Θέλω να ρωτήσω το εξής :
Αποτελεί η ένωση και η τομή δυο σχέσεων ισοδυναμίας σχεση ισοδυναμίας ?
Ευχαριστώ
σχέσεις ισοδυναμίας
Συντονιστής: Demetres
- giannisn1990
- Δημοσιεύσεις: 258
- Εγγραφή: Πέμ Ιαν 08, 2009 11:29 pm
- Τοποθεσία: Greece
σχέσεις ισοδυναμίας
Γιάννης
- Demetres
- Γενικός Συντονιστής
- Δημοσιεύσεις: 9010
- Εγγραφή: Δευ Ιαν 19, 2009 5:16 pm
- Τοποθεσία: Λεμεσός/Πύλα
- Επικοινωνία:
Re: σχέσεις ισοδυναμίας
Φαντάζομαι το πρόβλημα βρίσκεται στον ορισμό των σχέσεων ισοδυναμίας. (Επειδή από τον συνήθη ορισμό δεν φαίνεται τα S,T να είναι σύνολα.)
Έστω σχέσεις ισοδυναμίας S και Τ σε ένα σύνολο Χ. Άρα το S είναι υποσύνολο του
ώστε
- για κάθε
- για κάθε
- για κάθε

και τα αντίστοιχα για το Τ.
Θα πρέπει να ελέγξουμε (ή να βρούμε αντιπαράδειγμα) αν ισχύουν οι αντίστοιχες σχέσεις για το
και για τα 
Έστω σχέσεις ισοδυναμίας S και Τ σε ένα σύνολο Χ. Άρα το S είναι υποσύνολο του
ώστε- για κάθε
- για κάθε
- για κάθε

και τα αντίστοιχα για το Τ.
Θα πρέπει να ελέγξουμε (ή να βρούμε αντιπαράδειγμα) αν ισχύουν οι αντίστοιχες σχέσεις για το
και για τα 
- nsmavrogiannis
- Επιμελητής
- Δημοσιεύσεις: 4485
- Εγγραφή: Σάβ Δεκ 20, 2008 7:13 pm
- Τοποθεσία: Αθήνα
- Επικοινωνία:
Re: σχέσεις ισοδυναμίας
Γειά σας
1) Η τομή δύο σχέσεων ισοδυναμίας είναι σχέση ισοδυναμίας. Οι ιδιότητες επαληθεύονται εύκολα (με τον ορισμό του Δημήτρη).
2) Η ένωση δεν είναι. Χαλάει η μεταβατικότητα. Ας πάρουμε το σύνολο
τριγώνων και τις σχέσεις
της ομοιότητας και
της ισοδυναμίας (ίσα εμβαδά). Η ένωση τους
είναι η σχέση που σχετίζει δύο τρίγωνα αν είναι όμοια ή ισεμβαδικά. Ας πούμε ότι
και 
Τότε δεν είναι κατ΄ανάγκην
δηλαδή το
δεν είναι κατ΄ανάγκην όμοιο ή ισεμβαδικό με το
.
Μαυρογιάννης
1) Η τομή δύο σχέσεων ισοδυναμίας είναι σχέση ισοδυναμίας. Οι ιδιότητες επαληθεύονται εύκολα (με τον ορισμό του Δημήτρη).
2) Η ένωση δεν είναι. Χαλάει η μεταβατικότητα. Ας πάρουμε το σύνολο
τριγώνων και τις σχέσεις
της ομοιότητας και
της ισοδυναμίας (ίσα εμβαδά). Η ένωση τους
είναι η σχέση που σχετίζει δύο τρίγωνα αν είναι όμοια ή ισεμβαδικά. Ας πούμε ότι
και 
Τότε δεν είναι κατ΄ανάγκην
δηλαδή το
δεν είναι κατ΄ανάγκην όμοιο ή ισεμβαδικό με το
.Μαυρογιάννης
Αν κανείς δεν ελπίζει, δεν θα βρεί το ανέλπιστο, οι δρόμοι για το ανεξερεύνητο θα είναι κλειστοί.
Ηράκλειτος
Ηράκλειτος
Μέλη σε σύνδεση
Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 2 επισκέπτες