πλευράς
. Γράφουμε τον κύκλο που διέρχεται από το
και τα μέσα
των
αντίστοιχα.Από το
φέρνουμε τα εφαπτόμενα τμήματα
προς τον κύκλο αυτόν και έστω
τα σημεία που η
τέμνει τις
αντίστοιχα. Να βρεθούν:α) Το μήκος
και β) Ο λόγος

Νίκος
Συντονιστής: ΣΤΑΘΗΣ ΚΟΥΤΡΑΣ
πλευράς
. Γράφουμε τον κύκλο που διέρχεται από το
και τα μέσα
των
αντίστοιχα.
φέρνουμε τα εφαπτόμενα τμήματα
προς τον κύκλο αυτόν και έστω
τα σημεία που η
τέμνει τις
αντίστοιχα. Να βρεθούν:
και 
, θα περνάει κκαι από το κέντρο του τετραγώνου
, (διότι η
είναι μεσοκέθετος της
) Έστω
το κέντρο του κύκλου και
η ακτίνα του.
, (ΣΧΕΣΗ 1)
(διαγώνιος του τετραγώνου). Άρα: 

, έχουμε: 




Στο σχήμα του Δημήτρη πιο πάνωDoloros έγραψε:Έστω τετράγωνοπλευράς
. Γράφουμε τον κύκλο που διέρχεται από το
και τα μέσα
των
αντίστοιχα.Από το
φέρνουμε τα εφαπτόμενα τμήματα
προς τον κύκλο αυτόν και έστω
τα σημεία που η
τέμνει τις
αντίστοιχα. Να βρεθούν:α) Το μήκος
και β) Ο λόγος
Νίκος

είναι η πολική του
ως προς τον κύκλο και συνεπώς η σειρά
είναι αρμονική οπότε: 
.Αλλά με Π.Θ στο
εύκολα παίρνουμε ότι
που προφανώς είναι διάμετρος του κύκλου άρα και 
.
θα περάσει από τα
και η
θα είναι εφαπτομένη του


Άρα και
και ο ζητούμενος λόγος βρέθηκεΜέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης