ΘΕΜΑΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ 2009
Re: ΘΕΜΑΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ 2009
Σχόλιο στο σχολιασμό των θεμάτων.
Σε προηγούμενο μήνυμα λέγεται ότι κάποια ερωτήματα (3γ 4γ δ) θα συγκεντρώσουν τις βαθμολογίες στο 16-17 για ποιές βαθμολογίες μιλάμε; τις μέσες ή αυτές που θα ήταν στο 19 αν δεν ετίθεντο τα συγκεκριμένα ερωτήματα; Γιατί όπως φαίνεται και φέτος θα έχουμε το γνωστό θρίαμβο της επιτροπής: γύρω στο 75% θα έχει κάτω από 10
Σε προηγούμενο μήνυμα λέγεται ότι κάποια ερωτήματα (3γ 4γ δ) θα συγκεντρώσουν τις βαθμολογίες στο 16-17 για ποιές βαθμολογίες μιλάμε; τις μέσες ή αυτές που θα ήταν στο 19 αν δεν ετίθεντο τα συγκεκριμένα ερωτήματα; Γιατί όπως φαίνεται και φέτος θα έχουμε το γνωστό θρίαμβο της επιτροπής: γύρω στο 75% θα έχει κάτω από 10
Re: ΘΕΜΑΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ 2009
Μια παρατηρηση.Ακουσα πολλους να λενε "γελοια τα θεματα","ενα ΘΜΤ ηταν πώς δεν το σκεφτηκες" ή οπως είπε καποιος εδω μεσα οτι σε καθε διαγωνισμα υπαρχει ενα ΘΜΤ.Αυτο δεν ειναι επιχειρημα,ειναι... ασυναρτησιες.Δηλαδη αμα ενα διαγωνισμα δεν ειχε μιγαδικους εσεις θα θεωρουσατε στο 4ο εναν μιγαδικο ετσι για να υπαρχει και αυτος; Επισης ενα ΘΜΤ δεν ειναι και τοσο απλη υποθεση.Για ποια συναρτηση,σε ποιο διαστημα;Στο να κανουμε ΘΜΤ μας οδηγουν οι αναγκες και οχι το "ετσι για να γινει"!Να μιλησω ξανα για τον εαυτο μου :αφιερωσα 2 ωρες στο 4δ για να μου ερθει λυτρωτικα η λυση,και δεν ειμαι ενας τυχαιος μαθητης: ημουν πρωτος στο λυκειο μου και προσωπικα θεωρω τα μαθηματικα το δυνατο μου μαθημα.
Μια ακομη λυση για το 4δ που δεν εχει ειπωθει:
Διαιρωντας με ξ και α προκυπτει:
Τωρα μαλιστα υπαρχει ο λογος του β ερωτηματος Αρα:ΑΒΙΑΣΤΑ προκυπτει η αναγκη να θεωρησουμε μια αρχικη για να κανουμε "Rolle για την παραγουσα".Εστω F αυτη με τυπο Με Rolle για αυτη στο [0,α] προκυπτει το ζητουμενο.Την λυση αυτη την εδωσε η αδερφη μου 2 λεπτα πριν το χτυπημα του κουδουνιου με κυριολεκτικα τρεμαμενο χερι!
Τα λεω ολα αυτα για να δειξω κατι βασικο (που με διδαξε ο Ορεστης Κατσανος καθηγητης στο σχολειο):Στα (σχολικα τουλαχιστον) μαθηματικα, οι αναγκες μας ωθουν στις ενεργειες και δεν κανουμε πραγματα "στον αερα".
"δεν απεδειξε οτι ειναι συνεχης και στο 1,2383456" Χαχχα καλο!
Μια ακομη λυση για το 4δ που δεν εχει ειπωθει:
Διαιρωντας με ξ και α προκυπτει:
Τωρα μαλιστα υπαρχει ο λογος του β ερωτηματος Αρα:ΑΒΙΑΣΤΑ προκυπτει η αναγκη να θεωρησουμε μια αρχικη για να κανουμε "Rolle για την παραγουσα".Εστω F αυτη με τυπο Με Rolle για αυτη στο [0,α] προκυπτει το ζητουμενο.Την λυση αυτη την εδωσε η αδερφη μου 2 λεπτα πριν το χτυπημα του κουδουνιου με κυριολεκτικα τρεμαμενο χερι!
Τα λεω ολα αυτα για να δειξω κατι βασικο (που με διδαξε ο Ορεστης Κατσανος καθηγητης στο σχολειο):Στα (σχολικα τουλαχιστον) μαθηματικα, οι αναγκες μας ωθουν στις ενεργειες και δεν κανουμε πραγματα "στον αερα".
"δεν απεδειξε οτι ειναι συνεχης και στο 1,2383456" Χαχχα καλο!
τελευταία επεξεργασία από paganini σε Τετ Μάιος 20, 2009 9:31 pm, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
- Τηλέγραφος Κώστας
- Επιμελητής
- Δημοσιεύσεις: 1025
- Εγγραφή: Κυρ Δεκ 21, 2008 12:06 am
- Τοποθεσία: ΦΕΡΕΣ-ΑΛΕΞ/ΠΟΛΗ
- Επικοινωνία:
Re: ΘΕΜΑΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ 2009
Τηλέγραφος Κώστας έγραψε:Σχολιασμός θεμάτων :
Θέματα κλασικά αλλά και πιο δύσκολα από πέρσι(στην συλλογή μορίων ).
Τα ερωτήματα 3γ ,4β αλλά ειδικά το 4γ θα συσσωρεύσουν καλούς μαθητέςτους βαθμούς γύρω από το 16-17 :
ΘΕΜΑ1: θεωρία
ΘΕΜΑ2 : Επανάληψη παλιού θέματος
α. απλό .
β. αν δεν βρεις τη εξίσωση από το α δύσκολα τα πράγματα .
γ. απλό
ΘΕΜΑ3 :
Α .To Fermat έρχεται πάντα δύσκολα αν και κλασικό που δεν εξετάζει μαθηματική σκέψη αλλά απομνημόνευση μεθοδολογίας .
Β α. απλό
β. Εύκολο ειδικά αν κάνεις πινάκα
γ. αν δεν προσέξεις την σχέση από το Α έχει πολύ δουλεία .
ΘΕΜΑ 4:Α. εύκολο αλλά απαιτεί τέλεια διατύπωση
Β. Απλό αν δεν μπερδευτείς και μπλέξεις με ορισμό και βοηθητικό για το ερώτημα γ.
Γ. Δύσκολο γιατί οι επιλογές είναι πολλές και πρέπει να στραφείς στα προηγούμενα ερωτήματα σκεφτόμενος για τι μου ζητησαν για την G συνεχεια [0,2] παραγωγο στο (0 ,2)
Δ. Ατυχές ερώτημα ( γιατί έχει ακριβώς τον ίδιο τρόπο σκέψης με το προηγούμενο ) και δύσκολο γιατί οι επιλογές είναι πολλές και πρέπει να στραφείς στα προηγούμενα ερωτήματα σκεφτόμενος για τι μου ζήτησαν την παραγωγό της G .
Φιλικά
Τηλέγραφος Κώστας
Τηλέγραφος Κώστας
Re: ΘΕΜΑΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ 2009
Δύο σχόλια μόνο
ΘΕΜΑ 2β
Καλύτερα θα ήταν να δινόταν η εξίσωση του γτ ψ=χ-2.Αρκετά παιδιά δεν το "πάλεψαν" γιατί δεν βρήκαν τον γτ και το θέμα 2 πρέπει να είναι η άσκηση του "λαού"
ΘΕΜΑ4α
Προσοχή στην διατύπωση λύσεων, έχει μπόλικη σάλτσα και το θέμα δεν μοριοδοτήθηκε σωστά (5 μόρια είναι λίγα). Γνώμη μου είναι το 4α να έπαιρνε 8 μόρια και το επόμενο ερώτημα αντί για 6 ας έπαιρνε 3
ΘΕΜΑ 2β
Καλύτερα θα ήταν να δινόταν η εξίσωση του γτ ψ=χ-2.Αρκετά παιδιά δεν το "πάλεψαν" γιατί δεν βρήκαν τον γτ και το θέμα 2 πρέπει να είναι η άσκηση του "λαού"
ΘΕΜΑ4α
Προσοχή στην διατύπωση λύσεων, έχει μπόλικη σάλτσα και το θέμα δεν μοριοδοτήθηκε σωστά (5 μόρια είναι λίγα). Γνώμη μου είναι το 4α να έπαιρνε 8 μόρια και το επόμενο ερώτημα αντί για 6 ας έπαιρνε 3
Ποτε δεν κάνω λάθος! Μια φορά νομιζα πως είχα κάνει, αλλά τελικά έκανα λάθος!
Απ' τα τσακάλια δεν γλυτώνεις μ' ευχές η παρακάλια. Κ. Βάρναλης
Aπέναντι στις αξίες σου να είσαι ανυποχώρητος
Ενεργό μέλος από 23-12-2008 ως και 17-8-2014 (δεν θα απαντήσω σε πμ)
Απ' τα τσακάλια δεν γλυτώνεις μ' ευχές η παρακάλια. Κ. Βάρναλης
Aπέναντι στις αξίες σου να είσαι ανυποχώρητος
Ενεργό μέλος από 23-12-2008 ως και 17-8-2014 (δεν θα απαντήσω σε πμ)
- Χρήστος Λαζαρίδης
- Δημοσιεύσεις: 656
- Εγγραφή: Παρ Ιαν 09, 2009 10:48 am
- Τοποθεσία: Παλαιό Φάληρο
- Επικοινωνία:
Re: ΘΕΜΑΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ 2009
Διαδικτυακοί φίλοι
Η ψυχοφθόρα εξέταση τελείωσε. Λύσαμε τα θέματα, αναζητήσαμε διαφορετικούς τρόπους επίλυσης, συζητήσαμε τη διατύπωσή τους, αναφερθήκαμε στη μοριοδότηση τους, τα συγκρίναμε με τα περσινά και άλλα πολλά.
Θα μπορούσαμε,όμως να δούμε τα πράγματα από την μεριά της επιτροπής. Οι άνθρωποι αυτοί, εν μέσω πολεμικής ατμόσφαιρας, καλούνται να θεματοδοτήσουν τέλεια θέματα.
Ολοι οι άλλοι, και δεν αναφέρομαι στους συναδέλφους, έχουν άποψη.
Τα κανάλια, οι δημοσιογράφοι,οι ερευνητές και ο περιπτεράς, διατυμπανίζουν γνώμες.
Όσον αφορά εμάς, είμαστε με το χέρι στην σκανδάλη και καλά κάνουμε.
Αλλοίμονο τους, αν κάνουν μία παράλειψη ή λάθος. Θα ακούσουν αυτά που άκουσαν, όχι άδικα, το 2003.
Μήπως όμως αν τα καταφέρουν, πρέπει γεναιόδωρα να τους πούμε ένα μπράβο;
Αυτό που δεν κάναμε, είναι να μιλήσουμε, ΑΝ ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΗΤΑΝ ΄Η ΟΧΙ ΕΠΙΤΥΧΗΜΕΝΑ.
Προσωπικά νομίζω, ότι τα θέματα ήταν επιτυχημένα, δίνω συγχαρητήρια στη επιτροπή και εύχομαι να έχουμε παρόμοια συνέχεια.
Φιλικά Χρήστος
Η ψυχοφθόρα εξέταση τελείωσε. Λύσαμε τα θέματα, αναζητήσαμε διαφορετικούς τρόπους επίλυσης, συζητήσαμε τη διατύπωσή τους, αναφερθήκαμε στη μοριοδότηση τους, τα συγκρίναμε με τα περσινά και άλλα πολλά.
Θα μπορούσαμε,όμως να δούμε τα πράγματα από την μεριά της επιτροπής. Οι άνθρωποι αυτοί, εν μέσω πολεμικής ατμόσφαιρας, καλούνται να θεματοδοτήσουν τέλεια θέματα.
Ολοι οι άλλοι, και δεν αναφέρομαι στους συναδέλφους, έχουν άποψη.
Τα κανάλια, οι δημοσιογράφοι,οι ερευνητές και ο περιπτεράς, διατυμπανίζουν γνώμες.
Όσον αφορά εμάς, είμαστε με το χέρι στην σκανδάλη και καλά κάνουμε.
Αλλοίμονο τους, αν κάνουν μία παράλειψη ή λάθος. Θα ακούσουν αυτά που άκουσαν, όχι άδικα, το 2003.
Μήπως όμως αν τα καταφέρουν, πρέπει γεναιόδωρα να τους πούμε ένα μπράβο;
Αυτό που δεν κάναμε, είναι να μιλήσουμε, ΑΝ ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΗΤΑΝ ΄Η ΟΧΙ ΕΠΙΤΥΧΗΜΕΝΑ.
Προσωπικά νομίζω, ότι τα θέματα ήταν επιτυχημένα, δίνω συγχαρητήρια στη επιτροπή και εύχομαι να έχουμε παρόμοια συνέχεια.
Φιλικά Χρήστος
Ο ηλίθιος είναι αήττητος
Re: ΘΕΜΑΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ 2009
Οντως, φετος αξιζουν συγχαρητηρια τα μελη της επιτροπης, σε αντιθεση με περισυ που κατ εμε τα θεματα δεν ηταν επιτυχιμενα (ευκολια σε συνδιασμο με μεγαλη ποσοτητα με αποτελεσμα σε αρκετες περιπτωσεις να μετρησει περισσοτερο η ταχυτητα και λιγοτερο οι γνωσεις.)Χρήστος Λαζαρίδης έγραψε:Διαδικτυακοί φίλοι
Η ψυχοφθόρα εξέταση τελείωσε. Λύσαμε τα θέματα, αναζητήσαμε διαφορετικούς τρόπους επίλυσης, συζητήσαμε τη διατύπωσή τους, αναφερθήκαμε στη μοριοδότηση τους, τα συγκρίναμε με τα περσινά και άλλα πολλά.
Θα μπορούσαμε,όμως να δούμε τα πράγματα από την μεριά της επιτροπής. Οι άνθρωποι αυτοί, εν μέσω πολεμικής ατμόσφαιρας, καλούνται να θεματοδοτήσουν τέλεια θέματα.
Ολοι οι άλλοι, και δεν αναφέρομαι στους συναδέλφους, έχουν άποψη.
Τα κανάλια, οι δημοσιογράφοι,οι ερευνητές και ο περιπτεράς, διατυμπανίζουν γνώμες.
Όσον αφορά εμάς, είμαστε με το χέρι στην σκανδάλη και καλά κάνουμε.
Αλλοίμονο τους, αν κάνουν μία παράλειψη ή λάθος. Θα ακούσουν αυτά που άκουσαν, όχι άδικα, το 2003.
Μήπως όμως αν τα καταφέρουν, πρέπει γεναιόδωρα να τους πούμε ένα μπράβο;
Αυτό που δεν κάναμε, είναι να μιλήσουμε, ΑΝ ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΗΤΑΝ ΄Η ΟΧΙ ΕΠΙΤΥΧΗΜΕΝΑ.
Προσωπικά νομίζω, ότι τα θέματα ήταν επιτυχημένα, δίνω συγχαρητήρια στη επιτροπή και εύχομαι να έχουμε παρόμοια συνέχεια.
Φιλικά Χρήστος
Κολλιοπουλος Νικος.
Μεταδιδακτορικός ερευνητής.
Ερευνητικά ενδιαφέροντα: Στοχαστικές ΜΔΕ, ασυμπτωτική ανάλυση στοχαστικών συστημάτων, εφαρμογές αυτών στα χρηματοοικονομικά και στη διαχείριση ρίσκων.
Μεταδιδακτορικός ερευνητής.
Ερευνητικά ενδιαφέροντα: Στοχαστικές ΜΔΕ, ασυμπτωτική ανάλυση στοχαστικών συστημάτων, εφαρμογές αυτών στα χρηματοοικονομικά και στη διαχείριση ρίσκων.
- Κώστας Μαλλιάκας
- Δημοσιεύσεις: 518
- Εγγραφή: Σάβ Ιαν 24, 2009 9:25 am
- Τοποθεσία: Ρόδος
Re: ΘΕΜΑΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ 2009
Συγγνώμη αν δεν κατάλαβα κάτι στην ερώτηση σου αλλά απάντησα για την αιτιολόγηση της συνέχειας της G στο (0,2] σαν πράξεις και συναρτήσεις ολοκλήρωμα με συνεχείς συναρτήσεις στο εσωτερικό τους κτλ και όχι ιδιαίτερα για το 2 όπου προφανώς δεν χρειάζεται ιδιαίτερη αναφορά.ENIALIS έγραψε:Δεν καταλαβαινω γιατι να κοψεις κατι. Μηπως εχω καταλαβει κατι λαθος? Η ερωτηση ειναι : τι χάνει κανεις αν αναφερει οτι ειναι συνεχης στο 0 με ορισμο,Κώστας Μαλλιάκας έγραψε:Ήμουν σήμερα εξεταστής-βαθμολογητής σε ειδικό εξεταστικό και αφού λύσαμε τα θέματα και τα συζητήσαμε αποφασίσαμε λόγω μόνο των 5 μορίων να κοπούν 2 μόρια για την καθολική παράλειψη και 1 μόριο αν προσπαθήσει κάπως ανεπιτυχώς γιατί υπήρχαν πολλά θέματα να διαπραγματευτεί και τα 5 μόρια ήταν πολύ λίγα. Επίσης στο 4β που ήθελε απόδειξη της παραγωγισιμότητας αν τότε κάποιος ανέφερε τις γνωστές λεπτομέρειες θα του χαρίζαμε 1 μόριο απο το προηγούμενο ερώτημα γιατί η λογική ήταν ίδια και αντιστρόφως αν δεν αποδείκνυε την παραγωγισιμότητα αλλά στο προηγούμενο εξηγούσε την συνέχεια θα έχανε στο 4β μόνο 2 μόρια...
Πάνω σε αυτή την λογική κινούμασταν αλλά επειδή η εξέταση ήταν προφορική ήταν πιο εύκολο να καταλάβουμε αν ήταν άγνοια ή παράλειψη...
και στο (0,2] διοτι ....
αλλα δεν αναφερει ξεχωριστα το 2.
Η απαντηση μου ειναι οτι δεν χανει τιποτα, διοτι το 2 δεν ειναι τιποτα ξεχωριστο.
Με αυτη τη λογικη θα επρεπε να του κοψουν που δεν απεδειξε οτι ειναι συνεχης και στο 1,2383456
Re: ΘΕΜΑΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ 2009
Σύντομα και αποσπασματικά σχόλια ενός κουρασμένου ανθρώπου (12 ώρες στο βαθμολογικό, από τις 7 το πρωί) - πρόλαβα απλώς να διαβάσω τις παρατηρήσεις σας.
Νομίζω ότι αξίζει ένας έπαινος στην επιτροπή που έβαλε, σαφή (παρά την ανόητη παράλειψη του "τουλάχιστον" - που επιδιορθώθηκε όμως σύντομα), διαβαθμισμένα (όχι όμως ως το συν άπειρο), σχολικά αλλά κυρίως ανθρώπινα θέματα. Λοιπόν:
1. Είναι πολύ βασικό για να διατηρήσει ο μαθητής την ψυχραιμία του - ώστε να απαντήσει τουλάχιστον σε όσα του αναλογούν - να έχει πλησιάσει στο 15 την πρώτη μία-μιάμιση ώρα. Εδώ, νομίζω ότι ο στόχος επετεύχθη. Αρκετοί καλά προετοιμασμένοι υποψήφιοι θα καταχάρηκαν στην πρώτη ανάγνωση των τριών πρώτων θεμάτων.
2. Σε αντίθεση με "την υποταγή στη διδαγμένη μεθοδολογία" που διακρίνουν κάποιοι στα θέματα, πιστεύω ότι υπήρχε χώρος να αναπνεύσει το καθαρό μυαλό. Στο 2α), όπως επεσήμανε ο Κώστας Σερίφης, θεωρείται δεδομένο ότι οι εικόνες βρίσκονται σε ευθεία. Η λύση συντομεύει. Στο 2β) επισημάνθηκαν επίσης συντομότεροι τρόποι από την πεπατημένη. Προσωπικά, βρήκα . Η ελάχιστη τιμή επιτυγχάνεται στον αφού , και η εικόνα του βρίσκεται στην ευθεία . Τέλος, στο 3Ββ), γλιτώνει κανείς κόπο και χρόνο παρατηρώντας τη σύνδεση με τη μονοτονία της και τη ρίζα της, το μηδέν. Έξυπνα ωθείσαι να το προσέξεις μέσω των διαστημάτων μονοτονίας.
3. Το τέταρτο θέμα σίγουρα τρόμαξε τους μέτριους μαθητές, όπως είναι δίκαιο να συμβαίνει. Η πραγματική δυσκολία, όμως, εστιάζεται στο δ) ερώτημα, όπου η διαπραγμάτευση μπορεί να γίνει με ποικιλία τρόπων κι αυτό δημιουργεί άγχος στην περίπτωση που η λύση δε βρεθεί σύντομα. Προσωπικά, πήγα "με την όπισθεν" (ελπίζω να μην παρεξηγηθώ...), όπως ακριβώς περιγράφει ο paganini.
4. Κουράγιο στους βαθμολογητές στη μοριοδότηση του 4α). Λίγα μόρια για πολύ και ουσιαστικό "ψαχνό". Για παράδειγμα, στην εφαρμογή του κανόνα De L' Hospital, μπορεί να κάνει κάποιος τα στραβά μάτια στην παράλειψη των προυποθέσεων όταν μιλάμε για το όριο , όχι όμως σε όρια που απαιτείται σύνθετη αιτιολόγηση, όπως εδώ.
Συνολικά, πολύ ισορροπημένα θέματα και με επαρκή κάλυψη της ύλης. Τα συγχαρητήριά μου στην επιτροπή αλλά και στα παιδιά που είδαν τους κόπους τους να καρπίζουν και στους καθηγητές που στέκονταν δίπλα στην προετοιμασία τους. Εύχομαι να παγιωθεί αυτή η αντίληψη για να μπορέσει κάποια επόμενη γενιά μαθητών να χαρεί την ηλικία της και να αφήσει κι εμάς που αγαπάμε τα μαθηματικά λίγο παραπάνω να παίζουμε εδώ χωρίς ενοχές.
Λεωνίδας
Νομίζω ότι αξίζει ένας έπαινος στην επιτροπή που έβαλε, σαφή (παρά την ανόητη παράλειψη του "τουλάχιστον" - που επιδιορθώθηκε όμως σύντομα), διαβαθμισμένα (όχι όμως ως το συν άπειρο), σχολικά αλλά κυρίως ανθρώπινα θέματα. Λοιπόν:
1. Είναι πολύ βασικό για να διατηρήσει ο μαθητής την ψυχραιμία του - ώστε να απαντήσει τουλάχιστον σε όσα του αναλογούν - να έχει πλησιάσει στο 15 την πρώτη μία-μιάμιση ώρα. Εδώ, νομίζω ότι ο στόχος επετεύχθη. Αρκετοί καλά προετοιμασμένοι υποψήφιοι θα καταχάρηκαν στην πρώτη ανάγνωση των τριών πρώτων θεμάτων.
2. Σε αντίθεση με "την υποταγή στη διδαγμένη μεθοδολογία" που διακρίνουν κάποιοι στα θέματα, πιστεύω ότι υπήρχε χώρος να αναπνεύσει το καθαρό μυαλό. Στο 2α), όπως επεσήμανε ο Κώστας Σερίφης, θεωρείται δεδομένο ότι οι εικόνες βρίσκονται σε ευθεία. Η λύση συντομεύει. Στο 2β) επισημάνθηκαν επίσης συντομότεροι τρόποι από την πεπατημένη. Προσωπικά, βρήκα . Η ελάχιστη τιμή επιτυγχάνεται στον αφού , και η εικόνα του βρίσκεται στην ευθεία . Τέλος, στο 3Ββ), γλιτώνει κανείς κόπο και χρόνο παρατηρώντας τη σύνδεση με τη μονοτονία της και τη ρίζα της, το μηδέν. Έξυπνα ωθείσαι να το προσέξεις μέσω των διαστημάτων μονοτονίας.
3. Το τέταρτο θέμα σίγουρα τρόμαξε τους μέτριους μαθητές, όπως είναι δίκαιο να συμβαίνει. Η πραγματική δυσκολία, όμως, εστιάζεται στο δ) ερώτημα, όπου η διαπραγμάτευση μπορεί να γίνει με ποικιλία τρόπων κι αυτό δημιουργεί άγχος στην περίπτωση που η λύση δε βρεθεί σύντομα. Προσωπικά, πήγα "με την όπισθεν" (ελπίζω να μην παρεξηγηθώ...), όπως ακριβώς περιγράφει ο paganini.
4. Κουράγιο στους βαθμολογητές στη μοριοδότηση του 4α). Λίγα μόρια για πολύ και ουσιαστικό "ψαχνό". Για παράδειγμα, στην εφαρμογή του κανόνα De L' Hospital, μπορεί να κάνει κάποιος τα στραβά μάτια στην παράλειψη των προυποθέσεων όταν μιλάμε για το όριο , όχι όμως σε όρια που απαιτείται σύνθετη αιτιολόγηση, όπως εδώ.
Συνολικά, πολύ ισορροπημένα θέματα και με επαρκή κάλυψη της ύλης. Τα συγχαρητήριά μου στην επιτροπή αλλά και στα παιδιά που είδαν τους κόπους τους να καρπίζουν και στους καθηγητές που στέκονταν δίπλα στην προετοιμασία τους. Εύχομαι να παγιωθεί αυτή η αντίληψη για να μπορέσει κάποια επόμενη γενιά μαθητών να χαρεί την ηλικία της και να αφήσει κι εμάς που αγαπάμε τα μαθηματικά λίγο παραπάνω να παίζουμε εδώ χωρίς ενοχές.
Λεωνίδας
Κάνε το θαύμα για να τ' αρνηθείς (Α. Μπρετόν - Π. Ελυάρ)
- Ραϊκόφτσαλης Θωμάς
- Δημοσιεύσεις: 1112
- Εγγραφή: Κυρ Δεκ 21, 2008 12:01 am
- Τοποθεσία: Άλιμος, Αθήνα
- Επικοινωνία:
Re: ΘΕΜΑΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ 2009
Χρήστο, οφείλουμε να παραδεχτούμε ότι:Χρήστος Λαζαρίδης έγραψε:Διαδικτυακοί φίλοι
Μήπως όμως αν τα καταφέρουν, πρέπει γεναιόδωρα να τους πούμε ένα μπράβο;
Αυτό που δεν κάναμε, είναι να μιλήσουμε, ΑΝ ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΗΤΑΝ ΄Η ΟΧΙ ΕΠΙΤΥΧΗΜΕΝΑ.
Προσωπικά νομίζω, ότι τα θέματα ήταν επιτυχημένα, δίνω συγχαρητήρια στη επιτροπή και εύχομαι να έχουμε παρόμοια συνέχεια.
Φιλικά Χρήστος
Τα θέματα ήταν βατά.
Περιείχαν και τεχνικά κομμάτια άλλά και κομμάτια που μόνο αν ο μαθητής είχε κατανοήσει σε βάθος την ύλη μπορούσε να απαντήσει.
Ο αδύνατος πάλι, γράφοντας τη θεωρία και τα στρωτά Σ-Λ, αλλά και έχοντας τη δυνατότητα να απαντήσει σε επιμέρους ερωτήματα από το 2ο έως και το 4ο θέμα, αφενός και αυτός θα επιβραβευθεί, αλλά το κυριότερο, δεν θα απογοητευθεί και ίσως πει στους επόμενους υποψήφιους ότι αξίζει να μην τα παρατήσει γιατί δεν είναι και τόσο δύσκολο να πιάσεις τη βάση.
Αξίζουν συγχαρητήρια σε όλους τους συναδέλφους που ήταν μέλη της επιτροπής.
Υ.Γ
Άνοιξα άλλο post για να αποδώσουμε τα συγχαρητήρια σε όλα τα μέλη της επιτροπής.
Θωμάς
Η γνώση μας κάνει περήφανους, η σοφία ταπεινούς.
- Κώστας Μαλλιάκας
- Δημοσιεύσεις: 518
- Εγγραφή: Σάβ Ιαν 24, 2009 9:25 am
- Τοποθεσία: Ρόδος
Re: ΘΕΜΑΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ 2009
Συγχαρητήρια και από εμένα στην επιτροπή για τα θέματα των εξετάσεων γιατί κράτησαν μια δύσκολη ισορροπία, κάλυψαν μεγάλο μέρος της ύλης, υπήρχαν πολλές εναλλακτικές λύσεις,όλες όμως με τεχνικές που υπάρχουν στο σχολικό βιβλίο,απαιτούσαν και κριτική ικανότητα και καλή γνώση της θεωρίας και μπορεί να ξεχωρίσει ο διαβασμένος σωστά από τον παπαγάλο τεχνικών επίλυσης.Nick1990 έγραψε:Οντως, φετος αξιζουν συγχαρητηρια τα μελη της επιτροπης, σε αντιθεση με περισυ που κατ εμε τα θεματα δεν ηταν επιτυχιμενα (ευκολια σε συνδιασμο με μεγαλη ποσοτητα με αποτελεσμα σε αρκετες περιπτωσεις να μετρησει περισσοτερο η ταχυτητα και λιγοτερο οι γνωσεις.)Χρήστος Λαζαρίδης έγραψε:Διαδικτυακοί φίλοι
Η ψυχοφθόρα εξέταση τελείωσε. Λύσαμε τα θέματα, αναζητήσαμε διαφορετικούς τρόπους επίλυσης, συζητήσαμε τη διατύπωσή τους, αναφερθήκαμε στη μοριοδότηση τους, τα συγκρίναμε με τα περσινά και άλλα πολλά.
Θα μπορούσαμε,όμως να δούμε τα πράγματα από την μεριά της επιτροπής. Οι άνθρωποι αυτοί, εν μέσω πολεμικής ατμόσφαιρας, καλούνται να θεματοδοτήσουν τέλεια θέματα.
Ολοι οι άλλοι, και δεν αναφέρομαι στους συναδέλφους, έχουν άποψη.
Τα κανάλια, οι δημοσιογράφοι,οι ερευνητές και ο περιπτεράς, διατυμπανίζουν γνώμες.
Όσον αφορά εμάς, είμαστε με το χέρι στην σκανδάλη και καλά κάνουμε.
Αλλοίμονο τους, αν κάνουν μία παράλειψη ή λάθος. Θα ακούσουν αυτά που άκουσαν, όχι άδικα, το 2003.
Μήπως όμως αν τα καταφέρουν, πρέπει γεναιόδωρα να τους πούμε ένα μπράβο;
Αυτό που δεν κάναμε, είναι να μιλήσουμε, ΑΝ ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΗΤΑΝ ΄Η ΟΧΙ ΕΠΙΤΥΧΗΜΕΝΑ.
Προσωπικά νομίζω, ότι τα θέματα ήταν επιτυχημένα, δίνω συγχαρητήρια στη επιτροπή και εύχομαι να έχουμε παρόμοια συνέχεια.
Φιλικά Χρήστος
Συγχαρητήρια όμως και στον κ. Λαζαρίδη που έθεσε το θέμα σε αυτή την βάση και σκέφτηκε διαφορετικά και έντιμα γιατί συνήθως ακούμε μόνο τα κακά και δεν επιβραβεύουμε τις πολλές καλές ιδέες που έρχονται κάθε φορά μετά από Πανελλήνιες άσχετα αν υπάρχουν και ατυχίες...
Re: ΘΕΜΑΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ 2009
Καλημερα κι απο εμενα.
Θα ηθελα να ρωτησω αν στο τελευταιο ερωτημα του θεματος 3, θα μπορουσα να βρω το συνολο τιμων μιας θεωρουμενης συναρτησης g(x)=δοθεισα σχεση
και να παρατηρησω οτι αφου ειναι g(A)=(-oo,+oo) [ειναι?], τοτε θα υπαρχει Y=0EG(A) κτλ κτλ?
Ευχαριστω εκ των προτερων,
Αλεξης
Edit: Μολις ειδα σε αντιστοιχο θεμα στο (πολυ ωραιο) φορουμ σας, μια ιδια απαντηση. Συνεπως φανταζομαι πως ισχυει... Ευχαριστω οπως και να 'χει.
Θα ηθελα να ρωτησω αν στο τελευταιο ερωτημα του θεματος 3, θα μπορουσα να βρω το συνολο τιμων μιας θεωρουμενης συναρτησης g(x)=δοθεισα σχεση
και να παρατηρησω οτι αφου ειναι g(A)=(-oo,+oo) [ειναι?], τοτε θα υπαρχει Y=0EG(A) κτλ κτλ?
Ευχαριστω εκ των προτερων,
Αλεξης
Edit: Μολις ειδα σε αντιστοιχο θεμα στο (πολυ ωραιο) φορουμ σας, μια ιδια απαντηση. Συνεπως φανταζομαι πως ισχυει... Ευχαριστω οπως και να 'χει.
- Κώστας Μαλλιάκας
- Δημοσιεύσεις: 518
- Εγγραφή: Σάβ Ιαν 24, 2009 9:25 am
- Τοποθεσία: Ρόδος
Re: ΘΕΜΑΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ 2009
Φυσικά είναι σωστό αν το εξήγησες σωστά... Μάλιστα ένα παιδί που εξέτασα προφορικά χτες μου περιέγραψε αυτή την λύση με μονοτονία της συνάρτησης και σύνολο τιμών (εικόνα του (1,2)) και το δεχθήκαμε.αλεξης_3 έγραψε:Καλημερα κι απο εμενα.
Θα ηθελα να ρωτησω αν στο τελευταιο ερωτημα του θεματος 3, θα μπορουσα να βρω το συνολο τιμων μιας θεωρουμενης συναρτησης g(x)=δοθεισα σχεση
και να παρατηρησω οτι αφου ειναι g(A)=(-oo,+oo) [ειναι?], τοτε θα υπαρχει Y=0EG(A) κτλ κτλ?
Ευχαριστω εκ των προτερων,
Αλεξης
Edit: Μολις ειδα σε αντιστοιχο θεμα στο (πολυ ωραιο) φορουμ σας, μια ιδια απαντηση. Συνεπως φανταζομαι πως ισχυει... Ευχαριστω οπως και να 'χει.
Re: ΘΕΜΑΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ 2009
Καλησπερα. Θα ηθελα να ρωτησω αυτο ακριβως που ανεφερε το παιδι προηγουμενως, αλλα με μια λεπτομερια: Θεωρησα την συναρτηση, βρηκα τα ορια, επικαλεστηκα τη συνεχεια και οδηγηθηκα στο συνολο τιμων. Αυτο που δεν εκανα ομως ηταν να επικαλεστω την μονοτονια. Καταλαβαινω οτι αυτο δεν το αναφερει το σχολικο χωρις μονοτονια αλλα στη προκειμενη περιπτωση δεν ειναι αρκετο? Μπορει να μου κοψει καποιος απο αυτο?
Επισης ξεχασα αναφερομενος στο χ το οποιο μηδενιζει το αθροισμα των κλασματων να πω οτι ανηκει στο (1,2)..1 μοριακι το χανω απο εκει ε?
Επισης ξεχασα αναφερομενος στο χ το οποιο μηδενιζει το αθροισμα των κλασματων να πω οτι ανηκει στο (1,2)..1 μοριακι το χανω απο εκει ε?
Re: ΘΕΜΑΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ 2009
:onulispa έγραψε:stun μηπως σε λενε ηλια??
Αν απαντησω ναι κερδιζω την απαντηση στην ερωτηση μου?
Re: ΘΕΜΑΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ 2009
ωρεα τοτε κατσε να διαβασεις αοδε. και να πας στο αρσακειο(εκαλης) να γραψεις. XD
- ΧΡΗΣΤΟΣ ΚΑΡΔΑΣΗΣ
- Δημοσιεύσεις: 704
- Εγγραφή: Κυρ Μάιος 17, 2009 7:07 pm
- Τοποθεσία: ΚΑΒΑΛΑ
Re: ΘΕΜΑΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ 2009
Συμφωνώ με τον Κώστα Τηλέγραφο ως προς το σχολιασμό των θεμάτων .
Ειδικά το 2Α είναι η άσκηση 3 από τις γενικές του σχολικού . Η επιτροπή στην προσπάθειά της να βοηθήσει τους αδύνατους , άλλαξε λίγο την εκφώνηση ώστε να τους προϊδεάσει για την ευθεία αλλά ... Αρκετοί μαθητές μου έχουν γράψει τα περισσότερα ερωτήματα από τα θέματα 3 και 4 και έχουν χάσει από το 2Α ...
Πιστεύω ότι αυτό οφείλεται στο ότι το θέμα συνδέεται με την ύλη της
Β κατεύθυνσης . Όσοι λοιπόν ξεκινούν να διαβάζουν συστηματικά μόνο στη Γ είναι φυσικό να μην μπορούν να το αντιμετωπίσουν σωστά . Όλη τη χρονιά μιλάμε για Rolle , Θ.Μ.Τ οπότε το πρώτο που σκέφτονται είναι αυτά τα θεωρήματα .
Έτσι στο 4γ , 4δ ένας ψύχραιμος και με καλές γνώσεις παραγώγισης ολοκληρωμάτων μπορούσε να τα λύσει ή τουλάχιστον να πάρει πολλά από τα μόρια
Όσο για τα 100αρια που πάντα υπήρχαν για να ξεχωρίζουν , νομίζω ότι φέτος θα είναι πολύ περισσότερα από κάθε άλλη χρονιά . Αν η βαθμολόγηση δεν είναι αυστηρή τα αστέρια θα πάρουν 100 και οι πολύ καλοί 95 . H διαφορά τους καλύπτεται από μια ατυχή βαθμολόγηση στην έκθεση ...
Ειδικά το 2Α είναι η άσκηση 3 από τις γενικές του σχολικού . Η επιτροπή στην προσπάθειά της να βοηθήσει τους αδύνατους , άλλαξε λίγο την εκφώνηση ώστε να τους προϊδεάσει για την ευθεία αλλά ... Αρκετοί μαθητές μου έχουν γράψει τα περισσότερα ερωτήματα από τα θέματα 3 και 4 και έχουν χάσει από το 2Α ...
Πιστεύω ότι αυτό οφείλεται στο ότι το θέμα συνδέεται με την ύλη της
Β κατεύθυνσης . Όσοι λοιπόν ξεκινούν να διαβάζουν συστηματικά μόνο στη Γ είναι φυσικό να μην μπορούν να το αντιμετωπίσουν σωστά . Όλη τη χρονιά μιλάμε για Rolle , Θ.Μ.Τ οπότε το πρώτο που σκέφτονται είναι αυτά τα θεωρήματα .
Έτσι στο 4γ , 4δ ένας ψύχραιμος και με καλές γνώσεις παραγώγισης ολοκληρωμάτων μπορούσε να τα λύσει ή τουλάχιστον να πάρει πολλά από τα μόρια
Όσο για τα 100αρια που πάντα υπήρχαν για να ξεχωρίζουν , νομίζω ότι φέτος θα είναι πολύ περισσότερα από κάθε άλλη χρονιά . Αν η βαθμολόγηση δεν είναι αυστηρή τα αστέρια θα πάρουν 100 και οι πολύ καλοί 95 . H διαφορά τους καλύπτεται από μια ατυχή βαθμολόγηση στην έκθεση ...
Χρήστος Καρδάσης
- despondency
- Δημοσιεύσεις: 15
- Εγγραφή: Παρ Φεβ 20, 2009 7:30 pm
- Τοποθεσία: Αθήνα
- Επικοινωνία:
Re: ΘΕΜΑΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ 2009
Καλησπέρα και από μένα, μία λύση να παρουσιάσω στο
4ο Θέμα
γ) Θεωρείς προς άτοπο οτι δεν υπάρχει τέτοιο α και η G προκύπτει "1-1". Ακολούθως δείχνεις εύκολα οτι G(2)=G(0)=3 άτοπο αφού G "1-1".
4ο Θέμα
γ) Θεωρείς προς άτοπο οτι δεν υπάρχει τέτοιο α και η G προκύπτει "1-1". Ακολούθως δείχνεις εύκολα οτι G(2)=G(0)=3 άτοπο αφού G "1-1".
"Ένας ανώτερος άνθρωπος είναι σεμνός στο λόγο αλλά υπερβάλλει στις πράξεις" - Κομφούκιος
Μέλη σε σύνδεση
Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 0 επισκέπτες