Διδασκαλία Πληροφορικής

Θέματα για την Εκπαίδευση και τους Εκπαιδευτικούς
dimpanagop
Δημοσιεύσεις: 8
Εγγραφή: Δευ Ιούλ 02, 2012 9:11 am
Επικοινωνία:

Διδασκαλία Πληροφορικής

#1

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από dimpanagop » Τετ Αύγ 14, 2013 8:21 pm

Ίσως θα έχετε μάθει ότι ανάμεσα στις προτάσεις του υπουργείου παιδείας για το νέο λύκειο είναι η ουσιαστική κατάργηση του μαθήματος της πληροφορικής (προτείνεται η προαιρετική διδασκαλία του ως μαθήματος επιλογής για 2 ώρες την εβδομάδα στην Α λυκείου μόνο).

Ως μαθηματικός θεωρώ ότι η πληροφορική προσφέρει την ευκαιρία να παρουσιαστεί ένας ιδιαίτερος τρόπος σκέψης και αντιμετώπισης προβλημάτων που είναι γενικότερα χρήσιμος. Η σχέση των μαθηματικών με την πληροφορική είναι στενή (σε σημείο μάλιστα που αρκετές φορές τα όρια μεταξύ της επιστήμης των μαθηματικών και της πληροφορικής είναι ασαφή) και άκρως παραγωγική. Η πληροφορική μπορεί να βοηθήσει στην ανάπτυξη της μαθηματικής σκέψης. Μπορεί επίσης να τεκμηριώσει την ανάγκη της μελέτης των μαθηματικών αφού μαθηματικά εργαλεία και μέθοδοι χρησιμοποιούνται κατά κόρον στην πληροφορική. Τα ονόματα των Turing, Kleene, Church και von Newmann, Shannon, Shamir, Diffie, Hellman μεταξύ άλλων θα πρέπει να μας λένε πολλά.

Ως έλληνας πολίτης απορώ πως θα βγούμε από την κρίση, θα έχουμε ανάπτυξη και γενικότερα θα πορευτούμε στο μέλλον ως χώρα και κοινωνία χωρίς πληροφορική.

Προτείνω, αν θέλετε να δηλώστε την υποστήριξη σας στον ακόλουθο σύνδεσμο.
ΟΧΙ στην εξαφάνιση της Πληροφορικής από το Λύκειο Petition | GoPetition http://www.gopetition.com/petitions/%CE ... 1481237582

Υ.Γ. Συγνώμη αν νομίζετε ότι είμαι εκτός θέματος του forum.


Άβαταρ μέλους
polysot
Επιμελητής
Δημοσιεύσεις: 2559
Εγγραφή: Δευ Οκτ 19, 2009 11:43 pm
Τοποθεσία: Όπου βρω ενδιαφέρουσες προσωπικότητες...
Επικοινωνία:

Re: Διδασκαλία Πληροφορικής

#2

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από polysot » Παρ Αύγ 16, 2013 5:52 pm

Απ' ότι φαίνεται ο μόνος τρόπος για να σώσουν την πληροφορική και άλλους από την εκπαίδευση ήταν να την μεταφέρουν προς το δημοτικό.
Η Ελληνική εκπαίδευση ενσωμάτωσε τις νέες τεχνολογίες μέσω ενός τεχνοκεντρικού μοντέλου, όπου δηλαδή διδάσκονται τα παιδιά πληροφορική κυρίως μέσα από το σχετικό μάθημα και χωρίς να βλέπουν τη γενικότερη χρήσιμότητα της (όπως ουσιαστικά συμβαίνει και με άλλες επιστήμες). Αυτό που δεν έχει καταφέρει ακόμα είναι να διαχύσει την τεχνολογία σε όλα τα γνωστικά αντικείμενα και αυτό διότι δεν έχει προσπαθήσει να επιμορφώσει κατάλληλα το εκπαιδευτικό της δυναμικό. Ουσιαστικά σε ένα τέτοιο μοντέλο απαιτείται η συνεργασία του καθηγητή πληροφορικής με τους υπόλοιπους διδάσκοντες, ώστε να επιτευχθεί το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα. Ένα αποτέλεσμα που τελικά θα οδηγούσε τον μαθητή στην ανάπτυξη ενός είδους «μεταγνώσης», μέσω του οποίου θα καθίστατο ικανός στις μελλοντικές του επαγγελματικές υποχρεώσεις να προσαρμόζει τις περί της τεχνολογίας γνώσεις του και να γίνεται ουσιαστικά (ποιοτικά και ποσοτικά) αποδοτικότερος.
Έτσι αυτή η αδυναμία διείσδυσης «λύνεται» τώρα εύκολα με τον σχεδόν πλήρη εξοβελισμό του μαθήματος από το λύκειο.
:clap2:


Σωτήρης Δ. Χασάπης

Ζήσε τα μαθηματικά σου!
-----------------------------
"There is a scientific taste just as there is a literary or artistic one", Renan
"The journey of a thousand miles begins with one step.", Lao Tzu
Απάντηση

Επιστροφή σε “Εκπαιδευτικά Θέματα”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης