Έστω ότι είστε δύο Καθηγητές Παιδαγωγικών Τμημάτων π.χ. του Παν. Αθηνών ή της Διδακτικής Επιστημών.
Σας αναθέτουν να βάλετε κάτω όλα τα αναλυτικά προγράμματα Μαθηματικών Δημοτικού και Γυμνασίου και να περικόψετε το 30% της διδακτέας ύλης.
Επειδή δεν μπορούμε να αλλάξουμε τα βιβλία (καλά - καλά δε στέγνωσε το μελάνι από τα προηγούμενα...), πρέπει να προσαρμόσετε τα υπάρχοντα βιβλία στο νέο Πρόγραμμα Σπουδών.
Έχετε δικαίωμα να συνεργαστείτε με έναν καθηγητή Μαθηματικών π.χ. του Παν. Αθηνών.
Όλα πρέπει να γίνουν σύντομα (για να φανεί άμεσα η αποδοτικότητα του υπουργείου και να ισχύσουν από τον ερχόμενο Σεπτέμβρη).
Οι ενέργειες πρέπει να γίνουν εν κρυπτώ, δίχως να παρέμβουν ενοχλητικοί φορείς (Εταιρείες, ενώσεις, ενοχλητικοί κολλημένοι σε διάφορα forums κ.λπ.)
Για του Δημοτικού, έχετε, εξ' ορισμού, άποψη, εφόσον είναι το αντικείμενό σας.
Για το αναλυτικό του Γυμνασίου τι θα επιλέγατε να κόψετε, δίχως να σπάσει η αλυσίδα που συνδέει τις ενότητες;
Α! Να λάβετε υπόψη σας τις προτεραιότητες διεθνών οργανισμών, όπως του μηχανισμού σύγκρισης εκπαιδευτικών προγραμμάτων PISA, όπου του 32% των θεμάτων αφορούν τις έννοιες της Στατιστικής και των Πιθανοτητων, ενώ στα σχολεία μας μέχρι τώρα δεν προκάναμε να τις διδάξουμε...
Εσείς τι θα επιλέγατε; ΠΟΙΟ ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΘΑ ΕΜΦΑΝΙΖΑΤΕ ΟΥΡΑΝΟΚΑΤΕΒΑΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΑΤΙΚΑ ΓΙΑ ΝΑ ΕΦΑΡΜΟΣΤΕΙ ΣΤΟ 2010-2011;
Το θέμα ΔΕΝ είναι πολλαπλής επιλογής. Είναι πλήρους ανάπτυξης.
Πριν απαντήσετε παρακαλώ, διαβάστε, διαδόστε (όπως λέγαμε παλιά ...

Πρὶν ἀλέκτωρ λαλήσει ...
Προσυπογράφω και αναπαράγω το (σχετικότατο και επικαιρότατο) απόσπασμα του κειμένου του Νίκου:
Αν δεν αντιδράσουν οι υποστηρικτές των Μαθηματικών (φυσικά αυτό αφορά και τις άλλες επιστήμες) τα Μαθηματικά θα εκτοπίζονται από τις λεγόμενες Επιστήμες της Αγωγής. Το σχολείο θα μετατραπεί σε ένα απέραντο ψυχοθεραπευτήριο όπου θα ασχολείται με δυσαναγνωσίες, δυσαριθμησίες, καταγραφή γνωστικών εμποδίων και άλλων δαιμονίων ων ουκ έστιν αριθμός και δεν θα ασχολείται με το κύριο: την Μάθηση. Ταυτόχρονα ανοίγει διάπλατα το παράθυρο για να μπαίνουν (όχι στην εκπαίδευση αυτό έχει ήδη γίνει) στις ειδικότητες που παραδοσιακά είναι πανεπιστημιακής εκπαίδευσης και άτομα με χαμηλότερα προσόντα.
Γιώργος Ρίζος
Παρακαλώ μην αγνοήσετε το θέμα που θέτω! Ερευνήστε, όσοι είστε πιο κοντά στις εξελίξεις.
ΔΩΣΤΕ ότι πληροφορίες έχετε. Διαψεύστε με αν λέω ανακρίβειες.
Αν έχω λάθος ή ελλιπείς πληροφορίες, θα ζητήσω ειλικρινά συγνώμη, από όσους έστω κι ανώνυμα έθιξα.
Όμως το ερώτημα μένει! Γιατί τόση αδιαφάνεια; Ποιον φοβούνται και γιατί;
Edit: Δημήτρη (Demetres) ευχαριστώ!