Ρίζα παραγώγου
Συντονιστής: KAKABASBASILEIOS
Ρίζα παραγώγου
Έστω συνάρτηση παραγωγίσιμη στο για την οποία ισχύει . Να δείξετε ότι υπάρχει τουλάχιστον ένα τέτοιο ώστε .
1. Δεν διδάσκουμε με αυτό που λέμε και κάνουμε. Διδάσκουμε με αυτό που είμαστε.
2. Ο μέτριος δάσκαλος περιγράφει. Ο καλός δάσκαλος εξηγεί. Ο σωστός δάσκαλος αποδεικνύει. Ο σπουδαίος δάσκαλος εμπνέει. ( Γουίλιαμ Γουάρντ)
2. Ο μέτριος δάσκαλος περιγράφει. Ο καλός δάσκαλος εξηγεί. Ο σωστός δάσκαλος αποδεικνύει. Ο σπουδαίος δάσκαλος εμπνέει. ( Γουίλιαμ Γουάρντ)
Λέξεις Κλειδιά:
-
- Δημοσιεύσεις: 3600
- Εγγραφή: Πέμ Φεβ 27, 2014 9:05 am
- Τοποθεσία: ΧΑΛΚΙΔΑ- ΑΘΗΝΑ-ΚΡΗΤΗ
Re: Ρίζα παραγώγου
Κάνω μία λύση.
Υπάρχει και δεύτερη.
Η σαν συνεχής παίρνει μέγιστη και ελάχιστη τιμή στο .
Αν ένα από τα σημεία που παίρνει μέγιστη η ελάχιστη τιμή είναι στο
τότε σε αυτό από σχετικό θεώρημα θα μηδενίζεται η παράγωγος και καθαρίσαμε.
Αρα τα σημεία που η παίρνει μέγιστη ελάχιστη τιμή αναγκαστικά ανήκουν στο .
Θα έχουμε λοιπόν ότι για
η
στην πρώτη περίπτωση έχουμε
ΑΤΟΠΟ.
´Ομοια και στην δεύτερη περίπτωση.
-
- Επιμελητής
- Δημοσιεύσεις: 15764
- Εγγραφή: Κυρ Δεκ 21, 2008 2:04 am
Re: Ρίζα παραγώγου
Με πρόλαβε ο Σταύρος, κάνοντας παρόμοια λύση με αυτή που είχα κατά νου. Ακολουθώ όμως
το σχόλιό του δίνοντας δεύτερη λύση, πλην όμως είναι λίγο εκτός ύλης (αν και επιδιορθώνεται εύκολα).
Η δοθείσα γράφεται . Από ΘΜΤ υπάρχουν στα ενδιάμεσα με
και άρα
Αν , τελειώσαμε. Αλλιώς η μία παράγωγος είναι γνήσια θετική και η άλλη γνήσια αρνητική. Το ζητούμενο
τώρα έπεται από Darboux.
-
- Δημοσιεύσεις: 3600
- Εγγραφή: Πέμ Φεβ 27, 2014 9:05 am
- Τοποθεσία: ΧΑΛΚΙΔΑ- ΑΘΗΝΑ-ΚΡΗΤΗ
Re: Ρίζα παραγώγου
Δεν είχα αυτή σαν δεύτερη λύση.Mihalis_Lambrou έγραψε: ↑Τρί Οκτ 16, 2018 2:04 pmΜε πρόλαβε ο Σταύρος, κάνοντας παρόμοια λύση με αυτή που είχα κατά νου. Ακολουθώ όμως
το σχόλιό του δίνοντας δεύτερη λύση, πλην όμως είναι λίγο εκτός ύλης (αν και επιδιορθώνεται εύκολα).
Η δοθείσα γράφεται . Από ΘΜΤ υπάρχουν στα ενδιάμεσα με
και άρα
Αν , τελειώσαμε. Αλλιώς η μία παράγωγος είναι γνήσια θετική και η άλλη γνήσια αρνητική. Το ζητούμενο
τώρα έπεται από Darboux.
Αρα υπάρχει και τρίτη λύση και είναι εντός ύλης.
-
- Δημοσιεύσεις: 2770
- Εγγραφή: Παρ Ιαν 11, 2013 4:17 am
- Τοποθεσία: Ηράκλειο Κρήτης
Re: Ρίζα παραγώγου
H με είναι προφανώς ορισμένη και παραγωγίσιμη στο άρα και συνεχής
Αν τότε και με Rolle στο τελειώσαμε
Αν τότε και με Bolzano στο θα υπάρχει με
Τώρα με Rolle στο υπάρχει με
τελευταία επεξεργασία από Μιχάλης Τσουρακάκης σε Τρί Οκτ 16, 2018 7:02 pm, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
Re: Ρίζα παραγώγου
Αν η παράγωγος δεν μηδενιζόταν στο θα είχε σταθερό πρόσημο άρα η θα είταν γνησια μονότονη οπότε (ή ) άτοπο
-
- Επιμελητής
- Δημοσιεύσεις: 15764
- Εγγραφή: Κυρ Δεκ 21, 2008 2:04 am
-
- Δημοσιεύσεις: 838
- Εγγραφή: Σάβ Ιουν 17, 2017 10:17 pm
- Τοποθεσία: Αθήνα
Re: Ρίζα παραγώγου
Άλλη μια στα όρια...
Έστω ότι δεν υπάρχει ρίζα της παραγώγου . Τότε η είναι Πράγματι, αν δεν ήταν τότε θα υπήρχαν
στο με ώστε και από Rolle στο θα
οδηγούμασταν σε άτοπο.Άρα η είναι και ως παραγωγίσιμη είναι και συνεχής. Από γνωστή (;;;) πρόταση θα είναι γνησίως
μονότονη στο και επειδή είναι συνεχής στο θα είναι τελικά γνησίως μονότονη στο . Αν είναι γνησίως αύξουσα τότε
και (άτοπο). Όμοια καταλήγουμε σε άτοπο αν υποθέσουμε ότι είναι γνησίως
φθίνουσα. Άρα η παράγωγος έχει ρίζα στο .
-
- Δημοσιεύσεις: 3600
- Εγγραφή: Πέμ Φεβ 27, 2014 9:05 am
- Τοποθεσία: ΧΑΛΚΙΔΑ- ΑΘΗΝΑ-ΚΡΗΤΗ
Re: Ρίζα παραγώγου
Ας κάνω την άλλη λύση που είχα.
Είναι φανερό ότι θέλουμε η συνάρτηση να μην είναι 1-1 .
Αυτό προκύπτει εύκολα από την
Ολα τα λεφτά είναι να διαιρέσουμε με .
Δηλαδή να την γράψουμε
Από το ΘΕΤ υπάρχει με
και με
Ετσι
Ενα Rolle στο
και καθαρίσαμε.
Είναι φανερό ότι θέλουμε η συνάρτηση να μην είναι 1-1 .
Αυτό προκύπτει εύκολα από την
Ολα τα λεφτά είναι να διαιρέσουμε με .
Δηλαδή να την γράψουμε
Από το ΘΕΤ υπάρχει με
και με
Ετσι
Ενα Rolle στο
και καθαρίσαμε.
Re: Ρίζα παραγώγου
Σας ευχαριστώ θερμά όλους για την ενασχόλησή σας.
1. Δεν διδάσκουμε με αυτό που λέμε και κάνουμε. Διδάσκουμε με αυτό που είμαστε.
2. Ο μέτριος δάσκαλος περιγράφει. Ο καλός δάσκαλος εξηγεί. Ο σωστός δάσκαλος αποδεικνύει. Ο σπουδαίος δάσκαλος εμπνέει. ( Γουίλιαμ Γουάρντ)
2. Ο μέτριος δάσκαλος περιγράφει. Ο καλός δάσκαλος εξηγεί. Ο σωστός δάσκαλος αποδεικνύει. Ο σπουδαίος δάσκαλος εμπνέει. ( Γουίλιαμ Γουάρντ)
Μέλη σε σύνδεση
Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 14 επισκέπτες