Στείλε μήνυμα στην ΚΕΓΕ - Εξετάσεις 2009 !

Συντονιστής: spyros

Μπάμπης Στεργίου
Επιμελητής
Δημοσιεύσεις: 5577
Εγγραφή: Δευ Δεκ 22, 2008 2:16 pm
Τοποθεσία: Χαλκίδα - Καρδίτσα

Στείλε μήνυμα στην ΚΕΓΕ - Εξετάσεις 2009 !

#1

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Μπάμπης Στεργίου » Δευ Απρ 27, 2009 8:37 pm

Με αφορμή συζητήσεις που είχα τελευταία με καλούς και έμπειρους συναδέλφους, γράφω μερικά πράγματα που ίσως βοηθήσουν να πάμε ένα βήμα πιο μπροστά με τις εξετάσεις!

ΣΚΕΨΕΙΣ

Οι εξετάσεις πλησιάζουν και σιγά σιγά θα σχηματιστούν και οι επιτροπές(ΚΕΓΕ).Πολλοί συνάδελφοι είναι σε αναμονή και αγωνιούν για το αν θα τους καλέσουν ή όχι.Φυσικά η μεγαλύτερη αγωνία θα έρθει μετά, διότι ενδέχεται να τους πετάξουν από την επιτροπή την τελευταία στιγμή και να ορίσουν άλλες επιτροπές . Έτσι η αγωνία και ο αγώνας που θα κάνουν να ετοιμαστούν θα πάει χαμένος !

Αυτό όμως που θέλω να κουβεντιάσουμε σε αυτό το χώρο είναι αυτό που λέει ο τίτλος του μηνύματος:

Τι θα πρότεινες στην επιτροπή να προσέξει , κυρίως στην τελική σύνταξη των θεμάτων.

Δεν εννοώ να προτείνουμε θέματα ή μαθηματικά ερωτήματα(αυτό είναι φανερό ότι δεν έχει νόημα!), αλλά να βοηθήσουμε να προκύψουν ωραία, σωστά δομημένα και πλατιά αποδεκτά θέματα , που να είναι αντάξια των προσδοκιών της μαθηματικής κοινότητας , αλλά και ανάλογα του τεράστιου αγώνα που κάνουν οι μαθητές, οι γονείς τους αλλά και μεις ως δάσκαλοι, ανεξάρτητα από το μετερίζι που πολεμάμε.

Καλό είναι οι απαντήσεις να είναι σύντομες και αριθμημένες: α) ...β) ..., χωρίς να είναι κακό να επαναλαμβάνουμε και προτάσεις άλλων αναγνωστών.Δεν πρέπει να μείνουμε στο τι μας συμφέρει , αλλά να προτείνουμε γενικές οδηγίες για το πώς τα θέματα θα είναι τα καλύτερα δυνατά .Για παράδειγμα, έτσι τελείως πρόχειρα, μια πρόταση προς την επιτροπή που μου έρχεται στο μυαλό είναι η εξής :

α) Τα δύσκολα ή έξυπνα ερωτήματα δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να είναι ίδια ή παρόμοια ή να απορρέουν άμμεσα από ασκήσεις σχολικών βοηθημάτων ή άλλων βιβλίων, κυρίως αυτών που κυκλοφορούν ευρέως , εκτός και αν προέρχονται από ασκήσεις του σχολικού βιβλίου!

Αυτή η πρόταση προς την επιτροπή θεωρώ πως έχει τεράστια σημασία ! Διαφορετικά τα θέματα δεν είναι δίκαια ! Διότι το δύσκολο ερώτημα μπαίνει όχι για να βρούμε ποιος μαθητής έλυσε τις περισσότερες ασκήσεις ή ποιος είχε τον πιο καλό - έμπειρο φροντιστή , αλλά ποιος μαθητής μπορεί να αξιοποιήσει αυτά που έμαθε για να λυσει ένα άγνωστο θέμα με αυξημένη δυσκολία.Το χειρότερο παράδειγμα τέτοιου θέματος ήταν το 4ο θέμα (το α) αν θυμάμαι καλά)από τα περυσινά ! Όσοι μαθητές το ήξεραν ή το έλυσαν τελευταίες μέρες ή ώρες(διότι έγινε και αυτό - πράγμα που σημαίνει ότι το θέμα κατά περίεργο τρόπο διέρευσε πριν καν προταθεί στην επιτροπή ) το έγραψαν. Οι άλλοι, είτε καλοί , είτε μέτριοι , είτε άριστοι μαθητές το έχασαν!.Πήρα από πολλούς συναδέλφους μηνύματα και μάλιστα από τρεις διαφορετικές περιοχές της χώρας που με διαβεβαίωσαν ότι συνάδελφοι επισκέφτηκαν μαθητές τους στις 12 τη νύχτα για να κάνουν το 4ο θέμα(ένας μάλιστα μου είπε ότι και τα νούμερα ήταν ίδια!)

Ανεξάρτητα όμως από το τι ακούστηκε , η κοινή διαπίστωση είναι ότι τα θέματα ΔΕΝ ήταν καλά (είπαμε : άλλο τι μας βολεύει να λέμε, είτε επειδή εγώ και ο Μπάρλας είχαμε παρόμοια στα βιβλία μας(αλλά και άλλοι, για να μην αδικήσω κανέναν!), είτε επειδή μερικοί τα διδάξαμε την τελευταία βδομάδα ή επειδή τα είχαμε στις σημειώσεις μας). Τα δύσκολα ερωτήματα περιέχονταν σε βοηθήματα και έτσι όσοι μεν είχαν τα βοηθήματα αυτά και πρόλαβαν να τα διαβάσουν έγραψαν, οι άλλοι, όσο καλοί και να ήταν , τα έχασαν.Αυτό το γεγονός και μόνο ακυρώνει την ουσία των περυσινών εξετάσεων.

Λοιπόν , αν και έχω στο μυαλό μου την ουσία των προτάσεων , θα περιμένω τις γόνιμες και βαθυστόχαστες απόψεις σας για να τις συμπληρώσω . Γράψτε τι θα θέλατε να έχουν τα θέματα, αλλά και τι δεν θα θέλατε να έχουν , ώστε να είναι ωραία και να πάρει ο κάθε μαθητής το βαθμό που του αξίζει .

Πιθανόν , από το διάλογο αυτό να προκύψει κάτι σαν ''χρυσός κανόνας'' για όσους θα κληθούν να βάζουν στο εξής θέματα στις γενικές εξετάσεις. Θέλω από πριν να πιστεύω ότι οι απόψεις μας θα αποτελέσουν στο μέλλον πυξίδα για όσους συναδέλφους θα συμμετέχουν σε αυτή τη δοκιμασία ! Έτσι , μόνο συνάδελφοι που συνδυάζουν ικανότητα, γνώση και υψηλό αίσθημα ευθύνης θα δέχονται να θεματοδοτήσουν . Αντίθετα , όσοι σκέπτονται ιδιοτελώς και εκ του πονηρού ή είναι ανεπαρκείς για μια τέτοια αποστολή πρέπει να απομονωθούν από εμάς τους ίδιους διότι κάνουν κακό στον κλάδο και στην παιδεία.

Μπάμπης


χρηστος ευαγγελινος

Re: Στείλε μήνυμα στην ΚΕΓΕ - Εξετάσεις 2009 !

#2

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από χρηστος ευαγγελινος » Δευ Απρ 27, 2009 10:44 pm

κατα τη γνωμη μου τα θεματα των πανελληνιων θα πρεπει να περιεγχουν.

1) λιγη θεωρια (με καμια ωραια αποδειξη μεσα)

2) ερωτησεις πολλαπλης επιλογης ή σωστου-λαθους αλλα με δικαιολογηση

3) θεματα που δε χρειαζονται ενα καρο πραξεις για να λυθουν (π.χ. υπολογισμους δυσκολων ολοκληρωματαων κτλ)

4) ειδικοτερα το 4ο θεμα θα πρεπει να ναι αυτο που θα ξεχωριζει τους ταλαντουχους μαθητες.προσωπικα το περσινο 4ο θεμα νομιζω πως ηταν πολυ ωραιο και εξυπνο.


Άβαταρ μέλους
mathxl
Δημοσιεύσεις: 6736
Εγγραφή: Τρί Δεκ 23, 2008 3:49 pm
Τοποθεσία: Σιδηρόκαστρο
Επικοινωνία:

Re: Στείλε μήνυμα στην ΚΕΓΕ - Εξετάσεις 2009 !

#3

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από mathxl » Δευ Απρ 27, 2009 11:02 pm

Αυτά που δεν θα ήθελα να δω στις φετινές εξετάσεις είναι
1)η αποφυγή θεμάτων που επιδέχονται πολλές πράξεις (που έχουν επικίνδυνες συνέπειες - μείωση χρόνου και αύξηση του άγχους με θόλωμα μυαλού)
2)Επίσης αποφυγή θεμάτων, στα οποία δεν είναι ξεκάθαρο (όχι από μαθηματικής άποψης) από πλευράς ΚΕΓΕ προς τους μαθητές, ότι ο τρόπος που θα λυθούν θα βαθμολογηθεί με όλα τα μόρια (πχ, DLH στην γενική παιδεία,εξίσωση εφαπτομένης καεύθυνσης στην γενική, f(x)>g(x) kai limg(x)=+oo τότε και η f τείνει στο +οο, ολοκλήρωση μελών ανίσωσης και άλλα...) . Καλό είναι να στέλνεται οδηγία ως προς την βαθμολόγηση τυχόν τέτοιων θεμάτων στην αρχή της χρονιάς ή μαζί με την εξεταστέα ύλη.
Θα ήθελα
1) το 4ο θέμα να είναι τέτοιο ώστε να ξεχωρίζουν οι άριστοι και πολύ καλοί από τους καλούς. Προσωπικά βρίσκω το περσινό 4 εύκολο (μηδενικής πρωτοτυπίας), ενώ θα έλεγα ως δύσκολο το προπέρσινο. Το να είναι το 4 δύσκολο νομίζω "συμφέρει" και τους πολύ καλά προετοιμασμένους μαθητές (άλλο να γράφεις 20 και ο δεύτερος 19,9 και άλλο να γράφεις 19 και ο δεύτερος 17)
Αυτά για την ώρα


Ποτε δεν κάνω λάθος! Μια φορά νομιζα πως είχα κάνει, αλλά τελικά έκανα λάθος!
Απ' τα τσακάλια δεν γλυτώνεις μ' ευχές η παρακάλια. Κ. Βάρναλης
Aπέναντι στις αξίες σου να είσαι ανυποχώρητος

Ενεργό μέλος από 23-12-2008 ως και 17-8-2014 (δεν θα απαντήσω σε πμ)
paganini
Δημοσιεύσεις: 108
Εγγραφή: Παρ Φεβ 20, 2009 9:50 pm

Re: Στείλε μήνυμα στην ΚΕΓΕ - Εξετάσεις 2009 !

#4

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από paganini » Τρί Απρ 28, 2009 12:11 am

Ειμαι ενας υποψηφιος.
α)Αν και ο mathxl με καλυψε θα ηθελα να τονισω και γω πως θα πρεπει τα θεματα να ειναι διαβαθμισμενα και ποιοτικα.Προσωπικα εχω δουλεψει αρκετα ολη τη χρονια και δε θα θελα να μπουν ευκολα θεματα κατι που θα ακυρωσει ολη μου την προσπαθεια.
β)Οπωσδηποτε θα πρεπει να υπαρξουν ερωτηματα που να μπορουν να λυθουν αποκλειστικα απο αριστους μαθητες αν οχι ολοκληρο το 4ο θεμα!Αλλιως υπαρχει ισοπεδωση.Πραγματικα δε βλεπω που υπαρχει προβλημα αν μπει ενα θεμα τσιμπημενο.Αν οντως δεν λυνεται τοτε το συνολο των υποψηφιων δεν θα το λυσει με αποτελεσμα ολοι να πεσουν στη βαθμολογια ενω θα φανουν οι διαφορες.
γ)Σαφη σωστα λαθος που να μην επιδεχονται παρερμηνειες
δ)Τα θεματα να μη στηριζονται αποκλειστικα σε μια γνωση πχ μια τριγωνομετρικη ταυτοτητα που αν δεν τη ξερεις βαρας το κεφαλι σου,αλλά να εξεταζουν τη δημιουργικοτητα και ευστροφια του μαθητη
ε)αυτο ισως παραπαει αλλα θα ηθελα να δω μια ριζικη αναδιαμορφωση της δομης του διαγωνισματος.Πχ υπαρχουν τοσο ωραια θεματα για 4ο θεμα στη συνεχεια ή στους μιγαδικους!Γιατι πρεπει να περιοριζονται στο 2ο θεμα;


Άβαταρ μέλους
lonis
Δημοσιεύσεις: 406
Εγγραφή: Δευ Φεβ 02, 2009 12:33 am
Τοποθεσία: Σέρρες

Re: Στείλε μήνυμα στην ΚΕΓΕ - Εξετάσεις 2009 !

#5

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από lonis » Τρί Απρ 28, 2009 12:26 am

Η κουβέντα που ανοίγουμε είναι ωφέλιμη, μην πω απαραίτητη, αλλά δεν ξέρω κατά πόσο πρέπει να γίνει τώρα, υπό τη φόρτιση των ερχόμενων εξετάσεων.
Ανεβάζω μία ομιλία μου στη Μαθηματική Εβδομάδα στη Θεσσαλονίκη την άνοιξη του 2008. Είναι εστιασμένη σε διάφορα προβλήματα των θεμάτων - όχι πάντως στα λανθασμένα ή κακοδιατυπωμένα θέματα που είχαμε κατά καιρούς. Πρώτον, γιατί είχαν ήδη συζητηθεί αρκετά και, δεύτερον, γιατί είχε αναφερθεί εκτενώς σε αυτά τον προηγούμενο χρόνο ο Νίκος Ιωσηφίδης από το ίδιο βήμα. Μεταφέρω το κείμενο όπως υπάρχει στα πρακτικά. Στην ομιλία διαφοροποιήθηκα ελαφρώς, κυρίως διευκρινιστικά στις ελάχιστες προτάσεις στο τέλος.
Από αύριο συζητάμε ξανά.
Λεωνιδας.
Συνημμένα
ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΣΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΤΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ.pdf
(381.09 KiB) Μεταφορτώθηκε 268 φορές


Κάνε το θαύμα για να τ' αρνηθείς (Α. Μπρετόν - Π. Ελυάρ)
Μπάμπης Στεργίου
Επιμελητής
Δημοσιεύσεις: 5577
Εγγραφή: Δευ Δεκ 22, 2008 2:16 pm
Τοποθεσία: Χαλκίδα - Καρδίτσα

Re: Στείλε μήνυμα στην ΚΕΓΕ - Εξετάσεις 2009 !

#6

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Μπάμπης Στεργίου » Τρί Απρ 28, 2009 9:27 am

lonis έγραψε:Η κουβέντα που ανοίγουμε είναι ωφέλιμη, μην πω απαραίτητη, αλλά δεν ξέρω κατά πόσο πρέπει να γίνει τώρα, υπό τη φόρτιση των ερχόμενων εξετάσεων.
...........................Λεωνιδας.
Καλημέρα σε όλους !!!

Λεωνίδα, τώρα είναι η πιο κατάλληλη ώρα ! Μετά τις εξετάσεις πρώτον είναι αργά και δεύτερο τότε είναι φορτισμένο το κλίμα από την κούραση. Άλλωστε, σκοπός της κουβέντας είναι να προλάβουμε και να βοηθήσουμε . Μετά τις εξετάσεις θα φαίνεται ως κριτική εκ των υστέρων.

Για να επανέλθω στο πρώτο μου μήνυμα ,μια και τώρα έχουν ηρεμήσει τα πράγματα , αναρωτιέμαι βασανιζόμενος :

Όταν έβαλαν το τελευταίο θέμα, δεν υπήρξε ένας στην επιτροπή και να πει :

'' Ρε παιδιά , αυτό είναι θέμα δεσμών ! Είναι λυμένο σε όλα σχεδόν τα βοηθήματα ! Γιατί να το βάλουμε ;Δεν μπορούμε να πάρουμε μια άσκηση του σχολικού και να την εμπλουτίσουμε ή να βάλουμε μια άσκηση εντελώς νέα ;τόσο άχρηστοι είμαστε ; ''

Είμαι σίγουρος ότι τα μέλη της επιτροπής είχουν γνώση της βιβλιογραφίας και της ασκησεολογιών.Διότι διαφορετικά πώς τα ήξεραν τα ερωτήματα ; Επομένως , το γεγονός ότι άφησαν να περάσει τέτοιο θέμα(δεν λέμε ότι δεν ήταν ωραίο - μπορεί και να ήταν !) σημαίνει ότι υπήρχε σκοπιμότητα !Και τα γεγονότα που ακολούθησαν μάλλον αυτό αποδεικνύουν. Αυτό , σήμερα πια που βλέπουμε ψύχραιμα , είναι ολοφάνερο !Τα συμπεράσματα και τα ερωτήματα δικά σας !

Συνάδελφοι, αυτό ακριβώς το νοσηρό κλίμα προσπαθούμε να αποτρέψουμε από τις επερχόμενες εξετάσεις με την παρούσα συζήτηση. Γι αυτό ας συνεχίσουμε να στέλνουμε τις προτάσεις μας. Στο τέλος θα προσπαθήσω να τις συγκεράσω και να βγάλω ένα ολοκληρωμένο μήνημα που μπορεί να φτάσει και στην επιτροπή, όποια και να είναι.
Μπάμπης


Άβαταρ μέλους
Ραϊκόφτσαλης Θωμάς
Δημοσιεύσεις: 1112
Εγγραφή: Κυρ Δεκ 21, 2008 12:01 am
Τοποθεσία: Άλιμος, Αθήνα
Επικοινωνία:

Re: Στείλε μήνυμα στην ΚΕΓΕ - Εξετάσεις 2009 !

#7

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Ραϊκόφτσαλης Θωμάς » Τρί Απρ 28, 2009 10:35 am

Καλημέρα σε όλους.

Λόγο έλειψης χρόνου θα διατυπώσω ένα μέρος μόνο των απόψεών μου και θα επανέλθω για το υπόλοιπο.

Η Γνώμη μου λοιπόν είναι ότι τα μέλη της επιτροπής:

Πρέπει να γνωρίζουν με σαφήνεια στο τι και γιατί θα εξετάσουν τους μαθητές.
άποψή μου είναι ότι οι μαθητές στο σύνολό τους, στο παρόν σύστημα, εξετάζονται:
• για να περάσουν την τάξη,
• για να περάσουν στις ανώτερες
• για να περάσουν στις ανώτατες σχολές.
1ο Θέμα
Οι μαθητές λοιπόν εξετάζονται για να περάσουν τη τάξη και λαβαίνοντας υπόψη τις κατά τεκμήριο μεγάλες σχολικές βαθμολογίες, φθάνει το 1ο θέμα για να εκπληρώσει αυτές τις ανάγκες.
Ας το δομήσουν σωστά με ότι αυτό σημαίνει, και ας είναι τα σωστά λάθος αυτού του θέματος χωρίς αιτιολόγηση.
2ο Θέμα
Αφού λάβουν υπόψην τα προβλήματα που έχουν οι μαθητές σε προαπαιτούμενες γνώσεις, ας φροντίσουν το θέμα αυτό να εξετάζει τους μαθητές στις βασικές γνώσεις τις γ! λυκείου, χωρίς να έχει σοβαρά αλγεβρικά προβλήματα. Απλές ασκήσεις και βασικά να εξετάζεται μόνο ανάλυση.
Οι περισσότεροι μαθητές δεν θα χρειασθούν μιγάδες σε αυτό που θα σπουδάσουν. Ας μη μπουν οι μιγάδες στο 2ο θέμα. Συνήθως απαιτούν ειδικές αλγεβρικές και γεωμετρικές γνώσεις που ο μέτριος μαθητής έχει πρόβλημα.
Ας τον αφήσουμε να βγάλει σχετικά εύκολα τα 50 μόρια.
Κάποιες ανώτερες σχολές χωρίς μεγάλες απιτήσεις σε μαθηματικές γνώσεις, τον περιμένουν.

Για το 3ο και 4ο θέμα θα επανέλθω

Θωμάς


Η γνώση μας κάνει περήφανους, η σοφία ταπεινούς.
Μπάμπης Στεργίου
Επιμελητής
Δημοσιεύσεις: 5577
Εγγραφή: Δευ Δεκ 22, 2008 2:16 pm
Τοποθεσία: Χαλκίδα - Καρδίτσα

Re: Στείλε μήνυμα στην ΚΕΓΕ - Εξετάσεις 2009 !

#8

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Μπάμπης Στεργίου » Τρί Απρ 28, 2009 11:00 am

Ραϊκόφτσαλης Θωμάς έγραψε:Καλημέρα σε όλους.

Λόγο έλειψης χρόνου θα διατυπώσω ένα μέρος μόνο των απόψεών μου και θα επανέλθω για το υπόλοιπο.

Η Γνώμη μου λοιπόν είναι ότι τα μέλη της επιτροπής:

Πρέπει να γνωρίζουν με σαφήνεια στο τι και γιατί θα εξετάσουν τους μαθητές.
άποψή μου είναι ότι οι μαθητές στο σύνολό τους, στο παρόν σύστημα, εξετάζονται:
• για να περάσουν την τάξη,
• για να περάσουν στις ανώτερες
• για να περάσουν στις ανώτατες σχολές.
1ο Θέμα
Οι μαθητές λοιπόν εξετάζονται για να περάσουν τη τάξη και λαβαίνοντας υπόψη τις κατά τεκμήριο μεγάλες σχολικές βαθμολογίες, φθάνει το 1ο θέμα για να εκπληρώσει αυτές τις ανάγκες.
Ας το δομήσουν σωστά με ότι αυτό σημαίνει, και ας είναι τα σωστά λάθος αυτού του θέματος χωρίς αιτιολόγηση.
2ο Θέμα
Αφού λάβουν υπόψην τα προβλήματα που έχουν οι μαθητές σε προαπαιτούμενες γνώσεις, ας φροντίσουν το θέμα αυτό να εξετάζει τους μαθητές στις βασικές γνώσεις τις γ! λυκείου, χωρίς να έχει σοβαρά αλγεβρικά προβλήματα. Απλές ασκήσεις και βασικά να εξετάζεται μόνο ανάλυση.
Οι περισσότεροι μαθητές δεν θα χρειασθούν μιγάδες σε αυτό που θα σπουδάσουν. Ας μη μπουν οι μιγάδες στο 2ο θέμα. Συνήθως απαιτούν ειδικές αλγεβρικές και γεωμετρικές γνώσεις που ο μέτριος μαθητής έχει πρόβλημα.
Ας τον αφήσουμε να βγάλει σχετικά εύκολα τα 50 μόρια.
Κάποιες ανώτερες σχολές χωρίς μεγάλες απιτήσεις σε μαθηματικές γνώσεις, τον περιμένουν.

Για το 3ο και 4ο θέμα θα επανέλθω

Θωμάς
Θωμά , αυτή η ανάλυση είναι πολύ χρήσιμη και εποικοδομητική και πρέπει να είναι οδηγός σε κάθε επιτροπή που βάζει θέματα. Απορώ γιατί αυτά τα τόσο βασικά πρράγματα ξέφυγαν τόσες φορές στα χρόνια που πέρασαν από τις επιτροπές !!!
Περιμένουμε να ολκληρώσεις και τα άλλα δύο ζητήματα.

Μπάμπης


Άβαταρ μέλους
chris_gatos
Επιμελητής
Δημοσιεύσεις: 6970
Εγγραφή: Κυρ Δεκ 21, 2008 9:03 pm
Τοποθεσία: Ανθούπολη

Re: Στείλε μήνυμα στην ΚΕΓΕ - Εξετάσεις 2009 !

#9

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από chris_gatos » Τρί Απρ 28, 2009 11:02 am

Έγω ως απλός και ταπεινός καθηγητίσκος θα με ευχαριστούσε πολύ να δω και μια εξαιρετική άσκηση, η οποία να χρησιμοποιεί
τα μεγάλα θεωρήματα της ανάλυσης ( νομίζω πως δεν είναι δα και τόσο δύσκολο, για τους πολύπειρους καθηγητές της επιτροπής ), παρά αυτό το αναμάσημα των υπαρξιακών ''Βρες το ξ''. Αν παρατηρήσουμε και τις ασκήσεις που προτείνουμε
εδω στο κλάμπ, ακολουθούν οι περισσότερες αυτήν την πεπατημένη ( όχι αδίκως, αφού ''φοριούνται'' πολύ ).
Μια απλή παρατήρηση για το περσινό 4ο θέμα. Δεν είναι προνόμιο των δεσμίτικων θεμάτων, αλλά ούτε και των βοηθημάτων. Υπάρχει παλαιώθεν σε πάμπολλά βιβλία απειροστικού λογισμού, εκεί όπου οι συγγραφείς εισάγουν την έννοια της συμμετρικής παραγώγου. Ήταν στη διακριτική ευχέρεια του οποιουδήποτε ευσυνείδητου καθηγητή να το
διδάξει (ή να μην το διδάξει ) στους μαθητές του. ως συμπλήρωμα κάποιων ασκήσεων που υπάρχουν στο σχολικό.
Εγω απλά έτυχε να το διδάξω σε ανύποπτο χρόνο ,μέσα στη σχολική χρονιά. Έτυχε, έτσι απλά,χωρίς να γνωρίζω κάτι.
Εμένα μου άρεσε παρα πολύ γιατί παρέπεμπε στον ορισμό και οχι σε τρικ . Τώρα για τις διαρροές, νομίζω είναι αναπόφευκτο κακό να ακούγονται διάφορα κατόπιν της εορτής.Δεν ξέρω , δεν άκουσα τίποτα, θέλω να πιστεύω στο αδιάβλητο!
Καλημέρα σας.


Χρήστος Κυριαζής
Άβαταρ μέλους
Βασίλης Καλαμάτας
Δημοσιεύσεις: 200
Εγγραφή: Τρί Απρ 14, 2009 10:50 am
Τοποθεσία: Λαμία

Re: Στείλε μήνυμα στην ΚΕΓΕ - Εξετάσεις 2009 !

#10

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Βασίλης Καλαμάτας » Τρί Απρ 28, 2009 11:39 am

Πολύ σημαντική συζήτηση και πολύ ενδιαφέρουσες απόψεις... Όταν έχω χρόνο θα γράψω την άποψη μου πιο αναλυτικά.... Μερικές σκόρπιες απόψεις και προβληματισμοί...

Συνάδελφοι που ασχολείστε με την προετοιμασία των μαθητών για τις εξετάσεις μην ξεχνάτε κάτι πολύ σημαντικό. Μπορεί να διδάξεις κάτι αντίστοιχο σε φιλοσοφία ή ακόμη και την ίδια ιδέα ενός υποερωτήματος και οι μαθητές να μην καταφέρουν να την αποδώσουν στις εξετάσεις. Η ύλη είναι πολύ μεγάλη και ποιοτική για να τα έχει κάποιος μαθητής που δεν είναι επαγγελματίας και διαβάζει 6-7 μαθήματα, όλα στο μυαλό του.. Στο τέλος σημασία έχει τι βγάζει στο χαρτί του ο υποψήφιος και όχι τι έχουμε διδάξει εμείς και τι όχι..

Η δική μου άποψη είναι ότι το πιο σημαντικό είναι η κάλυψη όσο είναι εφικτό κάθε φορά του μεγαλύτερου μέρους της ύλης και αυτό θα επιτευχθεί μόνον αν πάμε σε ένα μοντέλο με περισσότερα θέματα και λιγότερα υποερωτήματα. Έχουμε όλοι 'κολλήσει" στην αναζήτηση και την κατασκευή θεμάτων που συνδέονται τα υποερωτήματα μεταξύ τους. Στο περυσινό θέμα 4 τι σχέση έχει το (α) που ήταν όμορφη ιδέα με τα υπόλοιπα..Καμία!!!! Απλά έπρεπε να βγει θέμα με 4 ερωτήματα. Μήπως, λέω μήπως, πρέπει να 'ξεκολήσουμε' από τη λογική αυτή και να πάμε σε ένα μοντέλο 10 θεμάτων με 2 ερωτήματα το καθένα, στο οποίο η ποιότητα και η διαβάθμιση εξασφαλίζονται πιο εύκολα???

ΒΑΣΙΚΗ ΑΠΟΡΙΑ
Γνωρίζει κανείς αν τα μέλη της επιτροπής ή τουλάχιστον κάποιο από αυτά έχει γνώση της σχολικής πραγματικότητας (η οποία κατά την ταπεινή μου γνώμη είναι πολύ σκληρή)???

Υ.Γ. Το βασικότερο είναι να αντιμετωπίσουμε το θέμα όπως τις αγαπημένες μας ασκήσεις. Πρώτα να δούμε τι θέλουμε και στη συνέχεια πως θα το κάνουμε, γιατί παρατηρώ στις ηγεσίες, τις επιτροπές, τους παρέδρους, τους "ειδικούς" και όλο αυτό το πανηγύρι γύρω από την Παιδεία παντελή έλλειψη φιλοσοφίας.......
Καλημέρα σε όλους και θα επανέλθω.


Υπάρχουν γέφυρες στη ζωή που περνάς και γέφυρες που καις....
Άβαταρ μέλους
Ραϊκόφτσαλης Θωμάς
Δημοσιεύσεις: 1112
Εγγραφή: Κυρ Δεκ 21, 2008 12:01 am
Τοποθεσία: Άλιμος, Αθήνα
Επικοινωνία:

Re: Στείλε μήνυμα στην ΚΕΓΕ - Εξετάσεις 2009 !

#11

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Ραϊκόφτσαλης Θωμάς » Τρί Απρ 28, 2009 12:18 pm

Καλημέρα και πάλι σε όλους.
Δίνω ολοκληρωμένα την άποψή μου για ένα πλαίσιο σκοπών και στόχων στο ερώτημα που έθεσε ο Μπάμπης.

Η Γνώμη μου λοιπόν είναι ότι τα μέλη της επιτροπής:

Πρέπει να γνωρίζουν με σαφήνεια στο τι και γιατί θα εξετάσουν τους μαθητές.
άποψή μου είναι ότι οι μαθητές στο σύνολό τους, στο παρόν σύστημα, εξετάζονται:
• για να περάσουν την τάξη,
• για να περάσουν στις ανώτερες
• για να περάσουν στις ανώτατες σχολές.
1ο Θέμα
Οι μαθητές λοιπόν εξετάζονται για να περάσουν τη τάξη και λαβαίνοντας υπόψη τις κατά τεκμήριο μεγάλες σχολικές βαθμολογίες, φθάνει το 1ο θέμα για να εκπληρώσει αυτές τις ανάγκες.
Ας το δομήσουν σωστά με ότι αυτό σημαίνει, και ας είναι τα σωστά λάθος αυτού του θέματος χωρίς αιτιολόγηση.
2ο Θέμα

Αφού λάβουν υπόψη τα προβλήματα που έχουν οι μαθητές σε προαπαιτούμενες γνώσεις, ας φροντίσουν το θέμα αυτό να εξετάζει τους μαθητές στις βασικές γνώσεις τις γ! λυκείου, χωρίς να έχει σοβαρά αλγεβρικά προβλήματα. Απλές ασκήσεις και βασικά να εξετάζεται μόνο ανάλυση.
Οι περισσότεροι μαθητές δεν θα χρειασθούν μιγάδες σε αυτό που θα σπουδάσουν. Ας μη μπουν οι μιγάδες στο 2ο θέμα. Συνήθως απαιτούν ειδικές αλγεβρικές και γεωμετρικές γνώσεις που ο μέτριος μαθητής έχει πρόβλημα.
Ας τον αφήσουμε να βγάλει σχετικά εύκολα τα 50 μόρια.
Κάποιες ανώτερες σχολές χωρίς μεγάλες απαιτήσεις σε μαθηματικές γνώσεις, τον περιμένουν.
3ο Θέμα
Αναφέρεται σε έναν καλό μαθητή.
Που πρέπει να εξετασθεί ένας καλός μαθητής;
Σε όλη την ύλη της Γ! Λυκείου και όχι μόνο, και θα του ζητήσω ένα μικρό μέρος της όποιας διείσδυσής του στα Μαθηματικά, άρα τον εξετάζω:
• Στους Μιγάδες και μάλιστα με ερωτήματα σε όλο το βάθος του κεφαλαίου μέχρι γεωμετρικό τόπο συσχετισμένων μιγάδων και με ειδικούς περιορισμούς ώστε αν δεν εξετάσει το αντίστροφο να έχει βαθμολογικό πρόβλημα.
• Σε ασκησοειδή σωστού λάθους που απαιτούν διείσδυση και να ζητηθεί και ερμηνεία της απάντησής του.
• Σε ασκήσεις που είναι λίγο παραπάνω από το στάδιο της ρετσέτας.
Παράδειγμα να μελετήσουμε τη μονοτονία μιας συνάρτησης και να χρειασθεί να θέσεις καινούργια συνάρτηση για να μελετήσει το πρόσημο της παραγώγου ή να περάσεις στη δεύτερη παράγωγο κ.λ.π.
Στο θέμα αυτό να υπάρχουν ερωτήματα οδηγοί (ρουφιανάκια)που θα βοηθήσουν τον μαθητή στο να δώσει λύση στο επόμενο ερώτημα.
Ο καλός μαθητής πρέπει να μπορεί σχετικά εύκολα να πιάσει τα 75 μόρια για να μπορεί να πιάσει τελικά τα 80-85 μόρια.
4ο Θέμα
Εξετάζουμε τους άριστους μαθητές, όχι αυτούς που θεωρούνται βαθμολογικά άριστοι, (έχουν πολύ υψηλή βαθμολογία στο σχολείο) αλλά τους κατά τεκμήριο άριστους.
Που εξετάζεται ένας τέτοιος μαθητής;
Πάντως όχι σε ρετσετοειδείς ασκήσεις.
Ρε φίλε αν έχεις τη διαφορά πρέπει οπωσδήποτε να βγει και εμείς θα σε βοηθήσουμε να τη βγάλεις.
Μάθε ότι τα μαθηματικά δεν μεθοδεύονται και δεν βρίσκεις ρίζες μιας συνάρτησης με απλή μεθοδολογία που σου έχουν πει και την έχεις μάθει.
Εμείς θέλουμε να έχεις τη δική σου μεθοδολογία, που είναι το μοναδικό μυαλό σου.
Μπορεί να μην υπάρχουν ερωτήματα που θα βοηθήσουν τον μαθητή να λύση το επόμενο ερώτημα.
Στην άσκηση που δίνω το 2ο ερώτημα απαιτεί ο μαθητής να είναι αυτής της κατηγορίας για να το αντιμετωπίσει αυτόνομα.
Να έχει ερωτήματα που απαιτούν εις άτοπο απαγωγή και άλλα μαθηματικά καλούδια.
Αυτή είναι ολοκληρωμένα η άποψή μου για ένα πλαίσιο σκοπών και στόχων στο ερώτημα που έθεσε ο Μπάμπης.
Θωμάς


Ας δούμε την άσκηση:

Έστω η συνεχής συνάρτηση % MathType!Translator!2!1!AMS LaTeX.tdl!TeX -- AMS-LaTeX! 
% MathType!MTEF!2!1!+- 
% feaaguart1ev2aqatCvAUfeBSjuyZL2yd9gzLbvyNv2CaerbuLwBLn 
% hiov2DGi1BTfMBaeXatLxBI9gBaerbd9wDYLwzYbItLDharqqtubsr 
% 4rNCHbGeaGqiFu0Je9sqqrpepC0xbbL8F4rqqrFfpeea0xe9Lq-Jc9 
% vqaqpepm0xbba9pwe9Q8fs0-yqaqpepae9pg0FirpepeKkFr0xfr-x 
% fr-xb9adbeqabeqaceGabiqabeqaamaabaabaaGcbaGaamOzaiaacQ 
% dadaWadaqaaiaaicdacaGGSaGaaGymaaGaay5waiaaw2faaiabgkzi 
% Ukabl2riHcaa!3F02! 
f:\left[ {0,1} \right] \to \mathbb{R} 
% MathType!End!2!1! για την οποία για κάθε % MathType!Translator!2!1!AMS LaTeX.tdl!TeX -- AMS-LaTeX! 
% MathType!MTEF!2!1!+- 
% feaaguart1ev2aqatCvAUfeBSjuyZL2yd9gzLbvyNv2CaerbuLwBLn 
% hiov2DGi1BTfMBaeXatLxBI9gBaerbd9wDYLwzYbItLDharqqtubsr 
% 4rNCHbGeaGqiVu0Je9sqqrpepC0xbbL8F4rqqrFfpeea0xe9Lq-Jc9 
% vqaqpepm0xbba9pwe9Q8fs0-yqaqpepae9pg0FirpepeKkFr0xfr-x 
% fr-xb9adbeqabeqaceGabiqabeqabmqabeabbaGcbaGaamiEaiabgI 
% GiopaadmaabaGaaGimaiaacYcacaaIXaaacaGLBbGaayzxaaaaaa!3C91! 
x \in \left[ {0,1} \right] 
% MathType!End!2!1! ισχύουν οι σχέσεις: % MathType!Translator!2!1!AMS LaTeX.tdl!TeX -- AMS-LaTeX! 
% MathType!MTEF!2!1!+- 
% feaaguart1ev2aqatCvAUfeBSjuyZL2yd9gzLbvyNv2CaerbuLwBLn 
% hiov2DGi1BTfMBaeXatLxBI9gBaerbd9wDYLwzYbItLDharqqtubsr 
% 4rNCHbGeaGqiVu0Je9sqqrpepC0xbbL8F4rqqrFfpeea0xe9Lq-Jc9 
% vqaqpepm0xbba9pwe9Q8fs0-yqaqpepae9pg0FirpepeKkFr0xfr-x 
% fr-xb9adbeqabeqaceGabiqabeqabmqabeabbaGcbaGaamOzaiaacI 
% cacaWG4bGaaiykaiabg6da+iaaicdaaaa!3AFC! 
f(x) > 0 
% MathType!End!2!1! και % MathType!Translator!2!1!AMS LaTeX.tdl!TeX -- AMS-LaTeX! 
% MathType!MTEF!2!1!+- 
% feaaguart1ev2aqatCvAUfeBSjuyZL2yd9gzLbvyNv2CaerbuLwBLn 
% hiov2DGi1BTfMBaeXatLxBI9gBaerbd9wDYLwzYbItLDharqqtubsr 
% 4rNCHbGeaGqiVu0Je9sqqrpepC0xbbL8F4rqqrFfpeea0xe9Lq-Jc9 
% vqaqpepm0xbba9pwe9Q8fs0-yqaqpepae9pg0FirpepeKkFr0xfr-x 
% fr-xb9adbeqabeqaceGabiqabeqabmqabeabbaGcbaGaamOzaiaacI 
% cacaWG4bGaaiykaiabg2da9iaadAgacaGGOaGaaGymaiaacMcacqGH 
% RaWkdaWdXbqaaiGacYgacaGGUbWaaeWaaeaacaWGMbGaaiikaiaads 
% hacaGGPaaacaGLOaGaayzkaaGaamizaiaadshaaSqaaiaaicdaaeaa 
% caWG4baaniabgUIiYdaaaa!4ACD! 
f(x) = f(1) + \int\limits_0^x {\ln \left( {f(t)} \right)dt}  
% MathType!End!2!1! .
i. Να αποδείξετε ότι υπάρχει τουλάχιστον ένα % MathType!Translator!2!1!AMS LaTeX.tdl!TeX -- AMS-LaTeX! 
% MathType!MTEF!2!1!+- 
% feaaguart1ev2aqatCvAUfeBSjuyZL2yd9gzLbvyNv2CaerbuLwBLn 
% hiov2DGi1BTfMBaeXatLxBI9gBaerbd9wDYLwzYbItLDharqqtubsr 
% 4rNCHbGeaGqiVu0Je9sqqrpepC0xbbL8F4rqqrFfpeea0xe9Lq-Jc9 
% vqaqpepm0xbba9pwe9Q8fs0-yqaqpepae9pg0FirpepeKkFr0xfr-x 
% fr-xb9adbeqabeqaceGabiqabeqabmqabeabbaGcbaGaamiEamaaBa 
% aaleaacaaIWaaabeaakiabgIGiopaabmaabaGaaGimaiaacYcacaaI 
% XaaacaGLOaGaayzkaaaaaa!3D18! 
{x_0} \in \left( {0,1} \right) 
% MathType!End!2!1! τέτοιο ώστε f΄(Xo)=0. ,
ii. Να αποδείξετε ότι υπάρχει τουλάχιστον ένα % MathType!Translator!2!1!AMS LaTeX.tdl!TeX -- AMS-LaTeX! 
% MathType!MTEF!2!1!+- 
% feaaguart1ev2aqatCvAUfeBSjuyZL2yd9gzLbvyNv2CaerbuLwBLn 
% hiov2DGi1BTfMBaeXatLxBI9gBaerbd9wDYLwzYbItLDharqqtubsr 
% 4rNCHbGeaGqiVu0Je9sqqrpepC0xbbL8F4rqqrFfpeea0xe9Lq-Jc9 
% vqaqpepm0xbba9pwe9Q8fs0-yqaqpepae9pg0FirpepeKkFr0xfr-x 
% fr-xb9adbeqabeqaceGabiqabeqabmqabeabbaGcbaGaamiEamaaBa 
% aaleaacaaIXaaabeaakiabgIGiopaabmaabaGaaGimaiaacYcacaaI 
% XaaacaGLOaGaayzkaaaaaa!3D19! 
{x_1} \in \left( {0,1} \right) 
% MathType!End!2!1! τέτοιο ώστε % MathType!Translator!2!1!AMS LaTeX.tdl!TeX -- AMS-LaTeX! 
% MathType!MTEF!2!1!+- 
% feaaguart1ev2aqatCvAUfeBSjuyZL2yd9gzLbvyNv2CaerbuLwBLn 
% hiov2DGi1BTfMBaeXatLxBI9gBaerbd9wDYLwzYbItLDharqqtubsr 
% 4rNCHbGeaGqiVu0Je9sqqrpepC0xbbL8F4rqqrFfpeea0xe9Lq-Jc9 
% vqaqpepm0xbba9pwe9Q8fs0-yqaqpepae9pg0FirpepeKkFr0xfr-x 
% fr-xb9adbeqabeqaceGabiqabeqabmqabeabbaGcbaGaamOzamaabm 
% aabaGaamiEamaaBaaaleaacaaIXaaabeaaaOGaayjkaiaawMcaaiab 
% g2da9iaaigdaaaa!3C1C! 
f\left( {{x_1}} \right) = 1 
% MathType!End!2!1! .

Υ.Γ
Ο Βασίλης αναρωτιέται αν τα μέλη της επιτροπής ή τουλάχιστον κάποιο από αυτά έχει γνώση της σχολικής πραγματικότητας η οποία κατά την ταπεινή του γνώμη είναι πολύ σκληρή.
Ναι Βασίλη υπάρχουν.
Έχω τη τύχη να έχω φίλο άτομο που έχει διατελέσει μέλος δις σε επιτροπή, είναι μάχιμος μαθηματικός και έχει απόλυτη γνώση της πραγματικότητας.

Υ.Γ 2
Χρήστο σε σχέση με την απορία σου, θεωρώ ότι αν δεν δοθεί το 1ο ερώτημα αλλά ζητηθεί κατ’ευθείαν το 2ο το θέμα γίνεται πολύ ενδιαφέρον.
Έχεις δίκιο δεν το διατύπωσα με ακρίβεια.
Διορθώνω διαγωνίσματα και δεν πολύπροσέχω.


Η γνώση μας κάνει περήφανους, η σοφία ταπεινούς.
hsiodos
Διευθύνον Μέλος
Δημοσιεύσεις: 1236
Εγγραφή: Σάβ Απρ 18, 2009 1:12 am

Re: Στείλε μήνυμα στην ΚΕΓΕ - Εξετάσεις 2009 !

#12

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από hsiodos » Τρί Απρ 28, 2009 1:59 pm

Ραϊκόφτσαλης Θωμάς έγραψε: Ας δούμε την άσκηση:

Έστω η συνεχής συνάρτηση % MathType!Translator!2!1!AMS LaTeX.tdl!TeX -- AMS-LaTeX! 
% MathType!MTEF!2!1!+- 
% feaaguart1ev2aqatCvAUfeBSjuyZL2yd9gzLbvyNv2CaerbuLwBLn 
% hiov2DGi1BTfMBaeXatLxBI9gBaerbd9wDYLwzYbItLDharqqtubsr 
% 4rNCHbGeaGqiFu0Je9sqqrpepC0xbbL8F4rqqrFfpeea0xe9Lq-Jc9 
% vqaqpepm0xbba9pwe9Q8fs0-yqaqpepae9pg0FirpepeKkFr0xfr-x 
% fr-xb9adbeqabeqaceGabiqabeqaamaabaabaaGcbaGaamOzaiaacQ 
% dadaWadaqaaiaaicdacaGGSaGaaGymaaGaay5waiaaw2faaiabgkzi 
% Ukabl2riHcaa!3F02! 
f:\left[ {0,1} \right] \to \mathbb{R} 
% MathType!End!2!1! για την οποία για κάθε % MathType!Translator!2!1!AMS LaTeX.tdl!TeX -- AMS-LaTeX! 
% MathType!MTEF!2!1!+- 
% feaaguart1ev2aqatCvAUfeBSjuyZL2yd9gzLbvyNv2CaerbuLwBLn 
% hiov2DGi1BTfMBaeXatLxBI9gBaerbd9wDYLwzYbItLDharqqtubsr 
% 4rNCHbGeaGqiVu0Je9sqqrpepC0xbbL8F4rqqrFfpeea0xe9Lq-Jc9 
% vqaqpepm0xbba9pwe9Q8fs0-yqaqpepae9pg0FirpepeKkFr0xfr-x 
% fr-xb9adbeqabeqaceGabiqabeqabmqabeabbaGcbaGaamiEaiabgI 
% GiopaadmaabaGaaGimaiaacYcacaaIXaaacaGLBbGaayzxaaaaaa!3C91! 
x \in \left[ {0,1} \right] 
% MathType!End!2!1! ισχύουν οι σχέσεις: % MathType!Translator!2!1!AMS LaTeX.tdl!TeX -- AMS-LaTeX! 
% MathType!MTEF!2!1!+- 
% feaaguart1ev2aqatCvAUfeBSjuyZL2yd9gzLbvyNv2CaerbuLwBLn 
% hiov2DGi1BTfMBaeXatLxBI9gBaerbd9wDYLwzYbItLDharqqtubsr 
% 4rNCHbGeaGqiVu0Je9sqqrpepC0xbbL8F4rqqrFfpeea0xe9Lq-Jc9 
% vqaqpepm0xbba9pwe9Q8fs0-yqaqpepae9pg0FirpepeKkFr0xfr-x 
% fr-xb9adbeqabeqaceGabiqabeqabmqabeabbaGcbaGaamOzaiaacI 
% cacaWG4bGaaiykaiabg6da+iaaicdaaaa!3AFC! 
f(x) > 0 
% MathType!End!2!1! και % MathType!Translator!2!1!AMS LaTeX.tdl!TeX -- AMS-LaTeX! 
% MathType!MTEF!2!1!+- 
% feaaguart1ev2aqatCvAUfeBSjuyZL2yd9gzLbvyNv2CaerbuLwBLn 
% hiov2DGi1BTfMBaeXatLxBI9gBaerbd9wDYLwzYbItLDharqqtubsr 
% 4rNCHbGeaGqiVu0Je9sqqrpepC0xbbL8F4rqqrFfpeea0xe9Lq-Jc9 
% vqaqpepm0xbba9pwe9Q8fs0-yqaqpepae9pg0FirpepeKkFr0xfr-x 
% fr-xb9adbeqabeqaceGabiqabeqabmqabeabbaGcbaGaamOzaiaacI 
% cacaWG4bGaaiykaiabg2da9iaadAgacaGGOaGaaGymaiaacMcacqGH 
% RaWkdaWdXbqaaiGacYgacaGGUbWaaeWaaeaacaWGMbGaaiikaiaads 
% hacaGGPaaacaGLOaGaayzkaaGaamizaiaadshaaSqaaiaaicdaaeaa 
% caWG4baaniabgUIiYdaaaa!4ACD! 
f(x) = f(1) + \int\limits_0^x {\ln \left( {f(t)} \right)dt}  
% MathType!End!2!1! .
i. Να αποδείξετε ότι υπάρχει τουλάχιστον ένα % MathType!Translator!2!1!AMS LaTeX.tdl!TeX -- AMS-LaTeX! 
% MathType!MTEF!2!1!+- 
% feaaguart1ev2aqatCvAUfeBSjuyZL2yd9gzLbvyNv2CaerbuLwBLn 
% hiov2DGi1BTfMBaeXatLxBI9gBaerbd9wDYLwzYbItLDharqqtubsr 
% 4rNCHbGeaGqiVu0Je9sqqrpepC0xbbL8F4rqqrFfpeea0xe9Lq-Jc9 
% vqaqpepm0xbba9pwe9Q8fs0-yqaqpepae9pg0FirpepeKkFr0xfr-x 
% fr-xb9adbeqabeqaceGabiqabeqabmqabeabbaGcbaGaamiEamaaBa 
% aaleaacaaIWaaabeaakiabgIGiopaabmaabaGaaGimaiaacYcacaaI 
% XaaacaGLOaGaayzkaaaaaa!3D18! 
{x_0} \in \left( {0,1} \right) 
% MathType!End!2!1! τέτοιο ώστε f΄(Xo)=0. ,
ii. Να αποδείξετε ότι υπάρχει τουλάχιστον ένα % MathType!Translator!2!1!AMS LaTeX.tdl!TeX -- AMS-LaTeX! 
% MathType!MTEF!2!1!+- 
% feaaguart1ev2aqatCvAUfeBSjuyZL2yd9gzLbvyNv2CaerbuLwBLn 
% hiov2DGi1BTfMBaeXatLxBI9gBaerbd9wDYLwzYbItLDharqqtubsr 
% 4rNCHbGeaGqiVu0Je9sqqrpepC0xbbL8F4rqqrFfpeea0xe9Lq-Jc9 
% vqaqpepm0xbba9pwe9Q8fs0-yqaqpepae9pg0FirpepeKkFr0xfr-x 
% fr-xb9adbeqabeqaceGabiqabeqabmqabeabbaGcbaGaamiEamaaBa 
% aaleaacaaIXaaabeaakiabgIGiopaabmaabaGaaGimaiaacYcacaaI 
% XaaacaGLOaGaayzkaaaaaa!3D19! 
{x_1} \in \left( {0,1} \right) 
% MathType!End!2!1! τέτοιο ώστε % MathType!Translator!2!1!AMS LaTeX.tdl!TeX -- AMS-LaTeX! 
% MathType!MTEF!2!1!+- 
% feaaguart1ev2aqatCvAUfeBSjuyZL2yd9gzLbvyNv2CaerbuLwBLn 
% hiov2DGi1BTfMBaeXatLxBI9gBaerbd9wDYLwzYbItLDharqqtubsr 
% 4rNCHbGeaGqiVu0Je9sqqrpepC0xbbL8F4rqqrFfpeea0xe9Lq-Jc9 
% vqaqpepm0xbba9pwe9Q8fs0-yqaqpepae9pg0FirpepeKkFr0xfr-x 
% fr-xb9adbeqabeqaceGabiqabeqabmqabeabbaGcbaGaamOzamaabm 
% aabaGaamiEamaaBaaaleaacaaIXaaabeaaaOGaayjkaiaawMcaaiab 
% g2da9iaaigdaaaa!3C1C! 
f\left( {{x_1}} \right) = 1 
% MathType!End!2!1! .
Καλημέρα Θωμά
Νομίζω πως δεν μπορούμε να διαφωνήσουμε σε πολλά από αυτά που λές.
Όσον αφορά την άσκηση.
Μου κέντρισε το ενδιαφέρον.
Αν δεν κάνω κάπου λάθος μπορούμε να αποδείξουμε η f είναι σταθερή και μάλιστα f(x) =1 χρησιμοποιώντας ύπαρξη ελάχιστης και μέγιστης τιμής , Fermat και πρόσημο ορισμένου ολοκληρώματος.(Δεν παραθέτω εδώ την λύση αφού η ουσία είναι άλλη)
Θέτω όμως το ερώτημα(εφόσον δεν κάνω λάθος βέβαια)
Αν κρατήσουμε τα δεδομένα και ζητήσουμε απευθείας να δειχθεί ότι f(x) =1 , θα μπορούσε να δοθεί σαν τέταρτο θέμα ή ξεφεύγουμε;


Γιώργος


Γιώργος Ροδόπουλος
Άβαταρ μέλους
Ραϊκόφτσαλης Θωμάς
Δημοσιεύσεις: 1112
Εγγραφή: Κυρ Δεκ 21, 2008 12:01 am
Τοποθεσία: Άλιμος, Αθήνα
Επικοινωνία:

Re: Στείλε μήνυμα στην ΚΕΓΕ - Εξετάσεις 2009 !

#13

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Ραϊκόφτσαλης Θωμάς » Τρί Απρ 28, 2009 2:36 pm

Γιώργο σε χαιρετώ.
Όντως η συνάρτηση f είναι σταθερή.
Μάλιστα την έχω πάρει από το βιβλίο του Γ.Μπαϊλάκη "το 4ο Θέμα" (Θέμα 64) όπου το γ ερώτημα είναι αυτό που λές και εσύ.
Θεωρώ ότι πρώτα θα έπερεπε να τους ζητήσουμε να δείξουν το β! ερώτημα,
οπότε θέτοντας το γ! ερώτημα να καταλάβουν άφού θα πάρει τουλάχιστον μια φορά τη τιμή 1, θα έχει τελικά τύπο
f(x)=1.

Θωμάς
Υ.Γ
Και ο Δημήτρης ο Σκουτέρης σε προσωπικό e-mail που μου έστειλε προτείνει το ίδιο με μια πολλή ωραία ιδέα στην απόδειξή του.


Η γνώση μας κάνει περήφανους, η σοφία ταπεινούς.
Άβαταρ μέλους
Ραϊκόφτσαλης Θωμάς
Δημοσιεύσεις: 1112
Εγγραφή: Κυρ Δεκ 21, 2008 12:01 am
Τοποθεσία: Άλιμος, Αθήνα
Επικοινωνία:

Re: Στείλε μήνυμα στην ΚΕΓΕ - Εξετάσεις 2009 !

#14

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Ραϊκόφτσαλης Θωμάς » Τρί Απρ 28, 2009 2:47 pm

Μόλις είδα ότι στη συζήτηση είναι και ο Ηλίας (paganini).
Ηλία μου σου εύχομαι από ψυχής τη μεγαλύτερη δυνατή επιτυχία και αν θές να σου στείλω κάποιες ασκήσεις για εξάσκηση στείλε μου το προσωπικό σου e-mail, να της λάβεις.
Πες μας αν θες τη γνώμη σου για αυτό που συζητάμε.
Θωμάς


Η γνώση μας κάνει περήφανους, η σοφία ταπεινούς.
Άβαταρ μέλους
rek2
Επιμελητής
Δημοσιεύσεις: 2281
Εγγραφή: Κυρ Δεκ 21, 2008 12:13 am

Re: Στείλε μήνυμα στην ΚΕΓΕ - Εξετάσεις 2009 !

#15

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από rek2 » Τρί Απρ 28, 2009 4:00 pm

Να, λοιπόν, και πάλι η αγαπημένη μας συζήτηση πριν τις εξετάσεις!
Αν το ζητούμενο είναι τα θέματα των εξετάσεων, τότε μάλλον είμαστε εκτός θέματος.
Μερικές παρατηρήσεις πριν συνεχίσω σε επόμενο μύνημα:
1. Η ύλη δεν είναι μεγάλη. Είναι αρκετά περιορισμένη σε όγκο και ποιότητα. Στα μαθηματικά, μάλιστα, της Γενικής Παιδείας είναι απελπιστικά περικομμένη. Δεν διδάσκουμε, για παράδειγμα, μιγαδικούς (αυτοί είναι οι μιγαδικοί;), δεν διδάσκουμε συναρτήσεις, δεν διδάσκουμε πιθανότητες, αλλά, διδάσκουμε ακροβατικά με Rolle, ΘΜΤ, Bolzano και Fermat και τερατουργήματα που συνδυάζουν στατιστική-πιθανότητες και διαφορικό λογισμό μέσω εκπληκτικών συλλήψεων.
2. Κάθε χρόνο παρατηρούμε διολίσθηση της ποιότητας, της δυσκολίας και της πρωτοτυπίας των θεμάτων προς τα κάτω.
3. Μεγάλα κομμάτια της ύλης δεν εξετάζονται, ενώ αλλά είναι υπερτιμημένα.
4. Σχεδόν πάντα υπάρχει υποψία προχειρότητας, βιασύνης, ελλιπούς προετοιμασίας και έλλειψη στοχοθεσίας από τους θεματοδότες.
Σε γενικές γραμμές, όμως, κάθε χρόνο την δουλειά τους την κάνουν, και, θα έλεγα, αρκετά καλά. Και η δουλειά τους ξέρουμε ποια είναι: καταμερισμός των υποψηφίων στις διάφορες σχολές της Χώρας.
Υπάρχει, όμως, και ο προβληματισμός:
Τα θέματα των εξετάσεων δίνουν βηματισμό στον τρόπο που διδάσκουμε στα επόμενα χρόνια.
Ναι, σίγουρα, αλλά και πάλι τα μαθηματικά που διδάξαμε στους μαθητές σε όλους τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, υπαγορεύουν το είδος των θεμάτων που θα τους δώσουμε να επιλύσουν.
Ένα ερώτημα είναι: Τι θα γίνει σε λίγα χρόνια με αυτά που διδάξαμε στην σημερινή πχ. Α΄Λυκείου; Τι θέματα θα πρέπει να μπουν σε τρία χρόνια; Θα περιέχουν άρτιες ή περιττές συναρτήσεις; Θα περιέχουν ανίσωση δευτέρου βαθμού, τριγωνομετρικές σχέσεις και τεχνικό μέρος;


Μπάμπης Στεργίου
Επιμελητής
Δημοσιεύσεις: 5577
Εγγραφή: Δευ Δεκ 22, 2008 2:16 pm
Τοποθεσία: Χαλκίδα - Καρδίτσα

Re: Στείλε μήνυμα στην ΚΕΓΕ - Εξετάσεις 2009 !

#16

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Μπάμπης Στεργίου » Τετ Απρ 29, 2009 1:22 pm

Πολύ ωραία !

Το σκεπτικό της σύνταξης των θεμάτων το σκιαγράφησε περίτεχνα ο Θωμάς. Για το γενικό σκέλος και τη δεοντολογία της επιτροπής , πρέπει να προσθέσουμε τα εξής :

β) Όποιος συνάδελφος, μάχιμος ή σχολικός σύμβουλος ,προτείνει θέματα πρέπει να βεβαιωθεί ότι το προταθέν θέμα δεν το έχει δώσει(ίδιο ή παραπλήσιο) σε μαθητές του , σε φίλους του ή σε (αν πρόκειται για σύμβουλο) στους συναδέλφους κατά τη διάρκεια σεμιναρίων ή επισκέψεων σε σχολεία.
Σχόλια

Συχνά, όταν βρίσκουμε ένα θέμα , το δίνουμε σε μαθητές , φίλους κλπ. Όπως καταλαβαίνετε , τα θέματα διαδίδονται με απίστευτη ταχήτητα ! Και ενώ εσύ μπορεί να το έχεις ξεχάσει ,εκείνοι που θα ακούσουν ότι είσαι στην επιτροπή θα ψάξουν μέσω μαθητών σου , φίλων ή συναδέλφων σου και θα βρουν ό,τι έχει δώσει τα τελευταία χρόνια στους χώρους που κινείσαι(ακόμα και στα ιδιαίτερα) ! Το ξέρετε καλά ότι υπάρχει μια τρομερή νοσηρότητα στην πατρίδα μας γύρω από τα θέματα. Και δεν είναι λίγοι εκέίνοι που θα έδιναν ακόμα και 200.000 ευρώ για να αποκτήσουν έστω ένα θέμα ! Αυτός είναι ο λόγος που τονίζω ότι αυτοί που ξέρουν ότι έχουν προταθεί για την ΚΕΓΕ πρέπει να είναι πολυ προσεκτικοί. Επειδή μάλιστα στα μαθηματικά είναι δύσκολο να υπάρξει παρθενογένεση , μπορεί να νομίζουν ότι έφτιαξαν νεό θέμα και στην ουσία να έφτιαξαν θέμα που είχαν λύσει ή μοιράσει πριν μερικούς μήνες ή χρόνια.

γ) Ο καθηγητής πανεπιστημίου που προεδρεύει στην επιτροπή δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να συμβουλευτεί -πριν πάει το βράδυ στην επιτροπή - καθηγητές σχολείων ή σχολικούς συμβούλουςγια τυχόν καλά θέματα κλπ με το σκεπτικό να πάρει ..''μια ιδέα '' . Υπάρχει ο κίνδυνος αυτά τα θέματα να κυκλοφορούν ή ακόμα σκόπιμα να τα έχει διανείμει ό ίδιος ο προτείνων , πριν τα δώσει στον πανεπιστημικό αλλά και μετά(πόσο μας αρέσει όλους να λέμε : ''πιάσαμε τα θέματα !'').

Σχόλια

Συχνά , οι καθηγητές πανεπιστημίου , μπαίνουν πρόεδροι στις επιτροπές εξετάσεων όχι επειδή έχουν πληθώρα ιδεών και ασκήσεων , αλλά από υποχρεώση σε κάποιον ανώτερο υπάλληλο του Υπουργείου. Επειδή είναι αποκομένοι και ξεκομένοι από τη μέση εκπαίδευση από τη μια και επειδή οι δουλειές τους δεν τους αφήνουν να ασχοληθούν με τα θέματα , συχνά συμβουλεύονται διάφορους ''ενημερωμένους'' καθηγητές ή συμβούλους για το που βρίσκονται τα πράγματα και μάλιστα μπορεί και ζητήσουν και καμιά 10 -ριά ασκήσεις για να δουν το πνεύμα. Ε! Αν ο πανεπιστημιακός προτείνει άσκηση από αυτές, έστω μεταλλαγμένη , το κακό έγινε ! Τουλάχιστον 1000 μαθητές - κυρίως στα βόρεια προάστια (!) - αλλά και μερικοί στην επαρχία που όλο βολιδοσκοπούν τους Αθημαίους για τα θέματα(!) θα τις λύσουν το προηγούμενο βράδυ !Ψάξε μετά να βρεις πώς διέρευσε το θέμα ή να βρεις ένοχο !

Αυτά για τώρα ! Πάω έξω μια βόλτα. Θα επανέλθω αργότερα !
Μπάμπης


Άβαταρ μέλους
nkatsipis
Επιμελητής
Δημοσιεύσεις: 780
Εγγραφή: Κυρ Δεκ 21, 2008 10:26 am
Τοποθεσία: Σαντορίνη
Επικοινωνία:

Re: Στείλε μήνυμα στην ΚΕΓΕ - Εξετάσεις 2009 !

#17

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από nkatsipis » Τετ Απρ 29, 2009 1:31 pm

Με αφορμή την όλη συζήτηση, θα ήθελα να ρωτήσω και εγώ κάτι το οποίο δεν γνωρίζω.

Πώς επιλέγονται τα μέλη της συγκεκριμένης επιτροπής?Ποιοι είναι αυτοί που αποφασίζουν και ποια είναι τα κριτήρια?

Ευχαριστώ πολύ!

Νικόλαος Κατσίπης


Μπάμπης Στεργίου
Επιμελητής
Δημοσιεύσεις: 5577
Εγγραφή: Δευ Δεκ 22, 2008 2:16 pm
Τοποθεσία: Χαλκίδα - Καρδίτσα

Re: Στείλε μήνυμα στην ΚΕΓΕ - Εξετάσεις 2009 !

#18

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Μπάμπης Στεργίου » Τετ Απρ 29, 2009 10:29 pm

nkatsipis έγραψε:Με αφορμή την όλη συζήτηση, θα ήθελα να ρωτήσω και εγώ κάτι το οποίο δεν γνωρίζω.

Πώς επιλέγονται τα μέλη της συγκεκριμένης επιτροπής?Ποιοι είναι αυτοί που αποφασίζουν και ποια είναι τα κριτήρια?

Ευχαριστώ πολύ!

Νικόλαος Κατσίπης
Νίκο , αυτή είναι καλή ερώτηση, αλλά δεν νομίζω να υπάρχουν κριτήρια ! Βέβαια, τυπικά , οι διευθύνσεις του κάθε νομού προτείνουν ένα σχολικό σύμβουλο και έναν καθηγητή από κάθε ειδικότητα με βαθμό Α κλπ.Ωστόσο, το όλο ζήτημα είναι τελείως πολιτικό και μάλλον παίζεται σε πλαίσια εκδουλεύσεων. Το αντίστοιχο τμήμα του Υπουργείου που έχει την ευθύνη φωνάζει τον πανεπιστημιακό που του αρέσει - άντε να βρεις άκρη τώρα τι συμφέροντα έχει ο καθένας - και αυτός (πιθανόν με εισήγησή του) παίρνει και τους υπόλοιπους. Δεν χωράει αμφιβολία ότι γίνονται παζάρια , μια και στον υπεύθυνο υπάλληλο σίγουρα θα ασκούνται πιέσεις. Στην Ελλάδα είμαστε !
Γιατι νομίζεις ότι σκοτώνονται ποιος θα πρωτοπάει ; Εϊναι βέβαια και τα λεφτά καλά(νομίζω πάνω από 1500 ευρώ για την κάθε βραδιά), αλλά πιο πολύ είναι το prestige ότι '' ..να είμαι θεματοδότης κλπ '' , οπότε το αντίτιμο στα ιδιαίτερα κλπ ανεβαίνει ! Δυστυχώς έτσι είναι.Γιατί θα μπορούσε πράγματι να υπάρχει διαφάνεια στην όλη διαδικασία. Το υπουργείο να καλεί με προσωπική μυστική ειδοποίηση 10 μέλη από κάθε ειδικότητα για να προετοιμάζονται και δυο μέρες πριν να τους καλεί οριστικά. Μετά βέβαια τις εξετάσεις πρέπει το υπουργείο να ανακοινώνει επίσημα τα ονόματα των επιτροπών ! Αυτό είναι δικαίωμα του εκπαιδευτικού κόσμου αλλά και αυτών που αποτέλεσαν την επιτροπή. Συγχρόνως είναι και μια κίνηση δέσμευσης αυτών που απαρτίζουν την επιτροπή για να διασφαλίσουν το αδιάβλητο και τη μέγιστη επιτυχία των θεμάτων.
Στο τυπικό μέρος όμως δεν μπορούμε να επέμβουμε, ούτε και μας ρωτάει κανένας. Γι αυτό εμείς, ως ελεύθεροι και ανεξάρτητοι πολίτες , κάνουμε τις ωραίες και καλοπροαίρετες προτάσεις μας, για να βοηθήσουμε προς το καλό της υπόθεσης.Κάνουμε αυτό που θεωρούμε σωστό(όπως και με το ΑΣΕΠ) και όποιος ακούσει !Αλλά έχουμε αποφασίσει να διακοψουμε τη σιωπή και μην απέχουμε από τα πράγματα ! Συμμετοχή και αγώνας !

Μπάμπης


Άβαταρ μέλους
Ραϊκόφτσαλης Θωμάς
Δημοσιεύσεις: 1112
Εγγραφή: Κυρ Δεκ 21, 2008 12:01 am
Τοποθεσία: Άλιμος, Αθήνα
Επικοινωνία:

Re: Στείλε μήνυμα στην ΚΕΓΕ - Εξετάσεις 2009 !

#19

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Ραϊκόφτσαλης Θωμάς » Τετ Απρ 29, 2009 11:41 pm

Καλησπέρα σε όλους

Ο φίλος μας Μπάμπης μας είπε:
Ο καθηγητής πανεπιστημίου που προεδρεύει στην επιτροπή δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να συμβουλευτεί - πριν πάει το βράδυ στην επιτροπή - καθηγητές σχολείων ή σχολικούς συμβούλους για τυχόν καλά θέματα κλπ με το σκεπτικό να πάρει ..''μια ιδέα '' .
Υπάρχει ο κίνδυνος αυτά τα θέματα να κυκλοφορούν ή ακόμα σκόπιμα να τα έχει διανείμει ό ίδιος ο προτείνων , πριν τα δώσει στον πανεπιστημικό αλλά και μετά(πόσο μας αρέσει όλους να λέμε : ''πιάσαμε τα θέματα !'').


Μπάμπη και λοιποί φίλοι:

Ο καθηγητής που προεδρεύει στην επιτροπή, από όσο γνωρίζω δεν προτείνει θέματα.
Απλά εποπτεύει την όλη διαδικασία και απορρίπτει ή αποδέχεται ιδέες των θεματοδοτών.
Επειδή έχω τη τύχη πρόσωπο του άμεσου οικογενειακού μου περιβάλλοντος , πριν μερικά χρόνια να ευρίσκετε, κάνοντας το διδακτορικό του, στο άμεσο περιβάλλον καθηγητή που διετέλεσε πρόεδρος στην επιτροπή, διαβεβαιώνω ότι του ζήτησε για ενημέρωσή του σημειώσεις και ασκήσεις περίπου ένα μήνα πριν από τις εξετάσεις. Αφού για μια εβδομάδα περίπου τα συζήτησαν προετοιμάσθηκε.
Την ίδια χρονιά κοινός φίλος μας ήταν όπως γνωρίζεις στην επιτροπή, οποίος μας διαβεβαίωσε ότι ο καθηγητής ήταν άψογος, διαβασμένος και οποιαδήποτε «περίεργη άποψη» την απέρριπτε αμέσως. Επίσης όλα τα θέματα που προτάθηκαν τελικά τροποποιήθηκαν και δεν έμοιαζαν σε τίποτα με τα αρχικά.
Ας έχουμε λοιπόν εμπιστοσύνη στην επιτροπή ή τουλάχιστον στους επικεφαλής και να μην τα ισοπεδώνουμε όλα.
Δεν προσφέρουμε τίποτα με το να αμφισβητούμε γενικά τα πάντα.
Υπέροχοι συνάδελφοι στην επιτροπή έχουν δώσει μάχες να μην περάσουν «παράξενες απόψεις». Αν το ήξεραν αυτό οι μαθητές τους θα τους λάτρευαν.

Ας παραμείνουμε λοιπόν στο αρχικό ερώτημά σου:
Τι θα πρότεινες στην επιτροπή να προσέξει , κυρίως στην τελική σύνταξη των θεμάτων.

Δεν εννοώ να προτείνουμε θέματα ή μαθηματικά ερωτήματα (αυτό είναι φανερό ότι δεν έχει νόημα!), αλλά να βοηθήσουμε να προκύψουν ωραία, σωστά δομημένα και πλατιά αποδεκτά θέματα , που να είναι αντάξια των προσδοκιών της μαθηματικής κοινότητας , αλλά και ανάλογα του τεράστιου αγώνα που κάνουν οι μαθητές, οι γονείς τους αλλά και μεις ως δάσκαλοι, ανεξάρτητα από το μετερίζι που πολεμάμε.
Με εκτίμηση
Θωμάς


Η γνώση μας κάνει περήφανους, η σοφία ταπεινούς.
Άβαταρ μέλους
Γιώργος Ρίζος
Επιμελητής
Δημοσιεύσεις: 5362
Εγγραφή: Δευ Δεκ 29, 2008 1:18 pm
Τοποθεσία: Κέρκυρα

Re: Στείλε μήνυμα στην ΚΕΓΕ - Εξετάσεις 2009 !

#20

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Γιώργος Ρίζος » Πέμ Απρ 30, 2009 12:05 am

Ραϊκόφτσαλης Θωμάς έγραψε: Ας έχουμε λοιπόν εμπιστοσύνη στην επιτροπή ή τουλάχιστον στους επικεφαλής και να μην τα ισοπεδώνουμε όλα.Δεν προσφέρουμε τίποτα με το να αμφισβητούμε γενικά τα πάντα.
Θωμάς
Θωμά, συμφωνώ!

Ένας από τους λίγους, ελάχιστους θεσμούς που έχει μείνει όρθιος είναι το απόρρητο των εξετάσεων, έστω και με ίχνη υποψίας και με τις εγγενείς αδυναμίες του.

Επειδή τρομάζω στην ιδέα να αντικατασταθεί π.χ. από πολλές επιτροπές κατά περιφέρεια, ή κατά πανεπιστήμιο κ.λπ., ας υπερασπιστούμε το θεσμικό ρόλο της ΚΕΓΕ, ζητώντας ιδιαίτερη προσοχή να μην επαναληφθούν φαινόμενα σαν του 2003.

Μη γελιώμαστε. Ακόμα κι αν κάποιοι προβλέψουν ή προσεγγίσουν κάποια θέματα επειδή τυχόν γνωρίζουν τις προτιμήσεις κάποιου μέλους, ακόμα κι αν τα διδάξουν τις τελευταίες μέρες, τα θέματα υπόκεινται σε τέτοιες μετατροπές μέσα στην επιτροπή, ώστε οι μαθητές που τα "διδάχτηκαν", αν δεν έχουν σε βάθος γνώσεις, δεν κερδίζουν τίποτα.

Σίγουρα, υπάρχουν μεταξύ μας τόσες διαφορετικές απόψεις και προτιμήσεις, ώστε ποτέ δεν θα ικανοποιηθούν όλοι από την ποιότητα των θεμάτων. Αλλοίμονο! Τι θα κάναμε δίχως "βαρβάρους"...

Καλή επιτυχία στα παιδιά που πάλεψαν!

Γιώργος Ρίζος

Υ.Γ. Πριν 30 χρόνια συμμετείχα στις (πρώτες) πανελλήνιες Β΄ Λυκείου (1979) που ακυρώθηκαν λόγω διαρροής θεμάτων. Ενώ εμείς κοιμόμασταν, κάποιοι τριγύριζαν όλη νύχτα και πουλούσαν τα θέματα...
Δεν ξεχνώ τις μέρες εκείνες. Κανείς μας δεν τις ξεχνά!


Απάντηση

Επιστροφή σε “Γενικά Μηνύματα”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 3 επισκέπτες