμούς μας .
- Τα βασικά ερωτήματα είναι όπως τα περιέγραψες και συμφωνώ με τις θέσεις σου.
-Η προχειρότητα και η αδιαφορία εξακολουθούν να είναι το πραγματικό μέτρο σε κάθε βήμα που γίνεται στον τόπο .
- Με τα ''νέα ''βιβλία η κατάσταση είναι απελπιστική.Η καλύτερη εκδοχή είναι να τα ετοιμάζουν στο παρασκήνιο και την ύστατη στιγμή να τα παρουσιάσουν έτοιμα(συρραφές ή μη).Έκλεισε και ο ΟΕΔΒ και αυτό να δούμε τι συνέπειες θα έχει !
- Η μείωση της ύλης , όπως σχεδιάστηκε και διατυπώθηκε , αποδείχθηκε ως η πιο άθλια προπαγάνδα και ανικανότητα που έχω γνωρίσει στα 30 χρόνια που παρακολουθώ την εκπαίδευση. Μπορεί αυτοί που την επινόησαν ή την υπέγραψαν να άλλαξαν Υπουργείο, αλλά τα προβλήματα και οι ζημιές παραμένουν !
- Δεν αναθέτουν καλύτερα στο mathematica να τους ετοιμάσουμε τρία νέα βιβλία για το Λύκειο, δωρεάν, με δομή και σχέδιο , που να είναι έτοιμα το φθινόπωρο , με την επίβλεψη έστω ενός πανεπιστημίου , για να υπάρχει και εμπλοκή δημόσιου φορέα ; Νομίζω ότι θα ήταν έναν επαναστατικό βήμα !
Τι να πούμε αγαπητοί φίλοι ! Ή εμείς βιαζόμαστε και ζητάμε πολλά ή αυτοί που αποφασίζουν έχουν πάψει πια να νοιάζονται(αν νοιάζονταν βέβαια ποτέ ) !
Λέτε με το νέο Υπουργό να δούμε κάτι καινούριο ; Μακάρι !!!.Ας το δούμε όμως και δω είμαστε για να το υποδεχτούμε !
Μπ.
επειδή διαβλέπω στο μήνυμά σου μια αληθινή κραυγή για την τύχη της παιδείας σε αυτή τη χώρα και ειδικότερα των μαθηματικών,ενώνω και γω με τη δική σου τη δική μου φωνή και αγανάκτηση,αν και μαζί έχουμε ήδη εκφράσει και αλλού τους προβληματισμούς μας .
- Τα βασικά ερωτήματα είναι όπως τα περιέγραψες και συμφωνώ με τις θέσεις σου.
-Η προχειρότητα και η αδιαφορία εξακολουθούν να είναι το πραγματικό μέτρο σε κάθε βήμα που γίνεται στον τόπο .
- Με τα ''νέα ''βιβλία η κατάσταση είναι απελπιστική.Η καλύτερη εκδοχή είναι να τα ετοιμάζουν στο παρασκήνιο και την ύστατη στιγμή να τα παρουσιάσουν έτοιμα(συρραφές ή μη).Έκλεισε και ο ΟΕΔΒ και αυτό να δούμε τι συνέπειες θα έχει !
- Η μείωση της ύλης , όπως σχεδιάστηκε και διατυπώθηκε , αποδείχθηκε ως η πιο άθλια προπαγάνδα και ανικανότητα που έχω γνωρίσει στα 30 χρόνια που παρακολουθώ την εκπαίδευση. Μπορεί αυτοί που την επινόησαν ή την υπέγραψαν να άλλαξαν Υπουργείο, αλλά τα προβλήματα και οι ζημιές παραμένουν !
- Δεν αναθέτουν καλύτερα στο mathematica να τους ετοιμάσουμε τρία νέα βιβλία για το Λύκειο, δωρεάν, με δομή και σχέδιο , που να είναι έτοιμα το φθινόπωρο , με την επίβλεψη έστω ενός πανεπιστημίου , για να υπάρχει και εμπλοκή δημόσιου φορέα ; Νομίζω ότι θα ήταν έναν επαναστατικό βήμα !
Τι να πούμε αγαπητοί φίλοι ! Ή εμείς βιαζόμαστε και ζητάμε πολλά ή αυτοί που αποφασίζουν έχουν πάψει πια να νοιάζονται(αν νοιάζονταν βέβαια ποτέ ) !
Λέτε με το νέο Υπουργό να δούμε κάτι καινούριο ; Μακάρι !!!.Ας το δούμε όμως και δω είμαστε για να το υποδεχτούμε !
Μπ.
Re: ΥΛΗ Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ 2012-2013
Καλησπέρα στα μέλη του mathematica που προβληματίζονται για την νέα ύλη και τις περικοπές που γίνονται. Πιστεύω ότι οι περικοπές στην Τριγωνομετρία και όχι μόνο έγιναν πρόχειρα και δεν είναι υπέρ των μαθητών .Αν κάποιος διαφωνεί θα του πω το εξής :
Τι εφόδια έχει ο μαθητής που θα περάσει π.χ στο Πολυτεχνείο ,στην Τριγωνομετρία η στους Μιγαδικούς όταν δεν έχει διδαχθεί τους βασικούς τριγωνομετρικούς τύπους και δεν γνωρίζει την Τριγωνομετρική μορφή των Μιγαδικών ; Η Φυσικός στο σχολείο μου έλεγε χθες ότι χρειάστηκε τους τριγωνομετρικούς τύπους του αθροίσματος τόξων και έκανε τις αποδείξεις γιατί οι μαθητές δεν τους διδάχθηκαν ΑΝ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΌΝ ΝΑ ΓΊΝΟΝΤΑΙ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ ΤΡΙΓΩΝΟΜΕΤΡΙΑΣ ΣΤΗ ΏΡΑ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ...Επειδή αναφέρθηκε το επαναστατικό μέρος για τα νέα βιβλία και είναι καλές ιδέες να θυμίσω στο εκλεκτό συνάδελφο Μπάμπη ότι είμαστε στην Ελλάδα.....
Όμως υπάρχει επιστημονικός φορέας που λέγεται Ε.Μ.Ε και οι προτάσεις που έχει να σταλούν στο Υπουργείο παιδείας .Τελειώνω με μια ερώτηση μαθητή από το Γ τεχνολογικό τμήμα : αν ένας μαθητής λύσει ένα θέμα ,στις πανελλαδικές με Αόριστο Ολοκλήρωμα τι βαθμό θα πάρει; δηλαδή θα πάρει όλες τις μονάδες ; Ζητείται απάντηση.........
Γ.Σ
Τι εφόδια έχει ο μαθητής που θα περάσει π.χ στο Πολυτεχνείο ,στην Τριγωνομετρία η στους Μιγαδικούς όταν δεν έχει διδαχθεί τους βασικούς τριγωνομετρικούς τύπους και δεν γνωρίζει την Τριγωνομετρική μορφή των Μιγαδικών ; Η Φυσικός στο σχολείο μου έλεγε χθες ότι χρειάστηκε τους τριγωνομετρικούς τύπους του αθροίσματος τόξων και έκανε τις αποδείξεις γιατί οι μαθητές δεν τους διδάχθηκαν ΑΝ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΌΝ ΝΑ ΓΊΝΟΝΤΑΙ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ ΤΡΙΓΩΝΟΜΕΤΡΙΑΣ ΣΤΗ ΏΡΑ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ...Επειδή αναφέρθηκε το επαναστατικό μέρος για τα νέα βιβλία και είναι καλές ιδέες να θυμίσω στο εκλεκτό συνάδελφο Μπάμπη ότι είμαστε στην Ελλάδα.....
Όμως υπάρχει επιστημονικός φορέας που λέγεται Ε.Μ.Ε και οι προτάσεις που έχει να σταλούν στο Υπουργείο παιδείας .Τελειώνω με μια ερώτηση μαθητή από το Γ τεχνολογικό τμήμα : αν ένας μαθητής λύσει ένα θέμα ,στις πανελλαδικές με Αόριστο Ολοκλήρωμα τι βαθμό θα πάρει; δηλαδή θα πάρει όλες τις μονάδες ; Ζητείται απάντηση.........
Γ.Σ
α. Η δυσκολία με κάνει δυνατότερο.
β. Όταν πέφτεις να έχεις τη δύναμη να σηκώνεσαι.
β. Όταν πέφτεις να έχεις τη δύναμη να σηκώνεσαι.
Re: ΥΛΗ Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ 2012-2013
Από που θα το έχει διδαχθεί για να το λύσει έτσι;;!!STOPJOHN έγραψε:Τελειώνω με μια ερώτηση μαθητή από το Γ τεχνολογικό τμήμα : αν ένας μαθητής λύσει ένα θέμα ,στις πανελλαδικές με Αόριστο Ολοκλήρωμα τι βαθμό θα πάρει; δηλαδή θα πάρει όλες τις μονάδες ; Ζητείται απάντηση.........
Γ.Σ
Στον απόηχο του συνεδρίου της μαθηματικής εβδομάδας στην Θεσ/νίκη, ίσως το πιο ενδιαφέρον μέρος για εμένα (στρογγυλο τραπέζι) δεν έγινε ποτέ...κομμένες παρουσιάσεις λόγω πίεσης χρόνου...και απότομη οριστική διακοπή...για να ξεκινήσουν κάποιες εορταστικές εκδηλώσεις

Όσον αφορά την τριγωνομετρία, δεν βλέπω κάποιο ουσιαστικό λόγω να μην διδάσκεται. Μπορώ μόνο να φαντάζομαι και να κάνω εικασίες αφού δεν μας έχει γνωστοποιηθεί ο λόγος της" αποβολής" μεγάλου μέρους της από την ύλη. Πως να επιχειρηματολογήσει κανείς σε κάτι που δεν ξέρει γιατί έγινε. Μπορώ μόνο να ενώσω και εγώ την φωνή μου και να πω "αφήστε μια μαθηματική έννοια να την διδάσκουν μαθηματικοί και όχι φυσικοί..."
Για τα νέα βιβλία ξέρει κανείς την ύλη που θα έχει η β λυκείου;;
τελευταία επεξεργασία από mathxl σε Κυρ Μαρ 11, 2012 3:54 pm, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
Ποτε δεν κάνω λάθος! Μια φορά νομιζα πως είχα κάνει, αλλά τελικά έκανα λάθος!
Απ' τα τσακάλια δεν γλυτώνεις μ' ευχές η παρακάλια. Κ. Βάρναλης
Aπέναντι στις αξίες σου να είσαι ανυποχώρητος
Ενεργό μέλος από 23-12-2008 ως και 17-8-2014 (δεν θα απαντήσω σε πμ)
Απ' τα τσακάλια δεν γλυτώνεις μ' ευχές η παρακάλια. Κ. Βάρναλης
Aπέναντι στις αξίες σου να είσαι ανυποχώρητος
Ενεργό μέλος από 23-12-2008 ως και 17-8-2014 (δεν θα απαντήσω σε πμ)
-
- Δημοσιεύσεις: 1751
- Εγγραφή: Σάβ Φεβ 25, 2012 10:19 pm
Re: ΥΛΗ Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ 2012-2013
ΠΕΡΙΤΤΑ
τελευταία επεξεργασία από orestisgotsis σε Παρ Φεβ 23, 2024 11:24 pm, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
-
- Επιμελητής
- Δημοσιεύσεις: 5577
- Εγγραφή: Δευ Δεκ 22, 2008 2:16 pm
- Τοποθεσία: Χαλκίδα - Καρδίτσα
Re: ΥΛΗ Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ 2012-2013
Δε νομίζω ότι θα είχαμε πρόβλημα ! Ετσι κι αλλιώς η ύλη περιέχεται στο σχολικό !STOPJOHN έγραψε:.......................Τελειώνω με μια ερώτηση μαθητή από το Γ τεχνολογικό τμήμα : αν ένας μαθητής λύσει ένα θέμα ,στις πανελλαδικές με Αόριστο Ολοκλήρωμα τι βαθμό θα πάρει; δηλαδή θα πάρει όλες τις μονάδες ; Ζητείται απάντηση.........
Γ.Σ
Μπάμπης
Re: ΥΛΗ Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ 2012-2013
Μετά από αρκετή σκέψη αναγκάζομαι να πω κάποια βαθμολογικά σημεία πού έχουνε σχέση με τις ΑΣΤΟΧΕΣ περικοπές της ύλης που δεν πρέπει να γίνονται.Στις Πανελλήνιες εξετάσεις Β Λυκείου στην Γεωμετρία μαθητής χρησιμοποιεί τον Τύπο του Αρχιμήδη (σελίδα 241 του σχολικού βιβλίου ) που είναι ΕΚΤΟΣ εξεταστέας ύλης ,είμαι δεύτερος βαθμολογητής δηλαδή πράσινος δίνω όλες τις μονάδες αλλά εκ υστέρων μαθαίνω ότι ο βαθμολογητής που είτανε κόκκινος δεν έδωσε όλες τις μονάδες γιατί λέει ο μαθητής θ άπρεπε να αποδείξει τον τύπο του Αρχιμήδη .Εδώ φαίνεται η ζημιά που γίνεται αλλά και η στενοκεφαλιά (με τα δικά μου κριτήρια ) μερικών βαθμολογητών..........δυστυχώς .
Πιστεύω ότι ο μαθητής που λύνει ένα θέμα έστω και αν χρησιμοποιεί το θεώρημα που είναι εκτός εξεταστέας ύλης πρέπει να παίρνει τις μονάδες δεν έχει σημασία αν διάβασε μόνος του όλη την ύλη η την άκουσε στο Φροντιστήριο.
Γ.Σ
Πιστεύω ότι ο μαθητής που λύνει ένα θέμα έστω και αν χρησιμοποιεί το θεώρημα που είναι εκτός εξεταστέας ύλης πρέπει να παίρνει τις μονάδες δεν έχει σημασία αν διάβασε μόνος του όλη την ύλη η την άκουσε στο Φροντιστήριο.
Γ.Σ
α. Η δυσκολία με κάνει δυνατότερο.
β. Όταν πέφτεις να έχεις τη δύναμη να σηκώνεσαι.
β. Όταν πέφτεις να έχεις τη δύναμη να σηκώνεσαι.
-
- Επιμελητής
- Δημοσιεύσεις: 5577
- Εγγραφή: Δευ Δεκ 22, 2008 2:16 pm
- Τοποθεσία: Χαλκίδα - Καρδίτσα
Re: ΥΛΗ Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ 2012-2013
Γιάννη, συμφωνώ απόλυτα μαζί σου !STOPJOHN έγραψε:........................Πιστεύω ότι ο μαθητής που λύνει ένα θέμα έστω και αν χρησιμοποιεί το θεώρημα που είναι εκτός εξεταστέας ύλης πρέπει να παίρνει τις μονάδες δεν έχει σημασία αν διάβασε μόνος του όλη την ύλη η την άκουσε στο Φροντιστήριο.
Γ.Σ
Μονάδες πρέπει να μην αφαιρούμε όχι μόνο αν ο μαθητής χρησιμοποιεί θεώρημα ,τύπο ή άλλη σχέση εκτός εξεταστέας ύλης, αλλά και οποιοδήποτε θεώρημα ή άλλη πρόταση σχολικών βιβλίων οποιασδήποτε τάξης !
Τα σχολικά βιβλία δίνονται για να διαβάζονται και να διδάσκονται ολόκληρα . Το ίδιο το κράτος είναι αυτό που όρισε την ύλη που περιέχεται στα σχολικά βιβλία και την οποία κανονικά πρέπει να διδαχθεί ο μαθητής. Οι αφαιρέσεις, περικοπές και όλα τα άλλα είναι απόδειξη της αδυναμίας που έχει το σχολικό μας σύστημα να διδάξει με άρτιο τρόπο την περιεχόμενη ύλη στα σχολικά βιβλία.
Το ερώτημα όμως , για να έρθουμε στο θέμα που έθεσε ο Γιώργος Ρίζος στο μήνυμά του είναι αν οδεύουμαι προς μια σωστή διευθέτηση όλων αυτών των ζητημάτων ή είμαστε στην αρχή μεγάλων περιπετειών με ανακάτεμα ύλης,συρραφές, πλήθος από αφαιρέσεις, συμπληρωματικές οδηγίες, αντιφάσεις και όλα αυτά που βιώνουμε τα δυο τελευταία χρόνια.
Εσύ που μάχεσαι χρόνια στην εκπαίδευση ξέρεις ότι χωρίς σωστό βιβλίο που να συμφωνεί απόλυτα με την διδακτέα ύλη και που να μην έχει ανάγκη σχεδόν καμία οδηγία(εκτός ίσως από συμπληρωματικό υλικό), δεν μπορεί να επιτευχθεί κανένα ουσιαστικό εκπαιδευτικό έργο.
Μπάμπης
Re: ΥΛΗ Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ 2012-2013
Μπάμπη ,καλημέρα πρωί -πρωί έχω στο μυαλό μου το ορισμένο ολοκλήρωμα και σύντομη ιστορική αναδρομή στο Αρχιμήδη που συνηθίζω να τους διδάσκω ,ας είναι...να σου απαντήσω σχετικά με τα σχολικά βιβλία είμαι σίγουρος ότι ένα καλό σχολικό βιβλίο που εναρμονίζεται με την διδακτέα ύλη θα δώσει τα αναμενόμενα αποτελέσματα .Δεν πιστεύω ότι είμαστε στην σωστή κατεύθυνση με τις περικοπές και την νέα ύλη της Α λυκείου . Ακόμη γιατί δεν δημοσιεύουνε την ύλη της επόμενης Β Λυκείου ; τι φοβούνται την κριτική δεν πρέπει να γνωρίζουμε την διδακτέα ύλη της επόμενης τάξης ; Αυτά μόνο στην Ελλάδα γίνονται ας ελπίσουμε ότι έστω και καθυστερημένα θα γίνουνε οι σωστές κινήσεις ....ίδωμεν.......
Καλημέρα
Γ.Σ
Καλημέρα
Γ.Σ
α. Η δυσκολία με κάνει δυνατότερο.
β. Όταν πέφτεις να έχεις τη δύναμη να σηκώνεσαι.
β. Όταν πέφτεις να έχεις τη δύναμη να σηκώνεσαι.
- S.E.Louridas
- Δημοσιεύσεις: 6141
- Εγγραφή: Σάβ Μαρ 21, 2009 10:53 am
- Τοποθεσία: Aegaleo.
- Επικοινωνία:
Re: ΥΛΗ Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ 2012-2013
Προσωπικά συμφωνώ απολύτως αλλά και επαυξάνω, αφού πρόκειται γιά μία τοποθέτηση που σηματοδοτεί σοβαρή διαδικασία μάθησης αλλά και ανοίγματος δρόμου προς αυτή.Μπάμπης Στεργίου έγραψε:Γιάννη, συμφωνώ απόλυτα μαζί σου !STOPJOHN έγραψε:........................Πιστεύω ότι ο μαθητής που λύνει ένα θέμα έστω και αν χρησιμοποιεί το θεώρημα που είναι εκτός εξεταστέας ύλης πρέπει να παίρνει τις μονάδες δεν έχει σημασία αν διάβασε μόνος του όλη την ύλη η την άκουσε στο Φροντιστήριο.
Γ.ΣΜονάδες πρέπει να μην αφαιρούμε όχι μόνο αν ο μαθητής χρησιμοποιεί θεώρημα ,τύπο ή άλλη σχέση εκτός εξεταστέας ύλης, αλλά και οποιοδήποτε θεώρημα ή άλλη πρόταση σχολικών βιβλίων οποιασδήποτε τάξης !Μπάμπης Στεργίου έγραψε:Γιάννη, συμφωνώ απόλυτα μαζί σου !STOPJOHN έγραψε:........................Πιστεύω ότι ο μαθητής που λύνει ένα θέμα έστω και αν χρησιμοποιεί το θεώρημα που είναι εκτός εξεταστέας ύλης πρέπει να παίρνει τις μονάδες δεν έχει σημασία αν διάβασε μόνος του όλη την ύλη η την άκουσε στο Φροντιστήριο.
Γ.Σ
Μονάδες πρέπει να μην αφαιρούμε όχι μόνο αν ο μαθητής χρησιμοποιεί θεώρημα ,τύπο ή άλλη σχέση εκτός εξεταστέας ύλης, αλλά και οποιοδήποτε θεώρημα ή άλλη πρόταση σχολικών βιβλίων οποιασδήποτε τάξης !
Τα σχολικά βιβλία δίνονται για να διαβάζονται και να διδάσκονται ολόκληρα . Το ίδιο το κράτος είναι αυτό που όρισε την ύλη που περιέχεται στα σχολικά βιβλία και την οποία κανονικά πρέπει να διδαχθεί ο μαθητής. Οι αφαιρέσεις, περικοπές και όλα τα άλλα είναι απόδειξη της αδυναμίας που έχει το σχολικό μας σύστημα να διδάξει με άρτιο τρόπο την περιεχόμενη ύλη στα σχολικά βιβλία.
Το ερώτημα όμως , για να έρθουμε στο θέμα που έθεσε ο Γιώργος Ρίζος στο μήνυμά του είναι αν οδεύουμαι προς μια σωστή διευθέτηση όλων αυτών των ζητημάτων ή είμαστε στην αρχή μεγάλων περιπετειών με ανακάτεμα ύλης,συρραφές, πλήθος από αφαιρέσεις, συμπληρωματικές οδηγίες, αντιφάσεις και όλα αυτά που βιώνουμε τα δυο τελευταία χρόνια.
Εσύ που μάχεσαι χρόνια στην εκπαίδευση ξέρεις ότι χωρίς σωστό βιβλίο που να συμφωνεί απόλυτα με την διδακτέα ύλη και που να μην έχει ανάγκη σχεδόν καμία οδηγία(εκτός ίσως από συμπληρωματικό υλικό), δεν μπορεί να επιτευχθεί κανένα ουσιαστικό εκπαιδευτικό έργο.
Μπάμπης
Τα σχολικά βιβλία δίνονται για να διαβάζονται και να διδάσκονται ολόκληρα . Το ίδιο το κράτος είναι αυτό που όρισε την ύλη που περιέχεται στα σχολικά βιβλία και την οποία κανονικά πρέπει να διδαχθεί ο μαθητής. Οι αφαιρέσεις, περικοπές και όλα τα άλλα είναι απόδειξη της αδυναμίας που έχει το σχολικό μας σύστημα να διδάξει με άρτιο τρόπο την περιεχόμενη ύλη στα σχολικά βιβλία.
Το ερώτημα όμως , για να έρθουμε στο θέμα που έθεσε ο Γιώργος Ρίζος στο μήνυμά του είναι αν οδεύουμαι προς μια σωστή διευθέτηση όλων αυτών των ζητημάτων ή είμαστε στην αρχή μεγάλων περιπετειών με ανακάτεμα ύλης,συρραφές, πλήθος από αφαιρέσεις, συμπληρωματικές οδηγίες, αντιφάσεις και όλα αυτά που βιώνουμε τα δυο τελευταία χρόνια.
Εσύ που μάχεσαι χρόνια στην εκπαίδευση ξέρεις ότι χωρίς σωστό βιβλίο που να συμφωνεί απόλυτα με την διδακτέα ύλη και που να μην έχει ανάγκη σχεδόν καμία οδηγία(εκτός ίσως από συμπληρωματικό υλικό), δεν μπορεί να επιτευχθεί κανένα ουσιαστικό εκπαιδευτικό έργο.
Μπάμπης
S.E.Louridas
S.E.Louridas
1.Μιλώ, μόνο όταν έχω να πώ κάτι καλύτερο από την σιωπή (Πυθαγόρας).
2.Οι αξίες αντανακλώνται, Δεν επιβάλλονται.
3.Είναι Κορυφαία η κάθε στιγμή επίλυσης ενός Μαθηματικού προβλήματος.
1.Μιλώ, μόνο όταν έχω να πώ κάτι καλύτερο από την σιωπή (Πυθαγόρας).
2.Οι αξίες αντανακλώνται, Δεν επιβάλλονται.
3.Είναι Κορυφαία η κάθε στιγμή επίλυσης ενός Μαθηματικού προβλήματος.
Re: ΥΛΗ Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ 2012-2013
.....
«Είμαστε πανέτοιμοι να περάσουμε έναν νόμο στη Βουλή πριν κλείσει για τις εκλογές. Αναλόγως του τι θα αποφασίσουμε, είτε θα πάμε σε ένα πρόγραμμα, όπου θα νομοθετηθεί αργότερα το νέο Λύκειο, είτε θα νομοθετηθεί τώρα (δηλαδή δεν ξέρουμε τι θα κάνουμε αλλα οταν αποφασίζουμε θα δούμε και θα σάς ενημερώσουμε). Πρότασή μου είναι να πάμε γρήγορα, μιας και ο ίδιος ο νέος υπουργός έχει συμμετάσχει. Σε κάθε περίπτωση, τα παιδιά που φοιτούν σήμερα στην Α' Λυκείου θα δώσουν με μια μορφή του ισχύοντος συστήματος εξετάσεων, με λίγη αλλαγή στην ύλη( μάλλον εννοεί τις προόδους και τις πιθανότητες που μπήκαν φέτος--για αλλαγές διορθώσεις ούτε λόγος---ήταν φέτος όλα τόσο επιτυχημένα---ιδιαίτερα τα βιβλία
). Το νέο σύστημα γενικών εξετάσεων, αφού οριστικοποιηθεί, θα τεθεί σε εφαρμογή ένα χρόνο μετά», πρόσθεσε(δηλαδή να γίνουν εκλογές---άρα αλλαγές και βλέπουμε---και σεις θέλετε να μάθετε την ύλη σε μηδενικό πολιτικό χρόνο....)
πηγή
Υπογραμμίσεις και σχόλια δικά μου
«Είμαστε πανέτοιμοι να περάσουμε έναν νόμο στη Βουλή πριν κλείσει για τις εκλογές. Αναλόγως του τι θα αποφασίσουμε, είτε θα πάμε σε ένα πρόγραμμα, όπου θα νομοθετηθεί αργότερα το νέο Λύκειο, είτε θα νομοθετηθεί τώρα (δηλαδή δεν ξέρουμε τι θα κάνουμε αλλα οταν αποφασίζουμε θα δούμε και θα σάς ενημερώσουμε). Πρότασή μου είναι να πάμε γρήγορα, μιας και ο ίδιος ο νέος υπουργός έχει συμμετάσχει. Σε κάθε περίπτωση, τα παιδιά που φοιτούν σήμερα στην Α' Λυκείου θα δώσουν με μια μορφή του ισχύοντος συστήματος εξετάσεων, με λίγη αλλαγή στην ύλη( μάλλον εννοεί τις προόδους και τις πιθανότητες που μπήκαν φέτος--για αλλαγές διορθώσεις ούτε λόγος---ήταν φέτος όλα τόσο επιτυχημένα---ιδιαίτερα τα βιβλία


πηγή
Υπογραμμίσεις και σχόλια δικά μου
Re: ΥΛΗ Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ 2012-2013
ώρες διδασκαλίας Β λυκείου το 2012-2013
- Συνημμένα
-
- 2012_2013.pdf
- (209.79 KiB) Μεταφορτώθηκε 275 φορές
- alexandropoulos
- Δημοσιεύσεις: 357
- Εγγραφή: Παρ Απρ 03, 2009 8:30 pm
- Τοποθεσία: ΠΙΚΕΡΜΙ
- Επικοινωνία:
Re: ΥΛΗ Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ 2012-2013
ΚΟιτάζοντας τις ώρες δεν μπορώ να εντοπίσω αν θα είναι περισσότερες από τις φετεινές καθώς προστίθεται και το 2ωρο του project.
Οι ώρες καλά... με την ύλη τι γίνεται;;;
Η "φουκαριάρα' η τριγωνομετρία ;;;;
Οι ώρες καλά... με την ύλη τι γίνεται;;;
Η "φουκαριάρα' η τριγωνομετρία ;;;;
τελευταία επεξεργασία από alexandropoulos σε Τρί Απρ 03, 2012 11:10 pm, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
...ΤΗΝ ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑ ΠΟΥ ΧΑΝΕΙΣ
-
- Επιμελητής
- Δημοσιεύσεις: 5577
- Εγγραφή: Δευ Δεκ 22, 2008 2:16 pm
- Τοποθεσία: Χαλκίδα - Καρδίτσα
Re: ΥΛΗ Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ 2012-2013
Οι ώρες θα είναι λογικά οι ίδιες. Στη θέση του ''ΔΙκαίου '' που είναι 2 ώρες μπήκε το project .[Σ ιγά - σιγά όλο το Λύκειο(γιατί όχι και η χώρα
θα γίνουν project - οράτο !]
Μακάρι να βγει σε καλό.Ποιος δεν το θέλει ;
Για την τριγωνομετρία νομίζω ότι κάτι θα γίνει, ειδικά μετά και τη δική μας παρέμβαση ως mathematica.
Μπάμπης

Μακάρι να βγει σε καλό.Ποιος δεν το θέλει ;
Για την τριγωνομετρία νομίζω ότι κάτι θα γίνει, ειδικά μετά και τη δική μας παρέμβαση ως mathematica.
Μπάμπης
Re: ΥΛΗ Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ 2012-2013
Στην εισήγηση του ο κ.Θωμαίδης το Σάββατο στο Καλαμαρί είπε ότι έγινε φανερό στις αρμόδιες επιτροπές το πρόβλημα με την μείωση της ύλης στην τριγωνομετρία και μάλλον θα επανέλθουν κάποια κομμάτια της ύλης της.
Μαραντιδης Φωτης
- alexandropoulos
- Δημοσιεύσεις: 357
- Εγγραφή: Παρ Απρ 03, 2009 8:30 pm
- Τοποθεσία: ΠΙΚΕΡΜΙ
- Επικοινωνία:
Re: ΥΛΗ Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ 2012-2013
Τις μέτρησα και τις βρήκα σωστές..Μπάμπης Στεργίου έγραψε:Οι ώρες θα είναι λογικά οι ίδιες. Στη θέση του ''ΔΙκαίου '' που είναι 2 ώρες μπήκε το project .[Σ ιγά - σιγά όλο το Λύκειο(γιατί όχι και η χώραθα γίνουν project - οράτο !]
Μακάρι να βγει σε καλό.Ποιος δεν το θέλει ;
Για την τριγωνομετρία νομίζω ότι κάτι θα γίνει, ειδικά μετά και τη δική μας παρέμβαση ως mathematica.
Μπάμπης
Το δίκαιο εμφανίζεται ως εναλλακτική της φιλοσοφίας στη θεωρητική ή θα είναι μόνο το ένα από τα δύο;
Στο χέρι μας είναι να αρνηθούμΕ να Φιλικά
Νίκος
...ΤΗΝ ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑ ΠΟΥ ΧΑΝΕΙΣ
-
- Διευθύνον Μέλος
- Δημοσιεύσεις: 524
- Εγγραφή: Πέμ Ιαν 01, 2009 11:56 pm
Re: ΥΛΗ Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ 2012-2013
Τα περιεχόμενα του βιβλίου Άλγεβρας Β΄ Λυκείου 2012-2013 .
http://www.esos.gr/dimosia-ekpaidefsi/d ... 12-13.html
http://www.esos.gr/dimosia-ekpaidefsi/d ... 12-13.html
Never stop learning , because life never stops teaching.
Re: ΥΛΗ Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ 2012-2013
Λογική και αναμενόμενη η συγκεκριμένη κίνηση.
Να υποθέσω ότι με τη μείωση της ύλης από του χρόνου (έχει φύγει όλο το κεφάλαιο των ακολουθιών που μεταφέρθηκε στην Α') θα έχουμε μείωση εβδομαδιαίως των ορών διδασκαλίας της Άλγεβρας ή μήπως αύξηση της ύλης της τριγωνομετρίας ; (ημ2α κλπ...)
Να υποθέσω ότι με τη μείωση της ύλης από του χρόνου (έχει φύγει όλο το κεφάλαιο των ακολουθιών που μεταφέρθηκε στην Α') θα έχουμε μείωση εβδομαδιαίως των ορών διδασκαλίας της Άλγεβρας ή μήπως αύξηση της ύλης της τριγωνομετρίας ; (ημ2α κλπ...)
Μέλη σε σύνδεση
Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 5 επισκέπτες