Για κάθε x, y πραγματικούς αριθμούς ισχύει:
=>
ή 
Σωστό ή Λάθος;
Συντονιστής: s.kap
σωστά! τη διόρθωσα..chris_gatos έγραψε:Σε ποιό σύνολο ανήκουν τα x,y;
Η ερώτηση δεν είναι σωστά διατυπωμένη.




όπου q μια από αυτές τις άπειρες προτάσεις θεωρείται σωστή...
Επιβεβαιώνεται άλλωστε και με πίνακες αληθείας ηmatha έγραψε:Είναι σωστό, αν και, όπως γνωρίζουμε ισχύει,rhfannn έγραψε:Καλησπέρα!
Για κάθε x, y πραγματικούς αριθμούς ισχύει:
=>
ή
Σωστό ή Λάθος;
Η διάζευξη δεν είναι αποκλειστική.
![[p\Longrightarrow(q\wedge r)]\Longrightarrow[p\Longrightarrow(q\vee r)] [p\Longrightarrow(q\wedge r)]\Longrightarrow[p\Longrightarrow(q\vee r)]](/forum/ext/geomar/texintegr/latexrender/pictures/38bd5cb6be58e0dd976fc2af21f56939.png)
![[p\Longleftrightarrow(q\wedge r)]\Longrightarrow[p\Longrightarrow(q\vee r)] [p\Longleftrightarrow(q\wedge r)]\Longrightarrow[p\Longrightarrow(q\vee r)]](/forum/ext/geomar/texintegr/latexrender/pictures/b4a54344dbbfd4b38bbb004bf2142327.png)
Λάθος.Νασιούλας Αντώνης έγραψε:Ήθελα να ανοίξω ένα θέμα πάνω σε αυτό με αφορμή ένα σουλού που είχε πέσει στο διαγώνισμα του σχολείου...
είναι σωστό ή λάθος?

Νασιούλας Αντώνης έγραψε:Ήθελα να ανοίξω ένα θέμα πάνω σε αυτό με αφορμή ένα σουλού που είχε πέσει στο διαγώνισμα του σχολείου...
είναι σωστό ή λάθος?

Κύριε Βασίλη ακριβώς σε αυτό το σημείο υπάρχει η απορία μου.mathxl έγραψε:Ίσως μια καλύτερη διατύπωση θα ήταν
Αν ένα διάνυσμα α έχει συντελεστή διεύθυνσης 1 τότε πάντα α=(2,2)
και είναι Λ
Αν θυμάμαι καλά το έχουμε συζητήσει στο φόρουμ αρκετές φορές.
Πρόκειται για προτασιακό τύπο (άλλοτε αληθής άλλοτε ψευδής) και όχι πρόταση
Η λέξη "πάντα" την κάνει να έχει μονοδική τιμή Ψ
mathxl έγραψε:Αντώνη, καλό είναι εμείς οι καθηγητές σας να είμαστε προσεκτικοί σε τέτοιες ερωτήσεις.
Κατα κανόνα όταν βάζουμε τέτοιες ερωτήσεις θέλουμε την ισχύ του συμπεράσματος να ισχύει καθολικά με την αλήθεια της δεδομένης υπόθεσης. Γιαυτό όταν βάζουμε προτασιακούς τύπους καλό είναι να αποφεύγουμε τα σύμβολα και να χρησιμοποιούμε λεξούλες, όπως το πάντα, για κάθε, κτλ ώστε να είναι πιο κατανοητό το τι ζητάμε να χαρακτηρίσετε.
Στο συγκεκριμένο Σ Λ δεν μπορούμε να πούμε ότι είναι Σ ούτε Λ, διότι αν α=(2,2) τότε Σ και αν α=(5,5) τότε Λ, για να πάμε σε συνεπάγεται (σύμβολο συνεπαγωγής) πρέπει να μην έχουμε προτασιακό τύπο που επιδέχεται ως απάντηση Σ ή Λ
Αυτό που πρέπει να κρατήσεις, αν σου ξανατύχει κάτι τέτοιο είναι ότι κατά κανόνα ζητάμε καθολική ισχύ...μια διατύπωση με λέξεις ενδείκνυται ως βέλτιστη και όχι με συνεπάγεται

. Πιο συγκεκριμένα για κάθε
έχουμε μια πρόταση
. Κάποτε αυτή η πρόταση είναι ορθή και κάποτε λανθασμένη. Για παράδειγμα η πρόταση
είναι ορθή ενώ η πρόταση
είναι λανθασμένη. Η πρόταση
είναι επίσης ορθή. Επομένως δεν μπορούμε να μιλάμε για ορθότητα ή όχι του πιο πάνω τύπου.
στην αρχή της πρότασης σημαίνει ότι το
ισχύει για όλες τις δυνατές τιμές της μεταβλητής
. Και αυτό είναι λανθασμένο αφού όπως έχουμε δει η πρόταση
είναι λανθασμένη.
έστω και αν κάποτε δεν γράφεται.Αντώνη. Έχω γράψει πάρα πολλές φορές για το θέμα αυτό εδώ στο mathematica. Έχω τονίσει επανειλημμένα ότι πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικοί στην κατασκευή τέτοιων θεμάτων, γιατί η ερώτηση πρέπει να είναι τέτοια ώστε να επιδέχεται μονοσήμαντη απάντηση. Με άλλα λόγια, στα θέματα αυτά, πρέπει να διατυπώνουμε μια πρόταση και να ζητάμε να μας πουν αν είναι αληθής(Σωστό) ή ψευδής (Λάθος). Αν αυτό που ρωτάμε, είτε το γράφουμε συμβολικά είτε όχι, άλλοτε είναι σωστό και άλλοτε είναι λάθος, οπότε βεβαίως δεν πρόκειται για μια πρόταση, Τι θα πρέπει να απαντήσουν οι μαθητές;Νασιούλας Αντώνης έγραψε:Ήθελα να ανοίξω ένα θέμα πάνω σε αυτό με αφορμή ένα σουλού που είχε πέσει στο διαγώνισμα του σχολείου...
είναι σωστό ή λάθος?
Εγώ το είχα βάλει σωστό και ο καθηγητής μου το πήρε λάθος.
Η ερώτηση μου είναι η εξής -ελπίζω να την διατυπώσω σωστά:
Αν από μια πρόταση p συνεπάγονται άπειρες άλλες προτάσεις, τότε η συνεπαγωγήόπου q μια από αυτές τις άπειρες προτάσεις θεωρείται σωστή...
Στο παραπάνω ας πούμε π.χ. για το παραπάνω παράδειγμα
Το (2,2) είναι μια υποπερίπτωση αυτού. Θεωρείται σωστή η συνεπαγωγή ή όχι?
Ευχαριστώ,
ΥΓ. Την διατύπωση της ερώτησης μάλλον τη σκότωσα, ας επέμβει ο συνονόματός μου με τις ευλογίες μου
, τότε
» (1)
που ανήκει στο σύνολο των διανυσμάτων ενός Καρτεσιανού επιπέδου, έστω
. Η έκφραση αυτή για άλλα διανύσματα
γίνεται μια πρόταση αληθής και για άλλα μια πρόταση ψευδής ( η ίδια η έκφραση δεν είναι μια πρόταση). Αν όμως δεσμεύσουμε την μεταβλητή
με έναν ποσοδείκτη «
(για κάθε)» ή «
(υπάρχει)», τότε γίνεται μια πρόταση και έχει μια μοναδική τιμή αληθείας. Έτσι έχουμε τις δύο προτάσεις ( τις οποίες γράφω συμβολικά για ευκολία):
( αληθή) (2)
(ψευδής) (3)Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης