Σφαιρεομετρία

Συντονιστές: grigkost, Κοτρώνης Αναστάσιος

Απάντηση
mick7
Δημοσιεύσεις: 1461
Εγγραφή: Παρ Δεκ 25, 2015 4:49 am

Σφαιρεομετρία

#1

Δημοσίευση από mick7 »

Να βρεθεί ο όγκος του κοινού μέρους δύο σφαιρών ακτίνας (r), όταν το κέντρο της καθεμιάς σφαίρας βρίσκεται πάνω στην επιφάνεια της άλλης.
Συνημμένα
spheres.png
spheres.png (58.54 KiB) Προβλήθηκε 237 φορές

Ετικέτες:
Άβαταρ μέλους
grigkost
Διαχειριστής
Δημοσιεύσεις: 3138
Εγγραφή: Πέμ Δεκ 18, 2008 12:54 pm
Τοποθεσία: Ιωάννινα
Επικοινωνία:

Re: Σφαιρεομετρία

#2

Δημοσίευση από grigkost »

Ο όγκος στερεού που προκύπτει από την περιστροφή της καμπύλης f(x)=\sqrt{2rx-x^2}, \;  x\in [0,h], περί τον άξονα x, (βλέπε σχήμα) ισούται με
\displaystyle V_{h}=\pi\int_{0}^{h}f^2(x)\,\mathrm{d}x=\pi\int_{0}^{h}2rx-x^2\,\mathrm{d}x=\frac{\pi\,h^2}{3}(3r-h)\,.
Για h=\frac{r}{2} προκύπτει V=\frac{5\pi r^3}{24}. Επομένως ο ζητούμενος όγκος ισούται με 2V=\frac{5\pi r^3}{12}.
mathemat_pic04.png
mathemat_pic04.png (10.78 KiB) Προβλήθηκε 225 φορές
{\color{dred}\Gamma\!\rho\,{\rm{H}}\gamma\varnothing\varrho{\mathscr{H}}\varsigma \ {\mathbb{K}}\,\Omega\sum{\rm{t}}{\mathscr{A}}\,{\mathbb{K}}\!\odot\varsigma
mick7
Δημοσιεύσεις: 1461
Εγγραφή: Παρ Δεκ 25, 2015 4:49 am

Re: Σφαιρεομετρία

#3

Δημοσίευση από mick7 »

:10sta10:
KDORTSI
Διακεκριμένο Μέλος
Δημοσιεύσεις: 2553
Εγγραφή: Τετ Μαρ 11, 2009 9:26 pm

Re: Σφαιρεομετρία

#4

Δημοσίευση από KDORTSI »

mick7 έγραψε: Δευ Μαρ 09, 2026 2:24 pm Να βρεθεί ο όγκος του κοινού μέρους δύο σφαιρών ακτίνας (r), όταν το κέντρο της καθεμιάς σφαίρας βρίσκεται πάνω στην επιφάνεια της άλλης.
grigkost έγραψε: Δευ Μαρ 09, 2026 4:36 pm Ο όγκος στερεού που προκύπτει από την περιστροφή της καμπύλης f(x)=\sqrt{2rx-x^2}, \;  x\in [0,h], περί τον άξονα x, (βλέπε σχήμα) ισούται με
\displaystyle V_{h}=\pi\int_{0}^{h}f^2(x)\,\mathrm{d}x=\pi\int_{0}^{h}2rx-x^2\,\mathrm{d}x=\frac{\pi\,h^2}{3}(3r-h)\,.
Για h=\frac{r}{2} προκύπτει V=\frac{5\pi r^3}{24}. Επομένως ο ζητούμενος όγκος ισούται με 2V=\frac{5\pi r^3}{12}.

Γρηγόρη καλημέρα...

Φυσικά ο τύπος που δείχνεις με ολοκλήρωμα δείχνεται και με στοιχειώδη τρόπο....

Το διδάσκαμε παλαιά στα πρακτικά τμήματα του σχολείου( Γυμνάσια, Λύκεια)

Εγώ έκανα ένα σχήμα δείχνοντας το στερεό αυτό με δυναμικό τρόπο.

Εικόνα:
Σφαιρεομετρια 1.png
Σφαιρεομετρια 1.png (178.06 KiB) Προβλήθηκε 132 φορές
Δυναμικό αρχείο:

https://www.geogebra.org/m/ct7t4e4g


Κώστας Δόρτσιος
Απάντηση

Επιστροφή στο “ΑΝΑΛΥΣΗ”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης