Σχόλια στα Μαθηματικά προσανατολισμού 2020
-
- Δημοσιεύσεις: 28
- Εγγραφή: Πέμ Μάιος 12, 2016 9:41 am
Σχόλια στα Μαθηματικά προσανατολισμού 2020
Σε αυτήν την συζήτηση μπορούμε να σχολιάσουμε (η επίλυσή τους συζητείται εδώ) τα φετινά θέματα μαθηματικών προσανατολισμού 2020 για τα ημερήσια Γ.Ε.Λ. Παρακαλείσθε όπως ο σχολιασμός -κριτική να βασίζεται σε επιστημονικά επιχειρήματα, να είναι ευπρεπής και να μην δημιουργεί εσφαλμένες εντυπώσεις.
Λέξεις Κλειδιά:
- george visvikis
- Επιμελητής
- Δημοσιεύσεις: 13232
- Εγγραφή: Παρ Νοέμ 01, 2013 9:35 am
Re: Σχόλια στα Μαθηματικά προσανατολισμού 2020
Μέχρι και το Γ ερώτημα βατά θέματα. Το ίδιο και το Δ2.
Το Δ1 υπάρχει στο study4exams, δεν το θυμάμαι όμως στο σχολικό βιβλίο. Αν δεν το έχει διδαχθεί ο μαθητής, είναι δύσκολο να του έρθει σαν σκέψη.
Ένα επιπλέον πρόβλημα με το ερώτημα Δ1 είναι ότι κινδυνεύει να την πατήσει ο μαθητής στο Δ3 και να ψάχνει το πρόσημο της μέσω διακρίνουσας, αντί με μια απλή μελέτη μονοτονίας και του .
Το Δ4 έχει τις προβληματικές του Δ1, χωρίς όμως να υπάρχει στο study4exams. Άρα μιλάμε για συλλογιστική εκτός της διδαχθείσας (τουλάχιστον με τον τρόπο που το έβγαλα εγώ). Δηλαδή
Ακολούθως ΘΜΤ στο αναφορά μονοτονίας της .
Με άλλα λόγια, ο υποψήφιος πρέπει να δει πρώτα το θέμα «έτσι», μετά να το δει «γιουβέτσι» και τέλος «έτσι» και «γιουβέτσι» μαζί.
Το Δ1 υπάρχει στο study4exams, δεν το θυμάμαι όμως στο σχολικό βιβλίο. Αν δεν το έχει διδαχθεί ο μαθητής, είναι δύσκολο να του έρθει σαν σκέψη.
Ένα επιπλέον πρόβλημα με το ερώτημα Δ1 είναι ότι κινδυνεύει να την πατήσει ο μαθητής στο Δ3 και να ψάχνει το πρόσημο της μέσω διακρίνουσας, αντί με μια απλή μελέτη μονοτονίας και του .
Το Δ4 έχει τις προβληματικές του Δ1, χωρίς όμως να υπάρχει στο study4exams. Άρα μιλάμε για συλλογιστική εκτός της διδαχθείσας (τουλάχιστον με τον τρόπο που το έβγαλα εγώ). Δηλαδή
Ακολούθως ΘΜΤ στο αναφορά μονοτονίας της .
Με άλλα λόγια, ο υποψήφιος πρέπει να δει πρώτα το θέμα «έτσι», μετά να το δει «γιουβέτσι» και τέλος «έτσι» και «γιουβέτσι» μαζί.
- Tolaso J Kos
- Δημοσιεύσεις: 5223
- Εγγραφή: Κυρ Αύγ 05, 2012 10:09 pm
- Τοποθεσία: Λάρισα, Βαρκελώνη
- Επικοινωνία:
Re: Σχόλια στα Μαθηματικά προσανατολισμού 2020
Να πω και γω την άποψή μου. Θα ξεκινήσω λέγοντας πως δε μου έκαναν ούτε κρύο ούτε ζέστη. Μου φάνηκαν νορμάλ ( σε σχέση με αυτά που πίστευα ότι θα πέσουν ) με κάποια δύσκολα ερωτήματα. Για παράδειγμα το θέμα Β που θεωρείται ρουτίνας θέλει καλή αιτιολόγηση σε κάποια σημεία όπως και το θέμα Γ . Πιστεύω ότι το Γ4 θα δυσκολέψει κάποιους υποψηφίους μιας και οι περισσότεροι δεν είναι συνηθισμένοι με το ρυθμό μεταβολής. Για το θέμα Δ κατ' εμέ τα δύσκολα ερωτήματα είναι το Δ2 και το Δ4.
Γενικά υπάρχουν δύσκολα σημεία και σημεία που απαιτούν προσοχή αλλά κάποιος εύκολα μπορεί να φτάσει το . Από κει και πέρα , όπως κάθε χρόνο , πρέπει να έχει ο υποψήφιος διαβάσει.
________________
Τα θέματα με το ΠΑΛΑΙΟ ΣΥΣΤΗΜΑ τα θεωρώ πολύ πιο δύσκολα. Ειδικά το θέμα της Γεωμετρίας που είναι θέμα Γ.
Γενικά υπάρχουν δύσκολα σημεία και σημεία που απαιτούν προσοχή αλλά κάποιος εύκολα μπορεί να φτάσει το . Από κει και πέρα , όπως κάθε χρόνο , πρέπει να έχει ο υποψήφιος διαβάσει.
________________
Τα θέματα με το ΠΑΛΑΙΟ ΣΥΣΤΗΜΑ τα θεωρώ πολύ πιο δύσκολα. Ειδικά το θέμα της Γεωμετρίας που είναι θέμα Γ.
Η φαντασία είναι σημαντικότερη από τη γνώση !
Re: Σχόλια στα Μαθηματικά προσανατολισμού 2020
καλημέρα σε όλους
Τα θέματα ήταν πολύ ωραία ,χωρίς εκπλήξεις και οι μαθητές μπορούν άνετα να φθάσουν σε ένα καλό βαθμό.
Τα θέματα ήταν πολύ ωραία ,χωρίς εκπλήξεις και οι μαθητές μπορούν άνετα να φθάσουν σε ένα καλό βαθμό.
Dennys =Ξεκλείδωμα κάθε άσκησης
Re: Σχόλια στα Μαθηματικά προσανατολισμού 2020
Ίδιο ΘΕΜΑ Β το 2017 και το 2020 !
https://eisatopon.blogspot.com/2020/06/2017-2020.html
https://eisatopon.blogspot.com/2020/06/2017-2020.html
-
- Δημοσιεύσεις: 277
- Εγγραφή: Δευ Φεβ 14, 2011 11:44 pm
Re: Σχόλια στα Μαθηματικά προσανατολισμού 2020
Τα θέματα είχαν κάποια δύσκολα ερωτήματα στο Γ και στο Δ, κάτι που θεωρείται αναμενόμενο.
Re: Σχόλια στα Μαθηματικά προσανατολισμού 2020
Θέμα Α: απλό που εξετάζει βασικές γνώσεις θεωρίας του σχολικού βιβλίου. Ο ορισμός του ερωτήµατος Α2 δεν είναι εμφανής στο σχολικό εγχειρίδιο.
Θέμα Β: απλό με παρόμοιες ασκήσεις του σχολικού βιβλίου. Στο ερώτημα β2 το πεδίο ορισμού θέλει ιδιαίτερη προσοχή στην απόδειξη για την εύρεσή του.
Θέμα Γ: ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις του τρίτου ζητήματος. Στα γ2, γ4 επαναλαμβάνεται η μελέτη εφαπτομένης ευθείας. Στο γ4 απαιτούνται πολλές πράξεις και κατανόηση της μεθοδολογίας των ασκήσεων με ρυθμό μεταβολής.
Θέμα Δ: Στο Δ1 ζητείται μία μαθηματική σχέση η οποία δεν είναι απαραίτητη για τα επόμενα ερωτήματα. Στα υπόλοιπα ερωτήματα απαιτείται σύνθετη σκέψη και συνδυασμός γνώσεων των δύο κεφαλαίων και των αντίστοιχων θεωρημάτων. Γενικά, το θέμα Δ απαιτούσε μεθοδολογίες που δεν περιγράφονται στο σχολικό βιβλίο.
Θέμα Β: απλό με παρόμοιες ασκήσεις του σχολικού βιβλίου. Στο ερώτημα β2 το πεδίο ορισμού θέλει ιδιαίτερη προσοχή στην απόδειξη για την εύρεσή του.
Θέμα Γ: ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις του τρίτου ζητήματος. Στα γ2, γ4 επαναλαμβάνεται η μελέτη εφαπτομένης ευθείας. Στο γ4 απαιτούνται πολλές πράξεις και κατανόηση της μεθοδολογίας των ασκήσεων με ρυθμό μεταβολής.
Θέμα Δ: Στο Δ1 ζητείται μία μαθηματική σχέση η οποία δεν είναι απαραίτητη για τα επόμενα ερωτήματα. Στα υπόλοιπα ερωτήματα απαιτείται σύνθετη σκέψη και συνδυασμός γνώσεων των δύο κεφαλαίων και των αντίστοιχων θεωρημάτων. Γενικά, το θέμα Δ απαιτούσε μεθοδολογίες που δεν περιγράφονται στο σχολικό βιβλίο.
- Demetres
- Γενικός Συντονιστής
- Δημοσιεύσεις: 8989
- Εγγραφή: Δευ Ιαν 19, 2009 5:16 pm
- Τοποθεσία: Λεμεσός/Πύλα
- Επικοινωνία:
Re: Σχόλια στα Μαθηματικά προσανατολισμού 2020
Θα κάνω ένα άσχετο με τα θέματα σχόλια αλλά σχετικό με τη γραφή τους.
Στο Θέμα Α1 διαβάζουμε «...να αποδείξετε ότι για κάθε αριθμό η μεταξύ των...» το οποίο δεν βγάζει νόημα εκτός και αν διαβάσεις πιο κάτω για να κατανοήσεις ότι το «η» δεν είναι λέξη αλλά αριθμός.
Οι μεταβλητές πρέπει πάντα να είναι σε πλάγια μορφή για να αποφεύγονται τέτοια προβλήματα. Δηλαδή να έλεγε «...να αποδείξετε ότι για κάθε αριθμό μεταξύ των...».
Ζητάω πολλά αν πω ότι είναι καιρός πλέον τα δοκίμια των Πανελληνίων στα Μαθηματικά να γράφονται σε latex;
Στο Θέμα Α1 διαβάζουμε «...να αποδείξετε ότι για κάθε αριθμό η μεταξύ των...» το οποίο δεν βγάζει νόημα εκτός και αν διαβάσεις πιο κάτω για να κατανοήσεις ότι το «η» δεν είναι λέξη αλλά αριθμός.
Οι μεταβλητές πρέπει πάντα να είναι σε πλάγια μορφή για να αποφεύγονται τέτοια προβλήματα. Δηλαδή να έλεγε «...να αποδείξετε ότι για κάθε αριθμό μεταξύ των...».
Ζητάω πολλά αν πω ότι είναι καιρός πλέον τα δοκίμια των Πανελληνίων στα Μαθηματικά να γράφονται σε latex;
Re: Σχόλια στα Μαθηματικά προσανατολισμού 2020
Το θέμα Γ του παλαιού πατά πάνω σε μια άσκηση του σχολικού
τελευταία επεξεργασία από DrStrange σε Τετ Ιουν 17, 2020 1:52 pm, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
-
- Δημοσιεύσεις: 786
- Εγγραφή: Σάβ Ιαν 17, 2015 1:04 pm
Re: Σχόλια στα Μαθηματικά προσανατολισμού 2020
Καλησπέρα σε όλους! Τα θέματα νομίζω δεν ήταν άσχημα αλλά ήταν πολύ βατά. Πιστεύω πως έπρεπε κάποια ερωτήματα να έχουν μεγαλύτερο βαθμό δυσκολίας αφού υποψιάζομαι πως θα έχουμε μεγάλο αριθμό αριστούχων. Ειδικά φέτος που όλα τα μαθήματα έχουν τον ίδιο συντελεστή βαρύτητας όπως παμε η εισαγωγή στις ψηλές σχολές θα παιχτεί στην έκθεση!
Re: Σχόλια στα Μαθηματικά προσανατολισμού 2020
Θα ήθελα να ρωτήσω κάτι... Στο θέμα Α4) δ) απο τα σ/λ που έλεγε το εξής:
Ωστόσο έψαξα λίγο παραπάνω και ειδα οτι σε κάποια άλλα πεδία των μαθηματικών στο διάστημα δίνεται και η επιπλέον ιδιότητα οτι πρέπει να έχει τουλάχιστον 2 σημεία.
Οπότε αν θεωρήσουμε μια τρίκλαδη συνάρτηση με πεδίο ορισμού το R πχ
f(x)=x αν χ<0
f(x)=0 αν x ε [0,10]
f(x)=x-10 αν x >10
η f ειναι συνεχής μη σταθερή και f([2,5])={0}
Είδα οτι όλα τα site με τις απαντήσεις των θεμάτων το έχουν ως Σ.
Θα μπορούσε ένας μαθητής που το ειχε απαντήσει με Λ να μην του κόψουν μονάδες;
Η απάντηση εξαρτάται απο τον ορισμό του διαστήματος που θα δώσει κανείς. Αν θεωρήσουμε οτι διάστημα ειναι τα συνεκτικά υποσύνολα του R , τότε και ένα μονοσύνολο μπορεί να θεωρηθεί τετριμένο διάστημα αφου ειναι συνεκτικό και κλειστό υποσύνολο του R.η εικόνα f(Δ) ενός διαστήματος Δ μέσω μιας συνεχούς και μη σταθερής συνάρτησης είναι πάντα διάστημα.
Ωστόσο έψαξα λίγο παραπάνω και ειδα οτι σε κάποια άλλα πεδία των μαθηματικών στο διάστημα δίνεται και η επιπλέον ιδιότητα οτι πρέπει να έχει τουλάχιστον 2 σημεία.
Οπότε αν θεωρήσουμε μια τρίκλαδη συνάρτηση με πεδίο ορισμού το R πχ
f(x)=x αν χ<0
f(x)=0 αν x ε [0,10]
f(x)=x-10 αν x >10
η f ειναι συνεχής μη σταθερή και f([2,5])={0}
Είδα οτι όλα τα site με τις απαντήσεις των θεμάτων το έχουν ως Σ.
Θα μπορούσε ένας μαθητής που το ειχε απαντήσει με Λ να μην του κόψουν μονάδες;
-
- Δημοσιεύσεις: 1283
- Εγγραφή: Δευ Δεκ 28, 2009 11:41 pm
- Τοποθεσία: Kάπου στο πιο μεγάλο νησί του Ιονίου
Re: Σχόλια στα Μαθηματικά προσανατολισμού 2020
Στο όριο του Δ2 , με το νέο σύστημα , φτάνει η χρήση της αριστερής ανισότητας. Δηλαδή η ανισότητα
η οποία οδηγεί στην
φτάνει για να βρεθεί το όριο που θέλουμε.
Ξέρω , θα πουν πολλοί ότι τα παιδιά δεν το ξέρουν αυτό και ότι εγώ ζω στην εποχή των Δεσμών...
Από μαθηματική και μόνο άποψη συζητάω...
Και κάτι ακόμα...
Κάποιος μαθητής σε Λύκειο της Κεφαλλονιάς στην προσπάθειά του στο Δ1 , με το νέο σύστημα , χρησιμοποίησε το - εκτός ύλης - κριτήριο της δευτέρας παραγώγου. Πόσο λέτε να του κόψουν;
η οποία οδηγεί στην
φτάνει για να βρεθεί το όριο που θέλουμε.
Ξέρω , θα πουν πολλοί ότι τα παιδιά δεν το ξέρουν αυτό και ότι εγώ ζω στην εποχή των Δεσμών...
Από μαθηματική και μόνο άποψη συζητάω...
Και κάτι ακόμα...
Κάποιος μαθητής σε Λύκειο της Κεφαλλονιάς στην προσπάθειά του στο Δ1 , με το νέο σύστημα , χρησιμοποίησε το - εκτός ύλης - κριτήριο της δευτέρας παραγώγου. Πόσο λέτε να του κόψουν;
Re: Σχόλια στα Μαθηματικά προσανατολισμού 2020
Καλησπερα, εχει δωθει στις οδηγιες οτι μπορουν οι μαθητες να χρησιμοποιησουν την προταση που λετεΚΕΦΑΛΟΝΙΤΗΣ έγραψε: ↑Τετ Ιουν 17, 2020 2:17 pmΣτο όριο του Δ2 , με το νέο σύστημα , φτάνει η χρήση της αριστερής ανισότητας. Δηλαδή η ανισότητα
η οποία οδηγεί στην
φτάνει για να βρεθεί το όριο που θέλουμε.
-
- Δημοσιεύσεις: 1283
- Εγγραφή: Δευ Δεκ 28, 2009 11:41 pm
- Τοποθεσία: Kάπου στο πιο μεγάλο νησί του Ιονίου
Re: Σχόλια στα Μαθηματικά προσανατολισμού 2020
Αν είναι έτσι , έχω έναν λόγο να αισθάνομαι δικαιωμένος...
Re: Σχόλια στα Μαθηματικά προσανατολισμού 2020
Βγαίνει όμως και έτσι, μπορεί να δειχτεί με το κριτήριο παρεμβολής η πρόταση (δεν είναι δύσκολο). Απ όσο ξέρω όμως το παίρνουμε έτοιμο.tsaknakis έγραψε: ↑Τετ Ιουν 17, 2020 2:21 pmΚαλησπερα, εχει δωθει στις οδηγιες οτι μπορουν οι μαθητες να χρησιμοποιησουν την προταση που λετεΚΕΦΑΛΟΝΙΤΗΣ έγραψε: ↑Τετ Ιουν 17, 2020 2:17 pmΣτο όριο του Δ2 , με το νέο σύστημα , φτάνει η χρήση της αριστερής ανισότητας. Δηλαδή η ανισότητα
η οποία οδηγεί στην
φτάνει για να βρεθεί το όριο που θέλουμε.
-
- Δημοσιεύσεις: 50
- Εγγραφή: Κυρ Δεκ 23, 2018 11:26 pm
- Τοποθεσία: Αθήνα
Re: Σχόλια στα Μαθηματικά προσανατολισμού 2020
Ωραία τα φετινά θέματα και κλιμακούμενης δυσκολίας
Το θέμα Α απλό(θεωρία)
Θέμα Β βατό απλά είχε πολλές πράξεις και εύκολα μπορούσε κάποιος να μπερδευτεί
Ήταν όντως ίδιο με το θέμα Β του 2017(με εξαίρεση το Β4)
Το Θέμα Γ είχε κι αυτό πολλές πράξεις αλλά μέχρι το Γ3 τα υπο ερωτήματα έβγαιναν εύκολα
Γ4 ρυθμός μεταβολής ήθελε προσοχή
Και από θέμα Δ θεωρώ ότι κάποιος που ήταν καλά προετοιμασμένος μπορούσε να τα βγάλει
Ενώ τα Δ2,Δ4 ήθελαν ιδιαίτερη σκέψη(για να τα κάνει σωστά και ολοκληρωμένα κανείς χρειαζόταν πολλή ώρα)
Όλα τα παραπάνω τα λέω από προσωπική εμπειρία
Αν και με δυσκόλεψαν τα Δ2,Δ4 μου φάνηκαν βατά όλα τα υπόλοιπα
Νομίζω ότι οι πολύ καλοί μαθητές μπορούν να γράψουν πάνω από 18
Το θέμα Α απλό(θεωρία)
Θέμα Β βατό απλά είχε πολλές πράξεις και εύκολα μπορούσε κάποιος να μπερδευτεί
Ήταν όντως ίδιο με το θέμα Β του 2017(με εξαίρεση το Β4)
Το Θέμα Γ είχε κι αυτό πολλές πράξεις αλλά μέχρι το Γ3 τα υπο ερωτήματα έβγαιναν εύκολα
Γ4 ρυθμός μεταβολής ήθελε προσοχή
Και από θέμα Δ θεωρώ ότι κάποιος που ήταν καλά προετοιμασμένος μπορούσε να τα βγάλει
Ενώ τα Δ2,Δ4 ήθελαν ιδιαίτερη σκέψη(για να τα κάνει σωστά και ολοκληρωμένα κανείς χρειαζόταν πολλή ώρα)
Όλα τα παραπάνω τα λέω από προσωπική εμπειρία
Αν και με δυσκόλεψαν τα Δ2,Δ4 μου φάνηκαν βατά όλα τα υπόλοιπα
Νομίζω ότι οι πολύ καλοί μαθητές μπορούν να γράψουν πάνω από 18
Τσούρα Χριστίνα
- Tolaso J Kos
- Δημοσιεύσεις: 5223
- Εγγραφή: Κυρ Αύγ 05, 2012 10:09 pm
- Τοποθεσία: Λάρισα, Βαρκελώνη
- Επικοινωνία:
Re: Σχόλια στα Μαθηματικά προσανατολισμού 2020
Θα πω πως , ΝΑΙ. Ίσως μετά από και χρόνια θα δούμε στις πανελλήνιες.
Η φαντασία είναι σημαντικότερη από τη γνώση !
Re: Σχόλια στα Μαθηματικά προσανατολισμού 2020
Καλησπέρα,
στο θέμα Γ4 του νέου,ήθελα την γνώμη σας.
Βρίσκοντας κάποιος το f '(α),δεν υπάρχει ο κίνδυνος να θεωρηθεί ως παράγωγος σύνθεσης μιας και το α στην συνέχεια είναι συνάρτηση του χρόνου;;
Δεν εμπεριέχει κατα την γνώμη σας μια ασάφεια το θέμα αυτό;
στο θέμα Γ4 του νέου,ήθελα την γνώμη σας.
Βρίσκοντας κάποιος το f '(α),δεν υπάρχει ο κίνδυνος να θεωρηθεί ως παράγωγος σύνθεσης μιας και το α στην συνέχεια είναι συνάρτηση του χρόνου;;
Δεν εμπεριέχει κατα την γνώμη σας μια ασάφεια το θέμα αυτό;
Re: Σχόλια στα Μαθηματικά προσανατολισμού 2020
για το θεωρούμε σταθερό α ( τυχαίο βέβαια ) , δεν εμπλέκεται ο χρόνος , παραγωγίζουμε ως προς x την f .
αφού βρούμε το Β(2α-1,0) θεωρούμε χ(t)=2α(t)-1 και παραγωγίζουμε ως προς t....
αφού βρούμε το Β(2α-1,0) θεωρούμε χ(t)=2α(t)-1 και παραγωγίζουμε ως προς t....
Μέλη σε σύνδεση
Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 2 επισκέπτες