Τραπέζιο
Συντονιστής: Παύλος Μαραγκουδάκης
Τραπέζιο
Δίνεται τραπέζιο ΑΒΓΔ (ΑΒ//ΓΔ) με ΑΒ = 5 , ΑΔ = 4 , ΒΓ = 6. Αν οι γωνίες Δ = 60ο και Γ = 45ο ,να βρεθεί η πλευρά ΔΓ και το εμβαδόν του τραπεζίου.
Υπάρχει κάτι ενδιαφέρον
Χρήστος Τσιφάκης
Υ.Γ. Γιώργο Ρίζο, για σένα το λέω
Υπάρχει κάτι ενδιαφέρον
Χρήστος Τσιφάκης
Υ.Γ. Γιώργο Ρίζο, για σένα το λέω
- Συνημμένα
-
- trapezio.png (2.51 KiB) Προβλήθηκε 1555 φορές
Γιατί πάντα αριθμόν έχοντι. Άνευ τούτου ουδέν νοητόν και γνωστόν.
- Γιώργος Ρίζος
- Επιμελητής
- Δημοσιεύσεις: 5354
- Εγγραφή: Δευ Δεκ 29, 2008 1:18 pm
- Τοποθεσία: Κέρκυρα
Re: Τραπέζιο
Χρήστο, γεια!
Μία κρυφή απάντηση, μήπως θέλει κάποιος μαθητής να ασχοληθεί.
Γιώργος Ρίζος
Μία κρυφή απάντηση, μήπως θέλει κάποιος μαθητής να ασχοληθεί.
Γιώργος Ρίζος
- A.Spyridakis
- Δημοσιεύσεις: 495
- Εγγραφή: Δευ Δεκ 22, 2008 11:47 am
- Τοποθεσία: Εδώ
- Γιώργος Ρίζος
- Επιμελητής
- Δημοσιεύσεις: 5354
- Εγγραφή: Δευ Δεκ 29, 2008 1:18 pm
- Τοποθεσία: Κέρκυρα
Re: Τραπέζιο
Χρήστο, η παρατηρητικότητά σου είναι αξιοθαύμαστη. Πώς το πρόσεξες;
Η αρχική εκφώνηση της άσκησης είναι η παρακάτω: Εφόσον ζητείται μόνο το μήκος της ΓΔ κι όχι το εμβαδόν είναι πιο δύσκολο να διακρίνεις ότι το σχήμα της εκφώνησης δεν είναι τραπέζιο.
Θυμάμαι
στο Συνέδριο της ΕΜΕ στην Κέρκυρα, το 1994 στην εισήγηση του αξέχαστου Γεωμέτρη Νίκου Κισκύρα πολλά παραδείγματα από παλιά σχολικά βιβλία, όπου περιγραφόταν πολλά ανύπαρκτα γεωμετρικά σχήματα.
Αλλάζουμε στην εκφώνηση τη λέξη τραπέζιο με τετράπλευρο.
Τότε η άσκηση λύνεται ως εξής, αλλά δυσκολεύει αρκετά για επίπεδο Β΄ Γυμνασίου, αν και είναι "εντός της διδακτέας ύλης". Προσωπικά δεν πρόκειται να τη ζητήσω.
Στο τετράπλευρο ΑΒΓΔ φέρνουμε ΑΕ, ΒΖ κάθετες στη ΔΓ.
Στο ΑΔΕ είναι
Στο ισοσκελές και ορθογώνιο ΒΖΓ είναι
Φέρνουμε ΑΗ κάθετη στη ΒΖ.
Είναι
Δηλαδή: ΓΔ (περίπου) = 11,18
και (ΑΒΓΔ) = (ΑΔΕ) + (ΒΖΓ) + (ΑΕΖΒ) =
ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΟ ΘΕΜΑ για ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ:
Ερώτηση (1): Δίνεται η εκφώνηση: "Αν τραπέζιο ΑΒΓΔ έχει ΑΒ//ΓΔ, ΑΒ = 5 , ΑΔ = 4 , ΒΓ = 6, γων. Δ = 60° και γων. Γ = 45° , αποδείξτε ότι η πλευρά ΔΓ του τραπεζίου είναι
". Ποια είναι η γνώμη σας για την εκφώνηση;
Ερώτηση (2): Με τι ηλικίας (και επιπέδου) μαθητές θα συζητούσατε την παραπάνω ερώτηση;
Γιώργος Ρίζος
Η αρχική εκφώνηση της άσκησης είναι η παρακάτω: Εφόσον ζητείται μόνο το μήκος της ΓΔ κι όχι το εμβαδόν είναι πιο δύσκολο να διακρίνεις ότι το σχήμα της εκφώνησης δεν είναι τραπέζιο.
Θυμάμαι

Αλλάζουμε στην εκφώνηση τη λέξη τραπέζιο με τετράπλευρο.
Τότε η άσκηση λύνεται ως εξής, αλλά δυσκολεύει αρκετά για επίπεδο Β΄ Γυμνασίου, αν και είναι "εντός της διδακτέας ύλης". Προσωπικά δεν πρόκειται να τη ζητήσω.
Στο τετράπλευρο ΑΒΓΔ φέρνουμε ΑΕ, ΒΖ κάθετες στη ΔΓ.
Στο ΑΔΕ είναι

Στο ισοσκελές και ορθογώνιο ΒΖΓ είναι

Φέρνουμε ΑΗ κάθετη στη ΒΖ.
Είναι

Δηλαδή: ΓΔ (περίπου) = 11,18
και (ΑΒΓΔ) = (ΑΔΕ) + (ΒΖΓ) + (ΑΕΖΒ) =

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΟ ΘΕΜΑ για ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ:
Ερώτηση (1): Δίνεται η εκφώνηση: "Αν τραπέζιο ΑΒΓΔ έχει ΑΒ//ΓΔ, ΑΒ = 5 , ΑΔ = 4 , ΒΓ = 6, γων. Δ = 60° και γων. Γ = 45° , αποδείξτε ότι η πλευρά ΔΓ του τραπεζίου είναι

Ερώτηση (2): Με τι ηλικίας (και επιπέδου) μαθητές θα συζητούσατε την παραπάνω ερώτηση;
Γιώργος Ρίζος
Re: Τραπέζιο
Γιώργο καλησπέραRigio έγραψε:Χρήστο, η παρατηρητικότητά σου είναι αξιοθαύμαστη. Πώς το πρόσεξες;
Η αρχική εκφώνηση της άσκησης είναι η παρακάτω: Εφόσον ζητείται μόνο το μήκος της ΓΔ κι όχι το εμβαδόν είναι πιο δύσκολο να διακρίνεις ότι το σχήμα της εκφώνησης δεν είναι τραπέζιο.
Θυμάμαιστο Συνέδριο της ΕΜΕ στην Κέρκυρα, το 1994 στην εισήγηση του αξέχαστου Γεωμέτρη Νίκου Κισκύρα πολλά παραδείγματα από παλιά σχολικά βιβλία, όπου περιγραφόταν πολλά ανύπαρκτα γεωμετρικά σχήματα.
Αλλάζουμε στην εκφώνηση τη λέξη τραπέζιο με τετράπλευρο.
Τότε η άσκηση λύνεται ως εξής, αλλά δυσκολεύει αρκετά για επίπεδο Β΄ Γυμνασίου, αν και είναι "εντός της διδακτέας ύλης". Προσωπικά δεν πρόκειται να τη ζητήσω.
Στο τετράπλευρο ΑΒΓΔ φέρνουμε ΑΕ, ΒΖ κάθετες στη ΔΓ.
Στο ΑΔΕ είναι
Στο ισοσκελές και ορθογώνιο ΒΖΓ είναι
Φέρνουμε ΑΗ κάθετη στη ΒΖ.
Είναι
Δηλαδή: ΓΔ (περίπου) = 11,18
και (ΑΒΓΔ) = (ΑΔΕ) + (ΒΖΓ) + (ΑΕΖΒ) =
ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΟ ΘΕΜΑ για ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ:
Ερώτηση (1): Δίνεται η εκφώνηση: "Αν τραπέζιο ΑΒΓΔ έχει ΑΒ//ΓΔ, ΑΒ = 5 , ΑΔ = 4 , ΒΓ = 6, γων. Δ = 60° και γων. Γ = 45° , αποδείξτε ότι η πλευρά ΔΓ του τραπεζίου είναι". Ποια είναι η γνώμη σας για την εκφώνηση;
Ερώτηση (2): Με τι ηλικίας (και επιπέδου) μαθητές θα συζητούσατε την παραπάνω ερώτηση;
Γιώργος Ρίζος
Θέλησα να αλλάξω λίγο την εκφώνηση και να ζητήσω επιπλέον και το εμβαδόν του τραπεζίου για να μπούμε για τα καλά σε πράξεις με ριζικά.
και ώ του θαύματος, άστα να πάνε. Ευτυχώς που την έλυσα πριν να την δώσω στα παιδιά.
Τελικά θα μείνω με την απορία πόσοι μαθητές θα το έβλεπαν.
Χρήστος
Γιατί πάντα αριθμόν έχοντι. Άνευ τούτου ουδέν νοητόν και γνωστόν.
Μέλη σε σύνδεση
Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης