EΞΕΤΑΣΤΕΑ ΥΛΗ 2013-14
Συντονιστής: spyros
- Καρδαμίτσης Σπύρος
- Επιμελητής
- Δημοσιεύσεις: 2337
- Εγγραφή: Κυρ Δεκ 21, 2008 11:14 pm
- Επικοινωνία:
EΞΕΤΑΣΤΕΑ ΥΛΗ 2013-14
Μόλις ήρθε στα σχολεία η εξεταστέα ύλη για το 2013-14 για την α λυκείου
αφαιρούνται οι συναρτήσεις (κεφάλαιο 7ο)
και θεωρήματα από τα 3ο και 4ο στην γεωμετρία
περίμεναν να τα διδάξουμε και μετά να τα βγάλουν!!!!! @#$%^&....
αφαιρούνται οι συναρτήσεις (κεφάλαιο 7ο)
και θεωρήματα από τα 3ο και 4ο στην γεωμετρία
περίμεναν να τα διδάξουμε και μετά να τα βγάλουν!!!!! @#$%^&....
- Συνημμένα
-
- ΕΞΕΤΑΣΤΕΑ ΥΛΗ 2014.doc
- (296.5 KiB) Μεταφορτώθηκε 579 φορές
Καρδαμίτσης Σπύρος
Re: EΞΕΤΑΣΤΕΑ ΥΛΗ 2013-14
Υποψιάζομαι ότι θα ακολουθήσουν κι άλλες εξαιρέσεις το επόμενο διάστημα. (ας ελπίσουμε εγκαίρως)
- Πρωτοπαπάς Λευτέρης
- Συντονιστής
- Δημοσιεύσεις: 2950
- Εγγραφή: Τετ Οκτ 14, 2009 12:20 am
- Τοποθεσία: Πετρούπολη, Αθήνα
- Επικοινωνία:
Re: EΞΕΤΑΣΤΕΑ ΥΛΗ 2013-14
Γνωρίζει κάποιος αν η ύλη που δημοσιεύεται είναι νόμιμη;
Έχω ακούσει ότι σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία για την Α΄ και Β΄ Λυκείου τίθεται θέμα 2/3 της διδακτέας.
Ισχύει;
Έχω ακούσει ότι σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία για την Α΄ και Β΄ Λυκείου τίθεται θέμα 2/3 της διδακτέας.
Ισχύει;
Κάθε πρόβλημα έχει μία τουλάχιστον λύση!!!
-
- Δημοσιεύσεις: 285
- Εγγραφή: Δευ Φεβ 14, 2011 11:44 pm
-
- Επιμελητής
- Δημοσιεύσεις: 5577
- Εγγραφή: Δευ Δεκ 22, 2008 2:16 pm
- Τοποθεσία: Χαλκίδα - Καρδίτσα
Re: EΞΕΤΑΣΤΕΑ ΥΛΗ 2013-14
Λευτέρη,Πρωτοπαπάς Λευτέρης έγραψε:Γνωρίζει κάποιος αν η ύλη που δημοσιεύεται είναι νόμιμη;
Έχω ακούσει ότι σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία για την Α΄ και Β΄ Λυκείου τίθεται θέμα 2/3 της διδακτέας.
Ισχύει;
το ίδιο το Υπουργείο την αποφασίζει. Καταλαβαίνω αυτό που λες, αλλά αν κάπου υπάρχει σύγκρουση διατάξεων, θα αλλάξουν την παλιά εγκύκλιο .
Τώρα, όσον αφορά την ύλη, πάλι διακρίνω ατολμία και αποξένωση από τη διδακτική πράξη :
- Στην άλγεβρα δεν αφαιρέθηκε στην ουσία τίποτα (πρόκειται για δυο διδακτικές ώρες )
- Στη γεωμετρία τα θεωρήματα που μένουν είναι πάλι πολλά ! Θα έπρεπε από τώρα να εξαιρεθούν από την εξεταστέα ύλη τουλάχιστον οι αποδείξεις :
Όλων θεωρημάτων στην παραλληλία(πλην του αθροίσματος γωνιών τριγώνου) - το έγκεντρο - το περίκεντρο - το ορθόκεντρο- το βαρύκεντρο - η διάμεσος τραπεζίου - η εγγεγραμμένη γωνία - τα εγγράψιμα και τα κριτήρια εγγραψιμότητας.
Είναι αδύνατο για έναν μαθητή να μάθει τις αποδείξεις αυτές σε ένα απόγευμα, ειδικά αν δεν είναι πολύ καλός στα μαθηματικά . Είναι φυσικά προφανές ότι αν το θέμα της θεωρίας το συντάσσει το σχολείο, δεν τίθεται ζήτημα, αφού άτυπα οι καθηγητές μπορούν να αφαιρέσουν και άλλες αποδείξεις.
Κάθε αρχή όμως και δύσκολη. Η πράξη θα δείξει που θα ισορροπήσει το σύστημα.
Μπάμπης
-
- Επιμελητής
- Δημοσιεύσεις: 1214
- Εγγραφή: Τετ Δεκ 31, 2008 8:07 pm
- Τοποθεσία: ΗΡΑΚΛΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ
Re: EΞΕΤΑΣΤΕΑ ΥΛΗ 2013-14
Πραγματικά είναι απαράδεκτο να έρχονται οδηγίες για την ύλη ετούτη την ώρα που μετράμε αντίστροφα για τη λήξη της σχολικής χρονιάς. Δεν με εκπλήσσει καθόλου όμως. Τα δείγματα γραφής των κυβερνώντων μας έχουν δείξει ότι βαδίζουν στη λογική του ότι προκύψει και όποτε αυτό μας προκύψει. Δυστυχώς οι κατά καιρούς προτάσεις της ΕΜΕ που προκύπτουν από συζητήσεις επί συζητήσεων σε συνέδρια και επιτροπές δεν εισακούονται για διάφορους λόγους. Δεν γνωρίζω τι άλλο έχουν να δούνε τα μάτια μας μέχρι τον Ιούνιο.
Οι συνδικαλιστές μας επιμένουν στη λογική της στείρας άρνησης σε όλα χωρίς να προτείνουν τίποτα συγκεκριμένο για την ουσιαστική βελτίωση της παρεχόμενης δημόσιας εκπαίδευσης.
Νομίζω είναι καιρός να βγούμε μπροστά και να προτείνουμε με επιχειρήματα την σχετική μείωση της ύλης, (αφαιρώντας για παράδειγμα και άλλες αποδείξεις θεωρίας) και επικεντρωνόμενοι στα πιο σημαντικά σημεία της ύλης τα οποία θα προτείνουμε από τα αντίστοιχα βιβλία άλγεβρας και γεωμετρίας. Και φυσικά να καθοριστεί άμεσα η δομή της ύλης για όλες τις τάξεις του Νέου Λυκειου, από την αρχή της νέας χρονιάς.
Οι συνδικαλιστές μας επιμένουν στη λογική της στείρας άρνησης σε όλα χωρίς να προτείνουν τίποτα συγκεκριμένο για την ουσιαστική βελτίωση της παρεχόμενης δημόσιας εκπαίδευσης.
Νομίζω είναι καιρός να βγούμε μπροστά και να προτείνουμε με επιχειρήματα την σχετική μείωση της ύλης, (αφαιρώντας για παράδειγμα και άλλες αποδείξεις θεωρίας) και επικεντρωνόμενοι στα πιο σημαντικά σημεία της ύλης τα οποία θα προτείνουμε από τα αντίστοιχα βιβλία άλγεβρας και γεωμετρίας. Και φυσικά να καθοριστεί άμεσα η δομή της ύλης για όλες τις τάξεις του Νέου Λυκειου, από την αρχή της νέας χρονιάς.
- nsmavrogiannis
- Επιμελητής
- Δημοσιεύσεις: 4479
- Εγγραφή: Σάβ Δεκ 20, 2008 7:13 pm
- Τοποθεσία: Αθήνα
- Επικοινωνία:
Re: EΞΕΤΑΣΤΕΑ ΥΛΗ 2013-14
Φυσικά και θα συμφωνήσω ότι είναι απαράδεκτο να στέλνονται οδηγίες λίγο μετά το μέσον της χρονιάς.
Ωστόσο διαφωνώ με το αίτημα για λιγότερη ύλη. Κανονικά πρέπει ό,τι διδάσκεται (και δεν νοείται να διδάσκεται, ιδίως, Γεωμετρία χωρίς αποδείξεις) να μπορεί να εξεταστεί. Οι εξετάσεις, κυριότατα οι τελικές, πρέπει να αποτυπώνουν όσο πιο καλά γίνεται τις γνώσεις και τις ικανότητες των μαθητών, την επιμέλεια και την εργασία τους. Δε νοείται επομένως να είναι δειγματοληπτικού τύπου. Η μάθηση διαφέρει από την δίοδο από το τελωνείο.
Το τι ακριβώς τελικά θα εξεταστεί και που θα δοθεί έμφαση: Ας το αποφασίσει ο δάσκαλος χωρίς να το ανακοινώσει.
Το τι ακριβώς θα διαβαστεί και που θα δοθεί έμφαση: Ας το αποφασίσει ο μαθητής. Αν τον ενδιαφέουν τα Μαθηματικά ας διαβάσει περισσότερο αυτά και λιγότερο κάτι άλλο. Αν τον ενδιαφέρει το κάτι άλλο ας διαβάσει περισσότερο αυτό και λιγότερο Μαθηματικά. Αν δεν τον ενδαφέρει τίποτε ας διαβάσει λίγο απ΄όλα.
Δεν νομίζουμε ότι είναι καιρός να απαγκιστρωθούμε από την λογική των μειώσεων της ύλης (που εν τέλει είναι εκπτώσεις) και την λογική της κατασκευής αρίστων μαθητών που κολυμπούν με άνεση μεν σε μία σταλίτσα ύλη δε;
Τώρα όσον αφορά την εξέταση της θεωρίας αυτή είναι πράγματι προβληματική. Η εξέταση του τύπου ορισμός-θεώρημα ευνοεί την αποστήθιση ενώ η νεόκοπη με τα Σ-Λ (προσωπικά δεν την χρησιμοποιώ σε εξετάσεις) ευνοεί την απάτη. Φυσικά υπάρχουν και άλλοι τρόποι να εξετάσει κάποιος αν η θεωρία έγινε κατανοητή αλλά μάλλον πρόκειται για θέμα που υπερβαίνει τα στάνταρ κατανόησης όσων κανονίζουν τα περί μαθηματικής εκπαίδευσης (για τους οποιούς πάντα αναρρωτιέμαι αν όντως είναι μαθηματικοί).
Έτσι δεν συνυπογράφω το αίτημα μείωσης της ύλης. Απεναντίας με χαρά θα έβαζα την υπογραφή μου στο αίτημα να διδάσκεται κανονικά και να εξετάζεται κανονικά το κεφάλαιο 7 της Γεωμετρίας. Για την επαναφορά της σε υπερορία τριγωνομετρίας έχουμε ξαναμιλήσει.
Μαυρογιάννης
Ωστόσο διαφωνώ με το αίτημα για λιγότερη ύλη. Κανονικά πρέπει ό,τι διδάσκεται (και δεν νοείται να διδάσκεται, ιδίως, Γεωμετρία χωρίς αποδείξεις) να μπορεί να εξεταστεί. Οι εξετάσεις, κυριότατα οι τελικές, πρέπει να αποτυπώνουν όσο πιο καλά γίνεται τις γνώσεις και τις ικανότητες των μαθητών, την επιμέλεια και την εργασία τους. Δε νοείται επομένως να είναι δειγματοληπτικού τύπου. Η μάθηση διαφέρει από την δίοδο από το τελωνείο.
Το τι ακριβώς τελικά θα εξεταστεί και που θα δοθεί έμφαση: Ας το αποφασίσει ο δάσκαλος χωρίς να το ανακοινώσει.
Το τι ακριβώς θα διαβαστεί και που θα δοθεί έμφαση: Ας το αποφασίσει ο μαθητής. Αν τον ενδιαφέουν τα Μαθηματικά ας διαβάσει περισσότερο αυτά και λιγότερο κάτι άλλο. Αν τον ενδιαφέρει το κάτι άλλο ας διαβάσει περισσότερο αυτό και λιγότερο Μαθηματικά. Αν δεν τον ενδαφέρει τίποτε ας διαβάσει λίγο απ΄όλα.
Δεν νομίζουμε ότι είναι καιρός να απαγκιστρωθούμε από την λογική των μειώσεων της ύλης (που εν τέλει είναι εκπτώσεις) και την λογική της κατασκευής αρίστων μαθητών που κολυμπούν με άνεση μεν σε μία σταλίτσα ύλη δε;
Τώρα όσον αφορά την εξέταση της θεωρίας αυτή είναι πράγματι προβληματική. Η εξέταση του τύπου ορισμός-θεώρημα ευνοεί την αποστήθιση ενώ η νεόκοπη με τα Σ-Λ (προσωπικά δεν την χρησιμοποιώ σε εξετάσεις) ευνοεί την απάτη. Φυσικά υπάρχουν και άλλοι τρόποι να εξετάσει κάποιος αν η θεωρία έγινε κατανοητή αλλά μάλλον πρόκειται για θέμα που υπερβαίνει τα στάνταρ κατανόησης όσων κανονίζουν τα περί μαθηματικής εκπαίδευσης (για τους οποιούς πάντα αναρρωτιέμαι αν όντως είναι μαθηματικοί).
Έτσι δεν συνυπογράφω το αίτημα μείωσης της ύλης. Απεναντίας με χαρά θα έβαζα την υπογραφή μου στο αίτημα να διδάσκεται κανονικά και να εξετάζεται κανονικά το κεφάλαιο 7 της Γεωμετρίας. Για την επαναφορά της σε υπερορία τριγωνομετρίας έχουμε ξαναμιλήσει.
Μαυρογιάννης
Αν κανείς δεν ελπίζει, δεν θα βρεί το ανέλπιστο, οι δρόμοι για το ανεξερεύνητο θα είναι κλειστοί.
Ηράκλειτος
Ηράκλειτος
Re: EΞΕΤΑΣΤΕΑ ΥΛΗ 2013-14
Η κοπτοραπτική των τελευταίων χρόνων με ο,τι αυτό συνεπάγεται, δεν πρέπει να χει ξαναγίνει σε αλλη χώρα! Είμαστε παγκόσμια πρωτοτυπία!
- polysot
- Επιμελητής
- Δημοσιεύσεις: 2600
- Εγγραφή: Δευ Οκτ 19, 2009 11:43 pm
- Τοποθεσία: Όπου βρω ενδιαφέρουσες προσωπικότητες...
- Επικοινωνία:
Re: EΞΕΤΑΣΤΕΑ ΥΛΗ 2013-14
Οι ώρες πρέπει να αυξηθούν και όχι να μειωθεί η ύλη!!!
Ένα κάρο σαχλαμάρες κάνουν 35 ώρες τα παιδιά και σκέφτονται ελάχιστα!!!
Όχι να βγάλουμε και όλες τις αποδείξεις...
Αλλά φυσικά τι εξυπηρετεί τη σημερινή μνημονιακή κοινωνία: κριτική σκέψη - παραγωγή ή κατανάλωση έτοιμων προϊόντων;
Ένα κάρο σαχλαμάρες κάνουν 35 ώρες τα παιδιά και σκέφτονται ελάχιστα!!!
Όχι να βγάλουμε και όλες τις αποδείξεις...
Αλλά φυσικά τι εξυπηρετεί τη σημερινή μνημονιακή κοινωνία: κριτική σκέψη - παραγωγή ή κατανάλωση έτοιμων προϊόντων;
Σωτήρης Δ. Χασάπης
Ζήσε τα μαθηματικά σου!
-----------------------------
"There is a scientific taste just as there is a literary or artistic one", Renan
"The journey of a thousand miles begins with one step.", Lao Tzu
Ζήσε τα μαθηματικά σου!
-----------------------------
"There is a scientific taste just as there is a literary or artistic one", Renan
"The journey of a thousand miles begins with one step.", Lao Tzu
- Πρωτοπαπάς Λευτέρης
- Συντονιστής
- Δημοσιεύσεις: 2950
- Εγγραφή: Τετ Οκτ 14, 2009 12:20 am
- Τοποθεσία: Πετρούπολη, Αθήνα
- Επικοινωνία:
Re: EΞΕΤΑΣΤΕΑ ΥΛΗ 2013-14
Νομίζω ότι η παραπάνω φράση του Σωτήρη είναι αυτή που εκφράζει τον καθένα από εμάς.polysot έγραψε:Οι ώρες πρέπει να αυξηθούν και όχι να μειωθεί η ύλη!!!
Να ταυτίζεται η διδακτέα και η εξεταστέα ύλη.
Να έχεις όμως το χρόνο να κάνεις σωστά την ύλη!!!
Μπορεί κανείς μας να κάνει όλες τις ασκήσεις του σχολικού στον πίνακα;
Ακόμα και αν μπορούσαμε, θα ήταν έτοιμοι οι μαθητές μας για εξετάσεις μόνο με αυτές τις ασκήσεις;
Προφανώς και όχι!!!
Επομένως πρέπει να κάνουμε και άλλες.
Χρόνο χρειαζόμαστε, αλλά δεν τον έχουμε!!!
Κάθε πρόβλημα έχει μία τουλάχιστον λύση!!!
-
- Επιμελητής
- Δημοσιεύσεις: 5577
- Εγγραφή: Δευ Δεκ 22, 2008 2:16 pm
- Τοποθεσία: Χαλκίδα - Καρδίτσα
Re: EΞΕΤΑΣΤΕΑ ΥΛΗ 2013-14
Έχω την εντύπωση ότι οι ώρες διδασκαλίας είναι δεδομένες και μάλλον δύσκολα θα αλλάξουν προς τα πάνω. Σκεφτείτε ότι στην Α΄ Λυκείου έχουμε 2 ώρες για την γεωμετρία και 3 για την πολιτική παιδεία !
- Εξακολουθώ να πιστεύω ότι στα μαθηματικά ο εξαναγκασμός να μαθαίνει το παιδί αποδείξεις χωρίς διδακτική σημασία(σε σπουδαία έστω θεωρήματα), δεν αντανακλά την ουσία του μαθήματος.Φυσικά ο καθηγητής να διδάσκει όσες περισσότερες γίνεται, αλλά η εξέταση είναι άλλο πράγμα.
- Στην Α΄Λυκείου ο μαθητής έχει στη Γεωμετρία να μάθει ( μάλλον να αποστηθίσει) 30 θεωρήματα, πολλά από τα οποία είναι τελείως ακατάλληλα.Ρωτάω : Αυτό δεν ευνοεί την παπαγαλία , τη στιγμή μάλιστα που υπάρχει το 10 ως προϋπόθεση για την προαγωγή ; Τι ουσιαστικό θα προσδίδαμε στο μάθημα της Γεωμετρίας, αν ο μαθητής είχε και την απομνημόνευση των κριτηρίων ισότητας τριγώνων ή ακόμα και των άλλων θεωρημάτων που αφαιρέθηκαν οι αποδείξεις τους ; Το μάθημα κοντεύει έτσι πιο πολύ να μοιάζει με αυτό της Ιστορίας, παρά με μαθηματικά.
- Συμμερίζομαι την άποψη πολλών από εσάς : Όλη η διδακτέα ύλη πρέπει να είναι εξεταστέα,όσον αφορά τις ασκήσεις.Η θεωρία που περιέχεται στο βιβλίο πρέπει να διδάσκεται και να αναλύεται όλη. Νομίζω όμως ότι , μαθηματικά τουλάχιστον , η εξέταση της θεωρίας πρέπει να είναι σε λογικά πλαίσια και περιορισμένη. Μιλάμε κυρίως για τη Γεωμετρία, διότι στα άλλα μαθήματα και σε όλες τις τάξεις τα θεωρήματα με απόδειξη είναι περίπου 10 και κανονικά ένας μαθητής μπορεί να τα μάθει , αν φυσικά η απόδειξή τους δεν είναι τεχνικής και μόνον φύσεως.
- Αν επιθυμούμε να ανεβάσουμε το επίπεδο μάθησης στην Α΄Λυκείου πρέπει ή να καθιερωθεί μια γενική εξέταση στο τέλος της Γ' Γυμνασίου, ώστε στα ΓΕΛ να μην εγγράφονται μαθητές με πολύ βασικές ελλείψεις ή το κάθε Λύκειο να διενεργεί εξετάσεις εισαγωγής, ώστε να αποφασίζει ποιους μαθητές θα επιλέξει. Το δεύτερο ακούγεται πιο Δημοκρατικό, αλλά το πρώτο είναι πιο εύκολο και πιο δίκαιο . Α! Υπάρχει και η λύση στα 5 μαθήματα(άλγεβρα, γεωμετρία, αρχαία, φυσική, χημεία) να χωριστούν οι μαθητές σε επίπεδα, αλλά αν το ακούσουν αυτό μερικοί, θα εξεγερθούν (αν και επιτρέπεται για τα αγγλικά στα γυμνάσια, από όσο ξέρω).
Όπως και να έχει το ζήτημα, πρέπει κάποια στιγμή η πολιτεία να ξεκαθαρίσει , πόση ύλη , ποια και με τι ρυθμό μπορεί να μάθει ένας μαθητής σε ένα χρόνο. Και αυτό σε όλα τα μαθήματα . Από εκεί και μετά, ό,τι μείνει στο σχολικό βιβλίο πρέπει να διδάσκεται και να εξετάζεται.
Αποδείξεις θεωρημάτων που δεν μπορούν να γίνουν στη σχολική τάξη ή είναι πολύ δύσκολες και ξεφεύγουν από το σκοπό του μαθήματος ,δεν πρέπέι καν να αναφέρονται στον κυρίως κορμό, μπορούν να μπαίνουν στο τέλος των σχολικών βιβλίων, στο παράρτημα, για να τις διαβάζει όποιος θέλει.
Το ξανελέμε : υπάρχει τρόπος για μεγάλες και ανέξοδες βελτιώσεις , χρειάζεται όμως σχεδιασμός και απόφαση. Δυστυχώς λείπουν και τα δύο !
Μπάμπης
- Εξακολουθώ να πιστεύω ότι στα μαθηματικά ο εξαναγκασμός να μαθαίνει το παιδί αποδείξεις χωρίς διδακτική σημασία(σε σπουδαία έστω θεωρήματα), δεν αντανακλά την ουσία του μαθήματος.Φυσικά ο καθηγητής να διδάσκει όσες περισσότερες γίνεται, αλλά η εξέταση είναι άλλο πράγμα.
- Στην Α΄Λυκείου ο μαθητής έχει στη Γεωμετρία να μάθει ( μάλλον να αποστηθίσει) 30 θεωρήματα, πολλά από τα οποία είναι τελείως ακατάλληλα.Ρωτάω : Αυτό δεν ευνοεί την παπαγαλία , τη στιγμή μάλιστα που υπάρχει το 10 ως προϋπόθεση για την προαγωγή ; Τι ουσιαστικό θα προσδίδαμε στο μάθημα της Γεωμετρίας, αν ο μαθητής είχε και την απομνημόνευση των κριτηρίων ισότητας τριγώνων ή ακόμα και των άλλων θεωρημάτων που αφαιρέθηκαν οι αποδείξεις τους ; Το μάθημα κοντεύει έτσι πιο πολύ να μοιάζει με αυτό της Ιστορίας, παρά με μαθηματικά.
- Συμμερίζομαι την άποψη πολλών από εσάς : Όλη η διδακτέα ύλη πρέπει να είναι εξεταστέα,όσον αφορά τις ασκήσεις.Η θεωρία που περιέχεται στο βιβλίο πρέπει να διδάσκεται και να αναλύεται όλη. Νομίζω όμως ότι , μαθηματικά τουλάχιστον , η εξέταση της θεωρίας πρέπει να είναι σε λογικά πλαίσια και περιορισμένη. Μιλάμε κυρίως για τη Γεωμετρία, διότι στα άλλα μαθήματα και σε όλες τις τάξεις τα θεωρήματα με απόδειξη είναι περίπου 10 και κανονικά ένας μαθητής μπορεί να τα μάθει , αν φυσικά η απόδειξή τους δεν είναι τεχνικής και μόνον φύσεως.
- Αν επιθυμούμε να ανεβάσουμε το επίπεδο μάθησης στην Α΄Λυκείου πρέπει ή να καθιερωθεί μια γενική εξέταση στο τέλος της Γ' Γυμνασίου, ώστε στα ΓΕΛ να μην εγγράφονται μαθητές με πολύ βασικές ελλείψεις ή το κάθε Λύκειο να διενεργεί εξετάσεις εισαγωγής, ώστε να αποφασίζει ποιους μαθητές θα επιλέξει. Το δεύτερο ακούγεται πιο Δημοκρατικό, αλλά το πρώτο είναι πιο εύκολο και πιο δίκαιο . Α! Υπάρχει και η λύση στα 5 μαθήματα(άλγεβρα, γεωμετρία, αρχαία, φυσική, χημεία) να χωριστούν οι μαθητές σε επίπεδα, αλλά αν το ακούσουν αυτό μερικοί, θα εξεγερθούν (αν και επιτρέπεται για τα αγγλικά στα γυμνάσια, από όσο ξέρω).
Όπως και να έχει το ζήτημα, πρέπει κάποια στιγμή η πολιτεία να ξεκαθαρίσει , πόση ύλη , ποια και με τι ρυθμό μπορεί να μάθει ένας μαθητής σε ένα χρόνο. Και αυτό σε όλα τα μαθήματα . Από εκεί και μετά, ό,τι μείνει στο σχολικό βιβλίο πρέπει να διδάσκεται και να εξετάζεται.
Αποδείξεις θεωρημάτων που δεν μπορούν να γίνουν στη σχολική τάξη ή είναι πολύ δύσκολες και ξεφεύγουν από το σκοπό του μαθήματος ,δεν πρέπέι καν να αναφέρονται στον κυρίως κορμό, μπορούν να μπαίνουν στο τέλος των σχολικών βιβλίων, στο παράρτημα, για να τις διαβάζει όποιος θέλει.
Το ξανελέμε : υπάρχει τρόπος για μεγάλες και ανέξοδες βελτιώσεις , χρειάζεται όμως σχεδιασμός και απόφαση. Δυστυχώς λείπουν και τα δύο !
Μπάμπης
Re: EΞΕΤΑΣΤΕΑ ΥΛΗ 2013-14
Αν επιθυμούμε να ανεβάσουμε το επίπεδο μάθησης στην Α΄Λυκείου πρέπει ή να καθιερωθεί μια γενική εξέταση στο τέλος της Γ' Γυμνασίου, ώστε στα ΓΕΛ να μην εγγράφονται μαθητές με πολύ βασικές ελλείψεις ή το κάθε Λύκειο να διενεργεί εξετάσεις εισαγωγής, ώστε να αποφασίζει ποιους μαθητές θα επιλέξει. Το δεύτερο ακούγεται πιο Δημοκρατικό, αλλά το πρώτο είναι πιο εύκολο και πιο δίκαιο . Α! Υπάρχει και η λύση στα 5 μαθήματα(άλγεβρα, γεωμετρία, αρχαία, φυσική, χημεία) να χωριστούν οι μαθητές σε επίπεδα, αλλά αν το ακούσουν αυτό μερικοί, θα εξεγερθούν (αν και επιτρέπεται για τα αγγλικά στα γυμνάσια, από όσο ξέρω






Μαραντιδης Φωτης
- Christos.N
- Δημοσιεύσεις: 2122
- Εγγραφή: Πέμ Νοέμ 26, 2009 2:28 pm
- Τοποθεσία: Ίλιον
Re: EΞΕΤΑΣΤΕΑ ΥΛΗ 2013-14
Το ζητούμενο κατά την προσωπική μου άποψη, δεν είναι ένα λύκειο προθάλαμος για την τριτοβάθμια εκπαίδευση. Το ζητούμενο στην δομή μιας εκπαίδευσης είναι η ουσιαστική γνώση που μπορεί να αποκτηθεί από τους μαθητές. Ορισμένες πρακτικές οδηγούν απόλυτα σε κάποια μορφή ιεραρχίας βάζοντας έναν πήχη , με αυτόν τον τρόπο λειτουργούν και οι πανελλήνιες εξετάσεις στην Γ' Λυκείου, αποδίδει πραγματικά αυτή η μέθοδος ;
Συμφωνώ πάρα πολύ με την άποψη ότι πολλά προβλήματα θα έλυνε μια διάκριση σε αρχάριους -προχωρημένους στα μαθηματικά, θα ήταν ουσιώδη και πρακτική, ουσιώδη γιατί δίνει αξία στις ικανότητες των πολλών και πρακτική γιατί δέχεται κατ' αρχήν ένα πρόβλημα και δίνει λύση σε αυτό. Η δημοκρατία πρέπει να έχει επιλογές ,πολλές επιλογές και όχι διαχωρισμούς, οι τελευταίοι ανήκουν σε ελιτίστικες πρακτικές που αγνοούν την ιστορική ανάγκη. Αλλά το πρόβλημα που εντοπίζεται στο λύκειο δεν είναι πρόβλημα του λυκείου , πρέπει να πάμε πιο πίσω πολύ πιο πίσω. Είναι δυνατόν τα παιδιά στην Α' Γυμνασίου να μην μπορούν να χαράξουν έναν κύκλο; ένα ύψος; να κατασκευάσουν με όργανα την μεσοκάθετο;
Όσο για την εξεταστέα - διδακτέα ύλη, από την στιγμή πού δίνουν στον διδάσκοντα την ευχέρεια να επιλέξει την θεωρία που θέλει να εξετάσει, όπως και μια άσκηση, λύνεται κάπως ένας γρίφος στο πρόβλημα, νομίζω είναι εύκολο να φανταστούμε την κατάληξη - κατάντια. Αλλά πάλι αρκεί το σχολικό να βοηθήσει τους μαθητές από εκεί και πέρα, είναι κατάλληλο να αντιμετωπίσει πληθώρα συνδυαστικών θεμάτων, έχει στόχευση σε αυτό; Υπάρχει κάποια φιλοσοφία που να γίνεται αντιληπτή από τον αναγνώστη;
Η διαπίστωση μου καταλήγει σε πολλά συμπεράσματα, ένα από αυτά το ανάφερα ήδη.
Συμφωνώ πάρα πολύ με την άποψη ότι πολλά προβλήματα θα έλυνε μια διάκριση σε αρχάριους -προχωρημένους στα μαθηματικά, θα ήταν ουσιώδη και πρακτική, ουσιώδη γιατί δίνει αξία στις ικανότητες των πολλών και πρακτική γιατί δέχεται κατ' αρχήν ένα πρόβλημα και δίνει λύση σε αυτό. Η δημοκρατία πρέπει να έχει επιλογές ,πολλές επιλογές και όχι διαχωρισμούς, οι τελευταίοι ανήκουν σε ελιτίστικες πρακτικές που αγνοούν την ιστορική ανάγκη. Αλλά το πρόβλημα που εντοπίζεται στο λύκειο δεν είναι πρόβλημα του λυκείου , πρέπει να πάμε πιο πίσω πολύ πιο πίσω. Είναι δυνατόν τα παιδιά στην Α' Γυμνασίου να μην μπορούν να χαράξουν έναν κύκλο; ένα ύψος; να κατασκευάσουν με όργανα την μεσοκάθετο;
Όσο για την εξεταστέα - διδακτέα ύλη, από την στιγμή πού δίνουν στον διδάσκοντα την ευχέρεια να επιλέξει την θεωρία που θέλει να εξετάσει, όπως και μια άσκηση, λύνεται κάπως ένας γρίφος στο πρόβλημα, νομίζω είναι εύκολο να φανταστούμε την κατάληξη - κατάντια. Αλλά πάλι αρκεί το σχολικό να βοηθήσει τους μαθητές από εκεί και πέρα, είναι κατάλληλο να αντιμετωπίσει πληθώρα συνδυαστικών θεμάτων, έχει στόχευση σε αυτό; Υπάρχει κάποια φιλοσοφία που να γίνεται αντιληπτή από τον αναγνώστη;
Η διαπίστωση μου καταλήγει σε πολλά συμπεράσματα, ένα από αυτά το ανάφερα ήδη.
Χρήστος Ντάβας
Wir müssen wissen — wir werden wissen! D.Hilbert
Wir müssen wissen — wir werden wissen! D.Hilbert
Re: EΞΕΤΑΣΤΕΑ ΥΛΗ 2013-14
Καλησπέρα
Οι γεωμετρικές κατασκευές που είναι στην εξεταστέα ύλη της Α Λυκείου τις διδάσκουμε κανονικά ; μήπως θεωρούνται γνωστές από το Γυμνάσιο και τις βγάζουμε από την διδακτέα και εξεταστέα ύλη ; Τι γίνεται τώρα με την Τράπεζα θεμάτων που μπορεί να επιλεγεί θέμα με γεωμετρική κατασκευή τριγώνου ;
Πιστεύω ότι ο μέτριος μαθητής ΔΕΝ μπορεί να κατανοήσει τις αποδείξεις σε ορθόκεντρο ,περίκεντρο,βαρύκεντρο ,ακόμη και στις ιδιότητες των παράλληλων ευθειών που χρειάζεται άτοπο απαγωγή .
Γιάννης
Οι γεωμετρικές κατασκευές που είναι στην εξεταστέα ύλη της Α Λυκείου τις διδάσκουμε κανονικά ; μήπως θεωρούνται γνωστές από το Γυμνάσιο και τις βγάζουμε από την διδακτέα και εξεταστέα ύλη ; Τι γίνεται τώρα με την Τράπεζα θεμάτων που μπορεί να επιλεγεί θέμα με γεωμετρική κατασκευή τριγώνου ;
Πιστεύω ότι ο μέτριος μαθητής ΔΕΝ μπορεί να κατανοήσει τις αποδείξεις σε ορθόκεντρο ,περίκεντρο,βαρύκεντρο ,ακόμη και στις ιδιότητες των παράλληλων ευθειών που χρειάζεται άτοπο απαγωγή .
Γιάννης
α. Η δυσκολία με κάνει δυνατότερο.
β. Όταν πέφτεις να έχεις τη δύναμη να σηκώνεσαι.
β. Όταν πέφτεις να έχεις τη δύναμη να σηκώνεσαι.
-
- Επιμελητής
- Δημοσιεύσεις: 5577
- Εγγραφή: Δευ Δεκ 22, 2008 2:16 pm
- Τοποθεσία: Χαλκίδα - Καρδίτσα
Re: EΞΕΤΑΣΤΕΑ ΥΛΗ 2013-14
Γιάννη, έτσι είναι.Η παιδεία έχει πολλά ζητήματα να λύσει κι αυτό είναι μια ακόμα μεγάλη πρόκληση !STOPJOHN έγραψε:Καλησπέρα
Οι γεωμετρικές κατασκευές που είναι στην εξεταστέα ύλη της Α Λυκείου τις διδάσκουμε κανονικά ; μήπως θεωρούνται γνωστές από το Γυμνάσιο και τις βγάζουμε από την διδακτέα και εξεταστέα ύλη ; Τι γίνεται τώρα με την Τράπεζα θεμάτων που μπορεί να επιλεγεί θέμα με γεωμετρική κατασκευή τριγώνου ;
Πιστεύω ότι ο μέτριος μαθητής ΔΕΝ μπορεί να κατανοήσει τις αποδείξεις σε ορθόκεντρο ,περίκεντρο,βαρύκεντρο ,ακόμη και στις ιδιότητες των παράλληλων ευθειών που χρειάζεται άτοπο απαγωγή .
Γιάννης
Αλλά αφού έχουμε ανοίξει νέο γενικό προβληματισμό, ας θυμηθούμε μερικές διαπιστώσεις :
α) Ως χώρα ποτέ μέχρι τώρα δεν είχαμε πρόβλημα σχετικά με το επίπεδο γνώσεων που αποκτά ένας μέσος μαθητής κατά την αποφοίτησή του, ιδιαίτερα στα μαθηματικά.Αυτό το έχουν αποδείξει χιλιάδες μαθητές που πήγαν σε ξένα Πανεπιστήμια, είτε ως μεταπτυχιακοί φοιτητές, είτε επειδή απέτυχαν στις εδώ εξετάσεις. Αυτό δεν είναι όμως αποτέλεσμα της καλής δημόσιας παιδείας , της μεγάλης ύλης ή των δύσκολων βιβλίων. Μάλλον δείχνει να είναι αποτέλεσμα των σκληρών εξετάσεων για την εισαγωγή στα ΑΕΙ , αλλά όχι μόνον. Ο κυριότερος παράγοντας είναι η μεγάλη, έως παθολογική θα έλεγα, αγάπη των ελλήνων γονιών να σπουδάσουν τα παιδιά τους, κάνοντας για το σκοπό αυτό μέχρι και την έσχατη δυνατή οικονομική θυσία.Έτσι, στην χώρα μας γιγαντώθηκε η παράλληλη εκπαίδευση - ο φροντιστηριακός χώρος- που άλλοτε λειτουργεί θετικά υπέρ του σχολείου και άλλοτε όχι. Η θετική προσφορά είναι ότι ανυψώνει το γνωστικό τομέα του μαθητή, η αρνητική πλευρά όμως συνίσταται στο ότι ο μαθητής διχάζεται, δεν μπορεί να αντιληφθεί τον πολλαπλό ρόλο του Σχολείου, κουράζεται υπερβολικά κάνοντας συγχρόνως δύο σχολεία και συχνά κάνει κάνει κατάχρηση και των δύο δυνατοτήτων, αφού δεν μελετά ούτε για το σχολείο ούτε για το φροντιστήριο.
β) Κανένας δεν μπορεί με στοιχεία να αποδείξει ότι η τεράστια ικονομική κρίση στη χώρα οφείλεται στη χαμηλή επίδοση των Ελλήνων μαθητών σε κάποιο μάθημα, ειδικά στα θετικά μαθήματα. Επομένως δεν έχει νόημα να θέλουμε να συνδυάσουμε την έξοδο από την κρίση με την επιβολή σκληρών ή εντατικών μεθόδων διδασκαλίας, προαγωγής και εισαγωγής των μαθητών μας στα ΑΕΙ. Αυτό που είναι σίγουρο όμως είναι ότι η παιδεία και η εκπαίδευση θέλουν νέο προσανατολισμό. Στον τομέα της παραγωγής πρέπει να δημιουργούμε άτομα με δεξιότητες και κατάρτιση, στον δε τομέα της κοινωνίας πρέπει να δημιουργούμε πολίτες με κρίση, με υπευθυνότητα, με περιβαλλοντική συνείδηση, με αξίες και γενικά με υψηλό μορφωτικό επίπεδο. Και στα δύο αυτά πεδία η εκπαίδευσή μας τα τελευταία 50 χρόνια απέτυχε ! Από τη μια μεριά η ανεξέλεγκτη σε αριθμό εισαγωγή φοιτητών στα ΑΕΙ είχε ως αποτέλεσμα τα πανεπιστήμια να υποβαθμιστούν, η καλλιέργεια από την άλλη πολιτιστικών αγαθών στη χώρα εξαφανίστηκε μέσα από την ισοπέδωση και τον ψευτοευδαιμονισμό, με αποτέλεσμα να επέλθει σύγχιση συνείδησης, αδιαφορία, έλλειψη σεβασμού από όλους προς όλα, Θεσμούς, Κράτος, Διανόηση.
γ) Η Ελλάδα έχει χρέος να κάνει τολμηρά βήματα σε όλους τους τομείς.Βλέπω όμως ότι ακόμα και εκεί που δε χρειάζεται οικονομική στήριξη, γίνονται λάθος επιλογές. Το βλέπουμε στο χώρο μας, όπου μπορούμε να έχουμε άποψη. Αντί να συντάξουμε νέα αναλυτικά προγράμματα, πάνω σε αυτά να γράψουμε νέα , απλά, ζυγισμένα και άρτια σχολικά εγχειρίδεια, να καθορίσουμε δίκαια τα ωρολόγια προγράμματα, να θεσπίσουμε ένα αξιόπιστο και σταθερό σύστημα εισαγωγής στις Σχολές και να πλαισιώσουμε όλο το εκπαιδευτικό σύστημα με σοβαρότητα, καλή διοίκηση, σωστούς δασκάλους και σύγχρονα σχολεία, εξαντλούμαστε ως κοινότητα και κράτος με επιλογές όπως η Τράπεζα θεμάτων και άλλα ανόητα ζητήματα, για τα οποία δεν έχει κανένας διάλογος, δεν ρωτήθηκε κανένας, δεν έχει κανένας σχεδιασμός, καμία συζήτηση και όλα φαίνεται να είναι μια τρελή κούρσα προχειρότητας. Εμείς εδώ στο mathematica , χωρίς να είναι ο ρόλος μας, φωνάζουμε από το Σεπτέμβριο, να αναβληθεί για ένα τουλάχιστον χρόνο η εφαρμογή του νόμου, να καθοριστεί σωστά η εξεταστέα ύλη , να μην έχουμε συνέχεια εξαιρέσεις, αφαιρέσεις , συγχωνεύσεις, να αποφασίσουμε αν η τράπεζα θα είναι σε δημόσια έκθεση ή όχι, να ξεκαθαρίσουμε ποια θέματα θα βάζει το σχολείο και ποια θα προέρχονται με κλήρωση, πώς θα είναι αυτή η κλήρωση, πώς θα δημιουργηθεί η τράπεζα και ένα σωρό ακόμα από ουσιαστικά ζητήματα. Δε γίνεται να μην τα ξέρουν και αυτοί που είναι στο Υπουργείο ! Γιατί όμως επιμένουν ; Δεν μπορώ να το καταλάβω !
Δεν έχω άλλο χρόνο να ασχοληθώ με το θέμα.Ούτε και να προσθέσω κάτι άλλο . Ας πράξουν όπως νομίζουν !
- Γιώργος Ρίζος
- Επιμελητής
- Δημοσιεύσεις: 5361
- Εγγραφή: Δευ Δεκ 29, 2008 1:18 pm
- Τοποθεσία: Κέρκυρα
Re: EΞΕΤΑΣΤΕΑ ΥΛΗ 2013-14
Μέσα Φλεβάρη ανακοινώνεται κεντρικά και επίσημα η εξεταστέα ύλη για την Α΄ Λυκείου. Το διαφορετικό σε σχέση με πέρσι είναι ότι τα μισά θέματα θα επιλεγούν τυχαία (;) από την (παρα)Τράπεζα θεμάτων, το περιεχόμενο της οποίας θα μπορούν να το ξέρουν μόνον οι κατασκευαστές-ιδιοκτήτες της (και ευχόμαστε μόνον αυτοί). Οπότε ο κάθε διδάσκων σε τμήμα Α΄ Λυκείου πρέπει να κάνει τα "κουμάντα του".
Θα προλάβει να "βγάλει" την ύλη; Ανταποκρίνεται το τμήμα στις απαιτήσεις αυξημένου ρυθμού διδασκαλίας; Μα τι άλλαξε από πέρσι και φέτος θά 'χουμε σχεδόν τη διπλή εξεταστέα ύλη; Διαφορετικού Θεού παιδιά έχει η Α΄ Λυκείου φέτος;
Αν, όμως, δεν προλάβει και "πέσει" θέμα που δεν δίδαξε τι θα συμβεί; Θα βρεθεί υπόλογος απέναντι στους γονείς; Θα του γίνει καμία αναφορά να τρέχει και να μη φτάνει;
Τι θα πρέπει να κάνει; Μήπως αυτό που τον συμβούλεψαν χαμηλόφωνα και φιλικά: "Γράψε στο βιβλίο ύλης αυτά που πρέπει να είσαι καλυμμένος και βλέπεις μετά τι θα προλάβεις να διδάξεις στ' αλήθεια"...
Σε ένα στρατόπεδο υπήρχαν κάποτε δυο πυροβόλα που είχαν βγει Π.Ε.Ε. (πέραν ετέρας επισκευής). Όταν πλησίαζε ταξιαρχική επιθεώρηση, ο Λοχαγός έδωσε εντολή να γυαλιστούν και να βαφούν όλα. "Όλα;" ρώτησαν οι φαντάροι, "κι αυτά που δεν λειτουργούν;", "Κι αυτά", απάντησε, "δεν έχει σημασία αν δουλεύουν, σημασία έχει να φαίνονται γυαλισμένα, να αστράφτουν!".
Τον παραλογισμό αυτό τον ξαναζούμε τώρα! Δεν έχει σημασία αν θα προλάβουμε να διδάξουμε (με την ακριβή σημασία του όρου), σημασία έχει να φαίνεται στα χαρτιά ότι φέτος πετάει η ομάδα...
Ο όλος παραλογισμός μού θυμίζει, και ανατριχιάζω που το λέω, το πείραμα του Milgram για την υπακοή.
Ο παραλογισμός ξεκινά από την εμπλοκή της Α΄ Λυκείου στη διαδικασία επιλογής των εξετάσεων. Απαράδεκτη ως επιλογή για το ρόλο του Λυκείου, που επιπλέον γίνεται με τον πιο πρόχειρο και κακοσχεδιασμένο τρόπο που θα μπορούσαν.
Επαναλαμβάνω και ίσως γίνομαι μονότονος: Οι θεσμικά υπέυθυνοι και έχοντες βαρύνουσα άποψη και φωνή που φτάνει ψηλά γιατί σιωπούν; Γιατί γίνονται με την ανοχή τους συνένοχοι στο εγκληματικό πείραμα;
Θα προλάβει να "βγάλει" την ύλη; Ανταποκρίνεται το τμήμα στις απαιτήσεις αυξημένου ρυθμού διδασκαλίας; Μα τι άλλαξε από πέρσι και φέτος θά 'χουμε σχεδόν τη διπλή εξεταστέα ύλη; Διαφορετικού Θεού παιδιά έχει η Α΄ Λυκείου φέτος;
Αν, όμως, δεν προλάβει και "πέσει" θέμα που δεν δίδαξε τι θα συμβεί; Θα βρεθεί υπόλογος απέναντι στους γονείς; Θα του γίνει καμία αναφορά να τρέχει και να μη φτάνει;
Τι θα πρέπει να κάνει; Μήπως αυτό που τον συμβούλεψαν χαμηλόφωνα και φιλικά: "Γράψε στο βιβλίο ύλης αυτά που πρέπει να είσαι καλυμμένος και βλέπεις μετά τι θα προλάβεις να διδάξεις στ' αλήθεια"...
Σε ένα στρατόπεδο υπήρχαν κάποτε δυο πυροβόλα που είχαν βγει Π.Ε.Ε. (πέραν ετέρας επισκευής). Όταν πλησίαζε ταξιαρχική επιθεώρηση, ο Λοχαγός έδωσε εντολή να γυαλιστούν και να βαφούν όλα. "Όλα;" ρώτησαν οι φαντάροι, "κι αυτά που δεν λειτουργούν;", "Κι αυτά", απάντησε, "δεν έχει σημασία αν δουλεύουν, σημασία έχει να φαίνονται γυαλισμένα, να αστράφτουν!".
Τον παραλογισμό αυτό τον ξαναζούμε τώρα! Δεν έχει σημασία αν θα προλάβουμε να διδάξουμε (με την ακριβή σημασία του όρου), σημασία έχει να φαίνεται στα χαρτιά ότι φέτος πετάει η ομάδα...
Ο όλος παραλογισμός μού θυμίζει, και ανατριχιάζω που το λέω, το πείραμα του Milgram για την υπακοή.
Ο παραλογισμός ξεκινά από την εμπλοκή της Α΄ Λυκείου στη διαδικασία επιλογής των εξετάσεων. Απαράδεκτη ως επιλογή για το ρόλο του Λυκείου, που επιπλέον γίνεται με τον πιο πρόχειρο και κακοσχεδιασμένο τρόπο που θα μπορούσαν.
Επαναλαμβάνω και ίσως γίνομαι μονότονος: Οι θεσμικά υπέυθυνοι και έχοντες βαρύνουσα άποψη και φωνή που φτάνει ψηλά γιατί σιωπούν; Γιατί γίνονται με την ανοχή τους συνένοχοι στο εγκληματικό πείραμα;
Μέλη σε σύνδεση
Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 12 επισκέπτες