Χρήσιμα
Συντονιστής: emouroukos
- nsmavrogiannis
- Επιμελητής
- Δημοσιεύσεις: 4455
- Εγγραφή: Σάβ Δεκ 20, 2008 7:13 pm
- Τοποθεσία: Αθήνα
- Επικοινωνία:
Χρήσιμα
Με αφορμή μία πρόταση του Κώστα Σερίφη και ένα μήνυμα του Μπάμπη Στεργίου (viewtopic.php?f=52&t=3782&start=20) ανεβάζω ένα σύντομο σημείωμα με μικρά λήμματα που διδάσκω στους μαθητές μου της Γ' Τάξης. Ζητάω δε να τα ξέρουν μαζί με τις αποδείξεις τους ώστε να είναι σε θέση να τα ενσωματώνουν στις απαντήσεις τους εξετάσεις.
Ως γνωστόν η θεωρία του βιβλίου, και δεδομένης της δυσκολίας των θεμάτων, χρειάζεται κάποιες ενισχύσεις. Το ερώτημα είναι ποιές πρέπει να είναι αυτές. Και τι χρειάζεται η δεν χρειάζεται απόδειξη. Όπως είναι φυσικό είναι δύσκολο να συμφωνήσουμε όλοι σε όλα. Αυτό φαίνεται και στις καθημερινές μας συζητήσεις εδώ και αλλού. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η κουβέντα που έγινε στο θέμα viewtopic.php?f=61&t=3511.
Η δική μου άποψη που υιοθετώ και στην διδασκαλία μου αποτυπώνεται στο συνημμένο κείμενο. Ο Κώστας και ο Μπάμπης πρότειναν να συγκεντρωθεί κάποιο ανάλογο υλικό μαζί με επισημάνσεις σε δύσκολα σημεία του βιβλίου και να διοχετευεθεί στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο. Δεδομένης της παροιμιώδους αδράνειας του συγκεκριμένου φορέα δεν πετάω και απ΄τη χαρά μου. Ας είναι. Dum spiro spero ήταν από τις πρώτες φράσεις στα Λατινικά που μαθαίναμε Γυμνασιόπαιδες.
Μαυρογιάννης
Ως γνωστόν η θεωρία του βιβλίου, και δεδομένης της δυσκολίας των θεμάτων, χρειάζεται κάποιες ενισχύσεις. Το ερώτημα είναι ποιές πρέπει να είναι αυτές. Και τι χρειάζεται η δεν χρειάζεται απόδειξη. Όπως είναι φυσικό είναι δύσκολο να συμφωνήσουμε όλοι σε όλα. Αυτό φαίνεται και στις καθημερινές μας συζητήσεις εδώ και αλλού. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η κουβέντα που έγινε στο θέμα viewtopic.php?f=61&t=3511.
Η δική μου άποψη που υιοθετώ και στην διδασκαλία μου αποτυπώνεται στο συνημμένο κείμενο. Ο Κώστας και ο Μπάμπης πρότειναν να συγκεντρωθεί κάποιο ανάλογο υλικό μαζί με επισημάνσεις σε δύσκολα σημεία του βιβλίου και να διοχετευεθεί στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο. Δεδομένης της παροιμιώδους αδράνειας του συγκεκριμένου φορέα δεν πετάω και απ΄τη χαρά μου. Ας είναι. Dum spiro spero ήταν από τις πρώτες φράσεις στα Λατινικά που μαθαίναμε Γυμνασιόπαιδες.
Μαυρογιάννης
Αν κανείς δεν ελπίζει, δεν θα βρεί το ανέλπιστο, οι δρόμοι για το ανεξερεύνητο θα είναι κλειστοί.
Ηράκλειτος
Ηράκλειτος
- Κοτρώνης Αναστάσιος
- Επιμελητής
- Δημοσιεύσεις: 3203
- Εγγραφή: Κυρ Φεβ 22, 2009 11:11 pm
- Τοποθεσία: Μπροστά στο πισί...
- Επικοινωνία:
Re: Χρήσιμα
Νίκο σε ευχαριστούμε πολύ! Το αρχείο είναι χρησιμότατο!!!
Εσύ....; Θα γίνεις κανίβαλος....;
Re: Χρήσιμα
Πάρα πολύ χρήσιμο έγγραφο!
Ας προσθέσουμε σε αυτό τις προτάσεις που μπορούν να χρησιμοποιηθούν χωρίς απόδειξη και δεν περιέχονται στο έγγραφο του Νίκου Μ.
Με ενδιαφέρει περισσότερο το "τι μπορεί να χρησιμοποιηθεί χωρίς απόδειξη παρά η ενίσχυση - συμπλήρωση (πχ περί φθίνουσας με παράγωγο) της θεωρίας"
Να αναφέρω ότι από το έγγραφο του Νίκου οι προτάσεις που θα ήθελα να χρησιμοποιούνται χωρίς απόδειξη είναι οι:
1,2,3,6,8,13,14,16,17,18,21,22,24.
Επίσης να συμπληρώσω και μια ακόμη.
Αν φ κυρτή στο Δ τότε η γραφική της παράσταση βρίσκεται κάτω από την χορδή που ορίζουν τα άκρα του Δ στα εσωτερικά σημεία του Δ (αντίστοιχα πάνω, όταν πρόκειται για κοίλη)
Όπως είπε και ο Νίκος σίγουρα δεν συμφωνούμε όλοι σε όλες τις προτάσεις. Καλό είναι όμως να δούμε τι μπορούμε να μαζέψουμε και στο τέλος ας βγάλουμε τον ελάχιστο αριθμό προτάσεων στον οποίο έχουμε σύμπνοια
Νίκο ευχαριστώ, πολύ καλή δουλειά.
ΥΓ: Το ίδιο θα ήθελα να γίνει και για την γενική παιδεία!
Ας προσθέσουμε σε αυτό τις προτάσεις που μπορούν να χρησιμοποιηθούν χωρίς απόδειξη και δεν περιέχονται στο έγγραφο του Νίκου Μ.
Με ενδιαφέρει περισσότερο το "τι μπορεί να χρησιμοποιηθεί χωρίς απόδειξη παρά η ενίσχυση - συμπλήρωση (πχ περί φθίνουσας με παράγωγο) της θεωρίας"
Να αναφέρω ότι από το έγγραφο του Νίκου οι προτάσεις που θα ήθελα να χρησιμοποιούνται χωρίς απόδειξη είναι οι:
1,2,3,6,8,13,14,16,17,18,21,22,24.
Επίσης να συμπληρώσω και μια ακόμη.
Αν φ κυρτή στο Δ τότε η γραφική της παράσταση βρίσκεται κάτω από την χορδή που ορίζουν τα άκρα του Δ στα εσωτερικά σημεία του Δ (αντίστοιχα πάνω, όταν πρόκειται για κοίλη)
Όπως είπε και ο Νίκος σίγουρα δεν συμφωνούμε όλοι σε όλες τις προτάσεις. Καλό είναι όμως να δούμε τι μπορούμε να μαζέψουμε και στο τέλος ας βγάλουμε τον ελάχιστο αριθμό προτάσεων στον οποίο έχουμε σύμπνοια
Νίκο ευχαριστώ, πολύ καλή δουλειά.
ΥΓ: Το ίδιο θα ήθελα να γίνει και για την γενική παιδεία!
τελευταία επεξεργασία από mathxl σε Σάβ Νοέμ 21, 2009 7:18 pm, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
Ποτε δεν κάνω λάθος! Μια φορά νομιζα πως είχα κάνει, αλλά τελικά έκανα λάθος!
Απ' τα τσακάλια δεν γλυτώνεις μ' ευχές η παρακάλια. Κ. Βάρναλης
Aπέναντι στις αξίες σου να είσαι ανυποχώρητος
Ενεργό μέλος από 23-12-2008 ως και 17-8-2014 (δεν θα απαντήσω σε πμ)
Απ' τα τσακάλια δεν γλυτώνεις μ' ευχές η παρακάλια. Κ. Βάρναλης
Aπέναντι στις αξίες σου να είσαι ανυποχώρητος
Ενεργό μέλος από 23-12-2008 ως και 17-8-2014 (δεν θα απαντήσω σε πμ)
-
- Επιμελητής
- Δημοσιεύσεις: 15763
- Εγγραφή: Κυρ Δεκ 21, 2008 2:04 am
Re: Χρήσιμα
Νίκο,
εξαιρεικό το αρχείο που επισύναψες. Όλη η πείρα σου συσσωρευμένη. Σε ευχαριστούμε θερμά.
Μου έπιασε την προσοχή μία πολύ αθώα επισήμανση, η 12: .
Δεν ξέρεις πόόόόόσες φορές έχω δει σε γραπτά των φοιτητών του Μαθηματικού τον ισχυρισμό ότι πάντα . Έχει μαλλιάσει η γλώσσα μου να τους ρωτάω "για πες μου τι λεει αυτό αν z = i" ;
Αλλά και πάλι, συχνότατα, χωρίς αποτέλεσμα. Τον ρωτάς να αποδείξει
και δεν έχει πρόβλημα να πει
και λοιπά. Άχχχχ.
Φιλικά,
Μιχάλης.
εξαιρεικό το αρχείο που επισύναψες. Όλη η πείρα σου συσσωρευμένη. Σε ευχαριστούμε θερμά.
Μου έπιασε την προσοχή μία πολύ αθώα επισήμανση, η 12: .
Δεν ξέρεις πόόόόόσες φορές έχω δει σε γραπτά των φοιτητών του Μαθηματικού τον ισχυρισμό ότι πάντα . Έχει μαλλιάσει η γλώσσα μου να τους ρωτάω "για πες μου τι λεει αυτό αν z = i" ;
Αλλά και πάλι, συχνότατα, χωρίς αποτέλεσμα. Τον ρωτάς να αποδείξει
και δεν έχει πρόβλημα να πει
και λοιπά. Άχχχχ.
Φιλικά,
Μιχάλης.
- Βασίλης Καλαμάτας
- Δημοσιεύσεις: 200
- Εγγραφή: Τρί Απρ 14, 2009 10:50 am
- Τοποθεσία: Λαμία
Re: Χρήσιμα
Όμορφη δουλειά. Έστω και μια από αυτές που περιέχει το έγγραφο να χρησιμεύσει σε κάποιον συνάδελφο, είναι κέρδος...
Να συνεχιστούν τέτοιες προτάσεις που να καταθέτουμε τι πρέπει να λέμε στους μαθητές και όχι τι δεν πρέπει να λέμε...
Να συνεχιστούν τέτοιες προτάσεις που να καταθέτουμε τι πρέπει να λέμε στους μαθητές και όχι τι δεν πρέπει να λέμε...
Υπάρχουν γέφυρες στη ζωή που περνάς και γέφυρες που καις....
- chris_gatos
- Επιμελητής
- Δημοσιεύσεις: 6962
- Εγγραφή: Κυρ Δεκ 21, 2008 9:03 pm
- Τοποθεσία: Ανθούπολη
Re: Χρήσιμα
Eίναι διαμαντάκι Νίκο, σε ευχαριστούμε πολύ!
Οι μαθητές σίγουρα θα το χαίρονται!
Οι μαθητές σίγουρα θα το χαίρονται!
Χρήστος Κυριαζής
- cretanman
- Διαχειριστής
- Δημοσιεύσεις: 4097
- Εγγραφή: Πέμ Δεκ 18, 2008 12:35 pm
- Τοποθεσία: Ηράκλειο Κρήτης
- Επικοινωνία:
Re: Χρήσιμα
Νίκο ευχαριστούμε πολύ! Αν δεν κάνω λάθος είναι ένα κομμάτι από εκείνο το υλικό που έχεις και στην ιστοσελίδα σου και έχεις μαζεμένα θεωρία/αποδείξεις/χρήσιμες προτάσεις έτσι? Πολύ όμορφο υλικό πράγματι...
Αλέξανδρος
Αλέξανδρος
Αλέξανδρος Συγκελάκης
-
- Δημοσιεύσεις: 870
- Εγγραφή: Σάβ Δεκ 20, 2008 10:22 am
- Τοποθεσία: Μουζάκι Καρδίτσας
- Επικοινωνία:
Re: Χρήσιμα
Νίκο, μπράβο.
Πολύ καλό το αρχείο.
Να συμπληρώσω κάτι, επίσης χρήσιμο, στην πρόταση 6.
Η παράγωγος της συνάρτησης με παραγωγίσιμη στο Α.
Γράφουμε την ως εξής: οπότε, η είναι παραγωγίσιμη στο {}
με
ακόμα, θα μπορούσαμε να το κάνουμε και έτσι:
Στο σύνολο Β:
.
Παραγωγίζοντας έχουμε εύκολα το ίδιο, με παραπάνω, αποτέλεσμα.
Να συμπληρώσω: Η συνάρτηση ενδέχεται να είναι παραγωγίσιμη και στα . Αν αυτό μας ενδιαφέρει, θα πρέπει να το εξετάσουμε με τη βοήθεια του ορισμού της παραγώγου.
Πολύ καλό το αρχείο.
Να συμπληρώσω κάτι, επίσης χρήσιμο, στην πρόταση 6.
Η παράγωγος της συνάρτησης με παραγωγίσιμη στο Α.
Γράφουμε την ως εξής: οπότε, η είναι παραγωγίσιμη στο {}
με
ακόμα, θα μπορούσαμε να το κάνουμε και έτσι:
Στο σύνολο Β:
.
Παραγωγίζοντας έχουμε εύκολα το ίδιο, με παραπάνω, αποτέλεσμα.
Να συμπληρώσω: Η συνάρτηση ενδέχεται να είναι παραγωγίσιμη και στα . Αν αυτό μας ενδιαφέρει, θα πρέπει να το εξετάσουμε με τη βοήθεια του ορισμού της παραγώγου.
Κώστας Σερίφης
- Μάκης Χατζόπουλος
- Δημοσιεύσεις: 2456
- Εγγραφή: Δευ Δεκ 22, 2008 4:13 pm
- Τοποθεσία: Αθήνα
- Επικοινωνία:
Re: Χρήσιμα
Νίκο σε ευχαριστώ, ό,τι χρειαζόμουν, ότι έλειπε στη τελική επανάληψη των μαθητών πριν τις εξετάσεις... κάτι ανάλογο θυμάμαι τους πρότεινα και εγώ αλλά όχι με τόσες πολλές προτάσεις και περιπτώσεις
(1) verba volant, scripta manent = τα λόγια πετούν, τα γραπτά μένουν
-
- Επιμελητής
- Δημοσιεύσεις: 5561
- Εγγραφή: Δευ Δεκ 22, 2008 2:16 pm
- Τοποθεσία: Χαλκίδα - Καρδίτσα
Re: Χρήσιμα
Λοιπόν, ήδη ο Νίκος έκανε μια πολύ ωραία αρχή. Με αυτό το υλικό ως βάση , θα κινηθούμε σε δύο επίπεδα.
α) Το πρώτο θα περιέχει τις τελείως απαραίτητες βοηθητικές προτάσεις που αν χρησιμοποιηθούν θέλουν απόδειξη(πχ κάθε συνεχής και 1-1 είναι γνησίως μονότονη, που δεν θα χρειαστεί ποτέ πιστεύω στις εξετάσεις(αν και ''ποτέ μη λες ποτέ !!!'')) , αλλά και μερικές πολύ ωραίες προτάσεις που έχει το αρχείο του Νίκου.
β) Το δεύτερο θα περιέχει παρατηρήσεις ή απλές προτάσεις που απορρέουν άμεσα από τους ορισμούς και τα σχετικά θεωρήματα και θα μπορούν να χρησιμοποιθούν στις εξετάσεις χωρίς απόδειξη.
Για αυτές τις προτάσεις θα προσπαθήσω - το αναλαμβάνω εγώ - να πάρουμε μια σχετική εγκύκλιο από το ΠΙ που να τις κατοχυρώνει . Η διάθεση του ΠΙ είναι να προχωρήσει σε μια τέτοια ενέργεια, δεν ξέρω όμως τελικά αν θα τελεσφορήσει.
Μια και άνοιξε ο Νίκος αυτό το μήνυμα, ας συγκεντρώσουμε εδώ όλες τις σκέψεις που αφορούν και τα δύο επίπεδα. Πρωτίστως μας ενδιαφέρει το δεύτερο.
Γράψτε ελεύθερα τι νομίζετε ότι μπορεί να χρησιμοποιηθεί ή πρέπει να μπορεί να χρησιμοποιηθεί χωρίς απόδειξη στις εξετάσεις , αλλά και τις άλλες σκέψεις σας.
Όταν ολοκληρώσω τη συλλογη, θα σας κοινοποιήσω την πρότασή μου.
- ως συνημμένο, για να μην γράφουμε τα ίδια πράγματα δυο φορές. Με αυτόν τον τρόπο θα τελειώσουμε πιο γρήγορα.
Μπάμπης
α) Το πρώτο θα περιέχει τις τελείως απαραίτητες βοηθητικές προτάσεις που αν χρησιμοποιηθούν θέλουν απόδειξη(πχ κάθε συνεχής και 1-1 είναι γνησίως μονότονη, που δεν θα χρειαστεί ποτέ πιστεύω στις εξετάσεις(αν και ''ποτέ μη λες ποτέ !!!'')) , αλλά και μερικές πολύ ωραίες προτάσεις που έχει το αρχείο του Νίκου.
β) Το δεύτερο θα περιέχει παρατηρήσεις ή απλές προτάσεις που απορρέουν άμεσα από τους ορισμούς και τα σχετικά θεωρήματα και θα μπορούν να χρησιμοποιθούν στις εξετάσεις χωρίς απόδειξη.
Για αυτές τις προτάσεις θα προσπαθήσω - το αναλαμβάνω εγώ - να πάρουμε μια σχετική εγκύκλιο από το ΠΙ που να τις κατοχυρώνει . Η διάθεση του ΠΙ είναι να προχωρήσει σε μια τέτοια ενέργεια, δεν ξέρω όμως τελικά αν θα τελεσφορήσει.
Μια και άνοιξε ο Νίκος αυτό το μήνυμα, ας συγκεντρώσουμε εδώ όλες τις σκέψεις που αφορούν και τα δύο επίπεδα. Πρωτίστως μας ενδιαφέρει το δεύτερο.
Γράψτε ελεύθερα τι νομίζετε ότι μπορεί να χρησιμοποιηθεί ή πρέπει να μπορεί να χρησιμοποιηθεί χωρίς απόδειξη στις εξετάσεις , αλλά και τις άλλες σκέψεις σας.
Όταν ολοκληρώσω τη συλλογη, θα σας κοινοποιήσω την πρότασή μου.
- ως συνημμένο, για να μην γράφουμε τα ίδια πράγματα δυο φορές. Με αυτόν τον τρόπο θα τελειώσουμε πιο γρήγορα.
Μπάμπης
Re: Χρήσιμα
Ας κάνω εγώ την αρχή
Το βιβλίο έχει σε παράδειγμα το όριο , και βασικό το .
Ταυτόχρονα έχει ερώτηση σωστού - λάθους τα όρια=0 και =1 ή αντίστοιχα =α τα οποία θα πρέπει να αποδειχθούν με αλλαγή μεταβλητής και μετά να χρησιμοποιηθούν σε άλλα ερωτήματα.(δυσκολεύομαι να γράψω τις αποδείξεις στο latex)
Το βιβλίο έχει σε παράδειγμα το όριο , και βασικό το .
Ταυτόχρονα έχει ερώτηση σωστού - λάθους τα όρια=0 και =1 ή αντίστοιχα =α τα οποία θα πρέπει να αποδειχθούν με αλλαγή μεταβλητής και μετά να χρησιμοποιηθούν σε άλλα ερωτήματα.(δυσκολεύομαι να γράψω τις αποδείξεις στο latex)
Γιατί πάντα αριθμόν έχοντι. Άνευ τούτου ουδέν νοητόν και γνωστόν.
Μέλη σε σύνδεση
Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 3 επισκέπτες