ΣΧΕΔΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΛΥΚΕΙΟΥ
- Γιώργος Ρίζος
- Επιμελητής
- Δημοσιεύσεις: 5362
- Εγγραφή: Δευ Δεκ 29, 2008 1:18 pm
- Τοποθεσία: Κέρκυρα
ΣΧΕΔΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΛΥΚΕΙΟΥ
Καλημέρα σε όλους,
πριν λίγο αναρτήθηκε στο πάντα ενημερωμένο(*) alfavita ένα σχέδιο προγράμματος σπουδών για Α΄, Β΄ και Γ΄ Λυκείου, όπου υποχρεωτικά μαθήματα θεωρούνται τα Νέα Ελληνικά (6 ω), Αγγλικά (3 ω) και Γυμναστική (3). Από τα "άλλα" μαθήματα οι μαθητές επιλέγουν ένα 6ωρο και τα άλλα 3ωρα.
ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΓΙΑ ΤΗ ΝΕΑ Α, Β ΚΑΙ Γ ΛΥΚΕΙΟΥ
Το σχέδιο προγράμματος για τη Β και τη Γ Λυκείου
Οι παρακάτω πίνακες παρουσιάζουν το σχέδιο προγράμματος στη Β και στη Γ Λυκείου το οποίο επεξεργάζεται το υπουργείο Παιδείας. Σύμφωνα με το σχέδιο αυτό κάθε μαθητής στη Β και στη Γ Λυκείου είναι υποχρεωμένος να πάρει:
Α. 12 ώρες υποχρεωτικά μαθήματα τα οποία είναι συγκεκριμένα: Νέα ελληνική γλώσσα και λογοτεχνία (6 ώρες), Αγγλικά (3 ώρες), Φυσική Αγωγή (3 ώρες)
Β. 21 ώρες μαθήματα επιλογής
Υπάρχουν έξι ομάδες μαθημάτων οι οποίες περιέχουν τρίωρα μαθήματα (βασικό επίπεδο) και εξάωρα μαθήματα (υψηλό επίπεδο). Ο μαθητής υποχρεούται να επιλέξει:
- ένα εξάωρο μάθημα (υψηλό επίπεδο) από όποια ομάδα μαθημάτων επιθυμεί (εφόσον η ομάδα διαθέτει εξάωρο μάθημα) και
- ένα τρίωρο μάθημα (βασικό επίπεδο) από κάθε μία από τις υπόλοιπες ομάδες
Γ. 2 ώρες δραστηριότητες ευαισθητοποίησης σε κοινωνικά και περιβαλλοντικά ζητήματα
Να δώσουμε ένα παράδειγμα.
Ο μαθητής διδάσκεται οπωσδήποτε τα τρία υποχρεωτικά μαθήματα (Νέα ελληνική γλώσσα και λογοτεχνία, αγγλικά, φυσική αγωγή), μία δραστηριότητα και π.χ. αρχαία ελληνική γλώσσα και γραμματεία, μαθηματικά βασικού επιπέδου, περιβαλλοντικές επιστήμες, Ευρωπαϊκή ιστορία, γαλλικά, θέατρο και κινηματογράφος
Αυτό που καταλαβαίνω είναι: Στην Α΄ Λυκείου τα Μαθηματικά γίνονται 4 ώρες.
Στη Β΄ Λυκείου από 4 ώρες τα υποχρεωτικά γίνονται 3 ώρες. Ενώ για όσους επιλέξουν βασικό μάθημα τα Μαθηματικά από 7ώρες γίνονται 6 ώρες.
Και κάτι αστείο: Αν επιλέξεις Φυσική βασικό μάθημα (6 ω) ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ να επιλέξεις 6ώρο μαθηματικών (!) και επιπλέον ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ να επιλέξεις Χημεία ή Βιολογία (ούτε μια ώρα !!!). Δηλαδή στον μέλλοντα Φυσικό απαγορεύεται να διδαχτεί Χημεία ή Μαθηματικά Κατεύθυνσης! Μπορεί όμως να πάρει "Θέατρο και Κινηματογράφο" 3 ώρες και άλλα ισοδύναμα.
Επίσης, αν πάρεις 6 ώρες Μαθηματικά ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ να πάρεις ΦΥΣΙΚΗ, αφού είναι 6ωρο μάθημα!
Επειδή είναι Σάββατο πρωί, ο καιρός είναι καλός (επιτέλους για Σαββατοκύριακο), φεύγω για τον Τρύγο. Να ευχηθώ ΚΑΛΑ ΚΡΑΣΙΑ!
Γιώργος Ρίζος
(*) Ελπίζω να μην είναι καλά ενημερωμένη η alfavita αυτή τη φορά!
πριν λίγο αναρτήθηκε στο πάντα ενημερωμένο(*) alfavita ένα σχέδιο προγράμματος σπουδών για Α΄, Β΄ και Γ΄ Λυκείου, όπου υποχρεωτικά μαθήματα θεωρούνται τα Νέα Ελληνικά (6 ω), Αγγλικά (3 ω) και Γυμναστική (3). Από τα "άλλα" μαθήματα οι μαθητές επιλέγουν ένα 6ωρο και τα άλλα 3ωρα.
ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΓΙΑ ΤΗ ΝΕΑ Α, Β ΚΑΙ Γ ΛΥΚΕΙΟΥ
Το σχέδιο προγράμματος για τη Β και τη Γ Λυκείου
Οι παρακάτω πίνακες παρουσιάζουν το σχέδιο προγράμματος στη Β και στη Γ Λυκείου το οποίο επεξεργάζεται το υπουργείο Παιδείας. Σύμφωνα με το σχέδιο αυτό κάθε μαθητής στη Β και στη Γ Λυκείου είναι υποχρεωμένος να πάρει:
Α. 12 ώρες υποχρεωτικά μαθήματα τα οποία είναι συγκεκριμένα: Νέα ελληνική γλώσσα και λογοτεχνία (6 ώρες), Αγγλικά (3 ώρες), Φυσική Αγωγή (3 ώρες)
Β. 21 ώρες μαθήματα επιλογής
Υπάρχουν έξι ομάδες μαθημάτων οι οποίες περιέχουν τρίωρα μαθήματα (βασικό επίπεδο) και εξάωρα μαθήματα (υψηλό επίπεδο). Ο μαθητής υποχρεούται να επιλέξει:
- ένα εξάωρο μάθημα (υψηλό επίπεδο) από όποια ομάδα μαθημάτων επιθυμεί (εφόσον η ομάδα διαθέτει εξάωρο μάθημα) και
- ένα τρίωρο μάθημα (βασικό επίπεδο) από κάθε μία από τις υπόλοιπες ομάδες
Γ. 2 ώρες δραστηριότητες ευαισθητοποίησης σε κοινωνικά και περιβαλλοντικά ζητήματα
Να δώσουμε ένα παράδειγμα.
Ο μαθητής διδάσκεται οπωσδήποτε τα τρία υποχρεωτικά μαθήματα (Νέα ελληνική γλώσσα και λογοτεχνία, αγγλικά, φυσική αγωγή), μία δραστηριότητα και π.χ. αρχαία ελληνική γλώσσα και γραμματεία, μαθηματικά βασικού επιπέδου, περιβαλλοντικές επιστήμες, Ευρωπαϊκή ιστορία, γαλλικά, θέατρο και κινηματογράφος
Αυτό που καταλαβαίνω είναι: Στην Α΄ Λυκείου τα Μαθηματικά γίνονται 4 ώρες.
Στη Β΄ Λυκείου από 4 ώρες τα υποχρεωτικά γίνονται 3 ώρες. Ενώ για όσους επιλέξουν βασικό μάθημα τα Μαθηματικά από 7ώρες γίνονται 6 ώρες.
Και κάτι αστείο: Αν επιλέξεις Φυσική βασικό μάθημα (6 ω) ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ να επιλέξεις 6ώρο μαθηματικών (!) και επιπλέον ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ να επιλέξεις Χημεία ή Βιολογία (ούτε μια ώρα !!!). Δηλαδή στον μέλλοντα Φυσικό απαγορεύεται να διδαχτεί Χημεία ή Μαθηματικά Κατεύθυνσης! Μπορεί όμως να πάρει "Θέατρο και Κινηματογράφο" 3 ώρες και άλλα ισοδύναμα.
Επίσης, αν πάρεις 6 ώρες Μαθηματικά ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ να πάρεις ΦΥΣΙΚΗ, αφού είναι 6ωρο μάθημα!
Επειδή είναι Σάββατο πρωί, ο καιρός είναι καλός (επιτέλους για Σαββατοκύριακο), φεύγω για τον Τρύγο. Να ευχηθώ ΚΑΛΑ ΚΡΑΣΙΑ!
Γιώργος Ρίζος
(*) Ελπίζω να μην είναι καλά ενημερωμένη η alfavita αυτή τη φορά!
Re: ΣΧΕΔΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΛΥΚΕΙΟΥ
Καλημέρα
Με μια πρώτη ανάγνωση φαίνεται καθαρά η συνέπεια -ως προς τις προθέσεις της- της ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας. Συνεχίζουν αταλάντευτα τον δρόμο της ημιμάθειας που έχουν χαράξει . Ας θυμηθούμε τις νέες διατάξεις για τον διαγωνισμό του ΑΣΕΠ , την μείωση της ύλης στα θετικά μαθήματα.
Τις επιταγές ποίων ακολουθούν; Αφού ουσιαστικά αυτά προετοιμάζονται και αποφασίζονται ερήμην της εκπαιδευτικής κοινότητας.
Αν το σχέδιο αυτό έχει και κατ' ελάχιστον βάση είναι καιρός όσοι έχουν λόγο για τα δρώμενα στην εκπαίδευση να αναλάβουν τις ευθύνες τους.
Πιστεύω ότι το mathematica στο μέτρο που του αναλογεί πρέπει να δραστηριοποιηθεί προς αυτή την κατεύθυνση.
Γιώργος
Με μια πρώτη ανάγνωση φαίνεται καθαρά η συνέπεια -ως προς τις προθέσεις της- της ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας. Συνεχίζουν αταλάντευτα τον δρόμο της ημιμάθειας που έχουν χαράξει . Ας θυμηθούμε τις νέες διατάξεις για τον διαγωνισμό του ΑΣΕΠ , την μείωση της ύλης στα θετικά μαθήματα.
Τις επιταγές ποίων ακολουθούν; Αφού ουσιαστικά αυτά προετοιμάζονται και αποφασίζονται ερήμην της εκπαιδευτικής κοινότητας.
Αν το σχέδιο αυτό έχει και κατ' ελάχιστον βάση είναι καιρός όσοι έχουν λόγο για τα δρώμενα στην εκπαίδευση να αναλάβουν τις ευθύνες τους.
Πιστεύω ότι το mathematica στο μέτρο που του αναλογεί πρέπει να δραστηριοποιηθεί προς αυτή την κατεύθυνση.
Γιώργος
Γιώργος Ροδόπουλος
-
- Δημοσιεύσεις: 870
- Εγγραφή: Σάβ Δεκ 20, 2008 10:22 am
- Τοποθεσία: Μουζάκι Καρδίτσας
- Επικοινωνία:
Re: ΣΧΕΔΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΛΥΚΕΙΟΥ
Καταπληκτικό!
Ένας μαθητής Β΄Λυκείου έχει τη δυνατότητα να διαλέξει τα μαθήματα που θα κάνει με
1x3x6x4x3+2x3x6x4x3+1x3x6x4x3+3x1x3x4x3+1x3x3x6x3 =216+432+216+108+162=1.134 τρόπους
Αυτό σημαίνει να έχεις δυνατότητα επιλογής της εκπαίδευσής σου.
Αυτό σημαίνει να μην έχεις τη δυνατότητα να επιλέξεις αυτούς που αποφασίζουν για το μέλλον της παιδείας μας,
ή μήπως όχι;
Ένας μαθητής Β΄Λυκείου έχει τη δυνατότητα να διαλέξει τα μαθήματα που θα κάνει με
1x3x6x4x3+2x3x6x4x3+1x3x6x4x3+3x1x3x4x3+1x3x3x6x3 =216+432+216+108+162=1.134 τρόπους
Αυτό σημαίνει να έχεις δυνατότητα επιλογής της εκπαίδευσής σου.
Αυτό σημαίνει να μην έχεις τη δυνατότητα να επιλέξεις αυτούς που αποφασίζουν για το μέλλον της παιδείας μας,
ή μήπως όχι;
Κώστας Σερίφης
- grigkost
- Διαχειριστής
- Δημοσιεύσεις: 3128
- Εγγραφή: Πέμ Δεκ 18, 2008 12:54 pm
- Τοποθεσία: Ιωάννινα
- Επικοινωνία:
Re: ΣΧΕΔΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΛΥΚΕΙΟΥ
καλημέρα σας.
Άν δέν γνώριζα γιά τό τί είναι ικανοί οί άνθρωποι χωρίς Παιδεία, θά ευχόμουν τό παραπάνω νά είναι ένα από τά "προσχέδια" γιά τό νέο λύκειο.
Όμως τό συγκεκριμένο "προσχέδιο" είναι εντυπωσιακό σέ πολλά!
α) Ένα από αυτά - κατά τήν γνώμη μου τό εντυπωσιακότερο - είναι η αυτόνομη ομάδα ( καί μέ 6ωρα ) ξένων γλωσσών.
Μιά (ελκυστικότατη) επιλογή είναι ο/η μαθητής/τρια νά επιλέξει σάν (υψηλού επιπέδου-6ωρο) μάθημα μιά ξένη γλώσσα πού μαζί μέ τήν υποχρεωτική διδασκαλία τών Αγγλικών καί λίγα Μαθηματικά προετοιμαζει καί, ενδεχομένως, νά δημιουργήσει μέ τόν χρόνο, στρατιές Ελληνόπουλων πού αναζητούν ανειδίκευτη εργασία όχι στήν μικρή καί χρεωκοπημένη Ελλάδα αλλά στήν σύγχρονη καί μή-χρεωκοπημένη Ευρώπη.
β) Η ομάδα τού Πολιτισμού δέν έχει μαθήματα υψηλού επιπέδου (6ωρα) αφού είναι γνωστό ότι στήν Ελλάδα υπολοιπώμαστε στά θέματα αυτά.
πρός τό παρόν
Άν δέν γνώριζα γιά τό τί είναι ικανοί οί άνθρωποι χωρίς Παιδεία, θά ευχόμουν τό παραπάνω νά είναι ένα από τά "προσχέδια" γιά τό νέο λύκειο.
Όμως τό συγκεκριμένο "προσχέδιο" είναι εντυπωσιακό σέ πολλά!
α) Ένα από αυτά - κατά τήν γνώμη μου τό εντυπωσιακότερο - είναι η αυτόνομη ομάδα ( καί μέ 6ωρα ) ξένων γλωσσών.
Μιά (ελκυστικότατη) επιλογή είναι ο/η μαθητής/τρια νά επιλέξει σάν (υψηλού επιπέδου-6ωρο) μάθημα μιά ξένη γλώσσα πού μαζί μέ τήν υποχρεωτική διδασκαλία τών Αγγλικών καί λίγα Μαθηματικά προετοιμαζει καί, ενδεχομένως, νά δημιουργήσει μέ τόν χρόνο, στρατιές Ελληνόπουλων πού αναζητούν ανειδίκευτη εργασία όχι στήν μικρή καί χρεωκοπημένη Ελλάδα αλλά στήν σύγχρονη καί μή-χρεωκοπημένη Ευρώπη.
β) Η ομάδα τού Πολιτισμού δέν έχει μαθήματα υψηλού επιπέδου (6ωρα) αφού είναι γνωστό ότι στήν Ελλάδα υπολοιπώμαστε στά θέματα αυτά.
πρός τό παρόν

- chris_gatos
- Επιμελητής
- Δημοσιεύσεις: 6970
- Εγγραφή: Κυρ Δεκ 21, 2008 9:03 pm
- Τοποθεσία: Ανθούπολη
Re: ΣΧΕΔΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΛΥΚΕΙΟΥ
Θα είχε ενδιαφέρον στην υποτιθέμενη εφαρμογή αυτού του προσχέδιου η στάση της Ε.Μ.Ε
Τι θα κάνει άραγε;
Χμ...
Τι θα κάνει άραγε;
Χμ...
Χρήστος Κυριαζής
- Καρδαμίτσης Σπύρος
- Επιμελητής
- Δημοσιεύσεις: 2337
- Εγγραφή: Κυρ Δεκ 21, 2008 11:14 pm
- Επικοινωνία:
Re: ΣΧΕΔΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΛΥΚΕΙΟΥ
Μέσα σε όλα τ΄άλλα και μια....διαστροφή!!!
Φαντάζεστε τον υπεύθυνο εκπαιδευτικό για την σύνταξη του ωρολογίου προγράμματος στο σχολείο!!!
ήμαρτον
Φαντάζεστε τον υπεύθυνο εκπαιδευτικό για την σύνταξη του ωρολογίου προγράμματος στο σχολείο!!!
ήμαρτον
Καρδαμίτσης Σπύρος
Re: ΣΧΕΔΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΛΥΚΕΙΟΥ
Kαι αν σε ενα σχολειο ολοκληρη η Β η Γ λυκειου αποφασισει (εντελως συμπτωματικα) να μην παρει το μαθημα της φυσικης χημειας κτλ τι σημαινει αυτο για τον διδασκοντα των μαθηματων αυτων; Θα γινει πρωην; Η θα αναγκαστει να συμπληρωνει και αλλου ωραριο;
- Δημήτρης Μυρογιάννης
- Δημοσιεύσεις: 862
- Εγγραφή: Τετ Ιούλ 22, 2009 11:30 pm
- Τοποθεσία: Αθήνα
- Επικοινωνία:
Re: ΣΧΕΔΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΛΥΚΕΙΟΥ
Eγω θα προτεινα στα υποχρεωτικα να ενταχθουν επισης:
α. Δυο ωρες οικοκυρικα
β. τρεις ωρες αστρολογια (ζωδια)
γ. πεντε ωρες ταεκ-βο-ντο (ειναι πολυ της μοδας τελευταια) και
δ. εξι ωρες παντομιμα (με βασικο στοχο την προετοιμασια για τα τηλε-ρι-αλητη)
Ρε τι αλλο θα ακουσουμε !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
α. Δυο ωρες οικοκυρικα
β. τρεις ωρες αστρολογια (ζωδια)
γ. πεντε ωρες ταεκ-βο-ντο (ειναι πολυ της μοδας τελευταια) και
δ. εξι ωρες παντομιμα (με βασικο στοχο την προετοιμασια για τα τηλε-ρι-αλητη)
Ρε τι αλλο θα ακουσουμε !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

- S.E.Louridas
- Δημοσιεύσεις: 6141
- Εγγραφή: Σάβ Μαρ 21, 2009 10:53 am
- Τοποθεσία: Aegaleo.
- Επικοινωνία:
Re: ΣΧΕΔΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΛΥΚΕΙΟΥ
Και μετά Αγωνίζεται ο Αντώνης Κυριακόπουλος νά πείσει τους υπεύθυνους να δώσουν ' βήμα ' στην Μαθηματική Λογική και αυτοί βαδίζουν περικόπτωντας ώρες από τα Μαθηματικά. Μήπως συνάδελφοι είναι ιδέα κάποιου από το εξωτερικό και μάλιστα αμισθί; Επιτρέψτε μου να χαρακτηρήσω Ρητορικό το ερώτημα του φίλου μου Χρήστου Κυριαζή.
Εύχομαι,Ειλικρινά,να αμολάνε το προσχέδιο γιά να δούν τις αντιδράσεις (να μία ευκαιρία το Συνέδριο) και να αναγκαστούν να το τροποποιήσουν.
Εύχομαι ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ να πάψουν ερωτήματα σαν αυτό του Χρήστου να είναι ρητορικά.
Εύχομαι και ελπίζω.
S.E.Louridas
Εύχομαι,Ειλικρινά,να αμολάνε το προσχέδιο γιά να δούν τις αντιδράσεις (να μία ευκαιρία το Συνέδριο) και να αναγκαστούν να το τροποποιήσουν.
Εύχομαι ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ να πάψουν ερωτήματα σαν αυτό του Χρήστου να είναι ρητορικά.
Εύχομαι και ελπίζω.
S.E.Louridas
S.E.Louridas
1.Μιλώ, μόνο όταν έχω να πώ κάτι καλύτερο από την σιωπή (Πυθαγόρας).
2.Οι αξίες αντανακλώνται, Δεν επιβάλλονται.
3.Είναι Κορυφαία η κάθε στιγμή επίλυσης ενός Μαθηματικού προβλήματος.
1.Μιλώ, μόνο όταν έχω να πώ κάτι καλύτερο από την σιωπή (Πυθαγόρας).
2.Οι αξίες αντανακλώνται, Δεν επιβάλλονται.
3.Είναι Κορυφαία η κάθε στιγμή επίλυσης ενός Μαθηματικού προβλήματος.
-
- Δημοσιεύσεις: 101
- Εγγραφή: Σάβ Σεπ 18, 2010 12:51 pm
Re: ΣΧΕΔΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΛΥΚΕΙΟΥ
Και αν μου επιτρέπετε να θέσω έναν ακόμα προβληματισμό:
Απουσιάζει εντελώς από το Λύκειο η Πληροφορική!!!
Δηλαδή τα παιδιά μας θα κάνουν υποχρεωτικά 3 ώρες Αγγλικά σε κάθε τάξη, αλλά δεν θεωρείται αντίστοιχα αναγκαίο να κάνουν Πληροφορική;
Από χτες που είδα αυτές τις νέες ρυθμίσεις, έχω μείνει με την απορία: Με τόσα μαθήματα που απαιτούν μπλα μπλα και αποστήθιση, σοβαρά πιστεύουν ότι θα καταπολεμήσουν πχ τα φροντιστήρια; Και σοβαρά πιστεύουν ότι θα βγάλουν παιδιά έτοιμα για τις απαιτήσεις του 21ου αιώνα;
Μα τι στο καλό μυαλά είναι αυτά που κατεβάζουν αυτές τις ανόητες ιδέες; (και ευγενικά το λέω)
Δηλαδή κάποιος που θέλει να ασχοληθεί με θετικές επιστήμες (να πάει Πολυτεχνείο ρε παιδί μου) θα κάνει πχ 6 ώρες Μαθηματικά, 3 ώρες Φυσική ή Χημεία και τέλος;
αλλά θα κάνει και 3 ώρες Αγγλικά, 3 ώρες Αρχαία ή ιστορία και 3 ώρες μια δεύτερη γλώσσα κλπ κλπ
...απίστευτα πράγματα
Απουσιάζει εντελώς από το Λύκειο η Πληροφορική!!!
Δηλαδή τα παιδιά μας θα κάνουν υποχρεωτικά 3 ώρες Αγγλικά σε κάθε τάξη, αλλά δεν θεωρείται αντίστοιχα αναγκαίο να κάνουν Πληροφορική;
Από χτες που είδα αυτές τις νέες ρυθμίσεις, έχω μείνει με την απορία: Με τόσα μαθήματα που απαιτούν μπλα μπλα και αποστήθιση, σοβαρά πιστεύουν ότι θα καταπολεμήσουν πχ τα φροντιστήρια; Και σοβαρά πιστεύουν ότι θα βγάλουν παιδιά έτοιμα για τις απαιτήσεις του 21ου αιώνα;
Μα τι στο καλό μυαλά είναι αυτά που κατεβάζουν αυτές τις ανόητες ιδέες; (και ευγενικά το λέω)
Δηλαδή κάποιος που θέλει να ασχοληθεί με θετικές επιστήμες (να πάει Πολυτεχνείο ρε παιδί μου) θα κάνει πχ 6 ώρες Μαθηματικά, 3 ώρες Φυσική ή Χημεία και τέλος;
αλλά θα κάνει και 3 ώρες Αγγλικά, 3 ώρες Αρχαία ή ιστορία και 3 ώρες μια δεύτερη γλώσσα κλπ κλπ
...απίστευτα πράγματα
Νικολόπουλος Αθανάσιος
Γυμνάσιο & ΓΕΛ Κατασταρίου Ζακύνθου
Γυμνάσιο & ΓΕΛ Κατασταρίου Ζακύνθου
Re: ΣΧΕΔΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΛΥΚΕΙΟΥ
Για ποιό λόγο να ισχύει πάντα ότι αναφέρεται στο alfavitα? Σήμερα ειπώθηκε ότι είναι μια γενικόλογη σκέψη-εισήγηση κάποιου ή κάποιας επιτροπής.
Από ποιόν να υπάρξουν αντοδράσεις για να εκτιμηθούν?
Από τον εκπαιδευτικό που και απαξιωμένος είναι και φωνή δεν έχει,(δεν με καλύπτει πια το "συνάδελφε έχεις φωνή")
από τους σχ. σύμβουλους, που δεν τους λογαριάζουμε κατά κανόνα,
από την ΟΛΜΕ που "δεν μετέχουμε σε προσχηματικούς διαλόγους",
από την ΕΜΕ (μόνο για το μέρος των Μαθηματικών) και τα άλλα επιστημονικά σωματεία. (Οι Χημικοι ΕΕΧ είπαν κάτι),
από τα κόμματα?
Μοιάζει λίγο σαν το πολυκλαδικό και με το "κίνδυνο" να "διαλυθεί" όποιος φτιάχνει το πρόγραμμα (όπως σωστά επεσήμανε και ο Σπύρος).
Ασε που αν τελικά ισχύσει κανείς δεν μας βεβαιώνει οτι δεν θα "στραγγαλιστεί" στην διαδικασία επιλογής για το Πανεπιστήμιο.
Επίσης ότι και να βγεί τελικά όλοι θα έχουμε κάτι να σχολιάσουμε κάτι να του προσάψουμε θα μπλέξει πάλι ο Κίσσινγκερ, θα καταγγείλουμε τη αστική τάξη που θα μας στερεί την μόρφωση, που θα βρούμε τα λεφτά για να το κάνουμε και άλλα παρόμοια.Εθνικά σπορ η μεταβίβαση των ευθυνών στους άλλους, η εσωστρέφεια.
Για συνεργασία όμως κανείς δεν μιλά.Στο σύλλογο, στο νομό και γενικώτερα.Και δεν είναι από τα πριν δεδομένη.
Όπως επίσης δεν με καλύπτει "το συνάδελφε αγωνίσου" με κινητοποιήσεις που εμπνέονται από "κομμένες κεφαλές".
Νάστε καλά.
Καλή βδομάδα.
Από ποιόν να υπάρξουν αντοδράσεις για να εκτιμηθούν?
Από τον εκπαιδευτικό που και απαξιωμένος είναι και φωνή δεν έχει,(δεν με καλύπτει πια το "συνάδελφε έχεις φωνή")
από τους σχ. σύμβουλους, που δεν τους λογαριάζουμε κατά κανόνα,
από την ΟΛΜΕ που "δεν μετέχουμε σε προσχηματικούς διαλόγους",
από την ΕΜΕ (μόνο για το μέρος των Μαθηματικών) και τα άλλα επιστημονικά σωματεία. (Οι Χημικοι ΕΕΧ είπαν κάτι),
από τα κόμματα?
Μοιάζει λίγο σαν το πολυκλαδικό και με το "κίνδυνο" να "διαλυθεί" όποιος φτιάχνει το πρόγραμμα (όπως σωστά επεσήμανε και ο Σπύρος).
Ασε που αν τελικά ισχύσει κανείς δεν μας βεβαιώνει οτι δεν θα "στραγγαλιστεί" στην διαδικασία επιλογής για το Πανεπιστήμιο.
Επίσης ότι και να βγεί τελικά όλοι θα έχουμε κάτι να σχολιάσουμε κάτι να του προσάψουμε θα μπλέξει πάλι ο Κίσσινγκερ, θα καταγγείλουμε τη αστική τάξη που θα μας στερεί την μόρφωση, που θα βρούμε τα λεφτά για να το κάνουμε και άλλα παρόμοια.Εθνικά σπορ η μεταβίβαση των ευθυνών στους άλλους, η εσωστρέφεια.
Για συνεργασία όμως κανείς δεν μιλά.Στο σύλλογο, στο νομό και γενικώτερα.Και δεν είναι από τα πριν δεδομένη.
Όπως επίσης δεν με καλύπτει "το συνάδελφε αγωνίσου" με κινητοποιήσεις που εμπνέονται από "κομμένες κεφαλές".
Νάστε καλά.
Καλή βδομάδα.
1 υ και 3 γ
- chris_gatos
- Επιμελητής
- Δημοσιεύσεις: 6970
- Εγγραφή: Κυρ Δεκ 21, 2008 9:03 pm
- Τοποθεσία: Ανθούπολη
Re: ΣΧΕΔΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΛΥΚΕΙΟΥ
Συνάδελφε alkmel να θυμίσω απλώς πως και πρίν απο λίγο καιρό η μείωση των μισθών, το κόψιμο των δώρων και η
ελευσή μας στο Δ.Ν.Τ ήταν μία γενικόλογη σκέψη-εισήγηση κάποιου που τελικά έγινε πραγματικότητα.
Κοντός ψαλμός αλληλούϊα λοιπόν.
Συμφωνώ ως πρός το κομμάτι της συνεργασίας. Δύσκολο όμως, όταν όλοι έχουμε γίνει ακέραιες μονάδες, με λίγα λόγια
εαυτούληδες.
Καλημέρα.
ελευσή μας στο Δ.Ν.Τ ήταν μία γενικόλογη σκέψη-εισήγηση κάποιου που τελικά έγινε πραγματικότητα.
Κοντός ψαλμός αλληλούϊα λοιπόν.
Συμφωνώ ως πρός το κομμάτι της συνεργασίας. Δύσκολο όμως, όταν όλοι έχουμε γίνει ακέραιες μονάδες, με λίγα λόγια
εαυτούληδες.
Καλημέρα.
Χρήστος Κυριαζής
- S.E.Louridas
- Δημοσιεύσεις: 6141
- Εγγραφή: Σάβ Μαρ 21, 2009 10:53 am
- Τοποθεσία: Aegaleo.
- Επικοινωνία:
Re: ΣΧΕΔΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΛΥΚΕΙΟΥ
Σπάνια επανέρχομαι σε ‘top replay’(προπονούμαι μια που η γνώση των αγγλικών μπορεί να δώσει και διδακτορικά στα Μαθηματικά). Ξέρετε πόσα Μαθηματικά ταλέντα χάθηκαν στο παρελθόν επειδή δεν γνώριζαν αγγλικά (δεν είχαν χρήματα για να πάνε σε φροντιστήρια) , απαραίτητη προϋπόθεση για υποτροφίες στο Εξωτερικό;
Γίνεται τιτάνια και συνεχής προσπάθεια να πειστούμε ότι είμαστε άχρηστοι παντού.
Θα είναι ακόμη μεγαλύτερη η επιτυχία τους να μας πείσουν.
Ε ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΤΣΙ τι να κάνουμε; Έχουμε ζήσει στο εξωτερικό και έχουμε δει πολύ χειρότερα. Η άγια σκοπιμότητα κυριαρχεί. Στην προχθεσινή συζήτηση
ο Κος Πανάρετος αναφέρθηκε στην περίπτωση των 50 παράνομων μεταγραφών (με δικαστική απόφαση κ.τ.λ.) σε πανεπιστήμιο αιχμής στην Αμερική μέσα στις πρώτες σειρές αξίας μετά από την γνωστή διεθνή αξιολόγηση. Ξεχνάμε την απάτη των εμβολίων της γρίπης πέρσι; Από την Ελλάδα έγινε; Και τόσα άλλα πού γίνονται.
Ας αφήσουμε το αυτομαστίγωμα και το αυτοκατηγορώ και ας δράσουμε έστω και σαν μονάδα ο καθένας όπως ήδη πολλοί κάνουν, όπως κάνουν συνάδελφοι σε δυσπρόσιτες (και με εχθρικές πολλές φορές συνθήκες) περιοχές της Πατρίδας με απόλυτο σύντροφο τη μοναξιά και παρ’ όλα αυτά παράγουν τεράστιο έργο. Ποιος μιλάει για αυτούς;
S.E.Louridas
Γίνεται τιτάνια και συνεχής προσπάθεια να πειστούμε ότι είμαστε άχρηστοι παντού.
Θα είναι ακόμη μεγαλύτερη η επιτυχία τους να μας πείσουν.
Ε ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΤΣΙ τι να κάνουμε; Έχουμε ζήσει στο εξωτερικό και έχουμε δει πολύ χειρότερα. Η άγια σκοπιμότητα κυριαρχεί. Στην προχθεσινή συζήτηση
ο Κος Πανάρετος αναφέρθηκε στην περίπτωση των 50 παράνομων μεταγραφών (με δικαστική απόφαση κ.τ.λ.) σε πανεπιστήμιο αιχμής στην Αμερική μέσα στις πρώτες σειρές αξίας μετά από την γνωστή διεθνή αξιολόγηση. Ξεχνάμε την απάτη των εμβολίων της γρίπης πέρσι; Από την Ελλάδα έγινε; Και τόσα άλλα πού γίνονται.
Ας αφήσουμε το αυτομαστίγωμα και το αυτοκατηγορώ και ας δράσουμε έστω και σαν μονάδα ο καθένας όπως ήδη πολλοί κάνουν, όπως κάνουν συνάδελφοι σε δυσπρόσιτες (και με εχθρικές πολλές φορές συνθήκες) περιοχές της Πατρίδας με απόλυτο σύντροφο τη μοναξιά και παρ’ όλα αυτά παράγουν τεράστιο έργο. Ποιος μιλάει για αυτούς;
S.E.Louridas
S.E.Louridas
1.Μιλώ, μόνο όταν έχω να πώ κάτι καλύτερο από την σιωπή (Πυθαγόρας).
2.Οι αξίες αντανακλώνται, Δεν επιβάλλονται.
3.Είναι Κορυφαία η κάθε στιγμή επίλυσης ενός Μαθηματικού προβλήματος.
1.Μιλώ, μόνο όταν έχω να πώ κάτι καλύτερο από την σιωπή (Πυθαγόρας).
2.Οι αξίες αντανακλώνται, Δεν επιβάλλονται.
3.Είναι Κορυφαία η κάθε στιγμή επίλυσης ενός Μαθηματικού προβλήματος.
- bilstef
- Δημοσιεύσεις: 1391
- Εγγραφή: Σάβ Δεκ 20, 2008 11:45 pm
- Τοποθεσία: Χαλάνδρι - Κομοτηνή
- Επικοινωνία:
Re: ΣΧΕΔΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΛΥΚΕΙΟΥ
Καλά είναι δυνατόν να γράφονται όλα τα παραπάνω στην εποχή της κυβέρνησης του
-opengovernment (http://www.opengov.gr/home/ )
-της ανοικτής διαβούλευσης (http://www.opengov.gr/home/?cat=14)
-τώρα που "Το αυτονόητο γίνεται πραγματικότητα"(http://government.gov.gr/2010/08/23/1691/)
-τώρα που επιτέλους "πρώτα ο μαθητής" (http://government.gov.gr/2010/10/01/1982/)
-την ώρα του "νέου σχολείου" το οποίο αποφασίστηκε επίσης αφού έγιναν διαβουλεύσεις και συσκέψεις και συναποφάσει(https://docs.google.com/viewerurl=http: ... hrome=true)
-των 800 ολοήμερων δημοτικών που αποφασίστηκαν μετά από διαβουλεύσεις και συναποφάσεις με τις τοπικές κοινωνίες και προπάντων των δασκάλων και καθηγητών που θα τα στηρίξουν και θα διδάξουν
-Τώρα που επιτέλους σταμάτησαν οι αποσπάσεις ,ε! συγγνώμη μειώθηκαν , ε! συγγνώμη περιμένουμε τις ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΕΣ αποσπάσεις στα πανεπιστήμια στον οεεκ,στα ιεκ ,στα... στο....
-τώρα που κερδήθηκε το στοίχημα με άνοιγμα των σχολείων χωρίς κενά (ε! καλά το ότι περιμένουμε ακόμη την 2η ή 3η ή 4η φάση -αφασία αναπληρωτών ,ότι τώρα ακόμη "τρέχει" η προκήρυξη για γυμναστές στα Αθλητικά σχολεία,ότι ακόμη δεν διορίστηκαν ωρομίσθιοι ( ; ) ΑΜΩ ( ; ) ΑΚΩ ( ; ) (δεν μπορούν ακόμη να αποφασίσουν τι ) Μουσικοί Οργανοπαίχτες και Καλλιτεχνικών Μαθημάτων ,ΕΙΝΑΙ ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΑ και εσείς που ξέρετε στατιστική :Ε! αυτά τα σχολεία είναι το τίποτε % όλων των σχολείων )
-Τώρα που υπάρχει φροντίδα για τον ΝΟΥ Υγιή αλλά και το ΣΩΜΑ μια και οι καθηγητές τρέχουν να προλάβουν ΝΑ ΔΙΔΆΞΟΥΝ το πρόγραμμα-ΜΑΘΗΜΑ τους σε 4- 5-6 σχολεία (όσο πιο πολλά τόσο πιο πολλά τα οφέλη της γυμναστικής)
-τώρα που καταπολεμείται το alzheimer με την νέα μέθοδο : δουλεία και εργασία και χαρά μέχρι τα 70
-τώρα που επιλέχθηκαν επιτέλους ΌΛΑ τα στελέχη διακυβέρνησης και εκπαίδευσης με ανοιχτές δημοκρατικές και προπάντων μακρυά από κομματικές λογικές του παρελθόντος
-ΤΩΡΑ ΠΟΥ ......
ΤΩΡΑ κάνετε τέτοια σχόλια ;
ΑΧΑΡΙΣΤΟΙ !!!
-opengovernment (http://www.opengov.gr/home/ )
-της ανοικτής διαβούλευσης (http://www.opengov.gr/home/?cat=14)
-τώρα που "Το αυτονόητο γίνεται πραγματικότητα"(http://government.gov.gr/2010/08/23/1691/)
-τώρα που επιτέλους "πρώτα ο μαθητής" (http://government.gov.gr/2010/10/01/1982/)
-την ώρα του "νέου σχολείου" το οποίο αποφασίστηκε επίσης αφού έγιναν διαβουλεύσεις και συσκέψεις και συναποφάσει(https://docs.google.com/viewerurl=http: ... hrome=true)
-των 800 ολοήμερων δημοτικών που αποφασίστηκαν μετά από διαβουλεύσεις και συναποφάσεις με τις τοπικές κοινωνίες και προπάντων των δασκάλων και καθηγητών που θα τα στηρίξουν και θα διδάξουν
-Τώρα που επιτέλους σταμάτησαν οι αποσπάσεις ,ε! συγγνώμη μειώθηκαν , ε! συγγνώμη περιμένουμε τις ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΕΣ αποσπάσεις στα πανεπιστήμια στον οεεκ,στα ιεκ ,στα... στο....
-τώρα που κερδήθηκε το στοίχημα με άνοιγμα των σχολείων χωρίς κενά (ε! καλά το ότι περιμένουμε ακόμη την 2η ή 3η ή 4η φάση -αφασία αναπληρωτών ,ότι τώρα ακόμη "τρέχει" η προκήρυξη για γυμναστές στα Αθλητικά σχολεία,ότι ακόμη δεν διορίστηκαν ωρομίσθιοι ( ; ) ΑΜΩ ( ; ) ΑΚΩ ( ; ) (δεν μπορούν ακόμη να αποφασίσουν τι ) Μουσικοί Οργανοπαίχτες και Καλλιτεχνικών Μαθημάτων ,ΕΙΝΑΙ ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΑ και εσείς που ξέρετε στατιστική :Ε! αυτά τα σχολεία είναι το τίποτε % όλων των σχολείων )
-Τώρα που υπάρχει φροντίδα για τον ΝΟΥ Υγιή αλλά και το ΣΩΜΑ μια και οι καθηγητές τρέχουν να προλάβουν ΝΑ ΔΙΔΆΞΟΥΝ το πρόγραμμα-ΜΑΘΗΜΑ τους σε 4- 5-6 σχολεία (όσο πιο πολλά τόσο πιο πολλά τα οφέλη της γυμναστικής)
-τώρα που καταπολεμείται το alzheimer με την νέα μέθοδο : δουλεία και εργασία και χαρά μέχρι τα 70
-τώρα που επιλέχθηκαν επιτέλους ΌΛΑ τα στελέχη διακυβέρνησης και εκπαίδευσης με ανοιχτές δημοκρατικές και προπάντων μακρυά από κομματικές λογικές του παρελθόντος
-ΤΩΡΑ ΠΟΥ ......
ΤΩΡΑ κάνετε τέτοια σχόλια ;
ΑΧΑΡΙΣΤΟΙ !!!
Η ζωή είναι Ωραία,ας την χαρούμε.Εν οίδα ότι ουδέν οίδα!Γηράσκω αεί διδασκόμενος!
Η γη δεν μας ανήκει της ανήκουμε !
Βασίλης Στεφανίδης
Η γη δεν μας ανήκει της ανήκουμε !
Βασίλης Στεφανίδης
- bilstef
- Δημοσιεύσεις: 1391
- Εγγραφή: Σάβ Δεκ 20, 2008 11:45 pm
- Τοποθεσία: Χαλάνδρι - Κομοτηνή
- Επικοινωνία:
Re: ΣΧΕΔΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΛΥΚΕΙΟΥ
Στο προηγούμενο μήνυμα δεν ανέφερα τίποτε για τα ΝΕΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ
γιατί μόλις ΤΩΡΑ ξεκινά η διαβούλευση
οπότε έχουμε καιρό να ΣΥΝΑΠΟΦΑΣΊΣΟΥΜΕ !!!!!
γιατί μόλις ΤΩΡΑ ξεκινά η διαβούλευση
οπότε έχουμε καιρό να ΣΥΝΑΠΟΦΑΣΊΣΟΥΜΕ !!!!!
Η ζωή είναι Ωραία,ας την χαρούμε.Εν οίδα ότι ουδέν οίδα!Γηράσκω αεί διδασκόμενος!
Η γη δεν μας ανήκει της ανήκουμε !
Βασίλης Στεφανίδης
Η γη δεν μας ανήκει της ανήκουμε !
Βασίλης Στεφανίδης
Re: ΣΧΕΔΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΛΥΚΕΙΟΥ
το νεο σχεδιο βγηκε πρωτα στην χθεσινη εφημεριδα Ημερησια.Ως προς τις ξενες γλωσσες και την γυμναστικη. Ξενη γλωσσα κανουν απο την πρωτη δημοτικου και απο την πεμπτη δευτερη ξενη γλωσσα. Γιατι δεν μαθαινουν τιποτε??. Και γυμναστικη βλεπετε να κανουν στο σχολειο?? , προπερσυ στο γυμνασιο που ημουν ο γυμναστης εβαλε σε μαθητριες κατω απο την βαση γιατι "ειχαν" περιοδο ολους τους μηνες για να αποφυγουν την γυμναστικη, ή σε αλλα σχολεια παιρνουν μπαλες οσοι θελουν και πεζουν οσο θελουν, μηπως υπαρχουν πολλοι αδιοριστοι γυμναστες και πρεπει να γινει κατι?
Πιστευω για την ξενη γλωσσα , οπως και για την πληροφορικη θα επρεπε οι γνωσεις να τελειωνουν στην γ' γυμνασιου με εξετασεις για πτυχιο lower & asdl αντιστοιχα , οταν τελειωνει και η βασικη εκπαιδευση. στο λυκειο θα πρεπει να μπουν με εξετασεις σε βασικα μαθηματα (γλωσσα , μαθηματικα) και μετα την γενικη α' λυκειου να χωριζονται σε κατευθυνσεις με βαση τους στοχους που εχουν και τι χρειαζονται για τις σπουδες τους.
Πιστευω για την ξενη γλωσσα , οπως και για την πληροφορικη θα επρεπε οι γνωσεις να τελειωνουν στην γ' γυμνασιου με εξετασεις για πτυχιο lower & asdl αντιστοιχα , οταν τελειωνει και η βασικη εκπαιδευση. στο λυκειο θα πρεπει να μπουν με εξετασεις σε βασικα μαθηματα (γλωσσα , μαθηματικα) και μετα την γενικη α' λυκειου να χωριζονται σε κατευθυνσεις με βαση τους στοχους που εχουν και τι χρειαζονται για τις σπουδες τους.
Μαραντιδης Φωτης
- polysot
- Επιμελητής
- Δημοσιεύσεις: 2600
- Εγγραφή: Δευ Οκτ 19, 2009 11:43 pm
- Τοποθεσία: Όπου βρω ενδιαφέρουσες προσωπικότητες...
- Επικοινωνία:
Re: ΣΧΕΔΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΛΥΚΕΙΟΥ
Συνάδελφοι ό,τι και να λέμε είναι περιττό !!!!
Εδώ και καιρό θα έπρεπε να έχουμε ξεκινήσει ΔΡΑΣΗ !!!
Εδώ και καιρό θα έπρεπε να έχουμε ξεκινήσει ΔΡΑΣΗ !!!
Σωτήρης Δ. Χασάπης
Ζήσε τα μαθηματικά σου!
-----------------------------
"There is a scientific taste just as there is a literary or artistic one", Renan
"The journey of a thousand miles begins with one step.", Lao Tzu
Ζήσε τα μαθηματικά σου!
-----------------------------
"There is a scientific taste just as there is a literary or artistic one", Renan
"The journey of a thousand miles begins with one step.", Lao Tzu
-
- Επιμελητής
- Δημοσιεύσεις: 5577
- Εγγραφή: Δευ Δεκ 22, 2008 2:16 pm
- Τοποθεσία: Χαλκίδα - Καρδίτσα
Re: ΣΧΕΔΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΛΥΚΕΙΟΥ
Σωτήρη, έχεις δίκαιο !polysot έγραψε:Συνάδελφοι ό,τι και να λέμε είναι περιττό !!!!
Εδώ και καιρό θα έπρεπε να έχουμε ξεκινήσει ΔΡΑΣΗ !!!
Αν και δεν είναι μόνο δική μας υπόθεση, μου φαίνεται ότι αν σχεδιάζαμε εμείς στο mathematica το νέο σχολείο, θα είχαμε σκεφτεί πολύ καλύτερα πράγματα.
Δεν προχωράω παραπέρα, διότι δεν έχουμε στα χέρια μας επίσημες θέσεις.
Αν ωστόσο αυτά που γράφηκαν ως προσχέδιο έχουν κάποια βάση, τότε το όλο ζήτημα είναι πολύ σοβαρό.
Και νάσαι σίγουρος ότι δεν θα μείνουμε αμέτοχοι !
Μπάμπης
- Γιώργος Ρίζος
- Επιμελητής
- Δημοσιεύσεις: 5362
- Εγγραφή: Δευ Δεκ 29, 2008 1:18 pm
- Τοποθεσία: Κέρκυρα
Re: ΣΧΕΔΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΛΥΚΕΙΟΥ
Στο esos.grσήμερα δημοσιεύεται το πλαίσιο της πρότασης επιτροπής ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ ΛΥΚΕΙΩΝ που επεξεργάστηκαν το νέο Πλαίσιο Σπουδών.Μπάμπης Στεργίου έγραψε: Δεν προχωράω παραπέρα, διότι δεν έχουμε στα χέρια μας επίσημες θέσεις.
Αν ωστόσο αυτά που γράφηκαν ως προσχέδιο έχουν κάποια βάση, τότε το όλο ζήτημα είναι πολύ σοβαρό.
Και νάσαι σίγουρος ότι δεν θα μείνουμε αμέτοχοι !
Μπάμπης
Οι ώρες αναλυτικά φαίνονται εδώ. Είναι περίπου όπως στο κείμενο της Ημερησίας και του alfavita.
Απορία 1η Το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο υπάρχει; Έχει πλέον λόγο ύπαρξης ή ο εκάστοτε υπουργός θα διορίζει όποιες επιτροπές θέλει και θα αποφασίζουν εν κρυπτώ;
Απορία 2η Το πρόγραμμα επαναλαμβάνεται και στη Β΄ και στη Γ΄ ΛΥΚΕΙΟΥ ή αλλάζει;
Απορία 3η Πώς συνδέεται το παραπάνω Πλαίσιο Πρ. Σπουδών με τη διαδικασία εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση; Υπάρχουν περιορισμοί ή π.χ. μπορώ να επιλέξω βασικό ΛΑΤΙΝΙΚΑ 3 ώρες, ΘΕΑΤΡΟ και ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ 3 ώρες, ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ 3 ώρες κ.λπ. και να δώσω για ΙΑΤΡΙΚΕΣ ΣΧΟΛΕΣ ή ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ή ΦΥΣΙΚΟΜΑΘΗΜΑΤΙΚΗ;
Απορία 4η Πώς εξασφαλίζεται η εφαρμογή του σε απομακρυσμένα σχολεία όπου μέχρι να γίνουν τα τμήματα και να καταγραφούν οι ανάγκες (και τα περισσεύματα) σε διδακτικό προσωπικό, να συγκροτηθούν τα τμήματα... θα πρέπει να περιοδεύουν οι καθηγητές κάποιων ειδικοτήτων από σχολείο σε σχολείο και από πόλη σε πόλη. Οι καημένοι υπεύθυνοι προγράμματος θα έχουν να λύσουν SUDOCU 16X16...
Αν και δεν περιμένω απάντηση στα ερωτήματά μου (γίνεται κάπου διαβούλευση και δεν το πήραμε χαμπάρι;), θέτω ακόμη κάποια ζητήματα που δεν άπτονται της φιλοσοφίας και του στόχου (αν έχει) του Πρ. Σπουδών. Εν καιρώ και ψυχραιμότερα θα συζητήσουμε ποιο είναι το ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ και τι (ποιον) υπηρετεί.
(1) Φανταστείτε έναν εκπαιδευτικό μιας ειδικότητας που θέλει να προσελκύσει όσο το δυνατό περισσότερους μαθητές στο επιλεγόμενο μάθημά του, για να μην αναγκαστεί να μετακινείται από σχολείο σε σχολείο. Πώς θα μπορούσε να το πετύχει αυτό; Σε έναν κόσμο ηθικό, αγγελικά πλασμένο, απλά κάνοντας με συνέπεια τη δουλειά του. Εδώ; Έχει κανείς καμία ιδέα;
(2) Μερικές FAQ (Frequently asked questions)
Πρέπει να επιλέγουμε ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ και από τα έξι ΠΕΔΙΑ;
Είμαι μαθητής και θέλω να επιλέξω Θετική κατεύθυνση. Θέλω να γίνω Χημικός. Ποιο κύριο μάθημα να πάρω; Αν πάρω Φυσική, απαγορεύεται να πάρω Χημεία (!); Το ίδιο για Βιολόγους κ.λπ.
Είμαι ένας άλλος μαθητής και θέλω να γίνω φιλόλογος. Αν πάρω Αρχαία (που ασφαλώς πρέπει...) απαγορεύεται να πάρω Αρχαία Ιστορία (!) κ.ο.κ.; ΝΕΟΤΕΡΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ δεν θα διδαχθώ;
Είμαι ένας μαθητής που του αρέσουν οι ξένες γλώσσες. Γιατί τα Αγγλικά που είναι η πιο βασική διδάσκεται 3 ώρες, ενώ Ιταλικά μπορώ να πάρω μέχρι 6 ώρες; Εεε; why?
Είμαι μαθητής που μου αρέσουν οι Υπολογιστές. Μάθημα ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ δεν θα διδαχτώ στο Λύκειο;
(3) Τα μαθηματικά Α Λυκείου γίνονται 4 ώρες και της Β΄ (τα βασικά) 3 ώρες. Να υποψιαστώ ότι η Γεωμετρία θα διδάσκεται ως μονόωρο (όταν η μουσική ή τα εικαστικά ή ο κινηματογράφος ως 3ωρο !). Δοκίμασα σε Β΄ ΕΠΑΛ να διδάσκω ως μονόωρο μάθημα τη Γεωμετρία. Το αποτέλεσμα ήταν επιεικώς τραγικό.
Θα επανέλθουμε!
Γιώργος Ρίζος
edit (15:30): Πρόσθεσα το σύνδεσμο με τις ώρες ανά μάθημα.
- nsmavrogiannis
- Επιμελητής
- Δημοσιεύσεις: 4479
- Εγγραφή: Σάβ Δεκ 20, 2008 7:13 pm
- Τοποθεσία: Αθήνα
- Επικοινωνία:
Re: ΣΧΕΔΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΛΥΚΕΙΟΥ
Κατ΄αρχάς θέλω να πω ότι πιστεύω πως το παρόν σχέδιο που κυκλοφορεί από δω και από κει είναι σχέδιο που ρίχνει άδεια για να πιάσει γεμάτα: 'Ητοι να βυθομετρήσει το βάθος των αντιδράσεων που θα προκαλέσουν τα τεκταινόμενα. Δεν θεωρώ το σχέδιο οριστικό, δεν θα μπορούσε άλλωστε να είναι όσα αποθέματα φαιδρότητας και να απελευθερωθούν. Ωστόσο θα ήθελα έστω και σε αυτό να κάνω κάποια σχόλια.
Σχόλιο 1 Κάπου διαβλέπει κανείς την λογική (με την γενναιόδωρη υπόθεση εργασίας ότι το σχέδιο ως έχει διέπεται όντως από κάποια λογική) να υπάρχει ένας σκληρός πυρήνας μαθημάτων που να αποτελεί την ραχοκοκαλιά των σπουδών. Κάποιοι χρόνια τώρα υποστηρίζουμε αυτή την ιδέα. Η γνώμη μου είναι ότι ο σκληρός πυρήνας πρέπει να περιλαμβάνει μόνο γλώσσες: Την μητρική, μία της ευρωπαϊκής ένωσης ας πούμε τα Αγγλικά που είναι (πως αλλάζουν οι καιροί) lingua franca και την γλώσσα των υπολογιστών. Αυτά ως απαραίτητα με αυστηρή πιστοποίηση. Το ότι υπάρχει ένα ισχυρό παντός καιρού λόμπυ γυμναστών δεν σημαίνει ότι σου φτιάχνει και πρόγραμμα.
Σχόλιο 2 Το επόμενο κομμάτι οφείλει να απαρτίζεται από κύκλους μαθημάτων που επιλέγονται και όχι από μαθήματα. Γιατί θες να δώσεις διεξόδους στο μέλλον των παιδιών και όχι να μετατρέψεις το σχολείο σε λούνα παρκ και τους καθηγητές του σε θλιβερούς πραματευτάδες. Άρα θα είχε νόημα να υπάρχουν τρεις ως πέντε κατευθύνσεις με
με αντιστοίχηση σε ομάδες μεταλυκειακών σπουδών-επαγγελμάτων.
Σχόλιο 3 Κάποιοι χρόνια τώρα ανησυχούμε για την έλλειψη συστηματικών πολιτιστικών δραστηριοτήτων στα σχολεία. Μια "ζώνη πολιτισμού" είναι απαραίτητη για όλους. Ας αφήσουν λοιπόν τις "ευαισθητοποιήσεις" και ας φροντίσουν να γνωρίσουν τα παιδιά Σοφοκλή, Σαίξπηρ, Ριζίτικα, Μπαχ και Ντύρερ.
Σχόλιο 4 Το ότι κάποιος δεν θα γίνει μαθηματικός δεν σημαίνει ότι πρέπει να στερηθεί εντελώς από το πολιτιστικό αγαθό των Μαθηματικών. Για όσους κύκλους δεν περιέχουν καθόλου Μαθηματικά θα μπορούσε να υπάρχει κάποια γνωριμία με μερικά επιτεύγματα τους λ.χ την προοπτική, την στατιστική και τις πιθανότητες, την αποδεικτική κ.α.
Σχόλιο 5 Η αγωνία αφελληνισμού του προγράμματος είναι ολοφάνερη. Πουθενά η σύγχρονη Ελληνική Ιστορία η δε θρησκευτική διάσταση του ντόπιου πολιτισμού των ιθαγενών Ελλήνων (που δεν είναι κατ΄ανάγκην Θρησκευτικά) έχει εναγωνίως στριμωχτεί στις κοινωνικές επιστήμες. Φαίνεται ότι η πολύ ειδική στελέχωση του υπουργείου εδώ έβγαλε το καλλίτερο εαυτό της.
Σχόλιο 6 Για τι μέγεθος σχολείων μιλάει ο ποιητής;
Σχόλιο 7 και απορία 1 Στην επικινδυνότητα του σχεδίου αναφέρθηκα ακροθιγώς (βλ. σχόλιο 5). Πρόθυμοι γιαυτό τον σκοπό πάντα υπάρχουν. Η γελοιότητα όμως του σχεδίου είναι το κάτι άλλο. Και μια απορία που είδα ότι την είχαν και άλλοι συνάδελφοι: Που τους ψάρεψαν τους τύπους που επιμελήθηκαν τον τομέα της γελοιότητας;
Μαυρογιάννης
Σχόλιο 1 Κάπου διαβλέπει κανείς την λογική (με την γενναιόδωρη υπόθεση εργασίας ότι το σχέδιο ως έχει διέπεται όντως από κάποια λογική) να υπάρχει ένας σκληρός πυρήνας μαθημάτων που να αποτελεί την ραχοκοκαλιά των σπουδών. Κάποιοι χρόνια τώρα υποστηρίζουμε αυτή την ιδέα. Η γνώμη μου είναι ότι ο σκληρός πυρήνας πρέπει να περιλαμβάνει μόνο γλώσσες: Την μητρική, μία της ευρωπαϊκής ένωσης ας πούμε τα Αγγλικά που είναι (πως αλλάζουν οι καιροί) lingua franca και την γλώσσα των υπολογιστών. Αυτά ως απαραίτητα με αυστηρή πιστοποίηση. Το ότι υπάρχει ένα ισχυρό παντός καιρού λόμπυ γυμναστών δεν σημαίνει ότι σου φτιάχνει και πρόγραμμα.
Σχόλιο 2 Το επόμενο κομμάτι οφείλει να απαρτίζεται από κύκλους μαθημάτων που επιλέγονται και όχι από μαθήματα. Γιατί θες να δώσεις διεξόδους στο μέλλον των παιδιών και όχι να μετατρέψεις το σχολείο σε λούνα παρκ και τους καθηγητές του σε θλιβερούς πραματευτάδες. Άρα θα είχε νόημα να υπάρχουν τρεις ως πέντε κατευθύνσεις με
με αντιστοίχηση σε ομάδες μεταλυκειακών σπουδών-επαγγελμάτων.
Σχόλιο 3 Κάποιοι χρόνια τώρα ανησυχούμε για την έλλειψη συστηματικών πολιτιστικών δραστηριοτήτων στα σχολεία. Μια "ζώνη πολιτισμού" είναι απαραίτητη για όλους. Ας αφήσουν λοιπόν τις "ευαισθητοποιήσεις" και ας φροντίσουν να γνωρίσουν τα παιδιά Σοφοκλή, Σαίξπηρ, Ριζίτικα, Μπαχ και Ντύρερ.
Σχόλιο 4 Το ότι κάποιος δεν θα γίνει μαθηματικός δεν σημαίνει ότι πρέπει να στερηθεί εντελώς από το πολιτιστικό αγαθό των Μαθηματικών. Για όσους κύκλους δεν περιέχουν καθόλου Μαθηματικά θα μπορούσε να υπάρχει κάποια γνωριμία με μερικά επιτεύγματα τους λ.χ την προοπτική, την στατιστική και τις πιθανότητες, την αποδεικτική κ.α.
Σχόλιο 5 Η αγωνία αφελληνισμού του προγράμματος είναι ολοφάνερη. Πουθενά η σύγχρονη Ελληνική Ιστορία η δε θρησκευτική διάσταση του ντόπιου πολιτισμού των ιθαγενών Ελλήνων (που δεν είναι κατ΄ανάγκην Θρησκευτικά) έχει εναγωνίως στριμωχτεί στις κοινωνικές επιστήμες. Φαίνεται ότι η πολύ ειδική στελέχωση του υπουργείου εδώ έβγαλε το καλλίτερο εαυτό της.
Σχόλιο 6 Για τι μέγεθος σχολείων μιλάει ο ποιητής;
Σχόλιο 7 και απορία 1 Στην επικινδυνότητα του σχεδίου αναφέρθηκα ακροθιγώς (βλ. σχόλιο 5). Πρόθυμοι γιαυτό τον σκοπό πάντα υπάρχουν. Η γελοιότητα όμως του σχεδίου είναι το κάτι άλλο. Και μια απορία που είδα ότι την είχαν και άλλοι συνάδελφοι: Που τους ψάρεψαν τους τύπους που επιμελήθηκαν τον τομέα της γελοιότητας;
Μαυρογιάννης
Αν κανείς δεν ελπίζει, δεν θα βρεί το ανέλπιστο, οι δρόμοι για το ανεξερεύνητο θα είναι κλειστοί.
Ηράκλειτος
Ηράκλειτος
Μέλη σε σύνδεση
Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 0 επισκέπτες