Τα Μαθηματικά στο Νέο Λύκειο-Σχόλια στην ανακοίνωση

Συντονιστής: spyros

kalafatis_kon
Δημοσιεύσεις: 135
Εγγραφή: Πέμ Μαρ 19, 2009 8:49 pm

Τα Μαθηματικά στο Νέο Λύκειο-Σχόλια στην ανακοίνωση

#1

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από kalafatis_kon » Δευ Ιούλ 10, 2017 10:19 am

Αγαπητοί Γενικοί Συντονιστές
Μερικές παρατηρήσεις σχετικά με το κείμενο που ανακοινώσατε:
Α) Υπηρετούμε μια επιστήμη που για χιλιετίες είναι δομικό κομμάτι της κοινωνίας αλλά και του όποιου εκπαιδευτικού συστήματος έχει χρησιμοποιηθεί σε όλο αυτό το χρονικό διάστημα. Δεν μπορώ να καταλάβω τι κύρος έχει να δώσει στην επιστήμη μας η επίκληση αναγκών της καθημερινής ζωής όπως η χρήση υπολογιστή και κινητών. Όπως θα έχετε καταλάβει και από την εμπειρία σας η χρήση αυτών των συσκευών δεν απαιτεί καμιά ιδιαίτερη Μαθηματική δεξιότητα. Όλες αυτές οι συσκευές έχουν μπει τόσο έντονα στην ζωή των νέων με αποτέλεσμα να μπορούν να τις χειρίζονται ακόμα και παιδιά προσχολικής ηλικίας.
Β) Ποιος θα αποφασίσει ποια θα είναι η ύλη; Ο καθένας μπορεί να επικαλεστεί (και να έχει δίκιο) ότι το τάδε ή το δείνα πρέπει οπωσδήποτε να είναι στην ύλη. Μα μπορούμε να διδάξουμε όλη την Μαθηματική παραγωγή όλων αυτών των χιλιετιών; Το θέμα δεν είναι ποσοτικό! Σε κάθε εποχή με λιγότερη ύλη με λιγότερα μέσα αναδείχτηκαν σπουδαία μυαλά και φωτισμένοι δάσκαλοι πώς έγινε αυτό; Ακόμα και εδώ είναι συνάδελφοι που μας εμπνέουν με τις αναρτήσεις τους αλλά στην δευτεροβάθμια δεν διδάχθηκαν στατιστική, διακριτά Μαθηματικά ή ακόμα και ανάλυση. Τους εμπόδισε αυτό να γίνουν αυτό που έγιναν; Η δική μου πρόταση είναι η ύλη να καθοριστεί από ιστορικά δεδομένα έτσι ώστε να μπορέσει αυτό που θα διδάσκεται να γίνεται κατανοητό και ουσιαστικά αυτό το ίδιο να προσδιορίζει τον τρόπο μάθησης. Αν ο μαθητής το κατακτήσει αυτό στην ζωή του, θα είναι ενεργός και θα ξέρει τον τρόπο που πρέπει να ακολουθεί, για να μάθει και περισσότερα.
Γ) Τα Μαθηματικά είναι μια θεωρητική επιστήμη. Όμως από τους μαθητές μας αλλά και από την κοινωνία γενικότερα "αναγνωρίζονται" ως υπόβαθρο του σύγχρονου υλικοτεχνικού πολιτισμού. Στο σημείο αυτό πρέπει να υπάρξει η δική μας παρέμβαση. Τα Μαθηματικά υπήρχαν και ήταν σπουδαία πριν ο άνθρωπος φτιάξει πυρηνικά, πριν πάει στο φεγγάρι, πριν τα κινητά κλπ. Τα Μαθηματικά δεν είναι σπουδαία, γιατί ανακαλύφθηκαν όλα αυτά. Είναι σπουδαία, γιατί αποτελούν μια πνευματική τροφή αναντικατάστατη. Είναι μια αγωγή που δίνει στον νέο αξίες και κρίση με τα οποία μπορεί να παλέψει και να τα βγάλει πέρα μέσα στον κυκεώνα της ζωής. Όσο τα Μαθηματικά υποβαθμίζονται από το εκπαιδευτικό μας σύστημα, τόσο περισσότερο οι νέοι μας θα είναι ευάλωτοι στον αγώνα αυτής της ζωής. Ευάλωτοι στο να υιοθετούν ψεύτικες ιδέες, να εγκλωβίζονται σε ψεύτικα όνειρα στον τετριμμένο υλικό κόσμο.
Δ) Η λογική σύνταξης αναφορών προς τους θεσμούς της πολιτείας έχει δοκιμαστεί ανεπιτυχώς στο παρελθόν, θα συνεχίσουμε με τον ίδιο τρόπο; Μάλλον τα προβλήματα έχουν ξεπεράσει τις μεθόδους αυτές. Πρέπει να βρούμε τον τρόπο να διδάξουμε καθημερινά τα παιδιά Μαθηματικά, χωρίς να τα απογοητεύουμε χωρίς να τα απομακρύνουμε, χωρίς να τα αποθαρρύνουμε, χωρίς να τα κάνουμε πελάτες της ψευτιάς.
Θα κλείσω με μία αναφορά από τον Ιάμβλιχο για τα Μαθηματικά που μπορεί να αποτελέσει οδηγό για τον τρόπο αντιμετώπισής τους και ως σχολικού μαθήματος.
«κάλλει τε καί τάξει και ἀκριβείᾳ προέχοντα τῶν ὀρατῶν, ἀπολειπόμενα δέ τῶν νοητῶν, συμμετρίᾳ τε ὡσαύτως καί ὁμολογίᾳ μέσῃ χρώμενα, δύναμίν τε ἒχοντα διαπορθεύειν καί διαβιβάζειν ἐπί τά ἀμέριστα εἲδη ἅτε συγγενῆ πρός αὐτά ὑπάρχοντα».



Λέξεις Κλειδιά:
Απάντηση

Επιστροφή σε “Γενικά Μηνύματα”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Google [Bot] και 2 επισκέπτες