Άνω και κάτω φράγμα εμβαδού

Συντονιστής: emouroukos

ksofsa
Δημοσιεύσεις: 530
Εγγραφή: Κυρ Απρ 18, 2010 9:42 pm

Άνω και κάτω φράγμα εμβαδού

#1

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ksofsa »

Με αφορμή το θέμα εδώ, προτείνουμε προς απόδειξη τη διπλή ανισότητα:

\dfrac{e^2-1}{2\sqrt[4]{e}}<E<\dfrac{e^2-1}{2}.

Το άνω φράγμα έχει προταθεί και αποδειχθεί στην παραπομπή.

Με το παρόν μήνυμα προτείνουμε το κάτω φράγμα, για το οποίο δε διαθέτουμε ακόμα λύση με σχολικά μέσα.

Ας σημειώσουμε ότι \dfrac{e^2-1}{2\sqrt[4]{e}}> 2e-3.

Ετικέτες:
Άβαταρ μέλους
gbaloglou
Επιμελητής
Δημοσιεύσεις: 3528
Εγγραφή: Παρ Φεβ 27, 2009 10:24 pm
Τοποθεσία: Θεσσαλονικη
Επικοινωνία:

Re: Άνω και κάτω φράγμα εμβαδού

#2

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από gbaloglou »

ksofsa έγραψε: Πέμ Ιουν 05, 2025 2:48 pm Με αφορμή το θέμα εδώ, προτείνουμε προς απόδειξη τη διπλή ανισότητα:

\dfrac{e^2-1}{2\sqrt[4]{e}}<E<\dfrac{e^2-1}{2}.

Το άνω φράγμα έχει προταθεί και αποδειχθεί στην παραπομπή.

Με το παρόν μήνυμα προτείνουμε το κάτω φράγμα, για το οποίο δε διαθέτουμε ακόμα λύση με σχολικά μέσα.

Ας σημειώσουμε ότι \dfrac{e^2-1}{2\sqrt[4]{e}}> 2e-3.
Κώστα μπορούμε, με σχολικότατα μέσα: η εφαπτομένη της y=e^{(lnx)^2} στο (\sqrt{e},\sqrt[4]{e}}) είναι η y=\dfrac{1}{\sqrt[4]{e}}}x, και οι τομές της με τις x=1, x=e είναι τα (1,e^{-1/4}), (e, e^{3/4}) ... που μαζί με τα (1,0), (e,0) δημιουργούν ένα τραπέζιο εμβαδού \dfrac{e^2-1}{2\sqrt[4]{e}} κάτω από την y=e^{(lnx)^2}.
Γιώργος Μπαλόγλου -- κρυσταλλογράφω άρα υπάρχω

Ὁρᾷς, τὸ κάλλος ὅσσον ἐστὶ τῆς λίθου, ἐν ταῖς ἀτάκτοις τῶν φλεβῶν εὐταξίαις. -- Παλατινή Ανθολογία 9.695 -- Ιδού του πετραδιού η άμετρη ομορφιά, μεσ' των φλεβών τις άναρχες πειθαρχίες.
ksofsa
Δημοσιεύσεις: 530
Εγγραφή: Κυρ Απρ 18, 2010 9:42 pm

Re: Άνω και κάτω φράγμα εμβαδού

#3

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ksofsa »

Κύριε Γιώργο, σωστά, έχετε δίκιο.

Βάζω και τη μη σχολική λύση, η οποία οδηγεί στο ίδιο ακριβώς κάτω φράγμα από άλλη οδό.

\int_{1}^{e}e^{(lnx)^2}dx=\sqrt{\int_{1}^{e}\int_{1}^{e}e^{(lnx)^2+(lny)^2}dxdy}\ge \sqrt{\int_{1}^{e}\int_{1}^{e}e^{\frac{(lnx+lny)^2}{2}}dxdy}

\ge \sqrt{\int_{1}^{e}\int_{1}^{e}e^{ln(xy)-\frac{1}{2}}dxdy}=\dfrac{1}{\sqrt[4]{e}}\sqrt{\int_{1}^{e}\int_{1}^{e}xy dxdy}=\dfrac{e^2-1}{2\sqrt[4]{e}}.

Χρησιμοποιήθηκαν η ισότητα logx+logy=log(xy) και οι ανισότητες (logx)^2+(logy)^2\ge \frac{(logx+logy)^2}{2} και

(log(xy))^2\ge 2log(xy)-1.
ksofsa
Δημοσιεύσεις: 530
Εγγραφή: Κυρ Απρ 18, 2010 9:42 pm

Re: Άνω και κάτω φράγμα εμβαδού

#4

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ksofsa »

Άλλη μία (σχολική) λύση:

\int_{1}^{e}e^{(lnx)^2}dx\ge \int_{1}^{e}e^{lnx-\frac{1}{4}}dx=\dfrac{1}{\sqrt[4]{e}}\int_{1}^{e}xdx=\dfrac{e^2-1}{2\sqrt[4]{e}}.
Άβαταρ μέλους
Λάμπρος Μπαλός
Δημοσιεύσεις: 987
Εγγραφή: Τρί Αύγ 13, 2013 12:21 pm
Τοποθεσία: Τρίκαλα

Re: Άνω και κάτω φράγμα εμβαδού

#5

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Λάμπρος Μπαλός »

gbaloglou έγραψε: Πέμ Ιουν 05, 2025 11:05 pm
ksofsa έγραψε: Πέμ Ιουν 05, 2025 2:48 pm Με αφορμή το θέμα εδώ, προτείνουμε προς απόδειξη τη διπλή ανισότητα:

\dfrac{e^2-1}{2\sqrt[4]{e}}<E<\dfrac{e^2-1}{2}.

Το άνω φράγμα έχει προταθεί και αποδειχθεί στην παραπομπή.

Με το παρόν μήνυμα προτείνουμε το κάτω φράγμα, για το οποίο δε διαθέτουμε ακόμα λύση με σχολικά μέσα.

Ας σημειώσουμε ότι \dfrac{e^2-1}{2\sqrt[4]{e}}> 2e-3.
Κώστα μπορούμε, με σχολικότατα μέσα: η εφαπτομένη της y=e^{(lnx)^2} στο (\sqrt{e},\sqrt[4]{e}}) είναι η y=\dfrac{1}{\sqrt[4]{e}}}x, και οι τομές της με τις x=1, x=e είναι τα (1,e^{-1/4}), (e, e^{3/4}) ... που μαζί με τα (1,0), (e,0) δημιουργούν ένα τραπέζιο εμβαδού \dfrac{e^2-1}{2\sqrt[4]{e}} κάτω από την y=e^{(lnx)^2}.
Υπέροχο!
Και θα το προτιμούσα να χτίζεται μέσα στην άσκηση.
Δείξτε ότι η f είναι κυρτή,
Βρείτε την εφαπτομένη που διέρχεται από την αρχή των αξόνων,
Αποδείξτε ότι I> \frac{e^{2}-1}{2e^{\frac{1}{4}}}.
Δεν με ενδιαφέρει το άκομψο του αποτελέσματος ούτε και το καλύτερο φράγμα.
Τουλάχιστον υπάρχει μία ροή και καταλήγει κάπου. Εδώ τα ερωτήματα ήταν ξεκούδουνα χωρίς συνοχή.
Βάλε και ένα όριο, βάλε και μια τάχα εξίσωση που τη βρήκαμε από παλιά άσκηση με συνάρτηση ολοκλήρωμα, δώσε και για επιδόρπιο μια ανισότητα να βγαίνει από την εντελώς άσχετη βασική. Δεν είναι όμορφα πράγματα αυτά.
Λάμπρος Μπαλός
lamprosbalos81@gmail.com
Απάντηση

Επιστροφή στο “Ανάλυση”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 0 επισκέπτες