Σελίδα 1 από 2

Ερώτηση Σωστού-Λάθους για την έννοια 1-1

Δημοσιεύτηκε: Πέμ Μάιος 30, 2019 3:55 pm
από mathsrebel
Η συνάρτηση f:\mathbb{R}\rightarrow \mathbb{R} , με \displaystyle{f(x)=x^2} για κάθε x\in \mathbb{R} , είναι 1-1 στο διάστημα [0,+\infty ).
Σωστό ή Λάθος ;

Υ.Γ.1 Παράκληση η οποιαδήποτε απάντηση να μην στηρίζεται σε υποθετικά "εάν" , αλλά στο σχολικό βιβλίο της Γ' Λυκείου και σε πανεπιστημιακά συγγράμματα .
Υ.Γ.2 Το ερώτημα αναφέρεται στην περιγραφόμενη συνάρτηση και όχι στον περιορισμό της στο διάστημα [0,+\infty ) η οποία είναι διαφορετική από την περιγραφόμενη.

Re: Ερώτηση Σωστού-Λάθους για την έννοια 1-1

Δημοσιεύτηκε: Πέμ Μάιος 30, 2019 4:29 pm
από Γιώργος Ρίζος
mathsrebel έγραψε: Πέμ Μάιος 30, 2019 3:55 pm Η συνάρτηση f:\mathbb{R}\rightarrow \mathbb{R} , με \displaystyle{f(x)=x^2} για κάθε x\in \mathbb{R} , είναι 1-1 στο διάστημα [0,+\infty ).
Σωστό ή Λάθος ;

Υ.Γ.1 Παράκληση η οποιαδήποτε απάντηση να μην στηρίζεται σε υποθετικά "εάν" , αλλά στο σχολικό βιβλίο της Γ' Λυκείου και σε πανεπιστημιακά συγγράμματα .
Υ.Γ.2 Το ερώτημα αναφέρεται στην περιγραφόμενη συνάρτηση και όχι στον περιορισμό της στο διάστημα [0,+\infty ) η οποία είναι διαφορετική από την περιγραφόμενη.
Καλησπέρα. Ίσως κάτι να μην καταλαβαίνω. Το σχολικό βιβλίο δεν μιλά για συναρτήσεις f:\mathbb{R}\rightarrow \mathbb{R} που να είναι είναι "1-1" σε διάστημα. Μιλά για συναρτήσεις f:A\rightarrow \mathbb{R} που είναι "1-1" στο A.
Με βάση το παραπάνω δεν κατανοώ το Υ.Γ. 2


1-1.jpg
1-1.jpg (46.98 KiB) Προβλήθηκε 6186 φορές

Re: Ερώτηση Σωστού-Λάθους για την έννοια 1-1

Δημοσιεύτηκε: Πέμ Μάιος 30, 2019 5:03 pm
από ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΣΤΑΥΡΟΣ
mathsrebel έγραψε: Πέμ Μάιος 30, 2019 3:55 pm Η συνάρτηση f:\mathbb{R}\rightarrow \mathbb{R} , με \displaystyle{f(x)=x^2} για κάθε x\in \mathbb{R} , είναι 1-1 στο διάστημα [0,+\infty ).
Σωστό ή Λάθος ;

Υ.Γ.1 Παράκληση η οποιαδήποτε απάντηση να μην στηρίζεται σε υποθετικά "εάν" , αλλά στο σχολικό βιβλίο της Γ' Λυκείου και σε πανεπιστημιακά συγγράμματα .
Υ.Γ.2 Το ερώτημα αναφέρεται στην περιγραφόμενη συνάρτηση και όχι στον περιορισμό της στο διάστημα [0,+\infty ) η οποία είναι διαφορετική από την περιγραφόμενη.
Το Υ.Γ.2 είναι αντιφατικό με την ερώτηση.(Σε πανεπιστημιακό επίπεδο)

Όταν έχουμε f:X\rightarrow Y

και λέμε ότι έχει κάποια ιδιότητα σε ένα A\subseteq X

εννοούμε ότι την ιδιότητα την έχει ο περιορισμός της f στο A

Δηλαδή η g=f/A:A\rightarrow Y

με g(x)=f(x) για x\in A

Με βάση τα παραπάνω είναι τετριμμένα ΣΩΣΤΟ

Re: Ερώτηση Σωστού-Λάθους για την έννοια 1-1

Δημοσιεύτηκε: Πέμ Μάιος 30, 2019 9:54 pm
από mathsrebel
Γιώργος Ρίζος έγραψε: Πέμ Μάιος 30, 2019 4:29 pm
mathsrebel έγραψε: Πέμ Μάιος 30, 2019 3:55 pm Η συνάρτηση f:\mathbb{R}\rightarrow \mathbb{R} , με \displaystyle{f(x)=x^2} για κάθε x\in \mathbb{R} , είναι 1-1 στο διάστημα [0,+\infty ).
Σωστό ή Λάθος ;

Υ.Γ.1 Παράκληση η οποιαδήποτε απάντηση να μην στηρίζεται σε υποθετικά "εάν" , αλλά στο σχολικό βιβλίο της Γ' Λυκείου και σε πανεπιστημιακά συγγράμματα .
Υ.Γ.2 Το ερώτημα αναφέρεται στην περιγραφόμενη συνάρτηση και όχι στον περιορισμό της στο διάστημα [0,+\infty ) η οποία είναι διαφορετική από την περιγραφόμενη.
Καλησπέρα. Ίσως κάτι να μην καταλαβαίνω. Το σχολικό βιβλίο δεν μιλά για συναρτήσεις f:\mathbb{R}\rightarrow \mathbb{R} που να είναι είναι "1-1" σε διάστημα. Μιλά για συναρτήσεις f:A\rightarrow \mathbb{R} που είναι "1-1" στο A.
Με βάση το παραπάνω δεν κατανοώ το Υ.Γ. 2



1-1.jpg
Κύριε Ρίζο , αν μπορείτε,απαντήστε μου αν θεωρείτε Σωστή ή Λάθος την παραπάνω πρόταση και κατόπιν ευχαρίστως να σας εξηγήσω για το Υ.Γ.2

Re: Ερώτηση Σωστού-Λάθους για την έννοια 1-1

Δημοσιεύτηκε: Πέμ Μάιος 30, 2019 10:13 pm
από mathsrebel
ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΣΤΑΥΡΟΣ έγραψε: Πέμ Μάιος 30, 2019 5:03 pm
mathsrebel έγραψε: Πέμ Μάιος 30, 2019 3:55 pm Η συνάρτηση f:\mathbb{R}\rightarrow \mathbb{R} , με \displaystyle{f(x)=x^2} για κάθε x\in \mathbb{R} , είναι 1-1 στο διάστημα [0,+\infty ).
Σωστό ή Λάθος ;

Υ.Γ.1 Παράκληση η οποιαδήποτε απάντηση να μην στηρίζεται σε υποθετικά "εάν" , αλλά στο σχολικό βιβλίο της Γ' Λυκείου και σε πανεπιστημιακά συγγράμματα .
Υ.Γ.2 Το ερώτημα αναφέρεται στην περιγραφόμενη συνάρτηση και όχι στον περιορισμό της στο διάστημα [0,+\infty ) η οποία είναι διαφορετική από την περιγραφόμενη.
Το Υ.Γ.2 είναι αντιφατικό με την ερώτηση.(Σε πανεπιστημιακό επίπεδο)

Όταν έχουμε f:X\rightarrow Y

και λέμε ότι έχει κάποια ιδιότητα σε ένα A\subseteq X

εννοούμε ότι την ιδιότητα την έχει ο περιορισμός της f στο A

Δηλαδή η g=f/A:A\rightarrow Y

με g(x)=f(x) για x\in A

Με βάση τα παραπάνω είναι τετριμμένα ΣΩΣΤΟ
Δηλαδή η συνάρτηση f(x)=\left\{\begin{matrix} x^{2}&,x\in (-\infty ,-1)\cup(1,+\infty) \\ x^{3}&,x\in [-1,1] \end{matrix}\right. είναι περιττή στο [-1,1] και άρτια στο (-\infty ,-1)\cup(1,+\infty) ;

Re: Ερώτηση Σωστού-Λάθους για την έννοια 1-1

Δημοσιεύτηκε: Πέμ Μάιος 30, 2019 10:18 pm
από mathsrebel
margk έγραψε: Πέμ Μάιος 30, 2019 10:15 pm Ας ξεκινήσουμε από το βασικό ερώτημα:
Ποιός είναι ο ορισμός της 1-1 συνάρτησης σε διάστημα του πεδίου ορισμού της;
Παρακαλώ ,αν μπορείτε γράψτε τον σαν απάντηση ,καθώς και το πανεπιστημιακό σύγγραμμα που τον βρήκατε...(στο σχολικό βιβλίο της Γ Λυκείου νομίζω δεν υπάρχει).

Re: Ερώτηση Σωστού-Λάθους για την έννοια 1-1

Δημοσιεύτηκε: Πέμ Μάιος 30, 2019 10:35 pm
από mathsrebel
margk έγραψε: Πέμ Μάιος 30, 2019 10:30 pm Δεν λέω οτι έχω βρει τον ορισμό κάπου (ίσως ψάχνοντας να τον βρω).Ερώτημα
έβαλα για να δείξω οτι πάνω στον ορισμό πρέπει να στηριχθουμε για να απαντήσουμε αν η πρόταση είναι σωστή ή λανθασμένη.
Με δεδομένο τον ορισμό του σχολικού βιβλίου , όπως τον παραθέτει ο κύριος Ρίζος παραπάνω, τι θα απαντούσατε ; Σωστό ή Λάθος ;

Re: Ερώτηση Σωστού-Λάθους για την έννοια 1-1

Δημοσιεύτηκε: Πέμ Μάιος 30, 2019 10:48 pm
από Apo.Antonis
...αν βοηθάει, από το βιβλίο της Ανάλυσης (εκδ:1983)

Re: Ερώτηση Σωστού-Λάθους για την έννοια 1-1

Δημοσιεύτηκε: Πέμ Μάιος 30, 2019 10:56 pm
από mathsrebel
Apo.Antonis έγραψε: Πέμ Μάιος 30, 2019 10:48 pm ...αν βοηθάει, από το βιβλίο της Ανάλυσης (εκδ:1983)
Ερώτηση 1: Είναι από το σχολικό βιβλίο το έτος 1983;
Ερώτηση 2: Ο ορισμός αυτός υπάρχει στο φετινό σχολικό βιβλίο;
Ερώτηση 3: Θα προτρέπατε κάποιον μαθητή της Γ Λυκείου να ισχυρίζεται ότι η συνάρτηση f(x)=\left\{\begin{matrix} x^{2}&,x\in (-\infty ,-1)\cup(1,+\infty) \\ x^{3}&,x\in [-1,1] \end{matrix}\right. είναι περιττή στο [-1,1] και άρτια στο (-\infty ,-1)\cup(1,+\infty) ;

Re: Ερώτηση Σωστού-Λάθους για την έννοια 1-1

Δημοσιεύτηκε: Πέμ Μάιος 30, 2019 11:11 pm
από ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΣΤΑΥΡΟΣ
mathsrebel έγραψε: Πέμ Μάιος 30, 2019 10:13 pm
ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΣΤΑΥΡΟΣ έγραψε: Πέμ Μάιος 30, 2019 5:03 pm
mathsrebel έγραψε: Πέμ Μάιος 30, 2019 3:55 pm Η συνάρτηση f:\mathbb{R}\rightarrow \mathbb{R} , με \displaystyle{f(x)=x^2} για κάθε x\in \mathbb{R} , είναι 1-1 στο διάστημα [0,+\infty ).
Σωστό ή Λάθος ;

Υ.Γ.1 Παράκληση η οποιαδήποτε απάντηση να μην στηρίζεται σε υποθετικά "εάν" , αλλά στο σχολικό βιβλίο της Γ' Λυκείου και σε πανεπιστημιακά συγγράμματα .
Υ.Γ.2 Το ερώτημα αναφέρεται στην περιγραφόμενη συνάρτηση και όχι στον περιορισμό της στο διάστημα [0,+\infty ) η οποία είναι διαφορετική από την περιγραφόμενη.
Το Υ.Γ.2 είναι αντιφατικό με την ερώτηση.(Σε πανεπιστημιακό επίπεδο)

Όταν έχουμε f:X\rightarrow Y

και λέμε ότι έχει κάποια ιδιότητα σε ένα A\subseteq X

εννοούμε ότι την ιδιότητα την έχει ο περιορισμός της f στο A

Δηλαδή η g=f/A:A\rightarrow Y

με g(x)=f(x) για x\in A

Με βάση τα παραπάνω είναι τετριμμένα ΣΩΣΤΟ
Δηλαδή η συνάρτηση f(x)=\left\{\begin{matrix} x^{2}&,x\in (-\infty ,-1)\cup(1,+\infty) \\ x^{3}&,x\in [-1,1] \end{matrix}\right. είναι περιττή στο [-1,1] και άρτια στο (-\infty ,-1)\cup(1,+\infty) ;
Σας έγραψα ότι το Υ.Γ 2 είναι άστοχο όταν ακολουθεί την συγκεκριμένη ερώτηση.

Αν το δεχθούμε τότε και η ερώτηση και το επόμενο με την συνάρτηση
ΕΙΝΑΙ ΑΝΕΥ ΝΟΗΜΑΤΟΣ.
Αυτό σημαίνει ότι δεν μπορούν να διατυπωθούν σαν Μαθηματικά ερωτήματα.

Αν δεν δεχθούμε το Υ.Γ2 που είναι και το φυσιολογικό τότε
και τα δύο είναι σωστά γιατί θεωρούμε τους περιορισμούς.

Να σημειώσω ότι τα παραπάνω που έγραψα ισχύουν για τα κανονικά Μαθηματικά.

Re: Ερώτηση Σωστού-Λάθους για την έννοια 1-1

Δημοσιεύτηκε: Πέμ Μάιος 30, 2019 11:36 pm
από mathsrebel
ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΣΤΑΥΡΟΣ έγραψε: Πέμ Μάιος 30, 2019 11:11 pm
mathsrebel έγραψε: Πέμ Μάιος 30, 2019 10:13 pm
ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΣΤΑΥΡΟΣ έγραψε: Πέμ Μάιος 30, 2019 5:03 pm
mathsrebel έγραψε: Πέμ Μάιος 30, 2019 3:55 pm Η συνάρτηση f:\mathbb{R}\rightarrow \mathbb{R} , με \displaystyle{f(x)=x^2} για κάθε x\in \mathbb{R} , είναι 1-1 στο διάστημα [0,+\infty ).
Σωστό ή Λάθος ;

Υ.Γ.1 Παράκληση η οποιαδήποτε απάντηση να μην στηρίζεται σε υποθετικά "εάν" , αλλά στο σχολικό βιβλίο της Γ' Λυκείου και σε πανεπιστημιακά συγγράμματα .
Υ.Γ.2 Το ερώτημα αναφέρεται στην περιγραφόμενη συνάρτηση και όχι στον περιορισμό της στο διάστημα [0,+\infty ) η οποία είναι διαφορετική από την περιγραφόμενη.
Το Υ.Γ.2 είναι αντιφατικό με την ερώτηση.(Σε πανεπιστημιακό επίπεδο)

Όταν έχουμε f:X\rightarrow Y

και λέμε ότι έχει κάποια ιδιότητα σε ένα A\subseteq X

εννοούμε ότι την ιδιότητα την έχει ο περιορισμός της f στο A

Δηλαδή η g=f/A:A\rightarrow Y

με g(x)=f(x) για x\in A

Με βάση τα παραπάνω είναι τετριμμένα ΣΩΣΤΟ
Δηλαδή η συνάρτηση f(x)=\left\{\begin{matrix} x^{2}&,x\in (-\infty ,-1)\cup(1,+\infty) \\ x^{3}&,x\in [-1,1] \end{matrix}\right. είναι περιττή στο [-1,1] και άρτια στο (-\infty ,-1)\cup(1,+\infty) ;
Σας έγραψα ότι το Υ.Γ 2 είναι άστοχο όταν ακολουθεί την συγκεκριμένη ερώτηση.

Αν το δεχθούμε τότε και η ερώτηση και το επόμενο με την συνάρτηση
ΕΙΝΑΙ ΑΝΕΥ ΝΟΗΜΑΤΟΣ.
Αυτό σημαίνει ότι δεν μπορούν να διατυπωθούν σαν Μαθηματικά ερωτήματα.

Αν δεν δεχθούμε το Υ.Γ2 που είναι και το φυσιολογικό τότε
και τα δύο είναι σωστά γιατί θεωρούμε τους περιορισμούς.

Να σημειώσω ότι τα παραπάνω που έγραψα ισχύουν για τα κανονικά Μαθηματικά.
Άρα συμπεραίνουμε ότι η επιτροπή που έβαλε πέρσι θέματα στις επαναληπτικές πανελλαδικές 2018 αντί να διατυπώσει το θέμα Δ και ερώτημα Δ2 ως εξής :
"Δίνεται η συνάρτηση f:(0,+\infty )\rightarrow \mathbb{R}, με τύπο: f(x)=\frac{ln(x+1)}{x}.
Να αποδείξετε ότι η f αντιστρέφεται και ότι το πεδίο ορισμού της f^{^{-1}} είναι το διάστημα (0, 1)."

θα μπορούσε να το διατυπώσει και ως εξής :
"Δίνεται η συνάρτηση f:(-1,0)\cup (0,+\infty )\rightarrow \mathbb{R}, με τύπο: f(x)=\frac{ln(x+1)}{x}.
Να αποδείξετε ότι η f αντιστρέφεται στο διάστημα (0,+\infty )και ότι το πεδίο ορισμού της f^{^{-1}} είναι το διάστημα (0, 1)."

και το ίδιο θα μπορούσαν να κάνουν και άλλες επιτροπές σε παλαιότερα ανάλογα θέματα και ερωτήματα ...
Αυτό μου λέτε????

Re: Ερώτηση Σωστού-Λάθους για την έννοια 1-1

Δημοσιεύτηκε: Πέμ Μάιος 30, 2019 11:40 pm
από mathsrebel
margk έγραψε: Πέμ Μάιος 30, 2019 11:21 pm Εγώ χαρακτηριζω την πρόταση σωστή αφού για κάθε δυο διαφορετικές τιμές του
x στο διάστημα που δίνεται η συνάρτηση παίρνει επίσης διαφορετικές τιμές πράγμα που ζητάει και ο ορισμός του σχολικού.
Η δικιά σας γνώμη ποια είναι;
Ο ορισμός του σχολικού δεν μιλάει για διάστημα που είναι υποσύνολο του πεδίου ορισμού Α.... Εκτός αν βρήκατε κάποιον άλλο ορισμό σε κάποιο πανεπιστημιακό σύγγραμμα, οπότε παρακαλώ να το καταγράψετε εδώ σαν απάντηση...

Re: Ερώτηση Σωστού-Λάθους για την έννοια 1-1

Δημοσιεύτηκε: Πέμ Μάιος 30, 2019 11:50 pm
από Νίκος Ζαφειρόπουλος
mathsrebel έγραψε: Πέμ Μάιος 30, 2019 11:40 pm
margk έγραψε: Πέμ Μάιος 30, 2019 11:21 pm Εγώ χαρακτηριζω την πρόταση σωστή αφού για κάθε δυο διαφορετικές τιμές του
x στο διάστημα που δίνεται η συνάρτηση παίρνει επίσης διαφορετικές τιμές πράγμα που ζητάει και ο ορισμός του σχολικού.
Η δικιά σας γνώμη ποια είναι;
Ο ορισμός του σχολικού δεν μιλάει για διάστημα που είναι υποσύνολο του πεδίου ορισμού Α.... Εκτός αν βρήκατε κάποιον άλλο ορισμό σε κάποιο πανεπιστημιακό σύγγραμμα, οπότε παρακαλώ να το καταγράψετε εδώ σαν απάντηση...
Γ. Ν Παντελίδη Ανάλυση Τόμος Ι (3η Έκδοση 2008) σελ. 87.

Re: Ερώτηση Σωστού-Λάθους για την έννοια 1-1

Δημοσιεύτηκε: Παρ Μάιος 31, 2019 12:17 am
από ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΣΤΑΥΡΟΣ
mathsrebel έγραψε: Πέμ Μάιος 30, 2019 11:36 pm
ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΣΤΑΥΡΟΣ έγραψε: Πέμ Μάιος 30, 2019 11:11 pm
mathsrebel έγραψε: Πέμ Μάιος 30, 2019 10:13 pm
ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΣΤΑΥΡΟΣ έγραψε: Πέμ Μάιος 30, 2019 5:03 pm
mathsrebel έγραψε: Πέμ Μάιος 30, 2019 3:55 pm Η συνάρτηση f:\mathbb{R}\rightarrow \mathbb{R} , με \displaystyle{f(x)=x^2} για κάθε x\in \mathbb{R} , είναι 1-1 στο διάστημα [0,+\infty ).
Σωστό ή Λάθος ;

Υ.Γ.1 Παράκληση η οποιαδήποτε απάντηση να μην στηρίζεται σε υποθετικά "εάν" , αλλά στο σχολικό βιβλίο της Γ' Λυκείου και σε πανεπιστημιακά συγγράμματα .
Υ.Γ.2 Το ερώτημα αναφέρεται στην περιγραφόμενη συνάρτηση και όχι στον περιορισμό της στο διάστημα [0,+\infty ) η οποία είναι διαφορετική από την περιγραφόμενη.
Το Υ.Γ.2 είναι αντιφατικό με την ερώτηση.(Σε πανεπιστημιακό επίπεδο)

Όταν έχουμε f:X\rightarrow Y

και λέμε ότι έχει κάποια ιδιότητα σε ένα A\subseteq X

εννοούμε ότι την ιδιότητα την έχει ο περιορισμός της f στο A

Δηλαδή η g=f/A:A\rightarrow Y

με g(x)=f(x) για x\in A

Με βάση τα παραπάνω είναι τετριμμένα ΣΩΣΤΟ
Δηλαδή η συνάρτηση f(x)=\left\{\begin{matrix} x^{2}&,x\in (-\infty ,-1)\cup(1,+\infty) \\ x^{3}&,x\in [-1,1] \end{matrix}\right. είναι περιττή στο [-1,1] και άρτια στο (-\infty ,-1)\cup(1,+\infty) ;
Σας έγραψα ότι το Υ.Γ 2 είναι άστοχο όταν ακολουθεί την συγκεκριμένη ερώτηση.

Αν το δεχθούμε τότε και η ερώτηση και το επόμενο με την συνάρτηση
ΕΙΝΑΙ ΑΝΕΥ ΝΟΗΜΑΤΟΣ.
Αυτό σημαίνει ότι δεν μπορούν να διατυπωθούν σαν Μαθηματικά ερωτήματα.

Αν δεν δεχθούμε το Υ.Γ2 που είναι και το φυσιολογικό τότε
και τα δύο είναι σωστά γιατί θεωρούμε τους περιορισμούς.

Να σημειώσω ότι τα παραπάνω που έγραψα ισχύουν για τα κανονικά Μαθηματικά.
Άρα συμπεραίνουμε ότι η επιτροπή που έβαλε πέρσι θέματα στις επαναληπτικές πανελλαδικές 2018 αντί να διατυπώσει το θέμα Δ και ερώτημα Δ2 ως εξής :
"Δίνεται η συνάρτηση f:(0,+\infty )\rightarrow \mathbb{R}, με τύπο: f(x)=\frac{ln(x+1)}{x}.
Να αποδείξετε ότι η f αντιστρέφεται και ότι το πεδίο ορισμού της f^{^{-1}} είναι το διάστημα (0, 1)."

θα μπορούσε να το διατυπώσει και ως εξής :
"Δίνεται η συνάρτηση f:(-1,0)\cup (0,+\infty )\rightarrow \mathbb{R}, με τύπο: f(x)=\frac{ln(x+1)}{x}.
Να αποδείξετε ότι η f αντιστρέφεται στο διάστημα (0,+\infty )και ότι το πεδίο ορισμού της f^{^{-1}} είναι το διάστημα (0, 1)."

και το ίδιο θα μπορούσαν να κάνουν και άλλες επιτροπές σε παλαιότερα ανάλογα θέματα και ερωτήματα ...
Αυτό μου λέτε????
Οτι είχα να σας πω το είπα με την μεγαλύτερη δυνατή σαφήνεια (σε σχέση με τις δυνατότητες μου)
Θεωρώ δε ότι οι απαντήσεις μου ήταν πλήρεις.(κατά την γνώμη μου)
Αν λοιπόν δεν καταλαβαίνετε ,δυστυχώς δεν μπορώ να βοηθήσω παραπάνω.

Re: Ερώτηση Σωστού-Λάθους για την έννοια 1-1

Δημοσιεύτηκε: Παρ Μάιος 31, 2019 12:28 am
από mathsrebel
ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΣΤΑΥΡΟΣ έγραψε: Παρ Μάιος 31, 2019 12:17 am
mathsrebel έγραψε: Πέμ Μάιος 30, 2019 11:36 pm
ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΣΤΑΥΡΟΣ έγραψε: Πέμ Μάιος 30, 2019 11:11 pm
mathsrebel έγραψε: Πέμ Μάιος 30, 2019 10:13 pm
ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΣΤΑΥΡΟΣ έγραψε: Πέμ Μάιος 30, 2019 5:03 pm
mathsrebel έγραψε: Πέμ Μάιος 30, 2019 3:55 pm Η συνάρτηση f:\mathbb{R}\rightarrow \mathbb{R} , με \displaystyle{f(x)=x^2} για κάθε x\in \mathbb{R} , είναι 1-1 στο διάστημα [0,+\infty ).
Σωστό ή Λάθος ;

Υ.Γ.1 Παράκληση η οποιαδήποτε απάντηση να μην στηρίζεται σε υποθετικά "εάν" , αλλά στο σχολικό βιβλίο της Γ' Λυκείου και σε πανεπιστημιακά συγγράμματα .
Υ.Γ.2 Το ερώτημα αναφέρεται στην περιγραφόμενη συνάρτηση και όχι στον περιορισμό της στο διάστημα [0,+\infty ) η οποία είναι διαφορετική από την περιγραφόμενη.
Το Υ.Γ.2 είναι αντιφατικό με την ερώτηση.(Σε πανεπιστημιακό επίπεδο)

Όταν έχουμε f:X\rightarrow Y

και λέμε ότι έχει κάποια ιδιότητα σε ένα A\subseteq X

εννοούμε ότι την ιδιότητα την έχει ο περιορισμός της f στο A

Δηλαδή η g=f/A:A\rightarrow Y

με g(x)=f(x) για x\in A

Με βάση τα παραπάνω είναι τετριμμένα ΣΩΣΤΟ
Δηλαδή η συνάρτηση f(x)=\left\{\begin{matrix} x^{2}&,x\in (-\infty ,-1)\cup(1,+\infty) \\ x^{3}&,x\in [-1,1] \end{matrix}\right. είναι περιττή στο [-1,1] και άρτια στο (-\infty ,-1)\cup(1,+\infty) ;
Σας έγραψα ότι το Υ.Γ 2 είναι άστοχο όταν ακολουθεί την συγκεκριμένη ερώτηση.

Αν το δεχθούμε τότε και η ερώτηση και το επόμενο με την συνάρτηση
ΕΙΝΑΙ ΑΝΕΥ ΝΟΗΜΑΤΟΣ.
Αυτό σημαίνει ότι δεν μπορούν να διατυπωθούν σαν Μαθηματικά ερωτήματα.

Αν δεν δεχθούμε το Υ.Γ2 που είναι και το φυσιολογικό τότε
και τα δύο είναι σωστά γιατί θεωρούμε τους περιορισμούς.

Να σημειώσω ότι τα παραπάνω που έγραψα ισχύουν για τα κανονικά Μαθηματικά.
Άρα συμπεραίνουμε ότι η επιτροπή που έβαλε πέρσι θέματα στις επαναληπτικές πανελλαδικές 2018 αντί να διατυπώσει το θέμα Δ και ερώτημα Δ2 ως εξής :
"Δίνεται η συνάρτηση f:(0,+\infty )\rightarrow \mathbb{R}, με τύπο: f(x)=\frac{ln(x+1)}{x}.
Να αποδείξετε ότι η f αντιστρέφεται και ότι το πεδίο ορισμού της f^{^{-1}} είναι το διάστημα (0, 1)."

θα μπορούσε να το διατυπώσει και ως εξής :
"Δίνεται η συνάρτηση f:(-1,0)\cup (0,+\infty )\rightarrow \mathbb{R}, με τύπο: f(x)=\frac{ln(x+1)}{x}.
Να αποδείξετε ότι η f αντιστρέφεται στο διάστημα (0,+\infty )και ότι το πεδίο ορισμού της f^{^{-1}} είναι το διάστημα (0, 1)."

και το ίδιο θα μπορούσαν να κάνουν και άλλες επιτροπές σε παλαιότερα ανάλογα θέματα και ερωτήματα ...
Αυτό μου λέτε????
Οτι είχα να σας πω το είπα με την μεγαλύτερη δυνατή σαφήνεια (σε σχέση με τις δυνατότητες μου)
Θεωρώ δε ότι οι απαντήσεις μου ήταν πλήρεις.(κατά την γνώμη μου)
Αν λοιπόν δεν καταλαβαίνετε ,δυστυχώς δεν μπορώ να βοηθήσω παραπάνω.
Ευχαριστώ πολύ για την βοήθεια σας ...
Η εξίσωση "καταλαβαίνω=συμφωνώ με την άποψη σας¨' μερικές φορές (ίσως τις περισσότερες όταν η άποψη βασίζεται σε μια αυθαιρεσία), να μην ισχύει ...
Παρακαλώ όπως να μεριμνήσετε , ώστε από του χρόνου, η άποψη σας αυτή να διατυπωθεί και στο σχολικό βιβλίο...

Re: Ερώτηση Σωστού-Λάθους για την έννοια 1-1

Δημοσιεύτηκε: Παρ Μάιος 31, 2019 1:09 am
από mathsrebel
NIZ έγραψε: Πέμ Μάιος 30, 2019 11:50 pm
mathsrebel έγραψε: Πέμ Μάιος 30, 2019 11:40 pm
margk έγραψε: Πέμ Μάιος 30, 2019 11:21 pm Εγώ χαρακτηριζω την πρόταση σωστή αφού για κάθε δυο διαφορετικές τιμές του
x στο διάστημα που δίνεται η συνάρτηση παίρνει επίσης διαφορετικές τιμές πράγμα που ζητάει και ο ορισμός του σχολικού.
Η δικιά σας γνώμη ποια είναι;
Ο ορισμός του σχολικού δεν μιλάει για διάστημα που είναι υποσύνολο του πεδίου ορισμού Α.... Εκτός αν βρήκατε κάποιον άλλο ορισμό σε κάποιο πανεπιστημιακό σύγγραμμα, οπότε παρακαλώ να το καταγράψετε εδώ σαν απάντηση...
Γ. Ν Παντελίδη Ανάλυση Τόμος Ι (3η Έκδοση 2008) σελ. 87.
Καλησπέρα , κύριε Ζαφειρόπουλε...ευχαριστώ πολύ για την υπόδειξη σας....
άμεσα μέσα στο Σαββατοκύριακο θα ελέγξω την πηγή που μου αποστείλατε...
παρακαλώ διαβάστε το παρακάτω http://www.p-theodoropoulos.gr/erotiseis/syn1-1_mon.pdf στίχοι 13-16 και αν μπορείτε δώστε μια ερμηνεία τι θέλει να μας πει ο διδάκτωρ Παναγιώτης Θεοδωρόπουλος ...
Θα επανέλθω με πληθώρα άλλων τέτοιων παραδειγμάτων....

Re: Ερώτηση Σωστού-Λάθους για την έννοια 1-1

Δημοσιεύτηκε: Παρ Μάιος 31, 2019 2:09 am
από sot arm
Καλησπέρα,

πέρα από το γεγονός ότι η ερώτηση είναι ασαφής , άνευ νοήματος σε πλαίσιο Γ λυκείου γιατί δεν ορίζεται έννοια 1-1 συνάρτησης σε διάστημα και ότι μου φαίνεται πλήρως αδιάφορη μαθηματικά,με τον τρόπο που ζητείται η απάντηση, γιατί δεν ξέρουμε που στηριζόμαστε για να απαντήσουμε την ερώτηση.

Τέτοιες ερωτήσεις τόσο κοντά στις πανελλήνιες, σε φάκελο Γ λυκείου μόνο αρνητικά επιδρά σε μαθητές που βλέπουν το φόρουμ.Δεν νομίζω πως χρειάζεται ο διαγωνιζόμενος να μπει στην διαδικασία να σκεφτεί όλα αυτά, ας μπει τουλάχιστον στον φάκελο καθηγητή η ερώτηση.

Ζητώ συγγνώμη για τον τόνο μου, αλλά εδώ εμένα με μπέρδεψε το τι θέλετε να πείτε, πόσο μάλλον έναν μαθητή.

Re: Ερώτηση Σωστού-Λάθους για την έννοια 1-1

Δημοσιεύτηκε: Παρ Μάιος 31, 2019 10:08 am
από mathsrebel
sot arm έγραψε: Παρ Μάιος 31, 2019 2:09 am Καλησπέρα,

πέρα από το γεγονός ότι η ερώτηση είναι ασαφής , άνευ νοήματος σε πλαίσιο Γ λυκείου γιατί δεν ορίζεται έννοια 1-1 συνάρτησης σε διάστημα και ότι μου φαίνεται πλήρως αδιάφορη μαθηματικά,με τον τρόπο που ζητείται η απάντηση, γιατί δεν ξέρουμε που στηριζόμαστε για να απαντήσουμε την ερώτηση.

Τέτοιες ερωτήσεις τόσο κοντά στις πανελλήνιες, σε φάκελο Γ λυκείου μόνο αρνητικά επιδρά σε μαθητές που βλέπουν το φόρουμ.Δεν νομίζω πως χρειάζεται ο διαγωνιζόμενος να μπει στην διαδικασία να σκεφτεί όλα αυτά, ας μπει τουλάχιστον στον φάκελο καθηγητή η ερώτηση.

Ζητώ συγγνώμη για τον τόνο μου, αλλά εδώ εμένα με μπέρδεψε το τι θέλετε να πείτε, πόσο μάλλον έναν μαθητή.
Κύριε Αρμενιάκο , να θέσω τότε τον εξής προβληματισμό :
Πως θα χαρακτηρίζατε καθηγητές Μαθηματικών που προετοιμάζουν μαθητές Γ Λυκείου και κατά την επίλυση θεμάτων χρησιμοποιούν τον ισχυρισμό :
""Η συνάρτηση f:\mathbb{R}\rightarrow \mathbb{R} , με \displaystyle{f(x)=x^2} για κάθε x\in \mathbb{R} , είναι 1-1 στο διάστημα [0,+\infty )."";
Θα τους χαρακτηρίζατε "ασαφείς άνευ νοήματος σε πλαίσιο Γ λυκείου γιατί δεν ορίζεται έννοια 1-1 συνάρτησης σε διάστημα και πλήρως αδιάφορους μαθηματικά, γιατί δεν ξέρουμε που στηρίζουν τον ισχυρισμό τους καθώς και ότι μόνο αρνητικά επιδρούν σε μαθητές" ;

Ή μήπως όλοι οι χαρακτηρισμοί σας αφορούν την δική μου ερώτηση σωστού -λάθους και όχι τους μαθηματικούς που την χρησιμοποιούν μέσα σε τάξη μπροστά σε μαθητές ως Σωστή ;

Re: Ερώτηση Σωστού-Λάθους για την έννοια 1-1

Δημοσιεύτηκε: Παρ Μάιος 31, 2019 10:19 am
από Christos.N
mathsrebel έγραψε: Πέμ Μάιος 30, 2019 3:55 pm Η συνάρτηση f:\mathbb{R}\rightarrow \mathbb{R} , με \displaystyle{f(x)=x^2} για κάθε x\in \mathbb{R} , είναι 1-1 στο διάστημα [0,+\infty ).
Σωστό ή Λάθος ;
Συγνώμη θα ήθελα να σας ρωτήσω το εξής:

Η συνάρτηση f:\mathbb{R}\rightarrow \mathbb{R} , με \displaystyle{f(x)=x^2} για κάθε x\in \mathbb{R} , είναι γνησίως αύξουσα στο διάστημα [0,+\infty ).
Σωστό ή Λάθος ;

Re: Ερώτηση Σωστού-Λάθους για την έννοια 1-1

Δημοσιεύτηκε: Παρ Μάιος 31, 2019 10:31 am
από mathsrebel
Christos.N έγραψε: Παρ Μάιος 31, 2019 10:19 am
mathsrebel έγραψε: Πέμ Μάιος 30, 2019 3:55 pm Η συνάρτηση f:\mathbb{R}\rightarrow \mathbb{R} , με \displaystyle{f(x)=x^2} για κάθε x\in \mathbb{R} , είναι 1-1 στο διάστημα [0,+\infty ).
Σωστό ή Λάθος ;
Συγνώμη θα ήθελα να σας ρωτήσω το εξής:

Η συνάρτηση f:\mathbb{R}\rightarrow \mathbb{R} , με \displaystyle{f(x)=x^2} για κάθε x\in \mathbb{R} , είναι γνησίως αύξουσα στο διάστημα [0,+\infty ).
Σωστό ή Λάθος ;
Φυσικά και είναι Σωστό
Ο ορισμός της μονοτονίας (όπως αναφέρεται στο σχολικό) αναφέρεται σε διάστημα Δ του πεδίου ορισμού της συνάρτησης ( με Δ να είναι γνήσιο υποσύνολο του πεδίου ορισμού της ή Δ να είναι και το ίδιο το πεδίο ορισμού).

Τώρα να ρωτήσω και γω το εξής :
Γιατί το βιβλίο δεν ορίζει με τον ίδιο τρόπο την έννοια 1-1 ??
Δηλαδή γιατί δεν ορίζει 1-1 σε υποσύνολο Α του πεδίου ορισμού της ( που μπορεί να είναι γνήσιο υποσύνολο του πεδίου ορισμού της ή και το ίδιο το πεδίο ορισμού) ??
Γιατί το βιβλίο της Β Λυκείου δεν ορίζει με τον ίδιο τρόπο την έννοια άρτια ή την έννοια περιττή ??
Αν δεν μπορείτε να απαντήσετε στο γιατί, δεν πειράζει...
Τουλάχιστον ας συμφωνήσουμε ότι το σχολικό βιβλίο δίνει έτσι τους ορισμούς , ότι ποιοτικά διαφέρουν και ότι μέχρι να αλλαχτούν σε επόμενη έκδοση πρέπει να τους σεβόμαστε...