Τετριμμένο ελάχιστο 2

Συντονιστές: silouan, rek2

Άβαταρ μέλους
KARKAR
Δημοσιεύσεις: 17591
Εγγραφή: Τετ Δεκ 08, 2010 6:18 pm

Τετριμμένο ελάχιστο 2

#1

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από KARKAR »

Τετριμμένο  ελάχιστο 2.png
Τετριμμένο ελάχιστο 2.png (16.53 KiB) Προβλήθηκε 69 φορές
Η ημιευθεία Bx είναι παράλληλη και ομόρροπη προς την ακτίνα OA του τεταρτοκυκλίου O\overset{\frown}{AB} .

Σε σημείο S το οποίο κινείται στο τόξο , φέρω την εφαπτομένη , η οποία τέμνει την Bx στο T

και την προέκταση της OA στο P . Βρείτε το ελάχιστο του αθροίσματος : (BTS)+(SAP) .

Ετικέτες:
Άβαταρ μέλους
george visvikis
Επιμελητής
Δημοσιεύσεις: 14894
Εγγραφή: Παρ Νοέμ 01, 2013 9:35 am

Re: Τετριμμένο ελάχιστο 2

#2

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από george visvikis »

KARKAR έγραψε: Τετ Μάιος 27, 2026 7:17 am Τετριμμένο ελάχιστο 2.pngΗ ημιευθεία Bx είναι παράλληλη και ομόρροπη προς την ακτίνα OA του τεταρτοκυκλίου O\overset{\frown}{AB} .

Σε σημείο S το οποίο κινείται στο τόξο , φέρω την εφαπτομένη , η οποία τέμνει την Bx στο T

και την προέκταση της OA στο P . Βρείτε το ελάχιστο του αθροίσματος : (BTS)+(SAP) .
Με τους συμβολισμούς του σχήματος είναι \displaystyle (BTS) + (SAP) = \frac{1}{2}BT(r - x) + \frac{1}{2}APx

και από τα όμοια τρίγωνα STN, SOL, είναι \displaystyle BT = ST = \frac{{r(r - x)}}{{OL}} = \frac{{r(r - x)}}{{\sqrt {{r^2} - {x^2}} }}
Τετριμμένο ελάχιστο.2.png
Τετριμμένο ελάχιστο.2.png (18.88 KiB) Προβλήθηκε 31 φορές
Εξάλλου, \displaystyle {r^2} = OL \cdot OP \Leftrightarrow OP = \frac{{{r^2}}}{{\sqrt {{r^2} - {x^2}} }} \Rightarrow AP = OP - r = \frac{{{r^2} - r\sqrt {{r^2} - {x^2}} }}{{\sqrt {{r^2} - {x^2}} }}

Το άθροισμα των εμβαδών δίνεται από τη συνάρτηση: \boxed{f(x) = \frac{{r{{(r - x)}^2} + x\left( {{r^2} - r\sqrt {{r^2} - {x^2}} } \right)}}{{2\sqrt {{r^2} - {x^2}} }}}

Επί της ουσίας η άσκηση τελειώνει εδώ, αφού ο τύπος της συνάρτησης δεν είναι διαχειρίσιμος.

Ωστόσο, με τη βοήθεια λογισμικού βρίσκω \boxed{f_{\rm min}\simeq 0,17427r^2} όταν \boxed{x\simeq 0,57874r}
Απάντηση

Επιστροφή στο “Γενικά - Επίπεδο Θαλή/Ευκλείδη (Seniors)”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 2 επισκέπτες