ΠΕΡΙΚΟΠΕΣ ΥΛΗΣ 2010
Συντονιστής: spyros
ΝΕΑ ΥΛΗ ΤΗΣ Γ΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
Συνάδελφοι έμαθα ότι από την Γ΄ Λυκείου θα βγούν :
* η παράγραφος 1.1 της ανάλυσης
* η παράγραφος κανόνες D'L hospital
* η παράγραφος 3.1 και 3.2 της ανάλυσης δηλαδή το Αόριστο ολοκήρωμα.
Μήπως έχετε κάτι σχετικά με αυτο?
* η παράγραφος 1.1 της ανάλυσης
* η παράγραφος κανόνες D'L hospital
* η παράγραφος 3.1 και 3.2 της ανάλυσης δηλαδή το Αόριστο ολοκήρωμα.
Μήπως έχετε κάτι σχετικά με αυτο?
- chris_gatos
- Επιμελητής
- Δημοσιεύσεις: 6962
- Εγγραφή: Κυρ Δεκ 21, 2008 9:03 pm
- Τοποθεσία: Ανθούπολη
Re: ΝΕΑ ΥΛΗ ΤΗΣ Γ΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
Καλημέρα!
Δε γνωρίζω τι θα γίνει, αλλά σκέπτομαι τι θα λάβει χώρα αν βγάλουν τον κανόνα Del'hospital!!
Mα εμείς τους μαθαίνουμε να Del'hospitaliaζουν τα πάντα!!(Γιατί κολλάει πάντα!)
Τώρα;
Δε γνωρίζω τι θα γίνει, αλλά σκέπτομαι τι θα λάβει χώρα αν βγάλουν τον κανόνα Del'hospital!!
Mα εμείς τους μαθαίνουμε να Del'hospitaliaζουν τα πάντα!!(Γιατί κολλάει πάντα!)
Τώρα;
Χρήστος Κυριαζής
Re: ΝΕΑ ΥΛΗ ΤΗΣ Γ΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
Χρήστο μου μην ανησυχείς
Θα μεταφέρουν την παράγραφο με τις ασύμπτωτες μετά την συνέχεια όπως το είχαν μέχρι το 1992.
Άλλωστε μην ξεχνάς ότι το 2000(αν θυμάμαι καλά), δεν έβαλαν στην ύλη τα ολοκληρώματα και όποιοι πέρασαν έτρεχαν μετά για ιδιαίτερα.Το δε ΤΕΙ Πειραια τότε ζήταγε Μαθηματικούς Ωρομίσθιους για να κάνουν φροντιστηριακα μαθήματα στους σπουδαστές.
Όσο για τη μείωση της ύλης του γυμνασίου κατα 20% , το πιο πιθανό είναι ότι θα βγάλουν τις εικονίτσες............
Χρήστος
Θα μεταφέρουν την παράγραφο με τις ασύμπτωτες μετά την συνέχεια όπως το είχαν μέχρι το 1992.
Άλλωστε μην ξεχνάς ότι το 2000(αν θυμάμαι καλά), δεν έβαλαν στην ύλη τα ολοκληρώματα και όποιοι πέρασαν έτρεχαν μετά για ιδιαίτερα.Το δε ΤΕΙ Πειραια τότε ζήταγε Μαθηματικούς Ωρομίσθιους για να κάνουν φροντιστηριακα μαθήματα στους σπουδαστές.
Όσο για τη μείωση της ύλης του γυμνασίου κατα 20% , το πιο πιθανό είναι ότι θα βγάλουν τις εικονίτσες............
Χρήστος
Γιατί πάντα αριθμόν έχοντι. Άνευ τούτου ουδέν νοητόν και γνωστόν.
- Χάρης Γ.Λ.
- Δημοσιεύσεις: 112
- Εγγραφή: Δευ Δεκ 29, 2008 10:53 am
- Τοποθεσία: Κατερίνη
ΠΕΡΙΚΟΠΕΣ ΥΛΗΣ 2010
Καλημέρα , σε όλους επισυναπτω ένα άρθρο από εφημερίδα που βρήκα σε γνωστό διαδικτυακό τόπο και αναφέρετε στις περικοπές ύλης όλων των μαθηματων .
Από τη διδακτέα ύλη των Μαθηματικών Γ' Λυκείου Θετικής και Τεχνολογικής Κατεύθυνσης αφαιρούνται τμήματα που αφορούν αποκλειστικά σε μηχανιστικούς υπολογισμούς που γίνονται χωρίς να απαιτείται μαθηματική κατανόηση (κανόνες De L' Hospital) ή η κατανόησή τους δεν είναι εύκολη από τους μαθητές (αόριστο ολοκλήρωμα). Ειδικότερα, όσον αφορά το αόριστο ολοκλήρωμα, φαίνεται να είναι ιδιαίτερα δύσκολο για τους μαθητές να κατανοήσουν πράξεις μεταξύ συνόλων συναρτήσεων. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα τη χρήση κανόνων και τεχνικών ολοκλήρωσης χωρίς ουσιαστική κατανόηση. Επιπλέον, η διδασκαλία του αορίστου ολοκληρώματος δεν έχει ουσιαστικό νόημα, από τη στιγμή που έχει ήδη αφαιρεθεί από τη διδακτέα ύλη το κεφάλαιο των διαφορικών εξισώσεων.
Από τη διδακτέα ύλη των Μαθηματικών Γ' Λυκείου Θετικής και Τεχνολογικής Κατεύθυνσης αφαιρούνται τμήματα που αφορούν αποκλειστικά σε μηχανιστικούς υπολογισμούς που γίνονται χωρίς να απαιτείται μαθηματική κατανόηση (κανόνες De L' Hospital) ή η κατανόησή τους δεν είναι εύκολη από τους μαθητές (αόριστο ολοκλήρωμα). Ειδικότερα, όσον αφορά το αόριστο ολοκλήρωμα, φαίνεται να είναι ιδιαίτερα δύσκολο για τους μαθητές να κατανοήσουν πράξεις μεταξύ συνόλων συναρτήσεων. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα τη χρήση κανόνων και τεχνικών ολοκλήρωσης χωρίς ουσιαστική κατανόηση. Επιπλέον, η διδασκαλία του αορίστου ολοκληρώματος δεν έχει ουσιαστικό νόημα, από τη στιγμή που έχει ήδη αφαιρεθεί από τη διδακτέα ύλη το κεφάλαιο των διαφορικών εξισώσεων.
Χάρης Γ. Λάλας
___________________
___________________
- ΧΡΗΣΤΟΣ ΚΑΡΔΑΣΗΣ
- Δημοσιεύσεις: 704
- Εγγραφή: Κυρ Μάιος 17, 2009 7:07 pm
- Τοποθεσία: ΚΑΒΑΛΑ
Re: ΠΕΡΙΚΟΠΕΣ ΥΛΗΣ 2010
Συμπληρώνοντας 20 χρόνια στο επάγγελμα , μόλις έμαθα από τους υπεύθυνους εισηγητές των αλλαγών στην ύλη ότι
ο κανόνας De L' Hospital είναι ένας μηχανιστικός υπολογισμός που δεν απαιτεί μαθηματική κατανόηση
Μάλλον οι υπεύθυνοι εισηγητές έχουν υπόψιν τους τη χρήση του κανόνα μόνο για συγκεκριμένα τετριμένα όρια ...
ο κανόνας De L' Hospital είναι ένας μηχανιστικός υπολογισμός που δεν απαιτεί μαθηματική κατανόηση
Μάλλον οι υπεύθυνοι εισηγητές έχουν υπόψιν τους τη χρήση του κανόνα μόνο για συγκεκριμένα τετριμένα όρια ...
Χρήστος Καρδάσης
Re: ΠΕΡΙΚΟΠΕΣ ΥΛΗΣ 2010
Από τώρα και στο διηνεκές το "τυροπιτάλ" θα διδάσκεται μόνο στο
Όσο για το αόριστο ολοκλήρωμα , ήθελα να ήξερα ποιο μυαλό σκέφτηκε να βγεί εκτός ύλης ,και σιωπηλά να είναι μέσα ο ορισμός για το όριο της ακολουθίας.
Χρήστος
Όσο για το αόριστο ολοκλήρωμα , ήθελα να ήξερα ποιο μυαλό σκέφτηκε να βγεί εκτός ύλης ,και σιωπηλά να είναι μέσα ο ορισμός για το όριο της ακολουθίας.
Χρήστος
Γιατί πάντα αριθμόν έχοντι. Άνευ τούτου ουδέν νοητόν και γνωστόν.
- ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΚΑΤΣΙΠΟΔΑΣ
- Δημοσιεύσεις: 681
- Εγγραφή: Δευ Απρ 20, 2009 8:25 pm
- Τοποθεσία: Καλαμάτα
- Επικοινωνία:
Re: ΠΕΡΙΚΟΠΕΣ ΥΛΗΣ 2010
Μάλλον οι πληροφορίες του κυρίου Στεργίου βγαίνουν αληθινές.Αλλά ας περίμενουμε και την επίσημη περικοπή της ύλης, αλλα περισσότερο ας περιμένουμε την δικαιολόγηση για τους λόγους που οδήγησαν σε αυτή την απόφαση.
- Χρήστος Λαζαρίδης
- Δημοσιεύσεις: 656
- Εγγραφή: Παρ Ιαν 09, 2009 10:48 am
- Τοποθεσία: Παλαιό Φάληρο
- Επικοινωνία:
Re: ΠΕΡΙΚΟΠΕΣ ΥΛΗΣ 2010
xr.tsif έγραψε:Από τώρα και στο διηνεκές το "τυροπιτάλ" θα διδάσκεται μόνο στο
Όσο για το αόριστο ολοκλήρωμα , ήθελα να ήξερα ποιο μυαλό σκέφτηκε να βγεί εκτός ύλης ,και σιωπηλά να είναι μέσα ο ορισμός για το όριο της ακολουθίας.
Χρήστος
ΧΡΗΣΤΟΙΧΡΗΣΤΟΣ ΚΑΡΔΑΣΗΣ έγραψε:Συμπληρώνοντας 20 χρόνια στο επάγγελμα , μόλις έμαθα από τους υπεύθυνους εισηγητές των αλλαγών στην ύλη ότι
ο κανόνας De L' Hospital είναι ένας μηχανιστικός υπολογισμός που δεν απαιτεί μαθηματική κατανόηση
Μάλλον οι υπεύθυνοι εισηγητές έχουν υπόψιν τους τη χρήση του κανόνα μόνο για συγκεκριμένα τετριμμένα όρια ...
Ψυχραιμία και ας περιμένουμε την επίσημη απόφαση.
Ειδικά για τον Χρήστο Καρδάση του συνιστώ να δουλέψει αλλά 20 χρόνια και μετά να τραγουδήσει,
Εγέρασα μωρέ παιδιά 40 χρόνια κλέφτης.
Εκτός αν διαρρέουν πληροφορίες για να δούνε αντιδράσεις, σύστημα πολύ διαδεδομένο στη χώρα μας.
Τα παρακάτω τα προσέξατε.
Άλγεβρα Α΄ Λυκείου
Η τριγωνομετρία μεταφέρεται στην Β΄Λυκείου. Μα αυτό γίνεται χρόνια τώρα.
Το νέο βιβλίο της Α΄δεν θα έπρεπε να είναι ενημερωμένο σύμφωνα με τα νέα δεδομένα;Ακόμη δεν κυκλοφόρησε και θα μειωθεί η ύλη του;
Μαθηματικά Κατεύθυνσης Β¨Λυκείου
Η προβολή διανύσματος σε διάνυσμα είναι έννοια γνωστή! Γνωστή από που;
Εκτός η Θεωρία αριθμών. Μα αυτό δε γίνεται στα σχολεία,λόγω ελλείψεως χρόνου.
Φιλικά Χρήστος
Ο ηλίθιος είναι αήττητος
Re: ΠΕΡΙΚΟΠΕΣ ΥΛΗΣ 2010
Δεν νομίζω ότι θα υπάρχει διαφορά με την επίσημη ανακοίνωση.Πότε θα ανακοινωθεί;
Απαράδεκτοι όσον αφορά το τυροπιτάλ, το οποίο πραγματικά διευκολύνει τον μαθητή παρά τον μπερδεύει. Πλέον θα αναγκάζεται να κάνει μαγικά πράγματα για κάποια όρια...
Όσον αφορά το αόριστο...μεθοδολογικά είναι σημαντικός προπομπός του ορισμένου στο οποίο διδάσκονται πάνω κάτω οι ίδιες μηχανιστικές διαδικασίες...Εντάξει με την σταθερά ολοκλήρωσης και την διαγραφή του ίδιου αόριστου στα μέλη υπάρχει σύγχυση αλλά δεν τίθενται τέτοια θέματα...οπότε...θα μένουμε παραπάνω στο ορισμένο για να διδάσκουμε τις ίδιες μηχανιστικές διαδικασίες υπολογισμού...
Το κόλπο ποιο είναι...Τι κρύβεται πίσω από την μείωση της ύλης;;;
Μήπως θα μειωθούν και οι ώρες διδασκαλίας εβδομαδιαίως των μαθηματικών(;;) με σκοπό ο καθηγητής με το ίδιο ή και προσαυξημένο ωράριο του να καλύπτει περισσότερα σχολεία;
Ουγκάντα γίναμε...ουγκ
Απαράδεκτοι όσον αφορά το τυροπιτάλ, το οποίο πραγματικά διευκολύνει τον μαθητή παρά τον μπερδεύει. Πλέον θα αναγκάζεται να κάνει μαγικά πράγματα για κάποια όρια...
Όσον αφορά το αόριστο...μεθοδολογικά είναι σημαντικός προπομπός του ορισμένου στο οποίο διδάσκονται πάνω κάτω οι ίδιες μηχανιστικές διαδικασίες...Εντάξει με την σταθερά ολοκλήρωσης και την διαγραφή του ίδιου αόριστου στα μέλη υπάρχει σύγχυση αλλά δεν τίθενται τέτοια θέματα...οπότε...θα μένουμε παραπάνω στο ορισμένο για να διδάσκουμε τις ίδιες μηχανιστικές διαδικασίες υπολογισμού...
Το κόλπο ποιο είναι...Τι κρύβεται πίσω από την μείωση της ύλης;;;
Μήπως θα μειωθούν και οι ώρες διδασκαλίας εβδομαδιαίως των μαθηματικών(;;) με σκοπό ο καθηγητής με το ίδιο ή και προσαυξημένο ωράριο του να καλύπτει περισσότερα σχολεία;
Ουγκάντα γίναμε...ουγκ
Ποτε δεν κάνω λάθος! Μια φορά νομιζα πως είχα κάνει, αλλά τελικά έκανα λάθος!
Απ' τα τσακάλια δεν γλυτώνεις μ' ευχές η παρακάλια. Κ. Βάρναλης
Aπέναντι στις αξίες σου να είσαι ανυποχώρητος
Ενεργό μέλος από 23-12-2008 ως και 17-8-2014 (δεν θα απαντήσω σε πμ)
Απ' τα τσακάλια δεν γλυτώνεις μ' ευχές η παρακάλια. Κ. Βάρναλης
Aπέναντι στις αξίες σου να είσαι ανυποχώρητος
Ενεργό μέλος από 23-12-2008 ως και 17-8-2014 (δεν θα απαντήσω σε πμ)
Re: ΠΕΡΙΚΟΠΕΣ ΥΛΗΣ 2010
Αναρωτιέμαι αν οι κύριοι που πρότειναν αυτές τις αλλαγές έχουν διδάξει ποτέ σε παιδιά…Από τη διδακτέα ύλη των Μαθηματικών Γ' Λυκείου Θετικής και Τεχνολογικής Κατεύθυνσης αφαιρούνται τμήματα που αφορούν αποκλειστικά σε μηχανιστικούς υπολογισμούς που γίνονται χωρίς να απαιτείται μαθηματική κατανόηση (κανόνες De L' Hospital) ή η κατανόησή τους δεν είναι εύκολη από τους μαθητές (αόριστο ολοκλήρωμα). Ειδικότερα, όσον αφορά το αόριστο ολοκλήρωμα, φαίνεται να είναι ιδιαίτερα δύσκολο για τους μαθητές να κατανοήσουν πράξεις μεταξύ συνόλων συναρτήσεων. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα τη χρήση κανόνων και τεχνικών ολοκλήρωσης χωρίς ουσιαστική κατανόηση. Επιπλέον, η διδασκαλία του αορίστου ολοκληρώματος δεν έχει ουσιαστικό νόημα, από τη στιγμή που έχει ήδη αφαιρεθεί από τη διδακτέα ύλη το κεφάλαιο των διαφορικών εξισώσεων.
Μάνος Κοθρής
Re: ΠΕΡΙΚΟΠΕΣ ΥΛΗΣ 2010
Έλεος!! Πόσο έγκυρη είναι άραγε αυτή η πηγή;; Σύμφωνα με αυτό λοιπόν, οι μιγαδικοί λογικά παραμένουν μέσα..
Q: What is normed, complete, and yellow?
A: A Bananach space...
A: A Bananach space...
- Γιώργος Ρίζος
- Επιμελητής
- Δημοσιεύσεις: 5285
- Εγγραφή: Δευ Δεκ 29, 2008 1:18 pm
- Τοποθεσία: Κέρκυρα
Re: ΠΕΡΙΚΟΠΕΣ ΥΛΗΣ 2010
Μπράβο Βασίλη, βάζε τους ιδέες ...mathxl έγραψε:Το κόλπο ποιο είναι...Τι κρύβεται πίσω από την μείωση της ύλης;;;
Μήπως θα μειωθούν και οι ώρες διδασκαλίας εβδομαδιαίως των μαθηματικών(;;) με σκοπό ο καθηγητής με το ίδιο ή και προσαυξημένο ωράριο του να καλύπτει περισσότερα σχολεία;
Ουγκάντα γίναμε...ουγκ
Η αρχική "φιλοσοφία" (ας την πούμε) είναι άλλη. Για την εμβάθυνση της ύλης, χρειαζόμαστε περισσότερο χρόνο, οπότε αφαιρούνται τα περιττά.
Θα τα πούμε πιο αναλυτικά, μετά την επίσημη ανακοίνωση. Διατυπώνω κάποιες πρώτες σκέψεις για τα επιλεχθέντα κεφάλαια που αφαιρούνται ως την Α΄Λυκείου. Π.χ. το πρόγραμμα PISA δεν αναφέρεται καθόλου σε επίλυση συστημάτων, ανισώσεων, που βγαίνουν από Α΄Λυκείου. Η τριγωνομετρία είναι άγνωστη λέξη για τον PISA και τυχαίως βγαίνει από την Α΄ Λυκείου. Η Γεωμετρία του PISA δεν έχει καμμία σχέση με αυτή που εμείς διδάσκουμε στη Γ΄ Γυμνασίου (στοιχεία τριγώνων, ισότητα, ομοιότητα, Θεώρημα Θαλή κ.α.). Από τη Γ΄ Γυμνασίου αφαιρείται εντελώς η Γεωμετρία. Τυχαίο; Ίσως
Διαβάστε, όμως παρακάτω: Στην Α΄ Λυκείου θα διατεθεί περισσότερος χρόνος "στην κατανόηση και εμπέδωση εννοιών μέσα από την ανάπτυξη πολλαπλών αναπαραστάσεων τους, καθώς και στη χρήση τους στην επίλυση προβλημάτων".
Δεν παίρνω τώρα θέση, κατά πόσο συμφωνώ με αυτήν την προοπτική, περιμένω να δω τις λεπτομέρειες. Όμως, παρατηρώ ότι αυτός είναι ο πρωταρχικός στόχος του PISA: "...αξιολογείται κυρίως όχι η ικανότητα αναπαραγωγής της διδαχθείσας μαθηματικής γνώσης, αλλά δίνεται έμφαση στην ικανότητα της εφαρμογής της σε προβλήματα της καθημερινής ζωής, τα οποία διατυπώνονται με πολλαπλές διαφορετικές εκφράσεις και η επίλυσή τους ποικίλει και εξαρτάται από τον τρόπο σκέψης και την οξυδέρκεια των μαθητών".
Το ζητούμενο είναι το αν πρέπει και το πώς θα προσαρμόσουμε τα Πρ. Σπουδών μας σε τέτοια κατεύθυνση.
Τι εννοώ; Π.χ. το αναδιαρθρωμένο (και βελτιωμένο, κατά την προσωπική μου άποψη) βιβλίο της Α΄ Λυκείου συμβαδίζει μ' αυτήν την προοπτική; Απάντηση: Δε νομίζω! Οπότε; Θα το πετάξουν πριν κυκλοφορήσει;
Επαναφέρω την πρόταση του Σωτήρη από τη συζήτηση εδώ
S.E.Louridas έγραψε:ΑΝΟΙΚΤΗ ΠΡΟΤΑΣΗ πρός τούς συμβουλάτορες της Υπουργού Παιδείας:
Στα πλαίσια της διαφάνειας του περίφημου '' ολα στο φώς '' ( Internet κ.τ.λ.) θα πρέπει να ανακοινωθούν ΑΜΕΣΑ τα ονόματα τών Υπεύθυνων και μελών που αποτελούν τίς επιτροπές Τών Αλλαγών και πιθανόν μειώσεων αναφορικά με την διδακταία ύλη. Αν αυτό δέν γίνει τα υπουργικά συμβούλια ανώπιον τών καμερών δέν πείθουν.Ταυτόχρονα να ανακοινωθούν στο internet οι επιστημονικές μελέτες (προφανώς με βάση την Ελληνική πραγματικότητα και όχι με βάση έτοιμες συνταγές από άλλα συστήματα της αλλοδαπής) και οι φορείς με τους οποίους έγινε διάλογος ώστε να διαμορφωθούν οι απόψεις αυτές. Ποιοί λόγοι μπορεί να οδηγούν επιστημονικές απόψεις στην αφάνεια;
Σωτήρης
Και μια παρατήρηση: Μην επικεντρωθούμε μόνο στην α(κατα)νόητη περικοπή του κανόνα De L' Hospital . Η ουσία βρίσκεται στην αναδιάρθρωση της ύλης από την αρχή. Δώστε κι εκεί βαρύτητα. Αν τυχόν, "πάρουν πίσω" την ανοησία αυτή, δε σημαίνει ότι όλα τα άλλα πάνε καλά....
Θα ήθελα άμεσα (τώρα!) να δω την αντίδραση της ΕΜΕ.
Θα επανέλθω αργότερα με κάποιες λεπτομέρειες για το Γυμνάσιο.
Γιώργος Ρίζος
Re: ΠΕΡΙΚΟΠΕΣ ΥΛΗΣ 2010
Eκτός ο κανόνας De Hospital.. Δηλαδή τα όρια πως θα υπολογίζονται με τον ορισμό ή με κριτήριο παρεμβολής? Επίσης ουσιαστικά καταργούνται τα όρια με ολοκληρώματα....εκτός αν βγαίνουν με συνδυασμό μονοτονίας και ΘΜΤ (για κριτήριο παρεμβολής).
Χωρίς αόριστο ολοκλήρωμα δεν έχει ουσιαστικό νόημα όλο το κεφάλαιο...
Οι φωστήρες της Αννούλας (μπιλντεμπεργκ) με παιδιά σε ιδιωτικά σχολεία πάνε καλά.........
Χωρίς αόριστο ολοκλήρωμα δεν έχει ουσιαστικό νόημα όλο το κεφάλαιο...
Οι φωστήρες της Αννούλας (μπιλντεμπεργκ) με παιδιά σε ιδιωτικά σχολεία πάνε καλά.........
- Γιώργος Ρίζος
- Επιμελητής
- Δημοσιεύσεις: 5285
- Εγγραφή: Δευ Δεκ 29, 2008 1:18 pm
- Τοποθεσία: Κέρκυρα
Re: ΠΕΡΙΚΟΠΕΣ ΥΛΗΣ 2010
Έγραφα παραπάνω ότι η ουσία δεν είναι μόνο η ακατανόητη περικοπή του του κανόνα De L' Hospital. Δηλαδή, αν την ανακαλέσουν θα τους χειροκροτήσουμε αισθανόμενοι ανακούφιση;
Παρακαλώ, πάρτε θέση και για τις άλλες αλλαγές!
Για το Γυμνάσιο:
Στην Α΄ Γυμνασίου κάποιες περικοπές στις πράξεις φυσικών, δεκαδικών και κλασμάτων. Θα θεωρείται πλέον δεδομένο ότι οι μαθητές που τελειώνουν Δημοτικό έχουν την απαιτούμενη ευχέρεια στις πράξεις. Κι αν δεν έχουν;
Μεταξύ μας τώρα, αν στην Α΄ Γυμνασίου δεν διδάσκαμε ότι είναι "γνωστό" από το Δημοτικό, το βιβλίο θα ήταν ... 8σέλιδο.
Β΄ Γυμνασίου. Βγαίνουν τα Διανύσματα και η Επίλυση τύπων. Τα κάστανα από τη φωτιά θα τα βγάζουν οι φυσικοί και οι χημικοί "νόμιμα" πια... Θυμάστε που έλεγαν (ή κάνω λάθος;) στους μαθητές: "Καλά δεν σου έμαθε ο μαθηματικός σου να λύνεις τύπους;". "Όχι", θα τους λένε τα παιδιά, "απαγορεύεται, από το Πρόγραμμα Σπουδών".
Μεταφέρονται, όμως, στη Β΄Γυμνασίου οι ενότητες από Δυνάμεις ρητών αριθμών έως τέλος από την Α΄ Γυμνασίου.
Οπότε η ύλη της Β΄ Γυμνασίου ΑΥΞΑΝΕΤΑΙ (αν διδάξουμε σωστά τους ρητούς, κι όχι σε 3-4 ώρες). Επανερχόμαστε, δηλαδή, στην κατάσταση πριν το Αναλυτικό Πρόγραμμα του 2003. Έπρεπε να περάσουν τρία χρόνια εφαρμογής του Α.Π. του 2003 για να κατανοήσουν το αυτονόητο;
Το 2003 (4 χρόνια πριν τυπωθούν τα νέα βιβλία) στον ΑΠΟΛΛΩΝΙΟ τ. 2 θέταμε το εξής ερώτημα:
Ποιος θα μπορούσε να διδάξει τις δυνάμεις σε φορτωμένους με την προηγούμενη ύλη μαθητές της Α΄ Γυμνασίου σε 4 ώρες και μαζί τις ιδιότητες τους (και με ακέραιο εκθέτη) και την τυποποιημένη μορφή; Αν μπει σε τάξη Α΄ Γυμνασίου να εφαρμόσει αυτό το Πρόγραμμα, οι μαθητές θα φύγουν από τα παράθυρα.
Για το κεφάλαιο αυτό ολόκληρο στη Β΄ Γυμνασίου προβλεπόταν 23 ώρες, που βεβαίως ξεπερνιώταν στην πράξη κατά πολύ. Τώρα προβλέπονται 15 ώρες στην Α΄ Γυμνασίου!
Εδώ είναι το κύριο ερώτημα σχετικά με το Πρόγραμμα Σπουδών:
Θα διδαχθεί στην Α΄ Γυμνασίου αυτή η ύλη ή είναι πλασματικό το Π.Σ.;
Αν "μεταφερθεί" άτυπα στη Β΄ Γυμνασίου, αυτοαναιρείται όλη η φιλοσοφία και η δομή του Προγράμματος, γιατί απλούστατα θα μετακινηθεί και η ύλη της Β΄ και Γ΄ Γυμνασίου αλυσιδωτά. Ποιος ο λόγος λοιπόν να μπει στο σχεδιασμό της Α΄ Γυμνασίου. Ξαναγυρνάμε δηλαδή στο ισχύον Π.Σ. με μόνη αλλαγή τα βιβλία.
Μπορεί όμως να παραμείνει αυτή η ύλη στην Α΄ Γυμνασίου;
Είναι ικανοί οι μαθητές να κατανοήσουν αυτές τις έννοιες; Ας αναλογιστεί κάθε καθηγητής τον κόπο που χρειάζεται να διδάξει σε "φρέσκους" μαθητές της Β΄ Γυμνασίου στην αρχή της χρονιάς τις πράξεις και τις δυνάμεις των ρητών, καθώς και πόσες διδακτικές ώρες χρειάζεται.
Θα γίνουν άραγε περικοπές στο βάθος (βαθμό δυσκολίας) των ασκήσεων; Τίθεται όμως το ερώτημα: Χρειάζεται ή όχι να μπορούν να εκτελούν οι μαθητές με ευχέρεια πράξεις με ρητούς και δυνάμεις; Θυμηθείτε εδώ ότι στο πρόγραμμα υποβαθμίζεται η εκτέλεση από τους μαθητές απλών διαιρέσεων με φυσικούς και δεκαδικούς; Παράβλεψη; Αν ναι απαράδεκτη. Αν όμως είναι εσκεμμένη επιλογή, που οδηγεί;
Ολόκληρο το άρθρο, είναι εδώ, για όποιον ενδιαφέρεται.
Να πω τώρα ότι χαίρομαι που ... εισακούστηκε η πρότασή μου; Κατά βάθος, ναι!
Σίγουρα, όμως, ανησυχώ με την προχειρότητα που αντιμετωπίζονται τόσο σοβαρά θέματα.
Εφαρμόζοντας το παράλογο πρόγραμμα επί τριετία και ανακαλώντας το μετά είναι σαν να κυκλοφορεί ένα νέο αμφιλεγόμενο φάρμακο και η δοκιμή να γίνεται ... στο σύνολο του πληθυσμού. Κατόπιν, μετράμε τις απώλειες και αποφασίζουμε για τα περαιτέρω...
Γιώργος Ρίζος
Παρακαλώ, πάρτε θέση και για τις άλλες αλλαγές!
Για το Γυμνάσιο:
Στην Α΄ Γυμνασίου κάποιες περικοπές στις πράξεις φυσικών, δεκαδικών και κλασμάτων. Θα θεωρείται πλέον δεδομένο ότι οι μαθητές που τελειώνουν Δημοτικό έχουν την απαιτούμενη ευχέρεια στις πράξεις. Κι αν δεν έχουν;
Μεταξύ μας τώρα, αν στην Α΄ Γυμνασίου δεν διδάσκαμε ότι είναι "γνωστό" από το Δημοτικό, το βιβλίο θα ήταν ... 8σέλιδο.
Β΄ Γυμνασίου. Βγαίνουν τα Διανύσματα και η Επίλυση τύπων. Τα κάστανα από τη φωτιά θα τα βγάζουν οι φυσικοί και οι χημικοί "νόμιμα" πια... Θυμάστε που έλεγαν (ή κάνω λάθος;) στους μαθητές: "Καλά δεν σου έμαθε ο μαθηματικός σου να λύνεις τύπους;". "Όχι", θα τους λένε τα παιδιά, "απαγορεύεται, από το Πρόγραμμα Σπουδών".
Μεταφέρονται, όμως, στη Β΄Γυμνασίου οι ενότητες από Δυνάμεις ρητών αριθμών έως τέλος από την Α΄ Γυμνασίου.
Οπότε η ύλη της Β΄ Γυμνασίου ΑΥΞΑΝΕΤΑΙ (αν διδάξουμε σωστά τους ρητούς, κι όχι σε 3-4 ώρες). Επανερχόμαστε, δηλαδή, στην κατάσταση πριν το Αναλυτικό Πρόγραμμα του 2003. Έπρεπε να περάσουν τρία χρόνια εφαρμογής του Α.Π. του 2003 για να κατανοήσουν το αυτονόητο;
Το 2003 (4 χρόνια πριν τυπωθούν τα νέα βιβλία) στον ΑΠΟΛΛΩΝΙΟ τ. 2 θέταμε το εξής ερώτημα:
Ποιος θα μπορούσε να διδάξει τις δυνάμεις σε φορτωμένους με την προηγούμενη ύλη μαθητές της Α΄ Γυμνασίου σε 4 ώρες και μαζί τις ιδιότητες τους (και με ακέραιο εκθέτη) και την τυποποιημένη μορφή; Αν μπει σε τάξη Α΄ Γυμνασίου να εφαρμόσει αυτό το Πρόγραμμα, οι μαθητές θα φύγουν από τα παράθυρα.
Για το κεφάλαιο αυτό ολόκληρο στη Β΄ Γυμνασίου προβλεπόταν 23 ώρες, που βεβαίως ξεπερνιώταν στην πράξη κατά πολύ. Τώρα προβλέπονται 15 ώρες στην Α΄ Γυμνασίου!
Εδώ είναι το κύριο ερώτημα σχετικά με το Πρόγραμμα Σπουδών:
Θα διδαχθεί στην Α΄ Γυμνασίου αυτή η ύλη ή είναι πλασματικό το Π.Σ.;
Αν "μεταφερθεί" άτυπα στη Β΄ Γυμνασίου, αυτοαναιρείται όλη η φιλοσοφία και η δομή του Προγράμματος, γιατί απλούστατα θα μετακινηθεί και η ύλη της Β΄ και Γ΄ Γυμνασίου αλυσιδωτά. Ποιος ο λόγος λοιπόν να μπει στο σχεδιασμό της Α΄ Γυμνασίου. Ξαναγυρνάμε δηλαδή στο ισχύον Π.Σ. με μόνη αλλαγή τα βιβλία.
Μπορεί όμως να παραμείνει αυτή η ύλη στην Α΄ Γυμνασίου;
Είναι ικανοί οι μαθητές να κατανοήσουν αυτές τις έννοιες; Ας αναλογιστεί κάθε καθηγητής τον κόπο που χρειάζεται να διδάξει σε "φρέσκους" μαθητές της Β΄ Γυμνασίου στην αρχή της χρονιάς τις πράξεις και τις δυνάμεις των ρητών, καθώς και πόσες διδακτικές ώρες χρειάζεται.
Θα γίνουν άραγε περικοπές στο βάθος (βαθμό δυσκολίας) των ασκήσεων; Τίθεται όμως το ερώτημα: Χρειάζεται ή όχι να μπορούν να εκτελούν οι μαθητές με ευχέρεια πράξεις με ρητούς και δυνάμεις; Θυμηθείτε εδώ ότι στο πρόγραμμα υποβαθμίζεται η εκτέλεση από τους μαθητές απλών διαιρέσεων με φυσικούς και δεκαδικούς; Παράβλεψη; Αν ναι απαράδεκτη. Αν όμως είναι εσκεμμένη επιλογή, που οδηγεί;
Ολόκληρο το άρθρο, είναι εδώ, για όποιον ενδιαφέρεται.
Να πω τώρα ότι χαίρομαι που ... εισακούστηκε η πρότασή μου; Κατά βάθος, ναι!
Σίγουρα, όμως, ανησυχώ με την προχειρότητα που αντιμετωπίζονται τόσο σοβαρά θέματα.
Εφαρμόζοντας το παράλογο πρόγραμμα επί τριετία και ανακαλώντας το μετά είναι σαν να κυκλοφορεί ένα νέο αμφιλεγόμενο φάρμακο και η δοκιμή να γίνεται ... στο σύνολο του πληθυσμού. Κατόπιν, μετράμε τις απώλειες και αποφασίζουμε για τα περαιτέρω...
Γιώργος Ρίζος
- Μάκης Χατζόπουλος
- Δημοσιεύσεις: 2456
- Εγγραφή: Δευ Δεκ 22, 2008 4:13 pm
- Τοποθεσία: Αθήνα
- Επικοινωνία:
Re: ΝΕΑ ΥΛΗ ΤΗΣ Γ΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
Παιδιά κουράστηκα να αναζητώ τι θα βγει εκτός ύλης, γιατί δεν περιμένουμε; Πρέπει να ποντάρουμε σε κάτι και προτρέχουμε;
Καταλαβαίνω ότι μερικά από αυτά που ακούμε μας βγάζουν εκτός εαυτού και συνεπακόλουθο να θέλουμε να αντιδράσουμε ή να διαμαρτυρηθούμε στην ύλη που πάνε να κόψουν, αλλά με αυτό τον τρόπο δεν κερδίζουμε κάτι, απλά οχλαγωγούμε, θέλει οργανωμένη πίεση πχ. περιμένεις από την ΕΜΕ* να κάνει αυτή την κίνηση, εμείς από δω δεν μπορούμε δυστυχώς να κάνουμε κάτι, απλά ανησυχούμε και περιμένουμε…
Θα μπορούσαμε ως mathematica να στείλουμε ένα διάβημα για τα κεφάλαια που ακούγονται ότι θα βγουν εκτός; Υποψιάζομαι την απάντηση αλλά το έγραψα μήπως...
* Η ΕΜΕ τελικά υπάρχει; Περιμένει να βγουν τα αποτελέσματα για να διαμαρτυρηθεί;
Καταλαβαίνω ότι μερικά από αυτά που ακούμε μας βγάζουν εκτός εαυτού και συνεπακόλουθο να θέλουμε να αντιδράσουμε ή να διαμαρτυρηθούμε στην ύλη που πάνε να κόψουν, αλλά με αυτό τον τρόπο δεν κερδίζουμε κάτι, απλά οχλαγωγούμε, θέλει οργανωμένη πίεση πχ. περιμένεις από την ΕΜΕ* να κάνει αυτή την κίνηση, εμείς από δω δεν μπορούμε δυστυχώς να κάνουμε κάτι, απλά ανησυχούμε και περιμένουμε…
Θα μπορούσαμε ως mathematica να στείλουμε ένα διάβημα για τα κεφάλαια που ακούγονται ότι θα βγουν εκτός; Υποψιάζομαι την απάντηση αλλά το έγραψα μήπως...
* Η ΕΜΕ τελικά υπάρχει; Περιμένει να βγουν τα αποτελέσματα για να διαμαρτυρηθεί;
(1) verba volant, scripta manent = τα λόγια πετούν, τα γραπτά μένουν
-
- Δημοσιεύσεις: 33
- Εγγραφή: Σάβ Μάιος 16, 2009 8:22 pm
- Τοποθεσία: ΤΡΙΚΑΛΑ
Re: ΠΕΡΙΚΟΠΕΣ ΥΛΗΣ 2010
Να το πάω λίγο παραπέρα. Ο κανόνας Hospital αποσύρεται όπως λένε, αλλά εμείς το διδασκούμε ή όχι; Δηλαδή αν στις πανελλήνιες το χρησιμοποιήσει κάποιος ο διορθωτής θα το απορρίψει; Προφανώς η πρώτη απάντηση που θα μου πείτε είναι μέχρι τότε καλό είναι να δούμε τις οδηγίες, αλλά εγώ θέλω ( σε όσους είναι διορθωτές ) τη δική σας γνώμη.
Επαναλαμβάνω την ερώτηση. Χωρίς να είναι στην ύλη αν το χρησιμοποιήσει ο μαθητής τα χάνει τα μόρια;
Επαναλαμβάνω την ερώτηση. Χωρίς να είναι στην ύλη αν το χρησιμοποιήσει ο μαθητής τα χάνει τα μόρια;
- chris_gatos
- Επιμελητής
- Δημοσιεύσεις: 6962
- Εγγραφή: Κυρ Δεκ 21, 2008 9:03 pm
- Τοποθεσία: Ανθούπολη
Re: ΠΕΡΙΚΟΠΕΣ ΥΛΗΣ 2010
Ξέρω άνθρωπο που σε πανελλαδικές έλυσε άσκηση χρησιμοποιώντας νόρμες και δεν του έκοψαν κανένα μόριο.Αν τον αποδείξει θα τα πάρει όλα τα μόρια!
What's wrong with a Greek in Hamburg?
-
- Δημοσιεύσεις: 87
- Εγγραφή: Πέμ Οκτ 15, 2009 6:33 pm
Re: ΠΕΡΙΚΟΠΕΣ ΥΛΗΣ 2010
Πάντως στα φετινά θέματα όχι μόνο δεν χρειάστηκε ο κανόνας De L΄Hospital αλλά ούτε όρια δεν υπήρχαν.
Τυχαίο...δεν νομίζω.
Τυχαίο...δεν νομίζω.
Μηδένα προ του τέλους μακάριζε...
Μέλη σε σύνδεση
Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 48 επισκέπτες