Σελίδα 1 από 1
ΕΞΙΣΩΣΗ 2ου ΒΑΘΜΟΥ (1)
Δημοσιεύτηκε: Παρ Φεβ 06, 2009 8:19 pm
από Καρδαμίτσης Σπύρος
Ας δούμε μια κλασσική άσκηση από τα παλιά δροσερή και εύκολη.
Αν η εξίσωση

,

έχει ρίζα τον άρρητο αριθμό

να δείξετε ότι η άλλη ρίζα της θα είναι ο αριθμός

(συζυγής).
Re: ΕΞΙΣΩΣΗ 2ου ΒΑΘΜΟΥ (1)
Δημοσιεύτηκε: Παρ Φεβ 06, 2009 9:05 pm
από Παύλος Μαραγκουδάκης
Ας βάλω μία λύση για τη δροσερή αυτή άσκηση στο συνημμένο.
Re: ΕΞΙΣΩΣΗ 2ου ΒΑΘΜΟΥ (1)
Δημοσιεύτηκε: Παρ Φεβ 06, 2009 9:17 pm
από Φωτεινή
καλησπέρα Σπύρο
αρκει να αποδειξουμε οτι το

διαιρει το

εστω

με

τοτε

αλλα

-->

--->

-->
και αρα θα πρεπει

και επομενως και

-->

Re: ΕΞΙΣΩΣΗ 2ου ΒΑΘΜΟΥ (1)
Δημοσιεύτηκε: Παρ Φεβ 06, 2009 9:53 pm
από Τηλέγραφος Κώστας
Οταν γραφουμε κατι σε doc αν δε του δωσουμε ονομα (Αγγλικα)δεν ανοιγει ευκολα
Στελνω το αρχειο του παυλου παλι
Παύλος Μαραγκουδάκης έγραψε:Ας βάλω μία λύση για τη δροσερή αυτή άσκηση στο συνημμένο.
Re: ΕΞΙΣΩΣΗ 2ου ΒΑΘΜΟΥ (1)
Δημοσιεύτηκε: Παρ Φεβ 06, 2009 11:41 pm
από k-ser
Δύο παρατηρήσεις στις παραπάνω λύσεις:
1. Για τη λύση της Φωτεινής: Θα πρέπει επιπλέον να δειχθεί ότι m, n ρητοί, το οποίο γίνεται εύκολα.
2. Για τη λύση του Παύλου: Ένα τυπογραφικό: μ=-β/α-κ αντί μ=β/α+κ
Re: ΕΞΙΣΩΣΗ 2ου ΒΑΘΜΟΥ (1)
Δημοσιεύτηκε: Παρ Φεβ 06, 2009 11:54 pm
από Φωτεινή
k-ser έγραψε:Δύο παρατηρήσεις στις παραπάνω λύσεις:
1. Για τη λύση της Φωτεινής: Θα πρέπει επιπλέον να δειχθεί ότι m, n ρητοί, το οποίο γίνεται εύκολα.
κύριε Σερίφη καλησπέρα
αυτό δεν το σκέφτηκα καθόλου
δηλαδή πως πρέπει να το γράψουμε;
Re: ΕΞΙΣΩΣΗ 2ου ΒΑΘΜΟΥ (1)
Δημοσιεύτηκε: Σάβ Φεβ 07, 2009 12:27 am
από nsmavrogiannis
Γειά σας
Μπορούμε να έχουμε και κάτι πιό γενικό όπως στους μιγαδικούς:
Με

συμβολίζουμε τον συζυγή

του

όπου οι

είναι ρητοί και ο

είναι θετικός ρητός που δεν διαιρείται από τετράγγωνο ακεραίου. Μία άσκηση που μπορούν να την κάνουν ικανοί μαθητές της α' τάξης είναι η ακόλουθη:
1) Δείξτε ότι αν οι αριθμοί

είναι της μορφής

τότε το άθροισμα τους και το γινόμενο τους είναι της ίδιας μορφής και:

και μετά
2) Δείξτε ότι αν ο αριθμός

είναι λύση της εξίσωσης

με τους

ρητούς τότε και ο

είναι επίσης λύση της εξίσωσης.
Μαυρογιάννης
Re: ΕΞΙΣΩΣΗ 2ου ΒΑΘΜΟΥ (1)
Δημοσιεύτηκε: Σάβ Φεβ 07, 2009 12:37 am
από cretanman
Μια και έχουμε πολύ ελεύθερο χώρο ανοικτό (μετά τη τελευταία δημοσίευση του Νίκου Μαυρογιάννη), να αναφέρω ότι επειδή η επέκταση του σώματος

πάνω από το

είναι Galois, και οι αυτομορφισμοί της επέκτασης Galois είναι οι

όπου

, άρα οι ρίζες του πολυωνύμου θα είναι οι

όπου

μία ρίζα του πολυωνύμου.
Αφού λοιπόν η

είναι ρίζα, άρα η άλλη ρίζα θα είναι η

.
Αλέξανδρος
Re: ΕΞΙΣΩΣΗ 2ου ΒΑΘΜΟΥ (1)
Δημοσιεύτηκε: Σάβ Φεβ 07, 2009 12:52 am
από cretanman
Γενίκευση (για μεγαλύτερες τάξεις)
Έστω

ένα πολυώνυμο

-οστού βαθμού με ρητούς συντελεστές και

ένας ρητός που δεν είναι

-οστή δύναμη ρητού. Να αποδείξετε ότι εάν το

έχει σαν ρίζα τον αριθμό
![\kappa+\sqrt[n]{\lambda} \kappa+\sqrt[n]{\lambda}](/forum/ext/geomar/texintegr/latexrender/pictures/21b64fba10bba93c55a86e0caf02b93f.png)
, τότε έχει ρίζες και τα
![\kappa+\omega^i\sqrt[n]{\lambda}, i=1,\ldots,n \kappa+\omega^i\sqrt[n]{\lambda}, i=1,\ldots,n](/forum/ext/geomar/texintegr/latexrender/pictures/1b31b5f107220600ba42fcc450bee40f.png)
όπου

είναι μία πρωταρχική

-οστή ρίζα της μονάδος και ο

είναι ρητός.
Αλέξανδρος
Re: ΕΞΙΣΩΣΗ 2ου ΒΑΘΜΟΥ (1)
Δημοσιεύτηκε: Σάβ Φεβ 07, 2009 5:29 pm
από k-ser
Φωτεινή,
κάνοντας πράξεις στο

παίρνουμε:
![P(x)=a[x^2-(2k+m)x-k^2+l+n] P(x)=a[x^2-(2k+m)x-k^2+l+n]](/forum/ext/geomar/texintegr/latexrender/pictures/264d5014ea0ff2e5c540dc17132117d8.png)
Εφόσον είναι:

θα πρέπει:

και έτσι

ρητοί.
Να διευκρινίσω επιπλέον, ότι θα πρέπει στο P(x) που γράφεις να το πολλαπλασιάσεις και με κάποιον αριθμό

ο οποίος εκφράζει το πηλίκο της διαίρεσης

.
Re: ΕΞΙΣΩΣΗ 2ου ΒΑΘΜΟΥ (1)
Δημοσιεύτηκε: Σάβ Φεβ 07, 2009 5:49 pm
από Φωτεινή
κύριε Σερίφη ευχαριστώ
όσο για το ! α ! μου ξέφυγε
Re: ΕΞΙΣΩΣΗ 2ου ΒΑΘΜΟΥ (1)
Δημοσιεύτηκε: Σάβ Φεβ 07, 2009 7:26 pm
από Καρδαμίτσης Σπύρος
Και η δική μου προσέγγιση για την άσκηση:
Αφού ο αριθμός

είναι ρίζα της εξίσωσης

απ’ όπου έχουμε ότι:

(1)

(2)
Για να είναι ο

λύση πρέπει και αρκεί να επαληθεύει την εξίσωση (Ι) έτσι

λόγω των σχέσεων (1) και (2)
Άρα πράγματι την επαληθεύει.
Re: ΕΞΙΣΩΣΗ 2ου ΒΑΘΜΟΥ (1)
Δημοσιεύτηκε: Τετ Φεβ 11, 2009 10:27 am
από Χρήστος Λαζαρίδης
Σπύρο
Πολύ καθυστερημένα έχω να κάνω την εξής παρατήρηση.
Στον τρόπο σου,
νομίζω, ότι θα έπρεπε να προηγηθεί μία σημείωση του τύπου:

.
Η σημείωση αυτή δεν είναι αυτονόητη.
Φιλικά
Χρήστος