Σχόλια στα Μαθηματικά προσανατολισμού 2019

Επιτροπή Θεμάτων 2019
Δημοσιεύσεις: 15
Εγγραφή: Πέμ Μάιος 12, 2016 9:41 am

Σχόλια στα Μαθηματικά προσανατολισμού 2019

#1

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Επιτροπή Θεμάτων 2019 » Δευ Ιουν 10, 2019 9:14 am

Σε αυτήν την συζήτηση μπορούμε να σχολιάσουμε τα φετινά θέματα μαθηματικών προσανατολισμού 2019 για τα ημερήσια Γ.Ε.Λ.Παρακαλείσθε όπως ο σχολιασμός -κριτική να βασίζεται σε επιστημονικά επιχειρήματα, να είναι ευπρεπής και να μην δημιουργεί εσφαλμένες εντυπώσεις.

Τα θέματα ανακοινώθηκαν (10:07 π.μ.)
Συνημμένα
them_math_c_hmer_190610.pdf
(295.08 KiB) Μεταφορτώθηκε 227 φορές



Λέξεις Κλειδιά:
abgd
Δημοσιεύσεις: 161
Εγγραφή: Τετ Ιαν 23, 2013 11:49 pm

Re: Σχόλια στα Μαθηματικά προσανατολισμού 2019

#2

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από abgd » Δευ Ιουν 10, 2019 11:11 am

Συγχαρητήρια στην επιτροπή για τα θέματα.

Το θέμα Α.: ακριβώς έτσι πρέπει να είναι ένα θέμα που εξετάζει την συγκεκριμένη θεωρία στην οποία διαγωνίζονται οι υποψήφιοι.

Τα υπόλοιπα έχουν δύσκολα σημεία, δεν έχουν την πολυπλοκότητα των θεμάτων προηγούμενων χρόνων, προσφέροντας στον καλό μαθητή την ευκαιρία να ξεχωρίσει.


Άβαταρ μέλους
KARKAR
Δημοσιεύσεις: 10742
Εγγραφή: Τετ Δεκ 08, 2010 6:18 pm

Re: Σχόλια στα Μαθηματικά προσανατολισμού 2019

#3

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από KARKAR » Δευ Ιουν 10, 2019 11:25 am

Επιτέλους έγινε το βήμα της κατάργησης των χωρίς δικαιολόγηση Σ-Λ , τα οποία

έδιναν 10/100 στον "πονηρό" που αντέγραφε ! :clap2:

Εκτός αυτού , έχω την αίσθηση ότι πρόκειται για εξαιρετική επιλογή θεμάτων .


Άβαταρ μέλους
cretanman
Διαχειριστής
Δημοσιεύσεις: 3917
Εγγραφή: Πέμ Δεκ 18, 2008 12:35 pm
Τοποθεσία: Ηράκλειο Κρήτης
Επικοινωνία:

Re: Σχόλια στα Μαθηματικά προσανατολισμού 2019

#4

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από cretanman » Δευ Ιουν 10, 2019 11:27 am

Και μένα μου άρεσαν τα θέματα. Ειδικότερα στο θέμα Α χαίρομαι υπήρχαν μόνο 2 μονάδες που απλά σου τις σφυρίζει ο διπλανός σου ή απλά ήσουν τυχερός. Για τις υπόλοιπες 23 μονάδες θα πρέπει να είσαι διαβασμένος!

Η γραφική παράσταση στο Β4 είναι θέμα που ενδεχομένως να έχουν επεξεργαστεί οι μαθητές με χρήση της Άλγεβρας της Β Λυκείου. Βασικές συναρτήσεις, βασικοί μετασχηματισμοί. Όμορφο θέμα που εξετάζει βασικές γνώσεις και συγκεκριμένες στάνταρ διαδικασίες που μαθαίνει ένας μαθητής κατά τη διάρκεια της χρονιάς.

Το θέμα Γ επίσης βασικό θέμα κλιμακούμενης δυσκολίας. Πιστεύω ότι το Γ3ii θα δυσκολέψει τους μαθητές αν δεν τη μετασχηματίσουν. Μου άρεσε πολύ και αυτό.

Οι μέτριοι μαθητές θεωρώ ότι μέχρι εδώ έχουν πάρει αρκετές μονάδες αναλογικά με το διάβασμά τους.

Στο Θέμα Δ τώρα. Το Δ1 βασικό και απλό ερώτημα. Στάνταρ διαδικασία και δύσκολα θα χαθεί ως ερώτημα.
Από εδώ και πέρα αρχίζει η σταδιακή αύξηση της δυσκολίας. Στο Δ2 πρέπει ο μαθητής να θεωρήσει τη διαφορά των 2 συναρτήσεων και να μελετήσει το πρόσημό της. Κλασικό ερώτημα εύρεσης εμβαδού μεταξύ 2 συναρτήσεων. Μια χαρά... Στο Δ3 ο μαθητής έχει επιλογή για το πως θα δουλέψει. Είτε με την f'' (με αρκετές πράξεις) είτε με την f'. Σε κάθε περίπτωση ο μαθητής πρέπει να διαθέτει αλγεβρική επιδεξιότητα. Στο Δ3ii και στο Δ4 ένας μέτριος μαθητής δύσκολα θα ανταποκριθεί και ο καλός θα πρέπει να έχει κριτική σκέψη και να έχει κατανοήσει σε βάθος μαθηματικές έννοιες.

Σε γενικές γραμμές τα θέματα μου άρεσαν ΠΟΛΥ και δίνω τα ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ μου στην επιτροπή!

Αλέξανδρος


Αλέξανδρος Συγκελάκης
xr.tsif
Επιμελητής
Δημοσιεύσεις: 1957
Εγγραφή: Τρί Δεκ 23, 2008 7:14 pm

Re: Σχόλια στα Μαθηματικά προσανατολισμού 2019

#5

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από xr.tsif » Δευ Ιουν 10, 2019 11:32 am

πολύ παράμετρο ρε παιδιά και ακρότατα.......


Γιατί πάντα αριθμόν έχοντι. Άνευ τούτου ουδέν νοητόν και γνωστόν.
GeorgeTS23
Δημοσιεύσεις: 8
Εγγραφή: Πέμ Οκτ 08, 2015 3:29 pm

Re: Σχόλια στα Μαθηματικά προσανατολισμού 2019

#6

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από GeorgeTS23 » Δευ Ιουν 10, 2019 11:33 am

Διαβάζω για απαιτητική θεωρία και διαβαθμισμένης κλίμακας θέματα.
Δηλαδή που φτάσαμε και το λέμε αυτό απαιτητική θεωρία? Μια χαρά μέτριας δυσκολίας θεωρία ηταν. Τι θέματα θέλουν να δειχτεί οτι το 6/5 ειναι ρητός? Και άλλη υποβάθμιση πια?

ΘΕΜΑ Α, φυσιολογικότατο και μέτριας δυσκολίας.
ΘΕΜΑ Β, φυσιολογικότατο επίσης και σχετικά εύκολο αφού δεν θέλει πολλές πραξεις κιόλας.
ΘΕΜΑ Γ, Καλό για Γ θέμα, καλύπτει αρκετά πράγματα και έχει και δυσκολίες και είναι και μεγάλο, γενικά ψιλο-απαιτητικό(λόγω του οτι έχει πολλά πραγματα να κάνεις και όχι τετριμμένα).
ΘΕΜΑ Δ, Περίεργη κατανομή δυσκολίας, τα Δ1/Δ2 πολυ/αρκετα εύκολα, το Δ3 καλούτσικο και έξυπνο και το Δ4 καλο για δύσκολο υποερώτημα Δ θέματος.

Όσο για το διαβαθμισμένα, ήταν σε κάποιο βαθμό αλλά όχι τοσο πόλυ, πιο πολυ για άσπρο-μαύρο θα τα έλεγα παρά για διαβαθμισμένης δυσκολίας αλλά ίσως υπερβάλλω και λίγο.
Γενικά μια χαρά θέματα αν και έλειψε ενα πολύ δυσκολο υποερώτημα που κατά τη γνώμη μου πάντα πρεπει να μπαίνει.


tsaknakis
Δημοσιεύσεις: 112
Εγγραφή: Δευ Νοέμ 16, 2009 6:57 pm

Re: Σχόλια στα Μαθηματικά προσανατολισμού 2019

#7

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από tsaknakis » Δευ Ιουν 10, 2019 11:48 am

GeorgeTS23 έγραψε:
Δευ Ιουν 10, 2019 11:33 am

Γενικά μια χαρά θέματα αν και έλειψε ενα πολύ δυσκολο υποερώτημα που κατά τη γνώμη μου πάντα πρεπει να μπαίνει.
Καλημέρα, η άποψή μου είναι ότι τα θέματα πρέπει να κρίνονται με βάση το σχολικό βιβλίο και όχι με την βιβλιογραφία που κυκλοφορεί στα βοηθήματα. Η κοινή εφαπτομενη σε διαφορετικά σημεία είναι πολύ απαιτητικό θέμα κ νομίζω ότι απουσιάζει εντελώς από το σχολικό. με αυτή τη σκέψη ως βάση το δ4 είναι ένα πολύ δύσκολο θέμα. Οι καλοί μαθητές που είχαν και την τύχη να πηγαίνουν φροντιστήριο Ναι το είχαν σίγουρα δουλέψει. Αυτό όμως δεν αποτελεί κριτήριο.
Γενικα συμφωνω και εγω ότι τα θέματα φέτος ήταν πετυχημένα.


kkoudas
Δημοσιεύσεις: 27
Εγγραφή: Δευ Ιουν 11, 2018 11:48 am

Re: Σχόλια στα Μαθηματικά προσανατολισμού 2019

#8

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από kkoudas » Δευ Ιουν 10, 2019 12:02 pm

Τα θέματα τα βρήκα καλά, αν εξαιρέσεις:
- το Α1βi, όπου ο μαθητής έχει να διαλέξει ανάμεσα στο «μια συνάρτηση έχει αντίστροφη, όταν είναι 1-1» και στο «μια συνάρτηση έχει αντίστροφη όταν για οποιαδήποτε x_1,x_2...»,
- το Α1βii όπου δεν είναι σαφώς διατυπωμένο στο σχολικό βιβλίο (περιμένουν να γράψει όλη την ενότητα «αντίστροφη συνάρτηση» ο μαθητής;) και
- το Δ4, όπου, εφόσον δεν υπάρχει αντίστοιχη άσκηση στο σχολικό βιβλίο, ο μαθητής εύλογα μπορεί να ψάχνει κοινή εφαπτομένη σε κοινό σημείο (αρκούσε μια διευκρίνιση).


\ln^3(\ln x-2)+7=-1 \Leftrightarrow
 \ln^3\cdot\ln x-2\ln^3=-8  \Leftrightarrow
 \ln^{3+x}-\ln^6=-8 \Leftrightarrow
e^{\ln{3+x}}-e^{\ln6}=e^{-8}  \Leftrightarrow
{3+x-6}=\frac{1}{e^8}  \Leftrightarrow
x=\frac{1}{e^8}+3
Kiriaki
Δημοσιεύσεις: 1
Εγγραφή: Σάβ Μάιος 17, 2014 11:13 pm

Re: Σχόλια στα Μαθηματικά προσανατολισμού 2019

#9

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Kiriaki » Δευ Ιουν 10, 2019 12:05 pm

Ωραία θέματα! Το μόνο που μπορώ να σχολιάσω είναι ότι είχε πολλά υποερωτήματα που λυνόντουσαν με σύνολο τιμών και
το Δ.3 II. μπορεί να δυσκόλεψε κάποιους πολύ καλούς μαθητές. . .
Θέματα για μαθητές με κρίση!!! :clap2:


nikolaos p.
Δημοσιεύσεις: 266
Εγγραφή: Δευ Φεβ 14, 2011 11:44 pm

Re: Σχόλια στα Μαθηματικά προσανατολισμού 2019

#10

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από nikolaos p. » Δευ Ιουν 10, 2019 12:49 pm

Πολύ καλά τα φετινά θέματα με λογικό βαθμό δυσκολίας!


ΕικόναΕικόνα
Άβαταρ μέλους
Tolaso J Kos
Δημοσιεύσεις: 3970
Εγγραφή: Κυρ Αύγ 05, 2012 10:09 pm
Τοποθεσία: Λάρισα, Βαρκελώνη , Παρίσι
Επικοινωνία:

Re: Σχόλια στα Μαθηματικά προσανατολισμού 2019

#11

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Tolaso J Kos » Δευ Ιουν 10, 2019 12:53 pm

Μου άρεσαν αρκετά τα φετινά θέματα! Λογικά και με κλιμακούμενο βαθμό δυσκολίας! Συγχαρητήρια στην επιτροπή.!


Η φαντασία είναι σημαντικότερη από τη γνώση !
\displaystyle{{\color{blue}\mathbf{Life=\int_{birth}^{death}\frac{happiness}{time}\Delta time} }}
ΚΕΦΑΛΟΝΙΤΗΣ
Δημοσιεύσεις: 920
Εγγραφή: Δευ Δεκ 28, 2009 11:41 pm
Τοποθεσία: Kάπου στο πιο μεγάλο νησί του Ιονίου

Re: Σχόλια στα Μαθηματικά προσανατολισμού 2019

#12

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ΚΕΦΑΛΟΝΙΤΗΣ » Δευ Ιουν 10, 2019 1:45 pm

Για το Δ4
Πάνω στην ένταση που βρίσκομαι , παρατηρώ ότι η εφαπτομένη της γραφικής παράστασης της f στο  A\left (1,1  \right ) ,η οποία δίδεται ,
ταυτίζεται με την εφαπτομένη της γραφικής παράστασης της g στο  Β\left (0,2  \right )
Αυτό όμως είναι μια πετυχημένη έμπνευση που δεν εξασφαλίζει την μοναδικότητα που απαιτείται στην διατύπωση.
τελευταία επεξεργασία από ΚΕΦΑΛΟΝΙΤΗΣ σε Δευ Ιουν 10, 2019 2:38 pm, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.


georgenik8
Δημοσιεύσεις: 2
Εγγραφή: Τρί Ιαν 08, 2019 3:36 pm

Re: Σχόλια στα Μαθηματικά προσανατολισμού 2019

#13

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από georgenik8 » Δευ Ιουν 10, 2019 2:02 pm

Τα θέματα δεν μου φάνηκαν δύσκολα. Το ερώτημα που μου άρεσε ήταν το Δ4 γιατί έπρεπε να σκεφτείς λίγο διαφορετικά και τελικά λυνόταν αρκετά εύκολα.
τελευταία επεξεργασία από georgenik8 σε Κυρ Ιουν 23, 2019 6:23 pm, έχει επεξεργασθεί 2 φορές συνολικά.


Άβαταρ μέλους
Doloros
Επιμελητής
Δημοσιεύσεις: 6655
Εγγραφή: Τρί Αύγ 07, 2012 4:09 am
Τοποθεσία: Ιεράπετρα Κρήτης

Re: Σχόλια στα Μαθηματικά προσανατολισμού 2019

#14

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Doloros » Δευ Ιουν 10, 2019 2:04 pm

KARKAR έγραψε:
Δευ Ιουν 10, 2019 11:25 am
Επιτέλους έγινε το βήμα της κατάργησης των χωρίς δικαιολόγηση Σ-Λ , τα οποία

έδιναν 10/100 στον "πονηρό" που αντέγραφε ! :clap2:

Εκτός αυτού , έχω την αίσθηση ότι πρόκειται για εξαιρετική επιλογή θεμάτων .
Συμφωνώ . Από τα πιο σωστά των τελευταίων ετών


chrvouz
Δημοσιεύσεις: 1
Εγγραφή: Τετ Μάιος 15, 2013 11:55 pm

Re: Σχόλια στα Μαθηματικά προσανατολισμού 2019

#15

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από chrvouz » Δευ Ιουν 10, 2019 2:33 pm

ΚΕΦΑΛΟΝΙΤΗΣ έγραψε:
Δευ Ιουν 10, 2019 1:45 pm
Για το Δ4
Πάνω στην ένταση που βρίσκομαι , παρατηρώ ότι η εφαπτομένη της γραφικής παράστασης της f στο  A\left (1,1  \right ) ,η οποία δίδεται ,
ταυτίζεται με την εφαπτομένη της γραφικής παράστασης της g στο  Β\left (0,2  \right )
Συμφωνώ 'οτι η εφατπομένη της g στο Σ.Κ. Β(0, 2) ταυτίζεται με την εφαπτομένη της f στο A(1, 1) που δίνεται στην εκφώνηση και έχουμε άμεσα μια κοινή εφατπομένη, αλλά δεν έχουμε δείξει την μοναδικότητά της


knkn
Δημοσιεύσεις: 14
Εγγραφή: Πέμ Δεκ 25, 2008 1:41 pm

Re: Σχόλια στα Μαθηματικά προσανατολισμού 2019

#16

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από knkn » Δευ Ιουν 10, 2019 3:10 pm

Ας πω κι εγώ ένα μεγάλο μπράβο στην επιτροπή για τα ωραία θέματα . :clap2:

Νομίζω ότι θα έχουμε καλύτερη κλιμάκωση βαθμολογίας σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια ...

Και αυτό είναι το ζητούμενο νομίζω σε αυτές τις εξετάσεις ....

Ακόμα και σε αυτούς που είναι κάτω από 10 πρέπει τα θέματα να ξεχωρίσουν το 5 από το 1 και το 9 από το 5 ....

Οπότε φέτος εγώ βάζω στην επιτροπή άριστα :10sta10:

Και επειδή σήμερα ήταν 1 μόνο μάθημα , καλή συνέχεια στους μαθητές ανεξάρτητα του πως τα πήγαν σήμερα .... :coolspeak:


Antonis Loutraris
Δημοσιεύσεις: 170
Εγγραφή: Δευ Οκτ 19, 2009 4:16 pm

Re: Σχόλια στα Μαθηματικά προσανατολισμού 2019

#17

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Antonis Loutraris » Δευ Ιουν 10, 2019 3:25 pm

Κατά την γνώμη μου σαφώς ποιοτικότερα από τα περσινά αλλά με πιο πολλές δυσκολίες σε επιμέρους ερωτήματα και στην θεωρία, με ερωτήματα διαβαθμισμένης δυσκολίας σε κάθε θέμα, κάλυπταν ένα μεγάλο μέρος της εξεταστέας ύλης.
Εν κατακλείδι, μου άφησαν θετικές εντυπώσεις..


Αντώνης Λουτράρης
Άβαταρ μέλους
Al.Koutsouridis
Δημοσιεύσεις: 966
Εγγραφή: Πέμ Ιαν 30, 2014 11:58 pm
Τοποθεσία: Αθήνα

Re: Σχόλια στα Μαθηματικά προσανατολισμού 2019

#18

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Al.Koutsouridis » Δευ Ιουν 10, 2019 3:36 pm

Θα κάνω την αρνητική φωνή :D στα πλαίσια άστοχου ερωτήματος. Δεν μου άρεσαν και τόσο τα θέματα, είναι κάπως αδιάφορα και ξεχνιούνται εύκολα. Και τα τρία θέματα κινούνται γύρο από την ίδια ιδέα. Η τριγωνομετρίκη συνάρτηση ήταν εκτός ύλης φέτος;


Άβαταρ μέλους
george visvikis
Επιμελητής
Δημοσιεύσεις: 8303
Εγγραφή: Παρ Νοέμ 01, 2013 9:35 am

Re: Σχόλια στα Μαθηματικά προσανατολισμού 2019

#19

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από george visvikis » Δευ Ιουν 10, 2019 4:08 pm

Πολλά συγχαρητήρια διαβάζω ;) και δεν συμφωνώ. Δεν μου άρεσε η μονοτονία των θεμάτων Β, Γ, Δ (όχι με την μαθηματική, αλλά με την γλωσσική έννοια). Δεν υπήρχε καμία πρωτοτυπία ως προς τις ασκήσεις και ξεκαθαρίζω τι εννοώ.

\displaystyle  \bullet Και στα τρία θέματα Β, Γ, Δ, το πρώτο ερώτημα ζητούσε την τιμή μιας παραμέτρου.

\displaystyle  \bullet Στα θέματα Β, Γ υπήρχε το ίδιο υποερώτημα για τη μοναδικότητα της ρίζας μιας εξίσωσης.

\displaystyle  \bullet Και στα τρία θέματα Β, Γ, Δ , εξεταζόταν η ίδια συνάρτηση ή η αντίστροφή της (εκθετική, λογαριθμική), λες και ξεμείναμε από συναρτήσεις.

Δεν θα τα έλεγα λοιπόν, πετυχημένα θέματα.

ΥΓ. Και μία ερώτηση. Τι σημαίνει πρόχειρη γραφική παράσταση; Ποια κριτήρια πρέπει να ικανοποιεί η πρόχειρη γραφική παράσταση για να πάρει 6 μονάδες;


Χρηστος
Δημοσιεύσεις: 152
Εγγραφή: Κυρ Μαρ 08, 2009 11:27 am
Τοποθεσία: ΛΕΥΚΑΔΑ -ΓΙΑΝΝΕΝΑ

Re: Σχόλια στα Μαθηματικά προσανατολισμού 2019

#20

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Χρηστος » Δευ Ιουν 10, 2019 4:22 pm

Συγχαρητήρια στην επιτροπή
Προσεγμένα θέματα με κλιμακούμενο βαθμό δυσκολίας.
ΘΕΜΑ Α, Το καλύτερο θέμα θεωρίας μέχρι τώρα .

ΘΕΜΑ Β, Καλό για Β θέμα
Συμφωνώ με τον Αλέξανδρο για τη γραφική παράσταση στο Β4 είναι θέμα που έχουν επεξεργαστεί οι μαθητές από την Άλγεβρας της Β Λυκείου.

ΘΕΜΑ Γ . Αρκετά καλό θέμα με έξυπνες και στοχευμένες ερωτήσεις για να εξετάσουν γνώσεις και σκέψη .

ΘΕΜΑ Δ, Εξαιρετικό θέμα , απαιτητικό και με ερωτήματα κλιμακούμενης δυσκολία καλύπτει αρκετά μεγάλο μέρος της ύλης


Χρήστος Λώλης
Απάντηση

Επιστροφή σε “Πανελλήνιες Εξετάσεις”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης