Ας σώσουμε τον κανόνα de L' Hospital από την προχειρότητα !
-
- Επιμελητής
- Δημοσιεύσεις: 5577
- Εγγραφή: Δευ Δεκ 22, 2008 2:16 pm
- Τοποθεσία: Χαλκίδα - Καρδίτσα
Ας σώσουμε τον κανόνα de L' Hospital από την προχειρότητα !
Σύμφωνα με ενημέρωση που είχα από έγκριτους συναδέλφους , στα πλαίσια της μείωσης της ύλης , υπάρχει η πρόθεση να καταργηθούν από τη διδακτέα ύλη στα μαθηματικά κατεύθυνσης της Γ ' Λυκείου οι κανόνες de L' Hospital !!!
Αυτό είναι ασύλληπτο ! Πώς μπορεί μια επιτροπή μαθηματικών να αφαιρέσει μια από τις σπουδαιότερες παραγράφους των μαθηματικών και ένα τόσο απλό εργαλείο με σπουδαίες εφαρμογές ;
Παρακαλώ θερμά αυτούς που εισηγήθηκαν κάτι τέτοιο να το ξανασκεφτούν σοβαρά, διότι αν μη τι άλλο γελοιοποιούν όχι μόνον εαυτούς αλλά και τη μαθηματική κοινότητα. Γίνομαι σκληρός, το γνωρίζω , αλλά στην περίπτωση αυτή δεν γίνεται διαφορετικά. Μακάρι να πρυτανεύσει η στοιχειώδης λογική και να μην δούμε κάτι τέτοιο στην τελική εισήγηση που θα ανακοινωθεί σε λίγες μέρες.Ίδωμεν !!!
Μπάμπης
Αυτό είναι ασύλληπτο ! Πώς μπορεί μια επιτροπή μαθηματικών να αφαιρέσει μια από τις σπουδαιότερες παραγράφους των μαθηματικών και ένα τόσο απλό εργαλείο με σπουδαίες εφαρμογές ;
Παρακαλώ θερμά αυτούς που εισηγήθηκαν κάτι τέτοιο να το ξανασκεφτούν σοβαρά, διότι αν μη τι άλλο γελοιοποιούν όχι μόνον εαυτούς αλλά και τη μαθηματική κοινότητα. Γίνομαι σκληρός, το γνωρίζω , αλλά στην περίπτωση αυτή δεν γίνεται διαφορετικά. Μακάρι να πρυτανεύσει η στοιχειώδης λογική και να μην δούμε κάτι τέτοιο στην τελική εισήγηση που θα ανακοινωθεί σε λίγες μέρες.Ίδωμεν !!!
Μπάμπης
-
- Δημοσιεύσεις: 106
- Εγγραφή: Πέμ Απρ 09, 2009 9:44 am
- Τοποθεσία: Αθήνα
Re: Ας σώσουμε τον κανόνα de L'Hspital από την προχειρότητα
Δεν κόβουν όλη την ανάλυση καλύτερα, τσιγκουνιές θα κάνουμε τώρα...




- Πρωτοπαπάς Λευτέρης
- Συντονιστής
- Δημοσιεύσεις: 2950
- Εγγραφή: Τετ Οκτ 14, 2009 12:20 am
- Τοποθεσία: Πετρούπολη, Αθήνα
- Επικοινωνία:
Re: Ας σώσουμε τον κανόνα de L'Hspital από την προχειρότητα
Μπάμπη, όπως έχω ξαναγράψει στο
, μάλλον θα πέσει γέλιο
με τις μειώσεις ύλης στα Μαθηματικά. Ας περιμένουμε όμως. Μπορεί να πρυτανεύσει η λογική!!!


Κάθε πρόβλημα έχει μία τουλάχιστον λύση!!!
- Γιώργος Ρίζος
- Επιμελητής
- Δημοσιεύσεις: 5362
- Εγγραφή: Δευ Δεκ 29, 2008 1:18 pm
- Τοποθεσία: Κέρκυρα
Re: Ας σώσουμε τον κανόνα de L'Hspital από την προχειρότητα
Μπάμπη,
υπενθυμίζω σε όποιον δεν είχε παρακολουθήσει τις συζητήσεις μας ότι από τον Απρίλιο έχουμε εκφράσει την ανησυχία μας εδώγια τις αδιαφανείς ενέργειες επικοινωνιακού χαρακτήρα, σχετικά με την μείωση της ύλης, τονίζοντας τα εξής:
Δεν συμμετείχαν με τα θεσμοθετημένα τους όργανα οι εκπαιδευτικοί και επιστημονικοί φορείς, κάτι που αποτελεί βαθειά περιφρόνηση προς τους εκπαιδευτικούς και το εκπαιδευτικό σύστημα γενικότερα. Υπήρχε πλήρης μυστικότητα, λες και κινδυνεύουν τα μυστικά των Πυθαγορείων...
Οι προτάσεις των επιτροπών αυτών που έχουν κοινοποιηθεί είναι πρόχειρες, ελλιπείς ή αποσπασματικές .
Η ύλη στα μαθηματικά δεν μπορεί να έχει μονάδα μέτρησης τις σελίδες και η βεβιασμένη αφαίρεση εννοιών , θεωρημάτων ή παραγράφων μπορεί να δημιουργήσει μεγαλύτερα προβλήματα στη διδασκαλία του μαθήματος, απ' αυτά που θα ήθελε να αντιμετωπίσει.
Π.χ. οι οδηγίες για τη Γεωμετρία Α΄ Β΄ Λυκείου θυμίζουν διαδρομή που χρειάζεσαι gps για να την ακολουθήσεις... Διδάξτε εκείνο, όχι εκείνη την απόδειξη, όχι εκείνες τις ασκήσεις, μην εξετάσετε τις λυμένες εφαρμογές κ.λπ. Υπονομεύεται έτσι το περιεχόμενο του βιβλίου.
Φοβάμαι ότι κάτι τέτοιο θα γίνει κι εδώ. Θα πρέπει, πλέον να προσέχουμε μήπως η άσκηση που κάναμε στον πίνακα είναι στις "απαγορευμένες", ή μήπως χρησιμοποιήσουμε θεώρημα που εξαιρείται.
Απ΄την άλλη, σκέφτομαι μήπως ανακοινώσουν ως μειωμένη ύλη τις ενότητες που ούτως ή άλλως δεν διδάσκουμε. Οπότε ...;
Τότε όμως, όταν λένε στη Β΄ Λυκείου 0% μείωση, εννοούν ότι πρέπει να διδάσκεται όλο το βιβλίο; Ειλικρινά έχω μπερδευτεί.
Τι περιμένουν; Είναι δυνατόν να ανακοινώνουν με τυμπανοκρουσίες τα "ποσοστά" και 10 μέρες μετά να μην μπορούν να ανακοινώσουν το περιεχόμενο;
Γιώργος Ρίζος
Υ.Γ. Δεν νομίζω ότι κανένας σοβαρός μάχιμος μαθηματικός θα συναινούσε στην κατάργηση του κανόνα De L' Hospital. Πως θα διδαχτούν όρια με εκθετικές συναρτήσεις κ.α.; Εκτός αν τον επέλεξαν ...με κλήρωση!
υπενθυμίζω σε όποιον δεν είχε παρακολουθήσει τις συζητήσεις μας ότι από τον Απρίλιο έχουμε εκφράσει την ανησυχία μας εδώγια τις αδιαφανείς ενέργειες επικοινωνιακού χαρακτήρα, σχετικά με την μείωση της ύλης, τονίζοντας τα εξής:
Δεν συμμετείχαν με τα θεσμοθετημένα τους όργανα οι εκπαιδευτικοί και επιστημονικοί φορείς, κάτι που αποτελεί βαθειά περιφρόνηση προς τους εκπαιδευτικούς και το εκπαιδευτικό σύστημα γενικότερα. Υπήρχε πλήρης μυστικότητα, λες και κινδυνεύουν τα μυστικά των Πυθαγορείων...
Οι προτάσεις των επιτροπών αυτών που έχουν κοινοποιηθεί είναι πρόχειρες, ελλιπείς ή αποσπασματικές .
Η ύλη στα μαθηματικά δεν μπορεί να έχει μονάδα μέτρησης τις σελίδες και η βεβιασμένη αφαίρεση εννοιών , θεωρημάτων ή παραγράφων μπορεί να δημιουργήσει μεγαλύτερα προβλήματα στη διδασκαλία του μαθήματος, απ' αυτά που θα ήθελε να αντιμετωπίσει.
Π.χ. οι οδηγίες για τη Γεωμετρία Α΄ Β΄ Λυκείου θυμίζουν διαδρομή που χρειάζεσαι gps για να την ακολουθήσεις... Διδάξτε εκείνο, όχι εκείνη την απόδειξη, όχι εκείνες τις ασκήσεις, μην εξετάσετε τις λυμένες εφαρμογές κ.λπ. Υπονομεύεται έτσι το περιεχόμενο του βιβλίου.
Φοβάμαι ότι κάτι τέτοιο θα γίνει κι εδώ. Θα πρέπει, πλέον να προσέχουμε μήπως η άσκηση που κάναμε στον πίνακα είναι στις "απαγορευμένες", ή μήπως χρησιμοποιήσουμε θεώρημα που εξαιρείται.
Απ΄την άλλη, σκέφτομαι μήπως ανακοινώσουν ως μειωμένη ύλη τις ενότητες που ούτως ή άλλως δεν διδάσκουμε. Οπότε ...;
Τότε όμως, όταν λένε στη Β΄ Λυκείου 0% μείωση, εννοούν ότι πρέπει να διδάσκεται όλο το βιβλίο; Ειλικρινά έχω μπερδευτεί.
Τι περιμένουν; Είναι δυνατόν να ανακοινώνουν με τυμπανοκρουσίες τα "ποσοστά" και 10 μέρες μετά να μην μπορούν να ανακοινώσουν το περιεχόμενο;
Γιώργος Ρίζος
Υ.Γ. Δεν νομίζω ότι κανένας σοβαρός μάχιμος μαθηματικός θα συναινούσε στην κατάργηση του κανόνα De L' Hospital. Πως θα διδαχτούν όρια με εκθετικές συναρτήσεις κ.α.; Εκτός αν τον επέλεξαν ...με κλήρωση!
τελευταία επεξεργασία από Γιώργος Ρίζος σε Τετ Ιουν 16, 2010 7:12 pm, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
- ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΚΑΤΣΙΠΟΔΑΣ
- Δημοσιεύσεις: 681
- Εγγραφή: Δευ Απρ 20, 2009 8:25 pm
- Τοποθεσία: Καλαμάτα
- Επικοινωνία:
Re: Ας σώσουμε τον κανόνα de L'Hspital από την προχειρότητα
Μα τι λέτε, αφου όλοι μας είχαμε συμμετοχή στη δημόσια διαβούλευση, που προγματοποιήθηκε....(αστείο) και αποφασίσαμε για το ακριβές ποσοστό της μείωσης καθώς και για τις παραγράφους που πρέπει να αφαιρεθούν.Rigio έγραψε:Δεν συμμετείχαν με τα θεσμοθετημένα τους όργανα οι εκπαιδευτικοί και επιστημονικοί φορείς, κάτι που αποτελεί βαθειά περιφρόνηση προς τους εκπαιδευτικούς και το εκπαιδευτικό σύστημα γενικότερα. Υπήρχε πλήρης μυστικότητα, λες και κινδυνεύουν τα μυστικά των Πυθαγορείων..
Οσο αναφορά την ύλη που θα είναι εντός ύλης,καθιστερεί γιατι προσπαθούν αντι να βγάλουν εκτος τις παραγράφους, να τις σβήσουν με blanko, μιας και έχει μείνει αρκετο απο την λίστα της siemensΜπάμπης Στεργίου έγραψε:Μακάρι να πρυτανεύσει η στοιχειώδης λογική και να μην δούμε κάτι τέτοιο στην τελική εισήγηση που θα ανακοινωθεί σε λίγες μέρες.Ίδωμεν !!!

- S.E.Louridas
- Δημοσιεύσεις: 6141
- Εγγραφή: Σάβ Μαρ 21, 2009 10:53 am
- Τοποθεσία: Aegaleo.
- Επικοινωνία:
Re: Ας σώσουμε τον κανόνα de L'Hspital από την προχειρότητα
ΑΝΟΙΚΤΗ ΠΡΟΤΑΣΗ πρός τούς συμβουλάτορες της Υπουργού Παιδείας:
Στα πλαίσια της διαφάνειας του περίφημου '' ολα στο φώς '' ( Internet κ.τ.λ.) θα πρέπει να ανακοινωθούν ΑΜΕΣΑ τα ονόματα τών Υπεύθυνων και μελών που αποτελούν τίς επιτροπές Τών Αλλαγών και πιθανόν μειώσεων αναφορικά με την διδακταία ύλη. Αν αυτό δέν γίνει τα υπουργικά συμβούλια ανώπιον τών καμερών δέν πείθουν.Ταυτόχρονα να ανακοινωθούν στο internet οι επιστημονικές μελέτες (προφανώς με βάση την Ελληνική πραγματικότητα και όχι με βάση έτοιμες συνταγές από άλλα συστήματα της αλλοδαπής) και οι φορείς με τους οποίους έγινε διάλογος ώστε να διαμορφωθούν οι απόψεις αυτές. Ποιοί λόγοι μπορεί να οδηγούν επιστημονικές απόψεις στην αφάνεια;
Σωτήρης
Στα πλαίσια της διαφάνειας του περίφημου '' ολα στο φώς '' ( Internet κ.τ.λ.) θα πρέπει να ανακοινωθούν ΑΜΕΣΑ τα ονόματα τών Υπεύθυνων και μελών που αποτελούν τίς επιτροπές Τών Αλλαγών και πιθανόν μειώσεων αναφορικά με την διδακταία ύλη. Αν αυτό δέν γίνει τα υπουργικά συμβούλια ανώπιον τών καμερών δέν πείθουν.Ταυτόχρονα να ανακοινωθούν στο internet οι επιστημονικές μελέτες (προφανώς με βάση την Ελληνική πραγματικότητα και όχι με βάση έτοιμες συνταγές από άλλα συστήματα της αλλοδαπής) και οι φορείς με τους οποίους έγινε διάλογος ώστε να διαμορφωθούν οι απόψεις αυτές. Ποιοί λόγοι μπορεί να οδηγούν επιστημονικές απόψεις στην αφάνεια;
Σωτήρης
τελευταία επεξεργασία από S.E.Louridas σε Τετ Ιουν 16, 2010 7:41 pm, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
S.E.Louridas
1.Μιλώ, μόνο όταν έχω να πώ κάτι καλύτερο από την σιωπή (Πυθαγόρας).
2.Οι αξίες αντανακλώνται, Δεν επιβάλλονται.
3.Είναι Κορυφαία η κάθε στιγμή επίλυσης ενός Μαθηματικού προβλήματος.
1.Μιλώ, μόνο όταν έχω να πώ κάτι καλύτερο από την σιωπή (Πυθαγόρας).
2.Οι αξίες αντανακλώνται, Δεν επιβάλλονται.
3.Είναι Κορυφαία η κάθε στιγμή επίλυσης ενός Μαθηματικού προβλήματος.
- Μάκης Χατζόπουλος
- Δημοσιεύσεις: 2456
- Εγγραφή: Δευ Δεκ 22, 2008 4:13 pm
- Τοποθεσία: Αθήνα
- Επικοινωνία:
Re: Ας σώσουμε τον κανόνα de L'Hspital από την προχειρότητα
Και εγώ το έχω ακούσει αυτό το σενάριο Μπάμπη και να σου πω την αλήθεια, δεν θορυβήθηκα, έχω δεκτή από την στιγμή που κόψουν κάτι, εμείς θα πονέσουμε, είτε είναι ο ρυθμός μεταβολής, είτε οι μιγαδικοί είτε τα εμβαδά, είτε μελέτη συνάρτησης, όλα είναι παιδιά μας!!
Έπρεπε να είχαμε αντιληφθεί πιο νωρίς τα κελεύσματα του Γιώργου και να αντιδράσουμε, αλλά εγώ προσωπικά θεώρησα ότι είναι σειρήνες που τις ακούμε κάθε χρόνο, την ίδια εποχή και δεν έπρεπε να κινητοποιηθούμε-δραστηριοποιηθούμε, μας έπιασαν εξ' απήνης σε πολλά θέματα, τι να λέμε τώρα...
Έπρεπε να είχαμε αντιληφθεί πιο νωρίς τα κελεύσματα του Γιώργου και να αντιδράσουμε, αλλά εγώ προσωπικά θεώρησα ότι είναι σειρήνες που τις ακούμε κάθε χρόνο, την ίδια εποχή και δεν έπρεπε να κινητοποιηθούμε-δραστηριοποιηθούμε, μας έπιασαν εξ' απήνης σε πολλά θέματα, τι να λέμε τώρα...
Σωτήρη πιο εύκολα είναι να κερδίσουμε την Νιγηρία και την Αργεντινή και να πάρουμε το Μουντιάλ, παρά να γίνουν αυτά που λες!! Αλλά θα είμαι αισιόδοξος και θα ενώσω τις φωνή μου με την δική σου, ασχέτως αν έχω χάσει την πίστη μου!S.E.Louridas έγραψε:ΑΝΟΙΚΤΗ ΠΡΟΤΑΣΗ πρός τούς συμβουλάτορες της Υπουργού Παιδείας:
Στα πλαίσια της διαφάνειας του περίφημου '' ολα στο φώς '' ( Internet κ.τ.λ.) θα πρέπει να ανακοινωθούν ΑΜΕΣΑ τα ονόματα τών Υπεύθυνων και μελών που αποτελούν τίς επιτροπές Τών Αλλαγών και πιθανόν μειώσεων αναφορικά με την διδακταία ύλη. Αν αυτό δέν γίνει τα υπουργικά συμβούλια ανώπιον τών καμερών δέν πείθουν.Ταυτόχρονα να ανακοινωθούν στο internet οι επιστημονικές μελέτες (προφανώς με βάση την Ελληνική πραγματικότητα και όχι με βάση έτοιμες συνταγές από άλλα συστήματα της αλλοδαπής) και οι φορείς με τους οποίους έγινε διάλογος ώστε να διαμορφωθούν οι απόψεις αυτές.
Σωτήρης
(1) verba volant, scripta manent = τα λόγια πετούν, τα γραπτά μένουν


- Πρωτοπαπάς Λευτέρης
- Συντονιστής
- Δημοσιεύσεις: 2950
- Εγγραφή: Τετ Οκτ 14, 2009 12:20 am
- Τοποθεσία: Πετρούπολη, Αθήνα
- Επικοινωνία:
Re: Ας σώσουμε τον κανόνα de L'Hspital από την προχειρότητα
Ενδιαφέρον ...Rigio έγραψε: Υ.Γ. Δεν νομίζω ότι κανένας σοβαρός μάχιμος μαθηματικός θα συναινούσε στην κατάργηση του κανόνα De L' Hospital. Πως θα διδαχτούν όρια με εκθετικές συναρτήσεις κ.α.; Εκτός αν τον επέλεξαν ...με κλήρωση!
Κάθε πρόβλημα έχει μία τουλάχιστον λύση!!!
-
- Δημοσιεύσεις: 33
- Εγγραφή: Σάβ Μάιος 16, 2009 8:22 pm
- Τοποθεσία: ΤΡΙΚΑΛΑ
Re: Ας σώσουμε τον κανόνα de L' Hospital από την προχειρότητ
ΚύριεΜπάμπη αυτό το πολύ σύντομα για την ανακοίνωση, μήπως μπορείτε να το κάνετε πιο συγκεκριμένο; Αν έχετε βέβαια την πληροφόρηση. Ευχαριστώ.
- polysot
- Επιμελητής
- Δημοσιεύσεις: 2600
- Εγγραφή: Δευ Οκτ 19, 2009 11:43 pm
- Τοποθεσία: Όπου βρω ενδιαφέρουσες προσωπικότητες...
- Επικοινωνία:
Re: Ας σώσουμε τον κανόνα de L' Hospital από την προχειρότητ
Συνάδελφοι η προχειρότητα είναι δεδομένη όσα χρόνια παρακολουθώ (απο το 94) τις εξελίξεις...
ΓΙατί να περιμένουμε κάτι διαφορετικό;
Και εν πάσει περιπτώσει, ας αποφασίσουν αυτοί που είναι "υπεύθυνοι" και ας έχουν και την ευθύνη των επιλογών τους...
ΓΙατί να περιμένουμε κάτι διαφορετικό;
Και εν πάσει περιπτώσει, ας αποφασίσουν αυτοί που είναι "υπεύθυνοι" και ας έχουν και την ευθύνη των επιλογών τους...
Σωτήρης Δ. Χασάπης
Ζήσε τα μαθηματικά σου!
-----------------------------
"There is a scientific taste just as there is a literary or artistic one", Renan
"The journey of a thousand miles begins with one step.", Lao Tzu
Ζήσε τα μαθηματικά σου!
-----------------------------
"There is a scientific taste just as there is a literary or artistic one", Renan
"The journey of a thousand miles begins with one step.", Lao Tzu
Re: Ας σώσουμε τον κανόνα de L' Hospital από την προχειρότητ
Ήδη δημοσιεύτηκε και δεύτερη φορά ότι θα βγει από την ύλη
-
- Δημοσιεύσεις: 9
- Εγγραφή: Σάβ Ιαν 17, 2009 10:15 am
Re: Ας σώσουμε τον κανόνα de L' Hospital από την προχειρότητ
Ότι θα αφαιρεθούν, είναι σχεδόν βέβαιο. Άλλωστε γιατί ο μαθητής πρέπει να μαθαίνει μηχανιστικούς υπολογισμούς για τον υπολογισμό του ορίου; Σύμφωνα με την Επιτροπή Μείωσης της Ύλης, είναι απείρως σημαντικότερο να μάθει την παρ. 3.4 της Άλγεβρας Β΄Λυκείου (Ανατοκισμός-Ίσες καταθέσεις-Χρεωλυσία). Τους τόκους για το Μνημόνιο του Δ.Ν.Τ. δεν θα τους βγάζει με κανόνες De L Hospital!
ΓΙΑΝΝΑΚΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
-
- Επιμελητής
- Δημοσιεύσεις: 5577
- Εγγραφή: Δευ Δεκ 22, 2008 2:16 pm
- Τοποθεσία: Χαλκίδα - Καρδίτσα
Re: Ας σώσουμε τον κανόνα de L' Hospital από την προχειρότητ
Κάτι ακούστηκε σήμερα ότι η ύλη δεν θα πειραχθεί για φέτος. Δεν είδα τίποτα επίσημο, αλλά ψάξτε το αν μπορείτε.
Μπάμπης
Μπάμπης
- Στέλιος Μαρίνης
- Δημοσιεύσεις: 536
- Εγγραφή: Πέμ Ιούλ 16, 2009 9:45 pm
- Τοποθεσία: Νέα Σμύρνη, Αθήνα
- Επικοινωνία:
Ο συνήγορος του διαβόλου
Αν η ύλη δεν συνδεόταν με τις Πανελλαδικές εξετάσεις, το σκεπτικό για την αφαίρεση και των κανόνων de l Hospital και του αόριστου ολοκληρώματος θα έστεκε. Τι προσφέρει διδακτικά το de l Hospital ; Είναι χρηστικό εργαλείο που εφαρμόζεται, όπως παρουσιάζεται στο σχολικό βιβλίο, χωρίς να γίνεται κατανοητό το γιατί λειτουργεί. Μας απλουστεύει, και σε μας και στους μαθητές, τη ζωή προκειμένου να λύσουμε κάποια προβλήματα, αλλά το ερώτημα που πρέπει να απαντηθεί είναι αν διδάσκουμε μαθηματικά με στόχο την απόκτηση ικανότητας για λύση προβλημάτων χωρίς βαθιά κατανόηση των εργαλείων που χρησιμοποιούν οι μαθητές. Ως μαθηματικοί δεν θα έπρεπε να συζητάμε στον αέρα. Τι εννοώ; Αν δεν έχουμε ξεκαθαρίσει τους στόχους της διαδσκαλίας η συζήτηση περί του αν πρέπει να διδαχτεί εκείνο ή το άλλο ή ακόμη και το πώς πρέπει να διδαχτεί είναι μετέωρη. Η οπτική όλων όσοι εξοργιστήκατε για την κατάργηση του συγκεκριμένου θεωρήματος είναι δίκαιη, αν το ζητούμενο είναι πώς θα βοηθήσουμε τους μαθητές να γράψουν καλύτερα. ΑΠό τη στιγμή όμως που οι εξετάσεις είναι ανταγωνιστικές και οι όροι ίδιοι για όλους δεν τίθεται τέτοιο θέμα.
Ωστόσο, αυτοί που εισηγήθηκαν την αφαίρεση έδρασαν πράγματι εππιπόλαια, πρόχειρα, αποσπασματικά και αυθαίρετα. Τους ζητήθηκε να μειώσουν την ύλη και εμμέσως την αύξησαν! Ένα σωρό τεχνάσματα για τον υπολογισμό ορίου γίνονται πλέον άκρως απαραίτητα, άρα από την πλευρά της "οικονομίας" στο χρόνο των υποψηφίων οι αφαιρέσεις φέρνουν αντίθετο αποτέλεσμα. Όμως το ήσσον δεν πρέπει να υπερκαλύπτει το μείζον. Και μείζον, κατά την άποψή μου, είναι το τι προσδοκούμε από τη μαθηματική εκπαίδευση κι ύστερα να δούμε πώς μπορούμε να το επιδιώξουμε.
Ωστόσο, αυτοί που εισηγήθηκαν την αφαίρεση έδρασαν πράγματι εππιπόλαια, πρόχειρα, αποσπασματικά και αυθαίρετα. Τους ζητήθηκε να μειώσουν την ύλη και εμμέσως την αύξησαν! Ένα σωρό τεχνάσματα για τον υπολογισμό ορίου γίνονται πλέον άκρως απαραίτητα, άρα από την πλευρά της "οικονομίας" στο χρόνο των υποψηφίων οι αφαιρέσεις φέρνουν αντίθετο αποτέλεσμα. Όμως το ήσσον δεν πρέπει να υπερκαλύπτει το μείζον. Και μείζον, κατά την άποψή μου, είναι το τι προσδοκούμε από τη μαθηματική εκπαίδευση κι ύστερα να δούμε πώς μπορούμε να το επιδιώξουμε.
Κάποτε οι καμπύλες των γραφικών παραστάσεων ζωντανεύουν, είναι διαφορίσιμες γιατί είναι λείες κι όμορφες, έχουν ακρότατες τιμές γιατί αρνούνται τη μονοτονία, δεν έχουν όριο πραγματικό, αλλά μπορείς και τις φαντάζεσαι στο άπειρο και η ασύμπτωτη ευθεία είναι το καράβι που σε ταξιδεύει πλάι τους.
- Μάκης Χατζόπουλος
- Δημοσιεύσεις: 2456
- Εγγραφή: Δευ Δεκ 22, 2008 4:13 pm
- Τοποθεσία: Αθήνα
- Επικοινωνία:
Re: Ο συνήγορος του διαβόλου
Πόσο δίκιο έχεις Στέλιο...Στέλιος Μαρίνης έγραψε: Ωστόσο, αυτοί που εισηγήθηκαν την αφαίρεση έδρασαν πράγματι εππιπόλαια, πρόχειρα, αποσπασματικά και αυθαίρετα. Τους ζητήθηκε να μειώσουν την ύλη και εμμέσως την αύξησαν! Ένα σωρό τεχνάσματα για τον υπολογισμό ορίου γίνονται πλέον άκρως απαραίτητα, άρα από την πλευρά της "οικονομίας" στο χρόνο των υποψηφίων οι αφαιρέσεις φέρνουν αντίθετο αποτέλεσμα. Όμως το ήσσον δεν πρέπει να υπερκαλύπτει το μείζον. Και μείζον, κατά την άποψή μου, είναι το τι προσδοκούμε από τη μαθηματική εκπαίδευση κι ύστερα να δούμε πώς μπορούμε να το επιδιώξουμε.
(1) verba volant, scripta manent = τα λόγια πετούν, τα γραπτά μένουν


-
- Επιμελητής
- Δημοσιεύσεις: 5577
- Εγγραφή: Δευ Δεκ 22, 2008 2:16 pm
- Τοποθεσία: Χαλκίδα - Καρδίτσα
Re: Ας σώσουμε τον κανόνα de L' Hospital από την προχειρότητ
Σήμερα άκουσα ότι μετά από διαμαρτυρίες του ΠΙ την αφαίρεση του κανόνα σκέφτονται στο υπουργείο να την ματαιώσουν. Μακάρι να είναι έτσι. Θα περιμένουμε !
Μπάμπης
Μπάμπης
Μέλη σε σύνδεση
Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης